ג'יימס בלייק (טניסאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס בלייק
לידה 28 בדצמבר 1979 (בן 44)
יונקרס, ניו יורק
מדינה ארצות הבריתארצות הבריתארצות הברית
מקום מגורים טמפה, פלורידה
גובה 1.85 מטר
יד חובטת ימין
פעילות כמקצוען 1999 – 29 באוגוסט 2013 (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סה"כ פרסים שצבר 7,981,786 דולר אמריקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
יחידים
מאזן קריירה 366–256 עריכת הנתון בוויקינתונים
דירוג שיא 4 (20 בנובמבר 2006)
זכיות בטורנירים 10
זוגות
מאזן קריירה 132–121 עריכת הנתון בוויקינתונים
דירוג שיא 31
זכיות בטורנירים 6
שיאי גראנד סלאם
זכיות 0
אליפות אוסטרליה הפתוחה רבע גמר (2008)
אליפות צרפת הפתוחה סיבוב שלישי (2006)
וימבלדון סיבוב שלישי (2006, 2007)
אליפות ארצות הברית הפתוחה רבע גמר (2005, 2006)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס ריילי בלייקאנגלית: James Riley Blake; נולד ב-28 בדצמבר 1979) הוא טניסאי עבר אמריקאי, דורג בשיאו במקום הרביעי בעולם (20 בנובמבר 2006).

רגעי השיא בקריירה שלו כוללים הגעה לשלב הגמר באליפות סבב המאסטרס העולמי בשאנגחאי בשנת 2006, לשלב חצי הגמר באולימפיאדת בייג'ינג ולשלב רבע הגמר בטורנירי הגראנד סלאם אליפות אוסטרליה הפתוחה לשנת 2008, ואליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס בשנים 2005 ו-2006.[1]

בשנת 2007 זכה בלייק בגביע דייוויס כחלק מנבחרת ארצות הברית לאחר שניצח בשני משחקיו מול רוסיה.

ב-3 ביולי 2007, יצאה לאור האוטוביוגרפיה של בלייק " שובר בחזרה : איך הפסדתי הכל והרווחתי את חיי בחזרה", שדנה בקאמבק שלו אחרי פציעה בעונת 2004. האוטוביוגרפיה דורגה במקום ה-22 ברשימת רבי המכר ע"פ הניו יורק טיימס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק נולד בעיר יונקרס, שבמדינת ניו יורק שבארצות הברית לאב אפרו אמריקאי בשם תומאס ריינולדס בלייק ואם בריטית בשם בטי בלייק. לבלייק יש אח בשם תומאס, גם הוא טניסאי מקצועי, ושלושה אחים חורגים מבוגרים בשם ג'ייסון, כריסטופר והווארד, ואחות חורגת בשם מישל.

בלייק החל לשחק טניס בגיל 5 לצד אחיו תומאס. בגיל 13 אובחנה אצל בלייק עקמת חמורה ולמשך חמש שנים כמתבגר הוא נאלץ ללבוש תמיכה לגב למשך 18 שעות ביום, אך לא כששיחק טניס. בלייק נעשה נחוש להמשיך ולעסוק בטניס לאחר ששמע את הדמות לחיקוי שלו, שחקן העבר ארתור אש, מדבר במסגרת ביקורו בפרויקט הטניס לנוער בהארלם.

בריאן פרקר היה מאמנו הראשון, ולזמן רב, של בלייק. לאחר שנתו השנייה ללימודים, עזב בלייק את אוניברסיטת הרווארד, וזאת על מנת להמשיך בקריירת הטניס המקצועית שלו.

סגנון משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנונו של בלייק מוגדר על פי רוב כשחקן קו בסיס התקפי. בלייק מעדיף בדרך כלל לחבוט חבטות ללא מענה מקו הבסיס, אך משחק הרשת היציב ומשחק המעבר מקנים לו אפשרות לשחק מכל חלק של המגרש. בלייק נוטה להחזיר הגשות (במיוחד הגשה שנייה) בעוצמה רבה, ולפגוש את הכדור כשהוא בעלייה בדומה לחבטות הקרקע. בשילוב עם החבטות השטוחות יחסית, טכניקה זו (על אף שהיא מסוכנת יותר, ועלולה לגרום לטעויות רבות יותר) מאפשרת לו להאיץ את הכדור, כך שליריב יהיה זמן קצר יותר להגיב.[2] בלייק אוהב לקחת שליטה על הנקודה ולרוב ינסה לחבוט בעוצמה על מנת לקצר את הנקודה ולזכות בה מוקדם ככל האפשר. שינוי נוסף חל בסגנונו כאשר מינה למאמן את מומחה הזוגות קלי ג'ונס שגרם לבלייק להשתמש פעמים רבות יותר בטכניקת ההגשה והריצה לרשת.

ציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק עבד עם חברת פרינס על מנת ליצור מחבט חדש שמשלב את טכנולוגיית O3 של פרינס. למרות זאת, בלייק לא הרגיש בנוח עם מחבט זה, ולכן הוא החליף בחזרה למחבט "דאנלופ אירוג'ל 200", ואחר כך לדגם 4D למשך שנת 2009. בלייק החליף את מחבטו למחבט של חברת וילסון מדגם wilson six one משולב עם גידי Luxilon Big Banger 16L במתיחה חזקה בתחילת שנת 2010. אולם, גם עם מחבט זה בלייק לא חש בנוח, ולראיה, בלייק החליף את מחבטו למחבט של חברת דאנלופ שוב.

לאחר אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2010, החל בלייק לבחון מחבטים עבור חברת הד. ספונסר הלבוש שלו הוא פילה, שהחלה לעבוד עמו בשנת 2009. זאת לאחר שבמשך מרבית הקריירה השתמש בלייק במוצרי חברת נייקי. ברשות בלייק גם קו הלבשה על שם אביו המנוח, תומאס ריינולדס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2000-2001[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 בגיל 21, שיחק בלייק לראשונה במדי נבחרת גביע דייוויס של ארצות הברית נגד הודו, ובכך הפך לשחקן האפרו אמריקאי השלישי במספר ששיחק עבור נבחרת ארצות הברית, אחרי ארתור אש ומאווי וושינגטון.

כאשר היה מדורג במקום ה-120 בעולם, קיבל בלייק כרטיס חופשי לטורניר סינסינטי. בלייק ניצח שחקן שעלה מהמוקדמות ואת ארנון קלמונט הצרפתי על מנת להגיע לשלב שמינית הגמר, שם פגש את פטריק ראפטר. בלייק הפסיד במערכה הראשונה בשובר שוויון, ולאחריה הפסיד גם במערכה השנייה. ראפטר, לפי האוטוביוגרפיה של בלייק, שיבח את בלייק ברשת והגדיל את ביטחונו ששאמר לו: "עכשיו אתה מאמין שאתה יכול לנצח מישהו כדוגמתי, או אפילו אותי?"

את שנת 2001 סיים בלייק כמדורג במקום ה-73 בעולם.

ג'יימס בלייק מחפש תשובות במהלך אחד ממשחקיו

2002-2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש פברואר של שנת 2002, עת שיחק בטורניר ממפיס, ניצח בלייק לראשונה שחקן מהעשירייה המובילה, טומי האס, שדורג חמישי בזמנו. בלייק הגיע לגמר הטורניר, שם הפסיד לאנדי רודיק.

בחודש אוגוסט, בטורניר סינסינטי, זכה בלייק בתואר ה-ATP הראשון בקריירה והראשון מדרג המאסטרס. הדבר קרה בתחרות הזוגות, בה שיתף פעולה עם טוד מרטין. זכייה זו הפכה את בלייק לגבר האפרו אמריקאי הראשון שזוכה בתחרות בכל 101 השנים בהן התקיים הטורניר. בלייק היה גם הגבר האפרו האמריקאי הראשון שהגיע לשלב הגמר מאז 1969, שם הגיע ארתור אש לגמר תחרות הזוגות יחד עם שותפו צ'ארלי פאסרל. הישגי השיא שלו בשנה זו כללו זכייה בטורניר וושינגטון (קשה), ומשחקי הגמר בטורנירים ממפיס (קשה), וניופורט (דשא).

בתחילת שנת 2003 זכה ג'יימס בלייק ביחד עם סרינה ויליאמס בגביע הופמן, טורניר ראווה יוקרתי המתקיים בפרת' אוסטרליה. הישגי השיא של בלייק בשנה זו היו הגעה לשלב רבע הגמר בטורנירי המאסטרס שנערכו באינדיאן וולס, בסינסינטי ובמיאמי, הגעה לשלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה, הופעה בשלב חצי הגמר של טורניר סן חוזה, וגמר בטורניר לונג איילנד.

