יחסי הודו – כורדיסטן העיראקית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי הודוכורדיסטן העיראקית
הודוהודו כורדיסטן העיראקיתכורדיסטן העיראקית

לחצו כדי להקטין חזרה

רוסיהיפןקוריאה הצפוניתקוריאה הדרומיתמונגוליההרפובליקה העממית של סיןטאיוואןהפיליפיניםמלזיהאינדונזיהפפואה גינאה החדשהאוסטרליהניו זילנדאיי שלמהקלדוניה החדשהפיג'יוייטנאםלאוסקמבודיהתאילנדמיאנמרבנגלדשבהוטןנפאלהודוסרי לנקהפקיסטןאפגניסטןאיראןקזחסטןאוזבקיסטןטורקמניסטןקירגיזסטןטג'יקיסטןעומאןתימןערב הסעודיתאיחוד האמירויות הערביותקטרבחרייןכוויתעיראקירדןסוריהישראללבנוןקפריסיןאזרבייג'ןארמניהגאורגיהטורקיהמצריםלובתוניסיהאלג'יריהמרוקוסהרה המערביתמאוריטניהמאליניז'רצ'אדסודאןדרום סודאןאריתריאהג'יבוטיאתיופיהסומליהקניהאוגנדההרפובליקה הדמוקרטית של קונגוהרפובליקה המרכז-אפריקאיתקמרוןניגריהבניןטוגוגאנהבורקינה פאסוחוף השנהבליביריהסיירה לאוןגינאהסנגלגמביהכף ורדהגינאה המשווניתגבוןהרפובליקה של קונגוטנזניהבורונדירואנדהאנגולהזמביהמלאווימוזמביקמדגסקרזימבבואהבוטסואנהנמיביהאסוואטינידרום אפריקהלסוטומאוריציוספינלנדשוודיהנורווגיהנורווגיהדנמרקהממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדתאירלנדפורטוגלספרדצרפתצרפתאיטליהאיטליהאיטליהמלטהשווייץבלגיההולנדגרמניהפוליןבלארוסליטאלטביהאסטוניהאוקראינהמולדובהרומניהבולגריהיווןאלבניהמקדוניה הצפוניתסרביהמוטנגרובוסניה והרצגובינהקרואטיהסלובניהאוסטריהצ'כיהסלובקיההונגריהאיסלנדגרינלנדקנדהארצות הבריתארצות הבריתמקסיקוקובההקריבייםבליזגואטמלההונדורסאל סלוודורניקרגואהקוסטה ריקהפנמהקולומביהונצואלהגיאנהסורינאםגיאנה הצרפתיתברזילאורוגוואיאקוודורפרובוליביהפרגוואיארגנטינהצ'ילהאיי פוקלנד
הודו כורדיסטן העיראקית
משטר
רפובליקה סוציליסטית פדרלית דמוקרטיה פרלמנטרית
שטח (בקמ"ר)
3,287,263 48,641
אוכלוסייה
1,403,643,260 6,171,083
תמ"ג (במליוני דולרים)
8,443,360

יחסי הודו–כורדיסטן העיראקית הם היחסים הבילטרליים שבין הרפובליקה של הודו לבין כורדיסטן העיראקית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודו מחזיקה מאז היווסדה בקשרים הדוקים עם עיראק, ומתוקף כך לא קיימה יחסים משמעותיים עם כורדיסטן העיראקית במשך השנים, אך ב-2014 נוצרו יחסים בין המדינות עקב המאבק במדינה האסלאמית והחלשות השלטון המרכזי העיראקי. ביולי 2014, אמר לתקשורת ההודית אמין חוואראני, ראש האגף ליחסים בינלאומיים של המפלגה הדמוקרטית הכורדיסטנית, כי הוא מקווה לקשרים פוליטיים וכלכליים עמוקים יותר עם הודו, ותיאר את המדינה כ"שותפה חשובה". חוואראני גם הביע את רצונו לראות את ממשלת הודו פותחת קונסוליה בארביל, והזמין חברות הודיות להשקיע בכורדיסטן העיראקית[1], ובנובמבר 2014 ביקר השליח המיוחד מטעם ממשלת הודו השגריר סורש ק. רדי בכורדיסטן העיראקית ונפגש עם פקידי ממשל כורדים. רדי הצהיר כי הודו "תומכת באופן מלא באזור כורדיסטן בתקופה קשה זו", והביעה אמון בממשלת הכורדים ובכוחות הפשמרגה שישמרו על היציבות והביטחון של האזור. השגריר הודיע כי ממשלת הודו תפתח קונסוליה בכורדיסטן[2].

הודו וכורדיסטן העיראקית מקיימים יחסים כלכליים, שמתבטאים בעיקר ברכישת נפט גולמי כורדי שנמכר על ידי חברות טורקיות על ידי הודו.

כורדים רבים נוסעים להודו למטרות חינוכיות או רפואיות.

נציגויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרפובליקה של הודו מחזיקה בקונסוליה בארביל.

כורדיסטן העיראקית אינה מחזיקה בנציגות בהודו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Swami, Praveen (2014-07-02). "Kurdish leadership calls for better India ties". The Hindu (בIndian English). ISSN 0971-751X. נבדק ב-2022-10-18.
  2. ^ "India to open Consulate General in Kurdistan". dfr.gov.krd. אורכב מ-המקור ב-2015-11-17.