האח הגדול עונה 10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האח הגדול עונה 10
האח הגדול
האח הגדול
סוגה תוכנית מציאות
בימוי רועי עוז-פרבשטיין
מנחים לירון ויצמן
גיא זו-ארץ
זוכים תקוה גדעון
פרסים מיליון ש"ח
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
הפקה
אתר צילומים בית האח הגדול, קריית התקשורת נווה אילן
אורך פרק 90–120 דקות (ברוטו)
שידור
רשת שידור ערוץ 13
האח הגדול LIVE (ערוץ 26)
תקופת שידור מקורית 1 בינואר 20204 באפריל 2020 (13 שבועות ו־4 ימים)
קישורים חיצוניים
אתר התוכנית

האח הגדול עונה 10 היא העונה העשירית של תוכנית המציאות הישראלית "האח הגדול", והעונה השלישית (כולל עונות ה-VIP) של התוכנית במצטבר שמשודרת ברשת 13. העונה שודרה החל מ-1 בינואר 2020. הגמר נערך ב-4 באפריל, ובסופו ניצחה הדיירת תקוה גדעון. את העונה הנחו גיא זו-ארץ ולירון ויצמן.

על העונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לשאר העונות, גם הפעם מבנה הבית השתנה כולו, בנוסף לכניסה. המאפיין הייחודי בבית הוא המיטה הגדולה בחדר השינה, שהיא גם המיטה היחידה בחדר. זוהי העונה הרגילה הראשונה בה מנחה לירון ויצמן עם גיא זו-ארץ, לאחר שהם הנחו יחד את עונת ה-VIP השלישית, ולאחר פרישתם של אסי ישראלוף ועפר שכטר, שהוחלפו על ידי זו-ארץ, אחרי עונה אחת בלבד (עונה 9). במקביל, הדוגמנית עדן פינס, "האחות הדיגיטלית", דיווחה על כל מה שקורה בפייסבוק, באינסטגרם, באתר ובאפליקציה של התוכנית.

בתחילה היו אמורים להיכנס 15 דיירים ביום הראשון, אבל הכניסה של אוראל אלוש – דוגמן פלאס סייז וגיי מוצהר – בוטלה, אחרי שגילה עטיפה של תרופת "ציפרלקס" ברצפת בית המלון, וחשש שייעשה בה שימוש ללא ידיעתו.[1]

על אף היותה העונה הרגילה העשירית שהופקה לתוכנית, היא שווקה בגופי השידור השונים כ"עונה 2", שכן הייתה העונה הרגילה השנייה של התוכנית ברשת מדיה.

במהלך העונה התרחשו הבחירות לכנסת ה-23. לדיירים שרצו להצביע ניתנה האפשרות לעשות זאת, והם לוו לקלפי על ידי אנשי הפקה, שמנעו מהם מגע עם הקהל הרחב.[2] במרץ 2020 בניגוד לכלל המונע מן הדיירים לקבל מידע אודות המתרחש מחוץ לבית, דווחו הדיירים על התפרצות נגיף הקורונה בישראל. זוהי הפעם השנייה בתולדות התוכנית בה דיירים מקבלים מידע כזה מהאח הגדול במצב חירום, אחרי שבפעם הקודמת זה קרה בעונה השישית, כאשר ישראל נלחמה במבצע צוק איתן.

גמר העונה התקיים ב-4 באפריל, לראשונה ללא קהל בעקבות מגפת הקורונה, והעמיד את מספר ימי העונה על 95 ימים, מה שהפך את העונה הזו לעונה הרגילה השנייה הקצרה ביותר בתולדות "האח הגדול" בישראל, אחרי העונה הרביעית (93 ימים).

פרק הגמר זכה לרייטינג הגמר הגבוה ביותר מאז פיצול ערוץ 2 ברשת 13, והוא עמד על 25.2% וכמעט 800 אלף צופים. ממוצע העונה עמד על 17.5%, הממוצע הנמוך ביותר שידעה התוכנית, אולם לא בהפרש ניכר מהעונות הקודמות (ממוצע עונת הVIP ששודרה לפני כן עמד על 17.6% והממוצע של העונה הראשונה ברשת בקיץ 2018 עמד על 17.9%).

דיירי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת 21 הדיירים שנכנסו לבית האח הגדול לפי סדר כניסתם (כולל זמניים):[3][4]

דיירים שנכנסו בכניסה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיירים שנכנסו בכניסה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אודליה סוויסה – בת 34, נשואה +4, מירוחם
  • כפיר כהן – בן 34, רווק, מתל אביב
  • אלון וולקוביצקי – בן 47, רווק, מפתח תקווה
  • שירלי סידיק – בת 25, רווקה, מתל אביב
  • פול טשגיאן – בן 26, רווק, מחיפה
  • נועם לוי – בת 22, רווקה, מגני תקווה

דיירים זמניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התרחשויות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בתחילת עונה זו נכנס ניר אבישי כהן, אשר עד הכניסה לבית שימש כדובר ארגון השמאל "שוברים שתיקה". כניסה זו נחשבת ברשתות החברתיות לכניסה שנויה במחלוקת, בעקבות המאפיינים של הארגון עצמו. ניר קיבל מהאח הגדול משימה סודית, בה היה צריך להתחזות למתנחל ימני דתי, מה שמנוגד למה שמאפיין אותו.
  • ביום ה-4 נכנס הפוליטיקאי וחבר הכנסת ה-20 אורן חזן לבית האח הגדול. הוא נכנס לתקופה של שבוע בלבד.[5]
  • ביום ה-12 ניסתה ירדן לתאם הדחות עם דייר אחר. בעקבות כך נכנסה באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  • ביום ה-12 במסגרת משימה נקבע שלאורך העונה תקוה לא תוכל להעמיד דיירים להדחה ואדם יהיה ברשימת ההדחה באופן אוטומטי.
