ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הרכבת התחתית של ברלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:הרכבת התחתית של ברלין

  • תאריך תחילת ההצבעה: 11:18, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 10:17, 4 בנובמבר 2017 (IDT)

השאלה היא האם יש לקיים ערך מאוחד על הרכבת התחתית של ברלין וכל הקווים שלה מלבד ערכים מורחבים, או שיש להשאיר את המצב הקיים כמו שהוא (ערך על הרכבת התחתית וערך נפרד לכל קו רכבת בין אם הוא ערך של שורה ובין אם הוא ערך מורחב).

קווי הרכבת הרלוונטיים:

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון: לאחד[עריכת קוד מקור]

  • ניתן לכתוב ערך נפרד לכל קו רכבת אם יש די תוכן משמעותי ונבדל מהערך הראשי, וזה לא המצב היום. כאשר יהיה די תוכן כזה אפשר יהיה לפצלו לערכים מורחבים.
  • המצב הקיים לא תקין כיוון שמצד אחד הוא מפנה באופן שגוי את הקוראים לערך מורחב על קווי רכבת, ובפועל המידע בהם על כל קו הוא פחות מבערך הראשי.
    • העתקה של המידע מהערך הראשי או הרחבה של פסקה אחת לא תהפוך אותם למבודלים מספיק מהערך הראשי
    • העברה של המידע לערכים הנפרדים תפגע בערך הראשי ותקשה על מבט כללי על מערכת הרכבת התחתית
    • קישורי בינויקי לקווי רכבת השונים אין בהם די כדי להצדיק הפרדה לערכים נפרדים.

ערן - שיחה

  • השארה של מגה קצרמרים גורמת נזק לוויקיפדיה, מגה קצרמרים לרוב אינם מורחבים כי עורכים נוטים להרחיב ערכים שאינם מוכחלים. שום גמדים לא יבואו וירחיבו 15 (ברלין+וינה) ערכים בין רגע. כתיבה של ערך לוקחת זמן, אם משתמש רוצה לכתוב ערך מהותי הוא יכול לעשות זאת גם לאחר איחוד.--‏Mikey641שיחה 13:54, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
    כבר יש שני "גמדים" שהביעו נכונותם להרחיב ערכים אלו - Yoelpiccolo31 ושמזן. אין שום היגיון בלאחד את הערכים עכשיו, רק כדי שבעוד מספר ימים/שבועות הם יפוצלו שוב. יוניון ג'ק - שיחה 15:16, 8 באוקטובר 2017 (IDT)

עמדת הצד השני: לא לאחד[עריכת קוד מקור]

לא רק בויקיפדיה העברית ישנם ערכים נפרדים, כך גם בכ-20 ויקיפדיות נוספות, דבר המאפשר שימוש בויקינתונים ובבינוויקי. איחוד הערכים - משמעותו ניתוק הקישורים לויקינתונים ולבינוויקי, והדבר יפגע בידידותיות למשתמש הן של קוראי ויקיפדיה והן של עורכי ויקיפדיה. נראה כי הנימוק העיקרי לאיחוד הוא שהערכים קצרים - ובכן, הפיתרון לכך הוא הרחבת הערכים, לא איחודם. יוניון ג'ק - שיחה 12:11, 7 באוקטובר 2017 (IDT)

מדוע ניתוק הבינוויקי מהווה פגיעה בקוראי ויקיפדיה: ישנם קוראים רבים בויקיפדיה העברית שיודעים שפות זרות. כאשר מגיעים לערך בויקיפדיה בשפה העברית, שהמידע בו מועט, ניתן בקלות לעבור לערך המקביל בויקיפדיות בשפות אחרות, שלעתים הוא מפורט יותר. ניתוק הבינוויקי יקשה על קוראי הערך המאוחד למצוא בקלות את המידע בו הם מעוניינים.
מדוע ניתוק הוויקינתונים מהווה פגיעה בעורכי ויקיפדיה: בערכים מופיעים נתונים שנשלפים בצורה אוטומטית ממסד הנתונים של וויקינתונים. כאשר מידע מתווסף, מתעדכן או מתוקן בוויקינתונים - הערכים שעושים שימוש בנתונים אלו מתעדכנים אף הם בצורה אוטומטית. ניתוק הוויקינתונים יאלץ את עורכי ויקיפדיה העברית להוסיף/לעדכן/לתקן מידע בצורה ידנית.

