Help!‎ (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


Help!‎
Help!
כרזת הסרט Help!‎
כרזת הסרט Help!‎
בימוי ריצ'רד לסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וולטר שנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט צ'ארלס ווד
עריכה ג'ון ויקטור סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הביטלס
ליאו מק'קרן
אלינור ברון
ג'ון בלוטאל
פאטריק קארגיל
ויקטור ספינטי
רוי קינר
מל אוונס
מוזיקה הביטלס
ג'ורג' מרטין
קן ת'ורן
צילום דייוויד ווטקין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
Apple Corps
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 ביולי 1965
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם A Hard Day's Night
סרט הבא Magical Mystery Tour
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Help!‎ (הצילו!) הוא סרט הקולנוע השני מתוך חמישה של להקת הביטלס, שבויים גם הוא כמו קודמו על ידי ריצ'רד לסטר. הסרט יצא ב-1965 והוא הראשון מסרטי הביטלס שיצא בצבע ("לילה של יום מפרך" היה סרט בשחור-לבן). חברי הביטלס אמרו שההשראה לסרט באה מהסרט "מרק ברווז" של האחים מרקס, בנוסף הסרט היה פרודיה לסרטי ג'יימס בונד. השירים שבסרט יצאו בצד הראשון של אלבומם של הביטלס, שנקרא גם הוא "Help!‎".

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט, כת הודית עורכת טקס העלאת קורבן אנושי, אלא שלקורבן חסרה הטבעת אותה עונדים המועלים לעולה. מתברר כי הטבעת נמצאת אצל מתופף הביטלס, רינגו סטאר. כדי להחזיר את הטבעת יוצאים מנהיג הכת סוואמי (ליאו מק'קרן) סגניו אהם (אלינור ברון) ובוטא (ג'ון בלוטאל) ועוד מספר חברים ללונדון. לאחר כמה ניסיונות כושלים לגנוב את הטבעת, הם מתעמתים עם רינגו במסעדה הודית. רינגו מבין שאם הוא לא יוריד את הטבעת בקרוב, הוא יהפוך לקורבן הבא. אבל אז רינגו מגלה שהטבעת תקועה על אצבעו.

לאחר מכן, הם מבקשים מצורף להסיר את הטבעת אבל הכלים שהוא משתמש בהם נשברים בניסיון לשבור את הטבעת. במאמץ נואש כדי להסיר את הטבעת, הלהקה הולכת למדען מטורף בשם פוט (ויקטור ספינטי) ולעוזרו אלג'רנון (רוי קינר) שיסירו את הטבעת. כאשר מתברר שלציוד שלהם אין השפעה על הטבעת, פוט מחליט שגם הוא רוצה את הטבעת ומאיים על הלהקה עם לייזר אבל אהם מגיעה ומצילה אותם והם חוזרים הביתה.

אהם מסבירה שהיא בצד של הלהקה, והיא מספרת להם שאחותה הייתה אמורה להיות מוקרבת אבל מכיוון שלא הייתה לה את הטבעת זמן ההקרבה שלה עבר וכעת היא יצאה מכלל סכנה. רינגו הוא כיום להקריב קורבן. אהם מציעה להזריק לרינגו שיקוי שיכווץ את אצבעו כך שהטבעת תשתחרר. היא מספרת לרינגו שעליו להיות אמיץ, כי אם הוא היה אמיץ: "כל זה לא היה הכרחי".

הפסקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבנים בשדה, ג'ורג' זורק אבנים בזמן שג'ון מקפיץ את רינגו כמו יו-יו ופול צופה בהם.

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחות של האם מתקלחת ואמא שלה מורידה ממנה את הצבע האדום.

חלק שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רינגו שוכב בעצבנות על הספה, מחכה לזריקה. אבל לפני שאהם המשיכה, חברי הכת מתחילים לדפוק על הדלתות. אהם המופתעת, מפילה בטעות את המחט על רגלו של פול והוא מתכווץ. הבריונים פורצים לחדר ומתפתח קרב. פוט מגיע, ויורה יריית אזהרה עם הרובה שלו ומפחיד את הכת והם בורחים משם. פוט מאיים עם הרובה על רינגו שייתן לו את הטבעת אבל אז הוא מגלה שהרובה לא עובד והוא בורח.