את שנת 2003 סיים בלייק כמדורג במקום ה-37 בעולם.

2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחת השנה הצטוות בלייק ללינדזי דבנפורט בגביע הופמן. הצמד זכה בטורניר לאחר ניצחון 2-1 על נבחרת סלובקיה.

שנת 2004 הייתה נקודת ציון חשובה בקריירה של בלייק. במהלך אימון עם רובי ג'ינפרי בטורניר המאסטרס ברומא, שבר בלייק את צווארו כאשר מעד על החימר והתנגש עם עמוד הרשת. לימים אף אמר שאירוע זה אחד הדברים הטובים שקרו לו. [3] בחודש יולי אביו הלך לעולמו כתוצאה מסרטן הקיבה. באותו הזמן, פיתח בלייק מחלה בשם שלבקת חוגרת (ממשפחת ההרפס), אשר גרמה לשיתוק זמני של מחצית הפנים של בלייק, ולטשטוש ראייתו.

את שנת 2004 סיים כמדורג במקום ה-97 בעולם.

2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

פציעותיו של בלייק ובעיות אישיות שלו גרמו לו להשיג תוצאות חלשות יחסית בחצי הראשון של 2005. במהלך חודש אפריל התדרדר בלייק עד למקום ה-210 בעולם. כתוצאה מכך בחר בלייק לשוב ולשחק בסבב הצ'לנג'ר, במטרה ברורה להחזיר לעצמו מעט ביטחון עצמי ולבלות זמן רב יותר על המגרש.

אף על פי כן, בחצי השני של השנה, רשם בלייק מס' תוצאות יפות כגון רבע גמר באליפות ארצות הברית הפתוחה, שם הפסיד לפיינליסט, אנדרה אגאסי. בנוסף לכך זכה בשני תארים: בניו הייבן (קשה) ובסטוקהולם באולם, וגמר בטורניר וושינגטון.

בלייק סיים את שנת 2005 בדירוג 22 בעולם.

2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

2006 הייתה שנת השיא עבור ג'יימס בלייק. בשנה זו זכה בלייק בחמישה תארים : סידני (משטח קשה), לוס אנג'לס (משטח קשה), אינדיאנפוליס (משטח קשה), בנגקוק (משטח קשה באולם) וסטוקהולם (משטח קשה באולם). בנוסף, העפיל בלייק בשנה זו לשלב הגמר בשני טורנירים נוספים : בטורניר קווינס (משטח דשא) שבלונדון, ובטורניר אינדיאן וולס (משטח קשה) מסדרת המאסטרס. עקב הישגיו והגעתו לגמר טורניר אינדיאן וולס, העפיל ג'יימס בלייק לרשימת עשרת השחקנים הטובים ביותר בעולם, ובכך היה לאפרו אמריקאי הראשון מאז ארתור אש שמגיע להישג זה.

בעקבות הצלחתו בשנת 2006, השתתף בלייק באליפות סבב המאסטרס העולמי לראשונה בקריירה. בלייק הגיע לגמר הטורניר, והפסיד בו לרוג'ר פדרר.

בלייק סיים את 2006 בדירוג השיא שלו, המקום הרביעי בעולם.

ג'יימס בלייק במהלך טורניר מיאמי

2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2007 הייתה שנה מוצלחת גם כן לבלייק, שנה בה זכה בשני תארים בסידני (משטח קשה) ובניו הייבן (משטח קשה). בנוסף הגיע בלייק לשלב הגמר בשלושה טורנירים נוספים : דלריי ביץ' (משטח קשה), לוס אנג'לס (משטח קשה) ובסינסינטי (משטח קשה).

