ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ג'יי קיי רולינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:ג'יי קיי רולינג

  • תאריך תחילת ההצבעה: 11:23, 26 ביולי 2020 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 11:22, 2 באוגוסט 2020 (IDT)

מחלוקת על הדרך בה יש להתייחס בויקיפדיה העברית לעמדותיה של ג'יי קיי רולינג כלפי קהילת הטרנסג'נדרים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - לפרט על הנושא (להשאיר את הקיים או לכתוב נוסח מפורט אחר)[עריכת קוד מקור]

חשוב לכתוב על הנושא כי מדובר באישה בעלת חשיבות והשפעה, וכן כי בערכים רבים בוויקיפדיה מתייחסים גם לדעות האישיות של אישים. כמו כן, מדובר כאן בדברים שגררו תגובות רבות וקשות אחריהם, ויש לפחות לתת להם את המקום הראוי בערך ולא להמעיט בהם ולהקטין אותם. חשוב לציין שהתיאור בערך (וכל תיאור אחר שיוצע על ידי צד זה בתור תחליף לו) הוא תיאור ניטראלי שמתאר את המאורעות כהווייתם, ואינו בגדר הבעת דעה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:01, 9 ביולי 2020 (IDT)

מתייג את YuvalNehemia וAmit91803.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:03, 9 ביולי 2020 (IDT)
לויקיפדיה יש עיתון. זה לא אומר שצריך להפוך את ויקיפדיה לעיתון. Eladti - שיחה 12:41, 9 ביולי 2020 (IDT)
חח מקורי, אבל הנושא הזה הוא קצת יותר מרכילות בלבד. לא רק שזה לא מקרה יחיד, מדובר בשורה של מקרים מעוררי תרעומת. וחוץ מזה, היא לא רק בן אדם פרטי ברשות עצמה, יש לה במה (אינטרנטית אבל במה) והשפעה. אפשר אולי להרחיב פחות בנושא אחרי מי היא עקבה בטוויטר ולהתמקד באמירות השערורייתיות שלה, אבל אי אפשר להתעלם מהעמדות שלה בנושא לגמרי.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:44, 9 ביולי 2020 (IDT)
המקיסט אני חושב שאתה ויובל צריכים להבהיר למה הכוונה ב"להשאיר את הקיים". מה שנמצא עכשיו בערך הוא גרסה יציבה, שלא אליה אתם מתכוונים למיטב הבנתי. בר 👻 שיחה 12:47, 9 ביולי 2020 (IDT)
אני לא יודעת מה עמדת המקיסט, אני תומכת כרגע בגרסה זו או ניסוח קרוב לה. ומכיוון שאני מאמינה שהפרשה הזו עוד תתפתח כיוון שרולינג מסרבת להניח לה, אני גם רוצה להבהיר שבהינתן התפתחויות נוספות עם משקל דומה לאלו שמופיעות בגרסה זו, יהיה צורך להכניס גם אותן. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:02, 9 ביולי 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שאלת הבהרה: כאשר מציעים להשאיר את המצב הקיים, האם הכוונה היא לנוסח הבא:

עמדתה ביחס לטרנסג'נדרים

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר. בין השנים 2017 ו-2019 רולינג "אהבה" מספר ציוצים שנטען שהם טרנספוביים.[1] בתגובה אמר הדובר שלה כי "אני חושש שלרולינג היה רגע מגושם של גיל העמידה, וכי זו לא הפעם הראשונה שהיא החזיקה את הטלפון שלה לא נכון."[2]

ביקורת נוספת הגיעה בדצמבר 2019, לאחר שרולינג הביעה בטוויטר את תמיכתה במאיה פורסטטר, אישה בריטית שלאחר שתם חוזה ההעסקה שלה במקום עבודתה, הוחלט שלא לחדש לה אותו עקב התנהלות טרנספובית מצדה, בעיקר ברשת, אשר כללה חשיפת שמן הקודם של נשים טרנסיות ופנייה מכוונת אליהן בלשון זכר.[3] כמו כן באותה שנה הושמעה ביקורת על כך שרולינג עוקבת בטוויטר אחר פעילים חברתיים הנחשבים לטרנספובים.[4]

במאי 2020 ספגה רולינג ביקורת נוספת על ש"אהבה" ציוץ שתוקף את אלכס דומונד, טרנסג'נדרית מוויילס.[5][6]

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, JK Rowling reps blame ‘middle-aged moment’ for liking tweet calling trans women ‘men in dresses’, Pink News, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  3. ^ נעם מזרחי, הציוץ הטרנספובי של ג’יי קיי רולינג מעצבן את מעריצי “הארי פוטר”, באתר WDG, ‏21 בדצמבר 2019
  4. ^ רפאלה גונז, Author JK Rowling under fire for alleged anti-trans views, Gay Star News, ‏29 ביוני 2019 (באנגלית)
  5. ^ ניק דאפי, We guess JK Rowling has had another ‘middle-aged moment’, because she’s been caught liking hideously transphobic tweets again, Pink News, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  6. ^ אלכס בולינג'ר, “Harry Potter” author J.K. Rowling continues support for extreme anti-transgender rhetoric, LGBTQNATION, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)

האם הבנתי נכון? יוניון ג'ק - שיחה 13:03, 9 ביולי 2020 (IDT)

