שיחה:באבא סאלי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Ronam20 בנושא שם הערך 2019

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

באבא סאלי[עריכת קוד מקור]

פיני - אהרון אבו חצירא היה נוכל אחר - אמנם מהמשפחה אבל במקום ניסים עשה קומבינות פוליטיות


בדיעבד, לאחר שראיתי את תוספותיו של נאדורף דווקא אהבתי אותם. הגרסה שלי נכתבה במקביל והועברה לערך כשהיה ריק. Avibliz 16:31, 23 פבר' 2004 (UTC)


הערך המקורי היה מועתק מפה: http://www.boker.org.il/meida/negev/itysirnt/netivot/ntvtgen.htm לכן צריך למחוק את הערך כולו, ואם כבר להתחיל מחדש. eman 16:32, 23 פבר' 2004 (UTC)


זה באמת קשה לכתוב משהו אובייקטיבי כאן... במקרה הזה דווקא הערך שכתב בליזובסקי נראה לי די בסדר.

במקום "מוכר למשטרה" צריך להיות "עבריין לשעבר שסיים לרצות את עונשו על קבלת שוחד"


אחרי כל מה שחטפתי כאן על יציאת מצרים נסיתי להיות קצת יותר דיפלומטי. Avibliz 16:36, 23 פבר' 2004 (UTC)

גם אני החטפתי לך על יציאת מצרים - רמי נוידרפר - והגיע לך.... הפעם אתה בסדר


אם הערך הראשוני הועתק - חייבים למחוק אותו לאלתר, כי אפילו אחרי שינויים זו נשארת גרסה נגועה בזכויות יוצרים שלא כובדו. Eman רשם את המאמר הזה ברשימת מועמדים למחיקה. אבי - תעתיק בבקשה את מה שאתה כתבת לשיחה או לקובץ זמני, כדי שזה לא ייאבד. Iorsh 16:46, 23 פבר' 2004 (UTC)



אימן, שוב אתה מגן על הפונדמנטליזם? הגזמת, לשם שינוי לא הייתי לבד בעסק, גם נאדורף מנסה להפוך ערך המהלל פרימטיבסקי זה למשהו נכון. אין למחוק אלא דווקא להביא את האמת. Avibliz 17:20, 23 פבר' 2004 (UTC)

שמי רמי נוידרפר לא נאודורף
קבל תיקון Avibliz 17:23, 23 פבר' 2004 (UTC)
א. אני מגן על הויקיפדיה (מפני ערך מועתק). ב. שניכם נסחפתם בצורת הכתיבה שלכם.
eman 17:27, 23 פבר' 2004 (UTC)


אימן, על מי אתה מגן? הרי אם מישהו הוציא שם רע לדת אלו הבאבות. Avibliz 17:37, 23 פבר' 2004 (UTC)


זה מה שכתבתי, אבל זה שתול בתוך הטקסט המקורי, צריך קצת לנקות או לשנות סגנון. Avibliz 17:38, 23 פבר' 2004 (UTC)

ישראל אבו חצירה מקובל יהודי ורב חשוב מאוד שפעל ונקבר בנתיבות ועסק בחלוקת סגולות , קמעות וברכות תמורת תשלום,וכתב ספרי קבלה"יד החיים"

הוא היה מנהיג של יהודים רבים שהאמינו בסגולותיו והיו מוכנים לשלם סכומי כסף ניכרים תמורת ברכתו. לאחר מותו המשיכה האמונה בו, ובנו הבאבא ברוך, עבריין לשעבר שסיים לרצות עונש על קבלת שוחד, הקים תעשייה ענפה המגלגלת מאות מיליוני שקלים של קמעות , ברכות וסגולות.

הוא נולד בשנת 1890 בעיר ארפוד שבמרוקו . נצר לשושלת של רבנים שהיו ידועים כעושי "ניסים" בגיל צעיר נתגלו לטענת חסידים תמימים סגולות מרפא המונים , וביתו במרוקו ובנתיבות היה פתוח לאלפי מבקרים , שביקשו את ברכתו , ביניהם אנשים חולים ונשים עקרות . סיפורי נפלאות רבים נקשרו בשמו . בדרך כלל נהג להעניק למבקריו בקבוק מים מבורכים , ולהתפלל למענם תמורת סכומי כסף גדולים שהפכו את משפחתו לאחת העשירות במדינת ישראל.