יוניון ג'ק - שיחה 12:21, 7 באוקטובר 2017 (IDT)

כמו שכבר כתבתי, אני מתכוון להרחיב את הערכים. אני חושב שאחרי כן יהיה אורכם מספק על מנת להשאירם כערכים נפרדים. שמזן#שיחהערכי בראבו22:07, 7 באוקטובר 2017 (IDT)
הנאות והנכון הוא ערך נפרד לכל קו. אם שמזן מתכוון להרחיב אותם, אין טעם לאחד. בורה בורה - שיחה 06:11, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
גם Yoelpiccolo31 הביע הסכמתו להרחיב את הערכים (לכשימצא את הזמן לכך). יוניון ג'ק - שיחה 12:23, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
אם בינוויקי זו הסיבה להשארת הערכים (שהוא טיעון שבעיני לא הגיוני, למה שנשאיר ערך שאין בו כלל מידע בעברית למעט לאיזו שורה מסכנה, בשביל לקשר לשפה זרה, הרי אנחנו ויקיפדיה העברית) פתרון הרבה יותר נכון יהיה לקשר בערך הרכבת התחתית של וינה/ברלין באמצעות {{אנ}} או {{גר}} או {{קישור שפה}} לשפה זרה.
השארה של מגה קצרמר גורמת נזק לוויקיפדיה. רוב העורכים נמנעים מהרחבה של ערך שכבר הוכחל וסביר להניח שאף גמד לא יבוא להאריך את כל הערכים, והסיבה ששמזן הציע להרחיבם היא רק תוצאה מדיון של איחוד. יהיה ניתן לכתוב ערכים מלאים גם לאחר האיחוד.--‏Mikey641שיחה 13:51, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
השארת קצרמרים לא גורמת לשום נזק. בויקיפדיה העברית יש למעלה מ-33,000 קצרמרים. האם את כולם אתה מציע לאחד/למחוק? יוניון ג'ק - שיחה 15:17, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
כל קצרמר שאפשר לאחד, מוטב שיאוחד. זוהי גם מדיניות ויקיפדיה. לפי דעתי מגה-קצרמרים גורמים נזק לוויקיפדיה וממלאים אותה בערכים ריקים. לכן במקרה זה יש לאחד את הקצרמרים לערך המקורי. בינוויקי לא מצדיק להשאיר ערכים ריקים או בעיתיים בוויקיפדיה העברית, לפי ההגיון הזה אפשר לפתוח 5 מיליון קצרמרים לכל הערכים שקיימים בויקי האנגלית, להכניס בהם משפט אחד, ולהשאיר אותם "בשם הבינוויקי". אני לא מאמין שצריך להשאיר קצרמרים במקום שבו אמור להיות ערכים מורחבים, ואני לא מאמין שצריך להשאיר קצרמרים בשביל בינוויקי.
הטיעון ההגיוני שכן הוצג פה הוא שהערכים יורחבו בעתיד. אני לא יודע האם כדאי להשאיר את הערכים כפי שהם עד שהוויקיפדים שהציעו להרחיב אותם יסיימו לעשות זאת, שכן מדובר בעבודה על תשעה ערכים שיכולה להגיע למספר חודשים, ואני לא חושב שכדאי להאיץ בהם. אפשר לאחד את הערכים לערך המרכזי, וכשהערכים יורחבו, יפתחו מחדש, או לחלופין יתווספו לערך המרכזי, כמו בערך הרכבת התחתית של בודפשט. Doodoo Bo - שיחה 16:51, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
ראו לדוגמה ערך שהרחבתי כעת על סמך ויקיפדיה הגרמנית: U1 (הרכבת התחתית של ברלין). אם כל הערכים יהיו ברמה כזו (ואני מקווה שעוד שבוע כבר יהיה זה המצב), אני חושב שאין טעם לאחד. שמזן#שיחהערכי בראבו16:40, 9 באוקטובר 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