ב-2007 היה בלייק מעורב בתקרית מעוררת מחלוקת בטורניר לאס וגאס, לשם חזר על מנת להגן על תוארו. זה היה אחד ממספר טורנירים שבהם נוסתה שיטת משחק המבוססת על חלוקת השחקנים לבתים (בדומה למשחקי אליפות סבב המאסטרס העולמי). בלייק הפסיד במשחקו הראשון מול יבגני קורלב. קורלב הפסיד במשחקו לחואן מרטין דל פוטרו. על מנת שבלייק יעפיל לשלב רבע הגמר, היה עליו לנצח את דל פוטרו בשתי מערכות מבלי לאבד יותר מחמישה משחקונים. דבר זה יוביל לשוויון משולש שבו בלייק יהיה עם מספר המשחקונים הנמוך מכולם. במהלך משחק של בלייק מול דל פוטרו הוביל בלייק 1-6 1-3 כאשר דל פוטרו פרש. הדבר הדיח את דל פוטרו מהשוויון, מכיוון שלא השלים את אחד ממשחקיו. אי לכך, מכיוון שניצח במפגש מול בלייק, היה זה קורלב שהעפיל לשלב הבא.

דבר זה גרם לזעם רב בקרב האוהדים, ג'יימס בלייק ושדרני הטורניר חשו שבלייק צריך היה להתקדם הלאה בטורניר. לאחר מסיבת עיתונאים של מספר שעות, ה-ATP בראשות אטיין דה וילר החליט שבלייק היה עומד בקו המנחה לפי התפתחות המשחק, ומכיוון ששני השחקנים לא היו מודעים להשלכות הפרישה (דל פוטרו אמר כי אם היה מודע להשלכות הפרישה, היה מסיים את המשחק כנדרש), בלייק היה מתקדם בכל מקרה. הם החליטו לשנות את החלטת מארגני הטורניר, ונתנו לבלייק את המקום ברבע הגמר.

בבוקר למחרת, קיבל דה וילר תגובה נזעמת כצפוי שהחלטתו הייתה לא הוגנת כלפי קורלב, ושאין לשנות את החוקים במהלך הטורניר, ללא קשר למה שקרה. כתוצאה מכך, קורלב שב לרבע הגמר. זמן קצר לאחר התקרית, ה-ATP החליט לבטל את הפורמט הנ"ל, ולהשיב את כל הטורנירים שהתנסו בפורמט למתכונתם הרגילה.

במסגרת משחקי גביע דייוויס של שנת 2007, הביסו בלייק ויתר נבחרת גביע דייוויס של ארצות הברית את נבחרת שוודיה בספטמבר על מנת להגיע לגמר הגביע מול נבחרת רוסיה.

בלייק ניצח במשחקו הראשון בגמר גביע דייוויס מול מיכאל יוז'ני (וגם את משחקו השני נגד דימיטרי טורסונוב). אנדי רודיק ניצח במשחקו מול טורסונוב והאחים בריאן ניצחו את משחק הזוגות מול איגור אנדרייב וניקולאי דווידנקו, שחתם את המפגש והעניק את התואר והגביע לארצות הברית.

בלייק סיים את שנת 2007 סיים כמדורג במקום ה-13 בעולם.

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 המשיך בלייק את היכולת הטובה שלו, אך לא זכה בתארים. הישגי השיא של ג'יימס בלייק בשנת 2008 היו שתי הופעות בשלב הגמר: בפברואר בטורניר דלריי ביץ' (משטח קשה), ובאפריל בטורניר יוסטון (משטח חימר).

במהלך חודש אוגוסט של שנת 2008, היה בלייק אחד משלושת האמריקאים אשר ייצגו את ארצות הברית בטורניר הטניס של אולימפיאדת בייג'ינג. בשלב רבע הגמר השיג בלייק את אחד מניצחונותיו הגדולים בקריירה, כאשר ניצח לראשונה את רוג'ר פדרר. מפגש חצי הגמר היה מול פרננדו גונזאלס, שזכה במדליית הארד באולימפיאדת אתונה. לבלייק היו שלוש נקודות משחק במערכה המכרעת, אך בסופו של דבר הוא הפסיד במשחק. בלייק הפסיד גם את המשחק על מדליית הארד מול נובאק דיוקוביץ'.

את שנת 2008 סיים בלייק כמדורג במקום ה-10 בעולם.

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2009 לא האירה פנים לג'יימס בלייק. גם שנה זו הסתיימה ללא תארים, בנוסף להדחות מוקדמות במספר רב יותר של טורנירים מאשתקד. אף על פי כן, העפיל ג'יימס בלייק לשלב הגמר בשני טורנירים : אשטוריל (משטח חימר) וקווינס (משטח דשא).

