דיר יאסין (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיר יאסין
מוקד פעילות ישראלישראלחיפה, ישראל
תקופת הפעילות 19972003? (כ־6 שנים)
סוגה פאוור ויולנס, הארדקור פאנק
חברת תקליטים Volkstaat Records‏, Thought Crime‏, Langua Armada‏, Alerta Antifascista
חברים
פדריקו גומז - שירה
עדי אלקבץ - שירה
יוני מסיי - גיטרה
חיים בנימיני - בס
פדה רוטשטיין - תופים
חברים לשעבר
קובי כלב - גיטרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיר יאסיןאנגלית: Dir Yassin; בערבית: دير ياسين) הייתה להקת פאוור ויולנס והארדקור פאנק ישראלית השייכת לזרם להקות האנרכו-פאנק השמאלניות רדיקליות בישראל.

פעילות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת דיר יאסין, הנקראת על שם פרשת דיר יאסין במהלך המערכה על ירושלים במלחמת העצמאות, הוקמה בסוף 1997 על ידי אושיות פאנק מקומיות מוכרות בסצנת הפאנק הישראלית. החברים הקימו אותה על חורבותיהן של להקות פאנק מקומיות מוכרות בסצנה:

בינואר 1998 הקליטה והוציאה הלהקה באופן עצמאי את קלטת הבכורה שלה, קלטת דמו שנשאה את שמה והיא גם הוצאה היחידה של הלהקה על גבי פורמט זה. הקלטת, שכללה 7 שירים מהירים, קצרים וזועמים, הופצה לאור במספר עותקים מצומצם והוחלט לבסוף שלא להדפיס מתוכה עותקים נוספים, זאת על אף ששני שירים מתוכה הופיעו בהמשך בשני דיסקים של אוסף שירי פאנק שיצאו בארצות הברית (כל שיר מופיע בדיסק אחר): "מיתוס מתגייס" בדיסק "!Smash Ignorance Up" שהוציאה באותה שנה חברת Possible Problem Records, ו"פצצת זמן" בדיסק "Solidarity: ABC No Rio benefit" שהוציאה חברת Dead Alive ב-1999. עם צאת הקלטת החלה הלהקה בחזרות לקראת מופע הבכורה, אך כלב החליט לפרוש מהלהקה ולאחר מכן גם פרש מהקריירה המוזיקלית. את מקומו תפס יוני מסיי, שבעבר היה חבר בלהקות גיס חמישי כגיטריסט ו-Bibi Gun כסולן (לאחר פרישתה של הסולנית שהתפרסמה בשמה הפרטי איילת) וכגיטריסט; כיום הוא גיטריסט בלהקתה של האקטביסטית והפעילה הפמיניסטית נועה "הקטנה" אולחובסקי, מטען.

לאחר הצטרפותו של מסיי, קיימה הלהקה את הופעת הבכורה שלה דווקא בערב להקות מטאל בחיפה, ועל כן במהלך הערב היא הייתה להקת הפאנק היחידה שהשתתפה בו. בהמשך השתתפה הלהקה במופע התרמה למען משפחת אל-אטרש, משפחה פלסטינית מחברון שביתה נהרס שלוש פעמים על ידי צה"ל (מספר הפעמים נכון לאותה תקופה), ובאביב היא חיממה, לצד להקת Negative Impact שבה בנימיני היה הבאסיסט, את שלוש הופעותיה בארץ (בירושלים, חיפה ותל אביב) של להקת הפאנק האמריקאית Code 13.

