ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 54

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



למי אכפת מיום ההולדת של אלכס גולדפרב?[עריכת קוד מקור]

היום נוסף לויקיפדיה הערך אלכס גולדפרב, ואין לי כל טענות אליו - כל חבר כנסת ראוי לערך בויקיפדיה, ובוודאי חבר כנסת זה, שבקורותיו יש גם "סיפור". מה שמטריד אותי זו העובדה שתאריך הולדתו נוסף לסעיף "נולדו" בערך 1 ביוני. בלי להיות בוטה, הבה נודה על האמת, מבחינה היסטורית אלכס גולדפרב הוא דמות חסרת כל משמעות, ואין שמץ של סיבה לציין את יום הולדתו. ציון יום הולדתו בערך 1 ביוני אינו שונה בעיני מהשחתות קלות שקורות לעתים שבהן ילד מציין את יום הולדתו. להבדיל אלף אלפי הבדלות, יש גם לא מעט ערכי נאצים בויקיפדיה שאיני מרגיש צורך לציין את יום הולדתם, ודי לי בציון יום מותם, שהוא מאורע בעל ערך היסטורי. לסיכום: אין להכניס ימי הולדת באופן אוטומטי ליום המתאים - במקרים מסוימים יש להפעיל שיקול דעת גם בעניין זה. דוד שי 09:59, 30 נוב' 2004 (UTC)

אני חושב שלדפי הימים יש ערך של טריוויה בלבד. למעשה, אין שום משמעות היסטורית לעובדה שוינסטון צ'רצ'יל נולד באותו תאריך שבו מת אוסקר ויילד, או שה-30 בנובמבר הוא התאריך בו יצא לאור האלבום "החומה" של פינק פלויד. זהו מידע טריוויאלי: מסקרן, אבל חסר ערך ממשי (אלא אם כן מאמינים באסטרולוגיה, רחמנא ליצלן).
משום כך, אפשר בהחלט לציין ב-1 ביוני גם את תאריכי הלידה של כל מי שמספיק "חשובים" כדי שיהיה להם ערך בויקיפדיה. אין זה מעלה או מוריד מחשיבותם של אירועים אחרים שקרו באותו תאריך. --אייתלאדאר (שיחה) 10:08, 30 נוב' 2004 (UTC)
נכון שמדובר בפרט טריוויה, אבל לא כל פרטי הטריוויה נולדו שווים, ויש כאלה שפשוט יוצרים "רעש" מיותר כשהם מופיעים בדף היומי. בסופו של דבר, אני מעוניין שמי שיקרא את הדף היומי יגיד לעצמו "מעניין" בזמן הקריאה, ולא "מעניין את התחת שלי" (סליחה על הביטוי). דוד שי 10:15, 30 נוב' 2004 (UTC)
דווקא אלכס "מי הזיז את המיצובישי שלי" גולדפרב הוא אחלה פריט טריוויה שבעולם, ואני אומר זאת כטריוויונר גאה. --אייתלאדאר (שיחה) 10:21, 30 נוב' 2004 (UTC)
לשאלתך את מי זה מענין - אותי. אם האיש הזה זכה לערך בויקי, סימן שיש מי שמתענין בו. לכן ציון תאריך הולדתו ראוי. אילו הינו לפי שיטתך, פרט להולדתו של נפוליון ואיינשטיין לא הינו מציינים איש. האם הולדתו של במאי או שחקן קולנוע יותר חשוב מהולדתו של ח"כ ישראלי? לא. אז אם אנחנו מציינים את זה, למה שלא נציין את הולדתו של ח"כ ישראלי? לגבי הנאצים - אני הוספתי את תאריכי הולדתם. הסיבות הן רבות ומגוונות. אחת העיקריות שבהן דומה לקודמת - אם יש ערך אודותיו, יש לציין את תאריך הולדתו. אני מנסה לשמור על נייטרליות בכתיבתי, ערך אודות גנרל אס אס יוצא אייזנצגרופן חשוב בעיני לא פחות מערך על בן גוריון. אגן על שניהם בחירוף נפש. (גילגמש שכח לחתום)
אני גם תומך בעמדה שיש לציין כל ערך שמופיע בויקיפדיה, שכן הרבה פעמים אנשים קוראים ערכים אקראיים שאליהם הם מגיעים דרך העמוד הראשי או עמודי תאריכים או הידעת וכו'. עומר ענבר 11:19, 30 נוב' 2004 (UTC)
לדעתי אין להציף את את הדפים היומיים בתאריכי לידה או מות לא חשובים כמו לידתו של חברת הכנסת הנכבד שמדובר בו רבות. אני גם לא חושב שכל חבר כנסת/ראש עיריה או מישהו אחר צריך לקבל ערך אוטומטי, רק בגלל חברותו במועדון המסויים, שאם כן נצטרך להוסיף את אלפי אנשים שהיו חברי כנסת/ראשי עיריה ב50 השנים האחרונות. ואיפה זה יגמר? ומה עם כל ראשי העיריות של מדינות העולם האחרות? לדעתי בתאריכים יש לציין דברים חשובים, כמו אירוע מיוחד שהתרחש, הולדת אדם או אישיות שיש לו השפעה על ההסטוריה, גם אם הוא נאצי, קומונסטי או מכת השטן.--אפי ב. 12:44, 30 נוב' 2004 (UTC)
יש משהו בדבריך. אז את מי כן נוסיף? גילגמש 12:46, 30 נוב' 2004 (UTC)
הופתעתי לקרוא דיון זה. תאריך הלידה הוא פריט מידע חשוב לגבי כל אדם, וגם לגבי גולדפרב. מה בדיוק מפריע בזה שזה נמצא שם? זה לא בא על חשבון שום דבר. קבלת ההערה תוביל לכך שבויקיפדיה יהיו שני סוגי ערכי אישים - ערך סוג א' עם תאריך לידה וערך סוג ב' בלי. ומי הוא שיקבע אם אלכס גולדפרב הוא סוג א' או סוג ב'? אני אוהב את הפורמט שהתגבש כאן לגבי ערכי אישים - שם, תאריך לידה, תאריך פטירה, תיאור קצר של האיש ופעלו לפני הסקירה הביוגרפית. הוספת תאריך הלידה מכבדת את האדם שעליו כותבים, ומכבדת את הויקיפדיה. אין המדובר בטריויה כי אם בשימור מידע. אלמוג 12:50, 30 נוב' 2004 (UTC)
נדמה לי שלא הבנת - הכוונה אינה להוריד את ציון התאריך מהדף של האדם, אלא לא לציין את האדם בדף של תאריך הולדתו. נדב 13:06, 30 נוב' 2004 (UTC)