למעשי הניסים המיוחסים לבאבא לא היתה כל הוכחה מדעית , אולם הדבר מעולם לא הפריע למאמינים בסגולותיו כביכול.

הבאבא סאלי נפטר בשנת 1984 , והוא בן 94 . קברו בנתיבות משמש אתר עלייה - לרגל ומרכז לקבלה המרכז מנוהל כיום על ידי הבאבא ברוך - . אחת לשנה מתקיימת לזכרו הילולה מסורתית בהשתתפות עשרות אלפי אנשים . קווי אוטובוסים מיוחדים מסיעים את המשתתפים מכל רחבי הארץ . על - פי הערכה ,כרבע מיליון איש.סביב קברות הקדושים הולכת ומתפתחת בנתיבות תעשייה שלמה הקשורה לייצורתשמישי קדושה וספרי קודש , המגיעה לשיאה סמוך ליום האזכרה השנתי לזכרו של הבאבא סאלי . זוהי תופעה חברתית אתנית המספקת מקורות תעסוקה לתושבים רבים בנתיבות , המשרתים את מאות אלפי המבקרים העולים לקברו של הצדיק הגדול.

עם כל הכבוד לרציונליסטים (כביכול), הקורא האינטליגנטי (כביכול) מספיק חכם (כביכול), כדי להחליט בעצמו אם הוא מאמין שהבבא סאלי היה עושה ניסים, או שמא הוא היה עושה ניסים (כביכול).

לא משנה 18:15, 23 פבר' 2004 (UTC)

אני חושבת שלא משנה היה אם עשה ניסים או לא. מספיק שהוא גרם לאלפי מאמינים להיות מאושרים ובריאים,ועקרות הביאו ילדים (עובדה למרות המדע) כשיש אמונה אז הכל מתבצע! (פסיכולוגית) אז ברכות לאדם שהציל ועשה (ועושה) "ניסים" עד היום.


כן, למרות הציניות שלך, גם לרציונליסטים יש כבוד אז או שתכתוב את מעשי הנסים הללו במרכאות, או שתסביר שמדובר בהבל, אי אפשר לתת ערך פרו פרימיטיבי ולתת לאנשים להחליט כי אם תתן להם יהיו כאלה שיבינו את הערך כלשונו ויראו שגם באנציקלופדיה לא חרדית מופיע הבאבא סאלי במלוא הלקקנות לישבנו. אבי Avibliz 18:17, 23 פבר' 2004 (UTC)


לא יתכן שיצויין באנציקלופדיה כי מישהו היה עושה ניסים , אלא אם כן יוכיח הכותב על פי מקורות בדוקים באילו ניסים בדיוק מדובר. הבאבא סאלי כמו כל הבאבות היה נוכל ציני שניצל את תמימות המאמינים להתעשרות על חשבונם. את זה צריך לכתוב ולא בובע מעשיות על מעשי ניסים.

מר לא משנה הנכבד - תראה לי נס אחד שמישהו עשה אי פעם , ואתן לך לכתוב את כל השקרים על הבאבא

משתמש: neudorf

אין שום ראיה שהבבא סאלי היה מושחת, רודף בצע, או נצלן של מאמיניו. כדי להטיח האשמות כאלו באדם הנערץ על רבים כל כך צריך ראיות חזקות יותר מאשר סברות הכרס שלכם. הוא היה איש דת ומאמין גדול ככל אנשי הדת הגדולים, ואין לי ספק שהאמין שביכולתו להיטיב עם אלו שביקשו ממנו ברכה, ומן הסתם אכן היטיב איתם (לא מסיבות לא רציונליות, אלא מכוחה של אמונה).

גם מי שלא מאמין בכוחותיו העל טבעיים (ואני הקטן ביניהם) אינו צריך לזלזל בו, כפי שבליזובסקי לא יזלזל באיזה איש מדע, גם אם הוא חושב שהתיאוריה שהציג לא הייתה נכונה.

