ג'ין סימונס (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ין סימונס
Gene Simmons
סימונס, 2012
סימונס, 2012
לידה 25 באוגוסט 1949 (בן 74)
ישראלישראל טירת כרמל, חיפה, ישראל
שם לידה חיים ויץ
שם במה The Demon
מוקד פעילות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1970
מקום לימודים תיכון ניוטון, Sullivan County Community College, מכללת סטטן איילנד, ישיבת תורה ודעת עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, כותב שירים ומוזיקאי, מפיק מוזיקלי, שחקן ויזם
סוגה הארד רוק, גלאם מטאל, הבי מטאל
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית, אנגלית, הונגרית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס, גיטרה, זמרה, קלידים, תופים
חברת תקליטים Geffen Records
שיתופי פעולה בולטים קיס
Wicked Lester
בן או בת זוג Shannon Tweed (1 באוקטובר 2011–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
דיאנה רוס (19801983) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Nick Simmons, Sophie Simmons עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה Great Immigrants Award (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ין סימונסאנגלית: Gene Simmons; נולד בשם חיים ויץ; ב-25 באוגוסט 1949 בישראל) הוא מוזיקאי ואישיות טלוויזיונית אמריקאי-ישראלי-יהודי הוא מוכר בעיקר כבסיסט וזמר בלהקת "Kiss", להקת רוק כבד אותה הקים בשנות השבעים.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים ויץ נולד בטירת כרמל, ישראל. הוריו עלו לארץ כניצולי שואה מהונגריה. אימו פלורה "פלורנס" קליין ואחיה לארי היו הניצולים היחידים במשפחתם. אביו יחיאל "פרי" ויץ, היה נגר במקצועו.

בגיל 8 הוריו נפרדו. אמו פלורה היגרה לניו יורק, שם גר אחיה, ואילו אביו נשאר בישראל. בארצות הברית אימו נאלצה לעבוד בשני מקומות עבודה במקביל בכדי לפרנס את המשפחה. בארצות הברית חיים ויץ שינה את שמו ליוג'ין קליין, ומאוחר יותר לג'ין קליין, ובכך אימץ את שם נעוריה של אימו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הראשונה בה סימונס היה חבר עוד בנעוריו הייתה Lynx (בהמשך שונה שמה ל-The Missing Links). מאוחר יותר הקים את הלהקה "The Long Island Sounds". בתקופה בה ניגן סימונס בלהקות הללו הוא עבד בעבודות מזדמנות על מנת להתקיים, בהן יצירת פנזינים ומכירת ספרי קומיקס משומשים. בהמשך סימונס למד במכללת "Sullivan County Community College" בניו יורק. לאחר מכן הוא הצטרף ללהקה חדשה בשם "Bullfrog Bheer".

סימונס, 2010 מוציא לשון. מחווה זו היא אחת המזוהות ביותר עם המוזיקאי.

בתחילת שנות השבעים סימונס הקים את להקת הרוק Wicked Lester יחד עם סטנלי הארווי אייסן (כיום ידוע בשם פול סטנלי) והקליט עמו אלבום אשר מעולם לא יצא לשווקים משום שסימונס לא היה שבע רצון מהצליל והמראה של הלהקה. סימונס וסטנלי החליטו לעזוב את הלהקה תוך ויתור על חוזה עם חברת התקליטים Epic Records. הם החליטו להקים את להקת הרוק האולטימטיבית ובעקבות כך החלו לחפש מתופף ללהקה. סימונס וסטנלי מצאו מודעה אותה פרסם פיטר כריס, אשר ניגן במועדונים בברוקלין באותה העת. הם הצטרפו אליו והופיעו בתחילה כשלישייה. פול פרשלי הצטרף אל הלהקה לאחר שפגשו אותו בעקבות מודעה אותה פרסמו בה הם ציינו שהם מחפשים גיטריסט ללהקה. בשנת 1974 פרסמה להקת קיס את אלבום הבכורה שלה.

בשנת 1983, עקב ירידה בפופולריות, החליטו חברי הלהקה להופיע ללא האיפור אשר הפך לסימן המסחרי של הלהקה, ובעקבות כך הלהקה זכתה לתחייה מחודשת שנמשכה לתוך שנות התשעים. חברי הלהקה החליטו לצאת למופע עולמי אשר נמשך במהלך השנים 1996 - 1997. בשנת 1998, הלהקה הוציאה לשווקים את האלבום "Psycho Circus", האלבום הראשון שלה מזה 20 שנים אשר נוצר על ידי חברי ההרכב המקורי של הלהקה. מאז, ההרכב התחלף, כאשר טומי תאייר החליף את אייס פרשלי כנגן הגיטרה ואריק זינגר (אשר ניגן בלהקה בין השנים 1992 עד 1996) החליף את פיטר כריס על התופים.

ב-2009 התארח בסרט "משאלוגיה" מתוך הסדרה "קסם של הורים" שהופק על ידי בוץ' הארטמן. באותה שנה שיחק בסרט הקומי "תמצית" בתפקיד עורך הדין ג'ו אדלר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סימונס, חי בבוורלי הילס שבקליפורניה. באוקטובר 2011 התחתן עם כוכבת מגזין פלייבוי לשעבר שאנון טוויד, לאחר זוגיות שנמשכה 28 שנים. לזוג יש שני ילדים.

סימונס תמך באביו שנשאר בישראל עד יום מותו[1].

סימונס דובר ארבע שפות - אנגלית, הונגרית, עברית וגרמנית.

יחסו לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסימונס יש משפחה בישראל, אח למחצה ושלישיית אחיות למחצה איתם חידש את הקשר בביקור בישראל (מולדתו) במרץ 2011, במסגרת הסדרה הדוקומנטרית המצולמת בערוץ דיסקברי והסוקרת את חייו וחיי משפחתו. סימונס סיפר "אני ישראלי. אני מרגיש זר באמריקה. אני אאוטסיידר". במהלך ביקורו נאם באנגלית וגם בעברית,[2] ובנוסף זכה לפרס יקיר העיר חיפה.

סימונס פיתח קשר קרוב עם חייל צה"ל שנפצע במלחמת לבנון השנייה ונותר רתוק לכיסא גלגלים, רון ויינרייך (בוגר "כוכב נולד") שגם הוא אזרח אמריקאי, ואף הקליט עבורו קליפ וידאו בו הוא מופיע במסגרת להקתו של רון ויינרייך. לפני כן שלח הודעת תמיכה בטלוויזיה בעברית ובאנגלית בו קרא לו "גיבור אמיתי".[3]

ב-2011 סימונס התראיין עבור ערוץ החדשות האמריקאי CNBC, והביע תמיכה במדיניות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על הצורך בשמירת שטחים, כגון רמת הגולן ויו"ש בשליטתה של ישראל והבהיר שיצביע לליכוד. סימונס יצא גם נגד קריאתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחזור לגבולות 1967 באמרו: "אם אתה לא היית בירח, אתה לא יכול להגיש פוליסה על הירח, למה? כי אתה לא היית שם, איך לך מושג מה לעזאזל קורה שם. ככה אותו דבר על ברק אובמה וכל הנשיאים שאמרו לישראל לסגת, הם לא היו בשטחים או בגולן, אין להם היכולת להורות לישראל לברוח משם."

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]