החלטתי לדחות את תכנוניי, בכדי לקדם את ערכי הרכבות של ברלין. שמזן, ג'קי -!!!HERE I COME!. יואל שחק. - שיחה 12:58, 11 באוקטובר 2017 (IDT) . התרגום יהיה מויקי הגרמנית. יואל שחק. - שיחה 13:03, 11 באוקטובר 2017 (IDT) . מכין לעצמי דקה לקפה ומתחיל! יואל שחק. - שיחה 13:10, 11 באוקטובר 2017 (IDT) .

נוסף לכך שאינני מבין את הנזק במגה קצרמרים, אני מתנגד בכל תוקף לטיעון שהם לא מוסיפים מידע. עצם העובדה שיש מפה ותמונות כבר מוסיפה מידע חשוב ורלוונטי לערך. הרעיון להוספת קישורי {{אנ}} או {{גר}} לערך הראשי יוצא מנקודת הנחה שקוראי הערך יודעים דווקא אנגלית או גרמנית, בעוד שהשארת הקצרמרים כפי שהם נותנת "בחינם" גישה לעוד לא מעט שפות אחרות. לייבניץ - שיחה 18:19, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
צריך לזכור שוויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ולא אינדקס קישורים. מי שמחפש מידע על קווי רכבת יכול למצוא כזה בוויקפדיות בשפות שונות וגם לא בהכרח בוויקיפדיה באמצעות חיפוש בגוגל. (וגם מידע שימושי כמו לוחות זמנים). זו רק שאלה איך נכון יותר לארגן את המידע - למשל בתוספת האחרונה לU1 (הרכבת התחתית של ברלין) מוסבר על "קליינפרופיל" ומציינים שגם בקווים U2, U3, U4 המסילות צרות - אפשר לכתוב את זה פעם אחת בהרכבת התחתית של ברלין ואפשר לעשות העתק-הדבק למשפט עבור כל אחד מהקווים - לדעתי ציון יחיד של זה בערך מרכזי הוא דרך טובה יותר לארגן את המידע. בכל אופן אשהה את פתיחת ההצבעה למספר ימים כדי לאפשר למי שמעוניין להרחיב את הערכים בצורה שיעמדו כערכים עצמאיים.ערן - שיחה 20:56, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
שיניתי דעתי - תומך בדחיית ההצבעה, נראה מה יהיה מצב הערכים בעוד שבועיים. Doodoo Bo - שיחה 00:28, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
אנציקלופדיה מנייר היא לא אינדקס קישורים, אבל אנחנו אחרי עידן הנייר, כך שלדעתי, טיעון "אנציקלופדיה היא לא אינדקס קישורים" אינו רלבנטי. כמו כן, אנציקלופדיה בהחלט כוללת מפות וצילומים, שבכל מקרה ייעלמו מוויקיפדיה בעברית אם הערכים יאוחדו. לייבניץ - שיחה 01:02, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
אינדקס קישורים הוא אוסף של קישורים ללא תוכן (גוגל למשל הוא אתר [שימושי מאוד] אבל ללא תוכן). לא ברור למה מפות וצילומים יעלמו כשמאחדים ערכים. ערן - שיחה 01:26, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
ערן, בכל אחד מ-10 הערכים שאתה רוצה לאחד מופיעה תבנית {{קו רכבת}} הכוללת צילום+מפה. האם ברצונך שכל 10 התבניות האלו יופיעו כמו שהן כרגע בערך המאוחד? יוניון ג'ק - שיחה 02:41, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
יוניון ג'ק: תבנית לא מתאימה כדי להציג את אותם פרטים שוב ושוב, לצורך זה קיימות טבלאות ראה בהרכבת התחתית של ברלין#רשת האו-באן שמתארת כבר את צבע הקו, מספר תחנות, אורך, קווים נוספים ומפת הקווים. אם רוצים אפשר להוסיף גם את אורך המסילה או תאריך פתיחת הקו. ערן - שיחה 08:12, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
הפרטים שמופיעים שוב בכל התבניות הם רק מדינה, עיר, שם המערכת, מפעיל. הפרטים שמשתנים מתבנית לתבנית הם תאריך פתיחת הקו, רוחב המסילה, אורך הקו, צבע על המפה, מספר תחנות, תמונה, מפת הקו. אכן, את רוב הנתונים אפשר לרכז בטבלה (למעשה, חלק מהנתונים כבר מופיעים בטבלה), אבל אתה בכל זאת מציע להסיר את כל התמונות של הקוים ואת כל המפות של הקוים. יוניון ג'ק - שיחה 12:21, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
המפות של הקווים כבר נמצאות בערך מתחת לטבלה (ואגב כך גם הרבה יותר ברור איפה יש תחנות מעבר בין קווים). התמונות לא שונות בצורה מהותית בין קו לקו ואפשר להסיר אותן, אבל אם מתעקשים אפשר גם ליצור גלריה בסוף הערך. ערן - שיחה 12:55, 12 באוקטובר 2017 (IDT)

