האח הגדול עונה 9

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האח הגדול עונה 9
סוגה תוכנית מציאות
בימוי רווית ליאור-מנדל (האחות הגדולה, עד 23 במאי)
רועי עוז (האח הגדול, מ-23 במאי)
מנחים לירון ויצמן
אסי ישראלוף
עפר שכטר
זוכים ישראל אוגלבו
פרסים מיליון ש"ח (מקום ראשון)
רכב אופל אדם (מקום שני)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
הפקה
עורכים רווית ליאור-מנדל (עד 23 במאי)
רועי עוז (מ-23 במאי)
אתר צילומים בית האח הגדול, קריית התקשורת נווה אילן
שידור
רשת שידור רשת 13
האח הגדול LIVE‏ (ערוץ 26)
תקופת שידור מקורית 5 במאי 20181 בספטמבר 2018 (17 שבועות ויום)
קישורים חיצוניים
אתר התוכנית

האח הגדול עונה 9 היא העונה התשיעית של תוכנית המציאות הישראלית "האח הגדול" והעונה הראשונה של התוכנית במצטבר שמשודרת ברשת 13.[1] העונה שודרה החל מ-5 במאי 2018, הגמר נערך ב-1 בספטמבר 2018, שבסופו ניצח הדייר ישראל אוגלבו.[2] את העונה הנחו לירון ויצמן, אסי ישראלוף ועפר שכטר.

על העונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם מעבר הפורמט לזכיינית רשת הוחלף יורם זק – "האח הגדול" (עורך התוכנית), באחות גדולה — רווית ליאור-מנדל, שינוי שמתבטא בקולה הנשי ובדרישה לפנות אל "האח הגדול" (היישות השולטת בבית) בלשון נקבה.[3] אולם, כעבור שלושה שבועות, החליטה לפרוש מתפקידה בעקבות הרייטינג הנמוך מול המתחרים מקשת 12 וגם בגלל סיבות אישיות, והוחלפה ברועי עוז.[4] עוז היה בעצמו "האח הגדול" בשלושת השבועות הראשונים של העונה הראשונה, בטרם זק ירש את תפקידו ותרם להצלחת התוכנית בישראל.[5]

בזכיינית "רשת" הוחלט לפנות לכיוון בריא ולכן להפסיק להציג את טבק הסיגריות כמוקד חשוב בבית. המתמודדים יעשנו בתאים קטנים אשר מתאימים לאדם אחד בלבד ולא יצולמו. ההפקה הסבירה את הצעד ברצונה למנוע מלהפוך את הסיגריות למוקד עבור בני נוער הצופים בתוכנית ומהמתמודדים להתחיל לעשן מאחר שהשהות בבית היא סביב הסיגריות.[6] לאחר כניסת הדיירים החדשים (כמו כן כניסתם של אביבית ואדל) החליט האח הגדול לאפשר לדיירי הבית לעשן ברחבי החצר ולהכניס את הסיגריות לתקציב השבועי בטענה שדיירי הבית הוותיקים מבלים יותר מידי בחדרי העישון הסגורים.[7]

לראשונה בתולדות "האח הגדול", אירוע הפתיחה חולק ליומיים רצופים - ביום הראשון נכנסו 10 דיירים, שנאמר להם כי לא ייכנסו עוד דיירים באותו ערב. אולם, שאר הדיירים שטרם נכנסו - נכנסו ביום למחרת, והדיירים שכבר נכנסו שהו בסוויטה נפרדת בעת כניסת הדיירים הנוספים. בנוסף, "דיירי היום הראשון" בחרו להעניק לאחד מ"דיירי היום השני" — לירון — חסינות כבר בהדחה הראשונה.

זוהי העונה הארוכה ביותר של התוכנית מאז החל שידורה בישראל — 120 ימים. בכך נשבר השיא של העונה החמישית, שנמשכה 115 ימים.

מבנה ועיצוב הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית האח הגדול בקריית התקשורת נווה אילן נהרס ונבנה מחדש.[8] הבית החדש תוכנן ועוצב על ידי האדריכל ערן בינדרמן.[9] הבית משתרע על פני 1000 מטר רבוע, חצר הבית בעונה גדולה יותר מהעונות הקודמות ומשתרעת על פני 500 מטרים נוספים.[10] בפתיחת התוכנית, נאמר כי בבית האח הגדול החדש מותקנות 60 מצלמות, ו-100 מיקרופונים, תקציב ועלות בניית בית האח הגדול בעונה 9 יפורסמו בהמשך.

חדרי הבית:[11][12]
  • סלון
  • מטבח
  • נסט
  • חצר
  • חדר שינה
  • חלל רחצה
  • חדר כושר
  • גינת תבלינים
  • חדרי משימות

דיירי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת 27 הדיירים שנכנסו לבית האח הגדול לפי סדר כניסתם (כולל הזמניים):[13][14][15][16]

דיירים שנכנסו בכניסה הראשונה (ערב ראשון)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיירים שנכנסו בכניסה הראשונה (ערב שני)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שמס מרעי אבומוך – בת 35, נשואה +3, מבאקה אל-גרבייה
  • אינה סטיוארט – בת 32, רווקה, מתל אביב
  • תמי מונטג – בת 28, גרושה +1, מרמת גן
  • סמואל חגאי – בן 35, גרוש, מניו יורק
  • אורלי יחזקאל – בת 58, נשואה +1, מבת ים
  • תומר רוטשילד – בן 26, בזוגיות, מתל אביב
  • לירון אופיר – בן 25, בזוגיות, מחיפה
  • סימה מיימון בכר – בת 42, נשואה +3, ממיאמי

