ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 146

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



יהיה היום על ויקיפדיה?

לא. ניתנה כבר הודעה במזנון, אבל איך אפשר לשים לב אליה בתוך כל המהומה. דוד שי 20:54, 7 יולי 2006 (IDT)

דמויות מהתנ"ך[עריכת קוד מקור]

אולי כדאי לפתוח ערך על דמויות משניות מהתנ"ך? "ששליק הוא בנו של קבב בן אווזי, חי 770 שנה" זה לא ערך. קקון 22:06, 7 יולי 2006 (IDT)

אתה יכול לתת פירוט ודוגמאות? בכל מקרה, כל שצריך לעשות הוא לשים תבנית איחוד. זהר דרוקמן 22:10, 7 יולי 2006 (IDT)
תסתכל בשינויים אחרונים, כל הדמויות שהוספתי להם קצרמר. קקון 22:11, 7 יולי 2006 (IDT)
ראה שיחת קטגוריה:אישים בתנ"ך#דמויות תנ"כיות משניות להפליא. נדב 22:12, 7 יולי 2006 (IDT)
כדאי. עדיף ערך אחד ובו כל בני, נכדי, ניני ורביעי התנ"ך שאין יודעים על אודותם דבר בערך חוץ משמם והגיל בו מתו. את הערכים הקיימים יש להפוך להפניות לערך החדש. odedee שיחה‏ 22:26, 7 יולי 2006 (IDT)
זה רעיון טוב. גילגמש שיחה 22:36, 7 יולי 2006 (IDT)
זה רעיון רע - לקשר בין דמויות לא קשורות, כאשר מבט באנציקלופדיה מקראית יראה שאפשר לכתוב על כל דמות בתנ"ך ערך סביר. דרור 01:26, 8 יולי 2006 (IDT)
זה נמצא פה כבר שנה ודבר לא קרה. גילגמש שיחה 01:41, 8 יולי 2006 (IDT)
הדיפלודוקוסידים על שלל מיניהם נמצאים כאן כבר יותר משנתיים בלי שינוי משמעותי והם לא גדולים יותר. ואם תחפש בקטגוריה:קצרמר צבא או בקטגוריה:קצרמר היסטוריה אני בטוח שתוכל למצא כמה ערכים בתחום העניין שלך שכבר חודשים רבים אין בהם הרבה יותר מידע. אם אין ויכוח על זכות הקיום של הערך, ואין ספק שבבוא היום ימצא מי שירחיב אותו - אין סיבה לאחד סתם "דמויות תנ"כיות משניות". ‏ costello • ‏ שיחה 13:36, 8 יולי 2006 (IDT)
אז אתה אומר שעל כל אדם ששמו מוזכר בתנ"ך צריך להיות ערך נפרד? קקון 13:49, 8 יולי 2006 (IDT)
זה נושא לדיון נפרד, שכבר התקיים פעם אחת בעבר (כאן). אם הערך צריך להמחק (בין אם מאיזוטריות או מחוסר במידע ממשי)- שימחק, אבל אם הוא יכול להשאר ופשוט בינתיים קצר מידי לאחד אותו עם עוד כמה ערכים שהקשר היחיד בינהם הוא העובדה ששניהם מופיעים בתנ"ך נראה לי כמו עבודה מיותרת שלא תעזור לא לויקיפדים ולא לקורא. ‏ costello • ‏ שיחה 16:02, 8 יולי 2006 (IDT)
אבל אם כל מה שמצויין זה הגיל, אפשר ליצור "רשימת שנות חיים של דמויות תנ"כיות" וזהו. מדובר בדמויות שגם לא כל חתן חידון התנ"ך יודע להגיד עליהם משהו. קקון 00:36, 9 יולי 2006 (IDT)

תרגום מאמרים[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לציין שזה באמת מיזם נחמד, הלינק של ערך אקראי מאוד נחמד במיוחד שמשעמם אז יש מה לקרוא.

השאלה היא יש ערכים חסרים בעברית אך יש להם את הפירוט באנגלית, מותר לתרגם לעברית להכניס לכאן? ומה לגבי ערכים באנגלית שלא קיימים בעברית ? למשל ביקיפדיה האנגלית יש ערך על ערוץ yesstars שמשדר בארץ, מותר לקחת אותו ולתרגם לעברית ?

תודה.

מותר לתרגם מתוך מאמר בויקיפדיה האנגלית למאמר קיים בויקיפדיה העברית. לגבי מאמרים שלא קיימים בעברית, זה לא תמיד נכון. בעוד הויקיפדיה האנגלית מנסה להקיף את כל הידע האנושי (כולל ידע על ערוץ בטלויזיה לווינית במדינה קטנה במזרח התיכון), הויקיפדיה העברית מנסה להיות אנציקלופדיה, ולא כל מה שקיים בויקיפדיה האנגלית יתקבל פה. אז עם ערכים איזוטריים במיוחד צריך להיזהר. הם יכולים להימחק. כל זאת, כמובן, אם אתה יודע לכתוב בצורה מנוסחת היטב. צחי 13:31, 8 יולי 2006 (IDT)
בעקרון מבחינת שאלת זכויות היוצרים אין שום בעיה לתרגם ערכים מהויקיפידה האנגלית (בניגוד לתרגום של חומר שמוגן בזכויות יוצרים, ושגם תרגום שלו והכנסתו לפה מהווה פגיעה בהן).
אבל באופן כללי אני מציע להתייחס בחשדנות למאמרים שם:
  • לא כל מאמר שיש שם מתאים לנו. אם יש איזו עיירה בת 15 אלף תושבים בניו יורק, זה סביר שיהיה עליה ערך בויקיפדיה האנגלית. אבל לא אצלנו. מי שמתעניין בעיירה הזו (קרה לי פעם), אין לו שום סיבה לחפש את זה אצלנו. זה עיניין מקומי לויקיפדיה האנגלית.
  • הדברים שם כתובים בראש ובראשונה לקורא דובר אנגלית (ולרוב לקורא אמריקני), ומתבססים על תמונת העולם שהוא מכיר. זה לאו דוקא מתאים לתמונת העולם של הקורא העברי.
  • בנושאים רבים (בעיקר אקטואלים) המאמרים שם ארוכים מידי, ומבולבלים, ומתייחסים למחלוקות אקטואליות שלנו בכלל לא מוכרות. יש להיזהר מזה.
  • צריך להבין מה מתרגמים (ואת הרקע, וכו'), בשביל להימנע משגיאות תַרְגֶמֶת מביכות. רק היום נתקלתי ב"ג'ואן מקשת" כתרגום לז'אן ד'ארק...
emanשיחה 13:59, 8 יולי 2006 (IDT)
תודה לכם, עדיף להרשם אם רוצים לכתוב ערכים שיקבלו אותם בדרך יותר מסודרת מאשר סתם,
אז ערכים שיש בעברית אבל בם לא מושלמים כדי לתרגם ?
יש את הערך על הקורס בלהקות איריות שכאן הוא לא מושלם אבל בגרסה האנגלית הוא כן, זה ערך שכדאי לתרגם ?
איך בכלל אפשר לדעת אם ערך כלשהוא שווה תרגום או כתיבה ?
כדאי להירשם, זה מאפשר דיאלוג הרבה יותר נוח, ומצריך רק דקה של בחירת שם משתמש.
תוך התחשבות באמור לעיל, אם אתה מרגיש שהערך חשוב לקורא העברי, אתה מוזמן לתרגם אותו, כערך חדש או כהרחבה לערך קיים. דוד שי 16:22, 8 יולי 2006 (IDT)
בעיה הנפוצה מאוד בערכים בויקיפדיה באנגלית, היא חוסר איזון מוחלט של הערכים. ערכים הקשורים לישראל אין לתרגם בשום פנים ואופן משם - חלקם פרו ישראלים עד גועל נפש וחלקם פרו פלסטינים בצורה שגורמת לי לפחות לרצות להקיא. טרול רפאים 18:39, 8 יולי 2006 (IDT)

משפטי שנאה בדפי משתמש[עריכת קוד מקור]

לאחרונה פשט מנהג, בייחוד בקרב אלה המזהים את עצמם כשמאל רדיקלי, למלא את דפי המשתמש שלהם במשפטי שנאה כלפי ישראל, צה"ל ועוד. משפטי השנאה האלה פוגעים בחברי הקהילה ומהווים עבירה על מדיניות דפי המשתמש וכן על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. יש להסיר את כל המשפטים הללו לאלתר, ואם הם לא יוסרו בטוב, הם יוסרו בכוח וכותביהם יחסמו. ויקיפדיה לא שייכת רק לשמאל, אלא גם לימין וגם למרכז והיא לא המקום למחאה פוליטית קיצונית. כשם שמשתמשי הימין פה מתאפקים ולא הופכים את דף המשתמש שלהם לבמת תעמולה, כך גם המשתמשים מן השמאל צריכים לנהוג. משפטי השנאה רק מעכירים את האווירה ופוגעים במשתמשים לא מעטים. יבוער הנגע לאלתר! בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:39, 8 יולי 2006 (IDT)

