הומלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הומלנד
Homeland
כרזת העונה הראשונה
כרזת העונה הראשונה
מבוסס על חטופים
מאת גידי רף
סוגה דרמה ומתח
יוצרים הווארד גורדון, אלכס גאנסה, גידי רף עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים

קלייר דיינס
דמיאן לואיס
מנדי פטינקין
מורנה בקארין
דייוויד היירווד
דייגו קלאטנהוף
מורגן סיילור
רופרט פרנד
ג'קסון פייס
פ. מארי אברהם
אלכסנדר פהלינג

מארק איווניר
פרסים פרס גלובוס הזהב
פסקול שון קולרי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 96 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אלכס גאנסה עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל הווארד גורדון
אלכס גאנסה
גדעון רף
מייקל קסטה
אבי ניר
רן תלם
חברת הפקה קשת
Fox 21
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים צפון קרוליינה ווושינגטון, ארצות הברית
כפר סבא ויפו, ישראל
צלמים דייב קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה שון קלרי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 46–84 דקות
שידור
רשת שידור שואוטיים עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט (תמונה) 480i ‏(SDTV)‏
1080i ‏(HDTV)
תקופת שידור מקורית 2 באוקטובר 2011
26 באפריל 2020 (55.5±9.5 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הומלנדאנגלית: Homeland; תרגום חופשי: מולדת) היא סדרת דרמה אמריקאית אשר שודרה בערוץ שואוטיים במשך 8 עונות מ-2 באוקטובר 2011 עד 26 באפריל 2020. הסדרה הופקה על בסיס הסדרה הישראלית "חטופים", כשהבמאי המקורי שימש כמפיק בפועל של הגרסה האמריקאית. הסדרה עוסקת בקצינת המבצעים של ה-CIA, קרי מתיסון, אשר מנהלת מבצעים למען הגנת האומה, בעודה מתמודדת עם הפרעה דו-קוטבית.

בעונות הראשונות קו העלילה התמקד במתיסון המאמינה כי הנחת, שהוחזק כאסיר של אל-קאעידה בעיראק, אינו אלא מחבל המאיים על ביטחונה הלאומי של ארצות הברית. פרק הבכורה היה נגיש מיידית באתרי האינטרנט כצעד לחשיפת הסדרה לכלל קהל הצופים.

הסדרה זכתה בשני פרסי גלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר לשנים 2011[1] ו-2012. ב-2012 זכתה הסדרה גם בפרסי אמי לסדרת הדרמה הטובה ביותר וכן לשחקן ולשחקנית הטובה ביותר (עבור משחקם של דמיאן לואיס וקלייר דיינס).[2]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר קרי מתיסון, קצינת המבצעים של ה-CIA, שלאחר ביצוע פעולה לא מורשית בעיראק, הושמה על תנאי והוצבה מחדש במרכז ללוחמה בטרור של ה-CIA בלאנגלי, וירג'יניה. בזמן שניהלה מבצע בעיראק, קרי הוזהרה על ידי מחבל כי שבוי מלחמה אמריקני הצטרף לארגון אל-קאעידה כשהוא מתמצת זאת במשפט "שבוי אמריקני סובב" - כשכוונתו "הוסב".

במהלך פשיטה של כוח דלתא על מתחם שהיה שייך למחבל אבו נזיר, מחולץ ניקולס ברודי, סמל נחתים אמריקאי שדווח כנעדר בעיראק מאז 2003. קרי מאמינה כי ברודי הוא שבוי המלחמה האמריקני שעליו דיבר המודיע העיראקי שלה. עם זאת, הממשלה והממונים עליה ב-CIA מתייחסים אל ניקולס ברודי כגיבור מלחמה. היא מתקשה לשכנע את הבוס שלה, דייוויד אסטס, לשים את ברודי תחת מעקב ופונה לסול ברנסון, תחתיו עבדה בעבר. שניהם מנסים למנוע פיגוע נוסף על אדמת אמריקה.

