מרינה סירטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרינה סירטיס
Marina Sirtis
מרינה סירטיס בשנת 2003.
מרינה סירטיס בשנת 2003.
לידה 29 במרץ 1955 (בת 69)
לונדון, בריטניה
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977
מקום לימודים
בן או בת זוג Michael Lamper (21 ביוני 19928 בדצמבר 2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.marinasirtis.tv
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרינה סירטיס (באנגלית: Marina Sirtis; נולדה ב-29 במרץ 1955) היא שחקנית אנגלייה-אמריקאית. היא גילמה את דמותה של בת-האדםבטאזואידית היועצת דיאנה טרוי בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא", ובארבעת סרטי הקולנוע המבוססים על סדרה זו.

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרינה סירטיס נולדה באיסט אנד של לונדון, בת להורים יוונים ממעמד הפועלים, דספינה, עוזרת חייט, וג'ון סירטיס.[1][2] היא גדלה בצפון לונדון, והיגרה לארצות הברית בשנת 1986,‏[1][3] מאוחר יותר התאזרחה שם והפכה לאזרחית אמריקנית. היא נשואה לגיטריסט הרוק מייקל למפר (מאז 21 ביוני 1992 ועד היום).[4][5] אחיה הצעיר, סטיב, שיחק כדורגל ביוון,[4] ושיחק באוניברסיטת קולומביה בראשית שנות ה-80. בניגוד לרצון הוריה, היא נבחנה לבית ספר למשחק, ובסופו של דבר התקבלה ללימודים בבית ספר גילדהול למוזיקה ודרמה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סירטיס החלה את דרכה כחברה בלהקה רפרטוארית בתיאטרון Connaught, בעיר Worthing, במחוז West Sussex, בשנת 1976. היא הופיעה במחזה בשם "What the Butler Saw" (מאת ג'ון אורטון; בימוי: ניק יאנג) וכן בדמותה של אופליה ב-"המלט".[6]

לפני תפקידה במסע בין כוכבים, סירטיס הופיעה בתפקידים שונים בכמה סרטים. בסרט "The Wicked Lady" משנת 1983, בכיכובה של פיי דאנאוויי, היא מעורבת בקטטה עם דאנאוויי. בסרט ההמשך "Death Wish 3", בכיכובו של צ'ארלס ברונסון, דמותה של סירטיס היא קורבן אונס. בסרט "Blind Date" היא מופיעה כזונה שנרצחת על ידי אדם מטורף.

הופיעה בטלוויזיה הבריטית, כולל הופעות ב: ב-"Minder", "Raffles", "The Adventures of Sherlock Holmes", "Casualty" ו-"הולבי סיטי". היא שיחקה את הדיילת בסרטון פרסומת עבור צ'ינזאנו, יחד עם לאונרד רוסיטר וג'ואן קולינס.

מסע בין כוכבים: הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין רודנברי קיבל השראה להזמין את סירטיס, בעלת המראה האקזוטי, להיבחן לתפקיד ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא" לאחר שראה את הסרט "שובו של הנוסע השמיני" עם בוב יוסטמן, אשר בו הוצגה בצורה בולטת טור' ג'נט ואסקז - דמות ממוצא לטיני, בגילומה של ג'נט גולדשטיין.[7] סירטיס ודניס קרוסבי תחילה ניסו להתקבל כל אחת לתפקיד העתידי של השנייה. דמותה של סירטיס תוכננה להיות לוטננט מאצ'ה הרננדז, קצינת הביטחון הראשית. ג'ין רודנברי החליט להחליף ביניהן, ומאצ'ה הרננדז הפכה לטאשה יאר. סירטיס נזכרה, כי היום בו קיבלה את שיחת הטלפון שבה הציעו לה את התפקיד של דיאנה טרוי, היה היום בו התחילה לארוז, בכוונה לשוב לבריטניה, כי פג תוקפה של הוויזה שלה.

דיאנה טרוי היא חצי אנושית, חצי בטאזואידית. יכולותיה הבטאזואידים מאפשרים לה לקרוא את הרגשות של אחרים. תפקידה על האנטרפרייז-D היה יועצת הספינה, הדואגת לרווחתם של אנשי הצוות, וכן משמשת יועצת מהימנה לקפטן פיקארד, עם היושבת לידו על גשר הפיקוד.