ומה עם תיבת משתמש דתי שפירושה בין היתר "משתמש זה רואה בהומוסקסואליות תועבה"? נסיר אותה? HansCastorp 14:41, 8 יולי 2006 (IDT)
משתמש דתי כתוב בה "משתמש דתי" ותו לאו. אין שום תבנית בויקיפדיה בה כתוב "משתמש זה רואה בהומואים תועבה". מי שפותח פתח לתבניות כאלה זה דווקא אתה! בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:52, 8 יולי 2006 (IDT)
זה ממש חוצפה, כשזה בא ממי שבראש הדף שלו מתנוססת תמונה פוגענית (לפחות בהקשר שבו היא מובאת), ושלא מסתפק בדף משתמש שלו, אלא פעם אחרי פעם "חוטף" אידיאולוגית את הויקיפדיה עצמה (=מרחב הערכים), ומנסה להפוך אותה לאתר תעמולה ימני/צה"לי. emanשיחה 14:44, 8 יולי 2006 (IDT)
חבר'ה, היום יום הולדת שלוש שנים לוויקי. וכך אתם רוצים להעביר את כל היום? לא חבל? אני מארגן את השמפנייה. עלי. לב - שיחה 14:51, 8 יולי 2006 (IDT)
ההקשר שבו היא מובאת זה המאמר ה-4,000 בויקיפדיה (והמאמר הראשון שלי בויקיפדיה) ואני מצר על כך שאתה מנסה להצדיק את הפרת הכללים ויצירת השנאה תוך התקפות אישיות לא מוצדקות. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:52, 8 יולי 2006 (IDT)
אביר, בתור מי שעכשיו עודד משתמש ויקיפדיה שקרא למשתמש אחר "חרא נאו-נאצי, שונא ישראל ושונא אדם, הלוואי שיום אחד אתה תבוא להפגין לי במחסום ואני ארסס אותך" באומרך כי הוא הביא את זה על עצמו (במקום לחסום את המשתמש המקלל מטעם תפקידתך כמפעיל מערכת) אני חושב שהצביעות שלך עוברת כל גבול. אסף 15:02, 8 יולי 2006 (IDT).
אתה לא יכול להאשים אותי בצביעות, כי גם את האנס לא חסמתי. עכשיו אתה מבין כמה המשפטים של האנס פוגעניים אם זה גרם למטאל-ויקיפד להתפרץ ככה? העליתי את זה לדיון במזנון כי אני רוצה שנטפל בפרשות האלה אחת לתמיד וכמה שאפשר בלי חסימות. אפילו דוד שי לא חושב שחסימה כאן היא הפתרון אלא קביעת מדיניות ואכיפתה. אני יכול להאשים אותך דווקא בצביעות כי אתה מתעלם ממשפטי השנאה של האנס. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:12, 8 יולי 2006 (IDT)
זאת שיא הצביעות. יש הבדל גדול בין הערה כללית לגבי ישראל או תושביה (גם אם היא לא ראויה) לבין לקרוא למשתמש אחר בויקיפדיה באופן ישיר ""חרא נאו-נאצי, שונא ישראל ושונא אדם, הלוואי שיום אחד אתה תבוא להפגין לי במחסום ואני ארסס אותך" שכולל בין השאר ממש קריאות לרצח של אותו ויקיפד. אי חסימתו הינה מעשה פסול ותעודת עניות שאין כקודמתה בויקיפדיה. אסף 15:22, 8 יולי 2006 (IDT).
ההערה האנטישמית שלו נגד ישראל פוגעת ביותר, ואני רואה בחומרה רבה הערות אנטישמיות - הן חמורות לא פחות מדבריו של מטאל-ויקיפד, שנאמרו בעיתא דריתחא והוא לא התכוון אליהם מילולית (בטח לא אל החלק "אני ארסס אותך" שזו לא קריאה למישהו אחר לרצוח), והוא מוכן לחזור בהם בתנאי שגם האנס יתנצל. כשם שאת האנס לא חסמתי על ההערה הגזענית שלו (אנטישמיות היא סוג של גזענות, והפצת עלילות דם זה חמור מאוד) גם את מטאל לא חסמתי. מדובר בשני ויקיפדים שתורמים הרבה וחסימה כאן היא לא הפתרון, אבל אם לא תהיה ברירה - על שניהם להיחסם לתקופה שווה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:47, 8 יולי 2006 (IDT)
דוד שי כבר הסביר היטב את ההבדל בין השניים וגם הוא לא מקבל את דעתך בניגוד למה שכתבת לעיל. בברכה, אסף 15:50, 8 יולי 2006 (IDT).
שניהם נחסמו, מרוצה? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:00, 8 יולי 2006 (IDT)
נו באמת. ההקשר של התמונה, הוא הפֶטיש הבלתי מוסתר שלך לכלי הרס צה"ליים, במיוחד אלה שקשורים לחיל ההנדסה. בי אישית זה מעורר בחילה. אבל מעולם לא חשבתי להתערב בדף המשתמש שלך.
אני הסתכלתי שוב על דף המשתמש של האנס קסטרופ, וראיתי איפה המשפט שהתלוננת עליו נמצא, ובאיזה הקשר, ואני יכול לומר רק שאתה כמו האשמאי הזקן מהבדיחה, שמתלונן שהשכנים שלו מקיימים יחסי מין בפומבי, ואז כשבאים לבדוק את התלונה, הוא מראה לשוטרים שכשעולים על הגג, ושמים עליו שולחן, ועל השולחן כיסא, אפשר לראות אותם במיטה בחדר השינה שלהם.
בקיצור, תפסיק לחפש חירחור ריב ומדון. emanשיחה 15:02, 8 יולי 2006 (IDT)
נו באמת, תקרא את הכותרת של התמונה, וזו אחת התמונות היפות בויקיפדיה של הכלי המדובר (דחפור די-9). זכותי לאהוב את חיל ההנדסה הישראלי וזכותי לאהוב כלי צמ"ה. בזכות כך באו מאמרים על דחפור, מחפרון, יעה אופני, מחפר, מפלסת, מגרדת ועגורן. חלקם גם נכנסו למומלצים. מי שאוהב דחפורים, לגיטימי שישים תמונה של דחפור בדף שלו. זה לא משפט שנאה בנוסח "אני שונא ערבים" או "אני מתעב את ישראל". בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:08, 8 יולי 2006 (IDT)
זה לא סתם דחפור. זה דחפור הורס בית של פלסטיני. אל תיתמם. emanשיחה 15:11, 8 יולי 2006 (IDT)
בית ששימש לירי על כוחותינו. ותפסיק להסיט את הנושא. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:42, 8 יולי 2006 (IDT)
אפילו אם זה היה נכון (אני לא סומך על דבריך, וגם אל על דברי דוברי צה"ל הרשמיים והלא רישמיים), זה לא סיבה. האם למשל נהרוס את ביניין עיריית תל אביב, כי מתחתיו עמד רוצחו של ראש הממשלה? כל המדיניות הזו היא מדיניות נפשעת, וההתגאות שלך בה מקוממת אותי, ופוגעת ברגשותי. אני דורש להסיר את התמונה הזו (שלא אתה צילמת, והשימוש שלך בה מבחינת זכויות יוצרים בעייתי) מדף המשתמש שלך.
כמו כן השימוש שלך בדגל ישראל בכל חתימה שלך, פוגע בכבוד הדגל, ובכך פוגע בריגשותי. אני מבקש שתחדל מכך. emanשיחה 17:06, 8 יולי 2006 (IDT)

אני לא חשב שצריך לצנזר את דפי המשתמש בגלל עמדות פוליטיות, כל עוד ואין מדובר במשפטים כמו "מוות לערבים" או "תנו לחמאס לנצח" . וỹelloωblộớd ¤ שיחה 15:00, 8 יולי 2006 (IDT)

לא מדובר בצנזורה. משתמש יכול לכתוב שהוא שמאלני ונגד הכיבוש או שהוא ימני ונגד ההתנתקות אך לא משפטים בנוסח "אני מתעב את ישראל", "צהל הוא פני הרשע עלי אדמות", (שניים אלה הופיעו) "כל הערבים בהמות" או "ההומואים זו תועבה" (שני אלה עדיין לא הופיעו ובתקווה שלא יופיעו). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:08, 8 יולי 2006 (IDT)

וידוי אישי: אני מדי פעם מציץ בדף השיחה של האנס שהוא די משעשע ומעודכן. אני לא מסכים עם רוב מה שהוא כותב, אבל הוא כותב בצורה מקורית ומעניינת יש להודות, זאת בניגוד לדברים כמו "שולמית אלוני אנטישמית" שויקיפדים מסויימים ניסו להכניס לערך עצמו. אבירם 15:10, 8 יולי 2006 (IDT)

בניגוד לרושם שנוצר אצל MathKnight, דעתי היא שעל התפרצות כזו של Metal-wikiped‏ יש לחסום אותו לטווח ארוך. בשלב זה הוא קיבל הזדמנות להתנצל. ראוי שאבהיר את ההבדל: Metal-wikiped‏ תקף ויקיפד ר באופן אישי, בצורה שאין בוטה ממנה, וזה מעשה שאותו יש לחסום. האנס איננו תוקף ויקיפדים אישית, אלא מביע דעה פוליטית חריגה. משום דרכי שלום ראוי שימתן את הדעות שהוא מציג בדף המשתמש שלו, אך אין לכפות זאת עליו. דוד שי 15:23, 8 יולי 2006 (IDT)

א. משום שלום האנס כבר פעמיים שינה את דף המשתמש שלו. ב. זו הסתה לרצח - זו לא רק עילה לחסימה אלא אף עילה למשפט. HansCastorp 15:26, 8 יולי 2006 (IDT)
מסכים עם דוד. מעשיו של מטאל רואיים לגינוי רב. להאשים את האנס בעניין זה כמו להאשים נאנסת בלבוש זנותי (אם כי אני עדיין חושב שכדאי שימתן את דף המשתמש שלו). זהר דרוקמן 15:29, 8 יולי 2006 (IDT)
חבל לי לראות באיזו קלות ניתן להפעיל פרובוקציות זולות על הויקיפדים ולגרום להם לקפוץ. גדי אלכסנדרוביץ' 15:33, 8 יולי 2006 (IDT)
גדי, גם לאנשי ימין יש רגשות. בקהילת ויקיפדיה צריך להתחשב באחרים ולא להפוך אותה לבמת שנאה. כשם שתבנית שקראה להפלות הומואים נמחקה מיידית, כך אני מצפה שמשפטי שנאה נגד ישראל ימחקו מיידית. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:49, 8 יולי 2006 (IDT)
אביר, ניקח מקרה שונה: אם אדם ישים תבנית של "משתמש זה הומופוב" סביר להניח שהוא יתבקש להוריד את התבנית או יפעלו בצורה מסויימת אחרת. לעומת זאת אם אדם יגיד למשתמש הומוסקסואל בויקיפדיה: "יא הומו מסריח, אם הייתי פוגש אותך הייתי רוצח אותך וחבל שהנאצים לא הרגו את כולכם" אז הוא צריך להחסם מיידית - זה בדיוק ההבדל בין קריאה כללית לבין קריאה אישית בין משתמשי ויקיפדיה. אסף 15:54, 8 יולי 2006 (IDT).
לקריאת שנאה כללית לא צריך לעשות הנחות, בייחוד שהיא גזענית ופוגענית במיוחד. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:00, 8 יולי 2006 (IDT)
כפי שכתבתי לעיל, ללא קשר לנסיבות אין ספק כי לקרוא לרצח של משתמש אחר וקריאה בשם "חרא נאו-נאצי" באופן ישיר היה צריך לגרור מצדך חסימה כלפיו או מינימום לא לעודד אותו כפי שעשית ואני אישית איבדתי את כל האמון במי שפועל באופן כזה, ללא קשר לנסיבות. אפילו אם האנס היה מקלל אותו ישירות ומטאל היה מחזיר לו באותו מטבע לא היית צריך לכתוב זה הגיע לך או היית צריך לצפות לזה, ועצוב לי לראות מפעיל מערכת שמעודד דברים כאלו בריש גלי ועוד כאלו משפטים קיצונים במקום לעשות את הדבר ההפוך. בברכה, אסף 16:06, 8 יולי 2006 (IDT).
לא עודדתי אותו, ובסוף הוא נחסם. אבל גם התבטאויותיו של האנס לא מוצדקות וחבל שאתה מגן עליהן. מטאל הגזים אבל גם האנס הגזים בהערה על מחלות העם היהודי וההאשמה השקרית בעלילת דם הג'נוסייד. חבל שאתה תומך בכאלה התבטאויות ולצערי אובדן האמון הוא הדדי. אני מקווה שאתה מרוצה מהאווירה העכורה שנוצרה בעקבות דבריו של האנס. כמו כן, אני מבקש להפסיק לעסוק במטאל ויקיפד, הוא נחסם וזה סוף הסיפור. הנושא הוא מדיניות ויקיפדיה ביחס למשפטי שנאה בדף המשתמש ואני מבקש שתתמקד רק בנושא זה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:24, 8 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: קודם כל להגיד "אתה הבאת את זה על עצמך" לאחר דברי נאצה כה חמורים, כמוהם כעידוד. דבר שני הוא נחסם לא בזכותך ואף ייתכן (כפי שניתן להבין לעיל) שלא מדעתך. דבר שלישי הוא שאל תכניס לי מילים לפה ותגיד דברים שלא אמרתי - לא ציינתי כאן בשיחה שום תמיכה בהקשר לדעתי החיובית לדבריו של האנס. כל ההתייחסות בשיחה שלי הייתה לכך שלא הייתה פעולה נגדית מיידית כנגד מטאל על דבריו החמורים. כן אמרתי שיש הבדל גדול בין הערה כללית כלפי העולם לבין קללה ישירה נגד משתמש אחר בויקיפדיה ובשום מקום בשיחה זו לא אמרתי כי אני תומך בדעתו או בהשארת הטקסט בדף המשתמש שלו. מבחינתי עיקר הסיפור הוא דווקא זה שמפעיל מערכת מעודד דברי נאצה של משתמשים באופן ישיר נגד משתמשים אחרים ועוד אומר להם "אתה הבאת את זה על עצמך". בברכה, אסף 16:33, 8 יולי 2006 (IDT).
לכולנו יש רגשות. לכן חבל לי לראות באיזה קלות משתעשעים הפרובוקטורים בהן. גדי אלכסנדרוביץ' 16:02, 8 יולי 2006 (IDT)
כתיבה בנוסח דומה לשל מטאל-ויקיפד הביאה לחסימת המשתמש פול לנצח, ובצדק. מן הראוי לפעול באופן דומה גם במקרה זה. אליבאבא 16:31, 8 יולי 2006 (IDT)

מתוך "ויקיפדיה:דף משתמש"[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:דף משתמש#עדכון. גילגמש שיחה 17:25, 8 יולי 2006 (IDT)

