אילנה אביטל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ראיון ==> ריאיון
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית iOS
שורה 60: שורה 60:
ב-2012 הופיעה במסגרת הרכב משולש עם [[אדם (זמר)|אדם]] ו[[מייקל הרפז]], חבריה לתוכנית "היכל התהילה".
ב-2012 הופיעה במסגרת הרכב משולש עם [[אדם (זמר)|אדם]] ו[[מייקל הרפז]], חבריה לתוכנית "היכל התהילה".


ב-2020 השתתפה בתוכנית הריאליטי [[הישרדות VIP עונה 3]]. באותו זמן כבר עבדה כמנהלת אסטרטגית בחברת שיווק{{הערה|{{ynet|רן בוקר|אילנה אביטל: "אני עובדת בעבודה משרדית. מעדיפה שקט כלכלי"|entertainment/article/BJDP7wVgP|20 ביולי 2020}}}}.
ב-2020 השתתפה בתוכנית הריאליטי [[הישרדות VIP עונה 3]]. באותו זמן כבר עבדה כמנהלת אסטרטגית בחברת היח"צ פאבליק ליין{{הערה|{{ynet|רן בוקר|אילנה אביטל: "אני עובדת בעבודה משרדית. מעדיפה שקט כלכלי"|entertainment/article/BJDP7wVgP|20 ביולי 2020}}}}.


==חייה האישיים==
==חייה האישיים==

גרסה מ־00:36, 7 בספטמבר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אילנה אביטל
אילנה אביטל
אילנה אביטל
לידה 18 בפברואר 1960 (בת 64)
פריז, צרפת צרפתצרפת
שם לידה בריז'יט אבוטבול
מוקד פעילות פריז
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, ישראלית, שירי ילדים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי, פונוקול, NMC, בן מוש הפקות, IMP
בן או בת זוג שלמה צח עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילנה אביטל (נולדה ב-18 בפברואר 1960) היא זמרת ושחקנית ישראלית.

ביוגרפיה

נולדה בשם בריז'יט אביטבול בפריז שבצרפת למשפחה יהודית ממוצא תוניסאי. ב-1971, כשהייתה בת 11, עלתה לישראל עם משפחתה, שעברה להתגורר בנתניה. ב-1972, בגיל 12 שינתה את שמה ל"אילנה אביטל".

ב-1973, בגיל 13 הקליטה לחברת תקליטים גדולה מצרפת שלושה שירים בצרפתית.

ב-1976, בגיל 16 הפנה אותה מורה לפיתוח קול למפיק שלמה צח. צח ערך אודישנים לזמרי ליווי ליזהר כהן והתרשם מקולה. היא לא התקבלה כזמרת הליווי, אבל צח החתים אותה אצלו.

ב-1977, בגיל 17 צח יזם את השתתפותה של אביטל בפסטיבל הזמר והפזמון 1977 עם השיר "אותך", שכתב והלחין שייקה פייקוב, השיר הגיע למקום השלישי והזניק את הקריירה שלה.

ב-1978 השתתפה בפסטיבל הזמר הבינלאומי בצ'ילה עם השיר "לאהוב", הגיעה למקום השלישי ואף זכתה בפרס ההופעה הטובה ביותר. בשנה זו יצא אלבומה הראשון, "לאהוב". בשנתיים הבאות היא כמעט שלא הופיעה, והתרכזה בגידול בנה עמית, לימים מוזיקאי.

בספטמבר 1981 יצא תקליטון הבכורה של אביטל בשיר "שלום חבר", לקראת אלבום בצרפתית. השיר נסק לראש מצעד הפזמונים של מונטריאול. בקריירה שלה מחוץ לישראל היא השתמשה בשמות הבמה לנה וסנדי מילר.

במרץ 1983 השתתפה אביטל בקדם האירוויזיון עם השיר "עוד ועוד", עמו הגיעה למקום החמישי.

ב-1984 הוציאה את האלבום "בזכות ימים כאלה", שכלל שירי ילדים. בדצמבר אותה שנה השתתפה בפסטיגל מספר 4 עם השיר "אבא, אמא וארץ ישראל", אותו הלחינה בעצמה, למילים של יהורם טהרלב. השיר הגיע למקום השני בתחרות. באותה שנה השתתפה גם בקדם האירוויזיון של צרפת, שם הגיעה למקום השני.

ב-1985 עברה עם בעלה ועם בנם לגור בצרפת. בדצמבר אותה שנה התחרתה שוב במסגרת פסטיגל מספר 5 עם השיר "בוא אל החגיגה", שהלחינה למילים של שמרית אור. השיר הגיע למקום השלישי.

באפריל 1987 השתתפה בשנית בקדם אירוויזיון עם השיר "די לי די", שהלחינה בעצמה, למילים של שמרית אור. השיר הגיע למקום השני בתחרות. באותה שנה הלחינה עבור עדנה לב את השיר "הדגל שלי" (למילים של יורם טהרלב), שהגיע למקום השלישי בפסטיגל.

