לרנו!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לרנו!
lernu!
סוג אתר ללימוד שפה
תקופת הפעילות דצמבר 2002 – הווה (כ־21 שנים)
מייסדים E@I
בעלות E@I עריכת הנתון בוויקינתונים
שירותים עיקריים לימוד אספרנטו, פורום
הרשמה ללא תשלום
lernu.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לרנו! (!lernu) הוא שירות מקוון המיועד ללימוד שפת האספרנטו. האתר הוקם ב-21 בדצמבר 2002 על ידי E@I (אנ'), ארגון נוער בינלאומי אשר החל בתור קבוצת עבודה באגודת הנוער האספרנטי העולמי ומנוהל על ידם. משמעות המילה "לרנו" באספרנטו היא "למד" במודוס הציווי.

נכון לשנת 2013 דיווח האתר כי הוא זוכה ל-150–300 אלף כניסות מדי חודש[1], וכיום יש בו למעלה מ-300 אלף משתמשים רשומים.

הקורס הראשי באתר מבוסס על סיפור מסוגת המדע הבדיוני בשפת האספרנטו המתאר מכונת זמן, ויחד עם התרגילים המצורפים לכל שיעור, לומד התלמיד במהלך הקורס את יסודות השפה. יחד עם לימוד השפה, הקורס חושף את התלמיד לפעילות האספרנטיסטית בעולם. זהו אחד הקורסים הפופולריים באינטרנט ללימוד שפת האספרנטו וייחודו בכך שהוא מציע את הקורס ב-36 שפות שונות, בהן: קטלונית, מנדרינית, דנית, אנגלית, פינית, צרפתית, גיאורגית, גרמנית, עברית, הונגרית, איטלקית, קירונדי, סווהילית, נורווגית, פרסית, פורטוגזית, רומנית, סרבית, סלובקית, סלובנית, שוודית, אוקראינית. (זאת, בניגוד לקורס של אפליקציית לימוד השפה דואלינגו לדוגמה, שמציעה קורסים באספרנטו רק מאנגלית, ספרדית, פורטוגזית, צרפתית וסינית).

הקורסים בשפות השונות מתורגמים על ידי מתנדבים מהגרסה האספרנטית, ולפיכך רמת התרגום שלהן משתנה בין קורס לקורס.

מלבד הקורסים, האתר כולל מגוון שירותים וכלים נוספים ללימוד אספרנטו, כגון משחקים, מילונים, סיפורים מוקלטים וסרטונים. הוא גם מספק שירותים תקשורתיים כגון צ'אט, פורום דיונים וחדשות בנוגע לאירועי אספרנטו. דוברי השפה וארגוני אספרנטו יכולים לפרסם תוכן שקשור לפעילויות ולשירותים שלהם באתר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מתוך תקציר הרצאה על האתר מקונגרס האספרנטו ה-98 שנערך ב-2013(באספרנטו)