דיירים שנכנסו בכניסת ביניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיירים שנכנסו בכניסה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משימה סודית – ביום ה-2, אילן והדיירים הוותיקים (שנכנסו ביום ה-1) היו צריכים לשכנע את הדיירים החדשים (שנכנסו ביום ה-2) שיש לו חוש שישי. הדיירים החדשים עלו על אילן וגרמו לכישלון המשימה הסודית, שהביא לדיירים תקציב בסיסי כבר בשבוע הראשון.
  • משימת על חלל – ביום ה-13, בה הדיירים "הוטסו" בחללית אל עבר כוכב צדק, על מנת להקים את המושבה הישראלית הראשונה בכוכב, הנקראת "צדק ישראל". במשימה זו נדרשו הדיירים למלא מטלות שונות הקשורות למשימה, כמו מניעת פלישות של עב"מים למושבה, וכן כוונון טמפרטורת החללית על מנת למנוע חימום יתר של החללית בכוכב. המטלה המרכזית, שתמורתה יקבלו הדיירים תקציב מותרות, הייתה צילום קליפ מוזיקלי לשיר "ארץ ישראל שלי", כאשר דיירי הבית הוסיפו בתים משלהם לשיר, וקראו לו "צדק ישראל שלי". כדי שיצליחו במשימה, הדיירים היו צריכים לקבל לפחות 20 אלף צופים שיצטרפו למושבה הישראלית באתר או ביישומון של "רשת". ביום ה-19, הדיירים גילו כי יותר מ-20 אלף צופים הצטרפו למושבה הישראלית, ועל כך זכו בתקציב מותרות.
  • הממשל-אח – בליל היום ה-23, ימים ספורים לאחר כניסת האח הגדול החדש, הכריז האח הגדול על משימה חדשה שתשנה את חוקי הבית: הקמת ממשלה. הדיירת שנבחרה על ידי הבית לראשות הממשלה הייתה שמס, שמינתה את לירז, סימה, לירון ורועי להיות שרי הממשלה, כאשר שאר הדיירים הוגדרו כאזרחי ה"מדינ-אח". האזרחים צריכים לארוז כמה שיותר שקיות בוטנים כדי להפיל את הממשלה, שמחוקקת חוקים על מנת למנוע את הפלתה. הדייר שיישאר לזמן הארוך ביותר בממשל-אח, יהיה חסין מהדחה. דייר שייבחר לראשות הממשלה על חשבון הקודם, ימנה חברים חדשים. במשימה התארחו הזמר מאור אדרי, שהופיע בערב תרבות שאורגן לאזרחים על ידי הממשל-אח בראשותה של מגי, וחברת הכנסת השש עשרה ואשת העסקים פנינה רוזנבלום שהתארחה בישיבת הממשל-אח בראשותו של אליאב. מספר השקיות שהדיירים היו צריכים לארוז בשביל תקציב מותרות היה 75 שקיות, מספר שאותו צלחו הדיירים, ועל כך זכו בתקציב מותרות.
  • כדורגל בגובה – ביום ה-31, המשימה שקיבלו דיירי הבית הייתה משימת כדורגל, לכבוד המשחק של נבחרת ישראל נגד נבחרת ארגנטינה ב-9 ביוני (שבוטל בסופו של דבר). על הדיירים היה להבקיע גול, על מגרש בגובה של יותר מ-100 מטרים. בפעם הראשונה מזה שנים ב"אח הגדול", הבית חולק לשני תקציבים. כל אחד מהדיירים היה צריך לבחור עבור מי להבקיע שער. אם דייר יצליח, דייר אחר שנבחר על ידו יזכה בתקציב מותרות. אם לא, הדייר הנבחר יסתפק בתקציב בסיסי. הדיירים שלא נבחרו יסתפקו גם כן בתקציב בסיסי. לכל אחד מהדיירים יש שני ניסיונות להבקיע שער, כשלאחר מכן יקפצו מהמגרש הגבוה. לאחר המשימה, הדיירים קיבלו צמידים בצבעים על מנת להדגיש להם באילו מוצרים מותר להם להשתמש: דיירי המותרות סומנו בצהוב, ואילו דיירי התקציב הבסיסי סומנו באדום.
  • קנדי-לנד – ביום ה-37, יצאה לדרך משימת הממתקים, בה ישראל ומריה, שנקראו "עמי ותמי" במשימה, "נעלמו" מהבית, כלומר נתקעו בבקתה. למעשה, הם היו צריכים להכין מאפים מסוימים כדי להצליח במשימה. שאר דיירי הבית היו צריכים למצוא גולות זהב בנהר שוקולד, כך שישראל ומריה יקבלו את הקוד ליציאה מהבקתה בה שהו. במהלך המשימה, מגי ואליאב רימו במשימה, וגרמו להכשלת המשימה באופן מיידי, שהביאה לדיירים את התקציב הבסיסי.
  • שבוע ההחלפה – ביום ה-43, נכנסו חמישה דיירים חדשים אל בית "האח הגדול" - אביבית, נטע, עמרי, אדל וטילטיל - כולם פליטי ריאליטי מוכרים - כדיירים זמניים, לראשונה בתולדות "האח". הם יכולים להעמיד כל אחד דייר ותיק להחלפה. רק הקהל בבית יכול להכריע לגבי כל אחד מהחדשים מי יישאר בבית "האח הגדול" - הדייר החדש או הדייר הוותיק שהחדש העמיד. זוהי גם משימה סודית שאף אחד מהדיירים (למעט הזמניים) לא ידע עליו. הדיירים ש"הוחלפו" - אליאב (על ידי אביבית), תומר (אדל) וישראל (עמרי) - הועברו לסוויטה סודית שם שהו עד סוף המשימה הסודית, בו נחשפה המשימה לדיירים הוותיקים. בסיום המשימה כל הדיירים הזמניים יצאו מהבית ביום ה-50.
  • המשימה הספונטנית – ביום ה-51, הדיירים היו צריכים לקבל הצעות ספונטניות מהאח הגדול ולעשותן. על כל הצעה ספונטנית שבוצעה על ידי דייר/ת נוספה נקודה (במקרים מסוימים נוספו אף יותר מנקודה). ניתן להוסיף כי ההצעות חולקו לשני סוגים - הצעה בפני כל הדיירים בסלון והצעה בפני דייר/ת בחדר האח - כאשר בהצעה בסלון, הדייר שלוקח על עצמו את ההצעה ילחץ על הכפתור שבסלון. בין ההצעות הספונטניות ניתן למנות הצעות אלו: העמדה להדחה באופן פומבי (ישראל ניצל את ההצעה והעמיד את לירז ורועי לעיניי כל הדיירים), ויתור על המזוודה לטובת תחפושות חלופיות (רועי), מיזוג שני דיירים על ידי אזיקים (לירז וסימה) ועוד. חלק מהצעות סורבו, בין היתר על ידי אליאב שלא רצה למסור את התמונה של משפחתו לאח הגדול. הדיירים היו צריכים לצבור מספר נקודות מסוים כדי להגיע למספר הנתון במעטפה שהייתה בקופסת זכוכית, אך למעשה השיגו פחות נקודות מהנדרש במעטפה, מה שהביא לכישלון המשימה והסתפקות הדיירים בתקציב בסיסי בלבד.
  • משימת האקסים – ביום ה-61, נכנסו שבעה דיירים חדשים, ביניהם עמוס, שקיבל משימה סודית, בשיתוף עם מירב - להעמיד פנים שהם אקסים, שלא התראו 18 שנים. במהלך המשימה, נכנס גם בעלה האמיתי של מירב, אייל, והיא נפגשה איתו בחדר האח. בסוף המשימה, האח הגדול כינס את דייריו וחשף את המשימה הסודית. מאחר ששאר הדיירים לא חשפו את המשימה הסודית בחדר האח, כל הדיירים יזכו לקבל מסר מהבית - כאשר מירב תוכל לבחור דייר או דיירת שיפגשו את יקיריהם פנים מול פנים. עמוס, שהצליח במשימתו, קיבל חסינות לשבוע נוסף.
  • בית הלייקים – ביום ה-66, החלה משימה חדשה שבה דיירי הבית דירגו כל אחד מהם בציון של 1 עד 10. כל אחד מהדיירים נקרא בשם חדש על פי הציון הממוצע שקיבל. ברחבי הבית (ואף בחדר האח, שם הוצבו כיסאות בגדלים שונים) הוצבו שלטים שמראים למי מותר ולמי אסור לשהות באזור המסוים - לדוגמה, כשמופיע שלט עם ציון 4.0 וחץ למעלה, כל מי שמדורג בציון של 4.0 ומעלה - יכול להשתמש באזור זה. אם כל מי שלא מדורג על פי השלט משתמש באזור - יצבור פסילה במשימה. בעוד הדיירים המדורגים גבוה זכו להטבות, הדיירים המדורגים נמוך "זכו" לתנאים בסיסיים יותר, כמו שימוש בשירותים כימיים ואכילת פתיתים בלבד. במהלך המשימה, הדיירים המדורגים נמוך קיבלו אתגר - "מסחטת הלייקים" - בה התבקשו לשכנע את שאר דיירי הבית ואת הצופים להעלות את הציון ביום שלמחרת. כמו כן, הדיירים המדורגים בציון 4.0 ומטה (כולל) קיבלו כלל נוסף למשימה: בהישמע צליל מסוים צריכים להיעמד במקום מבלי לזוז עד שהצליל יושמע שוב. אם לא עמדו במשימה - נקנסו. חלק מהדיירים זכו למסרים מהבית במשימה זו, בעקבות ההצלחה של המשימה הסודית של מירב ועמוס, כאשר סימה זכתה למפגש פנים מול פנים עם אמה בחדר האח. בסוף המשימה, לאחר שהוסיפו בונוסים של 1,500 ש"ח לתקציב בעזרת משימות בונוס, וצברו את מספר הפסילות המתבקש - 30 פסילות - זכו הדיירים בתקציב מותרות. המשימה מבוססת על פרק מהסדרה "מראה שחורה".
