משתמש:הוצ'י/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר של העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר של העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן
מידע כללי
מאת ג'יי קיי רולינג
תורגם לשפות יותר מ-67 שפות
הוצאה
הוצאה הוצאת בלומסברי (מהדורה מקורית)
פרוזה (מהדורה עברית)
תאריך הוצאה 8 ביולי 1999
מספר עמודים 435 (בגרסא העברית)

"הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" הוא הספר השלישי בסדרת ספרי "הארי פוטר" של הסופרת ג'יי קיי רולינג. הספר יצא לאור באנגלית ב-8 ביולי 1999, והסרט המבוסס עליו יצא לאקרנים בשנת 2004.

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}}

לפני הוגוורטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל כרגיל ביום הולדתו של הארי בחופשת הקיץ, אותו הארי נאלץ לבלות אצל דודיו - משפחת דרסלי. ליום הולדתו הוא מקבל מתנות ומכתבים מרון ויזלי והרמיוני גריינג'ר, שנמצאים כל אחד לחוד בחופשה בחוץ לארץ. רון אף שולח לו גזיר עיתונות המתאר כיצד אביו זכה בהגרלה ולקח את משפחתו לחופשה עם האח הבכור ביל במצרים - בתמונה נראית כמעט כל משפחתו של רון, וגם עכברוש המחמד שלו, סקאברס.

בזמן שהחדשות עוסקות בסיריוס בלק, רוצח מטורף שנמלט מהכלא, שומע הארי חדשות רעות באמת, על כך שדודתו מארג', אחותו של ורנון, עומדת לבוא לביקור. הארי מבטיח לשתף פעולה עם משפחת דרסלי ולהעמיד פנים כאילו הוא לומד במוסד לעבריינים צעירים, שכן הוא רוצה כי הדוד ורנון יחתום לו על אישור להשתתף בביקורים לכפר הוגסמיד להם תלמידי הוגוורטס זוכים החל משנתם השלישית. למרות מאמציו להתעלם מהעלבונות שמארג' מטיחה בו לכל אורך ביקורה, בסופו של דבר הארי נשבר לאחר שהדודה מעליבה את הוריו ורומזת כי הם נהגו שיכורים ב"תאונת הדרכים" שגרמה למותם. הוא גורם לה להתנפח כמו בלון ולהתעופף לתקרה ולאחר מכן הוא לוקח את חפציו ונמלט,מפני שהוא בטוח שיסולק מהוגוורטס על כך ומרגיש אובד עצות.

בעוד הוא עומד ברחוב ומהרהר במצבו, הוא מרגיש שעוקבים אחריו ומבחין בדמות כלב גדול. הוא מועד ונופל, ותוך כדי כך מזמן בטעות את אוטונוס הלילה (The Knight Bus), המסיע קוסמים ברחבי אנגליה. הוא מחליט לנסוע אל סמטת דיאגון, לקחת את כספו מהבנק ולהימלט. בזמן שהוא על האוטובוס הוא שומע חדשות על האסיר הנמלט - מתברר כי הוא אינו מוגל, אלא קוסם בשם סיריוס בלק, שנמלט מאזקבאן - בית הכלא לקוסמים. הוא שומע כי בלק רצח שלושה עשר איש בעזרת קללה אחת, והיה אחד מתומכיו הגדולים ביותר של וולדמורט.

כאשר הארי מגיע אל סמטת דיאגון, הוא נתקל בקורנליוס פאדג', שר הקסמים, המחפש אחריו. להפתעתו של הארי, פאדג' אינו מתכנן כלל להעניש אותו, והוא מוודא שהארי ישתכן בחדר בפונדק הקלחת הרותחת עד אשר תתחיל שנת הלימודים. ביום שלפני תחילת השנה הארי פוגש את משפחת ויזלי ואת הרמיוני בזמן שהם קונים חפצים לבית הספר. רון חושש לבריאותו של סקאברס, והם הולכים לחנות בעלי חיים כדי לקנות עבורו תרופה. בחנות מזנק על רון חתול ג'ינג'י בשם קרוקשנקס, והרמיוני המוקסמת קונה אותו. בין קרוקשנקס לסקאברס מתפתחים מיד יחסים עכורים, ורון שב ומאשים את קרוקשנקס כי הוא מנסה לטרוף את סקאברס, מה שגורם למתיחות בינו לבין הרמיוני.