אבל בין כך ובין כך, גם בניסוח שהצגתי לא היה כתוב שהוא היה עושה ניסים, אלא שהתפרסם או שהוחשב לכזה. הוספת המילה "כביכול", שמא קורא תמים כלשהו יטעה בהבנת הערך, היא משהו שבין ילדותיות לפנאטיות.


קשקוש - הוא היה נוכל וידע שהוא נוכל!! רק נוכל ציני מסוגל למלא מי ברז בבקבוקים ולטעון שאלה מים "קדושים". הוא ידע , וחסידיו לא ידעו שלמים הללו אין שום יכולת להציל אף אדם משום מחלה, להושיע עקרות מעקרותן , להביא שידוכים ושאר מיני בדיות שנקשרו בשם השקרן והנוכל הזה.


א. תרגעו
ב. חכו עד שהערך יימחק בשביל להסיר את החלק המועתק. בינתיים תדאגו לגבות את הגרסאות שנכתבו מאז שלא משנה התחיל לכתוב. (ואגב הנוסח שלו נראה די סביר).
eman


בחייך, אימן, או שאתה פוסט מודרניסט או שיש לך סימפטיה לדת גם במקום שברור שלא צריכה להיות סימפטיה כזו. Avibliz 18:45, 23 פבר' 2004 (UTC)



רמי, כבר פעמיים שחזרתי את הגרסה שלך ופיני מתעקש. מה עושים? Avibliz 18:52, 23 פבר' 2004 (UTC)

אין קשר לפוסט כלום - הפיני חושב שזה אהרון אבו חצירא.... אני למשל - הולך לסרט...

בגירסה של פיני או בגירסה של בליזובסקי\נוידרפר, זהו ערך המחזק את הביקורת המלעיגה לוויקיפדיה.

לא משנה 18:55, 23 פבר' 2004 (UTC)


פיני, בבקשה ממך, תפסיק להציק עם הגרסה הלקקנית שלך, תן לנו לעבוד על ערכים אחרים יותר חשובים. Avibliz 19:06, 23 פבר' 2004 (UTC)

מאיפה הטענה שהבבא סאלי גבה כסף למים קדושים ?[עריכת קוד מקור]

הטענה שהבבא סאלי גבה כסף עבור ברכות היא מופרכת לחלוטין. רבים מאלו שהגיעו אליו חשו מחויבים לתרום תמורת ברכה שהוא נתן, אבל הוא לא גבה כסף.

שנית, הבבא אלעזר לא הורשע בשום בית משפט (נדמה לי שהוא התפשר עם מס הכנסה על תשלום של 20 מיליון ש"ח), ואני לא רואה שום סיבה שויקיפדיה תרשיע אותו. לא משנה 19:50, 23 פבר' 2004 (UTC)



כמה הערות בענין הפיסקה האחרונה:

  • הפיסקה לא קשורה לחלוטין לתוכן הערך. אם הכוונה היא לספר על "מורשתו של הבאבא סאלי" או על ממשיכיו - נראה לי שהיא עושה זאת בצורה לא הוגנת.
  • גרוע מזה, הפיסקה מבטאת סיפורים שעשויים להסתיים בתביעת דיבה. אינני מכיר את האישים שבענין, אבל נראה לי שעדיף לתת קישורים לידיעות בעיתונים, לצטט הרשעות של בתי משפט, או לפחות לצטט אמירות של אנשים אחרים.
  • בנוסף, הפיסקה מסודרת בסדר לא נכון (מתחילה בברוך, ממשיכה לאלעזר, וחוזרת שוב לברוך) וגם נוקטת בכתיב שונה מבכל הערך ("בבא" במקום "באבא"). משתמש:Naftalip
הורדתי את באבא אלעזר, ותיקנתי את הכתיב. את באבא ברוך השארתי, כי נראה לי רלבנטי. דוד שי 04:16, 27 פבר' 2004 (UTC)

מה מקור התמונה, ומי מופיע בה ברקע? האם אינה מוגנת בזכויות יוצרים? Tal Cohen 06:22, 19 ספט' 2004 (UTC)

האם מישהו יכול להסביר לי למי זה משנה שהאשימו את הבן של הבאבא סאלי בסמים, האם זה קשור לבאבא סלי.

