שיחה:שירלי פינטו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיתוף[עריכת קוד מקור]

שינוי זה נראה לי תמוה, משום שדברי בנט כאחד המייסדים של המפלגה שפינטו הצטרפה אליה, הם משמעותיים. אם פינטו הייתה מייסדת את המפלגה, ובנט היה מצטרף, השיתוף היה מקבל משמעות אחרת. דוריאןDGW – Talk 23:37, 12 באוגוסט 2019 (IDT)תגובה

עריכות[עריכת קוד מקור]

  • "לצד פינטו ישבה המתורגמנית ליאת פיג'ו, נכדתו של מרדכי פיג'ו"
פרט חסר משמעות, מחקתי, הוחזר.
  • "ב-20 באפריל 2020, ערב יום השואה, עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל, שידרה פינטו ראיון מדובב בזום עם יעקב ארנפלד, חירש ניצול שואה ומדליק משואה ביום העצמאות ה-68"
הריאיון חסר חשיבות, השוו לשאר הפעילויות שלה. מחקתי, הוחזר.
  • "ב-19 באוגוסט 2019 הופיעה פינטו בשידור חי ונגיש, והבהירה כי היא חילונית, ימנית ומכבדת דתיים וחילוניים. נושא הלהט"בים יטופל על ידי הידברות, היא נגד התעללות בפעוטונים, ואנשים עם מוגבלות יעבדו על ידי מתן תמריצים למעסיקים בקיצור הזמן הנדרש לטיפול בעובד עם מוגבלות"
הצהרות כלליות ריקות מתוכן של מועמדת שלא נכנסה לכנסת. מחקתי, הוחזר.
לירה - שיחה 12:43, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
  • עשוי להשתמע שפיג'ו ישבה לידה כמתרגמת לסימנים. האם שימשה לה כמתרגמת או שפינטו כלל אינה צריכה תרגום כזה? אם היא רק ישבה לידה, אני לא רואה מה החשיבות של ציון הפרט הזה.
  • על פניו, נראה שציון הראיון עם ארנפלד חסר חשיבות בערך על פינטו. היתה לכך חשיבות בערך על ארנפלד, אם היה קיים. בכל מקרה, צריך להוסיף במשפט הקיים שפינטו שידרה "בדף הפייסבוק שלה", כי כרגע זה בגדר ניחוש שזה קרה בפייסבוק ולא בערוץ טלויזיה למשל. צפיתי בכמה דקות מהשידור הזה והוא בהחלט מרגש. חשיבות קיום הראיון עצמו ברורה לי, אבל לא ברור במה הוא יוצא דופן, שיש לאזכר אותו בערך על פינטו (להבדיל מאזכור בערך היפותטי על ארנפלד): האם יש בו ראשוניות כלשהי? אם כן, מהי? עצם ארגון שיחת הזום עם ניצול שואה חירש? אם כן, צריך לציין זאת. זו החשיבות היחידה העולה בדעתי של אזכור האירוע הזה בערך הזה.
  • השורה לגבי 19 באוגוסט 2019 נראית חסרת חשיבות כמעט לחלוטין. קודם כל, מה זה "שידור חי"? בפייסבוק? צריך לציין זאת. מה זה "נגיש"? לחירשים? צריך לציין זאת. אם היא הצטרפה למפלגת "ימינה" אין שום סיבה לציין שכעבור שנה וחצי היא הבהירה כי היא ימנית. לגבי "היא נגד התעללות בפעוטונים" - זה נכתב כדי להבדיל אותה משאר חבריה למפלגה שהם בעד התעללות בפעוטונים? כל השורה הזו מופיעה מיד אחרי שני משפטים שמנוסחים הרבה יותר טוב ומספרים את אותם דברים: "תיארה פינטו את תפיסת הימין החברתי שלה. היא פרסמה את עמדותיה, הכוללות השגחה על פעוטונים, אכיפת חקיקה, נגישות לאנשים עם מוגבלות. מכיוון שהיא לא נכנסה לכנסת, כל הבטחות הבחירות הללו הן למעשה חסרות חשיבות כאן. ניתן לנסח מחדש, לא כהצהרות או הבטחות כלליות לבוחר, אלא כהשקפת עולם: ציון השקפתה על להט"בים (כחברת ימינה), ודעתה לגבי מתן תמריצים עבור אנשים עם מוגבלות. את היותה חילונית יש לציין בצמוד לאזכור הצטרפותה לימינה; "מכבדת דתיים וחילוניים" - פרט לא אנציקלופדי.
Liad Malone - שיחה 15:03, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
פיג'ו היא אכן המתורגמנית של פינטו. מעבר לכך היא נכדה של לוחם אצ"ל, וזה כתוב בערך.
ערך על ארנפלד כאמור אין, והדברים כתובים בערך על פינטו, בעיקר משום שזו יוזמה שלה.
שידור חי הוא שידור בזמן אמת, שבמהלכו עונה פינטו על שאלות הצופים, הנכתבות כטקסט. פינטו חילונית והצטרפה למפלגה דתית. מכאן השילוב בין חילוניים לדתיים. המפלגה נגד להט"בים (נישואין) ומכאן דברי פינטו על הידברות. פינטו אם לפעוט, ומכאן החשש שלה, ואין מדובר בהבטחת בחירות. פינטו יכולה לפעול ופועלת גם דרך המפלגה. דוריאןDGW – Talk 15:17, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
תשובות טובות ומחכימות. לא מבין למה הלהיטות להסיר פרטים מעולים מערך ותיק. בורה בורה - שיחה 15:26, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
התשובות חוזרות בעיקר על הדברים הלא ברורים בערך עצמו, בליווי הסברים שמובאים כאן במקום שיוטמעו בערך עצמו.
אם היא המתורגמנית שלה, זה צריך להיות כתוב. "ישבה לידה" אולי ברור לחירשים, אבל לא לכלל הקוראים. זה שהיא נכדתו של מישהו לא מסביר למה היא ישבה ליד מישהי.
אם החשיבות היא בעצם היוזמה לראיון הזום, זה צריך להיות כתוב, לא מספיק לכתוב ש"שידרה ראיון".
"נכתבות כטקסט" - צריך לציין זאת, לא מספיק "נגישות". אי הבהירויות הללו יתוקנו בשלב כלשהו או שהקורא צריך לבדוק בדף השיחה מה התכוון הכותב?
"פינטו חילונית והצטרפה למפלגה דתית" - זה בעצם מה שכתבתי לעיל: "את היותה חילונית יש לציין בצמוד לאזכור הצטרפותה לימינה" – במקום מה שכתוב כעת. כנ"ל לגבי נושא הלהט"בים.
"פינטו אם לפעוט, ומכאן החשש שלה" - זה לא מסביר למה היתה צריכה להבהיר שהיא "נגד התעללות בפעוטונים". האם מי שחבר במפלגתה ואינו הורה לפעוטות, עשוי להיות בעד התעללות כזו?
מדובר בנאום בחירות ואחר כך שידור לקראת בחירות, וההצהרות הללו מנוסחות בערך בלשון עתיד ("יטופלו", "יעבדו"). אם כך, מדובר בהבטחות בחירות. יש להתמקד בעמדות שלה ולא בהבטחות שאיבדו מתוקפן כשלא נכנסה לכנסת.
Liad Malone - שיחה 19:42, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
בשיחה:דוד בן גוריון, כתב Liad Malone: "באנציקלופדיה אכן יש ערכים ביוגרפיים כמו הערך הזה. הוצע לקורא לדלג על מה שלא מעניין אותו. לא כל דבר מעניין את כולם. אין סיבה לשלול מקוראים רבים את מה שלא מעניין קוראים אחרים".
בריאן כתב שם: "משתמש:Liadmalone השקיע המון בערך, תרם מזמנו ומאונו והציב רף שיש לשאוף אליו בערכים בוויקיפדיה".
גילגמש כתב שם: "צריך לראות את הערך בהקשרו המלא". דוריאןDGW – Talk 01:01, 24 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
אני מסכים עם ההסברים והנימוקים של Liadmalone. הרבה מפרטים אלו נראים כלא רלוונטיים בערך הזה וניסוחם בעייתי. Dovno - שיחה 17:16, 24 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

השחתות[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב בירוקרטים ובורה בורה.
בשחזור שנעשה היום, בוצעו לפחות חמש השחתות:
1. הסרתי מפרק "פעילות ציבורית" את בחירת פינטו לקונגרס הציוני העולמי, משום שזה כבר כתוב בפתיח הערך, והסברתי את זה בתקציר העריכה שלי. בשיחזור, הוחזרה בחירת פינטו לקונגרס גם לפתיח וגם לפרק "פעילות ציבורית".
2. שיניתי את הכיתוב "ב20 לאוקטובר" לכיתוב "ב20 באוקטובר", משום שכך כותבים. בשיחזור, הוחזר פעם אחת הכיתוב "ב-20 לאוקטובר" (בפתיח), ופעם שנייה הכיתוב "ב20 לאוקטובר" (בפעילות ציבורית), אף על פי שכותבים "באוקטובר" ולא "לאוקטובר".
3. בשחזור, נמחקה גם העריכה של Matanyabot שהוסיף מקף וכתב "ב-20 באוקטובר" במקום "ב20 באוקטובר".
4. את המקור לבחירת פינטו לקונגרס, העברתי מפרק "פעילות ציבורית" אל הפתיח. בשיחזור, הוחזר הטקסט הכפול, והמקור הוחזר למטה לפרק "פעילות ציבורית". אין כל סיבה שהקורא יקרא בפתיח שפינטו נבחרה לקונגרס, אבל את המקור יקרא רק בסוף הפרק על פעילותה הציבורית.
5. כתבתי "וכיהנה כצירה החירשת הראשונה בקונגרס זה" אבל בשיחזור הוחזר הטקסט שכתבה אנונימית: "וכך הפכה החירשת הראשונה בקונגרס". האנונימית כתבה גם "לאוקטובר" במקום "באוקטובר". תיקנתי את כל הניסוחים אלה, אבל בשיחזור הוחזרו כל שגיאות הניסוח. מי שמדקדקת ומוחקת את המתורגמנית של פינטו או את ניצול השואה החירש, יעקב ארנפלד, צריכה קודם כל לדקדק בניסוח בסיסי.

