שמואל רוזנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמואל רוזנר
לידה 22 באפריל 1968 (בן 55)
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק חוקר, עורך ובעל טור
קישורים חיצוניים
טוויטר rosnersdomain
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל רוזנר (נולד ב-22 באפריל 1968) הוא חוקר, עורך ובעל טור. עמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי, פרשן טלוויזיה בכאן חדשות, העורך של פרויקט "המדד", עורך מיזם "הקיפוד והשועל", ובעל טור בעיתונים "ג׳ואיש ג׳ורנל" ו"מעריב".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדל והתחנך בירושלים. בשנות הקריירה הראשונות שלו היה עיתונאי ועורך בגלי צה״ל, בעיתון העיר ובעיתון חדשות. בהמשך היה שליח בקנדה.

רוזנר היה העורך הראשי של ספרי העיון בכנרת-זמורה-דביר מ-2009 עד 2021. בין השנים 2012-2021 היה בעל טור בעיתון ניו יורק טיימס. בעבר היה שליח עיתון "הארץ" בארה"ב (2005-2008), ראש מערכת החדשות וראש מערכת הכתבות ב"הארץ" (1996-2005). מאמריו התפרסמו בבימות רבות, בישראל ובעולם, ובהן ניו רפבליק, קומנטרי, סלייט, פוריין פוליסי ואחרים. הוא מרצה מבוקש על פוליטיקה, בטחון ומדיניות ישראלית; מצב העם היהודי, הזהות היהודית ויחסי ישראל תפוצות; היסטוריה, פוליטיקה ומדיניות אמריקאית. הוא הרצה באוניברסיטאות ובמכוני מחקר רבים בארה״ב.

כיום משמש כעמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי (JPPI) בירושלים. העורך של פרויקט המדד, לפוליטיקה, חברה זהות ותרבות בישראל, פרשן טלוויזיה בכאן חדשות, עורך מיזם הספרים והרעיונות הקיפוד והשועל, בעל טור במעריב והעורך הפוליטי של העיתון לוס אנג׳לס ג׳ואיש ג׳ורנל.

עורך ספרי עיון

שמואל רוזנר היה עורך ספרים בהוצאת כנרת-זמורה-דביר. משנת 2009 ועד שנת 2021 היה האחראי על כלל ספרי העיון של ההוצאה. בשנת 2021 הקים את מיזם הספרים והרעיונות ״הקיפוד והשועל״, שכולל הסכת דו שבועי וסדרת ספרי עיון איכותית המתמקדת במדע, היסטוריה, יחסים בינלאומיים, פילוסופיה, ציונות ויהדות.

רשימה חלקית של ספרים וכותבים שיצאו ביוזמתו כוללת את קיצור תולדות האנושות ואת מכלול ספריו של יובל נח הררי; את מלכוד 67, הפרעת קשב ושאר הספרים של מיכה גודמן; את חיימשלי ומשלנו של עינת נתן; את מצוינים של מלקולם גלדוול; ספרים של עמיה ליבליך, של רונן ברגמן, של חיים שפירא, של יורם טהרלב, של מתי פרידמן, של מיכל דליות, של דן מרגלית, של עמירם אזוב, של הילי כוכבי, של יואב גלבר; את איך נולד התנ״ך; את רבי המכר כוחו של הרגל, השולטים בעתיד, תחושת בטן, מוקף באידיוטים; את המלאך, מתקפת פתע ומלחמה משלו של אורי בר יוסף; את מה זה משנה של טלי שרוט; את הסוד הקדמוני של דעאל שלו; את כל התלמוד על רגל אחת של אורי בריליאנט; את אולי כדאי לך לדבר עם מישהו; את הספרים של ענת קלו לברון; את התרגום המופתי של גדל אשר באך; את ההיסטוריה הקצרה של כמעט הכל ואת הגוף של ביל ברייסון; את ספריו של אבירם ברקאי; את שבע אמהות של יוכי ברנדס; את האמת על באמת ועוד ספרים של דן אריאלי; את כולנו בני חלוף של ארווין יאלום; את ספריו של יעקב בורק; את הברבור השחור; את רגעים היסטוריים ורגעים היסטריים; את דברים שהלוואי שידעתי בגיל עשרים; ועוד ועוד.

חיים אישיים

נשוי לסופרת והמו״לית (הוצאת שתיים) אורנה לנדאו ואב לארבעה, מתגורר בתל אביב.

ספריו

רוזנר פרסם עד כה ארבעה ספרים:

  • The Jewish Vote: Obama vs. Romney, a Jewish Voter´s Guide, Jewish Journal Books, 2012.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת על ספריו:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שמואל רוזנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]