מאלה – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מקורות?
תגית: הוספת תבנית לשינויים בערך
Swiss4me (שיחה | תרומות)
האטרקציות המרכזיות בעיר מאלה.
שורה 30: שורה 30:


מאלה מחולקת לחמישה רבעים. הרובע החמישי לא נמצא באי אטול מאלה אלא באי [[וילינגילי]] השכן אשר משמש בעיקר כאתר תיירותי ולא למגורים.
מאלה מחולקת לחמישה רבעים. הרובע החמישי לא נמצא באי אטול מאלה אלא באי [[וילינגילי]] השכן אשר משמש בעיקר כאתר תיירותי ולא למגורים.

האטרקציות התיירותיות במאלה:

* '''פארק הסולטאן והמוזאון הלאומי''' (Sultan Park and National Museum).זהו השריד האחרון מארמונו של הסולטאן, וכעת הוא משמש כמוזאון הלאומי של המלדיביים. הוא מציע אוסף של אביזרים מלכותיים ותצלומים ישנים. בין היתר אפשר לראות שם שלוש אבנים מהירח ודגל מלדיבי שנשלח לירח.
* '''ג'ומהורי מאידאן ([[Jumhooree Maidhaan]])''', "כיכר הרפובליקה". הגן הקטן הזה הוא מרכז העיר, והוא נמצא בחוף הצפוני. הוא בולט למרחוק בגלל תורן שעליו דגל מלדיבי ענק. הבנין הסמוך הוא "בית השהיד חוסיין אדם" ([[Shaheed Hussain Adam Building]]).
* '''המרכז האסלאמי ([[Islamic Centre]])'''. המבנה המפורסם ביותר במאלה נמצא ממש מדרום לג'ומהורי מאידאן. במתחם נמצא המסגד הגדול ביותר במדינה, המעוטר בכיפת זהב ומסוגל להכיל 5000 איש. הכניסה חינם.
* '''האי הלהומאלה ([[Hulhumale Island]]).''' האי נמצא במרחק שיט קצר מהעיר.  הסירות לאי יוצאות ממזח נפרד, הסמוך למזח של נמל התעופה. הולהומאלה הוא אי מלאכותי המתכסה במהירות בבניינים חדשים, אבל כיום הוא עדיין ריק למדי ומשמש כפרבר הכפרי של מאלה. יש גם חוף יפה למראה בקצה השני של האי, מול המזח.
* '''הוקורו מיסקי''' '''([[Hukuru Miskiiy]])''', "מסגד לתפילת יום השישי". הוא נבנה ב 1656, בימי שלטונו של הסולטאן אבראהים אסקאנדר הראשון ([[Ibrahim Iskandar I]] ). הוא מעוטר בערבסקות מסובכות ובצורות גיאומטריות. הכניסה חינם, אבל ללא-מוסלמים אסור להיכנס אליו בלי אישור מראש.<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://maldives.org.il/%D7%9E%D7%90%D7%9C%D7%94/|הכותב=|כותרת=האיים המלדיביים|אתר=מאלה|תאריך=}}</ref>


[[שדה תעופה|שדה התעופה]] הבינלאומי של מאלה ממוקם על האי הסמוך [[הולולה (אי)|הולולה]]. העיר תופסת את כל שטחו של האי.
[[שדה תעופה|שדה התעופה]] הבינלאומי של מאלה ממוקם על האי הסמוך [[הולולה (אי)|הולולה]]. העיר תופסת את כל שטחו של האי.

גרסה מ־10:55, 3 ביולי 2019

תבנית:אין מקורות


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיר

פרמטרים [ שנת אוכלוסייה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ שנת צפיפות, שנת מטרופולין ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מאלה
މާލ
מבט כללי על העיר באי אטול מאלה
מבט כללי על העיר באי אטול מאלה
מבט כללי על העיר באי אטול מאלה
מדינה האיים המלדיבייםהאיים המלדיביים האיים המלדיביים
ראש העיר מוחמד שיאהב
שטח 5.8 קמ"ר
גובה 2.4 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בעיר 133,412 (2014)
קואורדינטות 4°10′30″N 73°30′30″E / 4.175°N 73.508333333333°E / 4.175; 73.508333333333 
אזור זמן UTC+5

מאלהדיבהי: މާލ; מבוטא Maa-lay) היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר ברפובליקת המלדיביים. נכון לשנת 2014 מתגוררים בה 133,412 תושבים, שהם כשליש מתושבי האיים המאלדיבים.

העיר ממוקמת על אטול מאלה, אי אלמוגים טבעתי שהיה אי המלכים בתקופת שושלת המלכים של המאלדיבים. העיר משמשת כמרכז לסחר באגוזי קוקוס, שטחי עצי דקל, קופרה וקונכיות.

מאלה מחולקת לחמישה רבעים. הרובע החמישי לא נמצא באי אטול מאלה אלא באי וילינגילי השכן אשר משמש בעיקר כאתר תיירותי ולא למגורים.

האטרקציות התיירותיות במאלה:

  • פארק הסולטאן והמוזאון הלאומי (Sultan Park and National Museum).זהו השריד האחרון מארמונו של הסולטאן, וכעת הוא משמש כמוזאון הלאומי של המלדיביים. הוא מציע אוסף של אביזרים מלכותיים ותצלומים ישנים. בין היתר אפשר לראות שם שלוש אבנים מהירח ודגל מלדיבי שנשלח לירח.
  • ג'ומהורי מאידאן (Jumhooree Maidhaan), "כיכר הרפובליקה". הגן הקטן הזה הוא מרכז העיר, והוא נמצא בחוף הצפוני. הוא בולט למרחוק בגלל תורן שעליו דגל מלדיבי ענק. הבנין הסמוך הוא "בית השהיד חוסיין אדם" (Shaheed Hussain Adam Building).
  • המרכז האסלאמי (Islamic Centre). המבנה המפורסם ביותר במאלה נמצא ממש מדרום לג'ומהורי מאידאן. במתחם נמצא המסגד הגדול ביותר במדינה, המעוטר בכיפת זהב ומסוגל להכיל 5000 איש. הכניסה חינם.
  • האי הלהומאלה (Hulhumale Island). האי נמצא במרחק שיט קצר מהעיר.  הסירות לאי יוצאות ממזח נפרד, הסמוך למזח של נמל התעופה. הולהומאלה הוא אי מלאכותי המתכסה במהירות בבניינים חדשים, אבל כיום הוא עדיין ריק למדי ומשמש כפרבר הכפרי של מאלה. יש גם חוף יפה למראה בקצה השני של האי, מול המזח.
  • הוקורו מיסקי (Hukuru Miskiiy), "מסגד לתפילת יום השישי". הוא נבנה ב 1656, בימי שלטונו של הסולטאן אבראהים אסקאנדר הראשון (Ibrahim Iskandar I ). הוא מעוטר בערבסקות מסובכות ובצורות גיאומטריות. הכניסה חינם, אבל ללא-מוסלמים אסור להיכנס אליו בלי אישור מראש.[1]

שדה התעופה הבינלאומי של מאלה ממוקם על האי הסמוך הולולה. העיר תופסת את כל שטחו של האי.

בסוף שנת 2004 בעקבות רעידת האדמה והצונמי באוקיינוס ההודי, נפגעה מאלה מגל צונמי שהציף יותר משני שלישים מהעיר.

היסטוריה

המתיישבים הראשונים במלדיביים הגיעו מחופי תת-היבשת ההודית. מאלה עצמה החלה ככפר דייגים קטן.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאלה בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא יישובים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.
  1. ^ האיים המלדיביים, באתר מאלה