6. אין זה מקרה ראשון של שחזור כזה, וגם בפיגועי 11 בספטמבר היה שחזור כזה, שמחק את כל השיפורים שהכנסתי בהערות השוליים, כפי שכתבתי בדף השיחה של הערך, במטא ועכשיו גם כאן:

It erased the footnotes which I edited, like "Cheney: Order to Shoot Down Hijacked 9/11 Planes 'Necessary'", "Cheney Gave Order to Shoot Down Jets", "The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States: Wartime", "The New York Times, A Day of Terror: The Reaction", and returned it to "here", "here", "here" and "here". It also erased the alignment, which I did to the left, and returned it to the right.

זה כבר מקרה שני לפחות של מחיקת עריכות שאינן שנויות במחלוקת על ידי אותה משתמשת. ויקיפדיה היא מקום לכתוב אנציקלופדיה, ואיננה מקום לביצוע השחתות כאלו. מכאן פנייתי אליכם על מנת שתחסמו את המשתמשת. דוריאןDGW – Talk 09:47, 2 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

אופירה וברקוביץ'[עריכת קוד מקור]

כפי שציינתי היום בתקציר העריכה, הערך הוא על חירשת, ולכן הוא כתוב כך. חירשים אינם מופיעים כל שני וחמישי אצל אופירה וברקוביץ'. לא ציינתי מה אמרה פינטו בהופעתה בתוכנית, וגם אינני חושב שזו תוכנית אירוח גרידא, אך ציינתי את הופעת פינטו שם. משום כך אני חושב שזה צריך להיות כתוב בערך. דוריאןDGW – Talk 13:16, 13 במרץ 2021 (IST)תגובה

אני מניח שיש הרבה אנשים שלא מופיעים כל שני וחמישי אצל אופירה וברקוביץ'. עדיין, הופעה של אדם בתכנית אירוח אינו פרט ביוגרפי אנציקלופדי. Dovno - שיחה 01:40, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
פינטו לא התארחה אצל אופירה וברקוביץ' על מנת לשתות איתם כוס תה.
דבריה בראיון היו שאיננה מאמינה בפיצולים של מפלגות ושאנשים עם מוגבלות יהיו בשולי החברה. משום כך לא הקימה מפלגה עצמאית. כששאלה אותה אופירה על מדינת ישראל ועל הנגשת שליש בלבד מהקלפיות לאנשים עם מוגבלות, ענתה פינטו שלפי מחקר שבוצע בישראל, מדורגת ישראל במקום 50 בנגישות המידע בתקופת הקורונה לאנשים עם מוגבלות, ואפריקה נמצאת לפני ישראל בתחום זה. פינטו הסבירה שהמדינה לא שמה את הנושא בראש סדר עדיפויותיה ולא איכפת לה. מי שיש לו מרפקים וצועק יותר חזק, מקבל יותר. פינטו גם התנגדה לטענה כאילו נבחרה למפלגה כגימיק. כשברקוביץ שאל את פינטו איך תסתדר בכנסת, ענתה לו פינטו ששילובה בכנסת יביא גאווה לישראל, וציינה את הונגריה, בלגיה ואוסטריה, שבהן יש נציגים חירשים ברשות המחוקקת. דוריאןDGW – Talk 04:41, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
זה לא משנה אם היא התארחה כדי לשתות כוס תה או כדי לדבר שיחה מעמיקה על משמעות החיים והיקום. הופעה נקודתית של אדם בתכנית אירוח אינו פרט ביוגרפי אנציקלופדי. Dovno - שיחה 08:15, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

הבעיה נפתרה צוטטו דברים בעלי חשיבות מהריאיון המלמדים הן עליה הן על עמדותיה והן על אופי תגובותיה בביטוי של תוכן ייחודי ומשכך יש ערך משני גם לזה שכעת הופיע אצלם כחלק מביטוי משקלה הציבורי ערב הבחירות לכנסת ה-24 מאחר ואפילו לראשי מפלגות קשה להגיע בימים אלה לראיון אצלם כפי שהעיד זליכה ועוד... מה שמצדיק לכל הפחות אזכור של היכן התבטאה את הדברים עצמם שיש להם מקום בערך. הגם שטרם פתחו פרק ייעודי על עמדותיה בנפרד מהפרק פעילותה הציבורית ניתן לציין זאת בפרק הנוכחי. מי-נהר - שיחה 14:37, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

תוספות ומחיקות אחרונות[עריכת קוד מקור]

כיוון שיש מחלוקת, אציין שאני מסכים עם העריכה של Shmuelgal מלפני יותר מחודש בערך, שלדעתי הסירה תוכן לא אנציקלופדי שהוסף לאחרונה:

  1. עמותת "שמע": כבר היה כתוב שעבדה בעמותה כמדריכה ואח"כ כמנהלת מועדון. זה שגם הובילה ערב התרמה זה פירוט חסר חשיבות אנציקלופדית (אני בטוח שכמדריכה ומנהלת עסקה בפעילויות נקודתיות רבות).
  2. הוועידה בבודפשט: מה שרלוונטי זה רק שהשתתפה וייצגה שם את ישראל. לא רלוונטי ששם "נודע לה על מיזם" זה או אחר, ולא שהיא פגשה מישהי ו"וסיפרה לה על קהילת החירשים בישראל".
  3. ועדות בכנסת: חסר כל חשיבות הפירוט של "בתאריך א' אמרה ב' בוועדה ג'".
  4. הארווי ויינסטין: דעותיה של פינטו על כך לא רלוונטיות מבחינה אנציקלופדית.
  5. "הופיעה פינטו בשידור חי..": הוחזר באופן פסול לאחר התנגדות מפורשת שהובעה כבר באוקטובר ונובמבר וללא רוב בדף השיחה.
  6. שופטת בחידון התנ"ך הבינלאומי: אין לי התנגדות לציון המידע, אולם הניסוח כלל אינו אנציקלופדי ("בתאריך א' הודיעה שתהיה שופטת בתאריך ב'"? פשוט יש לציין שהיתה שופטת בתחרות וזהו).
  7. "הזמינה את העצמאים החירשים לצפות בה בשידור חי": חסר חשיבות
  8. "שוחחה פינטו בשידור חי...": חסר חשיבות
Dovno - שיחה 01:36, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
כל מה שכתוב בערך ונמחק על ידי Shmuelgal, היה כתוב בערך גם בזמן הדיון הקודם, אך לא הייתה התייחסות לזה בדיון. Shmuelgal לא השתתף כלל באותו דיון.
  1. עובדת בשמע איננה חייבת להוביל מבצע התרמה. משביצעה זאת, זה נזקף לזכותה ויש לכך חשיבות אנציקלופדית.
  2. מניעת עיקור של נשים חירשות אינו "מיזם זה או אחר", בעיקר לא לאור המילים הרבות שנכתבו בוויקיפדיה על כתיבת או אי-כתיבת המגדר שבו נולד טרנסג'נדר.
  3. חוסר נגישות ללקוחות חירשים הוא עובדה קיימת, כמפורט בראיון פינטו אצל אופירה וברקוביץ', ואינו נגזרת של דברי פינטו בכנסת.
  4. ללא קשר לדעות פינטו, איך תקבל עזרה מקצועית חירשת נפגעת תקיפה מינית?
  5. לא נכתבה חלופה לטקסט, אף על פי שכתוב בדף שיחה זה: ""את היותה חילונית יש לציין בצמוד לאזכור הצטרפותה לימינה" – במקום מה שכתוב כעת. כנ"ל לגבי נושא הלהט"בים". ככל והינך סבור כי הפרתי כלל בעריכה ב-4 בנובמבר 2020, הרי לא הסרת עריכה זו.
  6. גם כאן לא נכתב טקסט חליפי מדוייק.
  7. אין הבדל בין עצמאים שומעים לבין עצמאים חירשים. יש ערך על אני שולמן ויש חשיבות אנציקלופדית לסוגיית העצמאים החירשים.
  8. השיחה עם פיטוסי היא בעלת חשיבות, משום שכתוב במקור: "איך ניתן לשנות את התודעה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות? האם אמנת האו״ם מיושמת במלואה בישראל?", וזה נאמר גם בראיון אצל אופירה וברקוביץ'. השידור עם פיטוסי נגיש לשומעים ולחירשים כאחד.
  9. גם אין סיבה למחיקת הנסיעה של פינטו להודו על מנת לקדם את חינוך הילדים החירשים שם.
  10. אין סיבה גם למחיקת מצויינותה של פינטו כחירשת במכללה של שומעים.
  11. אין סיבה למחוק גם מסיכה שקופה עבור חירשים, כאשר חירשים אינם מבינים כלל את הנאמר אליהם דרך מסיכה אטומה, ובנט אמר לפינטו שהוא מבין את דרישתה למסיכה שקופה. כל זה נאמר במקור שנמחק. דוריאןDGW – Talk 04:07, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
אנסה להתייחס לכל הנקודות בקצרה:
  1. זה לא משנה מה היא היתה "חייבת" להוביל. היא פעלה הארגון ועשתה עבורו כל מיני דברים, כולל ניהול מועדון. שאר הפירוט חסר חשיבות. זה שבתוטך הארגון "זקפו לזכותה" פעילות זו או אחרת זה רלוונטי בתוך הארגון, בינה ובין מנהליה ועמיתיה.
  2. זה שהמיזם חשוב זה לא הופך את את עצם זה שהיא התוודעה לקיומו לפרק ביוגרפי רלוונטי.
  3. חוסר נגישות זה אכן עניין חשוב, אבל זה שהיא באה ואמרה "זה דבר חשוב" אינו פרט אנציקלופדי.
  4. כפי שכתבת: "ללא קשר לדעות פינטו...". הערך הביוגרפי על חייה אינו המקום לכך.
  5. לא משנה שלא נכתבה חלופה - משנה שהחזרת גרסה לה הובעה כבר התנגדות מפורשת
  6. אז אפשר להציע טקסט חליפי - זה לא מצדיק כתיבה לא אנציקלופדית.
  7. לא הבנתי מה ניסית לענות כאן ואיך זה קשור לנקודה עליה כתבתי.
  8. לא הבנתי איך מה שכתבת מבהיר "משום שכתוב במקור". לא נטען שזה לא כתוב במקור, אלא שאין לזה חשיבות אנצקילופדית בערך על הביוגרפיה של פינטו. מזה שהיא אמרה בראיון/שידור זה או אחר את הדברים לא נובע שיש סיבה להזכיר אותם בביוגרפיה שלה.
  9. פספסתי את המשפט על הודו. כתוב שמדובר במשלחת מיוזמתה הפרטית. באיזה מובן זה "ייצוג" של מדינת ישראל? האם היה מדובר במשלחת ממלכתית רשמית ופשוט היא זו שבמקור יזמה אותה? למשפט המסויים הזה לא הוצמד מקור כך שאי אפשר להבין למה הוא מתייחס (גם הניסוח שם מבלבל: מדבר על שהיא ייצגה את ישראל במשלחת - כלומר, האם היתה משלחת אחת בינלאומית שהיא היתה נציגת ישראל (באופן רשמי) בתוכה?)
  10. לא ראיתי ש-Shmuelgal מחק שום דבר הקשור ל"תוכנית המצוינות של המכללה". את זה הוספת לאחר מכן רק אתמול ומשתמש אחר התנגד לכך. לצורך העניין - אני לא רואה חשיבות אנציקלופדית לזה ש"השתתפה בתוכנית" (לא שברור מה זה בכלל אומר). כל הכבוד לה שהצטיינה, אבל כאן כותבים אנציקלופדיה ולא את הזכרונות שלה, וזה דורש סינון שישאיר רק את הפרטים הביוגרפיים החשובים.
  11. "דיברה עם בנט על הצורך במסיכה שקופה" - אז דיברה. זה כמו בנקודות הקודמות: זה שהיא דיברה על נושא חשוב לא אומר שיש חשיבות אנציקלופדית לציין את זה שדיברה על כך פעם. גם התחממות גלובלית זה נושא חשוב, אבל אין חשיבות לציין בערך של אף אישיות ש"בתאריך א' דיברה עם אדם ב' ואמה לו שהיא נגד התחממות גולבלית". יש להבדיל בין חשיבות הנושא ולבין רלוונטיות זה שדיברו עליו בפורום זה או אחר.
Dovno - שיחה 08:14, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

אני מסכים עם דברי Dovno. אין מקום להזכיר כל התבטאות ציבורית שלה. במידה ודברים שאמרה לפלוני הובילו לשינוי מעשי במציאות, אפשר להוסיף- כגון השינוי שהובילה להנגשת מוקדי שירות בחול המועד-אם כי גם במקרה זה, הניסוח ארוך מידי. באופן כללי, הפירוט המוגזם, מעמיס על הקורא ומקשה עליו להבחין בין עיקר וטפל ואצלי באופן אישי הוא יוצר את התחושה של יחצנו"ת פטתית. שמואל - שיחה 12:24, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

שם הפרק "תוספות ומחיקות אחרונות" אינו נכון. אין תוספות, משום שהן נמחקו.
אין מקום להסיר הישגים ודברים שאמרה נשואת ערך בערך עליה. פינטו העלתה את העניין של עיקור נשים חירשות, טיפול בחירשות נפגעות תקיפה מינית, נגישות ללקוחות חירשים ומסיכה שקופה לחירשים (נגד קורונה).
בערך על איילת שקד כתוב:
”במאמר שפרסמה בכתב-העת "השילוח" פרשה שקד את חזונה ותפישת עולמה בכל הנוגע ליחסי שלטון, חוק ומשילות. היא כתבה שהכנסת לוקה בעודף חקיקה, הפוגעת בחירותו של האזרח. היא ביקרה בחריפות את עודף החקיקה הכלכלית והרגולציה הממשלתית (אסדרה) בשוק וכתבה שהוא פוגע בכלכלה ובעיקר בעסקים קטנים, המתקשים לעמוד בעול הרגולציה”.
בניגוד לטענות שהועלו כאן כאילו יש לציין ביצוע בלבד, לא נראה שבוצעו פעולות אחרי מאמר זה ב"השילוח".
כעת הערך אינו כתוב טוב מבחינה תחבירית, לאחר המחיקות שנעשו לשם המחיקה, ולא נעשתה הגהה אחרי המחיקות. גם המילים "יחצנו"ת פטתית" מעידות על היחס לערך של מי שביצע את המחיקות.
כפי שכתבתי בבקשות ממפעילים, כעת לא כתוב בערך על פינטו שהיא חילונית, ואין מקור לכך. על איילת שקד כתוב ועל פינטו לא, אף על פי ששתיהן מועמדות לכנסת באותה מפלגה. אם מישהו סבור כי משפט לא היה צריך להיות בערך, אף על פי שלא הובעה לו התנגדות מפורשת בניגוד לנטען כאן, וגם לא נכתבה חלופה מסודרת עבורו, הוא היה יכול למחוק את המשפט בנובמבר 2020, אך לא עשה זאת.
לא הצלחתי להבין איך הוספה תוכנית המצויינות במכללה "רק אתמול", כאשר בבקשות במפעילים ציינתי שזה נכתב ב-31 באוקטובר 2017. כשחירשת מצטיינת בלימודים של שומעים, יש לכך חשיבות אנציקלופדית.
צר לי כי לא הובנו האתגרים הניצבים בפני עצמאי חירש מול עצמאי שומע בזמן משבר הקורונה. דוריאןDGW – Talk 13:22, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
האתגרים הובנו. מה שלא הובן זה למה יש לכל מה שאמרה בכל פורום שהוא חשיבות אנציקלופדית לביוגרפיה שלה. נושא הערך אינו "האתגרים הניצבים בפני עצמאי חירש מול עצמאי שומע". Dovno - שיחה 14:49, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

ההשוואה למאמר של איילת שקד אינה נכונה. יש הבדל בין אזכור מאמר אחד בכתב עת לאזכור יום יומי של התבטאויות רבות בתקשורת. אם על כל התבטאות של פינטו בתקשורת, תתווסף פסקה לערך, תוך זמן קצר הוא יהפוך לערך הארוך ביותר בויקיפדיה... שמואל - שיחה 16:36, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

נגישות[עריכת קוד מקור]

לפי הערך נראה שאין לה קושי תקשורתי, מעניין לדעת אם היא מדברת בעצמה או נעזרת במתורגמן. - La Nave Partirà שיחה🐾 14:28, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

תשובה לכך בראיון אצל אופירה וברקו ראי מה שהוסף כעת לערך, מי-נהר - שיחה 14:39, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
תודה מי נהר, אתה עושה עבודה מרשימה - La Nave Partirà שיחה🐾 15:06, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

אזכור המתורגמנית ליאת פיג'ו[עריכת קוד מקור]