  • ביום ה-26 ניסתה אמילי לתאם הדחות עם דייר אחר. בעקבות כך נכנסה באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  • ביום ה-31, במהלך ישיבת התקציב, התרחש עימות בין אסיף וליאור. ליאור התרגז בנוגע לאחד הפריטים שמופיעים ברשימת התקציב ושלדעתו לא אמור להיות שם, התפרץ קדימה ומחק אותו באצבעו. אסיף, שעמד לידו, קרא לעברו ואז דחף את ידו לאחור, מה שגרם לליאור לדחוף בחזרה. בעקבות העימות האח הגדול נתן אזהרה לאסיף וליאור.
  • ביום ה-43 ליאור גילה לתקווה שהעמיד להדחה את אדם ובכוונתו להמשיך כך, בעקבות כך נכנס באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  • ביום ה-49 אלון, אחד הדיירים שנכנסו בכניסה השנייה, סיפר על אירועים שהתרחשו מחוץ לבית כמה וכמה פעמים, בעקבות כך גורש מהבית שלושה ימים לאחר שנכנס.
  • ביום ה-53, לראשונה בתולדות התוכנית בישראל, הדיירים שמו במעטפה שם של דייר שהם רוצים שיודח מהבית. לאחר מכן, הדיירים שמו את התמונה בפומבי על גלגל שהסתובב בסיום הפרק. לדיירי הבית נאמר שהדייר שהגלגל נעצר על תמונתו יודח מיידית מהבית, אלא שבפועל מדובר בהדחה מזויפת והדייר שנבחר למעשה ישהה בסוויטה וישפיע על אירועים בבית.
  • ביום ה-60, לראשונה בתולדות התוכנית בישראל, שלושה דיירים - יוסי, אסיף ואודליה, יצאו מהבית לנאום לפני הקהל באולפן ודיירי הבית על מנת לשכנע אותם לבחור בהם לראשות ממשלת בית האח. בנוסף, באותו הערב התקיימה הדחה בה הועמד אסיף. אם אסיף היה מודח, המירוץ היה ממשיך רק בין אודליה ויוסי. בסופו של דבר, אסיף לא הודח.
  • ביום ה-62 (יום הבחירות), יומיים לאחר הדחתו של כפיר, שודר משדר מיוחד שבו התקיימה הדחה נוספת. בנוסף, באותו היום דיירי הבית בחרו את ראש הממשלה שלהם ואת ראש ממשלת הבית שלהם. ראש ממשלת הבית הנבחר הוא יוסי.
  • ביום ה-62, לראשונה באח הגדול, יוסי, ראש ממשלת הבית, התבקש להכריע את ההדחה בין שתי הדיירות שקיבלו את מספר הקולות הנמוך ביותר מהצופים. הדיירות היו נעם ושירלי. לבסוף, יוסי בחר להדיח את נעם בטענה שהמתמודדת השנייה, שירלי, נמצאת בתחילתו של קשר זוגי עם אחד מדיירי הבית (אדם אליוף) והוא אינו רוצה להפריד ביניהם.
  • ביום ה-62, ניתנה לדיירים האפשרות לצאת בליווי צוות ההפקה מהבית לצורך הצבעה בבחירות בקלפי אליה כל אחד רשום, כדי להימנע מחשיפה לאנשים בעת השהות מחוץ לבית. בסוף היום, האח הגדול שידר עבורם את מדגם הבחירות של "חדשות 13".
  • ביום ה-74, לראשונה מאז העונה השישית של "האח הגדול" בעקבות מבצע צוק איתן ב-2014, התקיימה הדחה ללא קהל וללא משפחות הדיירים, וכל זה על פי הנחיות משרד הבריאות בעקבות מגפת הקורונה.
  • ביום ה-77, באופן חסר תקדים, האח הגדול הודיע לדיירים על מגפת הקורונה, וכדי להרגיע אותם שמשפחותיהם בסדר, הראה לכל אחד סרטון של משפחתו, שאומרים שהכל בסדר.
  • ביום ה-95, לראשונה בתולדות התוכנית בישראל, התקיים אירוע הגמר ללא קהל. במקום זאת, כמעין הדמיית נוכחות קהל באולפן, נראו ונשמעו ברחבי האולפן עשרות צופים מבתיהם באמצעות שידור וידאו ברשת האינטרנט. זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משימה סודית – ביום ה-1, חילק האח הגדול 3 משימות סודיות שונות. המשימה הראשונה היא של תקוה, בה היא צריכה להתחזות לאישה בהריון בחודש שביעי. המשימה השנייה היא של ניר, בה הוא צריך להתחזות למתנחל דתי (דבר המנוגד לדעותיו הפוליטיות). המשימה השלישית היא של אסיף, בה הוא צריך לדאוג שזהותם האמיתית של תקוה וניר לא תיחשף. אם תקוה וניר יצליחו במשימות שלהם הם יזכו בחסינות מהדחה הראשונה. אם אסיף יצליח במשימה שלו, הבית יזכה בתקציב מותרות. בסיום המשימה הסודית הדיירים הצליחו לנחש שרק תקוה במשימה סודית ובעקבות כך רק ניר קיבל חסינות. כיוון שתקוה לא הצליחה במשימה הסודית, אסיף נכשל במשימתו והבית לא זכה בתקציב מותרות.