בווימבלדון הודח בלייק כבר בסיבוב הראשון. במסיבת העיתונאים לאחר המשחק ציין בלייק כי הוא שיחק תחת השפעת משככי כאבים, עקב וירוס בקיבה. בנוסף, מתח בלייק ביקורת נוקבת על ה-ATP, ובה התלונן על הארגון הלוקה בחסר של לוחות הזמנים שגרם לו ליציאה מריכוז, ולרפאל נדאל לפרוש מן התחרות.

לאחר ההפסד בסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית הפתוחה, נפרד בלייק ממאמנו משכבר הימים, בריאן בארקר, והחל להתאמן תחת הדרכתו של קלי ג'ונס.

את שנת 2009 סיים בלייק כמדורג במקום ה-44 בעולם.

ג'יימס בלייק במהלך אחד מאימוניו

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2010 לא הייתה שנה טובה עבור בלייק. באפריל הודיע בלייק כי יוותר על עונת החימר עקב פציעה קשה בברך. עקב כך בלייק לא שיחק באליפות צרפת הפתוחה, לראשונה מאז שנת 2004.

בלייק שב לפעולה בווימבלדון - שם הפסיד כבר בסיבוב הראשון להולנדי רובין האסה. ההפסד היה מפתיע לאור העובדה שהאסה הפסיד בצורה חד-משמעית לבלייק מוקדם יותר בעונה, בטורניר דלריי ביץ'. במהלך המשחק, האשים בלייק את שדרנית ESPN ושחקנית ה-WTA לשעבר פאם שרייבר בהפרעה למשחק כתוצאה משידור קולני מדי של המשחק מתא השידור שמוקם מאחוריו. הדבר אף הוביל לחילופי דברים בין השניים. לאחר המשחק, בלייק יצא בהצהרה שאם הבעיות החוזרות ונשנות בברכיו לא יפתרו, הוא עלול לפרוש. בלייק, שסירב לקחת משככי כאבים וחומרים נוספים נגד זיהומים, כינה את הופעתו במשחק "מביכה" וטען כי אינו יכול לנצח שחקנים כאשר הוא משחק בשמונים אחוז מיכולתו.

על אף הערות אלו, בלייק בחר להמשיך את שיקומו לקראת עונת המשטחים הקשים בארצות הברית ששיאה באליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס.

במהלך טורניר ניו הייבן שבקונטיקט נרשם שיא בקריירה של בלייק. ניצחונו בסיבוב הראשון על פייר ריבה היה הניצחון המהיר ביותר לשנת 2010. משך כל המשחק היה 35 דקות בלבד.

את שנת 2010 סיים בלייק כמדורג במקום ה-135 בעולם.

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק החל את שנת 2011 כשהוא מדורג מתחת ל-150 השחקנים הראשונים בדירוג לראשונה מאז 2005. בלייק בחר לסיים את הקשר עם קלי ג'ונס, ובחר לטוס לבד. בריאיון לפני תחילת העונה ציין בלייק כי הוא בריא, וכי הוא מתחיל את העונה בגישה חיובית, וזאת אף על פי שיאלץ לפספס את אליפות אוסטרליה הפתוחה, עקב דירוגו הנמוך.

2012-13[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק החל את שנת 2012 כמדורג 123 בעולם ולא הצליח להגיע להישגים כלשהם.

בשנת 2013 הצליח להגיע לסיבוב המקדמות השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה בלבד, והגיע עד הסיבוב השני של טורניר ווימבלדון ולהפסיד  6–3 6–4 7–5 לברנרד טומיץ.

בלייק הכריז על פרישה מטניס באוגוסט 2013 לאחר 14 שנים כשחקן מקצועני.

