Baby, You're a Rich Man

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Baby, You're a Rich Man"
סינגל בביצוע הביטלס
מתוך האלבום Magical Mystery Tour
יצא לאור 7 ביולי 1967
הוקלט 11 במאי 1967
סוגה פופ פסיכדלי, רוק פסיכדלי
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד All You Need Is Love
אורך 3:03
חברת תקליטים פרלופון, קפיטול רקורדס
כתיבה לנון-מקרטני
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס
"Strawberry Fields Forever/Penny Lane"
(1967)
"All You Need Is Love" / "Baby, You're a Rich Man"
(1967)
"Hello, Goodbye"
(1967)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Baby, You're a Rich Man" הוא שיר של להקת הרוק הבריטית הביטלס שיצא כבי-סייד לסינגל "All You Need Is Love" ב-7 ביולי 1967. ג'ון לנון ניגן את הקלביולין על רקע האבוב שלו, ויצר צליל שמרמז על שהנאי הודי. השיר הוקלט והופק באולפני אולימפיק סאונד בלונדון, מה שהופך אותו להקלטה הראשונה מבין הקלטות EMI של הביטלס שנוצרה כולה מחוץ לאולפני EMI.

"Baby, You're a Rich Man" הגיע למקום ה-34 במצעד בילבורד הוט 100 האמריקאי. בין התגובות המגוונות של המבקרים על השיר, בילבורד העריץ אותו כ"רוקר בטעם מזרחי עם קצב מדבק ומילים מורכבות", בעוד פיצ'פורק ביטל אותו כ"גרסה מדרגה שנייה לנושא הכסף של ג'ון לנון". מגזין הרולינג סטון דירג את "Baby, You're a Rich Man" במקום ה-68 ברשימת" 100 שירי הביטלס הגדולים ביותר".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Baby, You're a Rich Man" היה תוצאה של שילוב של שני שירים לא גמורים שנכתבו על ידי לנון ומקרטני באופן דומה ל-"A Day in the Life" ו-"I've Got a Feeling". שם העבודה, המבוסס על שיריו של לנון, היה "One of the Beautiful People", אליו הוסיף מקרטני את הפזמון "Baby, you're a rich man". בראיון תיאר לנון את השיר כ"שני חלקים נפרדים... שאולצו לשיר כאחד".

במהלך שנות השישים, "אנשים יפים" היה המונח שאימצו היפים בקליפורניה כדי להתייחס לעצמם. לדברי הסופר בארי מיילס, שהיה בין הדמויות המובילות במחתרת הבריטית ב-1967, לנון שאב השראה לשיר ממאמרים בעיתונים על תופעת ההיפים המתהווה. משערים שמקרטני כתב את הקטע שלו על מנהל הלהקה, בריאן אפשטיין. המילים של לנון הן בצורת חילופי שאלות ותשובות, בדוממה לזאת שבה השתמשו הוא ומקרטני בשיר "With a Little Help from My Friends". המוזיקולוג וולטר אוורט כתב כי השיר "שואל את בריאן אפשטיין ללא שם איך זה להיות אחד מ'האנשים היפים'", אוורט מוסיף: "הכינוי הזה שימש גם את ההיפים הקהילתיים וגם את אלה שמתערבבים עם הבדרנים המפורסמים ביותר". לנון טען כי משמעות השיר היא שכולם אנשים עשירים, ואמר: "המטרה הייתה להפסיק לגנוח. אתה איש עשיר וכולנו אנשים עשירים". ג'ורג' האריסון אמר כי המסר הוא שכל האנשים עשירים בתוך עצמם, ללא קשר לדאגות חומריות.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים נוספים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא שירים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.