יובל כתבה קודם לאיזו גרסה היא התכוונה, זו גרסה מפרטת יותר (היו עוד התפתחויות מאז שנפתח דיון המחלוקת אז יש מקום להוסיף אותן גם). בכל מקרה, הגרסה שהציעה יובל מקובלת גם עליי. אולי אפשר להציע עוד גרסה שמצמצמת לשני משפטים את הנושא של אחרי מי היא עקבה ועשתה לייק (כי זה פחות אנציקלופדי ויותר צהוב). ובכל מקרה גם הניסוח של בר פה לגיטימי בעיניי.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:08, 9 ביולי 2020 (IDT)
המקיסט, אני מציע שאתה ובר תאחדו יחד את ההצעות שלכם להצעה אחת. דברו ביניכם בדפי השיחה האישיים, והגיעו להסכמה. הפערים אינם גדולים / מהותיים. יוניון ג'ק - שיחה 13:45, 9 ביולי 2020 (IDT)
במקור רציתי להציע הצעה דומה מאוד לזו של יובל רק עם צמצום קל בנושאים האלה, אבל ראיתי שזה לא ממש התאפשר בפועל. אולי כן אצליח לנסח משהו מתאים בהמשך. בגלל שההצבעה היא בשיטת שולצה חשבתי להצביע לשתי האפשרויות ביחד (קודם א' ואז ג'. ואם אציע אפשרות משלי אז קודם שלי, אח"כ א' ואז ג').המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:48, 9 ביולי 2020 (IDT)
יוניון ג'ק, הלוואי וזה היה ככה. לתקופה הייתה מעין התחלה של הסכמות אבל מאז הייתה נסיגה והפערים רק העמיקו. אני חושב שהפערים הם יותר מדי מאשר לגשר בשיחה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 10:45, 10 ביולי 2020 (IDT)
אני חושב שמוטב לוותר על ההצבעה הפעם. דברו ביניכם, ותגיעו להסכמה על נוסח אחד משותף. הפערים לא גדולים / מהותיים. יוניון ג'ק - שיחה 13:59, 9 ביולי 2020 (IDT)
המצב הקיים כפי שמופיע פה חסר את כל מה שקרה בחודשיים האחרונים, כולל אפילו את המניפסט מאמר שכתבה. מאמינה שתסכימו שזה לא הגיוני לא להכיל את המידע הזה בערך. זו הסיבה שקישרתי לגרסה אחרת. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:37, 9 ביולי 2020 (IDT)
YuvalNehemia, המצב הנ"ל סובל מפירוט יתר. על זה נאמר תפסת מרובה לא תפסת. צריך להפריד בין עיקר לבין טפל. יוניון ג'ק - שיחה 11:42, 10 ביולי 2020 (IDT)
הגרסה שהצעתי דומה באורכה לפסקה "אחרי הארי פוטר" בערך, ויש בה ארבעה משפטים בדיוק על טוויטר. רוב הפסקה מדברת על המאמר ועל התגובות של הארגונים הלהט"ביים. אתה מתנגד לאזכור של GLAAD, Mermaids ופרוייקט טרוור? כי רוב התוכן בפסקה שההצעות האחרות באות להסיר הוא של אותם ארגונים להט"ביים, ולא ציטוטים של שחקנים, שאפילו לא מופיעים בערך. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 19:22, 10 ביולי 2020 (IDT)

אז לא הבנתי אם העמדה הזו תומכת בהסרת כל המידע של מה שקרה ביוני, שכולל את המאמר הארוך שלה ואת ההשוואה שלה בין טיפול הורמונלי לטיפולי המרה, או שהיא לא. כי אם היא כן, אז צריך לשנות את השם שלה, כי "נוסח מפורט אחר" היא לא. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:06, 11 ביולי 2020 (IDT)

לכל המפקפקים בחשיבות של העניין בעיניי רולינג, אני רוצה לציין שהיא תקפה היום טרנסים בטוויטר. שוב. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:54, 13 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ב' - לא לפרט על הנושא (לצמצם הרבה יותר מהמצב הקיים)[עריכת קוד מקור]

מתייג את דוד שי, שי אבידן, Tmima5, קומפיוטר

התיוג שלך לא עבד ולכן מתייג שוב: דוד שי, שי אבידן, Tmima5.
רולינג היא סופרת, היא לא פוליטיקאית וודאי שלא פרופסור למגדר, לא כל ציוץ או תגובה שהיא הגיבה צריך להכניס לתוך הערך. אז כן, אם היא טרנספובית (בדף השיחה מובאות הוכחות שזה לאו דווקא נכון) אפשר לכתוב בשורה עד שתיים את עמדתה. לא יתכן שהפסקה על יחסה לטרנסג'נדרים יותר ארוכה מהפסקה על הארי פוטר; לא יתכן שאצל רולינג שהיא דבר ראשון סופרת תהיה פסקת ביקורת יותר גדולה מאצל הרבה פוליטיקאים (לדברי דוד שי יותר גדולה מהביקורת על ביבי – לא בדקתי); לא יתכן שמתוך ערך על סופרת באורך של 35K הפסקה על יחסה לטרנסג'נדרים תהיה בגודל 12K.
אז הנה הצעה שאותה כתב שי אבידן ובה אני תומך:

במספר מקרים נטען כי רולינג טרנספובית, בעיקר בעקבות פעולות שונות בטוויטר.[1][2][3] כתוצאה מכך, ספגה רולינג ביקורת מארגונים כמו הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה ופרויקט טרוור.[4][5]

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, We guess JK Rowling has had another ‘middle-aged moment’, because she’s been caught liking hideously transphobic tweets again, Pink News, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  3. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  4. ^ ג'ורדן מורו, J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets, Variety, ‏6 ביוני 2020 (באנגלית)
  5. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
קומפיוטר - שיחה 12:38, 9 ביולי 2020 (IDT)
מסכים. זה שקומץ אנשים לקח זבוב ועשה ממנו פיל, לא אומר שגם אנחנו צריכים לנהוג כך. אם היא תהפוך את התבטאויותיה ליותר מכך (לדוגמא, תקים או תהפוך לפעילה בארגון כנגד הקהילה הטרנסית) ותהפוך את זה לחלק מפעילותה בשגרה, אז יהיה מקום להרחיב על העניין יותר מהנדרש. ראיתי את הפסקה ה"מורחבת", אני חייב לציין שזה פשוט בדיחה. לא ידעתי שכל לייק טפשי מצדיק פסקה בערך אנציקלופדי. TheStriker - שיחה 13:17, 9 ביולי 2020 (IDT)
רולינג השקיעה חודשים רבים בכתיבה על טרנסים בטוויטר, החל ממאיה פורסטטר עד למאמר בן 3600 המילים שכתבה. באורך הזה המאמר הזה יכול להיחשב סיפור קצר. העיסוק האובססיבי שלה עם טרנסים זכה לכל כך הרבה תשומת לב שיש יותר סיקור עליו מאשר על הספר החדש שלה, בפער. קשה לי להאמין שאם סטיבן קינג היה מוציא ספר חדש ומסתבך בפרשה מתוקשרת באותו החודש, כל כך מתוקשרת שאף אחד לא התייחס לספר החדש שלו, שהייתה המלצה להסיר את הפסקה על הפרשה מוויקיפדיה פרט למשפט בודד. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:40, 9 ביולי 2020 (IDT)
חוץ מזה גם ש, כפי שכתבתי בדף השיחה, המילה "פעולות" היא כללית מדי ולא מתארת כמו שצריך מה באמת קרה. צריך משהו לפחות קצת יותר מפורט מזה. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:42, 9 ביולי 2020 (IDT)
וענו לך בדף השיחה שמי שרוצה להעמיק יכול ללכת להערות שהרי אלו יעודן, ושאין שום סיבה לכתוב פסקה ארוכה על "נטען שרולינג היא X בגלל Y, כתוצאה מכך קרה Z". רולינג היא בסך הכל סופרת לא אישיות ציבורית, אתם עושים הר משום דבר. תכנסו לפרופורציות, לא הגיוני ששליש מערך יהיה על יחסה לטרנספובים. קומפיוטר - שיחה 14:05, 9 ביולי 2020 (IDT)
וגם את בנימין נתניהו#חשדות לפלילים אפשר לצמצם למשפט אחד, ושמי שרוצה לקרוא עוד יכול להיכנס להערות השוליים? או שמא ההגיון הזה לא עובד פה פתאום? //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 03:02, 10 ביולי 2020 (IDT)
הייתי מוסיפה עוד משפט או שניים להצעה ב' (הטקסט של שי וקומפיוטר), כדי לתת במה גם לעמדת ההגנה והפנייה למאמר של רולינג:
במאמר שפרסמה רולינג באתר הבית שלה, היא דחתה את כל האשמות הטרנספוביות כנגדה. היא הסבירה את גישתה לנושא, ואת ההתעניינות הרבה שלה בו, שבאה מסיבות מקצועיות ואישיות גם יחד, אותן חשפה במאמר בתאריך 10 ביוני, 2020.[1]  