בתחילה הסדרה נעה סביב קו העלילה על חשיפתו של ברודי, אך החל מהעונה הרביעית, הסדרה מתמקדת במאבק המודיעיני למניעת פיגוע טרור נוסף על אדמת ארצות הברית והופכת לסדרת מותחן ריגול על הגנת המולדת.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1122 באוקטובר 201118 בדצמבר 2011
21230 בספטמבר 201216 בדצמבר 2012
31229 בספטמבר 201315 בדצמבר 2013
4125 באוקטובר 201421 בדצמבר 2014
5124 באוקטובר 201520 בדצמבר 2015
61215 בינואר 20179 באפריל 2017
71211 בפברואר 201829 באפריל 2018
8129 בפברואר 202026 באפריל 2020

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתמקדת בניסיונה של קרי מתיסון, קצינת מודיעין מוכשרת ופעלתנית בסוכנות הביון האמריקאית, להוכיח כי החייל האמריקאי ניקולס ברודי שחזר מהשבי לאחר שמונה שנים, למעשה הוסב, וכעת מטרתו לפעול נגד אמריקה. במהלך העונה נחשפת הסתגלותו מחדש של ברודי לחיי משפחה וחיים אזרחיים בכלל, לאחר החזרה מהשבי. עוד מתגלה כי ברודי התאסלם. עוד מתברר כי תומאס ווקר, חברו של ברודי ביחידה, שנחטף והוגדר כמת, חי ופועל נגד ארצות הברית תחת חסותו של הטרוריסט אבו נזיר. ברודי משתתף בפיגוע משולב ביחד עם ווקר, באזור שבו נמצאים הדרגים הגבוהים של הממשלה, אך חוזר בו ברגע האחרון ולא מפוצץ את חגורת הנפץ שלבש. הפעולה תוכננה כתגובת נגד להפצצת מזל"ט שביצעה ארצות הברית מספר שנים קודם לכן, שגרמה למותם של 82 ילדים מוסלמים, והוסתרה מהציבור על ידי אותם דרגים. במהלך העונה קרי מרגלת אחרי ברודי באופן בלתי חוקי, מתקרבת לברודי שלא על פי הנהלים, ואף מנהלת איתו רומן. לקראת סיום, כאשר מאמציה של קרי להוכיח כי מדובר במרגל עולים בתוהו, היא מתמוטטת בשל החמרת ההפרעה הנפשית (הפרעה דו-קוטבית) ששמרה עליה בסוד ובשל השעייתה מעבודתה, והיא מתאשפזת בבית חולים פסיכיאטרי ומקבלת טיפול בנזעי חשמל.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו ממשיכה את העלילה באופן רציף. בתחילת העונה משודר ברחבי העולם שישראל הרסה חמישה מתקני גרעין איראנים במהלך מתקפה מוצלחת. קרי מצליחה להוכיח כי ברודי חזר כטרוריסט, למרות שבסופו של דבר התחרט ולא פוצץ עצמו, בשל שיחת טלפון של בתו דיינה. לאחר מכן הוא משתף פעולה עם הסוכנות בעסקה שסגר עימם במטרה להפיל את אבו נזיר, ואבו נזיר מאותר ונורה למוות, רק לאחר שהוא סוחט את ברודי לבצע פעולה שגורמת למותו של סגן נשיא ארצות הברית. בסיום העונה מתפוצץ מטען חבלה שהושתל ברכבו של ברודי מחוץ למבנה הסוכנות ונהרגים בו בכירים אמריקנים רבים. נראה שהדבר נעשה כפיגוע נקמה על ההפצצה הישראלית באיראן. סול ברנסון ששרד ממונה לראש הסוכנות. קרי וברודי אף הם ניצלים, והיא עוזרת להבריחו מהמדינה בסתר, אך בוחרת להישאר מאחור כדי להוכיח את חפותו. קלטת שברודי