מבקש להעלות לדיון את נושא אזכורה של המתורגמנית ליאת פיג'ו. מסתבר שהיא משמשת באופן קבוע כמתרגמת של פינטו ברוב הראיונות וההופעות! זה דבר שלענ"ד צריכים להתייחס אליו.
מלבד לעובדה הייחודית והמאפיינת הזו בהיכרות עמה ומלבד לכך שפיג'ו עושה את זה בצורה ייחודית בפני עצמה הכוללת יכולת של העברת נימת דבריה של פינטו בהרמוניה. ואף תיווך לפינטו בחזרה את הנאמר בסביבת השיחה, הרי שליאת (שהינה גם פעילת של המרכז הישראלי ללימודי חירשות) גם מעורבת בחלק מהמיזמים של פינטו כגון במיזם אני מסמן - אני שווה כבר ב-2016 ובשנים שאחרי.
השיתוף פעולה שלהם בא לידי ביטוי גם בכך שצילומים שונים לתקשורת מצולמים של ידי פיג'ו. ויש להניח שישנם שיתופי פעולה נוספים בהיותן כה קרובות.
לא ניתן שלא להסביר לקוראים מי היא ומדוע היא רוב הזמן לצידה של פינטו. מי-נהר - שיחה 15:04, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
באיזה אופן חשבת להוסיף את האזכור הזה? (כלומר, באיזה ניסוח והיכן בערך?) Dovno - שיחה 15:17, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
תודה רבה למי-נהר על העלאת נושא חשוב זה, ואני מסכים עם מי-נהר. דוריאןDGW – Talk 15:19, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
Dovno עודיני מתלבט אשמח לעצות בדיון זה מהמשתתפים. חשבתי אולי לצד המיזם של אני מסמן - אני שווה בו לקחו חלק שתיהן לציין אותה ואז לציין עליה שהיא גם פעילה של המרכז... ושהיא משמשת לרוב כמתרגמת של... ואולי גם כיד ימינה ? ... ?
או לציין זאת כמשפט נפרד בפני עצמו.
מאידך לא ברור לי עד כמה נכון להבליט את פיג'ו, במקרה כזה כי הערך אינו עליה. מי-נהר - שיחה 15:26, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
מי-נהר, זו עריכה שלי שהייתה בערך:
”ב-3 בדצמבר 2019 ביום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, נאם חבר הכנסת מתן כהנא בשם פינטו שהתארחה במליאה, וסיים במשפט בשפת הסימנים הישראלית: "אני מאמינה בכם". לצד פינטו ישבה המתורגמנית ליאת פיג'ו, נכדתו של מרדכי פיג'ו.
פיג'ו היא אכן יד ימינה של פינטו, וגם ברקוביץ' התייחס לכך בראיון אתמול. דוריאןDGW – Talk 15:37, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
לניסוח המסויים הזו היו התנגדויות ממספר משתמשים, כי ממנו בהחלט לא ברור למה פרט מידע זה מופיע בערך על פינטו. אפשר לנסות לחשוב על ניסוחים אחרים שיבהירו מדוע פרט זה רלוונטי, וכן היכן בערך זה יתאים (סתם לכתוב "באירוע X ישבה ליד פינטו המתורגמנית ליאת פיגו'" אינו מקום מתאים, כי הטענה שעלתה כאן זה שחשוב לציין אותה בתור המתורגמנית הקבועה שלה). Dovno - שיחה 16:35, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה
בעניין זה מסכים עם Dovno המידע שצוטט לעיל מ-עריכה קודמת על אף הכוונה הטובה איננו מתאים בתוכנו ובפרטיו. מי-נהר - שיחה 17:29, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

שמא יש לאזכר את העניין והאופי של השימוש במתרגמת אבל את המידע על המתרגמת לכתוב בהערת שוליים מאחר והערך איננו עליה ולא על פעילות המרכז הישראלי הגם שהוא ומיזמים דומים מוזכרים כאן. לא ברור לי האם במצב זה יש מניעה לציין השם ומידע על המתרגמת בגוף הערך.מי-נהר - שיחה 17:46, 14 במרץ 2021 (IST)תגובה

יש חשיבות לציין את דרך ההתקשרות של פינטו, וכרגע זה לא ברור וחסר בהערך. בפסקונת שתיכתב על דרך ההתקשרות שלה יש בהחלט מקום להזכיר את ליאת פיג'ו והמעורבות שלה במיזמים, וגם להאדים אותה - La Nave Partirà שיחה🐾 19:11, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה
הערך אינו עוסקת בליאת פיג'ו ולכן איני רואה צורך להזכירה בערך זה. Eladti - שיחה 19:13, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה
פיג'ו היא מתורגמנית, לא מתרגמת.
בערך על הלן קלר כתוב על אן סאליבן והיא מוכחלת. דוריאןDGW – Talk 20:14, 15 במרץ 2021 (IST)תגובה
לדעתי כעת כדאי לכתוב ערך על ליאת פיג'ו. (תיוג משתתפים בדיון לפני מספר חודשים: Dorian Gray Wild, Eladti, La Nave Partirà, מי-נהר, Dovno). בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ד' באב ה'תשפ"א • 11:04, 13 ביולי 2021 (IDT)תגובה
אני לא רואה הצדקה לכך לפי ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים. Dovno - שיחה 11:09, 13 ביולי 2021 (IDT)תגובה
לא רואה חשיבות. Eladti - שיחה 13:22, 13 ביולי 2021 (IDT)תגובה
חשוב לי להבהיר שאינני אנונימי 2A01:6500:A10C:39E6:B5B7:CEA0:B0F8:9652, ומי שרוצה מוזמן לבקש בדיקה. דוריאןDGW – Talk 06:50, 14 ביולי 2021 (IDT)תגובה

ראיון בערוץ 12[עריכת קוד מקור]

לילה טוב מי-נהר, ראיתי את הראיון והוא הדהים אותי. פינטו מדברת בדיוק כמו ימינה. כפי שניתן לראות, המראיין לא עשה לה הנחות. לטעמי כדאי להוסיף את הראיון לערך, על מנת להדגים את היכולות שפיתחה פינטו. המכשול היחיד להצגת הסרטון כמקור הוא ז"י, ומשאיר להחלטתך. דוריאןDGW – Talk 00:41, 4 ביוני 2021 (IDT)תגובה

מחיקת מקורות[עריכת קוד מקור]

נמחקו מהערך ארבעה מקורות על כניסת פינטו לכנסת. המקור הראשון שנמחק היה פרסום של פינטו על כניסתה לכנסת, המקור השני שנמחק היה ידיעה של חרדים10, המקור השלישי שנמחק היה כתבה של מורן אזולאי ב-ynet והמקור הרביעי שנמחק היה סרטון שהפיק ארגון "שווים" עם תגובות של בני משפחתה של פינטו. כל המקורות האלה נמחקו, ובמקומם פורסם מקור פחות איכותי של ערוץ 7. מקור של ערוץ 7 פחות טוב ממקור של ynet.
נמחק גם תאריך כניסת פינטו לכנסת. כעת הנוסח מטעה, משום שניתן להבין ממנו שפינטו נכנסה לכנסת ב-13 ביוני 2021. לא הייתה הצדקה למחוק את השבעת פינטו ב-16 ביוני 2021, את ההודעה של פינטו כמקור, את הכתבה ב-ynet כמקור ואת תגובת משפחתה כמקור. גם למקור של חרדים10 יש חשיבות, משום שהם צינזרו תמונות של שרות מהתמונה הקבוצתית של הממשלה ה-36, והחרדים הודיעו שהם נגד הממשלה. אף על פי שהודיעו זאת, הם פירסמו את כניסת פינטו לכנסת. כאן אני מוסיף מקור חמישי שראיתי כעת.
איסוף מקורות איכותיים שאינם שנויים במחלוקת הוא השקעה של זמן רב, ואי אפשר למחוק אותם. אין לי בעיה לחזור בשמחה לאפס עריכות במרחב הערכים כפי שנהגתי קודם. אף אחד אינו יודע על פינטו את מה שאני יודע עליה, ובזכותה יש לי קשר ישיר גם לבנט עצמו. אני פונה אליו רק כאשר אני חושש מהתלקחות שתשבש את עבודת הממשלה התקינה, והבלונים מעזה אינם חלק מזה. דוריאןDGW – Talk 17:30, 16 ביוני 2021 (IDT)תגובה