הלהקה בורחת אל האלפים האוסטריים כדי להתחבא שם אך חברי הכת והמדענים הצליחו לעקוב אחריהם. בזמן שהביטלס משחקים בקרלינג, המדענים מחלפים את אחת מאבני הגרניט בפצצה. ג'ורג' רואה את "הדבר השטני" וצועק לכולם לרוץ. הפצצה מתפוצצת אבל הביטלס מצליחים לברוח ממנה בזמן. אחר כך הביטלס גולשים בין אנשי שלג שלפתע מתברר שאנשי השלג הם חברי הכת המחופשים. הביטלס כמעט נתפסים אבל בזכות אהם שאמרה לסאוומי את הכיוון ההפוך מהכיוון שעליו הלכו הביטלס הם מצליחים לברוח. הלהקה נמלטת לאנגליה והם מבקשים ממפקח בסקוטלנד יארד (פאטריק קארגיל) "הגנה" למחר בזמן שהם יעשו את ההקלטות שלהם. למחרת הם מקליטים בשדה פתוח מוקפים בחיילים וטנקים שברקע ניתן לראות את הסטונהנג'. הכת גם מכינה צבא ומתכוננת להתקיף את הביטלס, הם הטמינו חומר נפץ מתחת לאדמה אבל בזכות אהם שהטמינה את החומר הרחק מהביטלס הפיצוץ לא מתרחש מתחתיהם. קרב מתחיל בין שני הצבאות שבמהלכו הכת מבריחה את הכוחות השומרים על הביטלס. הביטלס מנסים להימלט בתוך טנק (שמסיעה אותו אהם) אבל הכת מתחילה לירות עליהם, לבסוף הם מצליחים לפגוע בטנק אבל הביטלס ואהם קפצו שנייה לפני כן לתוך ערמת חציר. הם בורחים עם המפקח לארמון בקינגהאם עד שגם שם פוט מנסה לתפוס אותם אך נכשל בזה והם נמלטים גם משם.

הביטלס מבצעים את השיר "I Need You" ליד הסטונהנג'

הלהקה נכנסת לתוך פאב קטן. לאחר שבירה מוגשת ללהקה, רינגו לא מצליח להרים את הכוס שלו מהשולחן, וכשג'ורג' מנסה נפתחת דלת מתחת לרינגו. רינגו נופל לתוך מרתף שבו יש נמר. הביטלס קוראים למפקח והוא אומר להם לשיר את הסימפוניה ה-9 של בטהובן כדי שהנמר יירדם. הם עושים זאת והנמר נרדם. הם מגעים מחופשים לנמל תעופה שם הם מחליטים לברוח לאיי הבהאמה, אבל אחריהם מגיעים גם המדענים והכת. אחרי שרינגו נתפס כמעט, הביטלס האחרים מתחפשים לרינגו כדי לפתות את חברי הכת. הכת מנסה לתפוס אותם אבל כשהם מגלים שהוא לא רינגו המשטרה הבהאמית יוצאת ממחבוא ותופסת אותם. למרות מאמציהם, רינגו נתפס על ידי פוט, אשר לוקח אותו לספינה כדי לחתוך את האצבע שלו בשביל הטבעת.

אהם מצילה את רינגו בכך שהיא נותנת לו את השיקוי המכווץ בתמורה לרינגו. השניים מנסים להימלט מהספינה בקפיצה לתוך המים, אולם הם נלכדים על ידי הכת שחיכו להם במים. הם לוקחים אותם לחוף וקושרים אותם. קלאנג מתחיל את טקס ההקרבה של רינגו, רינגו אומר לו שחבריו יבוא להציל אותו אבל קלאנג לו אומר לו ששני גדודים של הכת מחכים במארב לביטלס ולמשטרה וברגע שהם יבואו הם יהרגו אותם.

רינגו מצליח להתיר את עצמו ומנסה להזהיר את חבריו. במעשה זה של אומץ, הטבעת נופלת מאצבעו. הוא עונד את הטבעת על אצבעו של קלאנג ואומר: "אתה תוקרב! אני לא אוקרב לדת שלך!". אז אהם משתחררת ואומרת שקלאנג יהיה הקורבן הבא, כי הוא עונד את הטבעת. הסרט מסתיים כשהמשטרה תופסת את חברי הכת. קלאנג לבסוף מצליח להסיר את הטבעת בעזרת החומר המכווץ שהוא לקח מהמדענים בתמורה לטבעת, אבל הם משאירים את הטבעת בחול. הטבעת בסופו של דבר מגיעה לאצבעו של בוטא והוא הופך להיות הקורבן. הסרט מסתיים עם הקדשה לאליאס האו, אשר בשנת 1846, המציא את מכונת התפירה.

שירים בסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Help! בוויקישיתוף