הקליט במטרה להפיץ לאחר הפיגוע המקורי אותו לא ביצע בסוף, מודלפת לעיתונות ומציירת אותו כאשם בפיצוץ זה שגרם למותם של למעלה מ-200 אמריקאים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית נפתחת בקו עלילתי לפיו קרי משתגעת סופית לאחר שהסוכנות ניסתה להפוך אותה לשעיר לעזאזל, והסוכנות מנסה להשתיק אותה ולאשפז אותה בבית חולים פסיכיאטרי. לאחר מספר חודשים מתברר כי כל העניין היה תרגיל שלה ושל סול ברנסון, ידידה הוותיק בסוכנות, במטרה לגרום לסגן ראש המודיעין האיראני מג'יד ג'באדי לנסות ליצור קשר עם קרי, כדי שתערוק לצד השני. בהמשך, המהלך מוכתר בהצלחה וג'באדי שנתפס מוסב, וחוזר לתפקידו באיראן כסוכן כפול. סול מוצא את ברודי שהוחזק בידי כנופיה בשכונת עוני בקאראקס שבוונצואלה כשבר כלי לאחר שנפצע קשה, ולאחר תהליך שיקום משתמש בו כדי לבצע את השלב הנוסף במשימה: התנקשות באכברי, ראש המודיעין האיראני. לאחר שברודי הוחדר לאיראן באמצעות יחידה מובחרת והופך שם לגיבור, הוא מצליח להתנקש באכברי, אך בגלל חילוף ראש סוכנות הביון האמריקאית, מחליטים הבכירים החדשים ב-CIA להקריב אותו למען הצלחת המהפך והוא מוסגר, נשפט באיראן ונידון לעונש בתלייה. בפרק האחרון, ברודי אכן מוצא להורג, קרי הנמצאת בהריון ממנו צופה במחזה בלב כבד. סצנת הסיום מתרחשת לאחר ארבעה חודשים ומראה את טקס הזיכרון שערכה הסוכנות ובו הוצב קיר מלא כוכבים לזכר הנופלים, לאחר שקרי מסורבת להנצחת ברודי בסוכנות, היא מציירת כוכב על הלוח בעצמה. במקביל ברנסון שפוטר לא מכבר, זוכה לראות את פירות המבצע, ואיראן מודיעה כי היא מוכנה להגיע להסכם פיקוח על מתקני הגרעין שלה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית נפתחת בקו עלילתי חדש המציב את קרי באמצע משימה מודיעינית בפקיסטן, בעודה מנהלת את שלוחת סוכנות הביון באפגניסטן במבצע התנקשות בחייסאם חקאני, מראשי הטליבאן. לאחר שנהרג מתברר כי נהרגה גם כל משפחתו, במבנה בו שהה. אחיינו של חקאני, עיאן איברהים, סטודנט פקיסטני שנפגע, מגלה כשהוא מתעורר כי כל משפחתו נהרגה בפיצוץ. תחילה, שגרירות ארצות הברית מכחישה את הפגיעה הכוללת, אך סרטון שהיה בטלפון הנייד של עיאן מופץ ברשתות ושם אותו למוקד מעקב של ה-CIA, מעקב שמוביל בסופו של דבר להסבתו בידי ה-CIA נגד חקאני. קרי מוצבת לראש שלוחת סוכנות הביון בפקיסטן, לאחר שהיא מאיימת על ראש ה-CIA בחשיפת פרטים שיאירו אותו באור בעייתי. סול ברנסון שמגיע לאיסלמבאד נחטף מנמל התעופה בידי המודיעין הפקיסטני, ומועבר לאנשיו של חקאני, דבר שמכשיל את ניסיון ההתנקשות השני בחקאני, כיוון שהוא משתמש בו כבמגן אנושי. בעלה של השגרירה שהופעל בידי הפקיסטנים, נתפס לאחר שהחליף את התרופות של קרי וגרם לה להשתגע, בשל מידע שקרי מקבלת מראש המודיעין הצבאי הפקיסטני.