ואחרי כל ההודעה הארוכה הזאת עדיין לא הצלחתי להבין למה צריך 4 מקורות מה-13 ביוני שאומרים שהיא תושבע, כשיש לנו מקור מה-16 ביוני שאומר שהיא כבר הושבעה??? Eladti - שיחה 18:03, 16 ביוני 2021 (IDT)תגובה
המקור של "שווים" הוא מאתמול, והמקור של אזולאי הוא משלשום (14 ביוני 2021). מכאן שהמקורות לא נקראו לפני מחיקתם מהערך. יש החלטת פרלמנט האוסרת על הכנסת מקורות בלי שנקראו, וכפועל יוצא אין למחוק מקורות שלא נקראו. דוריאןDGW – Talk 18:31, 16 ביוני 2021 (IDT)תגובה
אני לא יודע מה כתוב בלוח השנה אצלך, אבל בלוח השנה המקובל בעולם ה-16 ביוני מגיע אחרי ה-14 ביוני. ואם ההשבעה הייתה ב-16 ביוני, גם מקור מה-14 ביוני הוא מקור מלפני ההשבעה.
את הסרטון של "שווים" יש למחוק בכלל, בלי קשר לתאריך - הוא לא מוסיף שום מידע אנציקלופדי. העובדה שאמא שלה מברכת אותה ומתרגשת היא טבעית ומובנת, אבל לא מוסיפה מידע בעל חשיבות אנציקלופדית. אנחנו כותבים אנצקילופדיה, לא אתר במועדון המערצים. למרות שמקריאת הערך ניתן להתבלבל לא אחת... Eladti - שיחה 07:11, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
בנושא תאריך תחילת הכהונה יש שני מקורות טובים שקובעים באופן מוחלט, יש את פרוטוקול הדיון בכנסת, שבתחילת הדיון נקובים 11 חברים שנכנסו לתפקיד ב־15 לחודש, ובסוף הדיון 2 שהתחילו ב־16 לחודש; ויש את הפרסום ברשומות שיתפרסם כנראה במהלך החודש הקרוב – ירח אפלשיחה 07:28, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
מה הקשר ל"לוח השנה אצלי"? זו הפרה של וק:כה.
קודם נטען שכל המקורות הם מ-13 ביוני 2021, וכעת נטען כאילו המקורות הם מלפני ההשבעה. לא ראיתי כלל בוויקיפדיה האוסר על מקורות לפני השבעה של חברת כנסת, ויש ערכים רבים מאוד עם מקורות לפני השבעת חברי הכנסת. כעת ראיתי מקור מ-9 ביוני 2021, עוד לפני שהובע אמון בממשלה ה-36 עצמה, על כניסתם של חברי כנסת חדשים, והמקור לא נמחק – משום שמקורות אינם נמחקים.
מעבר לכך, אם ההשבעה אכן הייתה ב-16 לחודש, מדוע כתוב בתבנית בערך שתחילת כהונתה של פינטו הייתה ב-15 לחודש? מדוע אין שום מקור לכך בערך עצמו? הדבר היחיד שכתוב בפרוטוקול המליאה הוא: "במקום חבר הכנסת מתן כהנא, שהפסקת חברותו בכנסת נכנסה לתוקפה ביום שלישי, ה' בתמוז התשפ"א, 15 ביוני 2021, באה חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש". לא כתוב מתי נכנסה לתוקפה חברותה של פינטו בכנסת, וכאמור, הרשומות טרם פורסמו.
האם כהונתם של חברי כנסת מתחילה כשוועדת הבחירות המרכזית מפרסמת את התוצאות, או כשהם נשבעים אמונים לכנסת?
בסרטון של "שווים" לא מופיעה רק אמה של פינטו, שהיא גם חירשת וגם עיוורת, כפי שכתוב בערך, ואין הצדקה למחוק מקור שבו ניתן לראות איך היא נראית ומתקשרת עם הסביבה. אם המקור היה חסר חשיבות, "שווים" לא היו משקיעים בהנגשת דבריה לציבור הרחב. כאמור, לא ראיתי כלל בוויקיפדיה האוסר על מקור שבו מדברים קרובי משפחה על נשואת הערך. בערך על בנימין נתניהו יש תמונה שבה הוא ואשתו מצביעים לכנסת ה-18. בתמונה נוספת בערך, נתניהו, אשתו וילדיו מדליקים נרות חנוכה.
תוצאת הדיון היא פשוטה: אפסיק לצרף מקורות, וכפועל יוצא אפסיק לערוך במרחב הערכים בוויקיפדיה העברית, משום שמחיקת מקורות איננה מתקבלת. דוריאןDGW – Talk 08:15, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
גם בהחלפת חברת כנסת וגם בתחילת כהונה של כנסת חדשה, מועד כניסת החכים לתפקיד נקוב בחוק, במקרה של החלפה, אין חלל ריק וברגע סיום הכהונה של אחד השני מתחיל, עוד לפני ההשבעה שלו במקרה השני, התאריך נקוב להחלפה הוא מועד ההשבעה של הכנסת החדשה – ירח אפלשיחה 08:24, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
דוריאן, אני לא מתרגש מאיומי "תחזיקו אותי..."
אם יש מקורות טובים יותר, אין שום בעיה להחליף. אין שום דבר קדוש במקור הראשון שהובא.
עדיין לא הסברת מה הערך האנציקלופדי בסרטון של "שווים". Eladti - שיחה 12:04, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
הפרה נוספת של וק:כה.
הסברתי.
המקורות מצויינים. המקור של מורן אזולאי מעולה, וכך גם המקורות של פינטו, חרדים10 ו"שווים".
נא לא לתייג אותי בדיון פעיל, כפי שירח אפל לא תייג אותי, וקראתי את כל דבריו. יש הרבה לכתוב לצידו, כמו נאומי משה שרת למשל (980 עמודים מודפסים, לא דפי אינטרנט).
גם את נאומי שירלי פינטו ימחקו מהערך מן הסתם, ואת הצעות החוק שהיא תגיש.
לא פרסמתי מודעה בלוח המודעות משום שאין לי כוונה להישאר. מחיקת מקורות היא דבר שלא ייעשה. דוריאןDGW – Talk 13:30, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
⟨ תוכן הוסתר. הסרת מקורות לא רלוונטיים קורית כל יום. 2605:6440:4007:0:0:0:0:2FB 15:30, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה

חברים, למה דיון על דבר כה פשוט כמו מקורות מתדרדר? אין מניעה להכניס לפריט מידע מספר מקורות. על כן אין כל סיבה למחוק מקורות, ודאי לא כאלה של כתבת בכירה כמו מורן אזולאי. בורה בורה - שיחה 18:11, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה

בורה בורה, האם כוונתך היא: "על כן, אין סיבה למחוק מקורות"? דוריאןDGW – Talk 19:07, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
תיקנתי עצמי בורה בורה - שיחה 21:41, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
אני חושב שהמקור שבערך עכשיו הוא החשוב מבין המקורות, כי נאמר בו שפינטו כבר נשבעה, ובשאר כי היא תישבע. אין לי התנגדות לתוספת מקורות נוספים כאלו, כל עוד לא יוספו יותר משלושה כאלו (כולל הקיים בערך) - אין צורך להפריז במקורות לעובדה אחת. אני כן חושב שאפשר בכל זאת להחזיר את המקור של YNET, כי הוא תמציתי, איכותי, טוב, ניטרלי ואפילו מכיל קצת מהדברים שלה בעמוד הפייסבוק. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:19, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
הארי, לפי הצעתך אני מוותר על המקור של פינטו מפייסבוק, משום שהמקור מ-ynet כולל את דבריה.
קודם ראיתי ארבעה מקורות להשבעתה, ולא אני כתבתי אותם. דוריאןDGW – Talk 19:48, 17 ביוני 2021 (IDT)תגובה
גם כאן נמחק אתמול מקור, אף על פי שהיה בגרסה יציבה מאז 8 בינואר 2019. מי שצירף את המקור היה אלעדב., והוסכם כאן בדף השיחה שאין למחוק מקורות, כדברי העיתונאי המנטר ובורה בורה, גם אם יש יותר ממקור אחד.
מכאן עולה שמחיקת המקור היא מלחמת עריכה. דוריאןDGW – Talk 18:15, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה
דוריאן, תודה על התיוג. תגובתי תתייחס לשני מרכיבים בתגובתך: (1) חוקיות הסרת המקור - הסרת המקור בידי המשתמש זכתה להתנגדות ממך כאן בדף השיחה, אך מעיון בהיסטוריית הערך לא ראיתי שבוצעה בעבר הסרה כזו ששוחזרה על ידך או על ידי משתמש אחר בנימוק הקביל שמדובר בגרסה יציבה. שים לב שההתנגדות שלי להסרת מקורות רבים לא הייתה עקרונית, אלא לגופו של עניין ספציפי בערך (בהמשך אפרט לגופו של עניין זה, בחלק השני של תגובתי). כך או אחרת, לא ניתן לטעון שמדובר במלחמת עריכה, אבל כן בעריכה שביכולתך לשחזר לגרסה היציבה של הערך (אם כי עדיף לשחזר חלקים ספציפיים מהעריכה שהינך מתנגד להם - הן מתוך רצון לשפר את הערך והן מתוך הערכה לכותבים בוויקיפדיה), ולכן המשתמש לא עבר על חוק כלשהו בעריכה זו בערך. (2) לגבי הסרת המקור - אני מסכים עם דוריאן שהוא מוסיף מידע לערך ושלא כדאי להסיר אותו. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:09, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה
"הוסכם"? דעות בדף השיחה לא קובעות מדיניות. נימקתי את הסרת המקור: "לא מוסיף דבר על הנאמר במקור הקודם". זוהי עריכה ככל העריכות ולא מלחמה.
אם לדעתך המקור נחוץ, החזר אותו והוא ייוותר על כנו עד שיוסכם כאן שהוא מיותר.
אם לדעתך יש להחזירו כי הוא חלק מגרסה יציבה, או כי הוא הוסר על ידי משתמש שנחסם בעבר, או כי הסרתו מנוגדת לתורה, לחוקי המדינה או להחלטתו המפורסמת של ערן מ-2020, אז צר לי, אני לא מוסמך לעזור לך. S i p i f i - שיחה 19:17, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה
כדברי הארי ו-S i p i f i, מלחמת עריכה לא היתה פה. לגיטימי לבצע עריכה בערך, ודאי כשהיא מנומקת (כשהמקור הוסף ב-2019 הוא היה המקור היחיד. כעת יש כמה מקורות שאומרים אותו הדבר ולכן זה טיעון לגיטימי שלא צריך ריבוי מקורות לאותה הטענה אם הם לא מוסיפים משהו). ואם יש לכך התנגדות רלוונטית, אז מחזירים לגרסה יציבה ודנים על כך. זה הכל.
כיוון שהובעה התנגדות מנומקת להסרת המקור ("הוא מוסיף מידע לערך ושלא כדאי להסיר אותו"), החזרתי אותו. אם יש המעוניינים להמשיך לדון על נחיצותו - כאן המקום לכך. Dovno - שיחה 19:45, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה

החזרות אסורות[עריכת קוד מקור]

משתמש:shmuelgal משתמש:dovno משתמש:eladti

תוספות שהתנגדו להן זמן קצר לאחר שנוספו ואף כאלו שנידונו בדף זה ולא זכו לתמיכה מוחזרות לערך, לפעמים כעבור ימים ולפעמים כעבור חדשים, ובינתיים נוספות עוד ועוד זוטות לערך היחצני גם כך. S i p i f i - שיחה - 08:12, 22 ביוני 2021 (IDT)תגובה

פרטירה, דוריאן וזור987 כפו את דעתם באמצעות מלחמות עריכה ובעזרת מנטרים ומפעילים פזיזים. S i p i f i - שיחה - 08:17, 22 ביוני 2021 (IDT)תגובה

אני מסיר מידע טפל שהוחזר אע"פ שלא הושגה הסכמה ושאינו חלק מגרסה יציבה. (התנגדו מייד לאחר ההוספה / נוסף בימים האחרונים / לא זכה לרוב בדיונים לעיל). אבקש מפרטירה, דוריאן, זור987 והמנטרים לכבד את הכללים ולא לתמוך במלחמת עריכה בכוונה או בשגגה. אם לדעתך הוסר תוכן אנציקלופדי ולא יחצני, דף שיחה זה הינו המקום לדון בהחזרתו. S i p i f i - שיחה 11:25, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
בסימן טוב ובמזל טוב, הערך הפך לאנציקלופדי! S i p i f i - שיחה 12:02, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
אני מתנגד לכל המחיקות מהערך שנעשו היום, ותייגתי את זור987 ו-La Nave Partirà שלא תויגו.
אנונימי 141.226.75.152 ביקש את הסרת החסימה של S i p i f i, ולכן 141.226.75.152 הוא S i p i f i, כפי שהודה S i p i f i כאן. מידע נוסף נמצא כאן, כולל עריכה פעמיים מפרוקסי פתוח. S i p i f i אינו רשאי לתמוך בעמדת האנונימי, וזו הפרת כללים של בובות קש, בהיות S i p i f i והאנונימי אותו אדם. דוריאןDGW – Talk 21:11, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
מן הסתם יש קשר לכתובות הלא-רשומות. אולם התוכן הזה הוסף במרץ, והבעה לו התנגדות מנומקת ועניינית כבר במרץ. למרבה הצער, לאחר מכן מספר משתמשים רשומים נקטו במלחמת עריכה מול S i p i f i, והחזירו את התוכן הטרי שהובעה לו התנגדות וללא נימוק משלהם וללא דיון. S i p i f i ניסה להחזיר במקום זאת לגרסה יציבה של הערך ובעקבות זאת הואשם בהשחתה ונחסם בנימוק השגוי "טרול/חסום" ואף נחסם מדף שיחתו. החסימה הזו היתה בניגוד לכללים ולכן הוסרה. התוכן עצמו הוא תוכן שהיה במחלוקת כבר בעת הוספתו ולכן אין להחזירו ללא דיון ורוב ברור. אכן, אין מה לספור כאן את הכתובות האנונימיות בנוסף ל-S i p i f i, אבל עוד במרץ הוא לא היה היחדי שהביע התנגדות מפורשת לחלק מתהכנים שנוספו. ואציין עוד שאין להאשים עורכים אחרים ב"השחתה" רק כיוון שהם טוענים שתוספת טרייה לערך היא לא רלוונטית לדעתם. Dovno - שיחה 21:48, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
מה שהיה כתוב בערך, היה כתוב שם לפחות מנובמבר 2020 אם לא לפני כן. מנובמבר 2020 עד מרץ 2021 עברו ארבעה חודשים, ולכן זו גרסה יציבה. אין כאן התייחסות לכך שהאנונימי והמשתמש הרשום הם אותו אחד, פרט לכך שהאנונימי אינו נספר בדף השיחה. זו הפרת מדיניות של בובות הקש, משום שמשתמש רשום אינו רשאי לתמוך באנונימי בדף שיחה, כאשר שניהם הם אותו אחד, ועליו להמשיך את הדיון בדף השיחה כאנונימי בלבד. מכיוון שהאנונימי אינו נספר, הדיון למעשה התחיל היום. דוריאןDGW – Talk 22:08, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
לא. אני מתייחס לתכנים שהוספו על ידך במרץ, והוסרו כבר באותו יום ע"י S i p i f i עם נימוק ענייני, ואז הוחזרו בניגוד לכללים על ידי אחרים. כבר בדיון ממרץ בדף השיחה הזה אפשר לראות שהיו עוד (רשומים) חוץ מ-S i p i f i שתמכו בהסרת תכנים טריים אלו. בכל מה שכתבתי כאן לא התייחסתי לשום עריכות של אנונימיים. אם אתה כבר מתעקש להתייחס לתוספות מנובמבר, הן הוסרו עם נימוק ענייני (וע"י משתמש רשום אחר) בתחילת פברואר ולכן אין צורך לראות החזרות מאמצע מרץ בתור "יציבות". גם בנובמבר בדיון בדף שיחה זה כינית "השחתות" את עצם זה שמישהו חושב אחרת ממך לגבי רלוונטיות של תוכן זה או אחר.
אם יש לך טיעונים יותר ספציפיים לגבי תוכן העריכות, אנא הצג אותם באופן ברור יותר מטענות כלליות. Dovno - שיחה 22:21, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
הכלל הוא שגרסה יציבה היא גרסה שלא הובעה לה התנגדות, כלומר גרסה יציבה היא הגרסה שהייתה בערך לפני השינוי שהחל את מלחמת העריכה. משום כך ביטול עריכה מפברואר בחודש מרץ מחזיר את הגרסה לגרסה יציבה, וכל הנימוקים נכתבו בתקציר העריכה. מעבר לכך כתבה פארטירה: "לא מוחקים בבת אחת כמויות של טקסט ללא סיבה אנציקלופדית וללא דיון. הערך אינו מפורט יותר מערכים דומים על אישים בסדר גודל דומה. נא לדון בדף השיחה".
כדבריי וכדברי פארטירה, הרוצה להסיר טקסט מגרסה יציבה, עליו לנמק. דוריאןDGW – Talk 22:52, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
הפוך מדבריך. ומה שפארטירה עשתה אז זו היתה מלחמת עריכה בניגוד לכללים עם נימוק שגוי לגמרי שאינו מקובל. Dovno - שיחה 23:12, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה
ברור לכל שלא ניסיתי להסתיר את זהותי. כתבתי מכתובות כשלא יכולתי לכתוב מהשם, ומששוחררה חסימתי, המשכתי את הדיון מהשם. כתובת לא יכולה להיות בובה אף לו רציתי. S i p i f i - שיחה 19:21, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה
אני תומך בגרסה של S i p i f i. הגרסה הזאת כתובה בצורה טובה יותר ולא כוללת מידע שמוצג באופן לא אנציקלופדי. לכן, גרסה זו עדיפה. אני מתייחס בדברי לגרסה זו: [1]. גילגמש שיחה 18:20, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
גילגמש, מה ההצדקה למחיקת אירוח מרלי מטלין בתל אביב שנעשה על ידי פינטו כאדם פרטי, לא כחברת כנסת ולא כמתמודדת לכנסת?
מה ההצדקה למחיקת נסיעת פינטו להודו כדי לסייע בפנימייה של ילדים חירשים?
מה ההצדקה למחיקת מיזם עולמי למניעת עיקור של נשים חירשות?
מה ההצדקה למחיקת פעילות פינטו עם נציגות מקהילת הנכים בוועדת האו"ם ובספורט? מה ההצדקה למחיקת דבריה של נציגת משרד הבריאות בישראל על כך ששפת הסימנים איננה שפה? מה ההצדקה למחיקת דברי פינטו על כך שאיננה אילמת? את זה כתב מי-נהר.
מה ההצדקה למחיקת אי יכולתם של עצמאים חירשים להתמודד עם משבר הקורונה?
מה ההצדקה למחיקת השתתפותה של פינטו בשיפוט בחידון תנ"ך לשומעים?
מה ההצדקה למחיקת תחום לימודיה של פינטו?
מה ההצדקה למחיקת הקשר של פינטו לתרבות החירשים?
מה ההצדקה למחיקת האופן שבו מגדלת פינטו את בנה בפרק "חיים אישיים"?
מה ההצדקה למחיקת ההסבר של פינטו על הצטרפותה למפלגה דתית?
מה ההצדקה למחיקת דברי פינטו על כך שלקוחות חירשים אינם שומעים כשהזמנתם מוכנה, אי יכולתן של נפגעות תקיפה מינית חירשות לקבל עזרה מקצועית, וחוסר בשעות תרגום לניצולי שואה חירשים?
דוריאןDGW – Talk 20:34, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני לא חייב לתת דין וחשבון למה אני תומך בגרסה מסוימת בוודאי לא לאוסף השאלות הזה. נימקתי לעיל באופן שבחרתי לנמק ודי בכך. גילגמש שיחה 22:06, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה

נטען כאן כאילו עלי לנמק את התנגדותי למחיקות שנעשו בערך, אחרי שציינתי כאן במפורש שאני מתנגד לכל המחיקות שנעשו בערך. לאור דברי גילגמש כאן: "אני לא חייב לתת דין וחשבון למה אני תומך בגרסה מסוימת", מתאיינת טענה זו. גילגמש כתב גם: "נימקתי לעיל באופן שבחרתי לנמק ודי בכך". גם אני נימקתי לעיל באופן שבחרתי לנמק, ודי בכך. דוריאןDGW – Talk 22:53, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
כמובן. אתה מנמק (או לא מנמק) בדרך שנראית לך. אם הצלחת לשכנע או לא - זה כבר עניין אחר. בהמשך נכריע לפי רוב קולות, כמקובל. גילגמש שיחה 05:12, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
מסכים איתך. יש לאפשר לעורכים נוספים להביע את עמדתם. דוריאןDGW – Talk 06:00, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
לאחר בדיקה מעמיקה יותר של העניין, אני חוזר בי מתמיכתי בעריכות אלה. גילגמש שיחה 12:35, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
ההסרות הללו נומקו ע״י Dovno למעלה בסעיף #תוספות ומחיקות אחרונות. אבל סתם בגלל שבא לי לחזור על העבודה:
לא קראתי את הכל, אבל בינתיים:
  • אירוח מרלי מטלין: פינטו לא מופיעה כלל בכתבה שהיא המקור לפיסקה. זה מעורר את הרושם שהיא לא מילאה תפקיד מאוד חשוב שם.
  • נסיעה להודו: חשיבות המעשה לא ברורה. כמוכן לא מצאתי את המקור לכך.
  • מיזם עולמי למניעת עיקור נשים חרשות: אין לי מושג מהו, אבל הערך אינו עליו אלא על פינטו. העריכה היא על כך שפינטו הייתה בכנס. וכל מה שהיא עשתה שם הסתכם בכך שהיא שמעה על אותו מיזם (לא רלוונטי לערך עליה) ושוחחה עם חברת פרלמנט אירופי שבמקרה הייתה שם. פרטים טפלים.
  • מחיקת האופן שבו היא מגדלת את בנה: העריכה לא עשתה את זה. העריכה מחקה אזכור לראיון שלה.
  • ובכלל, יש שם כל מיני אמירות שמובאות בערך רק כי פינטו אמרה אותם. אנחנו לא מצטטים כל אמירה של איש ציבור.
Tzafrir - שיחה 16:31, 1 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
יש הרבה מאוד בלגן עם הערך הזה. אני לא רוצה לכתוב כרגע את עמדתי בסוגיה זו. לא רציתי סתם למחוק את מה שכתבתי כי הגיבו אחרי, אז רק חזרתי בי לעת עתה. הנושא נמצא בבדיקה. גילגמש שיחה 16:33, 1 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

חילונית/חירשת[עריכת קוד מקור]

בעקבות דיווח בוק:במ בו בוצעה מלחמת עריכה על שלושה פרטים, בדקתי גרסה יציבה ב-3 הפרטים האלו - מאפריל ועד סוף יוני ההתייחסות לזכויות-חירשים ולחילוניות שלה היו כמו בגרסה שהחזרתי אליה. לגבי הסיעה/מפלגה נראה לי שהעניין הסתדר. נא להימנע ממלחמות עריכה נוספות כדי להימנע מחסימות/הגנות מיותרות. אחדד מבחינת הכללים - בהקשר של כל נושא שהיה במחלוקת בשבועות האחרונים - ניתן להחזיר ניסוח לגרסה שכבר הוצעה בערך רק לאחר רוב יציב בדף השיחה. מומלץ להתמקד בנימוקים עניינים כך שניתן יהיה לנציע ניסוחים אלטרנטיביים ולא לחזור כמו תקליט שבור על מה שכבר לא עבד, אלא למצוא את ההסכמה הרחבה ביותר. אני מאמין בכם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:21, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה

השומאי, אתה הצלחת להבין את דוריאן? יהיה מועיל אם תסביר במילותיך, משום (הבנת? שום) שהקשר בין תקצירו לשחזורו אינו נהיר לי ואיני היחיד. S i p i f i - שיחה 21:33, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
להבנתי התכוון שלדעתו מהותי יותר לכתוב כאן - בהשוואה לערכים על ח"כיות מהליכוד למשל - שהיא חילונית, מכיוון שהמפלגה בעלת ציוויון יותר "מסורתי". אבל כמובן זו רק הערכה ואשמח שיסביר בעצמו את כוונתו וכו'. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:00, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
שבת שלום איש השום,
נמחקה ההגדרה של פינטו, בטיעון ששקד איננה מוגדרת. שקד מוגדרת בערך עליה.
לא מצאתי רלוונטיות בין שאר הח"כיות שצויינו בתקציר העריכה ובין רשימת ימינה.
נמחק ייצוג החירשים על ידי פינטו ללא תקציר עריכה. המילה "לקוי שמיעה" איננה מתקבלת בקהילת החירשים, כפי שבקהילת הלהט"בים לא מתקבלות מילים שנעשה בהן שימוש בעבר. מי שיאמר לפינטו שהיא לקויית שמיעה או מייצגת לקויי שמיעה, יראה איך היא תגיב. ההגדרה הנכונה היא חירשים וכבדי שמיעה. בראשי תיבות נכתב או נאמר "כו"ח". דוריאןDGW – Talk 22:37, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
אקדים ואומר שכלל לא שיניתי את הגדרתה של פינטו כ"חירשת". המשפט בשכתוב שלי הוא "פעילה בקידום זכויות לקויי שמיעה".
כעת אגיב עקרונית: טרמינולוגיה פנימית של תת-תרבות אינה אנציקלופדית. בוויקיפדיה ובעולם, חירש הוא חירש גם אם אינו מכיר אף שפת סימנים, ולקוי שמיעה הוא אדם ששמיעתו לקויה גם אם הוא בקיא בשפת סימנים ומסרב לדבר בפיו.
אי לכך, אני מציע להשתמש במונח "כבדי שמיעה וחירשים" בהקשרים של הגדרה עצמית, תיאור עצמי של עמותה וכמובן ציטוטים. את שאר האזכורים בערך ראוי להמיר למונח המקובל והמכליל "לקויי שמיעה".
בשביל התקינות הפוליטית, ניתן לכתוב "אנשים/אזרחים עם לקות שמיעה".
ההבחנה שהוצעה לעיל ושהערך נכתב על פיה היא אנטי-אודיסטית וככזו אינה נייטרלית. S i p i f i - שיחה 23:06, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה
בוויקיפדיה משתמשים במונח הרפואי המקובל. לא חשוב אם קהילה זו או אחרת מאמצת אותו או לא. גילגמש שיחה 05:14, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
בכנסת אין מצב רפואי, להוציא המקרה של ח"כ מואטי שהצביעה בעד הממשלה כשהייתה מאושפזת. ח"כ פינטו מייצגת את קהילת כו"ח וזו ההגדרה שלה. כשנאמה במליאה בשפת הסימנים, כל חברי הכנסת מחאו לה כפיים באוויר על הנאום, לא בגלל מצב רפואי. מצב רפואי הוא שימוש במסנתז קול, כפי שעשה סטיבן הוקינג. מצב קהילתי הוא תרגום על ידי מתורגמנית הנמצאת במליאה, ולא בלתי נראית כמו בדיונים באו"ם. דוריאןDGW – Talk 06:13, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
לקות שמיעה היא סוג של לקות. חירשות לא מותנית בלימוד שפה. על מונחים פנימיים להישאר בקהילה ולא לגלוש לאנציקלופדיה ולהטעות. S i p i f i - שיחה 11:27, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
איש השום, ביקשת מקורות להגדרה "חירשים וכבדי שמיעה" למקרה שמישהו חדש יצטרף לדיון. מזכירות הלימודים באוניברסיטת גאלדט פירסמה חוקים פדרליים המשפיעים על סטודנטים חירשים או כבדי שמיעה. כתוב שם:
."The law uses the terminology "hearing impairment" or "deafness
גם ריי צ'ארלס הוא עיוור. יש ערך על לקות ראייה אך צ'ארלס אינו לקוי ראייה.
לאור המקור, אין עדיפות ל"לקויי שמיעה" על פני "חירשים וכבדי שמיעה", ואני מבקש ממך כמפעיל שתחזיר לפתיח את הטקסט "פינטו פעילה בקידום זכויות חירשים, בקידום שפת הסימנים הישראלית ובהכרה בה, ובקידום נגישות לאנשים עם מוגבלות", שהיה בגרסה יציבה. דוריאןDGW – Talk 15:46, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה

הבהרה לטובת מי שלא מכיר/ה את הטרמינולוגיה: המונח "כבדי שמיעה" בערך כיום אינו עידון ל"לקויי שמיעה", אלא מונח פנים-קהילתי, כהודאת דוריאן בתקציר העריכה: "לקוי שמיעה הוא מי שאינו יודע שפת סימנים".