לסיים את הדיון[עריכת קוד מקור]

Metal-wikiped נחסם למשך יום, ולאחר מכן ייקבע ההמשך. אם אתם רוצים לדון על חסימתו או על ההמשך, אתם מוזמנים. HansCastorp הסיר את הדברים מדף המשתמש שלו, לאחר שינויים ללא רשותו בדף המשתמש שלו, כך שדיון זה כבר אינו צריך להמשיך. דעתם של כל המשתתפים בדיון ברורה וידועה. אנא הפסיקו את הדיון והחזירו את האווירה הטובה לוויקיפדיה. תודה. ‏– rotemlissשיחה 16:40, 8 יולי 2006 (IDT):אני מסכים בהחלט עם רותם. תפסיקו לתקוף את אביר מתמ' שמנסה לפעול לפי הכללים כפי שהוא מבין אותם ודי כבר עם העליהום על האנס. גילגמש שיחה 16:42, 8 יולי 2006 (IDT)

אני רק מקווה שהמקרה העגום הנ"ל לא ישמש עילה לא מוצדקת לבטל את תיבות המשתמש, שלא היו קשורות כלל ועיקר לסכסוך הזה. בברכת מזל טוב לויקיפדיה טל :) 17:31, 8 יולי 2006 (IDT)
אין חשש כזה. גילגמש שיחה 17:33, 8 יולי 2006 (IDT)

תזכורת[עריכת קוד מקור]

אני נמנע מלהגיב על הדיון שהתנהל כאן, כי נראה שמרבית הוויקיפדים יכולים לנחש את דעתי בעצמם (אם לא הם מוזמנים לחטט בארכיון). נקודה חשובה שאני כן רוצה לעלות כאן (למרות החזרה בפעם המאה) היא ההתנגדות התקיפה לטענה המעצבנת דף המדיניות איננו מעודכן: כל ויקיפד רשאי לעדכן את דף המדיניות בעצמו, התלונות בנושא הזה פשוט נמאסו עלי. טרול רפאים 18:42, 8 יולי 2006 (IDT)

מזל טוב!!!1[עריכת קוד מקור]

עד 120. קקון 14:54, 8 יולי 2006 (IDT)
מצטרף לברכות! אסף 14:56, 8 יולי 2006 (IDT).
יומולדת שמח לויקיפדיה! בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:58, 8 יולי 2006 (IDT)
ברכותי ליום ההולדת השלישי. שנהיה יפים כמייקל לואיס, חזקים כג'ון סינה, חכמים כד"ר זוידברג, בלונדינים כשירלי לילו, ושולתתתתים!!!1 כנינט טייב. אלמוג 15:00, 8 יולי 2006 (IDT)
אני שחור ואני גאה בזה! בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:02, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב. לב - שיחה 15:02, 8 יולי 2006 (IDT)
מצטרף באופן חם לאלמוג, כל זאת בהנחה שמלחמת האזרחים (כותרת אחת מעלינו) לא תשמיד את המפעל הזה. --> צ'כלברה שיחה ישיבה 15:03, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב, שניפגש כולנו ביום ההולדת ה-30. motyka שיחה 15:06, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב! רן כהןשיחה 15:09, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב לאתר אינטרנט? מזל טוב לכל מי שתרם לו! אבירם 15:10, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב! גילגמש שיחה 15:18, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב! :)בילבו 15:26, 8 יולי 2006 (IDT)
יום הולדת שמח! שנה שנכתוב בה הרבה ערכים ונברבר פחות בדפי שיחה. דוד שי 15:27, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב! (למה רק עד 120? עד 2048!) ‏– rotemlissשיחה 15:40, 8 יולי 2006 (IDT)::מזל טוב! עד מיליון ערכים ויותר! יונתן קסלר 16:01, 8 יולי 2006 (IDT)
המון מזל טוב ובהצלחה לכולנו! תענוג להצטרף למפעל הייחודי הזה. בילי 16:23, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב! חגי הלמן 16:30, 8 יולי 2006 (IDT)

מזל טוב עד יותר ערכים מהויקפדיה האנגלית שטול הירוחמי  :-) 16:52, 8 יולי 2006 (IDT)

מזל טוב! מצטרף לשטול, רק שיהיו גם ערכים טובים... עידן ד 19:44, 8 יולי 2006 (IDT)
מזל טוב? זה לא עניין של מזל - זו הייתה הצלחה בטוחה כבר מההתחלה :-) ברכות ואיחולים לכל נדבני הערכים והעריכות! Yonidebest Ω Talk 21:00, 8 יולי 2006 (IDT)
ברכות... ! שבוע טוב, ינבושד.

קניית ויקי[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:חרדות#קניית ויקי. דוד שי 08:02, 10 יולי 2006 (IDT)

של מי דף המשתמש?[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:דף משתמש#של מי דף המשתמש?. גילגמש שיחה 17:27, 8 יולי 2006 (IDT)

איך תורמים לתרגום ערכים מהויקיפדיה האנגלית?[עריכת קוד מקור]

שלום,

שמי יריב, ובמהלך השעה האחרונה אני מסתובב לי ברחבי הויקי (הן בעברית והן באנגלית) ומחפש תשובה לשאלה: כיצד אוכל לתרום ע"י תרגום ערכים מהויקיפדיה האנגלית לויקיפדיה העברית?

תודה,יריב.

אהלן יריב, בחר לך ערך שאינו קיים בויקיפדיה העברית (רצוי אחד בעל חשיבות), צור אחד חדש, ובתיבת העריכה של הערך רשום את התרגום שלך למקביל הלועזי. שים לב לכתיבה על פי הסטנדרטים של ויקיפדיה, שפה נאותה וקריאות. תודה על תרומתך, Keiser Sozeשיחה 21:55, 8 יולי 2006 (IDT)
כדאי לראות בויקיפדיה:בקשת ערך אילו ערכים מבוקשים ולבחור אחד בתחום שאתה מכיר. odedee שיחה‏ 22:05, 8 יולי 2006 (IDT)

מפעילים וויקיפדים - עוקבים אחריכם... :-)[עריכת קוד מקור]

אדם נחמד פתח ב"היידפארק" את הפורום הזה - "דיקטטורה ושמה ויקיפדיה". לפי הודעת הפתיחה של הפורום: "פורום זה יביא רעיות נגד כל אחד ואחד מהמפעילים בוויקיפדיה העברית ויחשוף את כל מה שניסו להסתיר ממכם." (השגיאות במקור)

ככל הנראה, התיקים ישלחו אל בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. אי לכך: המפעילים מתבקשים להשמיד את כל הרא(ע)יות. גילגמש מתבקש להיות אחראי על הסתרת הגופות שבמרחב הערכים. דוד שי, בתוקף היותו בעל הגישה לחשבונות הבנק של ויקיפדיה בשוויץ, ממונה על הדפסת חשבוניות מזויפות ורכישת כרטיסי טיסה לדרום אמריקה עבור כולנו. דרור יחפש חורים בחוק שיוציאו אותנו מזה. מי שתופסים אותו - שיכחיש כל קשר. יומולדת שמח!

רגע, יש לי גם שאלה רצינית לשאול: יש לנו מדיניות בקשר ל"טרולים חיצוניים"? חגי הלמן 22:58, 8 יולי 2006 (IDT)

תמיד אפשר להתנחם בתגובות המעודדות שהוא קיבל...pacmanשיחה 23:00, 8 יולי 2006 (IDT)
מדהים עד כמה משעמם לאנשים... בברכה, ינבושד.
אוף, רציתי לכתוב על זה פוסט, אבל הפורום ריק לגמרי. והייתי בטוח שהוא יחשוף את פרצופו האמיתי של גילגמש!!! עידן ד 23:19, 8 יולי 2006 (IDT)
ינבושד, אני מקווה שאתה לא מתכוון אלי :-). חגי הלמן 23:23, 8 יולי 2006 (IDT)
לא, לא אליך... בברכה, ינבושד.
מר מקלדת הוא חכם חנוכה. דוד 23:32, 8 יולי 2006 (IDT)
בדיוק מה שעמדתי לומר. שום טרול חיצוני, טרול פנימי למהדרין. דרך אגב, ייתכן שאפשר לפעול לסגירת הפורום אם מישהו ממש רוצה (להציג רעיות ;-) בנושא פעילותו מעוררת ההשראה של חכם חנוכה (בייחוד התרומה יוצאת הדופן – העברת דפים לגילגמש הוא היטלר – במקומותינו ולהעבירן להנהלת הפורומים), אבל אולי עדיף לא להאכיל את הטרול ולהניח לפורום או לגווע בעצמו, או אולי ש־Diza יקפוץ על הפורום כמוצא שלל רב, ושניהם ייהנו מאוד מההיכרות ומחשיפות שונות.
יהיה מעניין לקרוא את הפורום, זה בטוח. ‏– rotemlissשיחה 23:48, 8 יולי 2006 (IDT):לדעתי כוונתו הייתה שיובאו רעיותיהם של מפעילי המערכת שלנו ויתלוננו על כך שויקיפדיה גוזלת את בעליהן. גדי אלכסנדרוביץ' 23:59, 8 יולי 2006 (IDT)
אם כך, בן זוגי מוחה על האפליה הבוטה וקורא לחכם חנוכה לעשות את מלאכת התעוד החשובה ללא הבדל דת, גזע, מין, נטייה מינית או כל פרמטר אחר. odedee שיחה‏ 00:04, 9 יולי 2006 (IDT)
למפעילים אין רעיות, לכל היותר יש להן ויקיאלמנות. Harel - שיחה 00:05, 9 יולי 2006 (IDT)
או: ויקיעגונות. בברכה, ינבושד.
אז אין לי ולאורנה מה לדאוג? דורית 00:24, 9 יולי 2006 (IDT)
לאור הפטיש הפורנוגרפי, אני בכלל חושב שהוא רצה לחשוף עריות, ולא רעיות. Harel - שיחה 00:26, 9 יולי 2006 (IDT)
רק אל תגידו להאנס שמביאים לו רעיה כי אז באמת יהיה בלגן. קקון 00:31, 9 יולי 2006 (IDT)
אולי הוא רצה שהן יהיו לרעיות שלו... דוד 00:34, 9 יולי 2006 (IDT)

הו, האימה! מי מקום ראשון בגוגל עבור המחרוזת 'חכם'? בין הפותרים נכונה יוגרל פותר שלא ענה נכונה דוד 00:34, 9 יולי 2006 (IDT)

ומי יודע מה זה חכם בגימטריה? קקון 00:39, 9 יולי 2006 (IDT)


בשורה משמחת לשוחרי תרבות יידיש[עריכת קוד מקור]

בשורה משמחת לשוחרי תרבות יידיש: באלה הימים מתחיל את הופעתו כתב עת חדש, בשם דווקא. כתב העת יופיע פעמיים בשנה, ויוקדש ל "ארץ יידיש ותרבותה". העורך המייסד הוא בני מר, שמשמש כסגנו של בני ציפר, עורך מוסף תרבות וספרות בעיתון לאנשים חושבים, "הארץ". אני אשתדל להעלות יותר פרטים במדור כתבי עת ספרותיים.Alosha38 09:38, 9 יולי 2006 (IDT)

לכבוד יום ההולדת[עריכת קוד מקור]

ים ערכים

הנה סטטיסטיקה יפה ומשמחת:

  • בשנה הראשונה לקיומה של הויקיפדיה העברית, נכתבו 7850 ערכים.
  • בשנה השנייה לקיומה של הויקיפדיה העברית, נכתבו כ-14,000 ערכים.
  • בשנה השלישית לקיומה של הויקיפדיה העברית, נכתבו כ-19,000 ערכים.