  • הסופר הגדול – ביום ה-6, הדיירים הפכו למוצרי מאכל בסופרמרקט. ירדן, שהתחפשה לאגוז מלך, הפכה ל"מלכת הסופר". על הדיירים היה לנסות לרגש את ירדן ואת שאר הדיירים עם סיפור אישי. ירדן התבקשה לבחור שני דיירים שפחות ריגשו אותה וייכנסו למתחם פגי התוקף, כשבנוסף לכך יעמדו להדחה ומוצריהם ייצאו מהתקציב השבועי. לדוגמה: אם רונן - שהתחפש לבשר - יהפוך לפג תוקף ויועמד להדחה, הבשר ייצא מהתקציב. באותו לילה, ארבעה דיירים פגי תוקף קיבלו משימה סודית, ובה לנסות לשים צמידי "פג תוקף" על ידיהם של הדיירים האחרים, מבלי שאלה יתעוררו. למחרת התברר שחגית הנקניקייה הפכה למלכה בכך ששמה לירדן צמיד "פג תוקף". בנוסף לכל אלה, הדיירים היו צריכים להתייצב בסופר כשנשמעה מנגינה מסוימת, כדי שה"נינג'ות" יבואו לנקות את הסופר; מישל החלב וליאור הקורנפלקס הפכו למבצע 1+1, ועליהם היה להישאר צמודים לאורך היום השני של המשימה. הדיירים הסתפקו בתקציב בסיסי מהמשימה הסודית הפותחת את העונה, עם כמה קנסות.
  • המשימות של אורן חזן – ביום ה-11, בתום השבוע שלו בבית, אורן חזן קיבל כוח משמעותי שלא היה כמותו בעונות הקודמות: לבטל את ההדחה הראשונה של העונה. בשביל לממש אותו, היה עליו לבצע שתי משימות: בראשונה, היה צריך לנאום כמה נאומים מבלי להיפסל, ובשנייה - לשחזר את הסלפי המפורסם שלו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2017 - הוא היה צריך לשאת איתו בובה של טראמפ ולהצטלם איתה עם מצלמות הבית ומעליהן צ'קלקות. בכל פעם שנשמע סוף השיר "ניו יורק, ניו יורק" של פרנק סינטרה, על אורן היה לזנק אל עבר המצלמה עם הצ'קלקה המהבהבת ולשחזר את הסלפי. בסופו של דבר, אורן לא נפסל במשימת הנאומים, ובמשימת הסלפי קיבל פסילה אחת בלבד. הוא קיבל מעטפה ובה מספר הפסילות המותר במשימה השנייה - חמש פסילות. אורן הצליח במשימה, יצא מהבית, ובחר להציל את אדם מהדחה, לאחר שאדם היה זה שקיבל את מספר הקולות הנמוך ביותר, והיה אמור לצאת מהבית.
  • משימת המתנות – ביום ה-12, בכל פעם שנשמע השיר "מתנות קטנות" על אחד מהדיירים להיכנס לחדר האח הגדול ולהעניק מתנה לאחד מדיירי הבית המחכים בסלון. המתנות שניתנו; המתנה של ירדן - ירדן העניקה לרונן גיפט קארד בסך 250 ש"ח לשימוש אישי לשתי ישיבות התקציב הבאות. המתנה של מישל - מישל העניקה ליעל חולצה עם שקית ג'וקים שעליה ללבוש עד תום המשימה. המתנה של אדם - אדם העניק לתקווה קלף שאומר שלא תהיה לה זכות להעמיד דיירים להדחה עד להודעה חדשה. המתנה של ליאור - ליאור העניק לאדם תוכי צעצוע בתוך כלוב שעליו להסתובב עימו עד תום המשימה. המתנה של תקווה - תקווה העניקה לאדם קלף שאומר שהוא יעמוד להדחה עד להודעה חדשה. במהלך המשימה ניתנה לדיירים "מתנה עוברת" שהעבירו בין כל דייר לפי השאלות שנשאלו. לבסוף המתנה הגיעה לרות והייתה צריכה ללכת לחדר האח הגדול. שם סיפר לה האח הגדול שהיא צריכה להיכנס לדלת סודית שיש בבית ושם תקבל את הפרס המגיע לה. לאחר שמצאה את הדלת היא נכנסה וראתה שם שבהדחה הקודמת, אדם היה המודח ולא היא. לאחר מכן המשיכו בסבב המתנות. המתנה של רות - רות הוציאה את ניר מרשימת ההדחה והכניסה את מישל לרשימה. המתנה של אסיף - אסיף העניק לניר עציץ שעליו לשים על הראש, עציץ זה מנע מדיירי הבית לדבר או להתייחס לניר כל עוד הוא עם העציץ על הראש. המתנה של אמילי - אמילי העניקה לחגית קופסה ובה על חגית לשים בקופסה ולנעול בה את החפץ היקר לה ביותר בבית. הדיירים עברו את המשימה.
  • הקמת מדינת ישראל – ביום ה-19, התבקשו הדיירים לבצע משימות שונות על מנת לקבל את הקול של כל אחת מהמדינות הרוצות לתמוך במדינת ישראל בהצבעה באו"ם. המשימה הסודית הייתה שעל תקווה, ירדן ויוסי, לאכול את כל האוכל המוגש להם בחדר הצמוד לחדר האח הגדול על מנת לקבל את ההצבעה של אותה מדינה. בכל מדינה הם קיבלו את האוכל שבאותה מדינה אוכלים. המדינה הראשונה שהיו צריכים לשכנע היא פרו. על כל הדיירים היה לחייך בכל פעם שנשמעת קריאה לחייך. במהלך המשימה כאשר הדיירים חייכו הושמעו קטעים שריגשו את הדיירים עד מאוד. המדינה השנייה הייתה סין. הדיירים היו צריכים לבצע את השיר "שבט אחים ואחיות" בסינית. המדינה השלישית הייתה איטליה. במדינה זו היו צריכים הדיירים להחזיק דגם דמה למגדל פיזה. המדינה הרביעית הייתה הודו. במדינה זו היו צריכים הדיירים להחליט האם הנשים בבית יצטרכו לוותר על זכותן להעמיד להדחה. הדיירים עברו את המשימה לאחר שתקווה, ירדן ויוסי סיימו לאכול את כל האוכלים שניתנו להם במהלך המשימה על ידי המדינות השונות.
