מסע בין כוכבים: נמסיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Star Trek: Nemesis)
מסע בין כוכבים: נמסיס
Star Trek: Nemesis
בימוי סטוארט בארד
הופק בידי ריק ברמן
תסריט ג'ון לוגן
ריק ברמן
ברנט ספיינר
עריכה דאלאס פואט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראה פירוט
מוזיקה ג'רי גולדסמית'
צילום ג'פרי קימבול עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 בדצמבר 2002
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 60 מיליון דולר
הכנסות 67.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו startrek10
פרסים 4 מועמדויות לפרס סאטורן
סרט קודם מסע בין כוכבים: המרד
סרט הבא סטארטרק
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסע בין כוכבים: נמסיסאנגלית: Star Trek: Nemesis) הוא סרט מדע בדיוני משנת 2002, והוא העשירי בסדרת סרטי מסע בין כוכבים. סרט זה הוא הרביעי והאחרון לצוות הדור הבא של האנטרפרייז. הסרט היה מועמד לארבעה פרסי סאטורן בקטגוריות סרט המדע בדיוני הטוב ביותר, שחקן המשנה, התלבושות והאיפור.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בדיון בפרלמנט הרומולאני שבו הצבא מבקש מהסנאט כריתת ברית עם גזע ה"רֵמאן" (תת-גזע של הרומולאנים שנוצלו על ידם כעבדים במכרות) בתואנה שבכך יועצם כוחם האסטרטגי. לאחר שהפרלמנט החליט לדחות את ההצעה, מתבצעת התנקשות בחייהם של כל מנהיגי האימפריה הרומולאנית שנשארו באולם על ידי משתפת פעולה מהסנאט עם בכירי הצבא. במקביל, בכדור הארץ, נחגגת חתונתם של דיאנה טרוי וויליאם רייקר. לאחר החתונה, צוות ה"אנטפרייז" מגלה אנדרואיד שדומה ללוטננט קומנדר דאטה בכוכב לכת בשטח הפדרציה קרוב לאזור הנייטרלי. לאחר הפעלתו, מגלה האנדרואיד ששמו B-4 ולפי מבנהו ניתן להניח שהוא אבטיפוס של דאטה. לאחר מכן, נקראים צוות ה"אנטפרייז" למשימה דיפלומטית על ידי סגנית אדמירל ג'יינוויי. שדר שהגיע מרומולוס מזמין את הפדרציה ליוזמת שלום והצוות נשלח לקבל פרטים נוספים ולחקור את היוזמה.

האימפריה הרומולאנית שעברה הפיכה צבאית, נשלטת בידי שינזון מגזע ה"רֵמאן" שברשותו ספינת קרב אימתנית בשם "סימיטר". צוות ה"אנטרפרייז" מגלה לתדהמתו כי שינזון הוא שיבוט גנטי של פיקארד. לאחר מסע שכנועים כושל מצד שינזון לשלום בינם לבין הפדרציה, פיקארד נחטף על ידי שינזון, שמשתמש בדמו של פיקארד על מנת להאריך את חייו. במהלך החטיפה מתגלה רצונו האמיתי של שינזון להשמיד את הפדרציה. פיקארד ניצל ומצליח להימלט חזרה ל"אנטפרייז", ומתנהל מרדף בין שתי הספינות לעבר חלל הפדרציה. לאחר מרדף, מתנהל קרב שבמהלכו שתי "ציפורי טרף" רומולאניות שהחליטו להפנות גבם לשינזון, מסייעות ל"אנטפרייז" בתקיפה. במהלך הקרב, שתי "ציפורי הטרף" ניזוקות קשות, וה"אנטרפרייז" נאלצת לנגוח ב"סימיטר" על-מנת לעצור את התקדמותה לעבר כדור הארץ. שינזון מפעיל נשק סודי להשמדה המונית על סיפון הספינה, ופיקארד משוגר לשם כדי לעצור אותו, אך בעודו מביס את שינזון הוא אינו מצליח לעצור את הנשק, שמכוון אל ה"אנטרפרייז". בסופו של דבר, דאטה משוגר ל"סימיטר" במקומו של פיקארד, ומקריב את עצמו לצורך עצירת הנשק.

כאשר ה"אנטרפרייז" מגיעה לתיקונים, פיקארד נפרד מרייקר וטרוי, ומגלה שדאטה העתיק לתוך מעגלי הזיכרון של B-4 את חוויותיו שלו מתוך תקווה ש-B-4 ילמד להתפתח כמוהו.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
פטריק סטוארט קפטן ז'אן-לוק פיקארד
ג'ונתן פרייקס קומנדר/קפטן ויליאם רייקר
ברנט ספיינר לוטננט קומנדר דאטה/B-4
לוואר ברטון לוטננט קומנדר ג'ורדי לאפורג'
מייקל דורן קומנדר וורף
גייטס מק'פאדן קומנדר (דוקטור) בוורלי קראשר
מרינה סירטיס קומנדר (יועצת) דיאנה טרוי-רייקר
טום הארדי פרייטור שינזון
רון פרלמן וייסרוי
קייט מאלגרו סגנית אדמירל קתרין ג'יינוויי
וופי גולדברג גאינן
ויל ויטון לוטננט ווסלי קראשר

תקציב ורווחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רווחי הסרט היו מהנמוכים בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים". לאחר שנעשה בתקציב של 60 מיליון דולר, הכניס הסרט מעל 43 מיליון בלבד בארצות הברית ורק 67 מיליון ברחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]