הגנת מגדלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמונת מסך של משחק ההגנת המגדלים "Defenders of Ardania" שיצא לשוק ב-2011

הגנת מגדליםאנגלית: Tower defense) הוא תת-ז'אנר של משחקי אסטרטגיה ממוחשבים בו השחקן צריך להגן על מיקום מסוים מפני גלים של אויבים על ידי בניית מגדלים לאורך המסלול שמוביל ליעד עליו האויבים מנסים להשתלט.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק טיפוסי מהסוג הזה השחקנים נדרשים להגן על בסיס צבאי, טירה או מטרה אחרת מפני גלים של אויבים. האויבים עושים דרכם לאותו המיקום במסלולים שנקבעו מראש, והשחקן חייב להציב לאורך אותם המסלולים מגדלי הגנה על מנת להדוף ביעילות את הפולשים. לרוב ישנם סוגים שונים של מגדלים עם יכולות שונות - ישנם לדוגמה לעיתים רבות מגדלים מהם ניתן לבצע ירי ארטילרי ארוך טווח, ישנם מגדלים מהם ניתן לבצע ירי במקלעים, וכדומה.

השחקן צובר בדרך כלל מטבעות או משאבים אחרים על ידי הבסת אויבים, בהם ניתן להשתמש על מנת להקים מגדלים נוספים או לשדרג את המגדלים הקיימים.[1] הבחירה בסוג המגדלים והבחירה במיקום בו מציבים אותם היא חלק מהאסטרטגיה החיונית במשחק.

ככל שהמשחק מתקדם, לרוב האויבים הופכים חזקים ועם כוחות גדולים יותר, ובשל כך לרוב השחקן צריך להסתגל לרמת הקושי העולה ולהתכונן לכך על ידי שדרוג תדיר של האופן בו הוא מגן על היעד שאותו האויב מנסה להתקיף.

בעוד שבמקור המשחקים מהסוג הזה היו מיועדים לשחקן יחיד, לאורך השנים נוצרו גם משחקי הגנת מגדלים עם האפשרות למשחק מרובה משתתפים אשר מאפשרים לשחקנים להתחרות זה בזה או לשתף פעולה בהגנה על מיקום מסוים מפני גלים של אויבים.

משחקים רבים, כגון "Flash Element Tower Defense" (אנ'), מכילים דמויות עוינות העוברות במבוך מוגדר מראש ואילו משחקים אחרים, כגון "Silverlight Tower Defense" (אנ'), מכילים מפה ריקה ומאפשרים לאויבים לנוע עליה בצורה חופשית, ובכך מאלצים את השחקן להשתמש במגדלים כדי לבנות את המבוך. ישנן גם גרסאות אשר הן הכלאה של שני סוגים אלה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

תמונת מסך של משחק ההגנת המגדלים "GauntNet" שיצא לשוק ב-2009

שורשי הז'אנר הם במשחק האסטרטגיה Rampat, משחק ארקייד שיצא בשנת 1990. במשחק המשתמש מגן על טירה על ידי הצבת תותחים, וביצוע תיקונים לתותחים בין סיבובי התקפות אויבים על הטירה. בתחילה, מפתחי משחקים כתבו משחקי הגנת מגדל באמצעות התוכנה Adobe Flash ומאוחר יותר באמצעות התוכנה Silverlight של חברת מיקרוסופט. הצלחת הז'אנר הובילה לפריצתו אל קונסולות משחקי הווידאו Xbox 360, Playstation 3 ונינטנדו DS בשנת 2008.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הגנת מגדלים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]