בדצמבר 1998 הוציאה הלהקה את הדיסק הראשון שלה, המיני-אלבום דיר יאסין, בלייבל Volkstaat Records שנוהל על ידי גומז ואלקבץ. האלבום הופץ רק בישראל, נמכר בהופעה חגיגית וססגונית שנערכה במהלך חגיגות הסילבסטר בתל אביב ב-31 בדצמבר 1998 וכלל חומר שהוקלט בסוף 1997 (כולל גרסאות מחודשות לשירים מקלטת הדמו). בעטיפת האלבום נראה חייל צה"ל מאיים על אם פלסטינית הרואה איך בנה נורה למוות למול עיניה, וחוברת המילים כללה ציורים המציגים את צה"ל באור שלילי, מפה של יישובים ערביים שננטשו, מידע אודות טבח דיר יאסין והסבר של הלהקה לבחירת שמה (ראו בפסקה הבאה את ההסבר המלא). באלבום 18 שירים (17 רצועות שמתוכן הרצועה השביעית מורכבת משני שירים) מהירים, קצרים, בעלי סאונד "מלוכלך" וטקסטים חריפים ובוטים, שמציגים ומביעים עמדה שמאלנית, פרו-פלסטינית, הנושאים מסר של אלימות, אנרכיה, רצח, טרור, איבה, פיגועים ואף אונס. בין השירים באלבום הם "תשדלי להיאנס" העוסק בשימוש שהיה אז במהלך המנדט הבריטי בנערות פיתוי כמרגלות, "חסד של אמת" - שיר המבטא שנאה יוקדת לארגון הצדקה החרדי הנושא את אותו שם, "מצב זמני" שנכתב נגד משטרת ישראל, "פסוקי השטן" המשווה את מלחמות ישראל לפיגועי ג'יהאד, "רוצחים בשם הקופירייטר" המוחה כנגד שלטון דמוקרטי ו"מיתוס מתגייס" שנכתב נגד יצחק רבין.

במהלך ספטמבר-אוקטובר, בסתיו 1999, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות מוצלח באירופה שבמהלכו הופיע ההרכב 28 פעמים בפסטיבלי פאנק בגרמניה, איטליה, ספרד, צרפת, הולנד, בלגיה וצ'כיה, לצידן של הלהקות Y‏, Gag 33‏, Betercore‏, Brother Inferior‏, Crude BE‏, Post Regiment‏, Hard To Swallow ורבות אחרות. בימים האחרונים של הטור הייתה הלהקה אמורה להופיע בדרום גרמניה ובשווייץ, אך בשל מחלתו הקשה של קרוב משפחה של אחד מחברי הלהקה היא נאלצה לבטל את ההופעות. באותה שנה השתתפה הלהקה בקלטת הווידאו השנייה של סדרת "עשבי פרא", בה הוצגו קטעים מצולמים מהופעה של דיר יאסין ושל להקות פאנק ישראליות נוספות שבהן היו חברי הלהקה מעורבים, בהן USF, נכי נאצה, Wackout ואף להקת הגריינדקור הישראלית הראשונה, שמע ישראל.

בימים הראשונים של הטור יצרה הלהקה קשר עם הלייבל הברלינאי Thought Crime, ולאחר שהוחתמו, הקליטו מחדש 10 משירי אלבומה הראשון ו-4 שירים חדשים - "הכל ידוע מראש" המגדיר את מספר הקורבנות במלחמת לבנון הראשונה כ"חלב שנשפך", "לוקח את הסוד לקבר", "מסע הכפשה" ו"ישועה בקנה של רובה". התוצאה הייתה EP שיצא בגרמניה (והופץ גם בישראל וברחבי אירופה) ב-1,000 עותקים ונקרא Durchbrechender Geist ("על ידי שבירת הרוח" בגרמנית). האלבום זכה להצלחה רבה בעיקר באירופה וכל עותקיו אזלו במהירות. בעקבות כך הודפסה מהדורה נוספת ומוגבלת של האלבום שגם היא בת 1000 עותקים, שאליה צורף בד בצבע שחור-אפור ובה כתוב השם "דיר יאסין" בערבית. באלבום זה השירים היו מהירים וקצרים יותר מאלה שהופיעו בדיסק דיר יאסין והיו בשלים יותר מבחינה מוזיקלית. בדף הביקורות של אתר הלייבל Thought Crime מופיעות שתי ביקורות חיוביות לאלבום.

עוד במהלך סיבוב ההופעות הקליטה הלהקה דמו נוסף, שכלל 5 שירים חדשים - "נכס לאומי", "אוטופיה דרך ריגול תעשייתי", "התרשמות סופית", "הצילו אותם מתהום השכחה" ו"דקה דומיה" - שעתידם להופיע בדיסק השני שתוציא הלהקה ב-2003, אך היא החליטה לגנוז את ההקלטות. עם זאת, כל שירי הדמו ראו אור בדיסק האוסף "אזור אוטונומי" שהוציא בתחילת שנות האלפיים אתר "הכל שקרים". באותה שנה הקליטה גרסת כיסוי לשיר "People" של להקת הפאנק Action Pact שנכללה בדיסק אוסף של הלייבל Aftermath.