מחיקת רשימות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מפתח רשימות#מחיקת רשימות. דוד שי 22:22, 4 דצמבר 2005 (UTC)

רשימות וקטגוריות[עריכת קוד מקור]

אנסה לסכם את הדיון שלמעלה בצורה של החלטה:
רשימות חסרות ערך מוסף, כלומר רשימות שיש בהן רק שמות של ערכים המסודרים בסדר אלפביתי יעברו המרה לקטגוריות. בתהליך ההמרה שלושה שלבים:

  • להעביר אל דף הקטגוריה את כל הקישורים האדומים שברשימה,
  • להחליף כל הפניה (קישור) אל הרשימה להפניה לקטגוריה,
  • למחוק את הרשימה, או להחליפה להפניה (Redirect) לקטגוריה.

רשימות בעלות ערך מוסף, כלומר רשימות שיש בהן מידע נוסף מלבד שם הערך או שהמיון שלהן אינו לפי שם הערך בלבד אלא מיון מורכב יותר, ישארו ויטופחו ככל ערך אחר בויקיפדיה.

רשימות המהוות רק התחלה של תחום חדש, כלומר רוב הקישורים בהן אדומים, אין טעם להיחפז להעבירן לקטגוריה, וניתן להמתין עם צעד זה עד להתפתחות הקטגוריה, כלומר עד שייכתבו ערכים אחדים ויהיה בסיס ליצירת קטגוריה. דוד שי 15:07, 30 נוב' 2004 (UTC)

לגבי הסעיף האחרון - אין למחוק רשימה. תהיה זו התעלמות מתרומותיהם של פעילים - מישהו הרי השקיע מחשבה ביצירת הרשימה, עד כמה שהיא מיותרת. הפניה (REDIRECT) משמרת את הגרסאות הישנות. והערה טכנית לכל מי שמתכנן להתחיל להעביר רשימות - ביצירת REDIRECT לקטגוריה, אין להוסיף נקודותיים לקישור עצמו. כלומר, יש לכתוב #REDIRECT ולאחריו [[Category:שם הקטגוריה]] ולא [[:Category:שם הקטגוריה]]. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:22, 30 נוב' 2004 (UTC)
יש בעיה בטכניקת ה-REDIRECT שאתה מציע: היא מכניסה את הרשימה כפריט בקטגוריה, ובכך יוצר קישור מעגלי. איזה בעיה מצאת ב-REDIRECT הרגיל? דוד שי 17:56, 30 נוב' 2004 (UTC)
זו אינה "הטכניקה שאני מציע", אלא הטכניקה היחידה שעובדת. עם נקודותיים, ההפניה פשוט לא עובדת :-) [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 18:30, 30 נוב' 2004 (UTC)
זאת בדיוק היתה כוונתי. לא הצעתי למחוק באופן גורף ואף התנגדתי לכך בדיון מוקדם יותר שהיה לי עם דוד שי. כמובן שאין לגעת ברשימות שיש בהן תוכן נוסף ולכן אמרתי במפורש, שרשימות דוגמת רשימת המדינות חייבות להשאר. אני מציע להמתין קצת לפני שפותחים במבצע הפניות גורף כי מדובר בשינוי מדיניות חריף ואולי יש אנשים, המתנגדים לכך, אבל הם טרם נכנסו לאתר ולכן לא הגיבו.
בעיה נוספת - מפתח הרשימות חייב להעלם. אין כל טעם להחזיק מפתח רשימות כשכל מה שיש בתוכו זה הפניות לקטגוריות. גילגמש 15:28, 30 נוב' 2004 (UTC)
מפתח הרשימות יעלם כאשר כל הרשימות שבו יהפכו לקטגוריות, וזה תהליך שיימשך זמן מה. בעניין "שינוי מדיניות חריף" שאתה מודאג ממנו: לא נעשה כל שינוי במדיניות. אין לאיש מאיתנו מדיניות נגד קידמה טכנולוגית. יש לנו מדיניות נגד מחיקת הרשימות תוך השמדת תוכנן (ולצערי היו שהעלו הצעה זו, בנימוק שהרשימות "פוגעות בכבוד של ויקיפדיה"), אבל אין לנו מדיניות נגד המרה של רשימות לקטגוריות, תוך שמירת כל המידע שברשימות. דוד שי 17:56, 30 נוב' 2004 (UTC)
זה לא כל כך פשוט. מפתח הנושאים מקשר את הרשימות השונות בינן לבין עצמן. לדעתי צריך להתחיל במחיקתו והעברת הרשימות המתאימות לקטגוריות באופן מסודר. אין כל טעם לרשימה של "מדעים" או "אנשים חשובים בתולדות העולם" וכו. לדעתי צריך למחוק אותן. גילגמש 18:04, 30 נוב' 2004 (UTC)

ובערת הרע מקרבך[עריכת קוד מקור]

הדיון עבר ל-ויקיפדיה:מזנון/פרשת שמעון

המשתמש Resist wiki[עריכת קוד מקור]

המשתמש Resist wiki נראה לי כגלגול חדש של חכם חנוכה הזכור לרע, או לפחות בן דוד שלו. אנא פיקחו עין. --אייתלאדאר (שיחה) 12:32, 1 דצמ' 2004 (UTC)

הבהרה ובקשת עזרה (נפשית?): הנ"ל הוסיף לדף של ה1 בינואר את יום הולדתו של "הסופר האמריקאי" אמהרהואן ג'וסיקט. לאחר חיפוש קצר בגוגל ובויקיפדיה האנגלית, אני משוכנע שזו המצאה שלו בלבד. אלא שכאשר שאלתי אותו על כך (ראו שיחת משתמש:Resist wiki ושיחת משתמש:Eitheladar) הוא התחיל לספר סיפורים על ספר (בלתי קיים) ממנו דלה את המידע, ולהתחמק.
מה לעשות במקרה כזה? אני מעוצבן כהוגן אבל אין לי מושג כיצד לטפל בנושא. --אייתלאדאר (שיחה) 13:49, 1 דצמ' 2004 (UTC)