תארים והישגים לאורך הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישגי גראנד סלאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
אליפות אוסטרליה הפתוחה ל"ה ל"ה ס"מ ס"מ ס' שני שמינית גמר שמינית גמר ס' שני ס' שלישי שמינית גמר רבע גמר שמינית גמר ס' שני ל"ה ל"ה ס"מ
אליפות צרפת הפתוחה ל"ה ל"ה ל"ה ס"מ ס' שני ס' שני ל"ה ס' שני ס' שלישי ס' ראשון ס' שני ס' ראשון ל"ה ל"ה ס' ראשון ס' ראשון
אליפות וימבלדון ל"ה ל"ה ס"מ ס"מ ס' שני ס' שני ל"ה ס' ראשון ס' שלישי ס' שלישי ס' שני ס' ראשון ס' ראשון ס' ראשון ס' ראשון ס' שני
אליפות ארצות הברית הפתוחה ס"מ ס' ראשון ס"מ ס' שני ס' שלישי ס' שלישי ל"ה רבע גמר רבע גמר שמינית גמר ס' שלישי ס' שלישי ס' שלישי ס' שני ס' שלישי ס' ראשון

מקרא :

*ל"ה - לא השתתף.

*ס' - סיבוב.

*ס"מ - סיבוב מוקדמות.

יחידים : 24 (10-14)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס בלייק בחבטת גב יד
מקרא
גראנד סלאם = (0-0)
אליפות סבב המאסטרס העולמי = (0-1)
סדרת המאסטרס = (0-2)
ATP 500 = ‏ (1-2)
ATP 250 = ‏ (9-9)
תארים לפי משטח
קשה (10-9)
חימר (0-2)
דשא (0-3)
שטיח (0-0)
הישג מס' תאריך טורניר משטח יריב בגמר תוצאה בגמר
הפסד בגמר 1. 25 בפברואר 2002 ממפיס, ארצות הברית קשה (אולם) ארצות הבריתארצות הברית אנדי רודיק 5-7 ,6-3 ,4-6
הפסד בגמר 2. 15 ביולי 2002 ניופורט, ארצות הברית דשא ארצות הבריתארצות הברית טיילור דנט 4-6 ,6-4 ,1-6
זכייה 1. 12 באוגוסט 2002 וושינגטון, ארצות הברית קשה תאילנדתאילנד פראדון סריצ'פאן 6-4 ,(5)7-6 ,1-6
הפסד בגמר 3. 25 באוגוסט 2003 לונג איילנד, ארצות הברית קשה תאילנדתאילנד פראדון סריצ'פאן 4-6 ,2-6
הפסד בגמר 4. 8 באוגוסט 2005 וושינגטון, ארצות הברית קשה ארצות הבריתארצות הברית אנדי רודיק 3-6 ,7-5
זכייה 2. 22 באוגוסט 2005 ניו הייבן, ארצות הברית קשה ספרדספרד פליסיאנו לופז 6-1 ,7-5 ,3-6
זכייה 3. 10 באוקטובר 2005 סטוקהולם, שוודיה קשה (אולם) תאילנדתאילנד פראדון סריצ'פאן (6)7-6 ,6-1
זכייה 4. 9 בינואר 2006 סידני, אוסטרליה קשה רוסיהרוסיהאיגור אנדרייב (3)7-6 ,3-6 ,6-2
זכייה 5. 27 בפברואר 2006 לאס וגאס, ארצות הברית קשה אוסטרליהאוסטרליה לייטון יואיט 6-3 ,2-6 ,7-5
הפסד בגמר 5. 20 במרץ 2006 אינדיאן וולס, ארצות הברית קשה שווייץשווייץ רוג'ר פדרר 0-6 ,3-6 ,5-7
הפסד בגמר 6. 19 ביולי 2006 לונדון (קווינס}, אנגליה דשא אוסטרליהאוסטרליה לייטון יואיט 4-6 ,4-6
זכייה 6. 17 ביולי 2006 אינדיאנפוליס, ארצות הברית קשה ארצות הבריתארצות הברית אנדי רודיק (5)7-6 ,6-4 ,4-6
זכייה 7. 25 בספטמבר 2006 בנגקוק, תאילנד קשה (אולם) קרואטיהקרואטיה איוון ליוביצ'יץ' 6-1 ,6-3
זכייה 8. 15 באוקטובר 2006 סטוקהולם, שוודיה קשה (אולם) פינלנדפינלנד ירקו ניימינן 6-2 ,6-4
הפסד בגמר 7. 20 בנובמבר 2006 אליפות סוף השנה שאנגחאי, סין קשה (אולם) שווייץשווייץ רוג'ר פדרר 4-6, 3-6 ,0-6
זכייה 9. 13 בינואר 2007 סידני, אוסטרליה קשה ספרדספרד קרלוס מויה 6-1 ,5-7 ,6-3
הפסד בגמר 8. 4 בפברואר 2007 דלריי ביץ', ארצות הברית קשה בלגיהבלגיה חאבייר מאליס 4-6 ,4-6, 7-5
הפסד בגמר 9. 22 ביולי 2007 לוס אנג'לס, ארצות הברית קשה צ'כיהצ'כיה ראדק סטאפנק 2-6 ,7-5 ,(7)6-7
הפסד בגמר 10. 19 באוגוסט 2007 סינסינטי, ארצות הברית קשה שווייץשווייץ רוג'ר פדרר 4-6 ,1-6
זכייה 10. 25 באוגוסט 2007 ניו הייבן, ארצות הברית קשה ארצות הבריתארצות הברית מרדי פיש 6-4 ,7-5
הפסד בגמר 11. 17 בפברואר 2008 דלריי ביץ', ארצות הברית קשה יפןיפן קאי נישיקורי 4-6 ,1-6, 6-3
הפסד בגמר 12. 20 באפריל 2008 יוסטון, ארצות הברית חימר ספרדספרד מרסל גראנולרס 5-7 ,6-1 ,4-6
הפסד בגמר 13. 10 במאי 2009 אשטוריל, פורטוגל חימר ספרדספרד אלברט מונטאניינס 0-6 ,(6)6-7 ,7-5
הפסד בגמר 14. 14 ביוני 2009 לונדון (קווינס), אנגליה דשא בריטניהבריטניה אנדי מארי 4-6 ,5-7