המשך המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

ערן, אני מציע שתארכב את דף ההצבעה הזה, תסיר את תבניות האיחוד מכל הערכים ותניח לשמזן ול-Yoelpiccolo31 להמשיך בנחת את עבודתם בהרחבתם. יוניון ג'ק - שיחה 14:35, 20 באוקטובר 2017 (IDT)

אם יש מישהו שהתנדב להרחיב את הערכים אני מציע לתת הזדמנות למרחיב ואחר כך אפשר לדון בזה מחדש. גילגמש שיחה 14:45, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
המצב הנוכחי שבו מופיעים ערכים "מורחבים" בני שורה אחת על קווי רכבת הוא לא תקין. אף אחד לא מתנגד לכתיבת ערכים מורחבים על קווי הרכבת - פשוט עד שהם יכתבו אין צורך להפנות את הקוראים לערכים מורחבים שכלל לא מרחיבים ומציגים פחות מידע מהערך הראשי. אני מציע שנמזג את הערכים שלא נמצאים בעבודה לערך הראשי וניתן לשמזן ול-Yoelpiccolo31 לעבוד בנחת על כתיבת הערכים ולא תחת לחץ כשבזמן שהם עובדים הקוראים לא מופנים לדפים שמציגים פחות מידע מהערך הראשי. ערן - שיחה 14:51, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
אני לא חושב שיש שותפים רבים (אם בכלל) לטענתך, שהמצב הנוכחי הוא לא תקין. לדעתי, המצב הנוכחי תקין בהחלט. לא מדובר בערכים "מורחבים" (מישהו עשה בכלל שימוש בתבנית {{ערך מורחב}} בדף זה? לא.), אלא בקצרמרים לגיטימיים, כמו כל שאר 33,500 הערכים הקצרמרים הקיימים בויקיפדיה. יוניון ג'ק - שיחה 15:01, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
שיחה:הרכבת התחתית של ברלין. אני חושב שקיום הצבעה תהיה מיותרת ועדיף לאחד את הערכים בינתיים, אבל אם אתה מתעקש אפשר לקיים הצבעה מיותרת. ערן - שיחה 15:16, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
יוניון ג'ק, יש שותפים לדעתו שהמצב הוא לא תקין. הוסבר כבר עשרות פעמים בדיון למה הקצרמרים שונים מאותם 33,500 ערכים אחרים, שגם בהם אני בטוח יש ערכים נוספים שצריכים להיות מאוחדים, וגם הם בעייתיים לפי רבים. הסיבה שערכים אלו אינם כמו אותם 33,500 קצרמרים, היא שיש ערך על הרכבת התחתית של ברלין, והערכים אמורים להיות ערכים מורחבים על הקווים של הרכבת התחתית של ברלין, בעוד שהם בכלל לא מורחבים. לדעתי, אין צורך בערך על כל קו רכבת אם אין בו מידע נוסף ויש כבר ערך על הרכבת התחתית. אולי לדעתך יש, אבל יש 3-4 ויקיפדים שחושבים שאין. אפשר להמתין עם ההצבעה כמה ימים או שבועות או שאפשר לקיים אותה עכשיו, לדעתי לא צריך לבטל אותה. אני מאוד מעריך את העבודה של הויקיפדים בערכים U1 ו-U2 ואני מאוד אשמח לראות אותם משפרים את הערכים האחרים, אך כרגע יש המון ערכים שעדיין יש בהם רק שורה אחת, ויש מקום לערוך הצבעה. עם זאת לדעתי עדיף לחכות. Doodoo Bo - שיחה 15:37, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
גועל נפש מה שהולך פה. מעדיפים את הגישה הלוזרית של לאחד ערכים ולסגור עניין, העיקר לסמן "וי"- במקום לנסות לגייס אנשים נוספים שירחיבו את הערכים האחרים.
מה? חסרים אנשים שיודעים אנגלית? לא גרמנית, אנגלית!
פשוט בא לי להקיא על המסך מרוב לוזריות.
לי פשוט יש מילה, ומילה אצלי היא דבר קדוש- לסיים 110% מהערך אותו התחייבתי לתרגם. וכך יהיה.
אילו הייתי יודע שזה יהיה המצב, כלל לא הייתי מתחיל אפילו לתרגם.
להעביר ביקורת ורק לצעוק, להתלונן ולקטר זה הכי קל, גם אני יכול להתקטנן.