התשובה פשוטה - יש לראות בו משחית ולחסום לאלתר. הזהרתי אותו בדף שיחתו. גילגמש 13:59, 1 דצמ' 2004 (UTC)

מחאה על מה שנראה לי כמסע צלב פוליטי[עריכת קוד מקור]

(אתנחתא קלה מנושא הפרת זכויות היוצרים)
לדעתי מתנהל כמה זמן בויקיפדיה מסע צלב פוליטי במטרה להכתים את אנשי הציונות הדתית. מאחרי מעטה של כביכול מסירת מידע, משורבבת דמותו של יגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין שוב ושוב, בערכים שונים הקשורים לציונות הדתית כמו: ישיבת הסדר, אוניברסיטת בר אילן, תיאוריית קשר, תגובת החברה הדתית לרצח רבין – ערך שנראה לי תמוה וניכר בו שנועד בעיקר לשמש ככלי ניגוח פוליטי של הדתיים הלאומיים שוב.
בערכים אוניברסיטת בר אילן וישיבת הסדר מוזכר שיגאל עמיר למד שם, שלא מן העניין. האם יש קורס לרציחות פוליטיות בבר אילן? האם בין עשרות אלפי הסטודנטים שחלקם הגדול חילוניים יש אוהדים מושבעים של יגאל עמיר? האם בישיבות ההסדר הרבות לומדים את דיני רודף, במטרה להתנקש בחיי ראשי ממשלות. אני מחכה שבערכים הרצליה, גולני, תימנים, בית ספר יסודי ממלכתי דתי וגן דתי ישורבב שמו של הרוצח.
ובהקשר לאיזכורים, בואו נבחן את הצד השני של המפה הפוליטית, אף שאני לא טוען שהם שווים מבחינת חומרתם. האם מישהו היה חושב שראוי לציין, במוסדות החינוך שהתחנך בהם מרגל האטום ואיש השמאל מרדכי וענונו? אולי כדאי לציין בערך אוניברסיטת באר שבע שהוא למד שם, שמי יודע אולי היא קן צרעות למרגלים (ובמיוחד למרגלי אטום) אולי כדאי לציין את בית ספר היסודי (שהיה ממלכתי דתי) ולטעון ששוב החינוך הדתי הוא גורם לאנשים להיות לא שפויים וקיצוניים. האם אנשי הימין באו בטענות לאנשי השמאל שמהם הוא יצא? האם הם ביקשו שאנשי השמאל יעשו חשבון נפש, על כך שיצא מהם אדם שמוכן לסכן את ביטחון המדינה? ואולי כדאי לכתוב ערך כזה בשם תגובת אנשי השמאל לבגידתו של וענונו. שהרי חשוב לדעת האם הם למדו את הלקח ולקחו אחריות על מעשה וענונו, ושמא עלולים לצאת מהם עוד אנשים שיסכנו את ביטחון המדינה? וכמובן בערך שלום עכשיו יש לציין את סיפורו של וענונו.
אני מוחה על כך ומבקש שויקיפדיה תהיה מקום אובייקטיבי שבו מוסרים אינפורמציה, ולא עושים נפשות תחת ערכי פסידו. לשם כך יש מספיק פורומים.--אפי ב. 16:04, 1 דצמ' 2004 (UTC)