במרץ 1991 השתתפה בפעם השלישית בקדם אירוויזיון עם השיר "אהבתי האחרונה", שהלחינה בעצמה למילים של אהוד מנור. השיר הגיע למקום התשיעי.

ב-1992 יצא השיר "זוהר בדשא", אותו הלחינה, ואשר הוזמן על ידי רשת ג' לכבוד המצעד השנתי תשנ"ב. השיר שבוצע על ידי אורי פיינמן, שלוה ברטי ודורון מזר, זכה להצלחה, ודורג במקום ה-15 במצעד השנתי תשנ"ג (1993).

ב-1996 הוציאה קלטת וידאו בשם "אשת חיל", קלטת המיועדת לנשים ועוסקת בטיפוח חן, ומדריכה כיצד להפוך לאישה נשית ומושכת ולבצע את מטלות הבית בחדווה. עוד באותה שנה השתתפה בפעם הרביעית קדם אירוויזיון עם השיר "לס מואה טמה", שהלחינה בעצמה למילים של שלמה צח, ועיבוד של בנה עמית צח, והשיר הגיע למקום השביעי.

ב-1998 שיחקה במחזמר "היפה והחיה" בתפקיד המכשפה.

בשנת 2001 חזרה לתודעה בעקבות משחקה בטלנובלה היומית "לגעת באושר" שהפכה להצלחה גדולה. בעקבות כך הופיעה בתחרות הפסטיגל שהתבסס על הסדרה. בנוסף, השתתפה בתפקיד קטן בסרט ההמשך בסדרת הסרטים אסקימו לימון, "אסקימו לימון-החגיגה נמשכת", וב-2002 בסדרה "סיטי טאוור".

במאי 2002 עלה המחזמר "מרי לו" ב"הבימה" בהשתתפותה, וב-2004 עלה המחזמר בארצות הברית. באותה שנה יצא דיסק האוסף הכפול "סיכוי לאהבה", שכלל את "שיר הפרחה", בגרסה חדשה. עוד הופיע בדיסק דואט בשם "סיכוי לאהבה", שכתב בנה - עמית צח. את השיר הקליטה יחד עם אמיר פיי גוטמן. עוד באותה שנה כתבה את ספר הילדים "היה לי פעם חלום", שהוא למעשה גם ספרה הראשון.

ב-2003 השתתפה בתוכנית הריאליטי "המופע של סטיב".

בשנת 2005 שיחקה במחזמר "צלילי המוסיקה" וב-2006 במחזמר "סינדרלה".

אביטל שימשה סגנית מנהלת אמנותית של בית הספר "הבמה", בית הספר לאמנויות הבידור בחיפה. טענות רבות הופנו כלפי טוהר הכוונות של בית הספר, ויש שטענו כי הוא נוצר על מנת לגרוף כסף על גבם של ילדים ששואפים להתפרסם.

ב-2007 הוציאה אביטל סינגל חדש בשם "צא מהסרט", והופיעה בהופעת בידור חדשה, "איזה מין שיפוצניק", לצד יוצא "האח הגדול" יוסי בובליל.

במאי עד יולי 2011 השתתפה בתוכנית "היכל התהילה" בערוץ 24 יחד עם עוד 11 זמרים וזמרים, שייצגו ז'אנרים שונים במוזיקה ישראלית.

במרץ 2012 הוציאה אביטל סינגל חדש בשם "אז אני לבד" שכונה על ידי גולשי רשת האינטרנט גם כ"המנון הגרושות". אביטל עצמה כתבה, צילמה וערכה את הקליפ לשיר. באותה שנה השתתפה בתוכנית המציאות של ערוץ 24 "היכל התהילה".

ב-2012 הופיעה במסגרת הרכב משולש עם אדם ומייקל הרפז, חבריה לתוכנית "היכל התהילה".

ב-2020 השתתפה בתוכנית הריאליטי הישרדות VIP עונה 3. באותו זמן כבר עבדה כמנהלת אסטרטגית בחברת היח"צ פאבליק ליין[1].

חייה האישיים

ב-1978 התחתנה עם שלמה צח, וב-1979 נולד בנה עמית. במאי 1987 התגרשו אביטל ושלמה צח.

ב-1988 התחתנה עם איש העסקים שי טוכמאייר, וב-1993 נולד בנם ברק. בשנת 2001 הם התגרשו.

אביטל מתגוררת ברמת השרון.