אבל כנראה שיש אנשים עם בעיות חמורות ב"שריר החשק", אז הם מעדיפים את הדרך הקלה והקצרה.
אני קיבלתי חינוך וערכים אחרים בחיים, אבל כנראה שלא כולם כמוני, ואולי אני בכלל הוא הדפוק פה.
לצערי, כך לא נוהגים אנשים, המתיימרים להפוך את ויקיפדיה למאגר הגדול, המעמיק והאמין ביותר בישראל, ואינני מתכוון לחנך פה איש.
רק לפני שיוצאים בהצהרות מפוצצות אודות ויקי העברית- תספרו עד שלוש ותחשבו האם גישות כגון זו- אכן משקפת ועומדת במבחן המציאות- של הססמאות הגרנדיוזיות והמפוצצות.
שבת שלום ומבורכת לכולם, יואל שחק. - שיחה 16:30, 20 באוקטובר 2017 (IDT) .
נ.ב: לא אגיב כאן עוד, אני אלרגי ביותר לדיונים הזויים וחסרי תועלת, אני אמשיך במעשים ושאנשים אחרים רק ימשיכו לדבר. יואל שחק. - שיחה 16:34, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
אם בא לך להקיא פשוט לך ותקיא. לאור תגובתך השתכענתי שיש לתמוך בעמדתו של ערן ואצביע בעד איחוד הערכים. גילגמש שיחה 18:19, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
נו גילגמש, האם אנו מחליטים לפי תגובה נסערת של איש אחד? עזוב אותו. אם ההצבעה לא תעבור, וסביר שלא, נשאר בצורה חוקית עם הערכים הקצרים וכבר לאף אחד לא יהיה אינטרס להרחיב... חבל על ההצבעה המיותרת. בורה בורה - שיחה 18:26, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
אני חושב שהיא לא מיותרת. לאור התגובה הזאת והבחילה שנגרמה למשתמש המכובד אני חושב שיש למחוק את כל הערכים האלה לאלתר. גילגמש שיחה 20:44, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
גילגמש, מדוע למחוק את כל הערכים אם כבר עכשיו הם עוברים הרחבה? שני ערכים הורחבו כבר עכשיו. יואל, אין פה כוונה לסמן וי, ברור שאם שאר הערכים יורחבו כמו בעבודה המוערכת שעשית בערך U1 אז אין צורך לאחד. עם זאת, ישנם ערכים שטרם הורחבו ולכן לגיטימי להשאיר את ההצבעה ולא לארכב אותה. לדעתי אין לקיים את ההצבעה כעת אלא להמתין. Doodoo Bo - שיחה 20:57, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
להמתין בשביל מה בדיוק? לראות אם יואל יעמוד או לא במילתו וירחיב את הערכים? יוניון ג'ק - שיחה 21:06, 20 באוקטובר 2017 (IDT)
אני אענה לא בדיבורים, אלא בעבודה קשה ונטולת פשרות, ובערכים נפלאים, מעמיקים, מקצועיים ומרתקים.
לא אתן לאיש להסיט אותי מדרכי, או לרפות את ידיי ו/או את רוחי.
הדברים שנכתבו בעקבות תגובתי רק מחזקים אותי ומעניקים לי מוטיבציה עילאית להמשיך ולתרום- בגאווה גדולה, מכל הלב והנשמה- למען הפרוייקט המקודש הזה ששמו "ויקיפדיה".
שבת מבורכת לכולם, סוף שבוע נפלא, יואל שחק. - שיחה 22:47, 20 באוקטובר 2017 (IDT) .
במקום עדיף שתלך ותקיא. נראה שזה מטהר את הנפש עבורך. גילגמש שיחה 11:24, 21 באוקטובר 2017 (IDT)
Gilgamesh, אני חושב שהגיע הזמן שתקרא שוב את ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. יוניון ג'ק - שיחה 12:19, 21 באוקטובר 2017 (IDT)
המשתמש הביע רצון להקיא. אני מאיץ בו לעשות כן. כמה שיותר מוקדם, יותר טוב. אולי בחילתו תעבור לאחר מכן. גילגמש שיחה 23:50, 21 באוקטובר 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ערן, אם אתה לא מתכוון לארכב את ההצבעה הזו, אז אנא פתח אותה לאלתר. יוניון ג'ק - שיחה 17:19, 27 באוקטובר 2017 (IDT)