בלילה שלפני הנסיעה להוגוורטס, הארי שומע את הוריו של רון מתווכחים. הוא מקשיב ומגלה שהם דנים בשאלה האם יש לגלות להארי כי בלק ככל הנראה רודף אחריו, כדי לנקום בו על שגרם לתבוסתו של וולדמורט. אביו של רון מזהיר את הארי ביום הנסיעה מפני בלק ומתרה בו שלא יצא וינסה לתפוס אותו בעצמו, להפתעתו של הארי שאינו מבין מדוע ירצה לעשות דבר כזה.

בהוגוורטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהם עולים על ההוגוורטס אקספרס, הארי, רון והרמיוני חולקים תא עם קוסם שקוע בשינה בשם פרופסור לופין, והם מניחים שהוא המורה החדש להתגוננות מפני כוחות האופל. לקראת סוף מסעם, הרכבת עוצרת עצירה פתאומית, ועולים עליה יצורים מפחידים, מפיצי קור ושואבי שמחה. כאשר אחד מהיצורים נכנס לתא של הארי, שומע הארי צרחה ומאבד את הכרתו. לאחר שהוא שב להכרתו הוא שומע כי היצור גרם לכל הנוכחים בתא לחוש כאילו לעולם לא ישמחו שוב, אך רק הארי התעלף מביניהם. עוד הוא שומע כי פרופסור לופין הצליח להרחיק את היצור. לופין מחלק ליושבי התא שוקולד ומסביר כי היצור שעלה לרכבת הוא סוהרסן - אחד משומרי אזקבאן המפלצתיים - שחיפש את סיריוס בלק.

בסעודה החגיגית לכבוד פתיחת השנה, פרופסור דמבלדור מכריז כי אותם הסוהרסנים ישמרו על שערי הוגוורטס כל עוד סיריוס בלק חופשי, ומברך את שני המורים החדשים - פרופסור לופין, והאגריד, שישמש בתור המורה לטיפול בחיות הפלא מאז זוכה מאשמת פתיחת חדר הסודות בספר השני.

החל מהשנה השלישית, התלמידים בוחרים מספר מקצועות הרחבה. מאחר שהרמיוני לקחה את כל המקצועות האפשריים, המערכת שלה נראית בלתי אפשרית עבור הארי ורון, שכן חלק מהמקצועות נלמדים באותן שעות ממש, אך הרמיוני מתחמקת מתשובה לשאלה כיצד תצליח להסתדר. השיעור הראשון שלהם הוא גילוי עתידות עם פרופסור טרלוני, שמפזרת נבואות שחורות לכל עבר ובפרט חוזה את מותו של הארי, וגורמת להארי לחשוש שהכלב שראה כשעזב את בית דרסלי הוא סימן למוות.

בשיעור הראשון עם האגריד, מנסה האגריד ללמד את התלמידים כיצד לגשת ולרכב על היפוגריף. הארי מתנדב ומצליח לרכב על היפוגריף בשם באקביק, ומעורר את זעמו של דראקו מאלפוי, שמתגרה בבאקביק וננשך על ידו. מאותו הרגע מנצל מאלפוי את הפציעה שלו כדי להשיג הטבות בשיעורים, וכדי לתת תירוץ לפיטוריו של האגריד וחיסולו של באקביק.

השיעור הראשון עם פרופסור לופין מתגלה כהצלחה: לופין מלמד את הכיתה כיצד להביס בוגארט ונותן לחלק מהסטודנטים להתמודד איתו במו ידיהם. למרבה אכזבתו של הארי, לופין מונע ממנו להתמודד עם הבוגארט על ידי כך שהוא מתעמת איתו בעצמו. למראה לופין, הבוגארט הופך לכדור לבן, מה שגורם לחלק מהתלמידים לתהות מדוע לופין מפחד מכדורי בדולח. מאוחר יותר, כאשר כל התלמידים פרט להארי יוצאים אל הוגסמיד, הארי מבקר במשרדו של לופין ושואל אותו מדוע הוא מנע ממנו להתמודד עם הבוגארט. לופין אומר כי זה נועד למנוע מדמותו של לורד ולדמורט להופיע בכיתה, שכן לופין סבר כי אליו יהפוך הבוגארט עבור הארי. בזמן שהארי יושב אצל לופין, מגיע סנייפ עם שיקוי שהכין בעבור לופין. הארי לא מבין מדוע לופין שותה את השיקוי, וחושב שסנייפ מנסה להרעיל אותו.