בתחילה, התסריטאים התקשו לכתוב עבור טרוי ואפילו השאירו אותה מחוץ לארבעת פרקי העונה הראשונה. סירטיס הרגישה כי מקום עבודתה בסכנה, לאחר העונה הראשונה, אבל הייתה נלהבת כאשר ג'ין רודנברי לקח אותה הצידה בחתונתו של ג'ונתן פרייקס ואמר לה שפרק הבכורה של העונה השנייה, "The Child", יתמקד בדמותה של טרוי.[8]

סירטיס הופיעה בכל שבע העונות של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", והדמות שלה התפתחה, ממטפלת פסיבית לקצינת צי הכוכבים קשוחה. היא הצהירה הפרק האהוב עליה הוא "Face of the Enemy" מעונה 6, שבו טרוי נחטפת ועוברת ניתוח שמשנה את המראה החיצוני שלה לזה של רומולאנים. טרוי החלה ללבוש מדים סטנדרטיים של צי הכוכבים החל מהפרק "Chain of Command" באותה העונה, דבר שהעצים את כבודה של הדמות בעיני סירטיס, ואת ההתלהבות בגילומה, כי, כפי שהעירה סירטיס, "זה כיסה את המחשוף שלי והחזיר לי את שכלי, כי בהוליווד, כאשר יש לך חזה כמו שלי - לא יכול להיות שיש לך שכל. לאחר שהושב לי שכלי, התאפשרו לי דברים, שקודם לכן לא יכולתי לעשות, במשך חמש או שש שנים. פיקדתי על אנשים, הייתי אחראית על צוות, היו לי פייזרים, היה לי כל הציוד, וזה היה נהדר. הייתי נרגשת לחלוטין".[9]

במהלך הזמן שלה בתוכנית, היא הפכה לחברה קרובה של ג'ונתן פרייקס (ששיחק את ויליאם רייקר, איתו הייתה לה, לסירוגין, מערכת יחסים רומנטית), מייקל דורן (שגילם את לוטננט וורף, (שגם איתו הייתה לה מערכת יחסים רומנטית על המסך) וברנט ספיינר (ששיחק את לוטננט-קומנדר דאטה). ספיינר ודורן היו שושבינים בחתונתה.[10]

בדרך כלל, סירטיס ענדה תוספות שיער לתפקידה כדיאנה טרוי ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא". השיער האמיתי של סירטיס היה מעט קצר יותר, ולמרות שהוא גם מתולתל, הוא לא היה נפוח כשיערה של דמותה. עם זאת, סירטיס הופיעה עם השיער האמיתי שלה בפרק הפיילוט, וגם בששת הפרקים הראשונים של עונה 6, בהם היה לה סגנון מראה טבעי יותר, אסוף בזנב-סוס. היא נתבקשה ליצור מבטא עבור הדמות שלה (שתואר כתערובת של מזרח אירופה ועברית), בעוד שהמבטא הטבעי שלה הוא אנגלי. במשך זמן, המבטא הותאם והפך יותר לאמריקאי.

סירטיס שבה לגלם את דמותה של דיאנה טרוי בסרטי הקולנוע "מסע בין כוכבים: דורות" (1994), "מסע בין כוכבים: המפגש" (1996), "מסע בין כוכבים: המרד" (1998) ו-"מסע בין כוכבים: נמסיס" (2002). היא הופיעה גם ב-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר" בשלושה פרקים, לקראת סוף הסדרה (1999-2000) וגם בפרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" (2005). בשנת 2020 שבה לגלם את דמותה של דיאנה טרוי, הפעם בסדרה "מסע בין כוכבים: פיקארד", בפרק השביעי של העונה הראשונה, "נפנטה".