  • גן אחוש – ביום ה-73, הדיירים חזרו לימיהם כילדי הגן, הפעם כילדי "גן אחוש". לכל אחד מהדיירים הוצבה תמונת ילדות על קיר תמונות הדיירים, כמו כן לדיירים ניתנו שמות כינוי, לדוגמה: מירב נקראה מרי, אלי נקרא ליקו, עמוס נקרא מוֹסי וכן הלאה. בעוד אליאב קיבל בובת דובי ענקית (הוא קרא לה "שלום") והיה צריך להסתובב איתה כל ימי המשימה, מירב ואדל היו צריכות להתמודד עם ה"עובדה" שאדל היא חברה דמיונית של מירב, ולכן האח והדיירים (חוץ ממירב) התעלמו מקיומה של אדל. כמו כן, אביבית ודניאל מונו להיות הסייעות של האח וכונו "אביבה" ו"דניאלה". הן היו צריכות בין היתר להאכיל את הדיירים, ללוות אותם לשירותים, ואף להשכיב אותם לישון שנת צהריים. במהלך המשימה נוספו אתגרים שהוסיפו כסף נוסף לתקציב השבועי, כמו משימת דוקים ענקית ומשימת פאזל, כשכל אחת מהן הוסיפה 500 שקלים לתקציב. בנוסף, נכנסו שרהל'ה שרון ואף כוכבת הילדים מיכל מוכתר ("מיקי") כדי להפעיל את הדיירים ולשמחם. בסוף המשימה, לאחר שסיימו את כל המטלות והצטלמו לתמונת מחזור, הדיירים גילו כי כשלו במשימה והסתפקו בתקציב בסיסי, אך מכיוון שזכו בשלושה משחקי ילדות - קיבלו הדיירים תקציב מוצלח של 1,500 שקלים ועוד 100 שקלים לשימושו האישי של רועי.
  • משימה מסביב לעולם: במשך שבועיים התקיימה משימה גדולה בה הדיירים "טסו מסביב לעולם" כדי לבצע משימות שונות ביעד בו נחתו.
    • איראן: בבוקר היום ה-81, פחות מ-24 שעות לאחר העזיבה של תומר את הבית בעקבות עבירות על חוקָיו, האח הגדול העיר את הדיירים בשעה מוקדמת מהרגיל, והודיע להם שהם עומדים לטוס ליעד לא ידוע בעולם - שהתברר בהמשך כטהראן, איראן - והם צריכים להתארגן לטיסה. הדיירים הופתעו לגלות את אורלי, שהודחה ביום ה-40, בסרט ההדרכה של הטיסה. כחצי שעה לפני הנחיתה, האח הגדול הודיע לדיירים על היעד וכי הם יצטרכו לשמש כסוכנים חשאיים שלו, כשמטרתם של הסוכנים היא להציל את ישראל מאיום הגרעין האיראני. בנוסף למשימה זו נוספו חוקים חדשים המיועדים לדיירות, אשר נקראו "חוקי המוסר של איראן" - אשר הדגישו את הצניעות הכבדה שהנשים חייבות להפגין בעודן באיראן. ניתן לציין כי בין החוקים נכתב כי אסור להזכיר את שמה של ישראל, שכונתה "המדינה ההיא", ובשל כך - הדייר ישראל היה צריך להיקרא בשם אחר שמזוהה איתו, כמו שם המשפחה שלו. במסגרת משימה זו, האח הגדול העניק לדיירים תקציב מותרות לרגל הנסיעה לאיראן - אך הזהיר אותם כי תקציב זה עלול להיות בסיסי אם הדיירות (והדיירים) יעברו על חוקי המוסר ויגררו קנסות כבדים יותר. כדי להצליח במשימה ולזכות בתקציב מותרות, בכך שכל עבירות המוסר יימחקו, על הדיירים, כאמור, להסיר את איום הגרעין האיראני על ישראל. בשל כך, הם הצטרכו להיכנס לארכיון הסודות האיראני באמצעות קוד, שהשתנה בכל פעם כשנפתחה הדלת. את הקודים עצמם הדיירים ישיגו דרך משימות ביון שונות. המשימה הראשונה הייתה לנשות הבית - להכין ארוחה מסורתית: גונדי ואורז פרסי, כאשר באורז חבוי קוד שיעזור לדיירים להיכנס לארכיון הסודות. בזמן משימתן של הנשים, הגברים הפכו לרוכלים בשוק האיראני, ובשל כך היו צריכים ללמוד לדבר בפרסית. משימת האורז הושלמה בהצלחה כאשר הנשים מצאו את כל הספרות לקוד לארכיון, והן היו צריכות לקחת שני דיסקים, שבכל אחד מהם נשאלה שאלה. הדיירים צדקו בשתי השאלות הראשונות, וזכו בשתי אותיות שתרכיבנה סיסמה לפיצוץ הכור האיראני. לקראת הערב הגברים התחילו לנהל את השוק, כאשר הנשים לא הורשו להיכנס לשוק עד השעה 21:00, ועד אז גילו כי לצד אנשים אקראיים וניצבים, גם בני משפחה של הדיירות נכנסו לשוק, והן לא יכלו לצאת אל השוק כדי לדבר איתם. הגברים קיבלו מהם שטרות, ובהם המספרים של הקוד הבא לארכיון. הדיירים צדקו רק בשאלה אחת מהשתיים שנשאלו בשני הדיסקים הנוספים, וקיבלו אות שלישית בלבד. מאוחר יותר, האח הגדול הטיל על הדיירים מטלה חדשה: הגברים ייצאו לעבוד בנפט, ובעבודה זו יתבקשו למלא 12 חביות נפט, כאשר על כל אחת מהן מופיעה תמונה של דייר אחר. כשהחבית הראשונה שתתמלא - הדייר שתמונתו מופיעה על החבית יזכה בפרס: טיסה זוגית מחוץ לישראל לאחר היציאה מהבית. החבית שהתמלאה ראשונה הייתה של מירב - והיא זכתה בפרס. בצהריים התבקשו הנשים לנקות שטיחים פרסיים מלוכלכים, בעוד הגברים המשיכו לשאוב נפט לתוך החביות. הנשים גילו כי בכל שטיח שניקו יש אות, ומהאותיות שמצאו הרכיבו את המילה "כורכום", ובכורכום שהיה בשוק - מצאו הדיירים את הקוד הנוסף לארכיון. הדיירים הצליחו בשתי השאלות הנוספות ועד אז החזיקו בחמש אותיות בסך הכל. בהמשך, אדל נכנסה לחדר האח וקיבלה משימה סודית - עליה לגרום לכל נשות הבית לבצע מרד בחוקי המוסר האיראניים על ידי הורדת המטפחות והנפתן לעיני הגברים. אם תצליח, הדיירים יזכו בעוד 500 שקלים לתקציב. אם לא, 500 שקלים יירדו מהתקציב. מרד הנשים הצליח והדיירים זכו בעוד 500 שקלים לכל תקציב שיזכו בו בסוף המשימה, אך למרות המרד והתמיכה של הגברים, העובדה שהמרד היה חלק ממשימה סודית גרמה לפיצוץ בין הדיירים, הגברים והנשים. בהמשך התגלה כי הדיירים אספו שמונה מתוך עשר אותיות שמרכיבות שתי מילים שהן קוד. את הקוד עצמו בחרו "האיראנים" בהשראת אחד מדיירי הבית. הדיירים עלו על הקוד, שנקרא "קרקס טהראנו", בהשראת הציטוט "קרקס מדראנו" של מירב. הדיירים צלחו את המשימה השבועית וזכו בתקציב מותרות בתוספת של 500 שקלים מהמשימה הסודית של אדל.
    • זנזיבר: בבוקר היום ה-84, לאחר סיום המשימה האיראנית והדחתו של מושיקו שקרתה יומיים קודם לכן, האח הגדול הודיע לדיירים - שוב בשעה מוקדמת - כי הם עומדים לטוס ליעד נוסף עם "ביג בראדר איירליינס" (Big Brother Airlines). הדיירים נחתו בזנזיבר והשתחררו לזמן מה מהמשימות בצורה רגועה. ביום ה-86, בשעה 21:50, אחרי יומיים של רוגע בזנזיבר, האח הגדול הודיע לדיירים כי הם יטוסו שוב ליעד לא ידוע. הדיירים עלו לטיסה וראו את פרק הבכורה של עונת הבנות של "אף פעם לא מאוחר", שמשודרת ברשת 13.
    • קוריאה: בבוקר היום ה-87, בעודם על המטוס, נודעו 11 הדיירים כי הם נוחתים בקוריאה. למעשה, שישה מהם נוחתים בצפון, וחמישה בדרום. דיירי הצפון היו אדל, אלי, ישראל, מירב, מריה ועמוס; דיירי הדרום היו אביבית, אליאב, דניאל, סימה ורועי. בכל אחת מהמדינות הדיירים היו צריכים לעמוד בחוקי הצפון וחוקי הדרום, כאשר אי עמידה בחוקים תגרור פסילה שתוריד 50 שקלים מהתקציב. ע"פ חוקי הצפון, אסור להתלונן, לשאול שאלות או להגיד "חיים שלי". המסרים שיקבלו דיירי הצפון יועברו דרך השדרנית הצפון קוריאנית; ואילו בדרום, על הדיירים לעשות ולוגים (וידאו בלוגים), שבהם יצטרכו לקבל מספר מסוים של לייקים בפייסבוק לייב שגדל עם הזמן, כאשר כל אחד מהם קיבל תוספת אישית: אביבית קיבלה סמארטפון לצילומים; אליאב קיבל "טיפולים קוסמטיים" ו"ניתוח" אף (כשבהמשך יקבל גם גבות חדשות, "בוטוקס" ואפילו עדשות כחולות), והיה צריך לעשות ולוג על טיפוח ועיצוב; סימה ורועי יחדיו קיבלו מיקרופונים, שאיתם יצטרכו לדבר אך ורק בשירה כשירצו לדבר. אלי ודניאל, שהיו בשני צדי המפה, קיבלו משימה סודית, שתוסיף 500 שקלים ואם יצליחו: דניאל למעשה לא נולדה בדרום קוריאה, אלא בצפון. "אחיה הגדול" אלי הבריח אותה לשם ונשאר בצפון. מכיוון שאלי דואג לדניאל כל כך - בכל שיישמע צליל של כינור, אלי יצטרך לצעוק לדניאל "דניאל איפה את?" ודניאל תצטרך לענות לו איפה היא. בכל ערב אלי ודניאל ייפגשו ליד הפרצה