Tmima5 - שיחה 08:37, 10 ביולי 2020 (IDT)

אנו יוצאים מנקודת הנחה שעלינו להציג דברים באופן רלוונטי ואנציקלופדי. אין ספק שראוי לתאר את דבריה, אולם די בסיכום כללי. על כן, אין צורך לפרט כל פעולה ופעולה (ולא, זה לא כמו חשדות לפלילים, ומי שמשווה בין סימון 'אהבתי' בטוויטר לבין חשד בפלילים מתבקש להיכנס לפרופורציות ומהר). ראוי וחשוב להדגיש שבעיני אחרים הם מהווים טרנספוביה, אך די בכך שנכתוב כי ארגונים ואישים שונים הגיבו והוקיעו אותה כטרנספובית, ואת השמות הרלוונטיים (ארגונים, רדקליף מטעם פרויקט טרוור וכו') נציין בהערת שוליים. המדיע צריך להית רלוונטי לרולינג, ותו לא. באשר להערתו הטכנית של המקיסט, ניתן להשתמש ב{{מונחון}} על המילה "פעולות", ולהבהיר שמדובר ציוצים, בציוצים חוזרים ובסימוני אהבתי.
על אף שאיני מתנגד לקיומו של מידע - אין ספק שהיעדר הפרופורציות לשאר הערך פוגע בנייטרליות שלו. כן, שום גמדים לא יבואו ועלינו ועלינו בלבד להרחיב את הערך, אבל כשיכנס לערך קורא ויראה שהפסקה אודות הנושא גדולה בהרבה מכל שאר הנושאים, הוא כנראה יחשוב אחד משני דברים: 1. וואו, רולינג ממש אדם נורא (ובכך אנו חוטאים לנייטרליות); 2. וואו, ויקיפדיה ממש שונאת את רולינג. זכרו זאת בהצבעתכם. (שימנשמע?) מה, אין? 09:59, 10 ביולי 2020 (IDT)
אני מסכים עם תמימה, אם מביאים טענות על היותה טרנספובית ודאי שצריך לתת במה לתגובה שלה על כך. אבל אני כן חושב שגם את זה אפשר לקצר. ולכן נראה לי שהפסקה צריכה להיות כך:

במספר מקרים נטען כי רולינג טרנספובית, בעיקר בעקבות פעולות שונות בטוויטר.[1][2][3] כתוצאה מכך, ספגה רולינג ביקורת מארגונים כמו הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה ופרויקט טרוור.[4][5] בתגובה לכך פרסמה רולינג מאמר בו היא דוחה את כל ההאשמות הטרנספוביות נגדה ומסבירה את גישתה לנושא.[6]

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, We guess JK Rowling has had another ‘middle-aged moment’, because she’s been caught liking hideously transphobic tweets again, Pink News, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  3. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  4. ^ ג'ורדן מורו, J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets, Variety, ‏6 ביוני 2020 (באנגלית)
  5. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  6. ^ J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues, אתר הבית של ג'יי קיי רולינג, ‏10 ביוני 2020 (באנגלית)

קומפיוטר - שיחה 11:15, 10 ביולי 2020 (IDT)

הנוסח של קומפיוטר נראה לי סביר, הייתי מוסיף בסוף גם את השורה הבאה:

נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "הסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".

יוניון ג'ק - שיחה 11:38, 10 ביולי 2020 (IDT)

ההתגוננות של רולינג מספיקה, אם נכתוב גם את התגובה על התגובה של רולינג נצטרך לכתוב את התגובה של רולינג על התגובה שנכתבה על התגובה שלה וכו', זה יהפוך ליויו ולא יגמר. העניין הוא רק לתת במה להתגוננות של רולינג (ודאי שלדבריה שלה יש לה יותר חשיבות אנציקלופדית מהביקורת עליה). קומפיוטר - שיחה 12:24, 10 ביולי 2020 (IDT)
מסכימה לגמרי עם קומפיוטר. גם לגבי הנוסח וגם לגבי ייתור התגובה על התגובה. Tmima5 - שיחה 12:57, 10 ביולי 2020 (IDT)
קומפיוטר, הנוסח הזה נראה מצוין ותמציתי - אבל אולי אפשר להוסיף במשפט-שניים את גישתה לנושא, כפי שהוצגה במאמר? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 15:50, 24 ביולי 2020 (IDT)
אני לא יודע אם עדיין אפשר לשנות משהו, נקבע כבר זמן תחילת ההצבעה. קומפיוטר - שיחה 18:58, 24 ביולי 2020 (IDT)
כמובן שאפשר. זו לא חתונה קתולית. יוניון ג'ק - שיחה 21:49, 24 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ג' - נוסח ספציפי[עריכת קוד מקור]

ההתייחסות לנושא תנוסח באופן הבא:

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר והואשמה לא פעם בטרנספוביה ובפמיניזם טרנספובי (TERF). מספר ציוצים שכתבה ספגו ביקורת קשה מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה. ביקורת דומה הביע פרויקט טרוור ובהשתתפות דניאל רדקליף, אשר גילם את הארי פוטר. בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר בו הגנה על הציוצים שכתבה. במאמרה היא הסבירה את הסיבות בעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר, בין היתר תקיפה מינית שחוותה. המאמר אף צוטט על ידי הסנאטור האמריקאי ג'יימס לנקפורד, בנימוק התנגדותו לחוק השוויון (אנ') שנועד למנוע אפליית להט״בים. עמותת Mermaids למען ילדים טרנסג'נדרים כתבה בתגובה למאמר כי הם "מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית". נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "הסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".