מסכים לרב הדברים. הערך "תגובת החברה דתית לרצח רבין" ראוי בעיני. בקשר להכפשות - אכן יש לנסות ולסנן את הרוע הזה. לא פעם אף הטלנו הגנה על ערכים שונים ומשונים, ואם יהיה צורך לא נהסס לעשות זאת שוב. גילגמש 16:15, 1 דצמ' 2004 (UTC)
המ... נושא טעון, מן הסתם. אני אנסה ללכת בין הטיפות. עיינתי בארבעת הערכים שקישרת. באופן עקרוני, חשוב לי לברר אם מוסכם על כולם שמידע רלוונטי צריך להופיע בערך. לדוגמה, היותו של עמיר תושב הרצליה לא נושאת עימה, אצל רוב הציבור וגם בחוגים אקדמיים, סברה, כי יש משהו במהותם של תושבי הרצליה שקשור לרצח רבין. אם נסכים על עקרון זה, נוכל לומר שיש מקומות (למשל בערך יצחק רבין) שבהם ברור שיש להזכיר את המשתמש, ואחרים הרצליה שבהם ברור שאין צורך להזכיר אותו. מה שנשאר באמצע זה התחום האפור, ולהלן דעתי:
  • אוניברסיטת בר אילן: האיזכור של עמיר הוא במסגרת פסקה העוסקת ביחודיות של האוניברסיטה ככזו המזוהה עם הימין הדתי לאומי, והיא מתארת מה היתה תגובת האוניברסיטה לרצח שנתפש אצל חלק מהציבור כפעולה של הימין נגד השמאל. על כן, לדעתי יש רלוונטיות (כי אין הטחת אשמה באוניברסיטה עצמה). להשאיר, אך להוסיף כותרת משנה לפסקה שמתייחסת להיבט הסוציולוגי-פוליטי של האוניברסיטה. משהו כמו "מעוז הדתיים-לאומיים בעולם האקדמיה הישראלי" (מעין מקבילה ל"בית ברל" אולי?). אגב, הייתי בוחר שם מלה אחרת במקום "מכפישה" בתיאור אורי מילשטיין.
  • ישיבת הסדר: רצח רבין היה שיאו של תהליך משברי של תחושת "הולכת לנו המדינה מתחת לידיים" אצל הציבור הדתי-לאומי, והיה חשש, מבוסס או לא, שבקרב תלמידי ישיבות ההסדר תתפתח תופעה של חוסר ציות למרות הממלכתית או תופעות של מעשי יחידים, כמו של עמיר. על כן, לדעתי יש רלוונטיות, להשאיר, ושוב - לתחום בכותרת משנה שמדברת על ההקשר הפוליטי של ישיבות ההסדר.
  • תיאוריית קשר: ההקשר ברור ואני מקווה שאין צורך להסביר - מדובר על ערך העוסק בתיאוריית הקשר בנושא. להשאיר.
  • תגובת החברה הדתית לרצח רבין: הבעיה אינה עם עמיר, כמו שציינת, אלא עם הערך. הוא כתוב ככתב האשמה ולא כערך אינציקלופדי. לדעתי יש לו ערך אינציקלופדי כי הוא מתאר תופעה חברתית משמעותית במדינת ישראל. לשכתב את כל הערך.
בדקתי אילו ערכים נוספים (שאינם ערכי ימים או דברים כאלו) מקשרים לערך יגאל עמיר, להלן מסקנותי:
קשה לי למצוא סיבה טובה מספיק לשרבב את שמו של יגאל עמיר לשאר הערכים שציינת, ואם הוא אכן ישורבב יש לבחון כל מקרה לגופו. מה ששמתי לב בכל זאת שבכל פעם שמציינים את הרצחו של יצחק רבין מצמידים לו מיד את יגאל עמיר, חוץ מבערך כיכר רבין במפתיע.
אני רוצה גם להתייחס לחלק השני של מה שכתבת - על תמונת המראה לשמאל הישראלי, אשתדל לכתוב משהו מאוחר יותר הערב.
בברכה, ערןב 16:49, 1 דצמ' 2004 (UTC)
אם יימחקו כל הערכים שכתבתי בויקיפדיה (גורל שעומד לפקוד משתמש ותיק אחר, אני חושש) ויאפשרו לי לבחור ערך אחד להשאיר, אני אצביע על תגובת החברה הדתית לרצח רבין. נריה הרואה האשים אותי בנאמנות עיוורת ליהדות הרבנית, בן הטבע גרס שאני "קנאי חשוך" ל"פלפולי רבנים", דוד שי ואלמוג מנעו ממני להעלות עובדות שביססו את משנתו ההלכתית של כהנא, לאפי מחקתי קטעים שעסקו במעמדה הנחות של האישה ביהדות והיו מתלהמים מדי. ומצד שני, הנה באים ערן ואפי ומאשימים אותי שכתבתי ערך שמטרתו להשחיר את פני החברה הדתית, תגובת החברה הדתית לרצח רבין (אגב גם את הערכים ישיבת הסדר ואוניברסיטת בר אילן כתבתי ברובם). בענווה אציין שאני רואה בעובדה שכל כך הרבה פעמים מאשימים אותי בחוסר אובייקטיביות, אבל בכל פעם מכיוון אחר, תעודת כבוד.
ובאופן ענייני, ערן חושב שהערך הוא כתב האשמה משום שהוא חושב שלהתבטא בחריפות כנגד מדיניותו של רבין (שכיום כל משקיף אובייקטיבי חייב להודות שהובילה בסופו של דבר לאסון נורא), לא להתייפח עליו יתר על המידה, לא להלל את זכרו, ואף להעלות פקפוקים לגבי נסיבות מותו המדויקות זהו חטא. ממילא ערך המציין שבחברה הדתית עושים את כל אלה הוא כתב אשמה. אולם מה לעשות שבחברה הדתית עושים את כל הפעולות האלו, ועושים זאת מבלי להרגיש שזהו חטא, ולפיכך בעיניי זהו ערך עובדתי מצוין ואני גאה בו. שן שש זעם 19:29, 1 דצמ' 2004 (UTC)
לאחר שעיינתי בכל הערכים שהוזכרו דומני שביקורתו של אפי אינה נכונה, ואנמק זאת. ראשית אציין שמעשהו של יגאל עמיר הוא יחיד במינו, ולא היה כדוגמתו לחומרה מאז רצח גדליהו בן אחיקם. כל תגובה של היהדות הדתית שהיא פחות מהכרזת יום צום לדורות היא בעיני תגובה פושרת מדי. חומרתו יוצאת הדופן של מעשהו של עמיר גרמה לתגובה למעשהו במקומות שבהם התחנך, ולכן אזכוריו בכל הערכים הנדונים נעשו במקום הראוי ובמידה הראויה. ברור שאין מקום להתייחסות דומה לכל דמות פלילית אחרת, בשמאל או בימין, משום שאי אפשר, בשום אופן, להשוות את מעשהו למעשיהם של דגי רקק כדוגמת וענונו או עמי פופר.
כתושב הרצליה עלי לציין שעובדת היותו של יגאל עמיר בן עירי גורמת לי צער רב, ובעיני היא אכן כתם על העיר. ההסתברות הגדולה מאפס לפגוש, בעת טיול בעיר, את חיוכו מקפיא הדם על פני אחד מאחיו המתגוררים בה די בה כדי להוריד את ערך הנדל"ן בעיר.
לדעתי מדיניותו של רבין היתה נבונה ומחושבת, חרף הסיכונים שהיו בה, משום שהיה בה גם סיכוי לפתרון. לאסון הנורא שפקד אותנו בארבע השנים האחרונות יש אחראי אחר (וכפי ששש"ז זיהה נכון, אינני משקיף אובייקטיבי - אני חי כאן). דוד שי 20:03, 1 דצמ' 2004 (UTC)


מאמר אקראי ופירושונים[עריכת קוד מקור]

לדעתי, צריך למנוע את ההגעה אל פירושונים דרך לחיצה על "מאמר אקראי". הרי כשאני לוחץ על "מאמר אקראי" אני מצפה לקבל מאמר, בטח שיהיה די מפתיע אם אני אשאל "למה התכוונת...?" ... שהרי כוונתי הייתה לקבל מאמר רנדומלי. --רועי אסולין\Keiser_Soze 21:42, 1 דצמ' 2004 (UTC)