התוכלו לנחש, ילדים, כמה ערכים נכתוב בשנה הקרובה? Harel - שיחה 10:02, 9 יולי 2006 (IDT)

מלא! דודסשיחה 10:04, 9 יולי 2006 (IDT)
דודס, אנא היה מדויק - מלאנת'אלפים. דלמוזיאן - שיחה 10:07, 9 יולי 2006 (IDT)
זה פשוט. יכתבו בין 25,000 ל- 30,000, לפי ממוצע של 70-80 ערכים ביום. עידן ד 11:08, 9 יולי 2006 (IDT)
אף אחד כבר לא אומר היום מלאנת'אלפים (זה כל כך אייטיז!). אמור: "בשנה הקרובה נכתוב ים ערכים" --> צ'כלברה שיחה ישיבה 11:26, 9 יולי 2006 (IDT)
ים בערכים. (וגם זה לפחות ניינטיז). emanשיחה 12:51, 9 יולי 2006 (IDT)
לא יודע לגבי הים, אבל אפשר להיות די בטוחים בנוגע לדגים... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 15:06, 9 יולי 2006 (IDT)
מה עם טונה ערכים? וỹelloωblộớd ¤ שיחה 13:18, 12 יולי 2006 (IDT)

הסטטיסטיקה משמחת יותר משנראה במבט ראשון, משום שבנוסף לכתיבת ערכים חדשים בקצב גובר והולך, הקדשנו זמן לתחזוקה ושיפור של ערכים שנכתבו קודם לכן, כלומר הגידול בהיקף הפעילות גדול מזה המתקבל מהשוואת מספר הערכים שנכתבו. דוד שי 22:34, 9 יולי 2006 (IDT)

אחידות בוויקפדיה העולמית?[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ויקיפדיה#אחידות בוויקפדיה העולמית?. דוד שי 07:23, 12 יולי 2006 (IDT)

ויקיפדיה פוליטית[עריכת קוד מקור]

רעיון טוב, השאלה היא כיצד מבצעים את זה. עידן ד 15:01, 9 יולי 2006 (IDT)

עוד פעם אתה עם מיזמי האחות הכושלים האלה... גילגמש שיחה 15:02, 9 יולי 2006 (IDT)
זה לא אני, זה ג'ימבו. חוץ מזה, אני מגן עליך בחירוף נפש וזה מה שאני מקבל בתמורה? עידן ד 15:20, 9 יולי 2006 (IDT)
אגב, הקישור משום מה לא תמיד עובד, מדובר על השיחה האחרונה של התגובות בפוסט הזה. עידן ד 15:36, 9 יולי 2006 (IDT)
(-: גילגמש שיחה

הועבר לשיחה:סוגי טנקים#רקורסיה, לאחר שלא היה אמור להיפתח פה כלל. טרול רפאים 22:44, 9 יולי 2006 (IDT)

קרבות מול מבצעים ומערכות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת קטגוריה:היסטוריה צבאית#קרבות מול מבצעים ומערכות. טרול רפאים 16:00, 14 יולי 2006 (IDT)

היום שבו מתה ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון/בעקבות המאמר של אורי רדלר#היום שבו מתה ויקיפדיה. טרול רפאים 14:03, 10 יולי 2006 (IDT)

הקץ לאירכוב![עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מזנון#הקץ לאירכוב!. טרול רפאים 16:02, 14 יולי 2006 (IDT)

בקרת איכות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:אמינות#בקרת איכות. דוד שי 06:23, 15 יולי 2006 (IDT)

הפרת זכויות יוצרים ע"י גוף חיצוני[עריכת קוד מקור]

אני ביצעתי שיכתוב רציני של הערך על פוליגרף. רוב הטקסט שכתוב בערך הנ"ל הוא שלי. היום עברתי ומחקתי קישורים לחברות מסחריות שהוסיפו ב"קישורים החיצוניים" הפניות אליהם. אחד הקישורים היה לדף הזה, ומשם יש הפניה למאמר הזה. עד כמה שאני מסוגל לראות, המאמר הוא העתקה של המאמר שאני כתבתי תוך שינויי ניסוח תוך-משפטיים קלים, והורדת החלקים הפחות נעימים לחברה שעוסקת בבדיקות פוליגרף. כמו כן, אין מתן קרדיט לכותב המקורי. אני יודע שהשינוי השני (הורדת החלקים) הוא מותר ע"פ הרשיון, אבל האם גם הראשון והשלישי מותרים? כמו כן, אנחנו צריכים לשאול את עצמינו האם GFDL הוא באמת הרשיון המתאים פה, והאם אחד מה-CC לא היה עובד פה יותר טוב? Shachar 09:54, 12 יולי 2006 (IDT)

הרשיון בסדר, הפושעים שהפרו את הרשיון הם הבעיה. שלח להם מייל ובקש הבהרה. DGtal 10:37, 12 יולי 2006 (IDT)

רעיון לקירור האווירה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:דף משתמש#רעיון לקירור האווירה. דוד שי 22:10, 18 יולי 2006 (IDT)

איזה יופי[עריכת קוד מקור]

אני מבקש לציין דבר מה שנעם לי מאוד בימים האחרונים: תרומות האנונימיים. בזמן האחרון אני נתקל יותר ויותר בתרומות של משתמשים לא רשומים שאינן גרועות, אינן משחיתות ואינן מיותרות. למעשה, פעמים מספר מדובר בעריכות למופת שמועילות ומשפרות את הערכים. השיא עבורי הוא התרומה האחרונה שבאה ממחשבי מכללת יעקב הרצוג שמראה שיש אנונימיים שכבר מכירים את חוקי ויקי. עוד אציין לטובה את הערך הנהדר גבינה, שנכתב כמעט כולו על ידי אנונימי ותוקן רק במעט על ידי ויקיפדים אחרים. אחרי אנרגיה כה רבה שהשקענו בשחזורים, איזה יופי זה להתקל בתופעה מבורכת שכזו. זהר דרוקמן 22:49, 12 יולי 2006 (IDT)

אני שמחתי יותר על ג'ילינגהאם שנוצר הבוקר ע"י אנונימי, ורק היה זקוק לטיפול טכני וויקיזציה בשביל להיות סביר לחלוטין. DGtal 22:52, 12 יולי 2006 (IDT)
אני מוכרח להודות, לבושתי, שלא מעט פעמים יוצא לי בימים האחרונים להיכנס לעריכות של אנונימים, לראות מה קורה שם, ולסנן: "פאק, עוד עריכה לגיטימית".
ואם הייתי רוצה למצוא סיבה רציונלית להתלונן, הייתי מציין שזה מקשה על הנלחמים בהשחתות. אבל אני לא רוצה להתלונן. זו באמת תופעה שמחממת את הלב. חגי הלמן 22:55, 12 יולי 2006 (IDT)
גם אני מרגיש בתופעה כזו. מגמה? הא? 11:53, 13 יולי 2006 (IDT)
מצטער לשבור לך את השיא, העריכה הזו באה ממני. לפעמים אני עורך מחוץ לחשבון, מסיבות אישיות. (אבל לא כל העריכות מכתובת ה-IP הזו הם שלי) דוד 22:48, 13 יולי 2006 (IDT)
אני ערכתי את ברית מילה, עם תקציר עריכה, ונחסמתי מייד. ללא אזהרה. היחס שלכם עדיין מחפיר.
לך מפה יא משועמם. Yonidebest Ω Talk 00:19, 14 יולי 2006 (IDT)
יוני, אתה לא עוזר. חגי הלמן 00:25, 14 יולי 2006 (IDT)
תקן אותי אם אני טועה: ביצעת את אותה עריכה המון פעמים בזמן קצר, מכתובות IP שונות, שלפחות באחת מהן גם קיבלת אזהרה (אולי ביותר, לא בדקתי). זאת לאחר שהתנהל בתקצירים ובדף השיחה דיון שמסביר למה הקישור צריך להיות בערך מילה, בו הוא באמת מופיע. חגי הלמן 00:25, 14 יולי 2006 (IDT)
את זה לא רואים כל יום (אם הדף כבר נמחק, מדובר באלמוני שמזהיר אלמוני באזהרת "הבל"!) חגי הלמן 02:28, 15 יולי 2006 (IDT)
קורה... מה שעוד יותר משעשע הוא כשאלמוני מזמין אלמוני אחר להירשם. גם את זה כבר היה לנו. odedee שיחה‏ 02:36, 15 יולי 2006 (IDT)

הועבר לשיחת ויקיפדיה:דף משתמש#עוד הצעה. דוד שי 22:12, 18 יולי 2006 (IDT)

קחו הפסקה[עריכת קוד מקור]

המונדיאל רק הסתיים וכבר נכנסנו למצב מדיני בעייתי, ויכוחים בלתי פוסקים ובעיות התנהגותיות קשות. אני חס וחלילה לא מבקש ממכם להפסיק לקשקש במזנון או בדפי שיחה, כפי שגם אני עושה לעיתים (קרובות); אני בסך הכל מבקש שתפנו חלק מזמנכם לפתיחת שניים-שלושה ערכים חדשים בשבוע הקרוב. גללו בדף המתקפה, אתרו ערך מעניין, השקיעו חמש-עשר דקות בחיפוש מידע באינטרנט ובוויקיפדיה זרה, וכתבו את הערך מההדגשה הראשונה ועד הבינוויקי האחרון. דלפק הייעוץ עומד לרשותכם בכל שאלה והבעיה, טכנית ותוכנית. אתם גם מוזמנים להציק לוויקיפדים שערכו ערכים דומים ולבקש עזרה/הדרכה אישית מהם - אני בטוח שהם ישמחו לעזור. אחרי הכל, אל לנו לשכוח שהקוראים הם קהל היעד שלנו :-) Yonidebest Ω Talk 23:23, 12 יולי 2006 (IDT)

נראה לך שהיו חוטפים חיילים לפני שהמונדיאל נגמר? קקון 23:26, 12 יולי 2006 (IDT)
"מה זה מונדיאל?", לא נראה לי שכולם צופים בזה.--Tharbad ‏ 00:05, 13 יולי 2006 (IDT)

איפה מדווחים על באגים?[עריכת קוד מקור]

עבר לדלפק הייעוץ. odedee שיחה‏ 05:25, 13 יולי 2006 (IDT)


הזכרת נשכחות[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה:מפגשים/מפגש מפעילים, יולי 2006 - אולי בכל זאת תהיה היענות של יותר מתשעה? מה שנקרא חסר אחד למניין. לתשומת לבכם אודה. Harel - שיחה 00:40, 9 יולי 2006 (IDT)

בעייה עם המפגש[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: מפעיל מערכת#בעייה עם המפגש. טרול רפאים 15:52, 14 יולי 2006 (IDT)


פתיחת דף חדש על ידי משתמש חסום[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות החסימה#פתיחת דף חדש על ידי משתמש חסום. דוד שי 22:35, 18 יולי 2006 (IDT)

נגישות לעיוורים וכבדי ראייה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:נגישות. דוד שי 09:11, 22 יולי 2006 (IDT)

מנחם עמנואל יחיא אטיאס[עריכת קוד מקור]

לאחרונה כותב משתמש לא רשום, החותם בשם זה (בצירוף כתובת וטלפון) בכל מיני דפים, ופונה באופן לא רלוונטי לממשלה ולאישים שונים ומשונים. הוא מתעלם מפניות בדף השיחה שלו, וממשיך וכותב את מסריו לאומה. לאור ההתעלמות והמשך הקשקשת שלו, מומלץ למפעילים לחסוך את זמנם ולא לנסות להסביר לו את טעותו, אלא למחוק את ההבלים ולחסום. odedee שיחה‏ 23:09, 13 יולי 2006 (IDT)

שאלת תם: אתה לא יכול לחסום אותו? אלדד 23:23, 13 יולי 2006 (IDT)
יכול. אבל הוא לא פה כל הזמן, כך הוא מודיע לשאר כיצד יש לפעול, עקב נסיונו עם המשתמש. דורית 23:25, 13 יולי 2006 (IDT)
אה, הבנתי - כל פעם הוא כותב מ-IP אחר, ובינתיים עודדי כבר חסם אחד או שניים מהם (כך, לפחות, אני מבין מן ההערה של עודדי ומהסברך). אלדד 23:27, 13 יולי 2006 (IDT)
השאלה היחידה למה זה פה ולא בויקיפדיה: לוח מודעות. טרול רפאים 08:07, 14 יולי 2006 (IDT)
כי בלוח המודעות לא אמורים להתפתח דיונים, ופה כן. odedee שיחה‏ 09:10, 14 יולי 2006 (IDT)