יוניון ג'ק, פתחתי את ההצבעה. שים לב שהחרגתי את U1 (הרכבת התחתית של ברלין) שהפך בינתיים לערך מורחב. ערן - שיחה 11:18, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
מתייג גם את Doodoo Bo, Gilgamesh, Mikey641, Yoelpiccolo31, בורה בורה, לייבניץ, שמזן. יוניון ג'ק - שיחה 11:22, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
למה אין הצבעת מחלוקת על איחוד הרכבת התחתית של וינה? שם אין אף אחד שהתנדב להרחיב, שלא לומר התחיל. נראה לי הרבה יותר הגיוני להתחיל שם. לייבניץ - שיחה 13:31, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
מתייג גם את Deror avi, Eldad, שרשר. יוניון ג'ק - שיחה 14:05, 28 באוקטובר 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני עדיין מאמין, שעם קצת רצון וקצת יכולת, בהדרגה, תוך השתתפות של מספר כותבים- אפשר להרחיב את כל הערכים U2-U9. עובדה שתוך כעשרה ימים, הערך U1 גדל בלמעלה מ-10,000 תווים.
"אם תרצו- אין זו אגדה", או: "אין דבר העומד בפני הרצון".
עם זאת, באם לא נמצאו כותבים כרגע, אפשר לאחד את הערכים, אך אסור לסמן "וי" ולסגור את הבסטה. כל קו שיורחב אף בחמש שורות בלבד- ייפרד מהאיחוד ו"יכריז על עצמאות...".
זוהי הצעתי החליפית לפתרון הבעייה.
לא חייבים לעשות את הכל ביום אחד, אין צורך להלחץ; מבחינתי, אפילו הרחבה של מילה אחת בלבד כל יום בערך מסויים- תביא בסופו של דבר להארכתו המספקת, שהיא התנאי ל"קבלת עצמאות".
שבוע מבורך לכולם, יואל שחק. - שיחה 18:08, 28 באוקטובר 2017 (IDT) .

