גוגל הודעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוגל הודעות
Google Messages

סמליל "גוגל הודעות" מאז 2022
מפתח חברת גוגל עריכת הנתון בוויקינתונים
מחזור חיים 2014–הווה (כ־10 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה אנדרואיד, Wear OS, יישום רשת עריכת הנתון בוויקינתונים
messages.google.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גוגל הודעות (בעבר Messenger, אנדרואיד הודעות או הודעות) הוא יישומון להעברת מסרים מיידיים שפותחה על ידי גוגל עבור מערכות ההפעלה הניידות שלה, אנדרואיד ו-Wear OS, וכן כיישום רשת.

זוהי פלטפורמת העברת ההודעות האוניברסלית הרשמית של גוגל לאקוסיסטם (אנ') של אנדרואיד. "גוגל הודעות" תומכת בפרוטוקול SMS וכן במחליפו מבוסס האינטרנט, RCS (אנ'), בדומה ל-iMessage במכשירי אפל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הודעות" שוחרר כיישומון עצמאי באנדרואיד עם שחרור גרסה 5.0 של אנדרואיד, "לוליפופ", ב-2014.[1] כמו כן, הוא החליף את Hangouts כיישומון ברירת המחדל לשליחת הודעות SMS בסדרת מכשירי גוגל נקסוס.[1]

באפריל 2018, הודיעה גוגל כי תסב את הצוות המפתח של Google Allo (שהוכרז על הפסקת תמיכתו באותו זמן[2]) לעבוד על יישום רחב יותר של פרוטוקול RCS.[3][4] בדצמבר 2019, "הודעות" החל לתמוך בהעברת מסרים תחת פרוטוקול RCS, מה שאיפשר שליחת קובצי מדיה גדולים יותר, סינכרון עם יישומונים אחרים וקבוצות מרובות-משתתפים.[5][6] הייתה זו הכנה להשקת היישומון ברשת.[7] במהלך 2020, השירות הופץ בפריסה גלובלית.[8]

היישומון עבר את רף מיליארד ההורדות באפריל 2020, ובכך הכפיל את מספר ההורדות בפחות משנה.[9]

בתחילה, עם האימוץ הראשוני של פרוטוקול RCS, "הודעות" לא תמך בהצפנה מקצה-לקצה,[5][10] אך ביוני 2021 אימצה לשם כך את פרוטוקול סיגנל, והחלה אותו כברירת מחדל על כלל קבוצות הצ'אט בדצמבר 2022 – תחילה רק למשתמשי בטא[11] ולכלל המשתמשים באוגוסט 2023.[12] יחד עם זאת, הודיעה גוגל כי "הודעות" תשתמש ב-RCS מוצפנות כברירת מחדל לכל המשתמשים ולא ב-SMS, אלא אם יבחרו לשנות זאת בהגדרות היישומון. בדצמבר באותה שנה, שם היישומון שונה מ"הודעות" (או "הודעות מבית גוגל") ל"גוגל הודעות".[12]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכונות הבולטות ב"גוגל הודעות":[13]

  • שליחת הודעות טקסט והודעות קוליות מיידיות לאיש קשר יחיד, או לקבוצה, על גבי תקשורת סלולרית או Wi-Fi, במערכות ההפעלה אנדרואיד, Wear OS או באמצעות הדפדפן.
  • הצפנה מקצה-לקצה לצ'אטים מבוססי פרוטוקול RCS.
  • הצגת סטטוס של הודעות בפני משתמשים חברים בצ'אט – בהקלדה, נשלחה או נקראה.
  • השבה ותגובה באמצעות אמוג'י להודעות ספציפיות
  • שיתוף קבצים ותמונות ברזולוציה גבוהה
  • תמלול הודעות קוליות
  • תזמון הודעות
  • התממשקות עם שאר היישומונים באקוסיסטם של גוגל
  • ממשק שולחני ביישום רשת ייעודי
  • שימוש בצ'אטבוט של גוגל, ג'מיני
  • שלח הודעות טקסט וקוליות מיידיות בשיחות צ'אט 1:1 או קבוצתיות באמצעות נתונים ניידים ו-Wi-Fi, דרך Android, Wear OS או האינטרנט.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 David Ruddock, Google: The New "Messenger" App In Android 5.0 Is A Stock SMS/MMS Solution, Not A Hangouts Replacement / Rebrand, Android Police, ‏15 באוקטובר 2014 (באנגלית)
  2. ^ צבי קצבורג, ‏גוגל שמה את חבל התלייה על צווארה של Allo, באתר "אנשים ומחשבים", 1 במאי 2018
  3. ^ יניב אביטל, ‏להתראות SMS, שלום RCS: גוגל וספקיות הסלולר ישתמשו בתקן ההודעות החדש והמתקדם, באתר Geektime‏, 23 באפריל 2018
  4. ^ Ron Amadeo, Google gives up on Google Allo, hopes carriers will sort out RCS messaging, Ars Technica (אנ'), ‏20 באפריל 2018 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 אתר TGspot, ‏יוצאת לדרך: גוגל השיקה בארה'׳ב את הדור הבא של ה-SMS, באתר Geektime‏, 15 בנובמבר 2019
  6. ^ Computer messaging bot creation
  7. ^ Antonio Villas-Boas, Android users who are jealous of iMessage need to know about Google's 'Messages for web' service, which lets you text from almost any computer, Business Insider, ‏26 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  8. ^ Manuel Vonau, RCS support in Messages is spreading to more countries, including India, Android Police, ‏3 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  9. ^ גוגל חוגגת מיליארד משתמשי RCS ב-Google Messages עם פיצ’רים חדשים, באתר Gadgety, ‏3 בדצמבר 2023
  10. ^ יאן לנגרמן, גוגל תפעיל תקן הודעות חדש שיחליף את ה-SMS, ‏18 ביוני 2019
  11. ^ Abner Li, Google Messages rolls out group chat end-to-end encryption (E2EE) in beta, 9to5Google, ‏6 בינואר 2023
  12. ^ 1 2 Sarah Perez, Google’s Messages app will now use RCS by default and encrypt group chats, TechCrunch, ‏8 באוגוסט 2023 (באנגלית)
  13. ^ גוגל הודעות, באתר אנדרואיד