לאחר סעודת ליל כל הקדושים, מגלים תלמידי גריפינדור שתמונתה של הגברת השמנה, ששומרת על הכניסה למעונות המשותפים שלהם, נקרעה לגזרים בידי סיריוס בלק שניסה להיכנס ללא הסיסמה, ונמלט לאחר מכן. הן התלמידים והן המורים מוכים בהלם מכך שבלק הצליח להיכנס לטירה, אך איש אינו מבין כיצד, אף שסנייפ רומז שאולי הייתה לו עזרה מבפנים. מאחר והגברת השמנה מפוחדת מדי לשמש שוב כשומרת על מגדל גריפינדור, היא מוחלפת בידי סיר קאדוגן, אביר מגוחך וכושל, שנוהג לשנות את הססמא למגדל לעתים תכופות.

מספר ימים לאחר מכן הכיתה מופתעת לגלות שסנייפ מחליף את לופין שחלה, לאכזבתם הרבה של התלמידים. סנייפ לועג להישגי התלמידים וקצב ההתקדמות הנוכחי של הכיתה, וקופץ לפרק על אנשי זאב, ונותן להם לכתוב עבודה על הדרכים השונות לגילויים והריגתם.

משחק הקווידיץ' הראשון של גריפינדור הוא מול הפלפאף, לאחר שהמשחק המתוכנן נגד סלית'רין הועבר בשל "פציעתו" של מאלפוי. המשחק מתנהל במזג אוויר קשה, ובאמצע המשחק הארי נופל מהמטאטא שלו לאחר שקבוצה של סוהרסנים מתקרבת אליו יותר מדי וכמעט גורמת לו להתעלף פעם נוספת. למרות שדמבלדור מצליח להאט את נפילתו, הארי מגיע למרפאה, ושם הוא שומע את הבשורות הרעות: המשחק הסתיים בניצחון הפלפאף (ההפסד הראשון של הארי בקווידיץ') אף על פי שקפטן הפלפאף, סדריק דיגורי, ביקש משחק חוזר, והמטאטא של הארי נהרס לאחר שהתעופף ופגע הישר בערבה המפליקה.

אמצע השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור לופין חוזר ללמד, לשמחתם של התלמידים, ומבטל את חובת ההגשה של המאמר על אנשי הזאב (לצערה של הרמיוני, שכבר סיימה אותו). בסוף השיעור לופין מבקש לדבר עם הארי, והארי שואל אותו מדוע הסוהרסנים משפיעים עליו יותר מאשר על אחרים. לופין מבטיח לו שזה לא בגלל חולשה כלשהי של הארי, אלא בגלל הטראומה שעברה עליו כתינוק - רצח הוריו - ושמאפשרת לסוהרסנים, השואבים את שמחתו של האדם ומשאירים אותו רק עם זכרונותיו הרעים, להשפיע עליו יותר מאשר על אחרים שאין בעברם טראומות דומות. הארי מבקש מלופין שילמד אותו קסם להתגוננות בפני הסוהרסנים, ולופין מסכים לעשות זאת בהמשך השנה.

מועד הביקור הבא בהוגסמיד מגיע, והארי שוב אינו מסוגל לצאת, אך הפעם באים פרד וג'ורג' ויזלי לעזרתו. הם נותנים לו מפה קסומה שאותה גנבו בשנה הראשונה ללימודיהם ממשרדו של פילץ' השרת. המפה המכונה "מפת הקונדסאים", מאפשרת למשתמש בה לראות את כל הוגוורטס, כולל כל המעברים הסודיים שבה, ואת שמם ומיקומם של כל האנשים שנמצאים בה. על המפה חתומה רביעייה, תחת הכינויים "ירחוני, זנב תולע, רך-כף וקרניים". בעזרת המפה וגלימת ההיעלמות שלו, הארי מצליח להגיע להוגסמיד ולטייל בה עם רון והרמיוני.