  • משימת שעון הלילה – ביום ה-26, על הדיירים היה להישאר ערים כל הלילה ולתפעל את השעון הדיגיטלי המדומה שהיה בחצר. במהלך הלילה הדיירים היו צריכים לשנות את השעון על פי השעה המדויקת ועקב הקושי ניתנו לדיירים משימות בהן הם יכולים להרוויח דקות ולצמצם את הפער בין הזמן המדויק לבין הזמן שהם עשו. לאחר קיזוז הדקות הנוספות, עברו הדיירים את המשימה.
  • חתולי הבית וחתולי הרחוב – ביום ה-33, התחלקו הדיירים לשתי קבוצות. על כל קבוצה היה למחזר כמה שיותר דברים בזמן הניתן להם. כל קבוצה שזכתה במירב הנקודות, זכתה גם בפרס נוסף. במהלך המשימה, לאחר שזכו חתולי הבית במשימת המחזור, הם קיבלו אפשרות לשאול שלושה מחתולי הרחוב שאלות נבחרות מבלי שחתולי הרחוב ידעו שזה הם. לאחר חישוב כל הנקודות שנצברו, חתולי הבית זכו במשימה וקיבלו תקציב מותרות. אך הם החליטו לוותר עליו מכיוון שלא רצו לקבל יותר מחתולי הרחוב. ולכן החליטו לפנות לאח הגדול ונקבע שכל הבית יהיה בתקציב בסיסי.
  • משימת הטלפון – ביום ה-40, היו צריכים הדיירים לענות לטלפון ולהשלים את המשימות שנדרשו מהם. בכל שיחה יכלו הדיירים להביא כסף לתקציב או להוריד. במהלך המשימה, על הדיירים היה לבצע ריקוד בבריכה, ירדן קיבלה שיחה מאימה, גדי היה צריך לשטוף כלים שקיבל, ירדן קיבלה תספורות שלא לטעמה, אדם וניר התחרו על חסינות שבועית, ליאור נפגש עם אימו, אמילי שמעה שיר ששרו ילדיה, אדם הולבש על ידי בגדי יד 2, גדי היה צריך להכין כדורי שוקולד, יוסי נפגש עם בנו, חגית הייתה צריכה להיכנס לחופה מדומה, אסיף קרא מכתב מאימו, תקווה הייתה צריכה להעמיד בפומבי עד סוף העונה.
  • החדשים מול הותיקים – ביום ה-47, היו צריכים הדיירים הוותיקים לנצח את הדיירים החדשים וההפך על מנת לצאת מרשימת ההדחה להכניס דייר חדש/ותיק לרשימה. במהלך המשימה ניתנו לדיירים משימות אשר תרמו כסף לתקציבם השבועי.
  • משימת הבובות – ביום ה-54, התחלקו הדיירים לבובות ומפעילים. המספרת של הסיפורים הייתה חגית. במהלך המשימה הועלו הצגות של חלק מהבובות על שיחות שהתקיימו בבית. לאחר ההצגה הראשונה החליט אסיף שמשימה זו אינה מוסרית והחליט לא להיות בה ועל כך נקנסו הדיירים ב-500 ש"ח.
  • האח בוחר – ביום ה-61, יצאו מהבית אל הקהל בחוץ, אודליה, יוסי ואסיף בכדי לנאום את נאומם לראשות הבית. לאחר נאומם התבצעה הצבעה דמוקרטית ובה יוסי קיבל את מירב הקולות ונהיה ראש הבית ועקב כך גם זכה בחסינות שבועית מהדחה. ההצבעות מפורטות בטבלה כדלקמן:
טבלת הצבעות המשימה
דייר/נבחר יוסי אודליה אסיף
שירלי V
ניר V
אודליה V
גדי V
תקווה V
חגית V
ליאור V
ירדן V
פול V
אדם V
נעם V
יוסי V
אסיף V
  • משימת הקפה – ביום ה-68, במשימה זו היו צריכים הדיירים לעלות למתקן מעוצב כקפה ולהצליח להיכנס לכוס הקפה הגדולה ולספוג כמה שיותר קפה. הדיירים היו צריכים להשיג 17 סנטימטר של מי קפה אך הצליחו רק 16 ולכן נכשלו במשימה ולא זכו בתקציב מותרות.
  • משימת הגוף – ביום ה-75, במסגרת משימה זו, הדיירים התחלקו; גדי נהיה כדורית דם אדומה, יוסי ואודליה נהיו פרופסורים של הגוף ושאר הדיירים נהיו כדוריות דם לבנות. גדי היה צריך לשרת את הפרופסורים ובכך לצבור כמה שיותר צעדים בכדי להשיג כסף לתקציב. שירלי, תקווה, ניר, אסיף ופול היו צריכים לנחש איזה משפט נכתב עליהם על ידי הצופים. הפרופסורים היו צריכים לנחש איזה מנה שייכת לאיזה דייר, לאחר שניחשו, פול, גדי, אסיף ואדם היו צריכים לאכול את המנה, אך לפני שהספיקו, טחנו להם את המנות והם היו צריכים לשתות את המנות כשייק. משימה נוספת שהפרופסורים היו צריכים לנחש, היא מי הדמות שנמצאת בלב הבית (כלומר חדר האח הגדול), הם צדקו וניר ואימו נפגשו. הפרופסורים אודליה ויוסי היו צריכים לבחור מי הדייר העצבני ביותר בבית ובחרו בליאור. ליאור קיבל חליפה שגרמה לו להתחשמל כל פעם שקורה משהו שמעצבן אותו. היה עליו לנחש איזה דבר גורם לו לעצבים בגוף ולאחר המון התחשמלויות גילה שהדברים שגרמו לו לעצבים הם כאשר שירלי ואדם מתקרבים וכאשר אודליה שרה. בסופה של המשימה עלתה שאלה לפרופסורים, האם לקבל תקציב מותרות, או לקבל תמונות של משפחות הדיירים. בסופו של דבר החליטו לקבל תקציב מותרות.