מצד אחד, אני מסכים. מצד שני, זה לא בהישג ידינו - צריך לפנות למפתחים. נדב 21:50, 1 דצמ' 2004 (UTC)
זה בעייתי, עכשיו האלגוריתם עושה פעולה דומה להוצאת כדור מתוך שק של מאה כדורים. מה שאתם מבקשים פה זה להגיד לאלגוריתם: "אם הכדור כתום בחר כדור אחד" מבלי להביא לו עיניים משום שהאלגוריתם לא יודע לזהות אילו ערכים הם פירושונים ואילו לא. מלבד זאת המפתחים של הויקי לא ישראלים ככה שיהיה קשה עוד יותר לשפר את זה כי הם לא דוברי עברית.
אני אוסיף ואומר שגם אם הם כן יצליחו לפתח איזה משהו שיעבוד, הרי שזה יסבול מחבלי לידה והיו בעיות שונות - ככה שלדעתי לא שווה להשקיע את המאמץ. עדיף שתכנס עוד הפעם למאמר האקראי.
Ramiy 22:00, 1 דצמ' 2004 (UTC)
פתרון די מסורבל יכול להיות הפיכת כל שמות הפירושונים ל"פירושונים: שם פירושון" ולהגדיר את האלגוריתם לזיהוי פירושונים והחלפתם. הצעתי נשארת בגדר הצעה, אם אין אפשרות פשוטה לפתרון העניין הזה אפשר להותירו ככה.--רועי אסולין\Keiser_Soze 22:12, 1 דצמ' 2004 (UTC)

עריכה מסיבית[עריכת קוד מקור]

בוודאי שמתם לב לעריכה המסיבית שביצע הלילה Ramiy במאות ערכים, כדי לשנות את שמות המונחונים הקשורים בהם. החריצות של רמי ראויה להערכה, אבל לפני שנכנסים לפרויקט רחב הקף כזה ראוי לקיים דיון כדי לקבל החלטה מסודרת. הרי ברור שהיו נימוקים לכל אחד ממבני השמות. רמי הודיע על כוונתו לבצע מהפכה בשיחה:מונחונים, וזה בסדר גמור, אך תוך זמן קצר מאוד החל בביצועה, עוד קודם שקיבל תגובה כלשהי, וזה קצת פחות בסדר. איני רוצה לקשור ידים לאיש, ואני דבק בסיסמה "הייה נועז", אבל בכל זאת, בקשתי: קצת יותר לאט עם שינויים כל כך מסיביים - תנו לאחרים להגיב. 00:45, 2 דצמ' 2004 (UTC)

אווו, אתה כזה כבד....
ראו את מלא השיחה בשיחה:מונחונים.
Ramiy 01:05, 2 דצמ' 2004 (UTC)
בשיחה:מונחונים גם תוכלו להצביע על המבנה המועדף, ואני מאמין שרמי ישמח לבצע התאמה למבנה שיוחלט עליו, משום שהוא כזה קליל. דוד שי 01:41, 2 דצמ' 2004 (UTC)
אין שום בעיה, תגידו לי מה אתם מעדיפים ואני אבצע את השינויים!!!
Ramiy 01:29, 3 דצמ' 2004 (UTC)

עותק מלא של ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

היום (2.12.04) בשעה 02:05 הוסיף אלמוני לערך אנציקלופדיה קישור לאתר שקרוי Hebrew Encyclopedia, והוא מהווה עותק מלא של ויקיפדיה העברית ומשמש כפלטפורמה לפרסומות (הכתובת היא http://hebrewencyclopedia!com - כדי להגיע לאתר יש להחליף את ! בנקודה, איני רוצה לתת קישור לאתר זה). למיטב ידיעתי, מעשה זה הוא במסגרת תנאי רשיון GNU FDL ומנצל אותו עד הקצה. לויקיפדיה האנגלית כבר נוצרו אתרי ראי אחדים כאלה. מובן שאיני אוהב אתר זה, מסיבות רבות: ההצגה בו משובשת פה ושם, לא מוצגת ההיסטוריה של הערכים כך שלא ניתן קרדיט לכותבים, תדירות העדכון נמוכה ועוד. אני מקווה שמנועי החיפוש יתעלמו ממנו, אך מניח שבעלי האתר יפעלו לתוצאה הפוכה, והקישור שהוסיפו היום הוא יריית פתיחה. הסרתי את הקישור אליו מהערך אנציקלופדיה, זה הרי קישור חסר טעם, ואבקשכם להסיר כל קישור לאתר זה. דוד שי 01:27, 2 דצמ' 2004 (UTC)

האמנם זה תואם ל-GNU FDL כשיש שם בתחתית הדף © 2004 Hebrew Encyclopedia.com - All rights reserved.? מותר להם לשים Copyright שם? --אייתלאדאר (שיחה) 07:01, 2 דצמ' 2004 (UTC)
לא. מתוך הGNU FDL: ניתנת לך הרשות להעתיק ולהפיץ את המסמך בכל אמצעי, למטרות רווח או שלא למטרות רווח, בתנאי שבכל העתק מופיעים עותק של הרשיון הזה, הערות זכויות-היוצרים, והערת הרשיון המציינת שהמסמך כפוף לרישיון זה, ובתנאי שאתה לא מוסיף כל תנאי שהוא לתנאי הרשיון הזה. נדב 07:07, 2 דצמ' 2004 (UTC)
במבט שני, הניסוח המלא הוא
This article is from Wikipedia. All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
© 2004 Hebrew Encyclopedia.com - All rights reserved.
כך שנראה שהטקסט מוגן על ידי הגנו וכל השאר בזכויות יוצרים רגילות. לא ברור לי מה זה אומר. נדב 07:11, 2 דצמ' 2004 (UTC)
בעמוד הפתיחה שלהם הם מצהירים "הגעת לויקיפדיה", את השקר הזה הם צריכים למחוק מהר ככל האפשר. זו פשוט הונאה. שן שש זעם 07:21, 2 דצמ' 2004 (UTC)
אין לנו דרך משפטים לכפות עליהם את הדבר הזה. אני בספק אם ניתן לגייס כסף על מנת ללכת איתם לבית משפט, לכן עדיף להניח להם ולראות בכך מחמאה. גילגמש 10:26, 2 דצמ' 2004 (UTC)
לא צריך להגיע לבית משפט, מכתב לספק שעל שרתיו מתאכסן האתר צריך להספיק (בהנחה שהם לא יסכימו
למחוק מרצונם החופשי).Apollo 11 10:41, 2 דצמ' 2004 (UTC)
טוב, אפשר לנסות. גילגמש 10:42, 2 דצמ' 2004 (UTC)
הנה תמצית רישום ה-Whois שלהם:
Holomedia   
2, Place du Boue   
Montgiscard 31450   
France   
Registered through: GoDaddy.com (http://www.godaddy.com)   
Domain Name: HEBREWENCYCLOPEDIA.COM      
Created on: 07-Sep-04      
Expires on: 07-Sep-05      
Last Updated on: 07-Sep-04   
Administrative Contact:      
Castagna, Luigi  info@hallmall.com      
Holomedia      
2, Place du Boue      
Montgiscard 31450      
France      
01133561813501   Technical Contact:      
Castagna, Luigi  info@hallmall.com      
Holomedia      
2, Place du Boue      
Montgiscard 31450      
France      
01133561813501
   Domain servers in listed order:      
NS1.THEPLANET.COM      
NS2.THEPLANET.COM