בפונדק שלושת המטאטאים, הארי שומע שיחה בין קורנליוס פאדג', האגריד, הפרופסורים פליטיק ומקגונגל ובעלת הפונדק, מאדם רוזמרטה, בנוגע להוריו של הארי. מסתבר כי סיריוס בלאק היה חברם הטוב של בני הזוג פוטר, ושימש בתור השושבין של ג'יימס בחתונתם ובתור הסנדק של הארי. עוד מתברר כי בלק היה שומר הסוד של הפוטרים – הוטל עליו לחש שהסתיר את מקום המצאם של לילי וג'יימס כל עוד בלק לא מסר מידע, כך שוולדמורט לא יהיה מסוגל למצוא אותם גם אם ישקיע את כל מאמציו בחיפוש. מכך נובע כי בלק בגד בג'ימס ולילי ומסר לוולדמורט את הסוד. הארי שומע עוד כי פיטר פטיגרו, שהיה חברם של ג'יימס ובלק בבית הספר, יצא לרדוף אחרי בלק, שהרג אותו. פאדג' מספר עוד כי בביקורו האחרון באזקבאן פגש את בלק, שנראה נורמלי במידה מפתיעה גם לאחר שנות כליאתו הרבות, ואף ביקש מפאדג' את העיתון שלו כדי לפתור את התשבץ.

במהלך חופשת חג המולד, הארי, רון והרמיוני שומעים מהאגריד כי הוא לא יואשם בדבר בשל התקיפה של בקביק את מאלפוי. עם זאת, בקביק עומד לעלות למשפט וייתכן שיוחלט להשמידו. הרמיוני מבטיחה לעזור להאגריד בהגנה במשפט.

ביום חג המולד הארי מופתע לגלות שקיבל כמתנה אנונימית מטאטא חדש - אש המחץ - הטוב ביותר מסוגו. הרמיוני חושדת כי המטאטא נשלח מסיריוס בלק וכי הוא ממולכד, והיא פונה לפרופסור מקגונגל, שמחרימה את המטאטא לצורך בדיקה. בשל כך פורצת מריבה בין הארי ורון ובין הרמיוני, והם מפסיקים לדבר איתה.

עם תחילת השליש השני, מתחילים השיעורים הפרטיים של הארי עם פרופסור לופין. לופין מלמד אותו לחש לזימון פטרונוס - יצור קסום שמטרתו להגן מפני סוהרסנים. לצורך ההתנסות, לופין משתמש בבוגארט שהופך, עבור הארי, לסוהרסן. בתחילה הארי מתקשה בהטלת הלחש, ונזכר שוב ושוב, בהשפעת הסוהרסן, באירוע שבו מתו הוריו. באחד מהשיעורים הפרטיים, לופין מספר להארי על נשקם הנורא ביותר של הסוהרסנים - ה"נשיקה" בה הם שואבים מהקורבן את רוחו.

לאחר בדיקות רבות מוחזר המטאטא של הארי אליו, אך השמחה מושבתת כמעט מיד כאשר סקאברס, העכברוש של רון, נעלם, וכל שהוא מותיר אחריו הוא כתמי דם. רון מאשים את קרוקשנקס, והדבר גורם לריב קשה במיוחד בינו ובין הרמיוני.

משחקם הבא של גריפינדור הוא נגד רייבנקלו, וכבר בתחילתו מבחין הארי בכך שהמחפשת החדשה שלהם, צ'ו צ'אנג, היא יפה מאוד - משיכה שתתגבר בספרים הבאים. במהלך המשחק מופיעים שלושה סוהרסנים במגרש, אולם הארי מצליח להטיל עליהם את לחש הפטרונוס, לתפוס את הסניץ' ולנצח במשחק. רק אז מתגלה כי ה"סוהרסנים" היו למעשה מאלפוי, קראב, גויל ומרקוס פלינט - תלמידי סלית'רין - בתחפושת.

