שבע אימהות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
 
כריכת הספר
כריכת הספר
מידע כללי
מאת יוכי ברנדס
שפת המקור עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פרשנות
הוצאה
הוצאה כנרת-שרף
תאריך הוצאה 2010
מספר עמודים 381
סדרה
ספר קודם מלכים ג
הספר הבא הפרדס של עקיבא
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 9789655176599
הספרייה הלאומית 002709764, 003783206
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבע אימהות הוא ספר פרשנות בחיבורה של הסופרת יוכי ברנדס שנכתב בשנת 2010. בחיבור זה מתארת המחברת שבע דמויות נשיות מרכזיות בתנ"ך.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבע הדמויות עליהן כותבת יוכי ברנדס הן: בת לוט (אימו של מואב), תמר (כלתו של יהודה), מרים הנביאה, בת פרעה, רות המואביה, מיכל בת שאול, ואסתר המלכה. ברנדס מתארת ומפרשת את תפקיד הנשים האלו בדברי ימי עם ישראל תוך כדי שימוש במקורות מקראיים נוספים, מקורות תלמודיים ופרשנות אישית שמנסה להסביר את המניעים של סופרי המקרא ופרשנות חז"ל בהמעטת דמותן של הנשים.

המחברת מנסה להסביר את מניעיה של בתו של לוט לאנוס את אביה לאחר חורבן סדום ועמורה, מעריצה את תושייתה של תמר, כלתו של יהודה, שהצליחה באמצעות נשיותה להעמיד זרע שיהפוך אף לזרע המלוכה, מנסה להסביר מדוע מרים הנביאה שהייתה גם אחות משה רבנו כמעט ואינה מוזכרת בתורה, מעריצה נשים כמו בת פרעה ואשת רבי עקיבא שהעזו למרוד בהוריהן בשם הצדק, מפארת את דמותה של נעמי ורות המואביה שאף זכתה להיות סבתו של דוד המלך, חוזרת על הערצת אהבתה של מיכל בת שאול לדוד ועל הישגי חוכמתה של אסתר המלכה שהצילו את עם ישראל מאבדון. יש שביקרו את העמדות המבוטאות בספר.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יעל לוין, "אהבה מקלקלת את השורה, מקור ראשון, כ' בתמוז תש"ע, 2 ביולי 2010, מוסף שבת, עמ' 18–19.