אולי לפני הפנייה ישירות אליהם כדאי ליצור קשר עם ויקיפד בעל השכלה במשפטים שיתן לנו באמת רקע לדברים ולפנות לויקימדיה או לויקי האנגלית לראות כיצד הם מטפלים בבעיות שכאלה. מלך הג'ונגל 12:08, 2 דצמ' 2004 (UTC)

שימו לב שהטקסט המופיע באתר מגיע מכל הויקיפדיות, לא רק מויקיפדיה העברית. אני מציע להעביר את הנושא לויקיפדיה האנגלית, שם כבר מתורגלים באתרי מראה שכאלה. אני הייתי רואה בזה מחמאה, כל עוד הם מזכירים את שמנו. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:22, 2 דצמ' 2004 (UTC)
מצאתי - en:Wikipedia:Mirrors and forks. צריך לבדוק שהאתר לא מופיע כבר. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:56, 2 דצמ' 2004 (UTC)
לא מופיע שם עדיין לדלעתי. מה עושים עכשיו? ערןב 16:34, 2 דצמ' 2004 (UTC)

האייקון של ה-W נעלם...[עריכת קוד מקור]

האם זה רק לי, או שגם אחרים לא רואים את הצלמית (אייקון) של ה-"W" בתבניות כמו זו של הקצרמרים: {{stub}} ? --אייתלאדאר (שיחה) 13:38, 2 דצמ' 2004 (UTC)

אני דווקא רואה. --רועי אסולין\Keiser_Soze 13:46, 2 דצמ' 2004 (UTC)
מעניין. התמונה הכי שימושית בויקיפדיה לא נמצאת על השרת... יכול להיות שהתמונה נמחקה בויקיפדיה האנגלית ואז שוחזרה... [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:54, 2 דצמ' 2004 (UTC)
מדוע שלא תועבר לשרת המקומי? אייתלאדאר (שיחה) 15:57, 2 דצמ' 2004 (UTC)
אפשר לדעת מתי התבנית נוצרה רק מהסתכלות על דף העריכה. תבנית הקצרמר כתובה ב־HTML במקום בשיטת הטבלאות של ויקי, והתמונה - נמצאת על השרת שלנו. מי שיצר את התבנית לא ידע להוסיף תמונות כמו שצריך, ולכן הכניס את ה־URL. אז אני בעצם לא יודע למה התמונה נעלמה לך.
אם כבר נגשים לטפל בתבנית הזו - האם אני היחיד שחושב שצריך לעצב אותה מחדש? זו התבנית הנפוצה ביותר בויקיפדיה, והאפור הזה די מגעיל. יש מישהו מבין המעצבים של ויקיפדיה שמוכן לקחת על עצמו את הטיפול בעניין (איצי, Lazeylemon, אפי?) [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:13, 2 דצמ' 2004 (UTC)

רשימת פילוסופים[עריכת קוד מקור]

(לא ענו לי בדף היעוץ אז אני שואל פה)

עברתי על כל רשימת הפילוסופים, בכל הערכים הקיימים הנמצאים ברשימה זו - ישנה קטגוריה מתאימה. האם יש לי אישור לעשות לרשימה הזו מה שעשינו לנהרות ?--רועי אסולין\Keiser_Soze 15:32, 2 דצמ' 2004 (UTC)

למה לא? הוחלט להתחיל להפוך רשימות לקטגוריות, ומכיוון שאין טעם ברשימה זו מעבר לעצם קיומה, אין סיבה להכלילה תחת היוצאים מן הכלל. אינך צריך לקבל אישור על כל דבר (זו כנראה גם הסיבה לכך שלא קיבלת תשובה בדלפק היעוץ). [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:26, 2 דצמ' 2004 (UTC)
כבר הסברתי פעמים רבות, ואסביר שוב: כאשר ברשימה יש רק שמות של ערכים ממוינים לפי שם הערך, רצוי להפוך אותה לקטגוריה (ראה פירוט בסוף ויקיפדיה:ניווט). רשימת פילוסופים ממוינת לפי סוגים ותאריך לידה, ויש בה גם מידע על תקופת חייו של הפילוסוף, ולכן החלפתה בקטגוריה גורמת לאובדן מידע, ולכן אסור להחליפה לקטגוריה. דוד שי 20:23, 2 דצמ' 2004 (UTC)

סידור טבלה ותמונה[עריכת קוד מקור]

לידיעת מישהו שיכול לעזור - בערך לאוס יש תמונה וטבלה שלא מסתדרים יחד. אין לי שמץ איך לטפל בזה.. Yonidebest 18:21, 2 דצמ' 2004 (UTC)

אני אטפל בזה...
להבא, בהכל פניה בנושא מדינות, צור איתי קשר, אשמח לעזור!
Ramiy 01:42, 3 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא חושב שיש צורך לפתוח למדינה הזאת ערכים המספרים על ההיסטוריה, כלכלה, פוליטיקה וכדומה של המדינה הזאת. אני לא מכיר את המדינה, אך נראה לי שניתן להכניס את הכל בדף אחד ויחיד. Yonidebest 00:34, 5 דצמ' 2004 (UTC)

הפרדה בין אפגניסטן לשלטון הטליבן[עריכת קוד מקור]

העלתי דיון בשיחה:אפגניסטן, לגבי ערך מאוד יפה בנושא שלטון הטליבאן - 2001-1995, תחת ההיסטוריה של אפגניסטן.

לדעתי מגיע לטליבן ערך משלו!

אשמח מאוד לשמוע את דעתם.