כמו כן, אבקש להתנצל בפני אנשים שכנראה (או בוודאות...) פגעתי בהם, במיוחד בפני גילגמש.
מי שמכיר אותי היטב כאדם שעבר חיים קשים ונוראיים, שלא הייתי מעז לאחל אף לצורריי הגדולים והנתעבים ביותר, ויודע שהצלחתי לנצח את הכל בזכות האמונה שהייתה לי- יודע שאני אדם חזק ביותר, שקשה מאוד לשברו.
בהזדמנות אשמח לספר מעט אודותיי מעבר לויקיפדיה.
בשורה התחתונה- אני אדם,שכל חיי נלחמתי כמו אריה פצוע- על מנת לחיות את החיים להם אני ראוי.
אין כאן שום כוונה, מפורשת או נסתרת- לפגוע באיש. נהפוך הוא- אני גאה לעבוד עם אנשים נפלאים, אשר תורמים תרומה אדירה לחברה, למדינה ולהשכלה חינם אין כסף לכל בית ישראל- ומשקיעים בכך שעות רבות מזמנם היקר, מדי יום או שבוע.
אני פשוט אדם עם דם חם... מאוד, אך לבי ונשמתי (כמדומני...)- טהורים.
גילגמש, נעים מאוד, שמי יואל, ואני רוצה לעשות סולחה. אם תסכים, הרי ש לחיצת יד.
ערב נפלא ושבוע קסום אח יקר,
מאחל באהבה, יואל שחק. - שיחה 18:27, 28 באוקטובר 2017 (IDT) .

רק עכשיו ראיתי את הדיון הזה. אני לא חושב שיש קשר בין היות ערך קצרמר או אולטרה קצרמר לבין סוגיית איחוד ערכים. אם לא ניתן, כלומר אין בנמצא חומרים המאפשרים לכתוב ערך שאינו קצרמר, אז יש לשקול איחוד, אבל במקרה דנן כפי שניתן להיווכח מוויקיפדיות אחרות, יש מספיק מידע לכתיבת ערכים משמעותיים. לפי דעתי אם יש בעיה עם השארת הערכים הקצרצרים, יש לנהל לגביהם דיון מחיקה. אבל אין היגיון במחיקה גורפת של כולם (גם של U1 למשל) רק בגלל שחלקם אולטרה-קצרמרים. אוריאל, Orielno - שיחה 11:28, 29 באוקטובר 2017 (IST)
Orielno: אני חושב שאתה וYoelpiccolo31 מתייחסים לטענה שאינה במחלוקת - האם יש או אין חשיבות/חומר על קווי הרכבת. קראתי את הרכבת התחתית של ברלין ואת U5 (הרכבת התחתית של ברלין) (לדוגמה) ומהערך הראשון אפשר ללמוד יותר על U5 מאשר הערך ה"מורחב" על קו הרכבת הספציפי. כקורא אני לא רוצה להגיע לערך מורחב שלא מוסיף מידע ביחס לערך הכללי וגרוע מכך - מוסר פחות מידע. מלכתחילה לא היה צריך ליצור דף של משפט וחצי לקו רכבת כשיותר מידע כבר קיים בערך מרכזי. אם מישהו יטרח לכתוב ערך רציני על קו רכבת, כמו שעושה למשל Yoelpiccolo31 בU1 (הרכבת התחתית של ברלין), אז פיצול לערך נפרד משרת את הקורא, אבל עד לכתיבת ערך מורחב על קו (ביתר המקרים), הימצאות ערך נפרד ודל עושה שירות דוב לקורא. הדיון התחיל לפני חודשיים (!!), ובמקום לשרת את הקורא בצורה מיידית במידע מרוכז ומסודר, מתווכחים על זה שבתאוריה אפשר לכתוב ערכים מורחבים מבלי להסביר מה היתרון של ערכים נפרדים עד להרחבתם. ערן - שיחה 20:20, 29 באוקטובר 2017 (IST)
כבר הוסבר לעיל מה היתרון של המצב הקיים, ומה החיסרון באיחוד הערכים. יוניון ג'ק - שיחה 20:26, 29 באוקטובר 2017 (IST)
בכל מקרה אין לי זכות הצבעה נכון למועד תחילת ההצבעה... אבל אם ההצבעה אינה כוללת את U1 וערכים אחרים שיורחבו בצורה שכזאת, ייתכן שהייתי מצביע בעד המחיקה. אוריאל, Orielno - שיחה 20:34, 29 באוקטובר 2017 (IST)
כבר הוסבר לעיל מה היתרון של המצב הקיים, ומה החיסרון באיחוד הערכים. בורה בורה - שיחה 21:40, 29 באוקטובר 2017 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה - איחוד קצרמרים על קווי הרכבת לערך על הרכבת התחתית של ברלין[עריכת קוד מקור]