סירטיס שמחה לקבל את הזדמנות לבצע תפקיד קומי בסרטים "מסע בין כוכבים: המפגש" ו-"מסע בין כוכבים: המרד". סירטיס הצהירה בנוגע לתפקידה בסרט "מסע בין כוכבים: נמסיס" כי "היה לי מושג די ברור, שאני עומדת לקבל תפקיד טוב בסרט, כי [התסריטאי] ג'ון לוגן הוא מעריץ גדול כל כך של הדמות. שידעתי כי הוא ידאג לתת לה את המגיע לה".[11]

עבודות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום "מסע בין כוכבים: הדור הבא" בשנת 1994, סירטיס המשיכה לעבוד באופן סדיר. היא סיפקה את הקול של דמונה בסדרת הטלוויזיה המונפשת של דיסני "Gargoyles". חבריה לצוות השחקנים של "הדור הבא" ג'ונתן פרייקס, ברנט ספיינר ומייקל דורן גם כן העניקו את קולותיהם לסדרת טלוויזיה עטורת השבחים הזו. כמו כן, היא דיבבה את קולה של דמות זו גם בסדרה "Team Atlantis".

מרינה סירטיס בכנס מעריצים, 2005.

סירטיס הופיעה במספר פרקים של סדרות מדע בדיוני טלוויזיוניות פופולריות; "בגבולות המסתורין", "סטארגייט SG-1", ו-"Earth: Final Conflict". סירטיס התראיינה עבור גיליון אוקטובר 2000 של המגזין SFX בבריטניה, כאשר על שער הגיליון נכתב: "מרינה סירטיס נמצאת בכל מקום", בהתייחסות להופעותיה הרבות בסדרות מדע בדיוני, המשודרות סמוך זו לזו, ביניהן "סטארגייט SG-1",‏ "Earth Final Conflict" ו-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר". הופעות אורח נוספות שלה כוללות את "Heaven Help Us",‏ "Diagnosis: Murder",‏ "Threat Matrix" (בו גילמה מדענית נשק ביולוגי מעיראק),‏ "The Closer",‏ שלושה פרקים ב-"Girlfriends" ו-"ללא עקבות".

היא כיכבה במספר רב של סרטים (לרבות סרטים עצמאיים, סרטי טלוויזיה וסרטי קולנוע), בהם: "Gadgetman",‏ "Paradise Lost",‏ "Terminal Error",‏ "Net Games",‏ "Spectres",‏ "Grendel",‏ "Inalienable",‏ "Oranges",‏ "Fist of the Warrior",‏ "הטינה 3" ו-"Green Street 2".

בבריטניה, הייתה לה הופעת אורח מתוקשרת בסדרת הדרמה Casualty של רשת ה-BBC בשנת 2001. בשנת 2008 הייתה לה הופעת אורח בפרק של תוכנית הספין אוף של Casualty, "הולבי סיטי".

סירטיס הרחיבה את הקריירה שלה, מסתעפת לתחום ההפקה; היא הייתה מפיקה-שותפה של הסרטים "Spectres" ו-"The Deep Below".

בשנת 2004, היה לסירטיס תפקיד שולי בסרט "התרסקות" עטור פרסי האוסקר, בו גילמה את אשתו של בעל החנות הפרסי.

כמו כן, היא העניקה את קולה למספר משחקי מחשב, כדמותה של מטריארך בנזיה עבור משחק התפקידים עטור השבחים "Mass Effect", כמו גם כדיאנה טרוי במשחקי המחשב "Star Trek: The Next Generation – A Final Unity" ו-"Star Trek Generations".

סירטיס קריינה מספר ספרי שמע לרבות "Powers That Be", מאת אן מק'קפרי ואליזבת אן סקרבורו.

בשנת 1999 היא השתתפה במחזה ששודר ברדיו בשם "Flight of the Bumble Bee".

מרינה סירטיס מתארחת ב-"איש משפחה", ביחד עם חבריה ל-"מסע בין כוכבים: הדור הבא".