אלבומים

אלבומי סולו

  • "לאהוב אותך" (1978) - אלבום הבכורה של אביטל, שפרט ל"אותך" בלט בו גם שיר הנושא "לאהוב".
  • "שלום חבר" (1981) - תקליטון הבכורה של אביטל בשפה הצרפתית, שיצא לקראת אלבום בצרפתית שפרטים עליו ידועים בעיקר בצרפת. האלבום המלא יצא דווקא בקנדה, ושמו "Ilana vital".
  • "זינוק" (1981) - אלבום מאוד דומיננטי בקריירה של אביטל, שממנו בלטו הלהיטים "שובי לים", "פגישה ראשונה", "Adios Amigo" ו"שמורת לילה".
  • "רגעים" (1985) - באלבום בלטו השירים "סימפתי" (גרסה עברית ללהיטה היחיד של להקת "Rare Bird"), "אור בקצה המנהרה", "ירושלם" (שכעבור שנתיים בוצע על ידי דורית פרקש ולהקת "חברים" בקדם אירוויזיון) ו"מגעים", שהושר באנגלית. כמו כן מופיע באלבום שיר שנקרא "Connection". שיר זה יצא באירופה כסינגל, תחת שם במה Lena.
  • "בלי בושה" (1987) - כולל את הלהיטים "אתה המלך", "קלף חזק", "בלי בושה" ו"די לי די" מתחרות הקדם אירוויזיון של אותה שנה. את השיר "קלף חזק" שרה במקור אסתר שמיר ב-1984, באלבומה השני שגם הוא נקרא "קלף חזק", ללחן של יזהר אשדות, אבל החידוש של אביטל המופיע באלבום זה זכה ליותר פופולריות מהגרסה של שמיר. העיבודים של שירי האלבום נחלקו בין קובי אושרת, משה לוי, נאור דיין, הנרי בארטר, ויזהר אשדות.
  • "כיוונים נעלמים" (1988) - כל שירי האלבום, פרט לשיר אחד, נכתבו על ידי סולן להקת פורטרט רון רוזנפלד והולחנו על ידי אביטל. רן בגנו עיבד, ועופר ניסים ייעץ אומנותית. באלבום בלט השיר "סוף הדרך", שדורג במקום ה-32 במצעד הפזמונים השנתי תשמ"ח (1988) של רשת ג', וכן השיר "ספק".
  • "ילד המחר" (1990) - השיר "טוב שבאתם", שהוקדש לעולים מברית המועצות, צעד כ-6 שבועות בראש מצעד הפזמונים של רשת ג', והגיע למקום ה-5 במצעד השנתי תש"ן (1990) של התחנה. אביטל גם הקליטה אותו ברוסית. שיר נוסף שהצליח היה "ילד המחר", שמילותיו כללו שמות של עדות שונות, וכן התרגום של אהוד מנור ל"א יידישע מאמע" לזכר אימו. באלבום נכללו גם שני פיוטים ידועים בעיבוד פופי: "אדון הסליחות" ו"צור משלו אכלנו". את שירי האלבום עיבד והפיק מוזיקלית אריק רודיך.
  • "אותך... פעם שנייה" (1993) - מהאלבום הצליחו החידוש של אביטל לשירה הידוע "אותך", "כמה כמה" (מילים: דודו ברק), "מלח ואור" (מילים: נתן יונתן), "כולי תקווה", "בדם שלך" (תרגום לשיר היווני "דאם דאם") ו"קרב צמוד מדי", שהוקלט במקור על ידי ירדנה ארזי, אבל גרסתה מעולם לא פורסמה ונגנזה. הרצועה הסוגרת את האלבום היא נעימה ל"אותך", עם תזמון זהה לגרסה המופיעה באלבום. את שירי האלבום עיבד אריק רודיך, מלבד שיר אחד שעובד על ידי יהודה (יוג'י) גבאי. האלבום שהופק עצמית על ידי אביטל, הופץ על ידי חברת התקליטים של "האחים בן-מוש", נחל הצלחה פחותה לעומת אלבומיה הקודמים.
  • "אילנה - תוצרת צרפת" (1999) - אלבום בצרפתית הכולל שירים מקוריים של אביטל וגרסאות כיסוי לשירים ידועים בצרפתית, ביניהם "Ne Me Quitte Pas" ו-"Encore Une Fois", שהתפרסם לראשונה ב-1973 בביצועה של עדנה לב, חברתה הקרובה של אביטל[2].
  • "נוגעת באושר" (2001) - שיר הנושא "לגעת באושר", "ריגוש זמין" (עם אדי בטלר) ו"היי" הצליחו באלבום. באלבום שבעה שירים ובונוס: גרסת רמיקס באנגלית ל"היי".
  • "הסיפור האמיתי" (2008) - ממנו יצאו הסינגלים "כמו גלויה" ו"תצא מהסרט"

אוספים

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אילנה אביטל בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ רן בוקר, אילנה אביטל: "אני עובדת בעבודה משרדית. מעדיפה שקט כלכלי", באתר ynet, 20 ביולי 2020
  2. ^ נכתב בחוברת האוסף הכפול של עדנה לב