  1. ערן - שיחה 11:18, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  2. גילגמש שיחה 11:20, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  3. בבוא העת יהיה ניתן לפצל. בר 👻 שיחה 12:08, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  4. כמו בר--‏Mikey641שיחה 13:00, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  5. --היידן 15:06, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  6. מסכים עם בר Ldorfmanשיחה 01:57, 2 בנובמבר 2017 (IST)

אפשרות שנייה - השארת המצב הקיים כמו שהוא (ערך נפרד לכל קו רכבת)[עריכת קוד מקור]

  1. יוניון ג'ק - שיחה 11:19, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  2. תוך הרחבה דוד א. - שיחה 12:19, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  3. Ovedcשיחה 13:48, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  4. חזרתישיחה 15:45, 28 באוקטובר 2017 (IDT), בתקווה שיורחבו.
  5. יואל שחק. - שיחה 18:27, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  6. אלדדשיחה 23:12, 28 באוקטובר 2017 (IDT)
  7. התעקשות מיותרת על שטויות. הרי הערכים מורחבים תוך כדי הדיון. אז למה להפריע? בורה בורה - שיחה 08:30, 29 באוקטובר 2017 (IST)
  8. לא רואה בעיה במצב הקיים. Eladti - שיחה 13:51, 29 באוקטובר 2017 (IST)
  9. שמזן#שיחהערכי בראבו20:20, 29 באוקטובר 2017 (IST)
  10. דרור - שיחה 22:11, 29 באוקטובר 2017 (IST)
  11. BAswim - שיחה 22:21, 30 באוקטובר 2017 (IST)
  12. Guycn2 · ☎‏ 00:44, 31 באוקטובר 2017 (IST)
  13. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 01:06, 31 באוקטובר 2017 (IST)
  14. בן נחום - שיחה 12:16, 31 באוקטובר 2017 (IST)
  15. Mbkv717שיחה • י"א בחשוון ה'תשע"ח • 13:36, 31 באוקטובר 2017 (IST)
  16. ניב - שיחה 21:23, 2 בנובמבר 2017 (IST)
  17. כובש המלפפוניםשיחה 21:31, 2 בנובמבר 2017 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ברוב של 73.9% (17:6) הוחלט שלא לאחד את הערכים. יוניון ג'ק - שיחה 11:49, 4 בנובמבר 2017 (IST)