  • משימה בלי האח הגדול – ביום ה-82, קריינו אורן חזן, ציפי שביט, ניקי גולדשטיין, דנה אינטרנשיונל, רד בנד וליאור סושרד במקום האח הגדול.
  • חדשות האח – ביום ה-89, דיירי הבית הנחו תוכניות בתוך הבית לשאר דיירי הבית. התוכניות ששודרו היו: "חדשות האח" (אסיף וירדן), "במטבח של האח" (אדם, תקווה, יוסי, אודליה ואסיף), "חדשות האח 2" (תקווה, אסיף, ליאור, ירדן), "שאלות בכנות" (ניר, אסיף, גדי, תקווה, יוסי), "סיסטרס" (ירדן ותקווה), "חדשות האח סיכום" (אסיף וירדן).
  • המראה – ביום ה-94, כל דיירי הבית ראו את התעודת זהות שלהם, קיבלו מסר מבחוץ וקיבלו מתנה סמלית. זוהי הייתה המשימה האחרונה בעונה.
תוצאות המשימות
משימה\תוצאה תקציב מותרות תקציב בסיסי
משימה סודית X
הסופר הגדול X
המשימות של אורן חזן V
משימת המתנות V
הקמת מדינת ישראל V
שעון הלילה V
חתולי הבית וחתולי הרחוב X
משימת הטלפון V
החדשים מול הותיקים V
תאטרון הבובות V
משימת הקפה X
משימת הגוף V

טבלת הדחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא
חסינות
מועמדות אוטומטית להדחה, ללא כל הסתמכות על מס' העמדות מסוימות
שבוע
1
שבוע
2
שבוע
3
שבוע
4
שבוע
5
שבוע
6
שבוע
7
שבוע
8
שבוע
9
שבוע
10
שבוע
11
שבוע
12
שבוע
13
הגמר
(יום 95)
מועמדות
להדחה
הדחה ראשונה הדחה מזויפת הדחה ראשונה הדחה שנייה הדחה ראשונה הדחה שנייה הדחה ראשונה הדחה שנייה
תקוה ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
אמלי
ירדן
ללא
הדחה
נעם ירדן
אסיף
ללא
הדחה
אסיף
אדם
שירלי
פול
יוסי
אודליה
ירדן
אדם
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום ראשון
(יום 95)
8
ירדן ללא
הדחה
יעל
חגית
תקווה
ניר
חגית
ניר
אסיף
ניר
חגית
תקווה
ללא
הדחה
פול כפיר
חגית
ללא
הדחה
ניר
פול
תקווה
ליאור
תקווה
ניר
ניר
תקווה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום שני
(יום 95)
10
אסיף ללא
הדחה
יעל
ניר
ניר
יעל
רונן
ניר
ליאור
ניר
חגית
ירדן
כפיר ניר ליאור
ניר
ללא
הדחה
ניר
ליאור
ניר
תקווה
תקווה
ניר
ניר
אודליה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום שלישי
(יום 95)
9
גדי ללא
הדחה
יעל
ניר
ניר
רות
ניר
רות
רונן
ניר
אמלי
אדם
ללא
הדחה
כפיר אדם
שירלי
ללא
הדחה
שירלי
אדם
שירלי
פול
שירלי
אודליה
אודליה
ירדן
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום רביעי
(יום 95)
7
אודליה טרם נכנסה לבית ללא
הדחה
שירלי כפיר
פול
ללא
הדחה
ניר
פול
פול
שירלי
שירלי
יוסי
אסיף
תקווה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום חמישי
(יום 95)
7
אדם ללא
הדחה
תקווה
ליאור
ליאור
יעל
ליאור
ניר
חגית
ניר
חגית
ליאור
ללא
הדחה
חגית ליאור
חגית
ללא
הדחה
ניר
ליאור
פול
ניר
תקווה
ניר
ניר
תקווה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 93)
11
יוסי ללא
הדחה
יעל
ניר
ניר
רות
ניר
רות
רונן
ניר
אסיף
אדם
ללא
הדחה
כפיר ירדן
אסיף
ללא
הדחה
ניר
שירלי
ניר
שירלי
שירלי
אודליה
ניר
אודליה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 92)
3
ליאור ללא
הדחה
גד
מישל
רונן
גד
אדם
חגית
אדם
חגית
אסיף
אדם
שירלי כפיר כפיר
אסיף
ללא
הדחה
שירלי
אדם
אודליה
שירלי
שירלי
אודליה
אודליה
ירדן
ללא
הדחה
הדחה
(יום 88)
8
ניר ללא
הדחה
גד
יוסי
גד
ירדן
ירדן
גד
אסיף
יוסי
אסיף
אדם
אלון אדם אסיף
אדם
חגית
ירדן
יוסי
ללא
הדחה
אסיף
חגית
אסיף
שירלי
אסיף
שירלי
אסיף
ירדן
הדחה
(יום 86)
8
שירלי טרם נכנסה לבית ליאור נעם נעם
אודליה
ללא
הדחה
חגית
ליאור
ליאור
פול
ניר
אודליה
הדחה
(יום 81)
4
פול טרם נכנס לבית תקווה שירלי ירדן
נעם
ללא
הדחה
שירלי
אדם
אודליה
שירלי
הדחה
(יום 74)
3
חגית ללא
הדחה
יוסי
אמלי
ניר
ירדן
ליאור
ניר
אדם
אמלי
אסיף