מבצע שכר הולם[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:משבר ישראל-לבנון 2006#מבצע שכר הולם. דוד שי 22:38, 18 יולי 2006 (IDT)

הם מ-פ-ח-ד-י-ם[עריכת קוד מקור]

טוב, הכותרת היא "אסור להשאיר את הבמה לגולשים" והמאמר בגלובס (שימו לב שהוא דורש הרשמה). טרול רפאים 10:48, 14 יולי 2006 (IDT)

לחסרי הסיסמא, המשפט הרלוונטי הוא:
"פדר הגדיל לעשות כאשר הציג בוועידת התקשורת של "גלובס" מחקר על ויקיפדיה (אנציקלופדיה אינטרנטית שתכניה נכתבים בידי הגולשים), לפיו רק 1% מהתכנים במיזם המדהים הזה ראויים לפרסום. כל השאר, לפי המחקר, הוא זבל מילולי חסר משמעות או ערך. "אני מוצא את עצמי מסנן לפעמים עד 80% מהטוקבקים ב-ynet", הוסיף פדר בהמשך וחיבל במשהו בהערכה שאני רוחש אליו."
השאר דן בטוקבקים באתרי חדשות דרור 11:54, 14 יולי 2006 (IDT)
איפה ה"מחקר" הזה? עידן ד 14:16, 14 יולי 2006 (IDT)
איפה מדיניות ה"אין תגובות בלוח המודעות"? זהר דרוקמן 14:16, 14 יולי 2006 (IDT)
מענין, אצלנו יש אחוז אחד של ערכים מומלצים, ועוד כמה (אלפים) שאינם מומלצים אך ראויים. אגב, אני נכנס ללא סיסמא. איך זה? דודסשיחה 14:19, 14 יולי 2006 (IDT)
למי שלא שם לב, יון פדר הוא העורך הראשי של אתר ynet, וכשהוא מדבר על ויקיפדיה, הוא עושה זאת מפוזיציה מאוד מיוחדת, כזו שגלובס לא טרח לספר לקוראיו. נא לא לעטוף דגים בגיליון פגום זה. דוד שי 14:27, 14 יולי 2006 (IDT)
דגים? זהר דרוקמן 14:29, 14 יולי 2006 (IDT)
דווקא גלובס היה בסדר גמור "עורך ynet יון פדר" כתוב בפסקה הראשונה. הסיסמא כנראה נדרשת ממחר (או אולי משבוע הבא, אני לא איתרתי את הדף המתאים)... טרול רפאים 15:20, 14 יולי 2006 (IDT)
לא טרול, צריך להיות כתוב ש-ynet מחזיקים אנציקלופדיה בתשלום שמתחרה בוויקיפדיה. עידן ד 15:23, 14 יולי 2006 (IDT)
אתם מוזמנים לקרוא מה שכתבתי לו. עידן ד 15:46, 14 יולי 2006 (IDT)
עידן ד, ראוי לדייק: האנציקלופדיה של ynet איננה מתחרה בוויקיפדיה, האנציקלופדיה של ynet סובלת מקיומה של ויקיפדיה, משום שרק פריירים מוכנים לשלם תמורת האנציקלופדיה של ynet, בשעה שהחלופה הטובה יותר ניתנת חינם. דוד שי 16:03, 14 יולי 2006 (IDT)
דוד שי צודק, אבל לא ראיתי שפדר דיבר על ויקיפדיה העברית. ביחס לוויקיפדיה באנגלית, אני לא אפול מהכיסא אם יתברר שמה שהוא אמר זה נכון. קקון 16:12, 14 יולי 2006 (IDT)
טוב, אני לוקח את זה בחזרה, אבל מיליון ורבע ערכים זה באמת נראה לי קצת מוגזם. קקון 18:35, 14 יולי 2006 (IDT)
דוד, מסכים להגדרתך, אך זה עדיין תחרות, למרות שאחד המוצרים הינו חינמי. עידן ד 16:31, 14 יולי 2006 (IDT)
אני באמת פרייר. שמישהו יתקשר אליהם בשמי ויבקש להסיר את המינוי. אין לי כוח להתקשר. Yonidebest Ω Talk 19:03, 14 יולי 2006 (IDT)

הודעה על חסימה קרובה של המשתמש Drall[עריכת קוד מקור]

תשומת לבי הופנתה אל המשתמש דרול Drall, כאשר גיליתי כי הוא מכנה בדף המשתמש שלו משתמשים אחרים כ"זבלים" ו"חולירות". הערה שלי על כך זכתה לתשובה עוקצנית. הזהרתי אותו כי אם ימשיך בדרך זו ייחסם, ולאחר מכן, משהוזהר על ידי נוספים, הסיר ההתבטאויות הפוגעניות. כמה ימים לאחר מכן הוסיף שתי תבניות נאות לדף, "משתמש הומופוב", ו"משתמש מאמין בעליונות הגזע הלבן", אותן ליווה בתמונות תואמות. תגובה חריפה שלי ושל אחרים הורידה אף תבניות אלו. בימים האחרונים פתח דרול במסע במזנון (ניתן לקרוא למעלה. חלק מהעניין הוא שמשתמש זה צובע את חתימתו באדום כדי להקל על איתורה), שמטרתו להטיף לכך שמשתמש יוכל לכתוב בדף המשתמש שלו כל העולה על רוחו, וזאת, דווקא כשפרשת מטאל - האנס - אלכס, השתוללה מסביבנו. בחוש עיתוי מופלא דאג לברך את מטאל כאן, במזנון, ולומר לו שאם היה הדבר בידו לא היה נחסם, ושאינו מבין במה פשע. (אם כי לאחר מכן גינה את "אמירותיו"). התנגשות שלו כרגע עם משתמש אחר בשם נרקיסוס, על רקע חילוקי דעות בנוגע לעריכת הערך "מדיטציה טרנסצנדנטלית" הביאה לחילופי דברים קשים, ולהתנהגות שלדעתי הייתה כוחנית ולא ראויה. לדעתי המדובר בטרול בהתהוות, ולפחות במשתמש שאינו מבין את מהות הקהילה כאן, ויש להעמידו על טעותו. בכוונתי לחסום אותו בשלב ראשון לשבוע. אשוב לכאן עוד כמה שעות. אבקש תגובותיכם בטרם אבצע, וזאת ברוח הדברים שעלו כאן במזנון לאחרונה. אלמוג 15:32, 14 יולי 2006 (IDT)

תומך, זאת תהיה אחת החסימות המועילות ביותר כאן זה זמן רב...pacmanשיחה 15:34, 14 יולי 2006 (IDT)
למרות שיש פה מצב לחנוכה בהתהוות, אני לא תומך ב- preemptive strike שכזאת. אם הוא הפגין התנהגות טרולית אחרי הסבר ואחרי אזהרה נצל את סמכותך כמפעיל וחסום אותו ללא דיון. --> צ'כלברה דבר שב צחק 15:46, 14 יולי 2006 (IDT)

לא עקבתי אחרי מעשיו. בכל מקרה, נראה לי שהמקום המתאים יותר לפרסום הודעה זו הוא בויקיפדיה: בירורים (אף על פי שלא נקבעו כללים בעניין זה). טרול רפאים 15:48, 14 יולי 2006 (IDT)

המשתמש עושה דברים שאסור שיעשו. עידן ד 15:59, 14 יולי 2006 (IDT)
ולא במקרה שמו מתחרז עם טרול... emanשיחה 16:02, 14 יולי 2006 (IDT)
מבחינתי אין כאן מקום לגזען הומופוב, אבל לא יהיה לו מקום גם בעוד שבוע בתום החסימה כל עוד הוא מחצין את דעותיו. בילי 16:31, 14 יולי 2006 (IDT)
לדעתי צריכים להבהיר לו חד וחלק. אם הוא ימשיך להתקשקש עם אנשים, להפיץ דעה קדומה ולכתוב ערכים לוקים בחסר לצרכיו שלו (ראו פונה, או מה שניסה להשמיט בערך שיצר טיוהאר) אזי יחסם. אפשר להציע לו להשלים את פונה עד הסוף (או לפחות לא רק שתי שורות והמקדש של אושו - ולהבא להמשיך בלי הטייה) כדי שלא ייחסם. נרקיסוס 17:33, 14 יולי 2006 (IDT)
לאור הקונסנזוס הקיים כאן, לאור העובדה כי עברו כשלוש שעות ועל אף שהוא יודע על הדיון (שאל בדף המשתמש שלי אם הוא חייב להגיב), לא מצא עדיין לנכון להגיב עליו, ולאור התנהגותו, אני חוסם אותו לשבוע. לא כ"מכת מנע" אלא כהסתייגות מהתנהגותו עד עתה. אלמוג 18:25, 14 יולי 2006 (IDT)

דירוג ערכים[עריכת קוד מקור]

סביר להניח שכבר דנו בנושא הזה בעבר, אך רציתי לדעת אם יש אפשרות לתת ציון לערך למשל בכוכבים מאחד עד עשר או חמש, כאשר מול הקורא מופיע הציון הממוצע ומספר המדרגים. את הציון ייתנו הגולשים בלחיצה על חלון שכתוב בו למשל, "דרג ערך זה". באופן זה תתקבל בקרת איכות של הקוראים ולא רק של הוויקיפידים שאח"כ הוויקיפדים יוכלו לנצל אותה כדי לעבוד על ערכים גרועים או להמליץ על טובים. בילי 15:33, 14 יולי 2006 (IDT)

כבר הוצע דבר כזה בעבר ואם זכור לי נכון אף הוכנסו לזמן קצר "מודדי כניסות" לערכים אבל הם הוסרו בגלל עומס על השרתים. pacmanשיחה 15:35, 14 יולי 2006 (IDT)
הכוונה שלי שונה מ"מדד כניסות", שכן זה לא יעיד על טיב הערך, אלא רק על הפופולריות שלו. "מדד איכות" לעומת זאת לא אמור להעמיס כי רק מישהו שקרא את הערך ונוסף על כך החליט לתת לו ציון ישתמש בו. בילי 15:57, 14 יולי 2006 (IDT)
בחר דף כלשהו מקטגוריה: ויקיפדיה - דיונים על שיפור הערכים בוויקיפדיה וכמעט בטוח שתעלה על הצעה אחת כזאת לפחות. טרול רפאים 15:58, 14 יולי 2006 (IDT)
קראתי ואכן, הרעיון הועלה באופן זהה בדיון "סמוך על סמוך" (ב-19 בדצמבר 2004), אך למעט סוגיה טכנית שהועלתה והוצע לה פיתרון לא נוספו דעות לדיון. עיקר הרעיונות עד כה הם רעיונות של אישורים ותיוג על ידי ויקיפדים שהם "אחראים" או "מומחים" בנושא (רעיונות כאלה גם הובאו לעיל ב"בקרת איכות") ופחות של קוראים אנונימיים. בילי 16:18, 14 יולי 2006 (IDT)
כפי שצוין, הרעיון "שלך" כבר הוצע בעבר על ידי מספר אנשים, ונדחהמ טעמים שונים ואחרים. אני זוכר בבירור כמה וכמה דיונים בנושא. עיקר הבעיה שהועלת היא שאם כולם יכולים לדרג, גם הטרולים ידרגו ואז זה יהיה חסר תועלת ולא אמין. אם רק מומחים ידרגו, זה יהפוך את שאר הערכים הלא מדורגים ללא אמינים. אני מציע שתמצא עוד דיונים בקט' שנתן לך טרול בטרם תעלה את העניין שוב. Yonidebest Ω Talk 18:36, 14 יולי 2006 (IDT)
דפי הדיונים שלנו על שינויי מדיניות הם חסרי כל אפקטיביות, ושימושיים רק כדי לבחון רעיון לפני שמגלגלים אותו הלאה. אם רוצים באמת לקדם משהו, צריך לפעול ברמה של קרן ויקימדיה - והצעד הראשון הוא הצבעה מאסיבית על הבאג שכבר קיים בבאגזילה (בהנחה שהרעיון הזה טוב...). נדב 23:31, 14 יולי 2006 (IDT)

שאלת מדיניות[עריכת קוד מקור]

האם מי שלא יכול להצביע (למשל נרשם השבוע או שיש לו מעט מדי עריכות) עדיין יכול לפתוח הצבעות מחיקה? אסף 17:35, 14 יולי 2006 (IDT).