ב-19 בינואר 2000 עלה לאינטרנט האתר הרשמי של דיר יאסין שיצר וניהל פדריקו גומז בשירות אירוח האתרים Angelfire. עם זאת, בשנה זו סבלה הלהקה מחוסר פעילות לא קטן שנבע מהעובדה שחלק מחברי הלהקה עברו להתגורר באירופה. ההופעה היחידה שקיימו בשנה זו הייתה הופעת חימום ללהקת הפאנק הגרמנית Y שיצאה לסיבוב הופעות בישראל. הלהקה הודיעה באתר הרשמי שלה שלמרות חוסר הפעילות היא לא התפרקה ושהיא עובדת על שני אלבומים נוספים, אלבום ספליט עם להקת Y והשתתפות שלה בדיסק האוסף "Barbaric Thrash Detonation" של הלייבל האמריקאי Six Two Five Trashcore. האוסף יצא ב-2000 ואכן נכללו בו שלושה שירים של דיר יאסין - "צומת כוח" בגרסה שמופיעה ב-Durchbrechender Geist, הקלטה חדשה של השיר "פסוקי השטן" מתוך האלבום הראשון ושיר חדש בשם "יום העצמאות".

ב-2001 חזרה הלהקה לפעילות מלאה ויצרה קשר עם הלייבל האמריקאי Lengua Armada Discos שהחתים אותה אצלו. התוצאה הייתה EP חדש, שגם הוא נקרא בשם הלהקה שהוא כשם האלבום הראשון. האלבום יצא בארצות הברית והופץ גם בישראל, וכלל גרסאות חדשות ל-8 השירים האחרים מתוך האלבום הראשון שעד אז לא הוקלטו מחדש, ביניהן הגרסה החדשה ל"פסוקי השטן" והשיר החדש "יום העצמאות". באלבום נכללו עוד 3 שירים חדשים - "בית ספר תיכון ע"ש השייח' יאסין" (שיר שבעקבותיו חלק ממעריצי הלהקה חשבו שהלהקה נקראת "Dear Yassin", כלומר "יאסין היקר" - הלא הוא אחמד יאסין, ולא "D[e]ir Yassin", כלומר "דיר יאסין" - הכפר הערבי שבו בוצע הטבח), "מנטליות של קניון" היוצא נגד קונסיומריזם (תרבות הצריכה) ו"אינסטלציה סניטרית". באלבום השירים התאפיינו בנגינה איטית יותר. עטיפת האלבום, שהיא ציור של חייל צה"ל נוהג בדי-9 באזור השטחים, היא קריצה לעטיפת דיסק הבכורה של הלהקה.

ב-2002 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות קצר בסקנדינביה. במאי באותה שנה יצא בגרמניה אלבום ספליט של הלהקה בשם Split Genova 2001, יחד עם הלהקות Kobayashi‏, Affliction ו-Sin Dios. האלבום המפוצל כלל את השירים החדשים "כך חולפת לה תהילת עולם" ו"תמיד צדקן" שהיו סנוניות ראשונות לקראת אלבום חדש באורך מלא, שני במספר ורביעי מבחינה כרונולוגית (קלטת הדמו של דיר יאסין אינה נחשבת לאלבום ואף לא למיני-אלבום).

ב-2003 הוחתמה הלהקה בלייבל הבריטי La Vida Es Un Mus ובהמשך השנה יצא האלבום החדש התפקחות. האלבום כלל 20 שירים חדשים (מתוכם גרסת כיסוי אחת) שהוקלטו באולפן בהולנד, והופץ בישראל על גבי CD, זאת בעוד שבבריטניה, לעומת זאת, הוא יצא כ-EP בלבד והושמטו ממנו 6 שירים; במקומם נכללו 2 קטעים מסומפלים שלא הופיעו בגרסה הישראלית - האחד קטע פתיחה והשני נדחס בסוף השיר "מקום שכוח אל". האלבום המשיך את הקו ההארדקורי של אלבומיה הקודמים אך התאפיין בסאונד פחות "מלוכלך" ויותר "נקי" אך עדיין מכוסח ושירה ונגינה איטיות לסירוגין. הטקסטים של השירים עסקו הפעם, בנוסף לנושאים הפוליטיים (שבהם עמדה פרו-פלסטינית ומסרים של רצח, איבה, שנאה יוקדת ליהדות ולמדינת ישראל וטרור) גם בנושאים אחרים ומוכרים יותר כגון ההשלכות שבלהיות מפורסם ("כך חולפת לה תהילת עולם"), וכלכלה - הכוללת התייחסות להונאה ולחברות קש ("הצילו אותם מתהום השכחה"). בין השירים באלבום הם "אוטופיה דרך ריגול תעשייתי", "נכס לאומי", "כך חולפת לה תהילת עולם" ו"תמיד צדקן" (שניהם מתוך הספליט שיצא ב-2002), "סכימה מיניכאית", "האושר כבר הושג", "שה תמים", "הצילו אותם מתהום השכחה", "התפקחות" ו"אנוכיות מצילה". באלבום נכללה גרסת כיסוי לשיר "Something For Nothing" של להקת הפאנק White Cross.