Ramiy 02:37, 3 דצמ' 2004 (UTC)

תבנית ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

שלום, אומנם העלתי הצעה ברוח זו בדלפק יעוץ ללא התלהבות מצידם של משתמשים אחרים, אך יחד עם זאת אני חושב, שזהו נושא חשוב שעדי, לדון עליו פעם נוספת. מדובר על תבנית אוטומטית נוסח תבנית השכתוב, אשר תוצמד לערכים חדשים או ערכים ותיקים בעלי ניסוח לא נהיר. דוגמא מהויקיפדיה האנגלית Wikipedia:Cleanup. לדעתי זה יתן מענה הוגן לבעיית הניסוח שיש כעת במאמרים מסוימים. גילגמש 18:18, 1 דצמ' 2004 (UTC)

מה ההבדל בינה לבין תבנית השכתוב? לא הבנתי לגמרי את מטרת התבנית ואת נחיצותה, אודה לך אם תסביר.--רועי אסולין\Keiser_Soze 19:36, 1 דצמ' 2004 (UTC)
בויקיפדיה:שימוש בתבניות/תחזוקה יש את תבנית השכתוב{{REW}} ובה מופיעות שלוש סיבות:
1) יתכן שהמידע המצוי בדף זה מכיל טעויות.
2) יתכן שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים לויקיפדיה.
3)יתכן שהערך נראה מועתק אך לא ידוע מהיכן.
לשים תבנית כזו על ערך שיש בו בעיית ניסוח הרי זה דומה לכך שהמשטרה תשלח דו"ח חניה לאזרח כלשהו ובאמצעי התקשורת תתפרסם הידיעה הבאה: פלוני קיבל מכתב מהמשטרה מאחת משלושת הסיבות:
1) יתכן שהוא העלים מס והוא מוזמן לחקירה.
2) יתכן שהוא אנס אשה ורצח אותה.
3) יתכן שהוא חנה בכחול לבן בלי לשים תו חניה והוא מקבל דו"ח.
וכדי להיות יותר ברור: אולי רצוי שתהיינה תבניות מיוחדות לכל מצב מיוחד ולא רק משהו כללי כל כך.
מלח השמים 22:00, 3 דצמ' 2004 (UTC)
התכוונתי לתבנית בנוסח של "ערך זה זקוק לויקיזציה" ללא ציון איכותו. התבנית תשמש רק על מנת למשוך עורכים שישפרו את הניסוח, הפיסוק ויוסיפו ויקילינקים. אפשר לאחדה עם דף "פרקליטו של שטן" גילגמש 22:19, 3 דצמ' 2004 (UTC)
אם כל מה שצריך זה לעשות ויקיזציה, אני לא חושב שיש טעם בתבנית. בזמן שאתה מוסיף תבנית, מישהו אחר כבר עשה ויקיזציה לשלושים ערכים. בד"כ צריך גם לנסח מחדש, לחלק לפסקאות, לתקן דקדוק וכד'. לכן, ברוב המקרים, תבנית השכתוב תספיק. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 22:27, 3 דצמ' 2004 (UTC)

אני אישית מתנגד יש כאלה שיכולים מאוד להעלב אם יגידו שיש להם טעויות כתב, יחשדו בהם שהעתיקו וכו'.

לא נעים לי להגיד את זה, אבל יש כאלה שאני לא אצטער אם הם יעלבו: בויקיפדיה צריכים לכתוב רק מי שמסוגלים להתבטא בעברית ברמה מתקבלת על הדעת. אני לא חושב שאנחנו מעוניינים בכותבים שמתבטאים ברמה של תלמיד כתה א'. עדיף שאיזה עילג יעלב ויעזוב, מאשר שישאר וימלא את ויקיפדיה בזבל. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 18:12, 4 דצמ' 2004 (UTC)

לפצל את בריטניה מהממלכה המאוחדת[עריכת קוד מקור]

שלום לכם ויקיפדים יקרים!

העליתי דיון חדש בשיחה:הממלכה המאוחדת, ואשמח מאוד לשמוע את דעתכם!

Ramiy 20:09, 1 דצמ' 2004 (UTC)

המנון לאומי[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להתלבש על רשימת ההמנונים הלאומיים של המדינות השונות ואני צריך את עזרתכם בנושא קטן.

ראשית, איך נכון לומר המנון או הימנון???

יש לנו פה כפילויות, חלק רשומים ככה, וחלק ככה. אני רוצה לרשום הכל בצורה אחידה.

Ramiy 06:40, 3 דצמ' 2004 (UTC)

המקום הנכון לשאלות מסוג זה הוא דלפק היעוץ. לעצם העניין, "רב מילים" ו-WORD בעקבותיו גורסים המנון, בריטניקה לנוער ומילון לועזי עברי (בפירוש למילה אנתם) גורסים הימנון. אין ברירה אלא לפנות לדוד שי שיפעיל את מקורותיו.
אביהו 07:22, 3 דצמ' 2004 (UTC)
גם בכתיב מלא יש לכתוב המנון. הכלל הוא שהאות י' תופיע אחרי אות המנוקדת בחיריק, אבל לא תופיע לפני שווא נח. דוד שי 11:56, 3 דצמ' 2004 (UTC)

שמות ערכים הכוללים תחום[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שאנחנו מרבים לתת לערכים שם שכולל את שם התחום, לדוגמא אייר (מדינה). בעוד שבמקרים של מספר פירושים לאותה מילה זה הדבר הנכון לעשות (כמו במקרה הנ"ל), לפעמים קורים דברים מוזרים. כך, למשל, קיים ערך מקונג (נהר), ולא קיים הערך מקונג. אולי זה רק אני כזה טיפש, אבל אני לא מכיר שום דבר נוסף שנקרא "מקונג". מקס 08:31, 3 דצמ' 2004 (UTC)

אתה צודק. כשאין שום פירוש אחר למילה הוספת התחום היא לא רק מיותרת אלא גם מקשה על החיפוש. אביהו 09:24, 3 דצמ' 2004 (UTC)

סאות' פארק[עריכת קוד מקור]

האם באמת יאה לה לאנציקלופדיה רצינית שתופיע בה קטגוריה שלמה לסדרת טלויזיה, ואפילו מוצלחת כ"סאות' פארק"? האם זה רצוי, שקוראים יעלעלו ב"מאמרים אקראיים", יגיעו לערך כגון "ליאן קרטמן"? לדעתי, יש לאחד את כל ערכי הקטגוריה. מה דעתכם? מנצ'קין 10:19, 4 דצמ' 2004 (UTC)