אמלי
ללא
הדחה
אסיף אסיף
נעם
ללא
הדחה
ניר
שירלי
הדחה
(יום 67)
6
נעם טרם נכנסה לבית ללא
הדחה
שירלי חגית
שירלי
ללא
הדחה
הדחה
(יום 62)
2
כפיר טרם נכנס לבית אסיף
גדי
ירדן ליאור
אודליה
הדחה
(יום 60)
1
אלון טרם נכנס לבית ללא
הדחה
גירוש
(יום 49)
0
אמלי ללא
הדחה
יעל
ניר
רות
ניר
רות
חגית
חגית
תקווה
אדם
אסיף
הדחה
(יום 44)
3
רונן ללא
הדחה
תקווה
ליאור
אמלי
יעל
תקווה
אסיף
אמלי
אסיף
הדחה
(יום 39)
2
רות ללא
הדחה
גד
מישל
גד
חגית
גד
חגית
הדחה
(יום 32)
3
יעל ללא
הדחה
אמלי
רונן
גד
אסיף
הדחה
(יום 25)
2
מישל ללא
הדחה
גד
רות
הדחה
(יום 18)
1
דיירים זמניים
אורן ללא
הדחה
יציאה
(יום 11)
0
הערות [א][ב][ג][ד] [ה][ו][ז] [ו][ח] [ט][י][י"א] [י"א] [י"ב][י"ג] [י"ד][ט"ו][ט"ז][י"ז] [י"ב][י"ח] [י"ט][כ][כ"א][י"ב] [כ"ב] [י"ב][כ"ג] [י"ב][כ"ד][כ"ה] [כ"ו]
רשימת מועמדים ראשונית אדם
גד
יעל
ירדן
ניר
אדם
גד
יעל
ירדן
ניר
רות
[כ"ז]
אסיף
חגית
ירדן
כפיר
ליאור
נעם
[כ"ח]
אדם
אסיף
חגית
יוסי
ירדן
יציאה מרשימת ההדחה ניר גדי
מועמדות להדחה אדם
גד
ירדן
ליאור
רונן
רות
אדם
גד
יעל
ירדן
מישל
אדם
יעל
ירדן
ניר
רות
תקווה
אמלי
גד
חגית
ליאור
ניר
רות
אדם
אמלי
אסיף
חגית
ניר
רונן
אדם
אמלי
אסיף
חגית
ירדן
ליאור
אסיף
גדי
ליאור
שירלי
תקווה

אלון
אדם
אסיף
חגית
ירדן
כפיר
ניר
נעם
פול
שירלי
אסיף
חגית
ירדן
כפיר
ליאור
נעם
כל הדיירים למעט יוסי אדם
אסיף
חגית
ליאור
ניר
פול
שירלי
אודליה
ליאור
ניר
פול
שירלי
תקווה
אדם
אודליה
יוסי
ניר
שירלי
תקווה
אודליה
אסיף
גדי
ירדן
ניר
תקווה
כל הדיירים כל הדיירים כל הדיירים
גירוש ללא אלון ללא
הדחה אדם
ניצל מהדחה
מישל יעל רות רונן אמלי הדחה
בוטלה
ניר
הדחה מזויפת
כפיר נעם חגית פול שירלי ניר ליאור יוסי אדם אודליה
מקום חמישי
גדי
מקום רביעי
אסיף
מקום שלישי
ירדן
מקום שני
תקווה
הזוכה
הערות
  1. ^ לאחר שהצליח במשימה הסודית, זכה ניר בחסינות מהדחה.
  2. ^ אורן חזן נכנס לבית "האח הגדול" לשבוע בלבד. הוא נכנס ביום ה-4 ויצא ביום ה-11.
  3. ^ רשימת ההדחה בשבוע הראשון נקבעה על ידי משימת "הסופר הגדול".
  4. ^ אדם נבחר על ידי הצופים בבית כמודח הראשון, אך ניצל מהדחה בגלל החלטה של אורן לבטל את ההדחה.
  5. ^ בעקבות ניסיון של ירדן לתיאום הדחות, היא נכנסה באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  6. ^ 1 2 בעקבות משימה, נקבע כי עד להודעה חדשה תקווה לא תוכל להעמיד להדחה ואדם ייכנס אוטומטית לרשימת ההדחה.
  7. ^ האח הגדול החליט שרות תוכל להחליף מישהו ברשימת ההדחה. רות בחרה להוציא את ניר מהרשימה ולהכניס במקומו את מישל.
  8. ^ בעקבות משימה, יוסי קיבל יכולת להוציא מישהו מרשימת ההדחה ולהחליפו במישהו אחר. יוסי בחר להוציא את גד מהרשימה ולהכניס במקומו את תקווה.
  9. ^ בעקבות ניסיון של אמלי לתיאום הדחות, היא נכנסה באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  10. ^ במשימת הזמן לרות וליאור הייתה אפשרות להוסיף דקות למשימה או לבטל את המועמדות להדחה הקבועה של אדם. הם בחרו לבטל את המועמדות להדחה הקבועה של אדם.
  11. ^ 1 2 בעקבות משימה, נקבע כי עד הודעה חדשה תקווה לא תוכל להעמיד להדחה.
  12. ^ 1 2 3 4 5 בעקבות משימת הטלפון, תקווה החליטה לחזור להעמיד להדחה, אך באופן פומבי.
  13. ^ בעקבות ניסיון של ליאור לתיאום הדחות, הוא נכנס באופן אוטומטי לרשימת ההדחה.
  14. ^ אלון גורש מהבית לאחר שעבר על חוקי הבית. כתוצאה מכך הוא הוסר מרשימת ההדחה הראשונה ולא העמיד להדחה בהדחה המזויפת.
  15. ^ במהלך משימת "משחקי ההדחה", זכה כפיר בחסינות וביציאה מרשימת ההדחה הראשונה
  16. ^ רשימת ההדחה הראשונה נקבעה על ידי משימת "משחקי ההדחה". הדחה זאת בוטלה בסוף.