בחומה, ודניאל תוכל להעביר לאלי מזון, בלי ששאר דיירי הדרום יידעו על כך. אלי יוכל לחלוק את המזון עם דיירי הצפון. המשימה הראשונה של דיירי הצפון הייתה לאכול את כל הבצלים, לכאורה תפוחים טעימים, כאשר אם לא יאכלו את כל הבצלים, ייקנסו בעשר פסילות – 500 שקלים לפח. הצפוניים התלוננו ושאלו שאלות, ובסופו של דבר כשלו וצברו עשר פסילות. אדל ומירב, שצברו מעל לשלוש פסילות, נשלחו לחדר העינויים, שם נאלצו לסבול כחצי שעה של "באקה באקום באי" מהשיר "Toy". בסוף העינוי האח אסר עליהן לספר על מה שקרה בחדר. בהמשך המשימה, דיירי הצפון קיבלו גזרה אופנתית: נעלי עקב. בצד השני, אליאב ואביבית עשו את הוולוגים הראשונים וצלחו את רף 1,000 הלייקים. המשימה הבאה שקיבלו דיירי הצפון הייתה להביא את הירח ל"קים", ומירב נבחרה להיות זו שתביא את הירח, כאשר במשימה זו היא הצליחה. ביום ה-89, לאחר יומיים בקוריאה, הדיירים גילו במשדר החי כי הם טסים מקוריאה, אבל לדאבונם, כשהאח הגדול הודיע להם שמזג האוויר יהיה הפכפך בטיסה, הוא צדק תרתי משמע: הדיירים, שנשארו בקוריאה, מחליפים תפקידים - דיירי הצפון יעברו לדרום ודיירי הדרום יעברו לצפון. ביום למחרת, דיירי הצפון קיבלו הודעה כי ל"קים הגדול" נתקעה הזרת ברגל של השולחן באותו בוקר, ולכן כאות הזדהות איתו הוכרז "יום הבאסה", בו לדיירים אסור לצחוק או לחייך. כל צחוק או חיוך יביא לפסילה. בינתיים בדרום, ישראל ואלי החליפו את סימה ורועי בתפקידם. עוד באותו היום, הדיירים סוף סוף טסו מקוריאה וחזרו לישראל, ובכך סיימו את המשימה מסביב לעולם, אחרי תשעה ימים. התקציב השבועי שקיבלו במשימה היה 1,500 שקלים בלבד, אחרי ניכוי פסילות וקנסות.
  • הרשג"ד הגדול – ביום ה-100, האח הגדול החליט להכניס את הדיירים לאווירה קיצית לא שגרתית, בדמות מחנה קיץ, בו יהיו חניכים של תנועת הנוער של "הרשג"ד הגדול" — "שבט אחים". הדיירים היו צריכים להצדיע באגרוף וזרת שזזה מצד לצד, ולשיר את ההמנון של התנועה. החניך התורן, אליאב, נדרש להעלות את הדגל בכל פעם שנשמעת תרועת חצוצרה. בהמשך היום, האח הגדול החליט לפנק בצ'ופרים, אך הודיע להם שכדי להשיג את הצ'ופרים, עליהם לקלוע למטרה באמצעות חץ וקשת. לכל חצי מעגל במטרה היה מספר וצבע שונים, אשר תואמים את הקופסה עם אותם מספר וצבע ושם הצ'ופר. לדוגמה: אם הדייר קולע ב-2 ירוק, הדיירים יקבלו את מה שנמצא בקופסה ירוקה מס' 2 — מרשמלו. ביום למחרת, הדיירים התחלקו לקבוצות, שבראש כל קבוצה עמדו ישראל ואליאב. בקבוצה של אליאב היו מירב, מריה ודניאל, ובקבוצה של ישראל היו אביבית, רועי ואדל. הקבוצות התחרו במגוון פעילויות, כשהראשונה שבהן הייתה משיכת חבל. השנייה הייתה מרוץ סנדות, והשלישית הייתה טריוויה. הקבוצה של ישראל ניצחה בכל הפעילויות שהיו. בסופו של דבר, המשימה הסתיימה בנגינה אחרונה של ההמנון, והדיירים חזרו לבית. בלילה, אביבית, ישראל, אדל ורועי נשלחו להביא את המוצרים שירכשו בתקציב מותרות, הפעם מחוץ לבית — בדומה לעונה החמישית של התוכנית, הארבעה נסעו לסופרמרקט במקום לא ידוע. הם זכו ב-1,400 שניות בטריוויה שכללה מספר שניות על כל משבצת, מה שהקנה להם 29 דקות. הארבעה התחלקו לזוגות, וכל זוג היה צריך לרכוש את המוצרים תוך 14 דקות וחצי.
  • בית החיות – ביום ה-108, הדיירים קיבלו משימה חדשה, בה יתנהגו על פי החיות שהותאמו לכל אחד מהם. כל אחד מהדיירים קיבל חיה על פי תכונותיו, ומי שבחרו להם את החיות הם מודחי העונה. אביבית נבחרה להיות הטווס (חיה גאוותנית וראוותנית), ועליה היה לדבר על עצמה בגוף שלישי ולערוך סדרת הרצאות, כשכל אחת מההרצאות הייתה על תכונה נפלאה אחרת שלה. רועי נבחר להיות בת יענה (כזו שנמנעת מעימותים), ועליו היה איסור להשתמש במילים "לדעתי", "אני", "חושב", "כן" ו"לא", אחרת היה צובר פסילה. מריה נבחרה להיות העצלן (חיה שנוהגת לא לזוז מהמקום הבטוח שלה), ועליה היה לרבוץ בערסל ולא לאכול, לשתות או לזוז ממקום למקום. מריה יכלה להשתמש בפעמון, בתקווה שאחד מהדיירים יבוא לעזרתה. מירב נבחרה להיות השור (חיה חזקה אך גם עצבנית ועקשנית), ועליה היה אסור להיות רגועה אך כן לדבר בצעקות. אליאב נבחר להיות הפינגווין (חיה נאמנה ואכפתית), ועליו היה לדוג כמה שיותר דגים בזמן מוגבל, בקוטב הצפוני (חדר המשימות). על כל דג שידוג יקבלו הדיירים חמישה שקלים לתקציב השבועי. אליאב דג 61 דגים תוך 2 דקות, ועל כך קיבל 305 שקלים. ישראל נבחר להיות האריה (חזק, שאפתן ומנהיג), ועליו להיות מנהיג החיות – כשהוא אוכל, שותה או יישן, על הדיירים לנהוג כמוהו, וכשהוא יפסיק, הדיירים חייבים להפסיק כמוהו. אדל נבחרה להיות השועל (חיה ערמומית), ועליה היה להיות "זנב לאריות", כמו במשפט הידוע ("ראש לשועלים, זנב לאריות") – בכל פעם שתישמע שאגת אריה, אדל תצטרך לתפוס את זנבו של ישראל, ולעזוב ברגע שתישמע שאגה נוספת. האח הגדול סיפר לדיירים כי יש כלוב ובתוכו המעטפה עם מספר הפסילות המותר במשימה. אם יעמדו במספר הפסילות — יקבלו תקציב מותרות, ולא — תקציב בסיסי בלבד. בהמשך, אדל קיבלה משימה סודית — עליה היה לזמן כל אחד מהדיירים ולגרום לכל אחד מהם להגיד משפט שאינו מתקבל על הדעת. הפרס למשימה זו — תוספת 300 שקלים לתקציב. במהלך המשימה, נכנסו לבית המודחים אלי, סימה, מגי, דניאל, אורלי, לירז ותמי והתבקשו להסביר את הבחירות שלהם. ביום למחרת, ישראל האריה נבחר להרכיב את חמישיית הגמר (הכוללת אותו) שלו בפני הדיירים. על הדיירים שיבחר יהיו השלכות. ישראל בחר את מירב, רועי, מריה ואביבית לגמר, והם הצטלמו לתמונת "חמישיית הגמר המסורתית". מאוחר יותר, "חמישיית הגמר" הוזמנה לצאת למסיבת בשרים בחצר, שם יכלו להעביר שירים בלחיצת כפתור. אליאב ואדל, שלא נבחרו, נשלחו אל "הקוטב הצפוני" וגם הם התכבדו במטעמים, אבל הם קיבלו משימה — עליהם היה להשאיר את הטמפרטורה בחדר בדיוק על 17 מעלות. אם יצליחו לגלות מה גורם לשינוי הטמפרטורה בחדר, יקבלו תוספת 300 שקלים לתקציב ויוכלו להצטרף למסיבה בחצר. מסתבר שאלה לא היו המטעמים שגרמו לשינוי, אלא דווקא מה שקרה בחוץ — בכל פעם שהכפתור במסיבה בחצר נלחץ — הטמפרטורה עלתה ל-27 מעלות. אליאב ואדל הצליחו לעלות על כך, הוסיפו 300 שקלים לתקציב והצטרפו למסיבה בחצר. בהמשך, לאליאב הפינגווין הוצב אולטימטום, להתקשר אל אחד מבני משפחתו במחיר של 305 שקלים — הסכום שהשיג במשימת הדגים, או לקבל פי שניים מהכסף לתקציב (610 שקלים). בסופו של דבר, אליאב בחר להתקשר לאחותו.
  • משימת הגמר – ביום ה-114, חמישיית הגמר — אביבית, אליאב, ישראל, מירב ומריה — קיבלו משימה להתחיל בקמפיין לקראת הגמר, בו כל אחד מהם יקבל 15 דקות לשכנע את הצופים, בשידור חי בפייסבוק, למה לדעתם הם ראויים לזכות ב"אח הגדול". בהמשך היום, כל אחד מהחמישייה התבקש לבחור קטע וידאו אחד מהבית שמייצג אותו, והקטע הנבחר יעלה בפייסבוק של התוכנית. בנוסף, הגיע גם כתב הבידור והרכילות של "ישראל היום", ערן סויסה, כדי לראיין את הדיירים לראיונות שהתפרסמו באתר העיתון, יומיים לפני הגמר.[17][18][19][20][21] ביום למחרת, הדיירים התבקשו כל אחד לצייר דיוקן בעזרת כל מיני דברים שהיו, כגון פחם, לק ואפילו גלידות. במהלך השבוע, הדיירים הצטלמו גם עם הזמרת דיקלה לקליפ הגמר. יומיים לפני הגמר, ביום ה-118, כל אחד מהפיינליסטים נפגש עם דייר שממנו רוצה לבקש סליחה, ודייר אחר שלו רוצה לומר תודה.