הייחודיות שבאלבום זה היא שהמהדורה הראשונה של הגרסה הבריטית שלו הייתה דווקא "Test Pressing" ("הדפסת ניסוי") ולא הדפסה רשמית. ההבדלים היחידים בין המהדורה הניסיונית למהדורה הרשמית הם שעטיפת המהדורה הניסיונית (ציור של גבר הנופל אל מותו מהמדרגות של מגדל בבל) היא בצבע חום בעוד שזו של הרשמית בצבע אפור-לבן. בנוסף, בצד האחורי של עטיפת המהדורה הניסיונית מופיע הכיתוב "TEST PRESSING" (הכיתוב באותיות גדולות במקור) והיא הודפסה ב-100 עותקים בלבד, בעוד שהמהדורה הרשמית הודפסה ב-1,000 עותקים (פי 10 מזו של המהדורה הניסיונית).

לאחר שיצא האלבום נעלמו עקבותיה של הלהקה ומאז לא נשמע הד תקשורתי נוסף ממנה. למעשה, הלהקה התפרקה באופן לא רשמי (בדומה ללהקות אחרות שבראשן להקת שפיות זמנית). אתר הבית של דיר יאסין עדיין קיים בגרסתו אנגלית, אך הוא אינו מעודכן נכון ל-2002, וגורלה של הגרסה העברית שהבטיחו חברי הלהקה לכתוב עדיין לוט בערפל.

ב-13 באוקטובר 2005, עם זאת, הוציא ללהקה הלייבל הגרמני Alerta Antifascista את Discography - תקליט דיסקוגרפיה שהוא אוסף בן 46 שירים. האלבום כולל את כל שירי האלבומים Durchbrechender Geist, דיר יאסין והתפקחות (כולל 6 השירים שהושמטו ממנו במהדורה הבריטית ושמופיעים רק במהדורה הישראלית, אך ללא הקטעים המסומפלים) וכן את גרסת הכיסוי לשירה של להקת Action Pact‏ "People" שהופיע בדיסק האוסף של הלייבל Aftermath. השירים מתוך קלטת הדמו, הדיסק דיר יאסין שיצא בישראל ב-1998 והדמו הגנוז מ-1999 אינם מופיעים באוסף זה. האלבום הופץ בגרמניה בלבד, ורעיון להוציא אותו גם בישראל על גבי CD בלייבל בושת רקורדס לא יצא לפועל. באוסף הופיעו לראשונה השמות העבריים של השירים החדשים שנכללו ב-Durchbrechender Geist ודיר יאסין, כולל מילות השירים בעברית שעד אז פורסמו רק באנגלית.

ב-2007 הוציא הלייבל הרוסי Society Killing Me Records אוסף נוסף לדיר יאסין, שגם הוא נקרא בשם Discography. לאוסף, שיצא על גבי CD בלבד, אין קשר לאותו אלבום אוסף שיצא ב-2005 בגרמניה, והוא כולל רק את שני האלבומים Durchbrechender Geist ודיר יאסין (1999). בנוסף, הוא מילות השירים מופיעות באנגלית בלבד, ועל העטיפה האחורית מצוין ששירים 14-1 לקוחים מהאלבום Durchbrechender Geist, אך לא מצוין ששאר השירים באוסף לקוחים מהאלבום דיר יאסין, וכמו כן, סדר השירים שגוי.