כך עשינו לגיבורי הארי פוטר, ובהחלט ראוי לעשות זאות גם לגיבורי "סאות' פארק". דוד שי 10:24, 4 דצמ' 2004 (UTC)
הערכים יש מספיק טקסט והם נמצאים ב-4 שפות שונות (לא כולל עברית). למה למחוק ולאחד??
כי זה מה שמקובל. תנסה להתאים את עצמך למדיניות הקיימת פה ולא להמציא דברים חדשים יש מאין. גילגמש 12:51, 4 דצמ' 2004 (UTC)
אולי תנסו להתאים את המדיניות שלכם למדניות המקובלות בשאר הויקיפדיות בשפות השונות...
האמת היא שחשבתי על זה אבל הגעתי למסקנה, שבאנציקלופדיה שאין בה ערך על "עצמאות", אין מקום לערך על "סאות' פארק". באנציקלופדיה האנגלית הערכים בקטגוריה מפורטים יותר; כאן הם היו כמעט בחזקת קצרמר. מלבד זאת, לסדרה יש ערך רב בהויה אמריקאית עכשוית, ופחות כקטגוריה שלמה במכלול הידע העברי. וחוץ מזה, לו הייתי בויקיפדיה האנגלית, גם אז הייתי מעלה את אותו הדיון, ולו בשל הרעיון, שלסדרת טלויזיה ברמת ס"פ מגיע ערך מלא ומפורט ולא ערימת קישורים, שממילא רובם (בויקיפדיה העברית) היו אדומים. מנצ'קין 13:22, 4 דצמ' 2004 (UTC)

מוזר מאוד. היה נדמה לי שבויקיפדיה קיים רוב חזק נגד איחוד ערכי דמויות בדיוניות. אני, כמובן, שמח מאוד על כך שהערכים אוחדו (נדמה לי שדעתי בנושא ידועה, אין טעם לחזור עליה), אך נדמה היה לי שהתקבלו החלטות אחרות בעבר. אך אם כך נוהגים - למה לי להרוס את המסיבה? :-) לגופו של עניין - התנהגותו של האנונימי מזכירה לי מישהו מסוים. זהות כותב הערכים בהם אנו עוסקים יכולה אולי להבהיר את העניין שמגלה האנונימי בנושא... :( [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:47, 4 דצמ' 2004 (UTC)

תמיד היה קונצנזוס לגבי דמויות איזוטריות. לכן ערכי הארי פוטר אוחדו תחילה בערך אחד, אחר כך בשלושה, וכשזה לא הספיק נפתחו עוד כמה. אין טעם לפתוח מיני ויקיפדיה לכל תופעה ברת חלוף. גילגמש 14:22, 4 דצמ' 2004 (UTC)
אתה יודע מה? לא הייתי מתנגד אם היו פותחים "ויקיפורנו" או "ויקיפוטר", שלפחות לא יציקו לנו... [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:29, 4 דצמ' 2004 (UTC)
רעיון מעולה. גילגמש 14:43, 4 דצמ' 2004 (UTC)
איחוד הערכים לערך אחד מיטיב עם הקורא, משום שהוא זוכה לתמונה מקיפה על הסדרה בקריאה של ערך אחד, במקום שיצטרך להתרוצץ על-פני חמישה ערכים (או יותר), שבכל אחד מהם יש שבריר מידע וחזרה על מידע. דוד שי 16:02, 4 דצמ' 2004 (UTC)

כוכב נולד?[עריכת קוד מקור]

מעניין לעניין, באותו העניין: האם יש מקום בויקיפדיה לערך אודות הראל סקעת? הבנתי שדיונים קודמים כבר הביאו את נושא האיזוטריה לדרגת איזומטריה. תוכלו להפנות אותי אליהם?מנצ'קין 17:55, 4 דצמ' 2004 (UTC)

שיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 18:17, 4 דצמ' 2004 (UTC)

בקשה אישית[עריכת קוד מקור]

למרות שזה לא המקום הראוי באמת לבקש בקשה שלא קשורה לאתר, הייתי רוצה בכל זאת לבקש כאן, בגלל הידע הרב הצבור בגולשים כאן. אני מחפש את סעיף 31א ו-31ב לחוק. חיפשתי באתר הכנסת אך לא מצאתי את הכתב הרישמי, וכן גם לא בויקי. האם מישהו יודע היכן אני יכול למצוא את הנוסח המדוייק של החוק לעיל? תודה על העזרה.. Yonidebest 16:57, 4 דצמ' 2004 (UTC)

סעיף 31א ו-31ב לאיזה חוק??? דוד שי 17:12, 4 דצמ' 2004 (UTC)
אני יכול להביא לפניך את סעיפים 31א ו-31ב בחוזה ההעסקה שלי בחברת "סיני-ספיד" סניף פ"ת... :) יהיה נחמד אם תיהיה יותר ספציפי בקשר לחוק שאותו אתה מבקש. --רועי אסולין\Keiser_Soze 18:10, 4 דצמ' 2004 (UTC)
סליחה... חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. תודה :-) Yonidebest 20:52, 4 דצמ' 2004 (UTC)
לא חשוב, מצאתי.. ולמי שמתעניין - [1] - Yonidebest 21:17, 4 דצמ' 2004 (UTC)
הגרסה שמצאת אינה עדכנית, ולכן אין בה את שני הסעיפים שאתה מחפש. הנה גרסה עדכנית חוק הגנת הפרטיות. דוד שי 07:26, 5 דצמ' 2004 (UTC)
כן, ראיתי זאת ועברתי ללניק הרביעי בגוגל... תודה בכל זאת. Yonidebest 17:13, 5 דצמ' 2004 (UTC)

תורת הספרות[עריכת קוד מקור]

רציתי לדעת מדוע כתוב בדף הראשי "תורת הספרות" ולא פשוט "ספרות"?

למען האמת, היו בדף הראשי ספרות וגם תורת הספרות. בעקבות שאלתך הורדתי את תורת הספרות, והדרך אליה תעבור דרך ספרות. דוד שי 17:40, 4 דצמ' 2004 (UTC)