  17. ^ בהדחה המזויפת, הדיירים העמידו בפומבי דייר אחד שהיו רוצים שיצא מהבית. כל דייר שם על גלגל תמונה של הדייר שבחר. לאחר שכולם העמידו להדחה הגלגל הסתובב והדייר שנבחר הודח בהדחה מזויפת וישהה בסוויטה. הדייר שנבחר בגלגל הוא ניר.
  18. ^ לאחר שהצליח במשימה הסודית, לניר ניתנה אפשרות להרכיב רשימת הדחה משלו. לקהל בבית ניתנה לבחור אילו מבין הרשימות תעמיד את הדיירים להדחה. הרשימה שנבחרה היא הרשימה של דיירי הבית.
  19. ^ יוסי נבחר לראש ממשלת בית האח וכתוצאה מכך הוא קיבל חסינות.
  20. ^ יוסי בתור ראש ממשלת הבית היה צריך לבחור מי יודח בין שני הדיירים שקיבלו הכי פחות קולות. שירלי ונועם קיבלו הכי פחות קולות. יוסי בחר שנועם תודח מהבית.
  21. ^ יוסי נבחר לראש הממשלה וכתוצאה מכך הוענקה לו חסינות והכוח להדיח אחד מבין שני הדיירים שקיבלו את הכי פחות קולות. במהלך השידור החי, יוסי היה צריך לבחור בין נועם ושירלי. הוא בחר בנועם.
  22. ^ בשבוע זה הדיירים לא העמידו להדחה אלא בני משפחותיהם.
  23. ^ לאחר שעבר על חוקי הבית, נכנס אדם לרשימת ההדחה באופן אוטומטי.
  24. ^ לאחר שעבר על חוקי הבית, נכנס גדי לרשימת ההדחה הראשונה באופן אוטומטי.
  25. ^ בשבוע זה התקיימו שתי הדחות. בהדחה הראשונה הדיירים העמידו להדחה ובהדחה השנייה כל הדיירים העומדו להדחה.
  26. ^ בשבוע זה התקיימו שתי הדחות בהן כל הדיירים העומדו להדחה.
  27. ^ רשימת ההדחה של דיירי הבית.
  28. ^ רשימת ההדחה של ניר.

מספר העמדות להדחה לדייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע 1 שבוע 2 שבוע 3 שבוע 4 שבוע 5 שבוע 6 שבוע 7 שבוע 8 שבוע 9 שבוע 10 שבוע 11 שבוע 12 שבוע 13 הגמר סה"כ
תקוה 2 1 1 1 1 1 0 0 0 2 3 3 מקום ראשון 15
ירדן 2 1 0 2 0 1 4 0 0 0 4 מקום שני 14
אסיף 0 1 1 3 5 1 1 5 2 1 1 2 מקום שלישי 23
גדי 4 4 2 0 0 1 0 0 0 0 0 0 מקום רביעי 11
אודליה טרם נכנסה לבית 0 0 2 0 2 5 4 מקום חמישי 13
אדם 1 2 5 0 0 2 4 0 0 1 הודח 15
יוסי 2 0 0 1 0 0 0 1 0 0 2 0 הודח 6
ליאור 2 1 2 1 1 1 0 3 3 2 0 0 הודח 16
ניר 4 6 6 5 0 1 1 6 3 4 4 הודח 40
שירלי טרם נכנסה לבית 1 3 2 5 7 5 הודחה 23
פול טרם נכנס לבית 0 1 1 2 5 הודח 9
חגית 1 1 4 3 3 0 1 4 2 הודחה 19
נעם טרם נכנסה לבית 0 2 3 הודחה 5
כפיר טרם נכנס לבית 1 3 3 הודח 7
אלון טרם נכנס לבית 1 גורש 1
אמלי 2 1 2 3 הודחה 8
רונן 1 1 1 2 הודח 5
רות 1 3 3 הודחה 7
יעל 5 3 הודחה 8
מישל 2 הודחה 2
דיירים זמניים
אורן יצא 0

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע פרק תאריך שידור מקורי נתוני צפייה[א] מקור
אחוזי צפייה[ב] מספר צופים[ג]
1 1 אירוע הכניסה 1 בינואר 2020 23.2% 677,000 [6]
1 2 אורן חזן נכנס 4 בינואר 2020 21.1% 622,000 [7]
3 הבית הופך לסופר 8 בינואר 2020 18.7% 514,000
2 4 הבית מתפלג וסוער 9 בינואר 2020 14.9% 409,000
5 האם אורן יציל את הדיירים? 11 בינואר 2020 18.9% 511,000 [8]
6 משימת המתנות 15 בינואר 2020 14.6% 394,000
4 7 פרשת גואל רצון מתפוצצת 17 בינואר 2023 16.2% 432,000 [9]
8 ההדחה הראשונה 19 בינואר 2020 16.6% 449,000
5 9 הקמת המדינה 23 בינואר 2020 14.9% 399,000
10 בחירתו של יוסי 24 בינואר 2020 14.4% 368,000
11 ההדחה השנייה 26 בינואר 2020 17.2% 529,000 [10]
6 12 הבת של רונן נכנסת לבית 29 בינואר 2020 14.6% 383,000 [11]
13 רונן פוגש את בתו 30 בינואר 2020 13% 383,000
14 ההדחה השלישית 2 בפברואר 2020 15.4% 466,000
7 15 קרב חתולים 6 בפברואר 2020 15.5% 433,000
16 הקרב מפלג את הבית 7 בפברואר 2020 13.6% 382,000
17 ההדחה הרביעית 9 בפברואר 2020 15.6% 469,000
8 18 משימת הטלפון 12 בפברואר 2020 16.2% 422,000 [12]
19 הדחה בהפתעה 13 בפברואר 2020 15.9% 415,000
20 הכניסה השנייה 15 בפברואר 2020 18.4% 535,000
9 21 משחקי ההדחה 19 בפברואר 2020 15.3% 446,000
22 הבית חוגג לירדן יום הולדת 20 בפברואר 2020 15.6% 457,000