נכון לשנת 2009, סירטיס ממשיכה להשתתף בקביעות בכנסי "מסע בין כוכבים". היא הופיעה כאורחת בתוכנית "איש משפחה", בה שיחקה את עצמה ביחד עם שאר צוות שחקני "מסע בין כוכבים: הדור הבא". היא העניקה את קולה ל-"המופע של קליבלנד", בשלב כלשהו בעונה 2009-10.‏ "Green Street 2",‏ "הטינה 3",‏ ו-"InAlienable",‏ כולם סרטים בכיכובה שיצאו לאור ישר ל-DVD. בספטמבר 2009 הסרט העצמאי "31 North 62 East" שוחרר במספר מוגבל של בתי קולנוע ברחבי בריטניה, בו היא מגלמת את עוזרת ראש הממשלה, אשר נחטפת. סירטיס השתתפה בתפקיד אורח בפרק הפיילוט של סרט הטלוויזיה "Annihilation Earth" (המוכר גם בשם "Doomsday"), אשר שודר לראשונה בערוץ SyFy בדצמבר 2009.

בפברואר 2010 סירטיס הופיעה ככוכבת אורחת בשני פרקים של סדרת ערוץ "ABC Family" בשם "Make It or Break It", בהם גילמה רופאה שווייצרית. סירטיס אמורה לקחת חלק בצילומים לשתי הפקות נוספות עתידיות, בשם "Shadows in the Sky" ו-"P415" (פריקוול ל-"31 North 62 East"), המתרחשות במערב סאסקס, אנגליה.[12] סרט ערפדים בשם "Immortal Cycle", שסירטיס דיווחה שהיא מצטלמת אליהם ביוני האחרון בלואיזיאנה, ישוחררו בשלב מסוים.

בחודש מאי 2010, סירטיס הודיעה כי היא תעניק את קולה לדמותה של מלכת הדבורים המרשעת, בסדרת האנימציה "Young Justice".

בחודש מרץ 2011, סירטיס הופיעה ככוכבת אורחת בפרק של "האנטומיה של גריי". היא שיחקה אמא איראנית שהגיעה לבית החולים כדי להשתתף בניסוי רפואי עבור מחלת האלצהיימר.[13]

בחודש ספטמבר 2011, מעריציה של סירטיס הקימו קבוצה, במטרה להביא אותה להתארח בסדרה "דוקטור הו". כמה שבועות לאחר מכן, בכנס קומיקקון במונטריאול, היא הכירה בקבוצה והביעה את רצונה להופיע בתוכנית.[14]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2019 Max Winslow and the House of Secrets ה.א.ב.ן. (קול)
2016 Little Dead Rotting Hood סבתא
2014 מוצאים שומרים ג'נין
2009 הטינה 3 גרטשן
31 North 62 East שרה וובר
בלי חוקים 2
2008 InAlienable עו"ד בארי
1996 מסע בין כוכבים: המפגש היועצת דיאנה טרוי
1985 משאלת מוות 3 מריה
1983 The Wicked Lady נערתו של ג'קסון