עמדה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופה שבה פעלה הלהקה, היו שיריה ידועים בקוצרם, במהירותם ובאווירה הזועמת השוררת בהם. השירים מבטאים עמדה פרו-פלסטינית אנרכיסטית רדיקלית ונושאים מסרים של אלימות (בהפוך מנכי נאצה, להקתו הקודמת של פדריקו גומז, שיצאה דווקא נגד אלימות), איבה, טרור ושנאה יוקדת ליהדות, לציונות, למדינת ישראל ולצה"ל, אנטי גזענות והתנגדות לשלטון יהודי. מתוארות בהם סיטואציות של טבח, הפגנות וטרור, כאשר צה"ל ואזרחיה היהודים של מדינת ישראל מוצגים באור שלילי. נושאים נוספים בהם עסקה הלהקה היו תרבות הצריכה, עבירות כלכליות, אפליה, אלימות משטרתית, עוני ואבטלה.

באתר הרשמי של דיר יאסין, שנשאר פופולרי עד היום אף על פי שהוא אינו עדכני, מופיעים קישורים לטיהורים אתניים שמדינת ישראל ביצעה לכאורה בערבים וברשות הפלסטינית.

בחוברת המילים המצורפת לאלבום הבכורה של דיר יאסין מסבירה הלהקה מדוע בחרה בשמה (שגיאות הכתיב במקור):