זוגות : 5 (5-2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישג מס' תאריך טורניר משטח שותף יריבים בגמר תוצאה
זכייה 1. 5 באוגוסט 2002 סינסינטי, ארצות הברית קשה ארצות הבריתארצות הברית טוד מרטין הודוהודו מאהש בופטי
בלארוסבלארוס מקס מירני
6-3 ,7-5
זכייה 2. 10 במרץ 2003 סקוטסדייל, ארצות הברית קשה איי בהאמהאיי בהאמה מארק מרקליין אוסטרליהאוסטרליה מארק פיליפוסיס
אוסטרליהאוסטרליה לייטון יואיט
(5)7-6 ,(2)6-7 ,6-4
זכייה 3. 16 בפברואר 2004 סן חוזה, ארצות הברית קשה (אולם) ארצות הבריתארצות הברית מרדי פיש ארצות הבריתארצות הברית ריק ליץ'
ארצות הבריתארצות הברית מארק מק'פי
7-5 ,6-2
זכייה 4. 19 באפריל 2004 יוסטון, ארצות הברית חימר ארצות הבריתארצות הברית מרדי פיש ארצות הבריתארצות הברית ריק ליץ'
ארצות הבריתארצות הברית מארק מק'פי
6-4 ,6-3
זכייה 5. 26 באפריל 2004 מינכן, גרמניה חימר איי בהאמהאיי בהאמה מארק מרקליין אוסטריהאוסטריה ג'וליאן נואל
סרביהסרביה ננאד זימוניץ'
6-4 ,6-2
הפסד בגמר 1. 27 בפברואר 2007 ממפיס, ארצות הברית קשה (אולם) ארצות הבריתארצות הברית מרדי פיש דרום אפריקהדרום אפריקה כריס האגרד
קרואטיהקרואטיה איוו קרלוביץ'
5-10 ,5-7 ,6-0
הפסד בגמר 2. 28 באוקטובר 2007 בזל, שווייץ שטיח איי בהאמהאיי בהאמה מארק נואלס ארצות הבריתארצות הברית בוב בריאן
ארצות הבריתארצות הברית מייק בריאן
1-6 ,1-6
זכייה 6. 14 באפריל 2012 יוסטון, ארצות הברית חימר ארצות הבריתארצות הברית סאם קוורי הפיליפיניםהפיליפינים טריט קונראד יואי
בריטניהבריטניה דומיניק אינגלוט
6-4 ,(14)7-6

פרסי הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2005 זכה בלייק בתואר "הקאמבק של השנה" עבור חזרתו המרשימה לסבב ה-ATP.
  • בשנת 2008, בלייק זכה לכבוד נוסף מצד ה-ATP כשנבחר לשחקן ההומניטרי של השנה (פרס שנקרא ע"ש שחקן העבר ארתור אש).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס בלייק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]