טלוויזיה[15][עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם התוכנית תפקיד הערות
2020 מסע בין כוכבים: פיקארד היועצת דיאנה טרוי
2019 האורוויל מורה
2018 טיטאנים מרי גראנג'ר
2017 סקנדל גנרל פלטשר
2016-2013 NCIS אורלי אלבז, ראש המוסד 3 פרקים
2013 הרפתקאות פין וג'ייק סמנת'ה
2011 האנטומיה של גריי סוניה אמין
2010–2012 Young Justice L-4 / Queen Bee / Scientist #2
2010 Make It or Break It ד"ר אנה קלייסטר
2009 Annihilation Earth פקסטון סרט טלוויזיה
2009 המופע של קליבלנד זונה יוונית דיבוב
2009 Green Street 2 ורוניקה מאביס
2009 שלושה נהרות לילה רהימי
2008 הולבי סיטי לוסי סימונדס טלוויזיה בריטית
2007 Grendel Queen Wealtheow סרט טלוויזיה
2006 ללא עקבות אלקסס סורוס
2006 Girlfriends ג'ינה ריצ'רדס
2005 איש משפחה מרינה סירטיס סדרה מצוירת
2005 המפענחת לילה מוקטרי
2005 מסע בין כוכבים: אנטרפרייז היועצת דיאנה טרוי
2003 Threat Matrix ד"ר נבילה חסן
2001 Casualty ג'יין טיילור, MP
1999, 2000 מסע בין כוכבים: וויאג'ר היועצת דיאנה טרוי
2000 סטארגייט SG-1 ד"ר סבטלנה מרקובה
1999 Earth: Final Conflict האחות מרגרט
1999 בגבולות המסתורין אוליביה 'ליב' קוהלר
1998 Diagnosis: Murder מרי אן איגן
1994–1996, 1998 הגרגולים דמונה סדרה מצוירת
1997 Duckman אורורה אברומוביץ' סדרה מצוירת
1996 Gadgetman בלשית חוקרת ווקר סרט טלוויזיה בריטי
1994 Heaven Help Us קרולין פריס
1987–1994 מסע בין כוכבים: הדור הבא היועצת דיאנה טרוי
1990 One Last Chance מריה סרט טלוויזיה בריטי
1987 Hunter קייט סקנלון
1986 Room at the Bottom קרלה טלוויזיה בריטית
1986 Call Me Mister סאלי טלוויזיה בריטית
1986 The Return of Sherlock Holmes לוסרזיה טלוויזיה בריטית
1985 Up the Elephant and Round the Castle ליסה טלוויזיה בריטית
1982 Kelly Monteith ללא קרדיט טלוויזיה בריטית
1979 Minder סטלה טלוויזיה בריטית
1979 Cinzano Commercial דיילת פרסומת לטלוויזיה
1978 Hazell מלינה סטסינופולוס טלוויזיה בריטית
1978 The Thief of Baghdad ילדה בהרמון סרט טלוויזיה בריטי
1977 Who Pays the Ferryman? אריאדנה טלוויזיה בריטית
1977 Raffles פאוסטינה טלוויזיה בריטית

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם התוכנית תפקיד הערות
1994–1997 Gargoyles דמונה סדרה מצוירת
2008 Mass Effect Matriarch Benezia משחק וידאו
2010–2012 Young Justice Queen Bee סדרה מצוירת

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Dillard, JM (1994). "Star Trek: A History in Pictures". New York: Pocket Books. ISBN 978-0-671-51149-4.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרינה סירטיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Marina Sirtis Biography (1955?-)". Filmreference.com. נבדק ב-2010-08-30.
  2. ^ "Jolly Good Shows". Oddsagainstyou.net. 1990-11-04. אורכב מ-המקור ב-2011-07-23. נבדק ב-2010-08-30.
  3. ^ Archive | The Kansas City Star & KansasCity.com
  4. ^ 1 2 Marina Sirtis - Biography
  5. ^ "Marina Sirtis The Official Site". Marinasirtis.tv. אורכב מ-המקור ב-2009-04-30. נבדק ב-2009-05-17.
  6. ^ Full Circle by John Willmer, pub. Optimus Books 1999
  7. ^ Nemeck, Larry (2003). Star Trek: The Next Generation Companion. Pocket Books. ISBN 0-7434-5798-6.
  8. ^ "Empathetic Marina Sirtis". Littlereview.com. נבדק ב-2009-05-17.
  9. ^ "BBC Online — Cult — Star Trek — Marina Sirtis — Cleavage or Brains?". Bbc.co.uk. נבדק ב-2009-05-17.
  10. ^ "24". Marinasirtis.tv. אורכב מ-המקור ב-2009-04-27. נבדק ב-2009-05-17.
  11. ^ "Review". Sfrevu.com. נבדק ב-2010-08-30.
  12. ^ "Award Winning British Independent Film and Documentary Production Company". Fact Not Fiction Films. נבדק ב-2010-08-30.
  13. ^ "INTERVIEW: GREY'S welcomes STAR TREK actress Marina Sirtis in tonight's episode!!". Jim Halterman. 2010-03-24. אורכב מ-המקור ב-2015-11-23. נבדק ב-2011-03-25.
  14. ^ "VIDEO: Marina Sirtis at Montreal Comiccon Discusses Doctor Who". Citynet Magazine. 2011-09-28. אורכב מ-המקור ב-2014-09-20. נבדק ב-2011-11-27.
  15. ^ מרינה סירטיס, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)