בטח שיש קשר. לא הכל ורוד בממלכת מכירת המים הקדושים. גילגמש 15:32, 12 ינו' 2005 (UTC)

מה הקשר בין המים של האבא להתנהגות של הבן

סתם להשמיץ,

ואם גם הבן מחלק המים זה עדיין לא סיבה לכתוב אצל האבא המעשים של הבן.

נדמה לי שהגזמת

אני מוכרח להדגיש שאני לא חסיד של הבאבא סאלי ולא של בנו אך זה לא פייר להשמיץ סתם

הלוואי וזאת הייתה השמצה. לצערי זאת האמת. גילגמש 17:00, 12 ינו' 2005 (UTC)

מה האמת שהאבא הואשם בסמים, מה קרה איתך, למה אתה לא יכול הגיב בצורה יותר רציני, חבל

כן. אפשר להתלונן לדוד שי או במזנון על העוול הנורא שנגרם לך. גילגמש 17:17, 12 ינו' 2005 (UTC)
הערך פוצל בעקבות דיון קצר בשיחת משתמש:גילגמש. אני מקווה שזה ישב את המחלוקת. בברכה, ערןב 17:39, 12 ינו' 2005 (UTC)

כנראה שהכותב לא הצליח להסתיר את השקפת עולמו האנטי דתי, כנראה צריכים להסביר לו מה זה אנציקלופדיה. האם יש אל מי להתלונן על המנהל המצחיק של האנציקלופדיה המצחיק

בדבר התמונה של מצבת קבורתו של הבבא סאלי מהצד של הנשים[עריכת קוד מקור]

רציתי להעיר שלא מכובד לשים תמונה של הצד של הנשים, אין זה מתאים לרוח המסורת היהודית, ובפרט כשמדובר ברב גדול כמו הבבא סאלי ע"ה זיע"א


במקרה נתקלתי בערך הזה ובתגובה הזאת שנוגעת לתמונה הזאת שהוסרה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:BabaSaliTomb_women.jpg) לדעתי מדובר בתמונה שתורמת לערך ומעציב ומפחיד אותי לראות שמתבצעת הדרת נשים גם מערכים שכאלו. אומנם מדובר בנושא הקשור לדת אך מדובר על ערך אינציקלופדי ולא על "יתד נאמן". ווקיפדיה פונה לשני מינים ואמורה להציע כמה שיותר מידע רלוונטי. אם תמונת הקרב מצד הגברים היא רלוונטית, התמונה מצד הנשים משלימה זאת ורלוונטית בדיוק באותה המידה. פני הנשים אינן חשופות, לא מדובר בהפרה של צניעות ונראה לי מאוד מסוכן להסכים למחיקת תמונות של נשים מויקיפדיה "האינציקלופדיה החופשית". אלא אם יהיו פה התנגדויות רלוונטיות אני אחזיר את התמונה הזאת בקרוב, לא בשביל לעשות דווקא, אלא לטובת ויקיפדיה. --Delbarital - שיחה 04:08, 23 בפברואר 2013 (IST)
ראשית מומלץ לבדוק בהיסטוריית הגרסאות מדוע ועל ידי מי הוסרה התמונה. ולבדוק שאין קשר באין הודעה זו להסרת התמונה. שנית יש ערך קבר הבאבא סאלי, כך שאין כל קשר בין התמונה לערך זה. שלישית לא מנהג חכם להציב אולטימטומים • חיים 7 • (שיחה) • י"ג באדר ה'תשע"ג • 21:34, 23 בפברואר 2013 (IST)
את הערך קבר הבאבא סאלי יצרתי בעקבות הודעתו של Delbarital. את התמונה שמסעירה אותו הוספתי לערך קברי צדיקים ביהדות. דוד שי - שיחה 23:00, 23 בפברואר 2013 (IST)

שם הערך[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מתן שם לערך#שמות רבנים. ‏odedee שיחה 11:36, 10 בפברואר 2010 (IST)