יש חשיבות לעיסוק מתמשך בנושא וחזרה על עמדות אלה בחשבון הטוויטר ובו מליוני עוקבים. חשיבות גדולה יותר יש למאמר שכתבה בנושא. כמו שניתן לראות הוא אף הגיע לסנאט האמריקאי. לפיכך אני סבור שיש טעם לפרט על המאמר והשלכותיו - אך לקצץ על הפעילות בטוויטר. בר 👻 שיחה 13:00, 9 ביולי 2020 (IDT)

הפעילות בטוויטר היא זו שהובילה למאמר. התמיכה שלה בפורסטטר הייתה משמעותית, סדרת 11 הציוצים שבהם טענה שטיפול הורמונלי הוא טיפול המרה היא משמעותית. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:41, 9 ביולי 2020 (IDT)
כן, כדאי אז לעשות כמה שינויים מינוריים למה שכתוב פה. אבל סה"כ מדובר בהצעת הפשרה הכי טובה שראיתי פה. ישר כוח בר.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:51, 9 ביולי 2020 (IDT)
מסכים עם המקיסט - זאת הפשרה הכי טובה בינתיים. יש גם פירוט של המעשים והתגובות, אבל זה נשאר ברמה הכללית ולא יורד לרזולוציה של "בתאריך XY אמרה... בתגובה ... אמר..." Eladti - שיחה 14:21, 9 ביולי 2020 (IDT)
נראה לי כמו ניסוח מצוין, אבל אעיר שזו לא "דרך האמצע". הניסוח הזה כולל הרבה פרטים שלא מופיעים בצד א', פשוט יש גם פרטים שלא מופיעים בצד א'. מיכאל.צבאןשיחה • י"ז בתמוז ה'תש"ף • 15:25, 9 ביולי 2020 (IDT)
למי אכפת מזה ש"המאמר אף צוטט על ידי הסנאטור האמריקאי ג'יימס לנקפורד" - זה פרט שמקומו אולי בערך ג'יימס לנקפורד. התחלת הפסקה, בכל הנוסחים המוצעים, בביקורת על רולינג, קודם שהקורא בכלל יודע מה רולינג אמרה, היא ניסוח מוטה ולא ניטרלי. הערך שלפנינו עוסק בג'יי קיי רולינג, ולכן יש לתת משקל רב למעשיה ולדבריה, משקל נמוך יותר למבקריה ולתומכיה, ומשקל אפס למי שציטט אותה. אני מקווה שיוצע גם נוסח כזה. דוד שי - שיחה 18:43, 9 ביולי 2020 (IDT)
גם את המבול#תאוריות של המבול בראייה מודרנית אתה תומך לפירוק לערכים של וולי, האלו, סימפסון, שרקי וכו'? או שההגיון הזה תקף רק לרולינג? //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 03:05, 10 ביולי 2020 (IDT)
בר, מה שכתוב על ג'יימס לנקפורד - צריך להופיע בערך אודותיו. זה מיותר בערך אודות ג'יי קיי רולינג. גם על האיזכורים של דניאל רדקליף והארי פוטר אפשר לוותר. זה לא תורם דבר. יוניון ג'ק - שיחה 11:40, 10 ביולי 2020 (IDT)
האזכור של דניאל רדקליף הוא בהקשר של פרוייקט טרוור. המכתב נכתב על ידי שניהם, ופורסם באתר של פרוייקט טרוור. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 19:16, 10 ביולי 2020 (IDT)
אני ממש לא מסכים לגבי לנקפורד. כששואלים "מה בכלל משנה הדעה שלה בעניין?" אז דוגמה זו מבהירה שלדבריה יש השלכות מעשיות. כשמביאים את דבריה לסנאט, כאילו הייתה בת סמכא, זה דבר שמאוד ראוי לציין. בר 👻 שיחה 15:07, 11 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ד' - לכתוב את הערך השקפותיה של ג'יי קיי רולינג ולקשר אליו כערך מורחב[עריכת קוד מקור]

לאלברט איינשטיין יש כמות מכובדת של דעות פוליטיות, אך מכיוון שמדובר בפיזיקאי ולא בפוליטיקאי, הוחלט ליצור את הדף השקפותיו הפוליטיות של אלברט איינשטיין, ולקשר אליו כערך מורחב מתוך הערך הראשי. זה גם הפתרון שמצאו לרולינג בוויקיפדיה האנגלית, ובצדק, כיוון שמדובר באישה עם פעילות פוליטית די בולטת - גם עכשיו, כשהפסקה על יחסה לטרנסים חסרה את כל מה שהיא עשתה בחודשיים האחרונים, וכשבפסקה הראשית על השקפותיה הפוליטיות אין כלל אזכור של הפעילות שלה בהקשר של ברקזיט, עצמאות סקוטלנד ועוד שאר תחומים שהייתה פעילה בהם, עדיין כתוב בקורות חייה יותר על פעילות פוליטית מאשר על כל מה שעשתה אחרי הארי פוטר. ערך מורחב זה יהווה בהרבה מובנים פשרה אידיאלית, כיוון שהוא גם יאפשר צמצום של הפסקה בערך על סופרת, אבל גם יאפשר הכלה של הפעילות הבולטת מאוד שעשתה בהקשר הטרנסי ובהקשרים אחרים, שכרגע חסרים מאוד מהדף. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:36, 9 ביולי 2020 (IDT)