באותו הלילה מתעורר הארי לשמע צעקות מהמיטה של רון, שראה את סיריוס בלק ליד מיטתו. בית הספר עובר זעזוע נוסף בעקבות התקרית, עד כדי שכירת טרולים שיפטרלו בחלק מהמסדרונות. בהמשך יתברר כי קרוקשנקס, החתול של הרמיוני, התיידד עם בלק, והעביר לו דף ססמאות של נוויל, שנאלץ לרשום אותן היות שסר קאדוגן דאג לשנות את הססמא לעתים תכופות. בעזרת הדף נכנס בלק אל המגדל, הודות לעובדה שסר קאדוגן לא זיהה אותו או שכלל לא התייחס לעובדה שבלק משוטט בטירה באמצע הלילה.

במסע הבא של תלמידי בית הספר להוגסמיד, הארי יוצא גם כן תחת מעטה גלימת ההיעלמות שלו, ויחד עם רון מבקר ליד "הצריף המצווח" - בית נטוש ומסוגר, שעל פי השמועה רדוף רוחות. בזמן שהם שם מופיעים מאלפוי, קראב וגויל ומתחילים ללעוג לרון ולצחוק על האגריד ובקביק. הארי משליך עליהם בוץ ותוקף אותם תחת מעטה גלימת ההסוואה, אך תוך כדי המאבק הגלימה נשמטת לרגע אחד, ומאלפוי מצליח לראות את הארי. מתוך ידיעה כי מאלפוי ילשין עליו, הארי נמלט חזרה אל הוגוורטס, אך נתפס בידי סנייפ, הלוקח אותו למשרדו.

סנייפ מתגרה בהארי ומשווה את יהירותו וזלזולו בחוקים לאביו - ג'יימס. הארי מתרגז וצועק על סנייפ, ואומר שדמבלדור סיפר לו כי אביו של הארי הציל את חייו של סנייפ. סנייפ טוען כי אביו של הארי הציל אותו רק לאחר שהוא וחבריו גרמו לסיכון חייו של סנייפ מלכתחילה, וכי אביו של הארי עשה זאת כדי להציל את עורו שלו. סנייפ מכריח את הארי לרוקן את כיסיו ומוצא את מפת הקונדסאים (שנראית כמו דף חלק). הוא מנסה לגרום לה לחשוף את סודותיה, אך היא בתגובה רק פולטת עלבונות כלפיו. סנייפ קורא ללופין כדי שיבהיר את העניינים, תוך שהוא רומז שהארי קיבל את המפה הישר מאחד מיוצריה. לופין מיתמם ואומר כי המפה נראית לו כתעלול שנקנה בחנות בהוגסמיד, ורון מתפרץ לחדר ומאמת את הסיפור הזה.

לופין מוציא את רון והארי ממשרדו של סנייפ ולוקח את המפה איתו. הוא מטיף להארי בזעם על הסיכונים המיותרים שהארי נוטל על עצמו, ומבהיר להם שהוא מכיר את המפה, וכי אינו מתכוון להחזיר אותה להם. הוא אומר להארי כי הערתו של סנייפ על יוצרי המפה רומזת ככל הנראה שהם עשויים לרצות למשוך את הארי אל מחוץ לבית הספר. הארי ורון מתרשמים לגלות שלופין ככל הנראה מכיר את אותם יוצרים.

לאחר שלופין עוזב אותם, הארי ורון נתקלים בהרמיוני, שמספרת להם כי האגריד הפסיד במשפט ועומדים להוציא את בקביק להורג. רון מתחייב לעזור להרמיוני בהכנת הערעור, והשניים מתפייסים לאחר שהרמיוני מחבקת את רון (למבוכתו הרבה) ומתנצלת על מה שקרה לסקאברס.

העומס שהרמיוני לקחה על עצמה בלימודיה והמעורבות הרגשית שלה בפרשת בקביק נותן בה את אותותיו - בשיעור טיפול בחיות הפלא האגריד מדבר עם הארי, רון והרמיוני ובוכה על גורלו של האגריד, ומשמאלפוי מלגלג על כך, הרמיוני סוטרת לו. לאחר מכן הם הולכים יחד לשיעור לחשים, אולם משהארי ורון מגיעים, הם מגלים שהרמיוני נעלמה. הם מוצאים אותה לאחר ארוחת הצהריים בחדר המשותף, ישנה על ספר הלימוד שלה. כשהיא שומעת שפספסה את השיעור היא נכנסת להיסטריה, אך לא מגלה לאן נעלמה. לאחר מכן, בשיעור גילוי עתידות פוקעת סבלנותה של הרמיוני, שמעולם לא העריכה את המקצוע, והיא מתקוטטת עם פרופסור טרלוני ופורשת מהמקצוע.