כי לעיתים הוא היחיד שיודע משהו בנושא. :=( וברצינות, ויקיפד לא יכול לפתוח הצבעה שאיננו יכול להשתתף בה ולו רק מהסיבה הפשוטה שיוצר ההצבעה חייב להצביע בה. טרול רפאים 17:43, 14 יולי 2006 (IDT)
אז נפתחה ממש עכשיו הצבעה (מאכל ים) ע"י ויקיפדית שעדיין לא יכולה להצביע. אסף 17:47, 14 יולי 2006 (IDT).
אוקי - טעות שלי, היא פשוט התפצלה ממשתמש אחר. בכל מקרה, השאלה הזאת כללית ותודה על התשובה. בברכה, אסף 17:49, 14 יולי 2006 (IDT).

שינוי שם ערך[עריכת קוד מקור]

למי צריך לפנות כדי לבקש שינוי שם ערך? כי מומלץ לשנות את "רשימת יצירות מאת יוהאן סבסטיאן באך" ל"רשימת יצירות מאת יוהן סבסטיאן באך" - זה יחסוך הרבה בלבול וחוסר התאמה בין דפים. --AmadeusW 18:55, 14 יולי 2006 (IDT)

אתה יכול לשנות בעצמך ע"י לשונית "העבר" שיש בראש כל דף, לצד "שיחה", "גרסאות קודמות", "עקוב" וכ'ו. pacmanשיחה 18:56, 14 יולי 2006 (IDT)
ושיחות כאלה צריכות להופיע בדף שיחת הערך. אם אין שם מגיבים, ניתן לפרסם בויקיפדיה:לוח מודעות. עידן ד 21:26, 14 יולי 2006 (IDT)

צרפת בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש יותר מדי פרנקופיליה בעמוד הראשי של הויקיפדיה העברית... דגל צרפת, בסטיליה, המהפכה הצרפתית. קצת חורג מהפרופורציות... חייבים לאזן. יש עוד מדינות חוץ מצרפת. ספרד למשל. Freddie Mercury 12:29, 15 יולי 2006 (IDT)

ואם אי פעם יהיו חסרים לנו קטעי "הידעת?" על צרפת, נוכל להשתמש בסעיף השני השלך. חגי הלמן 13:08, 15 יולי 2006 (IDT)
נחמד שההערה שלי על פרנקופיליה בעמוד הראשי הובילה ליצירת הערך זורק אבן למרקוליס. במקרה זה מדובר ב"זריקת אבן למרקוליס" כפולה (המבין יבין). אגב, גם את זה הערך הזה אפשר להוסיף ל"הידעת?". אני אישית לא ידעתי. Freddie Mercury 15:56, 15 יולי 2006 (IDT)
השתדלתי לענות לדרישה והוספתי את צרפת גם לתבנית: חדשות ואקטואליה, לצערי אין לי מספיק ידע בשביל לסדר קישור רלוונטי לתבנית:אירועים בלוח העברי אולם בטוחני שמישהו יצליח להשלים את המשימה. טרול רפאים 18:27, 15 יולי 2006 (IDT)
Viva La France אסף 18:36, 15 יולי 2006 (IDT)

נברך מפי סבא שלי ז"ל[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:הכה את המומחה#נברך מפי סבא שלי ז"ל. ‏– rotemlissשיחה 13:18, 15 יולי 2006 (IDT)

מדיניות לגבי רשימת דמויות בערכי סדרות/משחקים[עריכת קוד מקור]

האם יש מדיניות מוסכמת לגבי רשימת הדמויות או רשימת השחקנים בערכים של סדרות טלביזיה (ומשחקים).
הסבר לשאלה - יש ערכים שבהם יש רשימה ארוכה מאד של שמות הדמויות או שמות השחקנים (ובמקרה הטוב שם הדמות ושם השחקן המשחק אותה או מדובב אותה), ופרט לשמות עצמם אין תוכן המתייחס לדמויות.
האם ל"רשימות המכולת" האלו יש זכות קיום ? --חנה ק. 16:09, 15 יולי 2006 (IDT)

כל עוד הם בתוך הערך המרכזי, לרוב הפעילים כאן לא אכפת. הבעיה (או הבעיה לכאורה) היא ההשרצות... --> צ'כלברה דבר שב צחק 16:10, 15 יולי 2006 (IDT)
השאלה היא על מדיניות, ראה דוגמא לא מחייבת בערך ראש גדול, שורת תוכן והמון דמויות --חנה ק. 16:18, 15 יולי 2006 (IDT)
אין מדיניות כלל. ויש ערכים שבהם זה נראה סביר כמו פה. --> צ'כלברה דבר שב צחק 16:21, 15 יולי 2006 (IDT)
מצאת דוגמא נפלאה לערך בו יש תוכן משמעותי לדמויות, (להבדיל מהדוגמא הקודמת) האם הנושא לא עלה עד כה? חנה ק. 16:27, 15 יולי 2006 (IDT)
יש מקומות שבהם זה אבסורדי לחלוטין, למשל רוני וליטל - ערך שחשוב שיהיה בויקיפדיה לפחות בשל הערך הנוסטלגי של הסדרה - אבל רשימת הדמויות כפי שהיא מהווה בדיחה עצובה. אני לא חושב שצריך לקבוע מדיניות, אבל כן כדאי להיות סלחניים למי שבהתקף זעם ימחק "רשימת דמויות" כמו זו מהערך שאליו קישרתי תוך שהוא אומר "תכתבו משהו אינפורמטיבי או שלא תכתבו כלום!". גדי אלכסנדרוביץ' 16:31, 15 יולי 2006 (IDT)
א. הוא לא עלה עד כה כמדיניות מחייבת אלא לעיתים כהצבעות מחיקה בודדות (רובם נכשלו). ב. אני חושב שהבנתי את הכיוון שאליו את חותרת ולכן אפנה אותך למשתמש:אלמוג / משנה ויקיפדית (למרות שאני, באופן אישי חולק עליה). --> צ'כלברה דבר שב צחק 16:33, 15 יולי 2006 (IDT)
נהדר, איך החמצתי עד היום יצירת מופת כזו? --חנה ק. 16:47, 15 יולי 2006 (IDT)
מופת, מופת - המציאות גורסת אחרת. --> צ'כלברה דבר שב צחק 16:54, 15 יולי 2006 (IDT)
עד כמה שאני מבינה בנהלי ויקיפדיה, כל מי שירצה לאחד את דוקטור זוידברג עם הערך של הסדרה יכול לעשות זאת ולהפוך את דוקטור זוידברג להפניה, מצד שני - הערך דוקטור זוידברג כתוב בצורה סבירה, ומוסיף מידע על הסדרה עצמה. המסקנה שלי מהדיון הפורה והמעניין עד כה - שאין קו מנחה מחייב, וכל אחד יכול לערוך לפי נטיות ליבו. --חנה ק. 18:07, 15 יולי 2006 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור]

מה הקשר? הערך על זוידברג אינו כולל רשימת דמויות סתמית, ומציג דוגמה נאה לאיך כן צריך לכתוב ערך. אנחנו מדברים כאן על ערכים שמציגים דוגמה לא נאה לאיך לא צריך לכתוב ערך. גדי אלכסנדרוביץ' 17:16, 15 יולי 2006 (IDT)

למה לקפוץ גדי? דיברתי רק על המשנה הכללית ולא על מקרה ספציפי זה או אחר. --> צ'כלברה דבר שב צחק 17:18, 15 יולי 2006 (IDT)
הדיון שלנו כאן עוסק בערכי "רשימת מכולת של דמויות" ולא בדברים אחרים. אם תרצה, אני יכול גם לכתוב כאן שלושים פסקאות שיסבירו למה חשוב שיהיו ערכים על מתמטיקה בויקיפדיה, וזה יהיה קשור בערך באותה המידה שזוידברג קשור לכך. גדי אלכסנדרוביץ' 17:21, 15 יולי 2006 (IDT)
מצטער שלעיתים אני סוטה מהנושא, גדי, אבל אל תאכל אותי! לעניין - האם המידע מוסיף לערך כרגע? לטעמי כן. כמו כן,אם מישהו ירצה לכתוב עוד על הסדרה לא תהיה לו כל בעיה (מכיוון שהדבר יהיה בפסקה נפרדת). זאת בניגוד לערכים הדורשים שיכתוב שהוא קשה יותר. --> צ'כלברה דבר שב צחק 17:25, 15 יולי 2006 (IDT)

תבנית לשכתוב[עריכת קוד מקור]

אני מדפדף בקטגוריה של הערכים לשכתוב במטרה לראות במה אני יכול לעזור, אך במרבית הערכים לא מצוינת סיבה ספציפית, מה שמאוד מקשה על העניין. זה יעזור מאוד אם מי ששם על ערך תבנית לשכתוב יכתוב את הסיבה המדויקת. בתודה, ירון 18:39, 15 יולי 2006 (IDT)

אין חובה לשים סיבה ומדי פעם הנקודה היא כללית - ערך גרוע שכתוב לא טוב. אם יש לך ספק - פנה לויקיפד ששם את התבנית. ובנקודה זו אני מזכיר לכולם את מבצע מטאטא. זהר דרוקמן 19:07, 15 יולי 2006 (IDT)
הבעיה היא שזה יותר מ-מדי פעם. זה הרוב הכמעט מוחלט של הערכים. בכל זאת, תודה. ירון 19:13, 15 יולי 2006 (IDT)
ירון, ברוך הבא לויקיפדיה: כאן אנשים נורא אוהבים לשים תבנית שכתוב על הערכים, גם אלה הקצרים, ונורא לא אוהבים לשכתב אותם בעצמם, גם אם זה יקח להם דקה. תפנים. אבירם 19:16, 15 יולי 2006 (IDT)
כבר הספקתי להבין את זה בערך. לא נורא, We're still the bes. ירון 20:37, 15 יולי 2006 (IDT)

דיון לפני הצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מפעיל מערכת#דיון לפני הצבעה בפרלמנט. דוד שי 09:15, 22 יולי 2006 (IDT)

זה. מתי בעברית? --> צ'כלברה דבר שב צחק 13:34, 16 יולי 2006 (IDT)

יש כבר בעברית. ‏– rotemlissשיחה 14:53, 16 יולי 2006 (IDT)

שם אנגלי .vs שם מתועתק[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:תעתיק שמות זרים לעברית#שם אנגלי .vs שם מתועתק. דוד שי 09:17, 22 יולי 2006 (IDT)

יותר מדי בעלי הרשאת מפעיל ופחות מדי כאלה שמשתמשים בהרשאתם[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מפעיל מערכת#יותר מדי בעלי הרשאת מפעיל ופחות מדי כאלה שמשתמשים בהרשאתם . דוד שי 22:45, 18 יולי 2006 (IDT)

אנציקלופדיית YNET[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:האנציקלופדיה של Ynet#אנציקלופדיית YNET

הלאה המספרים[עריכת קוד מקור]

למרות שהטריגר למה שאני עומד לכתוב הוא הציטוט "אני מציע לקבוע רף מסוים, X עריכות ו-X שימוש בהרשאות מפעיל בפרק זמן מסוים, שמי שלא עומד בתנאים אלה יוותר על הרשאת המפעיל" של פקמן מדיון קודם בעמוד זה, אני חושב שהוא ראוי לכותרת בפני עצמו, מכיוון שמדובר בבעיה שמלווה אותנו מזה זמן רב.