בעקבות חטיפתו של ברנסון מפקדת ה-CIA נכנסת למשא ומתן מול חקאני, שבסופו שוחררו אסירים בכירים בארגונו. לאחר סיום ביצוע העסקה, מותקפת השיירה שחוזרת ובו זמנית, חקאני ואנשיו חודרים לשגרירות ארצות הברית בפקיסטן. במהלך התקיפה נהרגו 36 מעובדי השגרירות ונלקח חומר מודיעיני חשוב. בעקבות כך, ומשום שהתברר כי המודיעין הפקיסטני שיתף פעולה עם חקאני ואף עמד מאחרי פעילות אנטי אמריקנית, ניתקה ארצות הברית את היחסים הדיפלומטים עם ממשלת פקיסטן, והחזירה את השגרירה. אך קרי וקווין נשארו בפקיסטן בניסיון להתנקש בחיי חקאני. קרי מבקשת מקווין לא לחסל אותו בשל הנזק המשני שעלול להגרם. כמה דקות מאוחר יותר נקרתה הזדמנות לקרי עצמה לחסל את חקאני, אך נאלצה להימנע מכך, מפני שראש המודיעין הפקיסטני מנע בעדה לירות בו, ומראה לה שדר עדאל נמצא במכונית יחד עם חקאני. בפרק סוף העונה חוזרת קרי לארצות הברית עקב מותו הפתאומי של אביה. שם גילתה שידידה סול הסכים לגישתו של דר עדאל לקיום משא ומתן מול חקאני. בתגובה לכך קרי נוטשת בחמת זעם את ביתו של דר עדאל.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה קרי כבר לא מועסקת על ידי ה-CIA אלא עובדת כראש מערך האבטחה בקרן פילנתרופית בגרמניה. במהלך העונה קבוצה אסלאמית קיצונית מנסה לבצע פיגוע בתחנת רכבת באמצעות מטענים שמכילים גז רעיל, וקרי עוזרת לסכל זאת. נישואיה של קרי עולים על שרטון לאחר שבעלה לא מצליח להכיל את המעורבות שלה בענייני מודיעין שנמשכת למרות ניסיונה לחדול מכך. עוד מתברר שבכירה ב-CIA המוצבת בגרמניה היא מרגלת בשירות המודיעין הרוסי, והיא נהרגת בעת ניסיון המלטות שלה לרוסיה.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת עונה זו קרי מתיסון חוזרת לארצות הברית מספר חודשים אחרי מאורעות סיום עונה 5, והפעם עובדת בארגון סיוע למוסלמים המתגוררים בארצות הברית בתקופת הבחירות לנשיאות. במהלך עונה זו קרי מייעצת לנשיאה הנבחרת בתקופת מעבר למורת רוחם של בכירי ה-CIA. בשל מעשיו הנמהרים של פיטר קווין שמתאושש בביתה לאחר שנפצע קשה בגרמניה, קרי מאבדת את המשמורת על בתה. קבוצה חשאית במימון של ארגון מודיעין אמריקני תוקפת באינטרנט באמצעות בוטים את הנשיאה הנבחרת וגורמת לה להתעמת עם מנהיג הקבוצה. שיאה של העונה מגיע כאשר קבוצת לוחמי עילית של כוח דלתא מנסים לחסל את הנשיאה הנבחרת בקנוניה שחברו אליה בכירים מארגונים שונים.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה זו אנשי הביון הרוסי נוקטים בפעולות שונות כדי לערער את השלטון האמריקני ולהביא להתפטרות הנשיאה קין. לאחר שאחד המרגלים הרוסיים מצלם תמונה של נער שנפצע בידי ה-FBI ומפיץ שמועה שקרית שהנער נפטר לאחר שהוזנח במכוון, פורצות מהומות דמים במתחם שהתבצרו בו מתנגדים לנשיאה שמגינים על אוקיף, המתנגד הקולני של הנשיאה.