דיר יאסין הוא חלק מן הזיכרון המודחק של החברה הישראלית ואנחנו רואים את ההרדקור, בין היתר, כצורת התמודדות עם עובדות אשר לא נוח לטפל בהם או אפילו לציין אותם. אנחנו רוצים לראות את הלהקה כחלק מן הזרם, הקטן אך מתבגר, של אנשים אשר מטילים בישראל ספק, באתוסים הציונים שעצבו וממשיכים לעצב את פני החברה הישראלית. הגיוני מאוד שרבים מאלה שטרחו לקרוא את הדף הזה ירגישו כעס או אי נוחות עם עמדתנו, ואנו מקווים שיהיו אמיצים ופתוחים מספיק כדי לנסות ולברר מה עומד מאחורי רגש הקורבן התמידי של הישראלים (היהודים) ועד כמה הוא תואם את המציאות.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיר יאסין (דצמבר 1998, CD)
אלבום הבכורה של דיר יאסין שהוקלט בסוף 1997, יצא בדצמבר 1998 ונמכר בהופעתה של הלהקה בחגיגות הסילבסטר של אותה שנה בתל אביב (לקראת 1999). האלבום יצא והופץ רק בישראל.
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
דצמבר 1998 דצמבר 1997 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 12:17 Volkstaat Records
שירים
  1. רוצחים בשם הקופירייטר (0:29)
  2. קבר אחים גם יחד (0:59)
  3. צומת כוח (0:34)
  4. מצב זמני (0:40)
  5. פצצת זמן (0:30)
  6. מיתוס מתגייס (1:04)
  7. כל מטוסינו שבו בשלום + בעד איכות משלמים (0:58)
  8. תשדלי להיאנס (0:57)
  9. פסוקי השטן (0:43)
  10. זמנים שעורפלו על ידי עשיית צדק (0:32)
  11. כתמי דיו מעבר לקו (0:45)
  12. בסיטונאות (0:40)
  13. מי אתה כדי לשפוט (0:27)
  14. יום בשבוע למען תודעה כוזבת (0:52)
  15. מחזה (0:54)
  16. אין הצעות לסדר היום (0:30)
  17. חסד של אמת (0:36)
Durchbrechender Geist‏ (ספטמבר 1999, EP)
המיני-אלבום השני של דיר יאסין, אותו הוציאה בלייבל הברלינאי Thought Crime, במהלך סיבוב ההופעות שערכה באירופה (כולל השתתפויות בפסטיבלים) במדינות ספרד, איטליה, צרפת, הולנד וצ'כיה. האלבום כולל גרסאות חדשות ל-10 משירי האלבום הראשון + 4 שירים חדשים.
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
ספטמבר 1999 ספטמבר 1999 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 08:27 Thought Crime
שירים
  1. קבר אחים גם יחד (0:56)
  2. מצב זמני (0:34)
  3. הכל ידוע מראש (0:26)
  4. מחזה (0:53)
  5. לוקח את הסוד לקבר (0:35)
  6. חסד של אמת (0:39)
  7. מסע הכפשה (0:48)
  8. כל מטוסינו שבו בשלום (0:23)
  9. בעד איכות משלמים (0:23)
  10. בסיטונאות (0:34)
  11. צומת כוח (0:31)
  12. מי אתה כדי לשפוט (0:20)
  13. ישועה בקנה של רובה (0:52)
  14. אין הצעות לסדר היום (0:27)
דיר יאסין (1999, לא יצא מעולם)
דמו שהוקלט ב-1999 במהלך סיבוב ההופעות של דיר יאסין באירופה אך לא יצא מעולם, וכולל 5 שירים שיופיעו בעתיד באלבום הבכורה הרשמי של הלהקה. עם זאת, כל הדמו במלואו מופיע בדיסק האוסף "אזור אוטונומי" שהוציא בתחילת שנות האלפיים אתר "הכל שקרים".
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
1999 - אלבום גנוז 1999 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 03:17 אלבום גנוז
שירים
  1. נכס לאומי (1:17)
  2. אוטופיה דרך ריגול תעשייתי (0:23)
  3. התרשמות סופית (0:39)
  4. הצילו אותם מתהום השכחה (0:41)
  5. דקה דומיה (0:17)
דיר יאסין (2001, EP)
אלבומה השלישי של דיר יאסין, שיצא בתקופה בה הייתה פעילות הלהקה על אש קטנה בשל מעבר חלק מחבריה לגור באירופה. גם באלבום זה, רוב השירים הם גרסאות חדשות לשירים המופיעים באלבום הראשון.
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
2001 2001 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 09:18 Langua Armada
שירים
  1. כתמי דיו מעבר לקו (0:40)
  2. מיתוס מתגייס (1:03)
  3. בית ספר תיכון ע"ש השייח' יאסין (0:51)
  4. פצצת זמן (0:28)
  5. פסוקי השטן (0:36)
  6. יום העצמאות (0:54)
  7. תשדלי להיאנס (1:15)
  8. רוצחים בשם הקופירייטר (0:28)
  9. יום בשבוע למען תודעה כוזבת (0:42)
  10. מנטליות של קניון (0:34)
  11. זמנים שעורפלו על ידי עשיית צדק (0:26)
  12. אינסטלציה סניטרית (1:06)
התפקחות (2003, הוצאה ישראלית - CD, הוצאה בריטית - EP)