עמותות קשורות הפועלות לזכר הבבא סאלי[עריכת קוד מקור]

הקרן להנצחת בבא סאלי, עמותת אוהלי יעקב, ישיבת בבא סאלי, ישראל לסגולתו, המכון לחקר כתבי,

מי אמו של מאיר?[עריכת קוד מקור]

לפי הערך, מאיר הוא בנה של אשתו השנייה של הבבא סאלי, אך לפי מקור זה הוא בנה של אשתו הראשונה. מה נכון? דוד שי - שיחה 21:00, 2 באוגוסט 2011 (IDT)

מאיר הוא בנה של אשתו הראשונה. לאישתו השלישית היה רק בת אחת הנשואה להרב יאשר אדרי, חתנו החבדני"ק. אבגד - שיחה 22:21, 2 באוגוסט 2011 (IDT)

שירה[עריכת קוד מקור]

ה'בבא סאלי' זיע"א היה משורר בחסד, שיריו מובאים בספר 'יגל יעקב'. 192.118.10.10 11:27, 11 באוגוסט 2011 (IDT)

מתי הגיע הבאבא סאלי לישראל?[עריכת קוד מקור]

ראה כאן דיוןחיים 7לכתוב לי • כ"ו באב ה'תשע"א • 16:29, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

באתר אהלי צדיקים כתוב שעלה בתשי"ד, (אחרי שלוש פעמים שהיה בארץ לתקופות קצרות) באתר MyTsadik כתוב שעלה בתשכ"ד, יתכן שהשנה באתר אהלי צדיקים היא תקלדה וצריך להיות תשכ"ד, (לא יתכן שהשנה בMyTsadik היא תקלדה כיוון שלדבריהם בתשי"ד שב למרוקו להנהגת הקהילה). גם באתר קוסקוס מופיעה השנה תשכ"ד. באתר לכסיקון לתרבות ישראל מופיעות שתי גרסאות תשכ"ד ותש"ל. כך שנראה לי שהשנה הפופולרית היא תשכ"ד.
מבלי לזלזל בביוגרפיות הקצרות ברשת, זה לא אמור להיות המקור המרכזי, ודאי שאין לערוך מפקד אתרים, שהרי איננו יודעים מי לקח ממי. המקור הראוי הוא הביוגרפיות הרבות שיצאו על הבבא סאלי, מסתבר ששם המידע מדויק. נרו יאירשיחה • כ"ח באב ה'תשע"א • 22:22, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
באופן כללי מסכים לדבריך, אבל אני חושב שהחומר ברשת מעלה פקפוק גדול על הכתוב בנקודה זו בערך, והביוגרפיות המודפסות אינן תחת ידי.

כתוב ב-'תולדות חייו':[עריכת קוד מקור]

התפרסם בציבור כעושה מופתים. רבים נהרו אליו כדי לזכות בברכה, בבקבוק או בקמע

מה זה בקבוק?!...(אתה לוחץ על הקישור הוא אומר לך מה זה בקבוק, אבל מה זה 'בקבוק מהרב'?...)

השלמתי את החסר. דוד שי - שיחה 17:37, 2 בדצמבר 2011 (IST)

שרידי משפחת אבוחצירה בעזה[עריכת קוד מקור]

ידוע לי כי משפחת אבוחצירה כולל הרב ישראל בעצמו עלו לראשונה ארצה דרך מצרים. חלק ממשפחת אבוחצירה נותרו בעזה ובמרוצת הזמן התאסלמו (ונושאים את השם עד היום), הבבא סאלי נחשב קדוש בקרב העזתיים עד היום, ועד כמה שאני יודע הוא אף ביקר את משפחתו בעזה לפחות פעם אחת. ניתן למצא שרידים של מה שכתבתי בחיפוש ברשת. חבל שהמידע לא התווסף לערך. מינוזיג - שיחה 18:38, 26 בינואר 2012 (IST)

שרידים זה לא מספיק. אם תמצא מקורות ממשיים, אתה מוזמן להוסיף את המידע. ‏DGtal‏ - שיחה 16:41, 22 ביוני 2015 (IDT)