שינויים באופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לראשונה באופן קבוע בתוכנית, אחד מדיירי הבית נבחר לראשות הבית על ידי הדיירים. ראש הבית מקבל חסינות מהדחה וצריך להכניס דייר לרשימת ההדחה באופן פומבי. שינוי זה דומה לפורמט האמריקאי, בו ישנן משימות שהפרס שלהן הוא ראשות הבית, כאשר המנצח מעמיד להדחה שני דיירים. השימוש בתוספת הזו התקיים רק פעם אחת, וגם בפעם הזו החסינות נלקחה מראש הבית באותה העת, מגי. במהלך השבועות הרעיון הוזנח על ידי הפקת התוכנית.

טבלת הדחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא
חסינות לדייר המעמיד
מועמדות אוטומטית להדחה, ללא כל הסתמכות על מס' העמדות מסוימות
שבוע
1
שבוע
2
שבוע
3
שבוע
4
שבוע
5
שבוע 6⁩ שבוע
7
שבוע
8
שבוע
9
שבוע
10
שבוע
11
שבוע
12
שבוע
13
שבוע
14
שבוע 15
הגמר
מועמדות
להדחה
הדחה
ראשונה
הדחה
שנייה
הדחה
שלישית
הדחה
רביעית
הדחה
חמישית
ישראל תומר
אינה
ללא
הדחה
שמס
תומר
תומר
לירון
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מועמד
להדחה
לירז
רועי
לירז
רועי
ללא
הדחה
מושיקו
סימה
דניאל
סימה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הזוכה
(יום 120)
6
אליאב ישראל
לירז
ללא
הדחה
לירז
תמי
תמי
סימה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מועמד
להדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ישראל
תומר
ישראל
לירז
ניצל
מהדחה
אלי
סימה
מריה
סימה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום שני
(יום 120)
5
אביבית טרם נכנסה לבית ללא
הדחה
ללא
הדחה
אליאב ללא
הדחה
ללא
הדחה
יציאה
(יום 50)
סימה
מירב
ללא
הדחה
מירב
סימה
מירב
סימה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום שלישי
(יום 120)
5
מירב תומר
תמי
ללא
הדחה
לירז
תמי
לירז
מריה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
לירז
רועי
לירז
רועי
ניצלה
מהדחה
אביבית
אלי
אביבית
אלי
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום רביעי
(יום 120)
8
מריה אינה
תמי
ללא
הדחה
מגי
לירז
מירב
מגי
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מגי
לירז
ישראל
לירז
ללא
הדחה
מושיקו
עמוס
אלי
דניאל
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מקום חמישי
(יום 120)
8
רועי תמי
מירב
ללא
הדחה
לירון
אורלי
לירון
סימה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מגי
ישראל
ישראל
סימה
ניצל
מהדחה
אלי
סימה
אלי
עמוס
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 113)
7
אדל טרם נכנסה לבית תומר ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
יציאה
(יום 50)
ישראל
תומר
ללא
הדחה
מושיקו
סימה
אלי
דניאל
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 113)
4
דניאל טרם נכנסה לבית תומר
ישראל
ניצלה
מהדחה
אביבית
אדל
אלי
מריה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 103)
3
אלי טרם נכנס לבית רועי
תומר
ללא
הדחה
מירב
סימה
דניאל
סימה
ללא
הדחה
עזיבה
(יום 97)
4
עמוס טרם נכנס לבית לירז
רועי
ללא
הדחה
מירב
מריה
מירב
מריה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 96)
1
סימה לירז
אינה
ללא
הדחה
לירז
סמואל
לירז
סמואל
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מגי
לירז
לירז
רועי
ניצלה
מהדחה
אביבית
אלי
אביבית
ישראל
הדחה
(יום 92)
6
מושיקו טרם נכנס לבית ישראל
רועי
ללא
הדחה
אלי
ישראל
הדחה
(יום 82)
2
תומר מירב
ישראל
ללא
הדחה
שמס
לירז
סמואל
לירז
ללא
הדחה
מועמד
להדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מירב
אליאב
אליאב
לירז
ניצל
מהדחה
אלי
אליאב
גירוש
(יום 80)
7
בר טרם נכנסה לבית לירז
רועי
ללא
הדחה
הדחה
(יום 72)
1
לירז
תמי ||style="background:#CCCCCC; text-align:center"|ללא
הדחה
|| תומר
לירון || תומר
לירון ||style=background:#cccccc|ללא
הדחה
||style=background:#cccccc|ללא
הדחה
|| style="background:#CCCCCC; text-align:center"|ללא
הדחה
|| style="background:#CCCCCC; text-align:center"|ללא
הדחה
|| style="background: none repeat scroll 0% 0% rgb(149, 159, 253);"|מועמדת
להדחה
|| style="background:#CCCCCC; text-align:center"|ללא
הדחה
|| ישראל
מירב || מירב
תומר || style="background:#fa8072" colspan="8"|הדחה
(יום 65) || style="background:#fa8072" | 7
מגי תמי
לירז
ראשת
הבית
תמי
מריה
תמי
מריה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מועמדת
להדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
מריה
סימה
הדחה
(יום 58)
3
לירון מריה
סמואל
ללא
הדחה
לירז
סמואל
סמואל
רועי
ללא
הדחה
עזיבה
(יום 43)
3
אורלי תמי
מריה
ללא
הדחה
שמס
לירז
לירז
סמואל
ללא
הדחה
הדחה
(יום 40)
2
סמואל תומר
מריה
ללא
הדחה
תומר
מריה
תומר
סימה
הדחה
(יום 36)
2
תמי
מריה ||style="background:#CCCCCC; text-align:center"|ללא
הדחה
|| מירב
מגי|| אורלי
מגי ||style="background:#ffccff" colspan="16" | עזיבה
(יום 35) || style="background:#ffccff" | 3
שמס סמואל
אינה
ללא
הדחה
תומר
אורלי
הדחה
(יום 30)
2
אילן אינה
מירב
ללא
הדחה
הדחה
(יום 19)
1
אינה אילן
מריה
הדחה
(יום 12)
1
אליאב
אינה
עזיבה
(יום 10)
0
דיירים זמניים[א]
עמרי טרם נכנס לבית ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
ישראל יציאה
(יום 50)
0
טילטיל טרם נכנס לבית ללא
הדחה
ללא
הדחה
ללא
הדחה
לירז יציאה
(יום 48)
0
נטע טרם נכנסה לבית ללא
הדחה
מגי יציאה
(יום 48)
0
הערות [ב] [ג] [ד][ה] [ו] [ז][ח] [ט][י][י"א] [י"ב][י"ג] [י"ד][ט"ו][ט"ז] [י"ז] [י"ח][י"ט][כ] [כ] [כ][כ"א]
מועמדות להדחה אינה
לירז
מריה
מירב
תמי
תומר
כל הדיירים לירז
שמס
תומר
תמי
לירון
לירז
סימה
סמואל
תומר
כל הדיירים אדל
תומר
מגי
נטע
אביבית
אליאב
טילטיל
לירז
ישראל
עמרי
ישראל
לירז
מגי
מירב
רועי
תומר
ישראל
לירז
רועי
תומר
אביבית
אדל
אלי
בר
ישראל
מושיקו
מריה
אביבית
אלי
מושיקו
מירב
סימה
אלי
דניאל
מריה
סימה
כל הדיירים כל הדיירים למעט ישראל כל הדיירים למעט ישראל
ראש/ת הבית לא נבחר/ה מגי לא נבחר/ה
עזיבה טאי ללא תמי לירון ללא אלי ללא
גירוש ללא תומר ללא
הדחה אינה אילן שמס סמואל אורלי תומר
הדחה מזויפת
ללא
הדחה
אליאב
הדחה מזויפת
ללא
הדחה
ישראל
הדחה מזויפת
מגי לירז בר מושיקו סימה עמוס דניאל אדל