במקור התנגדתי גם לערך נפרד לאלברט איינשטיין. אולי אחרים יעדיפו את זה אבל בעיניי זה לא נושא שמחזיק ערך בפני עצמו, המקום לזה הוא בערך עליה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:41, 9 ביולי 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: איינשטיין הוא היחיד שיש לגביו ערך בשם "השקפותיו הפוליטיות של...", כך שזה נראה לי קצת תמוה לשים את רולינג בשורה אחת יחד איתו. במקרה שלו - אולי יש הצדקה לכך, מאחר והערך כבר עכשיו ארוך (קרוב ל-100K). אבל הערך על רולינג הוא קטן הרבה יותר (כ-24K, פחות מרבע). אין הצדקה לערך נפרד. יוניון ג'ק - שיחה 13:42, 9 ביולי 2020 (IDT)
הייתרון בערך על השקפות פוליטיות הוא שכך נמנעת הסרה מכוונת של מידע רלוונטי מהערך הראשי. אם מבחינתכם אין בעיה לכך שהפסקה על עמדותיה הפוליטיות תכיל גם את התמיכה בפורסטטר והתגובות לו, גם את התקיפה שלה של גברים טרנסים והתגובות לו, גם את המאמר שלה והתגובות לו, גם את העובדה שהיא השפיעה על הצעת חוק בארה"ב, גם את ההשוואה שלה בין טיפול הורמונלי לטיפולי המרה ואת התגובות לו, אז זה מקובל עליי. אני פשוט חושבת שאלו דברים חשובים, בגלל שהם משפיעים על השיח. אני ראיתי את המאמר של רולינג מצוטט בהרבה הקשרים טרנספוביים, ואפילו לא עבר חודש. לדעותיה של רולינג יש השפעה מהותית על העולם, ולכן הם צריכים להיות בוויקיפדיה, ולדעתי הדרך הכי טובה להבטיח את זה היא ערך נפרד.
אני מאמינה גם אגב שיש מקום לערך על השקפותיו הפוליטיות של נועם חומסקי, שהפסקה על השקפותיו מצומצמת כדי לא להאריך ובכל זאת ארוכה כמעט כמו הפסקה על המחקרים שלו. אבל הדיון כרגע הוא על רולינג. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:50, 9 ביולי 2020 (IDT)
כתיבת עוד ועוד ערכים על השקפות פוליטיות ייצרו כאן ערכים שאולי מאוד מפורטים ומצומצמים מבחינת הנושא, אבל עם חשיבות לא הכי ברורה (לא כל דבר מצדיק ערך, ואמנם רולינג היא אישיות עם השפעה ציבורית, אבל לא במידה שמצדיקה ערך שלם על האידיאולוגיה שלה. כנ"ל גם במקרה של נועם חומסקי לדעתי). עדיף ליצור ערך אחד טוב מאשר כמה לא מוצלחים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:54, 9 ביולי 2020 (IDT)
רולינג היא אישיות עם השפעה ציבורית?! באמת? על סמך מה? יוניון ג'ק - שיחה 14:00, 9 ביולי 2020 (IDT)
סדרת הספרים שהיא כתבה נתנה לה חשיבות. עם החשיבות והפופולריות אתה מקבל גם במה ציבורית. היא לא בן אדם פרטי כמוני וכמוך, לא יעזור. אמנם עיסוק באחרי מי היא עקבה ולמי עשתה לייק זה משהו שולי, אבל דברים כמו תגובות שלה זה משהו מאוד חשוב (בעיקר שזה יוצר כזו התנגדות).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 14:02, 9 ביולי 2020 (IDT)
הציוץ הממוצע שלה נגד טרנסים מקבל יותר לייקים מאשר האוכלוסייה של חיפה. המאמר שלה נקרא על ידי כל כך הרבה אנשים, שאני לא אופתע לדעת שהכמות היא 7 או 8 ספרתית. זו ההשפעה שלה. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 03:17, 10 ביולי 2020 (IDT)

לכל המפקפקים בחשיבות של העניין בעיניי רולינג, אני רוצה לציין שהיא תקפה היום טרנסים בטוויטר. שוב. (הציוץ הזה קיבל יותר לייקים מכל ציוץ של בנימין נתניהו אי פעם, אגב, פי יותר מ5) //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:55, 13 ביולי 2020 (IDT)

YuvalNehemia, הערך השקפותיה של ג'יי קיי רולינג נכתב, והוא מקושר כעת כערך מורחב מג'יי קיי רולינג. אפשר להסיר אופציה זו מאפשרויות ההצבעה. מי שמפקפק בחשיבותו של הערך החדש - מוזמן להניח תבנית "חשיבות" עליו. יוניון ג'ק - שיחה 19:46, 19 ביולי 2020 (IDT)
טוב, עמדתי להסיר את עמדה זו, אבל כמו שצפיתי, מיד צצו אנשים שמתנגדים לכך שיש חשיבות לערך, או שמנסים לצמצם את הפסקה הרלוונטית, ולכן עדיין איני יכולה להסיר את עמדה זו. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:47, 19 ביולי 2020 (IDT)
  • מה אם אצביע לעמדה ד והערך המורחב יימחק? או יקוצץ? הגורל שלו ישפיע על ההצבעה שלי. קאבו ורדה - שיחה 14:05, 23 ביולי 2020 (IDT)
    קאבו ורדה, זו שאלה טובה. אני מציע שתשאל אותה גם כאן. יוניון ג'ק - שיחה 14:07, 23 ביולי 2020 (IDT)
    קאבו ורדה, בשביל זה מצביעים בשולצה. נא לדרג את כל ההעדפות שלך, וכך אם הערך המורחב יימחק יהיה ברור מה האפשרות הבאה המועדפת עליך. ואם יהיה כאן ממש רוב לאפשרות ד' אני לא רואה איך הערך המורחב יוכל להימחק (כי הרוב כאן יהיה גם רוב בעד השארתו בדיון/הצבעה על חשיבותו). Dovno - שיחה 14:31, 23 ביולי 2020 (IDT)
    וכיוון ששאלת: "מה יקרה אם הערך המורחב יימחק או יקוצץ, אוסיף": גם אם יישאר יכול להיות שעוד שנה מישהו יבחר לקצץ אותו (או לשנות באופן מהותי את תוכנו). שינוי עתידי תאורטי בערך ב' לא יכול למנוע הכרעה היום על ההעדפה של תוכן בערך א'. Dovno - שיחה 14:33, 23 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ה' - לא לכתוב כלום בנושא[עריכת קוד מקור]

לא מדובר בהשקפת עולם סדורה, אלא בציוץ אגבי. טפל בביוגרפיה שלה ומיותר. Ronam20 - שיחה 16:57, 9 ביולי 2020 (IDT)