23 הגלגל מסתובב 22 בפברואר 2020 16.8% 522,000 [13]
10 24 תיאטרון הבובות 26 בפברואר 2020 14.9% 431,000 [14]
25 הקהל בוחר רשימה 27 בפברואר 2020 15.4% 448,000 [15]
26 הנאומים לראשות הבית 29 בפברואר 2020 16.3% 480,000
27 ראש ממשלת האח הגדול 2 במרץ 2020 14.8% 447,000 [16]
12 28 הרומן החדש 4 במרץ 2020 13.8% 384,000
29 רשימת הדחה מפתיעה 5 במרץ 2020 15.9% 456,000 [17]
30 אהבה חדשה בבית 7 במרץ 2020 14.8% 447,000
13 31 משימת החיים 11 במרץ 2020 15.2% 409,000
32 אודילה משגעת את הבית 12 במרץ 2020 16.6% 463,000 [18]
33 ההדחה התשיעי 14 במרץ 2020 19.7% 639,000 [19]
14 34 המפגש של אדם ואמו 15 במרץ 2020 13.9% 413,000
35 האח הגדול עוזב 18 במרץ 2020 18.9% 588,000 [20]
36 האח הגדול חוזר 19 במרץ 2020 22.4% 668,000 [21]
15 37 ההדחה העשירית 21 במרץ 2020 20.8% 698,000
38 השיחה שהרעידה את הבית 22 במרץ 2020 16.6% 476,000
39 הדיירים מגלים על הקורונה 25 במרץ 2023 19.6% 587,000
16 42 ההדחה האחת עשרה 26 במרץ 2020 19.1% 615,000
43 ההדחה השתים עשרה 28 במרץ 2020 23% 709,000 [22]
44 הדחה קורעת לב 1 באפריל 2020 22.4% 679,000 [23]
45 חמישיית הגמר 2 באפריל 2020 22.8% 707,000 [24]
46 אירוע הגמר 4 באפריל 2020 25.2% 799,000 [25]
  1. ^ המדרוג נכתב על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה
  2. ^ במגזר היהודי
  3. ^ באוכלוסייה הכללית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רן בוקר, ברגע האחרון: מתמודד נשאר מחוץ לאח הגדול - בגלל תגובתו לעטיפת ציפרלקס שמצא במלון, באתר ynet, 1 בינואר 2020
  2. ^ ערן סויסה, רכילות מקומי, באתר ישראל היום, 2 במרץ 2020
  3. ^ דיירי העונה העשירית, באתר 13TV
  4. ^ "האח הגדול" 2020: הכירו את הדיירים, באתר "וואלה! סלבס", ‏1 בינואר 2020
  5. ^ סמדר שילוני, "האח הגדול": כשאורן חזן הפך את הבית, באתר ynet, 12 בינואר 2020
  6. ^ רייטינג:כמה צפו בפרק הפתיחה של האח הגדול?, באתר אייס, 2 בינואר 2020
  7. ^ רייטינג:יותר צמוד מזה לא היה: האח הגדול מול הכוכב הבא, באתר אייס, 5 בינואר 2020
  8. ^ תבנית:אתר=
  9. ^ רייטינג:רשת חוזרת להוביל את הפריים טיים עם ‘האח הגדול’, באתר אייס, 17 בינואר 2020
  10. ^ רייטינג:הריב בין רונן לליאור הביא את האח הגדול לשיאים חדשים, באתר אייס, 26 בינואר 2020
  11. ^ רייטינג:תקווה לא יכולה לדבר: כמה צפו אתמול באח הגדול?, באתר אייס, 31 בינואר 2020
  12. ^ רייטינג:ראש בראש: האח הגדול וארץ נהדרת צמודות מתמיד, באתר אייס, 12 בפברואר 2020
  13. ^ רייטינג:רייטינג: חתונה ממבט ראשון פותחת עונה שלישית, באתר אייס, 22 בפברואר 2020
  14. ^ רייטינג:רייטינג: תכנית התחקירים של חיים אתגר מתקשה לשרוד ללא דודו טופז, באתר אייס, 26 בפברואר 2020
  15. ^ רייטינג:אילנה דיין מול לירון וגיא: האח הגדול ועובדה ראש בראש, באתר אייס, 27 בפברואר 2020
  16. ^ רייטינג:בחירות סבב ג’: איזה מדגם היה הנצפה ביותר אתמול?, באתר אייס, 2 במרץ 2020
  17. ^ רייטינג:האח הגדול מול עובדה: מי הובילה את הרייטינג?, באתר אייס, 5 במרץ 2020
  18. ^ רייטינג:היום הגדול של רשת: נתוני שיא בפרה פריים ובמהדורת החדשות, באתר אייס, 11 במרץ 2020
  19. ^ רייטינג:התפשטות הקורונה הצליחה להחזיר את הצופים שברחו אחרי פיצול ערוץ 2, באתר אייס, 14 במרץ 2020
  20. ^ רייטינג:אורן חזן חזר והצופים יחד איתו, באתר אייס, 18 במרץ 2020
  21. ^ רייטינג:מחזירה מלחמה: האח הגדול מזנקת ל-22% רייטינג, באתר אייס, 19 במרץ 2020
  22. ^ רייטינג:גמר האח הגדול? היציאה של ליאור דואק ניפקה רייטינג גבוה במיוחד, באתר אייס, 28 במרץ 2020
  23. ^ רייטינג:האח הגדול: כמה צפו בהדחה המפתיעה של יוסי אורפלי?, באתר אייס, 1 באפריל 2020
  24. ^ רייטינג:יש לנו חמישיית גמר: נתונים גבוהים במיוחד ל’אח הגדול’ ברייטינג , באתר אייס, 2 באפריל 2020
  25. ^ תבנית:Scopt