אנשי הביון הרוסי גורמים בכלא למותו של הקולונל מקלנדון שעמד בראש הקנוניה להתנקשות בחיי הנשיאה, וקושרים למעשה את ראש הסגל של הבית הלבן וולינגטון, באמצעות ידידתו סימון מרטן שלמעשה היא קצינה בביון הרוסי. פיילי, חבר קונגרס אמביציוזי מנצל את האירוע כדי לנסות להדיח את הנשיאה. צוות מצומצם שמקים ברנסון שמונה להיות היועץ לביטחון לאומי, מצליח לגלות שיד הרוסים בחשה בעניין.

לאחר שאנשי הרשת הרוסית של יבגני נחשפים בידי צוות שהקים ברנסון, הם נמלטים לרוסיה, וצוות אמריקני בראשות ברנסון ומתיסון יוצא לרוסיה במטרה ללכוד את מרטן ולהביאה לארצות הברית. הם מצליחים במשימתם ומרטן מעידה בקונגרס והדחת הנשיאה נמנעת, אבל מתיסון נתפסת בידי הרוסים ויושבת בכלא חודשים ארוכים. בסוף העונה הנשיאה מתפטרת ונעשית עסקת שבויים בין האמריקנים לרוסים. מתיסון מוחזרת ואז מתברר שהיא איבדה את שפיותה לאחר שנמנע ממנה הטיפול הפסיכיאטרי.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

סול, כיום היועץ לביטחון לאומי של הנשיא וורנר, נשלח לאפגניסטן להעסיק את הטליבאן במשא ומתן לשלום. הוא זקוק לעזרה מקרי, שמתאוששת מכליאתה בגולאג רוסי. היא משוחררת ויוצאת לאפגניסטן. בהמשך מסוקו של הנשיא מתרסק באפגניסטן והעלילה מסתבכת.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות תפקיד
קלייר דיינס קרי מתיסון קצינת המבצעים של ה-CIA שהוצבה במרכז ללוחמה בטרור, סובלת מהפרעה דו-קוטבית, ניהלה מערכת יחסים עם ניקולס ברודי ולהם ילדה משותפת.
דמיאן לואיס ניק (ניקולס) ברודי סמל הנחתים האמריקני, שחולץ על ידי כוח דלתא לאחר שהוחזק בידי אל-קאעידה כשבוי במשך שמונה שנים, חשוד בגרימת הפיגוע בלאנגלי בסוף העונה השנייה. מת בסוף העונה השלישית. מפציע בפרק 7 בעונה 4.
מנדי פטינקין סול ברנסון הבוס הקודם של קרי ומדריכה הרוחני, ראש אגף המזרח התיכון של ה-CIA, מונה לראש ה-CIA לאחר הפיגוע בלאנגלי
מורנה בקארין ג'סיקה ברודי אשתו של ניקולס ברודי, מנסה להתמודד עם חזרתו של בעלה מהשבי, התחילה לצאת עם מייק פבר בהנחה שניקולס מת
מורגן סיילור דיינה ברודי בתו של ניקולס ברודי, ניסתה להתאבד לאחר שנודע לה על מעשיי אביה בסוף העונה השנייה.
רופרט פרנד פיטר קווין סוכן CIA בכיר ומתנקש מקצועי שנשלח על ידי דייוויד להרוג את ברודי בעונה השנייה.
ג'קסון פייס כריס ברודי בנו של ניקולס ברודי.
דייוויד מרציאנו וירג'יל מומחה לריגול, סוכן בעבר ב-CIA, חבר טוב של קרי, עוזר לה לרגל אחרי משפחת ברודי לאחר חזרתו של ניקולס מהשבי.
דייגו קלאטנהוף מייק פבר קפטן בחיל הנחתים האמריקני, חברו הטוב של ניק, שהתחיל לצאת עם ג'סיקה מתוך הנחה שניקולס מת.
דייוויד היירווד דייוויד אסטס מנהל המרכז ללוחמה בטרור של ה-CIA. הבוס של קרי, נהרג בפיגוע בלאנגלי בסוף העונה השנייה.
נוויד נגהבאן אבו נזיר בכיר אל-קאעידה, התאבד תוך כדי תפיסתו על ידי ה-CIA בסוף העונה השנייה.
כריס צ'אק טום ווקר חייל נחתים שנשבה יחד עם ניקולס ברודי והוסב להיות טרוריסט בשבי, נרצח על ידי ברודי בעונה הראשונה.
פ. מארי אברהם דר עאדל עוזר מנהל ה-CIA למבצעים ואיש מבצעים חשאיים מנוסה בעברו.
סוראג' שארמה אייאן איברהים סטודנט פקיסטני לרפואה אותו מנסה לגייס קרי מתיסון.

