דונאוולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דונאוולה
מאכלים
סוג sheet cake, עוגת ספוג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
אופן הגשה קינוח
מרכיבים עיקריים קמח, דובדבן חמוץ, קציפת חמאה, שוקולד, סוכר, חמאה, ביצה, אבקת קקאו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עוגת דונאוולה בתבנית האפייה שלה

דוֹנָאוּוֶלֶה (תרגום מילולי מגרמנית: "גל הדנובה") היא עוגה הנאפית בתבנית שטוחה וגדולה ופופולרית בגרמניה ובאוסטריה. העוגה מורכבת משכבות של עוגת פאונד ושל שוקולד היוצרים את בסיסה ומעניקים לה מראה גלי. לעוגה מוסיפים דובדבנים מלוחים ומצפים אותה בקרם חמאה ובזיגוג שוקולד.

שמה של העוגה נובע מצורת הגלים של השכבות שלה ומן הציפוי המעוגל שלה. בגרמנית, יש לעוגה שם נוסף והוא "Schneewittchenkuchen", כלומר "עוגת שלגייה". שם נוסף לעוגה הוא "Schneewittchentorte" שפירושו "סכימה צבעונית" והוא מתייחס לצבעי העוגה שהם שחור, לבן ואדום כפי שמתוארת דמותה של שלגייה באגדה מאת האחים גרים.

הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיס העוגה הוא למעשה עוגת פאונד, עוגה הנאפית מכמות שווה של קמח, חמאה, ביצים וסוכר. את הבלילה מחלקים לשניים, ולאחד מחצאיו מוסיפים קקאו. את שתי השכבות מכניסים לתבנית אפייה כאשר התבליל עם הקקאו נמצא מעל התבליל הרגיל, וביניהם מכניסים דובדבנים חמוצים. בזמן האפייה, הדובדבנים שוקעים וכך בסיס העוגה מקבל מראה גלי. לאחר שהעוגה מתקררת, מצפים אותה בשכבה של קרם חמאה ובזיגוג שוקולד, אותם לרוב מערבלים בעזרת מזלג כדי ליצור תבנית של גלים או מעגלים.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סוף המאה ה-19, לאחר תערוכה עולמית בפריז, התפרסמה מאוד המנגינה גלי הדנובה. באותה תקופה הוקמה חברת Dr.Oetker Donauwellen, שיווקה ערכה להכנת העוגה, ערכה שזכתה לשם המפורסם בתקופה, "גלי הדנובה"[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דונאוולה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]