משתמש:AlmaKas/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המטבח הסיציליאני[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטבח הסיציליאני מראה עקבות של כל התרבויות אשר ביססו את עצמן על האי סיציליה מעל אלפיים השנים האחרונות. למרות הדמיון הרב שיש למטבח הסיציליאני עם המטבח האיטלקי, המטבח הסיציליאני מושפע מהמטבח היווני, הספרדי הצרפתי והערבי.

הטבח הסיציליאני מיתאקוס (ביוונית עתיקה: Μίθαικος) נולד במאה החמישית לפני הספירה. הוא הביא עמו את ידע הגסטרונומיה הסיציליאנית ליוון וספר הבישול שלו היה הראשון ביוון, ולכן הוא כותב ספרי הבישול הנודע הראשון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השימוש במשמשים, סוכר, הדרים, מלונים מתוקים, אורז, זעפרן, צימוקים, אגוז מוסקט, ציפורן, פלפל, צנוברים וקינמון הוא סימן ההשפעות הערביות מהשלטון הערבי בסיציליה במאה ה-10 ובמאה ה-11.

השפעות הנורמנים והנשטאופן מצויות גם במטבח הסיציליאני, כמו למשל בחיבת הסציליאנים למנות בשר. מאוחר יותר, הספרדים הכירו למטבח הסיציליאני מספר פריטים רב מה״עולם החדש״, כגון: קקאו, תירס, פלפלים, בשר הודו, עגבניות ועוד.

בקטניה, בחוף המזרחי שבו היו מתיישבים יוונים שהעדיפו מאכלים כמו דגים, זיתים, פול, פיסטוקים וירקות טריים.

חלק ניכר של המטבח הסיציליאני מעודד שימוש בירקות טריים, כמו חצילים, פלפלים, ועגבניות, הוא גם מעודד שימוש בדגים כמו טונה, דניס, לברק, דיונון ודג חרב.

בטרפאני, ששוכנת בצדה המערבי הקיצוני של סיציליה, ניתן לראות בבירור השפעות מצפון אפריקה, כמו למשל השימוש בקוסקוס.

מנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנות ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנות הראשונות, (הנקראות אנטיפסטי) הן היבט חשוב במטבח הסיציליאני. מנות ראשונות נפוצות במטבח הסיציליאני כוללות קפונטה וגאטו די פאטטה (מעין מאפה גבינה ותפוחי אדמה).

מרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של AlmaKas.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של AlmaKas.