האלבום הראשון הרשמי של דיר יאסין והרביעי מבחינה כרונולוגית. האלבום הוקלט באוגוסט 2001 ויצא שנתיים לאחר מכן בלייבל הבריטי La Vida Es Un Mus. ההוצאה הישראלית יצאה על גבי CD וכללה 20 שירים, בעוד מההוצאה הבריטית שיצאה על גבי EP הושמטו 6 שירים ונכלל קטע פתיחה מסומפל שלא הופיע בהוצאה הישראלית. כמו כן, בהוצאה הבריטית ישנו קטע מסומפל בסוף השיר "מקום שכוח אל" שקוצץ מהרצועה של שיר זה בהוצאה הישראלית.
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
2003 אוגוסט 2001 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 15:06 בהוצאה הישראלית, 10:28 בהוצאה הבריטית La Vida Es Un Mus
שירים
  • סדר השירים לפי ההוצאה הישראלית ב-CD:
  1. אוטופיה דרך ריגול תעשייתי (0:25)
  2. התרשמות סופית (0:40)
  3. נכס לאומי (1:12)
  4. דקה דומיה (0:20)
  5. כך חולפת לה תהילת עולם (0:59)
  6. הצילו אותם מתהום השכחה (0:47)
  7. אני מתבזה (0:36)
  8. מס' 3 (0:36)
  9. שה תמים (0:34)
  10. אנוכיות מצילה (0:40)
  11. עד כמה אני מסוגל לשנוא? (1:10)
  12. בעצם לא אמרת כלום (1:01)
  13. התפקחות (0:32)
  14. תמיד צדקן (0:57)
  15. סכימה מיניכאית (1:09)
  16. תוכיח שאני טועה (0:33)
  17. מקום שכוח אל (0:46)
  18. האושר כבר הושג (0:38)
  19. וידוי הריגה (0:35)
  20. Something For Nothing (קאבר ללהקת ההארדקור פאנק White Cross‏) (0:48)
  • סדר השירים לפי ההוצאה הבריטית ב-EP:
  1. אינטרו (0:15)
  2. מקום שכוח אל (0:53)
  3. אנוכיות מצילה (0:38)
  4. תוכיח שאני טועה (0:30)
  5. סכימה מיניכאית (1:08)
  6. התפקחות (0:29)
  7. עד כמה אני מסוגל לשנוא? (1:08)
  8. דקה דומיה (0:18)
  9. כך חולפת לה תהילת עולם (0:56)
  10. מס' 3 (0:34)
  11. בעצם לא אמרת כלום (0:58)
  12. שה תמים (0:31)
  13. הצילו אותם מתהום השכחה (0:45)
  14. וידוי הריגה (0:33)
  15. Something For Nothing (קאבר ללהקת ההארדקור פאנק White Cross‏) (0:46)
Discography‏ (2005, פטיפון LP)
אלבום אוסף דיסקוגרפיה של דיר יאסין שהוציא הלייבל Alerta Antifascista ב-2005 וכולל שירים מתוך האלבומים "Durchbrechender Geist", "דיר יאסין" (האלבום השלישי) ו"התפקחות" (בסדר השירים לפי ההוצאה הבריטית בתוספת ששת השירים שכלולים בהוצאה הישראלית) וכן שיר מתוך דיסק אוסף של הלייבל Aftermath ושלא הופיע באף אחד מאלבומי הלהקה.
יצא לאור הוקלט סוגה אורך חברת תקליטים
2005 1999, 2001 פאוור ויולנס והארדקור פאנק 34:29 Alerta Antifascista
שירים
  1. קבר אחים גם יחד (0:56)
  2. מצב זמני (0:37)
  3. הכל ידוע מראש (0:31)
  4. מחזה (0:52)
  5. לוקח את הסוד לקבר (0:35)
  6. חסד של אמת (0:39)
  7. מסע הכפשה (0:47)
  8. כל מטוסינו שבו בשלום (0:27)
  9. בעד איכות משלמים (0:26)
  10. בסיטונאות (0:38)
  11. צומת כוח (0:33)
  12. מי אתה כדי לשפוט (0:21)
  13. ישועה בקנה של רובה (0:51)
  14. אין הצעות לסדר היום (0:28)
  15. כתמי דיו מעבר לקו (0:39)
  16. מיתוס מתגייס (1:03)
  17. בית ספר תיכון ע"ש השייח' יאסין (0:44)
  18. פצצת זמן (0:29)
  19. פסוקי השטן (0:38)
  20. יום העצמאות (0:55)
  21. תשדלי להיאנס (0:57)
  22. רוצחים בשם הקופירייטר (0:29)
  23. יום בשבוע למען תודעה כוזבת (0:47)
  24. מנטליות של קניון (0:40)
  25. אינסטלציה סניטרית (1:09)
  26. People (קאבר ללהקת הפאנק Action Pact‏) (1:51)
  27. מקום שכוח אל (0:46)
  28. אנוכיות מצילה (0:40)
  29. תוכיח שאני טועה (0:33)
  30. סכימה מיניכאית (1:12)
  31. התפקחות (0:32)
  32. עד כמה אני מסוגל לשנוא? (1:09)
  33. דקה דומיה (0:19)
  34. כך חולפת לה תהילת עולם (1:00)
  35. מס' 3 (0:36)
  36. בעצם לא אמרת כלום (1:00)
  37. שה תמים (0:34)
  38. הצילו אותם מתהום השכחה (0:47)
  39. וידוי הריגה (0:35)
  40. Something For Nothing (קאבר ללהקת ההארדקור פאנק White Cross‏) (0:50)
  41. אוטופיה דרך ריגול תעשייתי (0:25)
  42. התרשמות סופית (0:40)
  43. נכס לאומי (1:12)
  44. אני מתבזה (0:38)
  45. תמיד צדקן (0:57)
  46. האושר כבר הושג (0:37)

שירים 14-1 מתוך "Durchbrechender Geist", שירים 25-15 מתוך "דיר יאסין" (האלבום השלישי) ושירים 46-27 מתוך "התפקחות". שיר 26 מתוך דיסק אוסף של הלייבל Aftermath.

  • בהופעות נמכרו גם חולצות של הלהקה בעיצובים שונים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]