רוברט טיבייב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט טיבייב
לידה 22 ביוני 1961 (בן 62)
ח בתמוז ה'תשכ"א
דרבנט, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך עלייה 1994
השכלה Ivanovo State Power Engineering University עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה ישראל ביתנו, קדימה, התנועה, העבודה
סיעה קדימה, התנועה, המחנה הציוני
חבר הכנסת
24 בפברואר 20095 בפברואר 2013
(4 שנים)
31 ביולי 201830 באפריל 2019
(39 שבועות ויום)
כנסות 18, 20
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט טיבייב (נולד ב-22 ביוני 1961 ח בתמוז ה'תשכ"א) הוא פוליטיקאי ישראלי, חבר כנסת לשעבר, כיהן כחבר הכנסת השמונה עשרה מטעם מפלגת קדימה וחבר הכנסת העשרים מטעם מפלגת העבודה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיבייב נולד בדרבנט שבדגסטן, אז בברית המועצות. שירת כקצין בדרגת סרן בחיל הקשר של הצבא האדום. בשנת 1994 עלה לישראל והתיישב באופקים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת פעילותו הציבורית היה חבר מועצת העיר אופקים והממונה על תיק הקליטה במועצה, חבר מועצת הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון וחבר ועדת היגוי לפרויקטים קהילתיים מטעם ג'וינט ישראל. בנוסף, הוא מכהן כיושב ראש הנהלת קרן "התחייה", העוסקת בהעלאת יהודי ברית המועצות לשעבר לישראל.

טיבייב היה פעיל מפלגת ישראל ביתנו ולאחר מכן הצטרף למפלגת קדימה. בבחירות המקדימות למועמדי קדימה לכנסת, שנערכו בדצמבר 2008, הגיע למקום ה-20 ברשימה לכנסת ונבחר לכנסת ה-18. כחבר כנסת, טיבייב היה חבר ועדת הכלכלה, ועדת המדע והטכנולוגיה, ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות וממלא-מקום בוועדת הפנים והגנת הסביבה (חבר ללא זכות הצבעה).

לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה פרש מ"קדימה" והצטרף למפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני, הוצב במקום ה-14 ולא נכנס לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת העשרים הצטרף למפלגת העבודה והודיע על התמודדותו בפריימריז של המפלגה. הוא הוצב במקום ה-28 של רשימת המחנה הציוני המשותפת למפלגת העבודה ומפלגת התנועה, במקום השייך למפלגת העבודה ומשוריין לעולה חדש[1], אך הרשימה זכתה ב-24 מושבים והוא לא נכנס לכנסת. בתחילת 2018 ביטל טיבייב את חברותו במפלגת העבודה[2]. מ-31 ביולי 2018, עם התפטרותו מהכנסת של יצחק הרצוג לקראת מינויו לראש הסוכנות היהודית, שב טיבייב למשכן הכנסת[3].

בנובמבר 2018 הושעה טיבייב מפעילות פרלמנטרית על ידי יושב ראש הסיעה יואל חסון לאחר שבחר שלא להשתתף בהצבעה על הצעת החוק של חבר הכנסת איציק שמולי להעלאת קצבאות הזיקנה[4]. בבחירות לכנסת לאחר מכן הוא לא התמודד.

טיבייב מכהן כסגן יושב ראש בדירקטוריון קרן קיימת לישראל[5]. יו"ר עמית בוועדה לגיוס משאבים וקשרי חוץ, ויו"ר דירקטוריון קק"ל יורו-אסיה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיבייב הוא בעל תואר שני בהנדסת חשמל, עובד בחברת החשמל, נשוי ואב לשתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חברי הכנסת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.