רועי

מריה
מקום חמישי
מירב
מקום רביעי
אביבית
מקום שלישי
אליאב
מקום שני
ישראל
הזוכה

הערות

  1. ^ הדיירים הזמניים נכנסו למשך שבוע בלבד ויצאו מהבית בסופו.
  2. ^ המועמדים המקוריים היו אורלי, לירון, לירז, סימה ותמי, אבל מאחר שדיירי הבית עברו על חוקי הבית (בעיקר בתחום תיאום ההדחות) כבר מתחילת העונה, הוחלט באופן יוצא דופן להעמיד את כל הדיירים להדחה. מגי, שנבחרה לראשות הבית, איבדה את החסינות.
  3. ^ תמי עזבה את הבית בשל נסיבות משפחתיות.[22]
  4. ^ בשבוע הזה התקיימה הדחה בהפתעה, שהייתה ביום רביעי באותו שבוע, וביום שבת (יום 43) נכנסו דיירים חדשים, ב"כניסה בהפתעה", מבלי שהוותיקים ידעו לכך לפני כן. הדיירים החדשים שנכנסו היו דיירים זמניים, כחלק ממשימה סודית שהאח הגדול הכין להם. במהלך התוכנית נטען כי ייתכן ולפחות אחד מהדיירים יהיה דייר קבוע, וזה אכן קרה עם חזרתן של אביבית ואדל לבית ביום ה-61, בכניסתם של הדיירים החדשים האמיתיים.
  5. ^ לירון עזב את הבית מסיבות אישיות, ביניהן הגעגועים לבת זוגו שבחוץ.[23]
  6. ^ בשבוע הזה התקיימה החלפה מזויפת, בה הדיירים הזמניים העמידו כל אחד דייר ותיק להחלפה - מה שיצר 5 דו קרבים. הדיירים הוותיקים שוכנעו כי הקהל ייבחר מי יוחלף במי, ומי שיוחלף יעזוב את הבית (מה שלא באמת נכון). לכאורה - הקהל החליף את ישראל, אליאב ותומר, ששהו לאחר מכן בסוויטה סודית, כאשר נטע וטילטיל סיימו תפקידם במשימה. ביום ה-50 יצאו אביבית, אדל ועמרי מהבית, כשביום ה-61 השתיים הראשונות, בזכות הצבעת הצופים, חזרו לבית כדיירות קבועות.
  7. ^ תומר הועמד על ידי ההפקה להדחה לאחר שתיאם הדחות עם מירב.
  8. ^ במהלך המשימה הספונטנית, האח הגדול הציע באופן ספונטני לדיירים העמדה פומבית להדחה. ישראל קיבל עליו את ההצעה והעמיד בפומבי את לירז ורועי להדחה.
  9. ^ מירב קיבלה משימה סודית בשיתוף עם הדייר החדש עמוס - להעמיד פנים שהם אקסים, שהיו זוג עד שנת 2000 (18 שנה לפני שידור עונה זו).
  10. ^ בשבוע זה התקיימה הדחה כארבעה ימים לאחר כניסתם של הדיירים החדשים, הדחה בה הם היו חסינים ממנה. יתרה מכך, כבר בערב הכניסה, התבקשו החדשים להעמיד להדחה באופן פומבי, מול כל דיירי הבית.
  11. ^ אביבית ואדל, שהיו דיירות זמניות בשבוע ה"החלפה", החליטו לחזור לבית האח הגדול כדיירות קבועות, והקהל היה צריך לבחור אם להכניסן לבית או לא - ובחר להכניסן.
  12. ^ בשבוע זה, עמוס זכה לחסינות נוספת מהדחה בעקבות הצלחתו במשימה הסודית בשבוע הקודם.
  13. ^ בשבוע זה, נערכה הצבעת חסינות, בה הדיירים שיקבלו 2 קולות ומעלה, ינצלו מהדחה.
  14. ^ במהלך משימת גן הילדים - "גן אחוש", שיחקו הדיירים במשחק "חבילה עוברת", בה קיבלו הדיירים שאלות לגבי מי הכי צבוע, הכי יפה, הכי שחצן וכו'. בסוף המשחק, דניאל, האחרונה שקיבלה את החבילה, זכתה בפרס של המשחק - חסינות מהדחה.
  15. ^ ביום ה-80, בעקבות תקרית אלימה במיוחד עם אלי, ההפקה החליטה להדיח את תומר מבית האח.
  16. ^ בשבוע זה, ההדחה נעשתה באופן הבא, באופן שמעולם לא נעשה בתוכנית: לדיירים שלא מועמדים להדחה יש זכות להציל את מי שיודח - וזה לא משנה מי זה יהיה. בתמורה לכך, אם יסכימו להציל, הם ייאלצו לוותר על 100,000 שקלים מהפרס שיוענק לזוכה בגמר. אם יהיה רוב מצביעים בעד הצלת המודח, המודח יישאר בבית ו-900,000 שקלים יוענקו למי שוויתר על הכסף הנתון, במידה ויזכה. אולם, אם יהיה רוב של מצביעים נגד, המודח ייצא מהבית ומיליון השקלים יישארו על כנם לגבי כל הדיירים.
    תוצאות ההצבעה היו 3:4 לטובת מי שלא מוותר על 100,000 השקלים, מה שהביא להדחה של מושיקו, ששמו היה טמון במעטפה בתוך קופסת זכוכית נעולה, מהיום ה-79 ועד היום ה-82 - ערב ההדחה.
  17. ^ בשבוע זה, במסגרת משימה מסביב לעולם בקוריאה, דיירי הצפון העמידו להדחה באופן פומבי.
  18. ^ ההדחה התקיימה ארבעה ימים בדיוק לאחר ההדחה הקודמת, וכל דיירי הבית היו מועמדים להדחה.
  19. ^ אלי החליט לעזוב את הבית בלילה שבין הימים ה-97 וה-98, כדי לסיים את שהותו באווירה חיובית ולחזור לחייו מחוץ לבית האח.
  20. ^ 1 2 3 הדיירים התבקשו למסור שם של דייר שלדעתם צריך לקבל כרטיס כניסה לגמר, שלושה שבועות לפני האירוע. בתוצאות נוצר תיקו בין רועי לישראל, וההכרעה עברה לצופים שקבעו - ישראל יעלה לגמר. האח הגדול הפתיע את הדיירים והודיע כי לישראל יש הזדמנות פז לזכות ברכב חדש, אך ייאלץ לוותר על הכרטיס הישיר במידה וייקח את הרכב. ישראל נאלץ לקחת את ההחלטה בשידור חי באותו ערב, והחליט לוותר על הרכב. ישראל קיבל את הכרטיס לגמר, ואילו הרכב יהיה הפרס שמיועד לדייר שיגיע למקום השני. המקום השני הוא אליאב רחמים.
  21. ^ לראשונה בעונה זו, התקיימה הדחה כפולה, שלמעשה קבעה את זהות חמישיית הגמר של העונה.