בלילה שלפני משחק הקווידיץ' המכריע נגד סלית'רין, הארי רואה מחלון חדרו את קרוקשנקס מתהלך יחד עם הכלב הענקי שראה בעבר, אולם עד שהוא מצליח להעיר את רון השניים נעלמים. המשחק נגד סלית'רין מתגלה בתור האלים והטעון ביותר מכל המשחקים שבהם הארי השתתף עד אז, אך הוא מסתיים בניצחון של גריפינדור ובזכייתם בגביע, לראשונה מאז הגיע הארי להוגוורטס.

יום הבחינות האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הבחינות האחרון, ה-6 ביוני, נבחנו הארי, רון ושאר תלמידי השכבה בבחינה בגילוי עתידות. אחד אחרי השני, נבחנו כל התלמידים, עד שהגיע תורו של הארי. הוא שיקר במהלך המבחן (שכלל ראייה בכדור בדולח) וכהותר ללכת, נתקפה הפרופסור טרלוני בהתקף מוזר ודיקלמה: "אדון האופל שוכן לבדו, ללא אח ורע, כל חסידיו נטשוהו. משרתו כבול זה תריסר שנים. הלילה, לפני חצות, ינתץ המשרת את כבליו וישוב ויצטרף לאדונו. אדון האופל יעלה ויבוא שנית בעזרת משרתו, כגדול ונורא משהיה אי פעם בעבר. הלילה.. לפני חצות.. המשרת.. יצא.. להצטרף.. לאדוניו". הארי, מוכה הלם, רץ אל מגדל גריפינדור כדי לספר על החדשות לחבריו. אך באותו זמן הם מקבלים מכתב מהאגריד, בקביק יוצא להורג בשעת הדימדומים. הארי, רון והרמיוני, יוצאים מכוסים על ידי גלימת היעלמות של הארי ומגיעים לביתו של האגריד. הם מנחמים אותו, בדיוק כאשר במקרה נמצא סקאברס. חברי הההוצאה להורג ממהרים לבוא, והם נמלטים מן המקום. סקאברס בורח ורון בעקבותיו. הארי והרמיוני מנסים להגיע אליו, אך לפתע הכלב השחור שהארי ראה כבר כמה פעמים, קופץ על רון וגורר אותו אל תוך עץ.

הארי והרמיוני רצים בעקבות רון, כשלפתע נפגעים על ידי הערבה המפליקה, העץ שלתוכו הובל רון. בנס הם נכנסים אל תוך העץ ומגלים מנהרה, שהארי חשד שהיא מגיעה הישר להוגסמיד. הם מגיעים לבית מטונף ורעוע, הרמיוני חושבת שזהו הצריף המצווח. הם עולים עוד קומה אחת ומגלים את רון יושב על מיטה עם רגל פצועה, ואיתו בחדר נמצא סיריוס בלק שמתגלה כאנימגוס. סיריוס בלק אומר שעליו לרצוח. הארי, שכבר חשד שהכוונה אליו, מתנפל עליו בעוד רון והרמיוני מגנים על הארי מפני סיריוס. בין כל המאבק, פורץ רמוס לופין אל הדלת. הוא צופה במתרחש. הארי רון והרמיוני, מלאים תקווה, נחרדים לראות שרמוס מחבק את סיריוס ועוזר לו לקום. הרמיוני צועקת עליו ומספרת לכולם כי הוא אדם זאב.

לופין מסביר שסיריוס לא רוצה במותו, אלא במותו של מישהו שנמצא בחדר. בלק מצביע על סקאברס. לופין ובלק מסבירים שפיטגרו הוא אנימאגוס של עכברוש, ובלק מוסיף כי פיטגרו היה שומר הסוד של הפוטרים (ולא הוא). בדיוק לאחר שלופין סיפר על הפיכתו לאדם זאב ועל תהליך הפיכתם של פיטגרו ובלק לאנימאגוסים, פורץ סוורוס סנייפ אל הצריף וכולא את בלק ולופין. בלק מתגרה בסנייפ על טיפשותו וסנייפ מקרב אליו את שרביטו. הארי רון והרמיוני מכוונים אל סנייפ את שרביטים והוא מועף בעזרת אקספליארמוס.

