משחק וידאו מוזיקלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחק הריקוד הפופולרי "Dance Dance Revolution"

משחקי וידאו מוזיקלייםאנגלית: Music video games) הוא ז'אנר של משחקי וידאו אשר ממוקד באינטראקציות של השחקן עם תווים מוזיקליים או שירים שונים במהלך המשחק.

משחק הווידאו המוזיקלי הראשון בהיסטוריה היה משחק הווידאו היפני "PaRappa the Rapper" שיצא לשווקים בדצמבר 1996 לקונסולת המשחקים פלייסטיישן.

תת-ז'אנרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקים המבוססים על שימוש בכלי נגינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבעה שחקנים משחקים במשחק "Rock Band 2"

בדרך כלל כאשר משחק וידאו מבוסס על שימוש בכלי נגינה מדובר בכלי נגינה קטנים מהרגיל, שאינם כבדים, שהנם קלים לתפעול, וקומפקטיים. חלק גדול מאותם המשחקים מבוססים על שימוש בגיטרות (למשל המשחקים Guitar Hero או Rock Band), תופים, או פסנתר.

משחקי ריקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם גם משחקים רבים שממוקדים בשילוב של מוזיקה וריקוד. כמה מהמשחקים הפופולריים ביותר מהסוג הזה הם המשחקיםDance Dance Revolution, Para Para Paradise, Audition, Dance ManiaX, Pump it Up ו־Dance Evolution. חלק גדול מהמשחקים הללו הם משחקים הזמינים במכונות ארקייד בהן ישנם פאנלים הממוקמים על הרצפה, והשחקן נדרש להשתמש ברגליו על מנת ללחוץ על פאנלים מסוימים בכל רגע נתון לפי הקצב של מנגינה שמתנגנת ברקע, וכמו כן לעיתים רבות מוצגים על המסך חיצים שמציינים בדיוק על איזה פאנל צריך לדרוך בכל רגע נתון. המשחק Dance Dance Revolution הפך פופולרי במיוחד במדינות רבות ברחבי העולם ובעקבות כך יצאו לשווקים גם גרסאות של המשחק לקונסולות המשחקים (בעיקר לפלייסטיישן ופלייסטיישן 2) הכוללות משטחים הפועלים בצורה דומה כמו הפאנלים בתחתית מכונות הארקייד של המשחק. המשחקים של Dance Evolution עשו שימוש במצלמה המחוברת לקונסולת המשחק על מנת לעקוב אחר התנועות של השחקן.

משחקי שירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם גם משחקים שממוקדים בשירה באופן המסונכרן עם השיר שמתנגן ברקע. ניתן לשחק במשחקים מהסוג הזה באמצעות מיקרופון מיוחד אותו ניתן לחבר לקונסולת המשחקים. משחקים פופולרים מהסוג הזה כוללים את Singstar ו-Karaoke revolution.

משחקים הממוקדים ביצירת מיקסים לשירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקים מהסוגים הזה השחקן צריך להשתמש בקטעי אודיו של מנגינות, מקצבים ומקטעי אודיו שונים שכבר קיימים במשחק, וליצור באמצעותם במהלך המשחק יצירות חדשות. משחקים פופולרים מהסוג הזה כוללים את Incredibox ו־Fuser.[1]

סדרות משחקים בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן כמה מסדרות המשחקים הפופולריים ביותר בז'אנר:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משחק וידאו מוזיקלי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Austin, Michael (2016). "Introduction". In Austin, Michael (ed.). Music Video Games: Performance, Politics, and Play. Bloomsbury Publishing. ISBN 978-1501308505.