התחושה האישית שלי היא שלאט-לאט אנחנו הופכים את הסטטיסטיקות של הכתיבה לדבר מה "קדוש". מכיוון שקשה לנו להעריך את פועלם של ויקיפדים, אנחנו מנסים לכמת אותו בצורה פסאודו מתמטית, והתוצאות גרועות בהתאם. אנסה להציג כמה הסברים מדוע השיטה גרועה:

  • הביטו בערך משפט ארו. ערך רחב למדי (אם כי לא מושלם) שהעלה משתמש:חגי הלמן. אל תציצו, ותגידו כמה עריכות נדרשו ליצירתו (אני מניח שתצליחו לנחש כי אתם מבינים לאן אני חותר). כעת, הביטו בערך אלגברת בנך, שמהווה כרגע קצרמר מביך למדי. כדי להביא אותו למצבו העלוב הנוכחי נדרשו 17 עריכות. המסקנה: כמות העריכות אינה אומרת מאומה על איכות העריכות. בעצם לא, עזבו את המסקנה האלמנטרית הזו. הנה משהו אחר: כמות העריכות אינה אומרת מאומה על כמות העבודה. גם אביהו, בתיאוריה, היה יכול להקדיש עריכה אחת לכל אחד מערכיו.
  • לא מעט פעמים מסתכלים על האחוז היחסי של עריכות במרחב השיחה לעומת עריכות במרחב הערכים. כמובן שגם כאן מדובר בהטייה חריפה לכיוון מרחב השיחות, מסיבה פשוטה: במרחב הערכים כותבים ערכים, ולעתים קרובות עושים את מה שחגי עשה (אולי בצורה רגועה יותר - ארבע-חמש עריכות). לעומת זאת, במרחב השיחה כמעט תמיד משתתפים בסוג כלשהו של דיאלוג או רב שיח - אתה כותב הודעה קצרה, מישהו עונה לך, אתה משיב לו שוב וכן הלאה. ברור שיהיו הרבה יותר עריכות במרחב השיחה. ברור גם שכמות המלל תהיה גדולה בהרבה - איני יודע איך זה אצלכם, אבל כשאני כותב ערך, אני עוצר וחושב על כל מילה ועובר על הכל פעמיים (ועדיין צצות אצלי טעויות וניסוחים גרועים). הכמות אינה קשורה לכמות ההשקעה (אולי ההפך: ידועה הבדיחה על המתמטיקאי שאמר "לא היה לי זמן לכתוב לכם מכתב קצר אז כתבתי מכתב ארוך") ולכן לא צריך להסתכל מעבר לכתף שלנו על כמות השיחות שאנחנו מבצעים. צריך להסתכל על הערכים שכתבנו ומה איכותם.
  • סיימנו עם עריכות. מה עם שימוש בהרשאות מפעיל? כאן יש לנו בעיה קטנה של קביעת סוג המדד: האם מדובר רק בחסימות/מחיקות, או האם מדובר גם בשחזורים בעזרת כפתור השחזור המהיר? נתייחס קודם לחסימות:
    • חסימות, כפי שכבר שמנו לב, הן נושא שנוי במחלוקת. יש כאלו שמעדיפים להזהיר שלוש פעמים בדף השיחה לפני שהם חוסמים, ויש כאלו עם פתיל קצר שחוסמים מייד. יש כאלו שחושבים שויקיפד שקילל דינו להיחסם, ויש כאלו שמגנים עליו. אם נכמת את "עבודתו" של מפעיל המערכת על פי מספר החסימות שביצע, הרי שאנחנו מטים את הכף אל עבר מפעילי המערכת של בית שמאי. זכרו - אם אחרי אזהרה אחת בדף השיחה ה"משחית" חוזר בו מדרכיו הנלוזות (אולי הוא לא הבין שהוא הורס ערך?) והופך לויקיפד תורם ומועיל, זה עדיף על פני זה שייחסם ויסתלק מויקיפדיה בכעס. אבל אף אחד לא יספור למפעיל ה"ליברל" את ההצלחה הזו, ולעומת זאת למפעיל החוסם יספרו אותה ועוד איך.
    • מחיקות גם הן עניין שנוי במחלוקת. היה פעם מפעיל מערכת שמחק פעמיים את הערך פרשת הקלטת הלוהטת, וזאת בניגוד לכל הגיון בסיסי ותוך התעלמות מפניית מפעיל מערכת אחר אליו בדף השיחה בבקשה שלא ימחק. מה קרה? בגלל התנהגות גרועה, מפעיל המערכת קיבל שני "קרדיטים".
    • אבל בואו נניח שמחיקות וחסימות "לא בסדר" הן זניחות, ונתמקד בבעיה חמורה עוד יותר: התחרות. אם נבחר לשפוט את מפעילי המערכת על פי כמות החסימות/מחיקות שלהן, נזכה לראות הדגמה נאה של מאבק בעלי חיים על משאבים משותפים מועטים. יש למפעילי המערכת בדיוק שני סוגי משאבים: משחיתים שעליהם לחסום, וערכי זבל שעליהם למחוק. שני המשאבים הללו מתכלים בקלות - כל משחית או ערך זבל מוסיפים "נקודה" רק למפעיל מערכת בודד. כתוצאה מכך, רק המפעילים הזריזים יותר וה-סליחה על הביטוי-חסרי החיים יותר יצליחו לזכות במשאבים. כמפעיל מערכת (לא פעיל במיוחד) יצא לי לא אחת להיתקל בערך זבלי, וכשניסיתי למחוק אותו גיליתי שמישהו כבר עשה זאת לפני, בשניות המועטות שבין גילוי הערך ובין הלחיצה על כפתור המחיקה. התוצאה? אני מרגיש כחלק מתחרות שבה חסר לי היתרון האבולוציוני. אף אחד לא יספור לי את הכוונה הטובה של הרצון למחיקת ערך, אלא רק למפעיל שהקדים אותי. הברירה הטבעית ממש.
    • תגידו, מה רע כאן? תפעל נא הברירה הטבעית, ויוותרו רק מפעילי המערכת הקטלניים ביותר. ובכן, את התוצאה של הברירה הטבעית הזו ראינו בחצי השנה האחרונה די והותר, ואיני רוצה להרחיב בנידון (מה גם שזו סטייה מנושא הדיון).
    • בכל הנוגע לשחזורים, הבעיה דומה - גם כאן מדובר במשאב מתכלה, וגם כאן ישנם לא מעט שחזורים לא מוצדקים (שלא לדבר על מלחמות שחזורים ש"מנפחות" את הקרדיט עוד יותר). כתוספת על כך יש לזכור שמפעיל שלא משתמש בכפתור השחזור המהיר דווקא יכול להיות מפעיל טוב יותר - אם הוא משחזר בצורה "ידנית" תוך מתן הסבר ברור לסיבת השחזור. כמובן שלא כל השחזורים דורשים את זה - אבל חבל ששחזור שכן דורש את זה יתבצע על ידי הכפתור האוטומטי רק כי המפעיל זקוק לקרדיטים אחרת יסולק מעבודתו.

טוב, אלו היו מספר סיבות מה הבעיה. עכשיו ודאי תשאלו "ומה אתה מציע?". אין לי הצעות קונקרטיות (עדיין) ואשמח לשמוע הצעות שלכם, אבל לדעתי הכיוון הכללי צריך להיות הערכה שמבוססת על חוות הדעת של הויקיפדים המבוססים יותר שכאן. כבר כעת השיטה הזו קיימת, הלכה למעשה - בהצבעות לאישור מפעיל מערכת, למשל, כל אחד מביע את דעתו, ובסוף דעתו של אדם אחד (שכולנו מעריכים את חוות דעתו) קובעת. נכון, לשיטה כזו יש סכנה גדולה של יצירת קליקות, אבל לפחות במצבנו הנוכחי איני חושב שהיא רעה במיוחד. עם זאת, איני חושב שעלי לספק אלטרנטיבה מלאה רק כדי להצביע על כך שה"מדדים" של מספר העריכות/חסימות/מחיקות אינם מודדים כלל את מה שהם אמורים למדוד, ולפעמים אף מודדים את ההפך הגמור. גדי אלכסנדרוביץ' 09:48, 17 יולי 2006 (IDT)