בלק ולופין משתחררים ובלק מסביר כי בא לרצוח את פיטגרו על כך שנכנס לכלא 12 שנה. בלק ולופין מבקשים להראות להם שסקאברס הוא אנימגוס ובעזרת כישוף פשוט סקאברס הופך מול עיניהם לאדם נמוך. פיטגרו מתחנן שסיריוס ולופין יסלחו לו, הוא עובר בין הארי, רון והרמיוני אך סופג דחיות מצידם. סיריוס ולופין מבקשים להרגו אך הארי עוצר אותם ואומר כי עליו ללכת לסוהרסנים.

ברגע שיוצאים כולם מהמנהרה הישר אל המדשאות, ירח מלא מופיע בשמיים ולופין הופך לאדם זאב. סיריוס משתנה חזרה לכלב ורודף אחריו אל האגם. פיטגרו מנצל את ההזדמנות, חוזר לצורת עכברוש ובורח מהמקום. הארי והרמיוני רצים בעקבות סיריוס ולופין כשלפתע רואים המוני סוהרסנים מעל סיריוס, שחזר לצורת אדם. הארי מנסה בכל כוחות לגרש אותם בעזרת כישוף הפטרונוס שלו, אך הוא נכשל וצונח על הריצפה.

הארי והרמיוני מתעוררים במרפאה. הם מגלים כי סיריוס נלקח ואלבוס דמבלדור נכנס אל החדר. הם רצים אליו ומתחננים שישחרר את סיריוס, אך הוא אומר שאין הדבר בידיו. הוא מספר להם שסיריוס כלוא למעלה באחד המגדלים ויש באפשרותם לעזור לא רק לסיריוס, אלא לעוד מישהו. הרמיוני מבינה את הרמז, שולפת שעון חול ומסובבת אותו שלוש פעמים. הארי והרמיוני חוזרים בזמן אל האולם הגדול, שלוש שעות קודם. הארי לא מבין מה הם אמורים לעשות שם, בדיוק כשהרמיוני אומרת: "דמבלדור אמר- הוא כרגע סיפר לנו איפה החלון- החלון של המשרד של פליטיק! איפה שמחזיקים את סיריוס.." (הרמיוני להארי, עמ' 404). הארי מבין שעליהם להציל את בקביק ("תוכלו להציל הלילה לא רק את חייו", עמ' 401). הארי והרמיוני יוצאים אל המדשאות ומצילים את בקביק מלההרג. הם ממהרים לערבה המפליקה כדי לדעת מתי לפעול, בדיוק כשהרמיוני מצילה את "ההארי וההרמיוני" של העבר מהיטרף על ידי לופין האדם זאב. הם בורחים אל האגם כדי להציל את סיריוס מידי הסוהרסנים. הארי מצליח בכישוף הפטרונוס שלו וסיריוס ניצל. הם צופים בו מובל יחד עם "ההארי והרמיוני של העבר" אשר בינתיים התעלפו. הארי והרמיוני עפים על בקביק אל החלון של פליטיק, מצילים את סיריוס הכלוא וצופים בו טס בשמיים על גבו של בקביק. הם יורדים מן המגדל ומגיעים אל המרפאה בדיוק כשדמבלדור מגיע כדי לנעול אותה. רון מתעורר והארי והרמיוני מספרים לו מה שקרה.

החזרה הביתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למחרת זוכה גריפינדור בגביע הבתים (בפעם השלישית ברציפות), האגריד מאושר מכך שבקביק ניצל (בדרך שהייתה ידועה רק להארי, רון, הרמיוני ודמבלדור). בדרך הביתה, ברכבת האקספרס, מקבל הארי מכתב מסיריוס בו מצורף אישור להוגסמיד, לשנים הבאות. הינשוף שמביא את המכתב נשאר אצל רון, לבקשת סיריוס, והארי חוזר מאושר יותר אל בית הדרסלים.


[[קטגוריה:ספרי הארי פוטר|3]]