משוב מ-23 בינואר 2013[עריכת קוד מקור]

הערך מדויק למדי תודה על הערכים המדהימים האלה ויקיפדיה 81.218.205.190 17:24, 23 בינואר 2013 (IST)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:05, 14 במאי 2013 (IDT)

הבאבא סאלי (סיכום)[עריכת קוד מקור]

הבאבא הסאלי נולד ב-א' בתשרי ה'תר"ן, 26 בספטבר 1889 וניפתר ב-ד' בשבט ה'תשמ"ד, 8 בינואר 1984. הבאבא הסאלי חי 95 שנים. הבאבא הסאלי נולד בעיר ריסאני שבמחוז תפילאלת שבמרוקו. משפחת אבוחצירא נודעה כשלושת רבנים, מקובלים ובעלי מופתים. אביו היה רבי מסעוד אבוחצירא, בכורו של רבי יעקב אבוחצירא בעל ה'אביר יעקב', מגדולי חכמי מרוקו בדורות האחרונים. הבאבא הסאלי בישנות ה-50 עלה לארץ וגר ביבנה ובאשקלון. לבאבא הסאלי היה לו תלמיד 1 ושמו הרב מרדכי אליהו. כעבור 3 שנים הבאבא הסאלי חזר למרוקו. כשהבאבא הסאלי היה בן 18 אביו ניפתר. מגיל צעיר הנהיג אותו בסיגופים: נדר נדר שלא לאכול בשר והיה צם בימי החול ולמד שחיטה, מילה וכתיבת סת"ם. 79.177.97.156 19:56, 12 ביוני 2013 (IDT)

נשותיו[עריכת קוד מקור]

לפי הכתוב כרגע בערך, היו לו ארבע נשים. אחת מהן מתה בגיל צעיר, אבל לשלוש האחרות (פריחה, מרים וסימי) היה נשוי במקביל. האמנם? נרו יאירשיחה • א' בטבת ה'תשע"ד • 01:34, 4 בדצמבר 2013 (IST)

אכן, הוא היה נשוי למספר נשים במקביל. סגי נהור - שיחה 21:25, 6 בינואר 2014 (IST)

שם הערך 2015[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצריך לשנות את שם הערך לרבי ישראל אבוחצירא, כך עולה מהדף כללי ויקיפדיה, נכון שבבא סאלי הוא שמו המוכר, אבל כותבים לפי שם הרב ולא לפי המוכרות כמו שאין ערך מרן השולחן ערוך, או החפץ חיים (הפניה).העורך היהודישיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים

נכון לכאורה. נרו יאירשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • 18:24, 17 ביוני 2015 (IDT)
לא נכון. אם הכינוי מפורסם הרבה יותר מהשם האמיתי, שם הערך יהיה שם הכינוי. למשל: ולדימיר איליץ' לנין ולא ולדמיר איליץ' אוליאנוב. גילגמש שיחה 18:36, 17 ביוני 2015 (IDT)
כן, אבל לרב הכללים שונים, תראה בדף שציינתי.העורך היהודישיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
אני מכיר את כללי ויקיפדיה, תודה. היתי שותף בניסוחם. גילגמש שיחה 19:00, 17 ביוני 2015 (IDT)
נו ו...העורך היהודישיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
הוא אומר שהנוהג שונה מהכללים והנוהג גובר. נרו יאירשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ה • 23:08, 17 ביוני 2015 (IDT)
זה כבר לא נכון בכלל, אם הנוהג לחצות כביש באדום אז זה מותר?! חוץ מזה הנוהג הוא רק באישים, לא ברבנים.העורך היהודישיחה • א' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
סליחה שאני נדחף פה באמצע הדיון, אבל רב זה לא אישיות? ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 15:11, 18 ביוני 2015 (IDT)
כתוב בדף הנהלים במפורש, שיש חילוק בין רב לבין סתם אדם.העורך היהודישיחה • א' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
העורך היהודי, יש כמה הבדלים בין חוקי המדינה ובין המצב בויקיפדיה. כאן מתגלה אחד מהם: בויקיפדיה הנוהג בפועל גובר על דפי הכללים. זה לא מצב בריא, צריך לשנות את דף הכללים, אבל זה המצב. דף השיחה הזה לא ישנה אותו, הדיון צריך לעבור לדף השיחה של הכללים. נרו יאירשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ה • 00:36, 21 ביוני 2015 (IDT)
לא נכון, אין שום הבדל בין המצב בפועל לנהלים. החזון איש לא נמצא בערך חזון איש, בבא חאקי לא בערך בבא חאקי, השו"ע לא בערך "מרן", לא בערך ב"י ולא בערך שו"ע. הרב קוק לא בערך "הרב קוק" אלא הרב אברהם יצחק הכהן קוק. רק הערך הזה שונה.העורך היהודישיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
הוא הרי הביא דוגמא, אפשר להביא עוד רבות. למשל: פלה. מרן אינו דוגמה טובה, יש עוד מרנים, ולא בטוח שבציבור הרחב הוא נקרא "בית יוסף". הרב קוק זה פשוט קיצור של השם, גם זה לא רלוונטי. החזון איש - ייתכן שזה גם בגלל שלספרים יש ערך נפרד. נרו יאירשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ה • 11:38, 21 ביוני 2015 (IDT)
אני נגד השינוי המוצע. האיש ידוע בשם בבא סאלי. אם היו אומרים לי ר' ישראל אבו חצירא, לא היה לי מושג מיהו מתוך כל בני אבו חצירא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:54, 21 ביוני 2015 (IDT)
אתה מצריך אותי לחזור שוב על הכללים. רבנים כותבים בשמם ולא בכינויים, אנשים אחרים כמו שחקני כגורגל, זמרים, עבריינים, וכו' וכו' כותבים בכינוים, ר' ישראל אבוחצירה היה רב ולכן צריך להיכתב בשמו, כך הנהלים, כך הנוהג ואין שום סיבה לשנות. חנה בכל האנציקלופדיות שתפתחי תראי שהוא מופיע בשם ר' ישראל אבוחצירה. ועוד שאלה הם הכללים פה. לא הולכים לפי מה שמוכר, וכי את כל הרבנים שיש את מכירה. הנה דוגמא נוספת הרב יעקב איפרגן ולא הרנטגן.העורך היהודישיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
אני לא מצריכה אותך בשום דבר, קראתי את מה שכתבת ולא השתכנעתי. אין טעם לכתוב את אותם טיעונים שוב ושוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:54, 21 ביוני 2015 (IDT)

כתבתי אתה לא את, דיברתי אל נרו, אני חושר על דברי כי לא קיבלתי שום תשובה עליהם.העורך היהודישיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים

ראה את הפסקה שם בעניין כינויים. וסלח לי אם גם אני כבר איבדתי עניין בדיון הזה, קורה ששני הצדדים לא משתכנעים. נרו יאירשיחה • ה' בתמוז ה'תשע"ה • 00:47, 22 ביוני 2015 (IDT)
מה הקשר?? הפסקה לכינויים לא מדברת על רבנים לרבנים יש כללים משלהם! לרבנים כותבים את השם הרגיל לא כינוי, כתבתי לך כמה דוגמאות ולא ענית על אף אחת מהם, הרנטגן כתוב בשמו ולא בכינוי.העורך היהודישיחה • ה' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
להבנתי הכללים החלים על בני אדם עוסקים גם ברבנים (שגם הם בני אדם). הפסקה הקשורה לרבנים עוסקת בכינויים על שם ספריהם. יכול להיות שגם את שמו של הרנטגן צריך לשנות. דווקא כן עניתי לך על הדוגמאות שכתבת, תבדוק את עצמך לפני שאתה ממהר להגיב. נרו יאירשיחה • ה' בתמוז ה'תשע"ה • 16:07, 22 ביוני 2015 (IDT)
עכשיו אתה טוען טענה, אני לא אמרתי טענה נכונה אבל טענה יש כאן. ובאשר לנכונות הטענה: לא כתוב שרבנים לא יקראו ע"ש ספריהם אלא בשמם, אלא כתוב "ייקרא הערך בשם הרשמי של הרב, והפניה תאפשר להגיע אליו גם דרך כינויו", משמע גם בכינוי כמו "בבא סאלי". וזה לא רק הכללים כאן, בכל האנצ' למינהם תיווכח שר' ישראל אבוחצירא מופיע בשמו ולא בכינויו.העורך היהודישיחה • ה' בתמוז ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים
הסרתי שוב את התבנית שינוי שם. מי שרוצה להמשיך ולהתדיין מוזמן לעשות זאת. התבנית מיועדת למטרה אחת בלבד. ומכיוון שברור מהדיון שאין הסכמה לשינוי השם אז התבנית מיותרת. יש דבר כזה שנקרא "סופיות הדיון". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:29, 26 ביוני 2015 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