זה יותר מציוץ אגבי.. רק כדי לסבר את האוזן, מוזמן להסתכל בגרסה המלאה שהציעה יובל. מדובר במשהו שהיא מאמינה בו ואמרה בכמה וכמה מקרים שונים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:04, 9 ביולי 2020 (IDT)
להערכתי כרגיל במקרים שכאלה מדובר בעניינים שוליים שתופסים כותרות לא מוצדקות. פלא שעוד לא הציעו ליצור תבנית:טרנספוב.ית. ערכים על אישיויות לא אמורים לסווג כל אישיות ואישיות כטרנספיל או כטרנספוב. לכל אדם יש דעות בנושא לכאן או לכאן, והן בדרך כלל לא דעות חשובות. Ronam20 - שיחה 17:18, 9 ביולי 2020 (IDT)
אין זה מתפקידנו להציב הגדרות על אנשים. אבל אנחנו כן צריכים לדבר על העמדות של אישי ציבור (בעיקר אם הן גוררות תגובה כזו) באופן ניטראלי ונאמן למקור.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:19, 9 ביולי 2020 (IDT)
כשיתחילו לפרט בערכי סופרים על ציוצים פרו-טרנסניים אז אפשר יהיה לדון בחשיבות. אם לא חשוב להזכיר ציוץ תומך, גם לא חשוב לציין ציוץ מסתייג (ואכן לא חשוב לציין לא את זה ולא את זה). Ronam20 - שיחה 19:02, 9 ביולי 2020 (IDT)
נראה לי ראוי ונכון לציין ציוץ תומך במידה ויש לו איזושהי ייחודיות, והסיבה שרבים מאלו לא מצוינים בערכים בויקיפדיה זה משום שלא ראוי לציין ציוצים שלא (אמורים להיות) שנויים במחלוקת. חשובים בעיני למשל הציוץ הראשון מטעם פוליטיקאי ימני שהוביל לשינוי בקו מפלגתו, או למשל התמיכה שהביעה ברשתות החברתיות חברת ייצור הטחינה בבעלות ערבית בקהילת הלהט״ב (והייתה הראשונה לעשות כן) וגררה בעקבות כך חרמות כלכליים עליה, או ציוץ שנוי במחלוקת מסופרת בעלת מוכרות והשפעה עולמיים שגרמה לנציגים בבתי נבחרים במדינות אחרות לצטט אותה כסיבה למנוע זכויות שוות לטרנסים. למשל. RimonLV - שיחה 19:27, 9 ביולי 2020 (IDT)
מסכים עם RimonLV- מה ששנוי במחלוקת ראוי לציון (**אהמ** ציוצים של טראמפ ופוסטים של יאיר נתניהו **אהמ**). גם ההתנגדות שדבריה ומעשיה גררו נותנת חשיבות, זה לא דבר של מה בכך. אגב, אם יהיו ציוצים פרו-טרנסיים שיעוררו תגובות רבות באותו אופן, ייתכן ויהיה נכון להכניסם גם.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:33, 9 ביולי 2020 (IDT)
לצערי זה יהיה קרב אבוד - אם הייתי יכול הייתי מרחיב את הערך של טראמפ ב3-5 פסקאות וזה עוד בקטנה (דעתו על מערכת המשפט שם, התקשורת, קהילת האפרו-אמריקאים, היספנים, סינים ומדי פעם גם על אנשי שמאל אמריקאים). לצערי זה יגרור הצבעת מחלוקת מיותרת. ביאיר נתניהו אני גם הייתי רוצה להרחיב אבל זה יגרור דיון מחלוקת שישפיע לרעה על המצב בין הקבוצות כאן, אני גם לא רוצה לשפוך שמן למדורה. TheDesertboy - יום טוב - שיחה 15:31, 10 ביולי 2020 (IDT)
הנקודה שבסוגריים היא הנקודה קריטית. רימוןLV כתב "שלא ראוי לציין ציוצים שלא (אמורים להיות) שנויים במחלוקת". אבל מה לעשות. העולם לא מתיישר לפי החלטות של עורכי ויקיפדיה בנוגע למה אמור להיות שנוי במחלוקת ומה לא. ובפועל כל דעה שנאמרת בנושא מגדר היא תמיד שנויה בבמחלוקת עזה בין אם היא פרוגרסיביסטית ובין אם לא. כשרולינג מצאה לנכון לתמוה על הגדרת אדם מזוקן שמקיים יחיסים פאליים-וגינליים עם נשים כ"אישה לסבי" היא לא שונה בתמיהתה זו מכמה מיליארדי אנשים אחרים בעולם. אי-לכך אין כאן לא ייחודיות ולא בלוטות ואין טעם לציין. Ronam20 - שיחה 20:15, 9 ביולי 2020 (IDT)
הדעה שלי לגבי האמירות של רולינג לא משנה את ה*עובדה* שהאמירות קיבלו אלפי תגובות. אני בספק שכל מי שמתייחס לגבי נושא מגדר יש לו השפעה כמו לסופרת שכתבה את סדרת הספרים בין הפופולריות בהיסטוריה. RimonLV - שיחה 22:32, 9 ביולי 2020 (IDT)
בעולם של טוויטר כל ציוץ של אדם מאוד מפורסם זוכה לאלפי תגובות. אז מה. תגובות על ציוצי טוויטר הם דבר שבא בקלות ואין צורך לייחס לכך חשיבות רבה. מה שנכון לבדוק הוא האם מדובר במשהו חריג, והתשובה במקרה זה היא – לא. רולינג היא פשוט אחד מתוך מיליארדי האנשים שלא נראית להם ההפרדה המוחלטת בין מגדר למין ביולוגי, וכנראה אין לה הגות מיוחדת או מעניינת בנושא. היא לא כתבה על כך מאמרים, היא לא הטמיעה את גישתה בספרי הארי פוטר, אלא רק הוסיפה לייק לפוסט שמבטא עמדה שכיום די מצויה. זה שאקטביסטים עושים רעש בכל פעם שמפורסם חורג מהדוגמה, לא מקנה לכך חשיבות. Ronam20 - שיחה 01:07, 10 ביולי 2020 (IDT)
בהמון ערכים על אנשים ממגוון תחומים - ממוזיקאים, ועד פילוסופים, מוזכרת עמדתם ביחס לישראל וליהודים. בצדק אגב לדעתי, כי כשאדם הוא 'אישיות', לדעותיו יש משמעות, בעיקר עם הוא נוהג לחזור עליהן שוב ושוב. ובמקרה של רולינג, לא מדובר בציוץ ספורדי - אלה בשורה ארוכה של 'ציוצים אגביים' ודיון פומבי ברשתות החברתיות ובעיתונות. ניצן צבי כהן - שיחה 01:10, 10 ביולי 2020 (IDT)

ממתי מאמר של 3600 מילה זה "ציוץ אגבי"? (וזה בנוסף ל20 ומשהו הציטוטים שכתבה בנושא, המכתב שחתמה עליו וכו') //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 03:18, 10 ביולי 2020 (IDT)

מה גם שהיא פופולרית יותר בטוויטר פי 60 מיאיר נתניהו בפעם האחרונה שבדקתי, ובכל זאת הפסקה יאיר נתניהו#פעילותו ברשתות החברתיות קיימת. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 03:20, 10 ביולי 2020 (IDT)
טוב. התרשמותי היא שמדובר בעוד מקרה פבלובי של תגובות אקטביסטיות שגרתיות לסטייה מהדוֹגמה. אבל ייתכן שאני טועה, ומי שחושב כך לא יצביע לאפשרות הזו. ובלי קשר לכך אני מוצא פגם בניסוח של כל ההצעות האלטרנטיביות למעלה: הצדדים מתמקדים בביקורת ולא בדעות שלה. וחלקם כולל ניסוח מסורבל של לשון סבילה "נטען", "והואשמה" שמוטב להימנע ממנה. Ronam20 - שיחה 12:09, 10 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ו' - לתרגם בצורה נאמנה את מה שמופיע בפסקה "Transgender people" בערך שבויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור]