פיתוח וצילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתבסס על הסדרה הישראלית "חטופים" מאת גדעון רף, החליטו הווארד גורדון ואלכס גאנסה לעבוד על גרסה משלהם, בשיתוף פעולה עם רף כבר בתחילת 2010 וסביבם גובש גם צוות המפיקים בפועל (שכלל גם את אבי ניר ורן תלם) כשהצילומים של הפרק הראשון נערכו בשארלוט, צפון קרוליינה וסצנות רבות צולמו גם במוזיאון התעופה של קרוליינה.

ב-7 באפריל 2011 נתנה שואוטיים אור ירוק לסדרה עם הזמנה של 12 פרקים. ב-21 ביולי 2011 הודיעה שואוטיים כי הסדרה תשודר לראשונה ב-2 באוקטובר 2011. יחד עם ההכרזה על תאריך הבכורה של הסדרה, הרשת גם הודיעה כי שמות הדמויות שיגולמו על ידי קלייר דיינס ודמיאן לואיס יהיה קרי מתיסון וניקולס ברודי, בהתאמה. הסדרה מופקת על ידי פוקס 21.

לאור הצלחת הסדרה, גם בקרב מבקרי הטלוויזיה וגם בטבלאות הרייטינג, הודיעה הרשת ב-26 באוקטובר 2011, לאחר שידור ארבעה פרקים מהעונה הראשונה, על חידוש הסדרה לעונה שנייה.[3] העונה השנייה של הסדרה עלתה לשידור בארצות הברית ב-30 בספטמבר 2012[4] ובישראל ב-6 באוקטובר בערוץ Yes Oh.

לאחר שפרק הבכורה של העונה השנייה של הסדרה זכה ל-5.2 מיליון צופים הודיעה הרשת ב-22 באוקטובר 2012 על הפקת עונה שלישית לסדרה, אשר מנתה 12 פרקים וצילומיה החלו באביב 2013.[5]

העונה השמינית והאחרונה שודרה מ-7 בפברואר עד 26 באפריל 2020.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה ב-5 פרסי גלובוס הזהב (מתוך 8 מועמדויות), בקטגוריות הדרמה הטובה ביותר (פעמיים), השחקנית הטובה ביותר (קלייר דיינס, פעמיים) והשחקן הטוב ביותר (דמיאן לואיס), וכן בשמונה פרסי אמי (מתוך 39 מועמדויות), בקטגוריות סדרת הדרמה הטובה ביותר, התסריט הטוב ביותר (פעמיים), השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה (פעמיים), השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה,[6] עריכה בסדרה דרמה וליהוק לסדרת דרמה.

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הבכורה של הסדרה זכה לביקורות חיוביות כ"סדרה אינטנסיבית וכתובה היטב" ב-TIME.[7] פרק הבכורה זכה גם לביקורות חיוביות בישראל.[8] הסדרה גם זכתה לנתוני צפייה גבוהים של 1.1 מיליון איש שצפו בפרק הבכורה, ועוד 1.4 מיליון באמצעים הדיגיטליים השונים.[9]

דיפלומטים פקיסטנים מחו את אופן ההצגה של מדינתם בעונה הרביעית של הסדרה.[10]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הומלנד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]