בכתיבה אנציקלופדית יש להיצמד למונח הנייטרלי "לקויי שמיעה" המכליל כל אדם עם לקות שמיעה, ולהשתמש במונח "חירש" במובן המוכר והמקובל. S i p i f i - שיחה 01:08, 1 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

קובץ על יד, יודוקוליס, saifunny, יואל, בן עדריאל, biegel, Nahum, אלדד, התו השמיני, Tomer T, TergeoSoftware, Illang, מקף, Tshuva, Ani6032, Kulli Alma, Elai1948בעלי הידע בעברית? S i p i f i - שיחה 16:10, 12 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

חילונית וימנית[עריכת קוד מקור]

בגרסה שדוריאן שחזר אליה היום, כתוב בפתיח שפינטו מגדירה עצמה כחילונית וימנית.

בגרסה שלי כתוב בפסקה "חיים אישיים" שפינטו חילונית. ויתרתי על "ימנית" כי היא בימינה ויש לציין רק אם לא הייתה ימנית. את "מגדירה עצמה" השמטתי (כבר ב-11/7) לבל ישתמע שהציבור מגדירה אחרת (ובכך תיקנתי ניסוח בעייתי קדום של עצמי לאחר שהרהרתי בו).

דוריאן מחק את המילים "פינטו חילונית" ואת הסימוכין בנימוק "לא מתאים לפרק חיים אישיים".

בינתיים הוחזר קטע מהגרסה המקורית של דוריאן, וכעת כתוב בפסקה "פוליטיקה" שפינטו חילונית וימנית, כולל הבמה והתאריך בהם ציינה זאת, וכן שהיא מכבדת דתיים וחילונים. S i p i f i - שיחה 23:26, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה

העריכה נעשתה על ידי משתמש אחר, שביקש היום חד משמעית להתייחס אל עריכתו כאילו לא נעשתה. אני בעד הגרסה האחרונה שביצע היום HaShumai, ומסב את תשומת ליבו להצפת דף השיחה בפרק חדש, אחרי שאיש השום כבר פתח פרק לחילונית וחירשת. זה דפוס חוזר. דוריאןDGW – Talk 23:57, 30 ביולי 2021 (IDT)תגובה

מתחתי קו. מעתה הגרסה בטלה ומבוטלת, לא שרירה ולא קיימת.
איזה דפוס? מהי הבעיה בתת-פסקה לדעות בנושא ציון ומיקום עובדת היותה חילונית וימנית בנפרד מהתת-פסקה לדעות בנושא לקויי השמיעה? תת-פסקה שהחלה בדיון בנושא החילוניות בלבד, יש לציין, ותגובתך היא שהעבירה את הנושא ללקויי השמיעה. S i p i f i - שיחה 00:15, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
למען הסר ספק, העריכה שביצעתי הייתה החזרה טכנית לגרסה יציבה ואין לראות בי תומך או מתנגד של גרסה מסוימת. אישית כשאני מגיע לדיון דרך וק:במ אני לא מתערב בתוכן, אבל רק אציין שמעיון בדיון האחרון ראיתי הרבה טענות, אך לא ראיתי את המקורות שמגבים אותן (ייתכן שאלו הוזכרו בדיונים קודמים, לא קראתי את כולם, אבל גם אם כן אולי יש מקום לרפרנס אליהם גם בדיון הזה, לדעתי, למקרה שמישהו חדש יצטרף לדיון וירצה לבסס את דעתו), כך שאציין המלצה כללית לספק מקורות תומכים לאיזה מונח מקובל איפה (חירש/לקוי שמיעה) ועוד (מין הסתם מה להכניס לערך ואיפה להזכיר כל דבר אלו כבר שיקולים שאינם תלויי מקורות).
בנוסף, אני מסכים עם דוריאן שפיצול הדיון פה לא מתאים ומסרבל (למה שיהיו 2 תתי דיונים שעוסקים ב"חילונית". מילא אם היה אחד שעוסק רק ב"חילונית" ואחר שעוסק רק ב"ימנית", אבל זה לא המצב פה). בהתחשב בהתקדמות הדיונים אני לא רואה טעם לשנות את כרגע, אבל אבקש מS i p i f i להימנע להבא מדיונים נפרדים העוסקים בנושא חופף. אם מפרידים נושאים מראש בדיונים זה סבבה, אבל זה לא מה שהיה כאן. אציין שככל שאני מבין את הכוונות והמהלכים פה, נדמה לי שכולם נבעו מכוונה טובה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:06, 31 ביולי 2021 (IDT)תגובה
"למה שיהיו 2 תתי דיונים שעוסקים ב"חילונית""? כי הראשון הועבר מנושא זה לנושא הלקות, ולא רציתי להחזיר אותו לנושא החילונית/ימנית, כי אז מי שירצה להגיב לנושא הלקות יעביר את הדיון לנושא השני, מגיב אחר – לראשון, וחוזר חלילה... S i p i f i - שיחה 00:24, 1 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

כתבה ב-ynet מאת ynet ואיתרוג ויקיפדים מועדפים ולא זהירים באמצעות רמיסת ויקפדית מנומסת[עריכת קוד מקור]

הערה מספר 33: ynet, ללא מילים: הצצה לחתונה בשפת הסימנים, באתר ynet, 12 בנובמבר 2014

  • ynet זה לא שם של אדם. ניסתי לתקן פעם אחת ועשיתי טעות בפרמטרים והעריכה בוטלה:
  • בפעם השנייה הצלחתי:
    • ללא מילים: הצצה לחתונה בשפת הסימנים, באתר ynet, 12 בנובמבר 2014
      • משתמש:Dorian Gray Wild ביטל את העריכה ושלח לי אזהרה על חזרה על עריכה. הסברתי בדף השיחה שלי שלא חזרתי על עריכה, ופניתי למזהיר בדף השיחה שלו:
        • "בבקשה תעצור ותחשוב לפני כל הזהרה שלא תשלח עוד פעם הזהרה מיותרת ולא נכונה, תודה."
          • המנהל משתמש:HaShumai מחק את הפנייה והגן על דף השיחה. הפנייה שלי הייתה מתורבתת וההגנה היא איתרוג.
  • יש לתקן את ההערה, להיזהר יותר, להזהיר פחות, למחוק פחות ולאתרג פחות.
  • 185.3.145.187 12:36, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
לא מאוד ברור לי למה התכוונת בתיוג שלי. מחקתי איזו פניה? בוק:במ? את כל הפניות משם מוחקים. על איזה דף שיחה הגנתי? אולי "הגנה" היא לא המילה המתאימה, או שאני לא זוכר מלפני חודשיים. ספציפיות תעזור, אם כי מידת העניין שלי להתעסק במחלוקות האלו על פני חודשים - ובמיוחד בצדדים הטפלים שלהן - הולכת ויורדת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:35, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
איש השום, ynet היא מערכת ynet, ואין סיבה להסיר אותה מהתבנית. דוריאןDGW – Talk 16:12, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
כתבות בשם „מערכת xxx״ הן כתבות שאין כתב שרצה לקבל עליהן קרדיט. הכתבה הזו נראית כמו כתבה שיווקית. בכל מקרה, אין טעם לציין את מערכת העיתון: מערכת העיתון תמיד עורכת כתבות. Tzafrir - שיחה 23:03, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
אכן, מיותר לרשום את שם המערכת בתור "שם הכתב". כשאין כתב שעומד מאחורי הכתבה בשמו אין צורך שנכניס "ממלא מקום". Dovno - שיחה 16:09, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

סגנון אנציקלופדי[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד, ניסוחים כמו "חייה היו רצופים התמודדות וקושי יומיומי" זה לא סגנון לאנציקלופדיה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירלי פינטו שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:49, 17 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירלי פינטו שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:32, 24 בנובמבר 2022 (IST)תגובה