משחק באטל רויאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק באטל רויאלאנגלית: Battle royale game) הוא ז'אנר של משחקי וידאו מקוונים מרובי משתתפים אשר הפך פופולרי בעשור השני של המאה ה-21. הז'אנר משלב אלמנטים של חקר, הישרדות וחיפוש אחר ציוד וכלי נשק.

במשחקי באטל רויאל משחקים בין עשרות למאות שחקנים שונים בו זמנית, אשר מתחילים את המשחק עם כמות מינימלית של כלי נשק וציוד, ואשר חייבים לחסל את כל יתר היריבים בעודם מחפשים כלי נשק, תחמושת, ומשאבים אחרים. בנוסף לכך גם זירת המשחק הולכת ומתכווצת במהלך המשחק.[1] המנצח הוא השחקן או קבוצת השחקנים האחרונה שנותרת בחיים.

השם לז'אנר לקוח מהסרט היפני "באטל רויאל"(אנ') משנת 2000 בבימויו של קינג'י פוקאסקו, אשר בו קבוצת תלמידים נאלצת להילחם זה בזה עד מוות עד שרק אחד מהם יישאר בחיים.[2]

המקורות של הז'אנר נבעו ממודים למשחקי הישרדות מקוונים מרובי משתתפים כמו מיינקראפט ו-ARMA 2 בתחילת העשור השני של המאה ה-21. עד סוף העשור הז'אנר הפך לתופעה תרבותית, ומשחקים כמו PUBG: Battlegrounds (שיצא לשווקים ב-2017), Fortnite Battle Royale (שיצא לשווקים ב-2017), Apex Legends (שיצא לשווקים ב-2019) ו־Call of Duty: Warzone (שיצא לשווקים ב-2020).

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Paul Tassi, 'PUBG' Developer Unironically Calls Out 'Fortnite' For Copying Its Battle Royale Format, Forbes (באנגלית)
  2. ^ GamingStreet Staff, How battle royale games exploded in popularity, Gaming Street, ‏2019-08-12 (באנגלית אמריקאית)