מספר העמדות להדחה לדייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע 1 שבוע 2 שבוע 3 שבוע 4 שבוע 5 שבוע 6[א] שבוע 7 שבוע 8 שבוע 9[ב] שבוע 10 שבוע 11 שבוע 12 שבוע 13 שבוע 14 הגמר סה"כ
ישראל 2 0 0 1[ג] 3 6 1 1 1 מקום ראשון 13
אליאב 1 0 0 1[ג] 1 1 3 1 0 מקום שני 4
אביבית טרם נכנסה לבית 1[ד] יצאה 1 3 2 מקום שלישי 5
מירב 3 1 1 0 2 2 3 3 2 מקום רביעי 14
מריה 5 2 2 0 1 0 1 1 3 מקום חמישי 14
רועי 0 0 1 0 2 6 3 0 0 הודח 9
אדל טרם נכנסה לבית 1[ד] יצאה 1 1 0 הודחה 1
דניאל טרם נכנסה לבית 3 4 הודחה 4
אלי טרם נכנס לבית 1 6 5 עזב 11
עמוס טרם נכנס לבית 1 1 הודח 2
סימה 0 3 0 1 2 2 6 4 הודחה 16
מושיקו טרם נכנס לבית 1 3 הודח 3
תומר 3 4 3 1[ג] 1 4 3 0 גורש 15
בר טרם נכנסה לבית 1 הודחה 0
לירז 3 7 4 1[ג] 4 8 הודחה 26
מגי 0 2 2 1[ג] 3 הודחה 7
לירון 2 3 עזב 5
אורלי 0 2 1 הודחה 3
סמואל 2 2 4 הודח 8
תמי 5 3 2 עזבה 10
שמס 0 3 הודחה 3
אילן 1 הודח 1
אינה 7 הודחה 7
טאי 2 עזב 2
דיירים זמניים[ה]
עמרי טרם נכנס לבית 1[ד] יצא 0
טילטיל טרם נכנס לבית 1[ד] יצא 0
נטע טרם נכנסה לבית 1[ד] יצאה 0

