ליאור כהן (שחקן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליאור כהן
לידה 8 בדצמבר 1984 (בן 39)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאור כהן (נולד ב-8 בדצמבר 1984), שידוע כמלכת דראג בשם במה קיארה דופלה, הוא קומיקאי, זמר, דיג'יי, מדבב, שחקן תיאטרון וטלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן נולד וגדל בשכונת קריית מנחם בירושלים. הוא בוגר ישיבה תיכונית בעיר הולדתו. בגיל 16 החל לימודיו בבית הספר לאיפור מקצועי "טאצ'-לייט" בירושלים. עבד כמאפר בקפה טלעד (ערוץ 2), בערוץ 24, בסרטי סטודנטים, מאפר ראשי של המכביה ה-19 ועוד. לימד איפור מקצועי כ-17 שנים ברשת בתי הספר למקצועות היופי רוית אסף, וכיום מלמד את כל המקצועות האיפור, האפקטים והאיירבראש בבית הספר של ירין שחף.

קריירת דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2022 דיבב את דמותה של "פאולין פיניקס" בסדרת הטלוויזיה "דד אנד - שומרי הבית הרדוף" של נטפליקס. בשנת 2023 דיבב בעונה השנייה של הסדרה "דד אנד - שומרי הבית הרדוף" של נטפליקס. וגם את דמותו של "סטיב" בסרט משפחה לא מחליפים של נטפליקס.[דרוש מקור]

קיארה דופלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של קיארה דופלה עלתה בשנת 2001, כאשר היה כהן בן 16, במסגרת סדנת דראג בבית הפתוח בירושלים. הוא עלה לבמה לראשונה עם דמותה של "קיארה דופלה", בשיר "finally" מתוך הסרט פרסילה מלכת המדבר.

קיארה דופלה הופיעה בתוכניות "מאחורי האלבומים הגדולים" עם יהודית רביץ, מרגול שופטת וארץ נהדרת (ערוץ 2) ובתחרויות קדם-אירוויזיון (הערוץ הראשון) והשתתפה בסדרות תמיד אותו חלום ובלי בושה.

קיארה דופלה מופיעה באופן קבוע ברחבי הארץ ואף ייצגה את העיר תל אביב ואת ישראל במצעדי הגאווה המרכזיים של קלן, ברלין, קפריסין, סן פרנסיסקו, אמסטרדם ו נורווגיה.

בשנת 2011 השתתפה בהצגת פרינג' בשם "סינדי-פאקינג-רלה", עיבוד של סינדרלה ל"מבוגרים" בה כיכבה בתור האחות היפה והמרשעת של סינדרלה.

בשנת 2012 העלתה מופע מראשון מסוגו בישראל שבו הופיעה עם 20 דמויות שונות, בשילוב מסך לד שיצר אינטראקציה בין המופע שהוצג על הבמה, לדמיות שהופיעו על המסך.

בשנת 2016 השתתפה קיארה דופלה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" והגיע עד לשלב חצי הגמר (מקום 5 בעונה).

בשנת 2018 הוציאה קיארה את הסינגל הראשון שלה "דיג'יי ששון". הסינגל הושק בקליפ מושקע שזכה להצלחה גדולה בעיקר בקרב הקהילה הגאה.

קיארה דופלה מתהדרת בתואר "הדראג דיג'יי הראשון בארץ" בהיותו דיג'יי.

פאות קדושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן מופיע בהרכב פאות קדושות כקיארה דופלה משנת 2002. הוא הוביל לצד חבריו ללהקת פאות קדושות שורה של ערבי מחווה לדיוות הישראליות ובהן חני נחמיאס, ציפי שביט, מיכל ינאי, מיכל אמדורסקי, מאיה בוסקילה, מיקי קם, אילנית, ירדנה ארזי, ריטה, אילנה אביטל, חנה לסלאו ורבות אחרות. כולן לקחו חלק פעיל במופע לצד דמותה של קיארה.

במסגרת ההרכב השתתפה קיארה דופלה בתוכניות הטלוויזיה, "צחוק מעבודה" (ערוץ 2), "דרבי קריוקי" (ערוץ 24), "עלם חמודות" - קליפ לצדן של זהבה בן ומרגלית צנעני "האח הגדול" (ערוץ 2).

כהן מככב כאחד מארבעת השחקנים הראשיים בהצגת הבידור "פאות קדושות" בבימויו של אמיר פרישר גוטמן, שהועלתה לראשונה ב-6 באוגוסט 2013.

בשנת 2016 השתתפה ביחד עם הלהקה בקמפיין אינטרנטי למשקה "קופי שוט" של שטראוס גרופ. וב-2017 הלהקה הובילה את קמפיין הביטוח "מיס פנסיה" של מנורה מבטחים פנסיה וגמל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 במרץ 2020 נולד בנו הבכור כתוצאה מהורות משותפת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]