אני חושב שחלק אחד מהעמדות שהוצגו כאן עד כה סובלות מפירוט יותר וחוסר הפרדה בין עיקר וטפל, וחלק שני סובלות בדיוק מההיפך - מרוב תמציתיות של הדברים אי אפשר להבין דבר. לכן, אני מציע לתרגום את מה שמופיע עכשיו תחת הכותרת "Transgender people" בערך בויקיפדיה האנגלית. קראתי אותו, הוא נראה לי ברור / אינפורמטיבי / ניטראלי / אובייקטיבי. ומאחר והמידע הזה ממילא קיים ונגיש בויקיפדיה האנגלית - אני לא רואה שום הצדקה למנוע אותו מגולשי ויקיפדיה העברית. אנחנו לא צריכים להמציא את הגלגל ולא צריכים לשבור את הראש על זה. אני מקווה שהפשרה הזו תהיה מקובלת על כולם, וכך נוכל להימנע מפתיחת ההצבעה הזו. אם לא, אז הצעת פשרה זו תהפוך לעמדה ו'. יוניון ג'ק - שיחה 18:43, 10 ביולי 2020 (IDT)

אני מתייג את כל מי שניסחו את עמדות א' - ה' על מנת לקבל תגובתם/ן: המקיסט, קומפיוטר, בר, YuvalNehemia, Ronam20. בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 18:44, 10 ביולי 2020 (IDT)
תוכל להציג את העוסח המוצע, כפי שעשו בהצעות האחרות? Eladti - שיחה 18:50, 10 ביולי 2020 (IDT)
שים לב אבל שבאנגלית יש הפנייה לערך מורחב, שבו יש פסקה ארוכה יותר. אני בהחלט בעד לתרגם את הפסקה מהערך המורחב. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 19:15, 10 ביולי 2020 (IDT)
שמתי לב. אפשר להסתפק בפסקה הקצרה, בלי הערך המורחב. יוניון ג'ק - שיחה 21:22, 10 ביולי 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Eladti, להלן תרגום שלי לפסקה האמורה:

עמדות ביחס לטרנסג'נדרים

בדצמבר 2019 צייצה רולינג הבעת תמיכה במאיה פורסטייטר, אישה בריטית שהפסידה בבית דין לעבודה בתביעה נגד המעסיק שלה לשעבר, Center for Global Development, לאחר שהעסקתה לא חודשה בגלל דבריה שכללו דעות קדומות כלפי אנשים טרנסג'נדרים.[1][2][3] בית המשפט קבע כי דבריה של פורסטטר על אנשים טרנסג'נדרים (כגון: "גברים ונערים הם זכרים. נשים ונערות הן נקבות. זה בלתי אפשרי לשנות את המין") אינם אמונות המוגנות על פי חוק השוויון הבריטי משנת 2010.‏[4]

ב-6 ביוני 2020 מתחה רולינג ביקורת על מאמר שבו נעשה שימוש בביטוי "אנשים בעלי וסת" (people who menstruate) במקום "נשים" (women), כתבה: "אם סקס אינו אמיתי, אז אין משיכה לאותו המין. אם סקס אינו אמיתי, המציאות שבה חיות נשים ברחבי העולם נמחקת", והוסיפה שהיא חשה אמפטיה כלפי אנשים טרנסג'נדרים. הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה כינתה את הציונים של רולינג "אנטי-טרנסיים" ו"אכזריים" וכתבה:" ג'יי קיי רולינג ממשיכה ליישר קו עם אידיאולוגיה שמעוותת ברצון עובדות על זהות מגדרית ואנשים טרנסיים. בשנת 2020, אין תירוץ להיטפל לאנשים טרנסיים".[5][6][7] מספר שחקנים, הידועים בגילום דמויות שיצרה רולינג, מתחו ביקורת על השקפותיה או הביעו תמיכה בזכויות טרנסג'נדרים, בהם דניאל רדקליף, אמה ווטסון, רופרט גרינט, אדי רדמיין, אוונה לינץ', בוני רייט וקייטי לאונג כמו גם אתרי מעריצים של "הארי פוטר".[8][9][10][7] בתחילה, השחקנית נומה דומזווי הביעה תמיכה ברולינג, אך חזרה בה בעקבות לחץ ציבורי.[11] רדקליף הגיב בשם פרויקט טרוור וכתב: "נשים טרנסג'נדריות הן נשים. כל הצהרה אחרת מוחקת את זהותם וכבודם של אנשים טרנסג'נדרים והיא נוגדת את כל העצות שניתנו על ידי עמותות מקצועיות בתחום הבריאות שיש להן מומחיות רבה יותר בנושא זה מאשר לג'ו או לי".[12]

ארבעה ימים לאחר מכן, ב-10 ביוני 2020, היא פרסמה מאמר בן 3,600 מילים באתר שלה בתגובה לביקורת.[13][14] היא כתבה שהיא ניצולת אלימות במשפחה ותקיפה מינית, וטענה כי מתן גישה לנשים טרנסיות למרחבים המיועדים לנשים בלבד מהווה סכנה לנשים, תוך שהיא מכירה בכך שנשים טרנסיות הן פגיעות וראויות להגנה. עוד כתבה שנשים רבות חושבות שמונחים כגון "אנשים בעלי וסת" כמשפילים.[15] המאמר זכה לתגובות רבות, בין השאר מצד Mermaids - ארגון צדקה בריטי התומך בנוער טרנסג'נדרי ונון-קונפורמיות מגדרית בילדים. הם כינו את רולינג "TERF" (פמיניסטית רדיקלית המדירה טרנסג'נדריות) פעמים רבות, אם כי היא דחתה את הכינוי הזה.[16] מנגד, היא זכתה להבעות תמיכה מצד פמיניסטיות, כמו ג'ולי בינדל.[17]