מה אתה רוצה להגיד בזה? הייתי מעדיף להשקיע את כל זמני בכתיבת ערכים. מידי פעם אני עושה פעולות מפעיל (חוסם, משחזר וכו') אבל לא בשביל זה באתי לפה. בעולם אוטופי לא היו צריכים מפעילים. כל אחד היה כותב את הערכים בצורה טובה ואף אחד לא היה משחית. דרור 10:38, 17 יולי 2006 (IDT)
מה שאני רוצה להגיד הוא שאין למדוד משתמשים/מפעילים על פי כמות הפעולות שהם מבצעים. אין לי מושג מה ניסית לומר בשאר דברייך (שאיתם אני ודאי מסכים וסבור שהם טריוויאליים). גדי אלכסנדרוביץ' 10:44, 17 יולי 2006 (IDT)
אני מסכים איתך לחלוטין ברמה העקרונית, אבל כשניגשים לפרקטיקה, יש צורך בקונבנציה כלשהי ובאיזשהו קנה מידה יבש למדידה בכדי להימנע מקיומם של אלפי דיונים סביב כל משתמש ומשתמש. 100 עריכות זה כלל ביורוקרטי ואפרורי שאמור למנוע מצב של ביורוקרטיה מפלצתית יותר.
אז מלבד עצם החשיבות שהדברים נאמרו, מה בכל זאת אפשר לקחת מדבריך וליישמם? לדעתי, בדף היחיד בו נבחנת באופן פרטני פעילותו של משתמש כלשהו (מפעיל נולד) יש באמת למתן את ההשפעה של "המספרים" היבשים. מעבר לזה, הרחבה של העיקרון הזה תביא לעודף דיונים הנובעים מהיעדר קנה מידה חד משמעי. נריה 10:54, 17 יולי 2006 (IDT)
"כלל ה-100" נועד, לדעתי, למנוע מבובות קש שנוצרו רק למטרת הצבעה מסויימת להשתתף בה. הכלל הזה מקובל עלי מכיוון שהוא אינו באמת בודק השקעה - הוא רק בודק ששם המשתמש לא נוצר רק למטרות הצבעה/שהויקיפד משתתף לפחות קצת בעריכה בויקיפדיה. מה שמפריע לי הוא נסיון לייחס למספרים חשיבות גדולה מכך - למשל, ויקיפד שאומר בהצבעה על מינוי למפעיל מערכת "פחות מ-1000 עריכות? שכח מזה", הצעות מטורפות כמו של אורי (5,000 עריכות או משהו דומה), אמירה בסגנון "מילתו של משתמש שיש לו פחות מ-1000 עריכות בחודש היא אפס ועוד קצת" או ציטוט כמו של פקמן למעלה. כאמור, התחושה שלי היא שבזמן האחרון זה הפך למגמה, וזה מדאיג אותי. אני מבקש לעצור את המגמה הזו, לא לשנות כללים קיימים. גדי אלכסנדרוביץ' 11:12, 17 יולי 2006 (IDT)
אתה כמובן צודק, אף שאמרת באריכות יתרה את המובן מאליו, הידוע לכל ויקיפד. מגיסטר 11:24, 17 יולי 2006 (IDT)
זהו, שלאור הציטוטים שהבאתי זה עתה, אני חש שלא כל הויקיפדים יודעים זאת - או חמור מכך, יודעים ובוחרים להתעלם. גדי אלכסנדרוביץ' 11:28, 17 יולי 2006 (IDT)
תפסיקו בבקשה להשמיץ אותי, ואם אתם כבר עושים זאת - לפחות תודיעו. אני בהחלט לא התכוונתי לקבוע רף כלשהו שמתחת אליו המפעיל יעוף לכל הרוחות וניקח ממנו את ההרשאה, בסה"כ רציתי להגיד שלדעתי עדיף שמפעילי מערכת יהיו כאלה שבאמת מעוניינים בתפקיד ויכולים לעסוק בו. pacmanשיחה 11:32, 17 יולי 2006 (IDT)
אף אחד לא משמיץ אותך. אני בסך הכל לא מסכים עם הציטוט שלך ומנמק את הסיבות לכך, תוך שאני מתייחס למגמה רחבה הרבה יותר (אני אומר במפורש שהציטוט שלך הוא רק טריגר). אגב, לדעתי מה שאתה אומר עכשיו סותר את מה שאמרת קודם, ולכן אני רואה את דברייך הקודמים כבטלים ומבוטלים. גדי אלכסנדרוביץ' 11:35, 17 יולי 2006 (IDT)
אתה מוזמן לראות את דברי הקודמים איך שתרצה. pacmanשיחה 11:36, 17 יולי 2006 (IDT)
גדי, אני מסכימה שהמספרים פה פחות חשובים, חשוב לי ההגיון ושיקול הדעת. אך מפריע לי גם שקשה לי ללמוד על דעותיהם של מפעילים לעתיד, כי הם פשוט לא משמיעים אותן. זה לרוב המצב במספר עריכות קטן. ואין הכוונה כאן כרגע לחגי כלל, אלא ברמת העיקרון. דורית 11:41, 17 יולי 2006 (IDT)
אם את מסכימה שהמספרים לא חשובים, אין בינינו ויכוח. אני מקווה שבעתיד נימוקים לא ישתמשו במספרים אלא בטענות מהסוג שהעלית כאן. גדי אלכסנדרוביץ' 11:43, 17 יולי 2006 (IDT)
גדי, איש אינו מציע שמפעילים ימונו/יודחו על סמך סטטיסטיקת עריכות ופעולות. כידוע לך היטב, כל אחד כאן נמדד ומוערך קודם כל על פי איכות תרומותיו ושיקול דעתו. עם זאת, היקף ורצף פעילות הם גם שיקול, משני יותר אך קיים, ועם כל מה שאמרת אינך יכול להתעלם מקורלציה מסויימת שקיימת בין רמת הפעילות למספר העריכות (גם אם מאוד גסה ולא מדוייקת ועשויה להטעות), וזכותו של ויקיפד לקחת נתון זה בשיקוליו עם ההסתייגויות הראויות, שאולי טוב שהצבעת עליהן אך אני מאמין שהן ידועות. מגיסטר 11:51, 17 יולי 2006 (IDT)
זכותו של כל ויקיפד גם לקחת בשיקוליו את מצב הירח והכוכבים עם ההסתייגויות הראויות. אני לא בא לשלול זכויות מאף אחד. גדי אלכסנדרוביץ' 12:43, 17 יולי 2006 (IDT)
אני אמרתי על חגי את המשפט - "פחות מ-1000...". צר לי גדי, בהעדר כמויות גדולות של זמן או יכולת טלפתית אין לי באמת דרך אחרת לדעת עד כמה המשתמש בקיא בנבכי המערכת (לי יש 3000 ואני עדיין נכנס לתאקלים כאלה ואחרים - ראה דף השיחה שלי). אני לא מתכוון להפוך את זה למדיניות אלא קבעתי לעצמי כלל אצבע. אם גדי או חגי נפגעו מדברי במפעיל נולד אז אני מתנצל על הדרך בה הם נאמרו. --> צ'כלברה דבר שב צחק 12:52, 17 יולי 2006 (IDT)
אם כך, אין לך דרך בכלל לראות זאת. יש לך דרך לגרום לעצמך לחשוב שאתה רואה זאת. גדי אלכסנדרוביץ' 13:01, 17 יולי 2006 (IDT)
למה אתה נתפס לקטנות? גם המתאם של הפסיכומטרי עם הצלחה בתואר ראשון הוא 0.3 (מתאם עלוב לכל הדעות) - אבל זה הכי גבוה שהצליחו להגיע (בגרויות זה 0.1). אותו דבר כאן, בהעדר שיטה אחרת זאת השיטה היחידה שיש לי (גרועה ככל שתהיה).אם יש לך אלטרנטיבה אתה מוזמן להעלות אותה כאן. --> צ'כלברה דבר שב צחק 13:07, 17 יולי 2006 (IDT)
האלטרנטיבה ברורה: תבזבז כמויות לא גדולות של זמן ובדוק חלק מהעריכות של חגי. כמו כן שאל את עצמך עד כמה אתה מעריך את דעתם של התומכים. בכל מקרה, המטרה של הדיון שלי כאן היא לא להתמקד דווקא בהצבעה למינוי מפעיל מערכת והבאתי אותך כדוגמה בלבד. גדי אלכסנדרוביץ' 13:28, 17 יולי 2006 (IDT)
הפתרון, צ'כלברה, הוא לא להביע דעה על נושאים שאינך מבין בהם. כשם שאיני נכנס לדיונים בתחום היסטוריה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה ועוד נושאים שאיני מבין בהם דבר, כך גם אני מצפה ממך ומכל אחד אחר כאן. כשנכנסתי לדף מפעיל נולד ראיתי שם שני מועמדים. את אחד מהם אני מכיר ואת השני לא. מה עשיתי? הבעתי את דעתי עבור המשתמש שאני מכיר ובכך סיימתי את ענייני שם. לא חובה להצביע. ממש לא. בסופו של דבר דוד שי מחליט ואני בטוח שהוא מוודא שהוויקיפד ראוי להיות מפעיל. לחילופין, אתה יכול להקשיב לגדי ולבזבז כמויות לא גדולות של זמן ולבדוק חלק מהעריכות של המפעיל המועמד. בברכה, Yonidebest Ω Talk 00:35, 18 יולי 2006 (IDT)
מה שנכון, נכון. ליש 15:01, 18 יולי 2006 (IDT)

סתם שתדעו[עריכת קוד מקור]

אין לי מושג אם זאת הפעם הראשונה, אבל ויקיפדיה העברית עברה את מחסום ה2000 הערכים בחודש, מה17 ביוני ועד היום נכתבו 2036 ערכים[1]. --איש המרק 13:26, 17 יולי 2006 (IDT)

וואוו, כל הכבוד!!! (מוחא כפיים). Tio
זו עלייה קטנה ביחס למה שהיה. בזמן האחרון אנחנו כותבים אלף ערכים בכ-16 יום, עם שונות לא מבוטלת (כל דבר בין 14 ל-19 יום), ככה שזו עלייה, אבל לא דרמטית. העלייה המטאורית היא במספר העריכות ביחס למה שהיה פעם: מיליון העריכות הראשונות נעשו בשנתיים וחצי, המיליון השני בדרך להיעשות בכשבעה-שמונה חודשים. בחיי. ראו כאן. Harel - שיחה 19:38, 17 יולי 2006 (IDT)

עוד חמישה ימים והמתקפה תסתיים. אני רוצה להודות לכל מי שהשתתף בה עד היו ולבקש מכל אותם תורמים לתרום עוד שני ערכים לפחות כיוון שאני ואתם רוצים שהמתקפה תסתיים ברגל ימין. מי שעדיין לא תרם למתקפה מוזמן לתרום לה - להרחיב את הקצרמרים שנפתחו בשבוע הראשון או לפתוח ערכים חדשים. לכל אותם ויקיפדים שבצפון - הכניסו את המחשב לממ"ד, מלחמה זו לא סיבה להפסיק לתרום לקהילה העברית ;-) וברצינות, אני מאחל לכם ותושבי שדרות והסביבה שתחוו מתקפות רק בוויקיפדיה.. Yonidebest Ω Talk 22:11, 17 יולי 2006 (IDT)

תוריד את האצבע![עריכת קוד מקור]

בזמן האחרון אני נתקל בתופעה של ויקיפדים בעלי ותק בינוני ומטה, שנוטים להצביע על כל דבר. כאן חשוב להזכיר - אחד העקרונות החשובים של ויקיפדיה הוא החלטה בקונצנזוס.
אם תראו, לדוגמא, את ויקיפדיה:כללים למלחמת עריכה, תוכלו לשים לב שהצבעה היא רק השלב האחרון בהליך ארוך ומייגע של נסיון להגיע להסכמה. לכן, מקרים כמו אלו שבשיחה:משבר ישראל-לבנון 2006, שבהם הובא כטיעון 'אבל ארבעה היו בעד ורק אחד היה נגד', אינם רלוונטיים. חלק מהנקודה של 'זו אינה הצבעה' היא בכך שלא כל ויקיפד שקורא דף מגיב בו - מגיב רק מי שיש לו מה לתרום לדיון.
החסרונות של שיטה זו ברורים, ומי שלא מכיר אותם מוזמן לשיחה:גזע, שם ניתן לראות מה קורה כששני הצדדים באמת לא מצליחים להגיע לפשרה - דיונים של אלפי קילובייטים, שבסופם בכל זאת הגיעה ההצבעה. אם היינו מצביעים בהתחלה, הכל היה נגמר כל שבוע.
היתרונות הם קצת יותר חמקמקים, אבל הם רבים. ראשית, קבלת החלטה בקונצנזוס מחייבת את שני הצדדים להקשיב לטיעונים של בני הפלוגתא שלהם - אולי ימצאו בהם טעם. שנית, השיטה הזו מובילה לפשרות, והרבה פעמים שני הצדדים מגלה שוויתרו על הדבר שהיה פחות חשוב עבורם, וקיבלו את הדבר שהיה יותר חשוב.
אבל חשוב מכל - להזכירכם, אנחנו כותבים כאן אנציקלופדיה. ולמרות הפרשנות הפופולרית לפוקו, לא ניתן לקבוע את האמת על פי רוב קולות. במקרים של חילוקי דעות עובדתיים, הצבעה מראה רק מי מהויקיפדים משכנע יותר בהצגת עמדתו. שכנוע הדדי, לעומת זאת, מחייב את שני הצדדים להעמיק את ידיעותיהם בתחום, ויכול רק להועיל לערך. מי שרוצה לראות את הערך הטוב ביותר שנוצר בוויקיפדיה בדרך הזו מוזמן ליהדות קראית, תוך עיון מקביל בשיחה:יהדות קראית. נדב 00:13, 18 יולי 2006 (IDT)
הבהרה חשובה: כל האמור לעיל לא מתייחס לדיון על כן או לא הצבעה על חסימה, שהוא סיפור אחר לגמרי.נדב 00:27, 18 יולי 2006 (IDT)

הערה, ללא קשר ישיר לעניין: ציטטת את דברי בשיחה:משבר ישראל-לבנון 2006 "ארבעה היו בעד ורק אחד היה נגד" - שם לא היה עניין לערוך פשרה שכן המשתמש שהתנגד התנגד בתוקף לכל תבנית קרב שתשולב בערך, ולא דן בקשר לפרמטרים ספציפיים. pacmanשיחה 00:21, 18 יולי 2006 (IDT)
זה לא משנה, בכל זאת הפרמטר המספרי הוא חסר חשיבות. איך אתה יודע שלא קראתי את הערך והסכמתי עם דברי עמנואל? נדב 00:27, 18 יולי 2006 (IDT)
עם זה אכן המצב, יכולת להביע את דעתך בדף שיחתך הערך [עכשיו זה כבר מאוחר מדי, היית צריך לעשות זאת לפני שהוא חסם אותי... (-:] pacmanשיחה 00:42, 18 יולי 2006 (IDT)
השאלה היא האם יש טעם. לעיתים בעת דיונים, אנשים מייצגים את דברי נאמנה. האם עלי כל פעם ללכת ולרשום "אני תומכת ב-xyz"? לא ממש. ובקיצור, סובלנות, וכמו שנחמן היה אומר. שתו מים. דורית 15:32, 18 יולי 2006 (IDT)