יהודה יוצא למלחמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהודה יוצא למלחמה
סוגה סדרה תיעודית
יוצרים רויטל אורן, אודי קלינסקי
בימוי רויטל אורן
משתתפים יהודה יצחקוב
פסקול לירן קהת
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
חברת הפקה אודי קלינסקי - פרו-ויד הפקות
אתר צילומים ישראל
צלמים רואי רוט, רויטל אורן
אורך פרק כ-44 דקות
שידור
רשת שידור בישראל yes דוקו
ערוץ 10 (ש.ח.)
תקופת שידור מקורית 13 בדצמבר 2010 – 2010
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי

יהודה יוצא למלחמה היא סדרת טלוויזיה ישראלית תיעודית בשלושה חלקים, ששודרה בערוץ yes דוקו, החל מ-13 בדצמבר 2010, ומתעדת פרק מחייו של יהודה יצחקוב. הסדרה הופקה עבור yes דוקו בתמיכת קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהודה יצחקוב, נער בכיתה י', בעת תחילת צילומי הסדרה התיעודית, גדל בחולון, למשפחה ממוצא בוכרי. הוא מתגורר יחד עם אמו שמגדלת אותו לבדה ומתמודדת עם קשיי פרנסה. אלא שלנער הזה יש חלום ענק, שכדי להגשימו עליו ללכת כנגד כל הסיכויים: להיות טייס קרב בחיל האוויר הישראלי. כך, הוא מאמין, יוכל לשנות את העתיד האפור שהמקום הדל והקשה ממנו בא מייעד לו. בתחילה נדמה לו שכולם נגדו: אמו, מוריו וחבריו. אבל אחרי זמן מה מבין יהודה שהכח בידיו, ואם הוא רוצה משהו, דבר (כמעט) לא יכול לעצור בעדו.

במשך 6 שנים עוקבים יוצרי הסדרה אחר יהודה, מהיותו נער בתחילת תיכון ועד אחרי גיוסו לצה"ל, ומביאים דיוקן של בחור שמנסה לנפץ את תקרת הזכוכית. הוא עבר בהצלחה את המיונים, אך לפני הגיוס הרשמי החליט חיל האוויר החליט לא לגייסו, בגלל אביו שהיה סוחר סמים. יהודה לא ויתר על החלום והחליט לגשת למיוני חיל האוויר דרך קצונה בחיל אחר. על כן התגייס לצנחנים, עבר מסע כומתה, וסיים את הטירונות. אולם בעת שהילך יהודה בשכונתו, הוא נפצע בברכו, וצה"ל מחליט לשחרר אותו בטרם עת עם פרופיל 24. חלומו החדש לאחר שחרורו הוא ללמוד הנדסת חשמל באוניברסיטה.

הסדרה משודרת בשידורים חוזרים מדי פעם בערוץ yes דוקו, ושודרה גם בערוץ 10.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]