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע פרק תאריך שידור נתוני צפייה[ו] מקור
אחוזי צפייה[ז] מספר צופים[ח]
1 1 אירוע הפתיחה 5 במאי 2018 29% 887,000 [24]
2 2 אירוע הכניסה השני 6 במאי 2018 26% 702,000 [25]
3 החלטות חשובות 9 במאי 2018 19.1% 595,000 [26]
3 4 רשימת ההדחה הראשונה 13 במאי 2018 18.1% 506,000 [27]
5 ההדחה הראשונה 16 במאי 2018 18.2% 465,000
4 6 מושבת צדק ישראל 20 במאי 2018 16.5% 453,000
7 העבירות של הדיירים 22 במאי 2018 15.1% 386,000 [28]
8 ההדחה השנייה 23 במאי 2018 17.8% 488,000 [29]
9 האחות הגדולה נפרדת 26 במאי 2018 17.7% 520,000 [30]
5 10 האח הגדול החדש נחשף 27 במאי 2018 18.4% 500,000 [31]
11 המשימה שהבעירה את הבית 30 במאי 2018 15.6% 454,000
6 12 המודח השלישי עוזב את הבית 3 ביוני 2018 19% 531,000
13 כדורגל בשחקים 6 ביוני 2018 16.9% 448,000 [32]
14 המודח הרביעי עוזב את הבית 9 ביוני 2018 16.2% 429,000 [33]
7 15 הדחה בהפתעה 13 ביוני 2018 18.5% 487,000 [34]
16 כניסת דיירים חדשים 16 ביוני 2018 18% 535,000 [35]
8 17 המשימה הסודית 20 ביוני 2018 15.8% 428,000 [36]
18 ההדחה המזויפת נחשפת 23 ביוני 2018 16.8% 432,000
9 19 המשימה הספונטנית 27 ביוני 2018 15% 393,000 [37]
10 20 המודח השישי עוזב את הבית 1 ביולי 2018 18.6% 503,000
21 הדיירים החדשים נכנסים לבית 4 ביולי 2018 19% 509,000 [38]
11 22 המשימה הסודית 8 ביולי 2018 19.9% 559,000
23 הטלנובלה מגיעה לשיאה 9 ביולי 2018 19.9% 554,000
24 משימת הלייקים 12 ביולי 2018 15.7% 432,000
25 מריה מקבלת מסר מבועז 14 ביולי 2018 17.9% 468,000 [39]
12 26 איך נגמרה משימת הלייקים? 15 ביולי 2018 17.7% 522,000
27 הריב שזעזע את הבית 18 ביולי 2018 20.6% 615,000
13 28 האם הדיירים ימכרו דייר אחר? 22 ביולי 2018 20.4% 584,000 [40]
29 תומר נפרד מהבית 23 ביולי 2018 15.8% 443,000 [41]
30 התקרית בין תומר לאלי 25 ביולי 2018 17.6% 517,000 [42]
31 הדיירים טסים לאיראן 26 ביולי 2018 16.8% 427,000 [43]
32 המפהכה הנשית באיראן 28 ביולי 2018 17.5% 527,000 [44]
14 33 קוריאה מחלקת את הבית 1 באוגוסט 2018 14.4% 466,000
34 המודח העשירי עוזב את הבית 4 באוגוסט 2018 16% 453,000 [45]
15 35 חבריות מתפרקות 8 באוגוסט 2018 18.3% 510,000 [46]
36 כרטיס ראשון לגמר 11 באוגוסט 2018 18% 488,000 [47]
16 37 המודח ה-12 עוזב את הבית 15 באוגוסט 2018 14.9% 417,000 [48]
17 38 קומי קומסה 19 באוגוסט 2018 15.5% 425,000
39 המודחים חוזרים לסגור חשבון 22 באוגוסט 2018 15.1% 406,000 [49]
40 חמישיית הגמר 25 באוגוסט 2018 17.2% 483,000 [50]
18 41 קמפיין הבחירות 29 באוגוסט 2018 12.7% 344,000 [51]
42 אירוע הגמר 1 בספטמבר 2018 22.3% 702,000 [52]
הערות
  1. ^ ההדחה הייתה מזויפת ולכן הקולות לא נספרו.
  2. ^ בשבוע זה הדיירים התבקשו לבחור שני שמות שאותם ירצו להציל מהדחה. קולות אלה לא ייכללו בסך כל ההצבעות להעמדה להדחה (לכל אחד מהדיירים) בטבלה זו, מאחר שאלו הן הצבעות להצלה.
  3. ^ 1 2 3 4 5 דייר/ת שעמד/ה להדחה מזויפת
  4. ^ 1 2 3 4 5 דייר זמני. הועמד/ה אוטומטית להדחה (מזויפת) כחלק ממשימה סודית
  5. ^ הדיירים הזמניים נכנסו למשך שבוע בלבד ויצאו מהבית בסופו.
  6. ^ המדרוג נכתב על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה
  7. ^ במגזר היהודי
  8. ^ באוכלוסייה הכללית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רז שכניק, נא להיערך בהתאם: רשת מתכוננת ל"האח הגדול", באתר ynet, 3 בפברואר 2016
  2. ^ ערן סויסה, ישראל אוגלבו זכה ב"אח הגדול", באתר ישראל היום, 1 בספטמבר 2018
  3. ^ קיץ ברבנר, ‏ניתוח לשינוי מין ל"אח הגדול": גימיק ברוח MeToo# או מהפכה פמיניסטית?, באתר מעריב אונליין, 6 במאי 2018
  4. ^ מיקי לוין, קיץ ברבנר, ‏"האחות הגדולה" הודחה: עורכת התוכנית סיימה תפקידה, רועי עוז יחליף אותה, באתר מעריב אונליין, 23 במאי 2018
  5. ^ מערכת tvbee, ‏סערה ב"האח הגדול": האחות הגדולה הודיעה על פרישה, באתר ‏מאקו‏, 23 במאי 2018
  6. ^ קיץ ברבנר, ‏נא לעשן בהתאם: "האח הגדול" אומר שלום לסיגריות, באתר מעריב אונליין, 3 במאי 2018
  7. ^ מערכת TMI, ‏האח הגדול הכניס דיירים חדשים לבית, והחזיר את הסיגריות לחצר, באתר מעריב אונליין, 8 ביולי 2018
  8. ^ ליהי עטר בכר‏, חשיפה ראשונה: כך נראה בית האח הגדול החדש, באתר וואלה!‏, 15 באפריל 2018
  9. ^ "האח הגדול עונה 1 - עיצוב בית האח הגדול | רשת 13". רשת 13. נבדק ב-2018-09-18.
  10. ^ מיקי לוין, האח הגדול: כל הפרטים על הבית החדש!, באתר TMI, ‏2 במאי 2018
  11. ^ האח הגדול עונה 1 - עיצוב בית האח הגדול, באתר רשת 13
  12. ^ "נחשף לראשונה: כך בית האח הגדול החדש נראה מבפנים". רשת 13. נבדק ב-2019-07-03.
  13. ^ מערכת TMI, האח הגדול: הכירו את המתמודדים של העונה החדשה!, באתר TMI, ‏5 במאי 2018
  14. ^ מיקי לוין, הכניסה השנייה: אלו המתמודדים שמצטרפים ל"אח הגדול", באתר TMI, ‏6 במאי 2018 (ארכיון)
  15. ^ וואלה! סלבס‏, "האח הגדול" 2018: הכירו את הדיירים, באתר וואלה!‏, 06 במאי 2018
  16. ^ הכירו את דיירי בית האח הגדול, באתר רשת 13
  17. ^ ערן סויסה, אביבית: "עברתי פה דברים מאוד קשים", באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2018
  18. ^ ערן סויסה, אליאב: "השתדלתי להישאר באיזון", באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2018
  19. ^ ערן סויסה, ישראל: "מצב הרוח שלי הוא בשמיים", באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2018
  20. ^ ערן סויסה, מירב: "לא ציפיתי להגיע למקום הזה", באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2018
  21. ^ ערן סויסה, מריה: "מה שקורה אצלי בפנים זה עולם אחר", באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2018
  22. ^ רן בוקר, המתמודדת תמי מונטג עזבה את בית האח הגדול, באתר ynet, 8 ביוני 2018
  23. ^ רן בוקר, עזיבה שלישית תוך חודש וקצת: לירון אופיר פורש מ"האח הגדול", באתר ynet, 16 ביוני 2018
  24. ^ רייטינג סופ"ש: הו הא מי זה בא, באתר וואלה
  25. ^ רייטינג יומי: מומנטום האח נמשך - ובקושי משאיר ניצולים, באתר וואלה
  26. ^ ירידה חדה לאח הגדול – מול רייטינג פושר לארץ נהדרת, באתר bizportal
  27. ^ 'בשבילה גיבורים עפים' הושקה עם 16.9% - ופגעה ב'אח הגדול', באתר bizportal
  28. ^ רייטינג יומי: כמה רחוק? לא ממש
  29. ^ אחרי שכבר ניצחה בשבוע שעבר: ארץ נהדרת נצמדת לאח הגדול, באתר bizportal
  30. ^ המספרת של בייל, הרייטינג של רשת: 20.9% לגמר הצ'מפיונס, באתר bizportal
  31. ^ רייטינג יומי: בשבילה הצופים עפים
  32. ^ החיים קלים יותר בלי 'ארץ' ממול: 'האח הגדול' ניצחה את הערב, באתר bizportal
  33. ^ רייטינג סופ"ש: חזון אחרית הימים - דרמה מנצחת ריאליטי
  34. ^ האח הגדול נוקמת: ניצחה את פרק סיום העונה של ארץ נהדרת, באתר bizportal
  35. ^ רייטינג סופ"ש: היום בעוד שנה התכנית תשודר?
  36. ^ 20% לספרד-איראן; וחדשות כאן נהנית שוב מהמשחקים, באתר bizportal
  37. ^ רייטינג יומי: בקצב העמבה
  38. ^ בלי המונדיאל: האח הגדול מזנקת ל-19%, בכאן המצב חלש, באתר bizportal
  39. ^ לא רק מונדיאל: 32.3% למהדורות מוצ"ש על ההתחממות בדרום, באתר bizportal
  40. ^ האח הגדול חצתה את רף 20 הנק'; רק 9.2% להיום בעוד שנה, באתר bizportal
  41. ^ כאן 11 מבסס את הפריים אחרי המונדיאל; ניצח את ערוץ עשר, באתר bizportal
  42. ^ השקה נאה ל'נינג'ה ישראל' עם 18.7% - שגברה על 'האח הגדול, באתר bizportal
  43. ^ יום חמישי, באתר bizportal
  44. ^ האח הגדול ונינג'ה ישראל ראש בראש במוצאי שבת, באתר bizportal
  45. ^ שוויון בין נינג'ה להאח הגדול; רשת עוקפת בחדשות השבת, באתר bizportal
  46. ^ האח פתחה פער על נינג'ה, באתר bizportal
  47. ^ 'האח הגדול' בורחת ל'נינג'ה': פתחה פער של 3 נקודות, באתר bizportal
  48. ^ מהפך: נינג'ה עקפה את האח הגדול – שאיבדה 3.5 נק' בשבוע, באתר bizportal
  49. ^ הנינג'ות ניצחו את האח הגדול: פער של 30% בכמות הצופים, באתר bizportal
  50. ^ התחזקות לחדשות 2 בשישי ומוצ"ש - על חשבון ערוץ עשר, באתר bizportal
  51. ^ בדרך לגמר האח הגדול: נינג'ה דווקא פותחת פער, באתר bizportal
  52. ^ לראשונה אחרי הפיצול: גמר האח הגדול הסתפק ב-22.3%, באתר bizportal