ציינתי לקריאה נוספת על מונולוג שהבן ברוך נתן על אביו. יש שם חומר תיעודי שלא מפורסם בשום מקום אחר, וחבל שההפנייה שלי נמחקה. הטענה שקשה להגיע למקור הזה היא לא נכונה, גם משום שזה פורסם ב15,000 עותקים, וגם בגלל שזה מאוכסן בכמה ממאגרי המידע הדיגיטליים. עולם - שיחה 09:36, 7 בינואר 2019 (IST)

אז תצרף קישור. חסר תקנה :-)שיחה • א' בשבט ה'תשע"ט • 09:39, 7 בינואר 2019 (IST)

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בפרטים המהירים בצד כתובות 3 נשים שהיו לבאבא סאלי. לעומת הפירוט בסעיף צאצאים ששם מתוארות 4 נשים. בנוסף יש חוסר התאמה בשנים שהם חיו. דווח על ידי: קרן 2A01:6500:A042:846C:D0CE:C6A4:4080:356E 22:53, 1 בינואר 2019 (IST)



שם הערך 2019[עריכת קוד מקור]

דיון קודם שיחת_ויקיפדיה:מתן_שם_לערך#שמות_רבנים, #שם הערך 2015

אני מבקש לחדש את הדיון. שמו של הרב הוא ישראל אבוחצירא, וכך צריך הערך להיקרא. כמובן שצריך לאזכר בפתיח את הכינוי הזה ולהקים הפניה מהכינוי, אבל השם צריך להיות השם הרשמי והאמיתי. — דגששיחה 10:18, 7 בינואר 2019 (IST)

בעד (אבל יש אולי מקום לשקול ישראל אביחצירא - יו"ד אחרי הבי"ת - כי כך מופיע בחותמתו (https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/source/catalog/auction/1184/lot/67804/foo?lang=he)) Ronam20 - שיחה 00:13, 11 בינואר 2019 (IST)
השיקול בעד השינוי ברור. יותר רציני ומכובד להשתמש בשם של האדם ולא בכינוי עממי שדבק בו. כך גם אין לנו כאן ערך הסבא מקלם (למרות שמעטים מכירים אותו בשמו) וכך גם שומרים על עקביות עם הערכים על בני משפחתו (אין כאן ערך בבא חאקי). והרי תהיה הפניה בכל מקרה, כך שהחיפושים יעלו את הערך המבוקש בכל אופן. Ronam20 - שיחה 17:20, 14 בינואר 2019 (IST)
הדוגמה הטובה ביותר שיש לי היא פלה. כאשר יש כינוי נפוץ מאוד ומאידך השם הרשמי הרבה פחות מוכר - עדיף להשתמש בכינוי. הסבא מקלם פחות מפורסם, ולדעתי רוב מי שמכיר מכיר גם את השם. נרו יאירשיחה • ח' בשבט ה'תשע"ט • 20:31, 14 בינואר 2019 (IST)
נדמה לי שפלה עצמו מזדהה כפלה וחותם כפלה, אז זה שונה. בכל מקרה ברור שאין כלל גורף מתי להשתמש בכינוי ומתי לא, וזה לא שאני לא מבין את הצד שכנגד. פשוט הצגתי את מה שנראה לי נכון בנוגע לשם הערך הספציפי. Ronam20 - שיחה 21:11, 14 בינואר 2019 (IST)