הערות שוליים
  1. ^ Lewis, Sophie (19 בדצמבר 2019). "J.K. Rowling facing backlash after supporting researcher who lost her job over transphobic tweets". CBS News (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-20 בדצמבר 2019. נבדק ב-20 בדצמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Stack, Liam (19 בדצמבר 2019). "J.K. Rowling Criticized After Tweeting Support for Anti-Transgender Researcher". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Gallagher, Sophie (19 בדצמבר 2019). "JK Rowling defends woman who lost employmeny tribunal over transgender tweets". The Independent. ארכיון מ-3 ביוני 2020. נבדק ב-3 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Bowcott, Owen (18 בדצמבר 2019). against-charity-worker-who-lost-job-over-transgender-tweets "Judge rules against researcher who lost job over transgender tweets". The Guardian. ארכיון מ-28 במאי 2020. נבדק ב-2 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה); Check |url= value (עזרה)
  5. ^ Moreau, Jordan; Moreau, Jordan (6 ביוני 2020). "J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets". Variety (באנגלית). ארכיון מ-7 ביוני 2020. נבדק ב-7 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Avila, Pamela (6 ביוני 2020). "J.K. Rowling Faces Backlash Over Tweets Considered Transphobic". E! Online (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-7 ביוני 2020. נבדק ב-7 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ 1 2 Evans, Mel (12 ביוני 2020). "Rupert Grint 'stands with trans community' as he shares statement following JK Rowling backlash". Metro. ארכיון מ-12 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Harry Potter fan sites distance themselves from JK Rowling over transgender rights". The Guardian. 3 ביולי 2020. נבדק ב-3 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Chilton, Louis (3 ביולי 2020). "Harry Potter fan sites distance themselves from JK Rowling over transgender comments". Independent. נבדק ב-3 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Bui, Hoai-Tran (11 ביוני 2020). "The 'Harry Potter' Kids Are All Right: Emma Watson, Eddie Redmayne Condemn J.K. Rowling's Trangender Comments". SlashFilm.com. ארכיון מ-11 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Malvern, Jack (13 ביוני 2020). "JK Rowling: flood of tweets reverses Noma Dumezweni's praise of author". The Times. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "Daniel Radcliffe Responds to J.K. Rowling's Tweets on Gender Identity". The Trevor Project. 8 ביוני 2020. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues". ארכיון מ-10 ביוני 2020. נבדק ב-10 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "J.K. Rowling Defends Trans Statements In Lengthy Essay, Reveals She's A Sexual Assault Survivor & Says "Trans People Need And Deserve Protection"". Deadline. ארכיון מ-17 ביוני 2020. נבדק ב-26 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Shirbon, Estelle (10 ביוני 2020). "J.K. Rowling reveals past abuse and defends right to speak on trans issues". Reuters. ארכיון מ-11 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ López, Canela. "J.K. Rowling wrote a controversial statement about transgender people in response to being called a 'TERF.' Here's what that means". Insider. נבדק ב-5 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Thorpe, Vanessa (14 ביוני 2020). "JK Rowling: from magic to the heart of a Twitter storm". The Observer. Arrayed on Rowling’s side are some of the veteran voices of feminism, including the radical Julie Bindel, who spoke out in support this weekend:... {{cite news}}: (עזרה)

התרגום אינו מושלם. יש משפט אחד שהשמטתי, כי לא ידעתי איך לתרגם אותו. יוניון ג'ק - שיחה 22:01, 10 ביולי 2020 (IDT)

המקיסט, קומפיוטר, בר, YuvalNehemia, Ronam20, האם הנוסח הנ"ל מקובל עליכם/ן? יוניון ג'ק - שיחה 22:04, 10 ביולי 2020 (IDT)
התגובות הכלליות של השחקנים מיותרות, מלבד רדקליף שהגיב במסגרת פרויקט טרוור וגם התייחס במפורש לסופרת. קאגה - שיחה 22:10, 10 ביולי 2020 (IDT)
אני לא רוצה ולא מתכוון לריב או להתווכח על כל מילה ועל כל משפט. זהו תרגום נאמן למה שמופיע בויקיפדיה האנגלית. take it or leave it. אני מקווה שאפשר יהיה להגיע להסכמה על נוסח זה, שהוא אינפורמטיבי ומאוזן לטעמי, ובכך להימנע מההצבעה. אם לא - אפשרות זו תעמוד גם להצבעה, כמו שהיא. יוניון ג'ק - שיחה 22:46, 10 ביולי 2020 (IDT)
אם אתה רוצה להגיע להסכמה בלי הצבעה על הנוסח המדויק, תקשיב להערות. קאגה - שיחה 23:19, 10 ביולי 2020 (IDT)
הקשבתי. וכפי שכבר כתבתי, אם נתווכח על כל משפט ועל כל מילה - לא נצא מזה. האם ההערה הזו היא כל כך קריטית? על זה יקום ויפול דבר? אני מציע שתמתין למגיבים אחרים לפני שאתה משיב. יוניון ג'ק - שיחה 00:23, 11 ביולי 2020 (IDT)
הערך באנגלית הוא 187K, הערך בעברית הוא 24K. אם רוצים להרחיב את הערך בעברית על פי הערך באנגלית (רעיון בהחלט יפה), ראוי להתחיל עם כל יתר המידע שבערך. ההצעה של יוניון ג'ק להרחיב רק פרק אחד, בנושא שולי, איננה פשרה, אלא הגדלת הדיספרופורציה. דוד שי - שיחה 05:10, 11 ביולי 2020 (IDT)
המחלוקת הנוכחית עוסקת אך ורק בפרק זה. לא אני בחרתי לפתוח במחלוקת הזו. אני רק מציע איך לסיים אותה. אני מסכים איתך שהמצב הרצוי הוא שהערך בויקיפדיה העברית יהיה באותו גודל כמו זה שבאנגלית. ובכן, ההצעה שלי היא צעד אחד קטן בדרך להשיג מצב זה. יוניון ג'ק - שיחה 09:01, 11 ביולי 2020 (IDT)
יפה שאתה רוצה לסיים את המחלוקת, אבל לא זו הדרך. דוד שי - שיחה 11:15, 11 ביולי 2020 (IDT)
נסכים שלא להסכים. לאור התנגדותך, אני מוסיף את האפשרות הזו להצבעה, שתיפתח בעוד 72 שעות בדיוק, והקהילה היא שתחליט מה הדרך לסיים את המחלוקת הזו. יוניון ג'ק - שיחה 12:37, 11 ביולי 2020 (IDT)
יוניון, שים לב שברגע זה מתרחש דיון בדף השיחה של Politics of J. K. Rowling על להוסיף את הטענה שטיפול הורמונלי הוא טיפול המרה לדף הזה ואולי גם לדף הראשי. הדיון נפתח בכוונה לפני הוספת הפסקה כדי שיהיה ברור מה נוסף איפה. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:03, 11 ביולי 2020 (IDT)
יוניון, מבחינת התוכן ההצעה שלך טובה מהתכנים שהוצעו באפשרויות הקודמות, כי היא עוסקת בדעות שלה ולא ממוקדת בביקורת ובכינויי גנאי נגד הדעות הדעות שלה. ובכל זאת עדיפה בעיני עמדת צד ה' שהעליתי, כי מדובר בפייק-סערה כנגד אישה שאינה הוגת דעות או חדשנית, ושעמדותיה הן עמדות רגילות ונפוצות מאוד, ולכן הפסקה חוטאת באיבוד אבחנה בין עיקר לטפל (שתמיד מפריעה לי בערכים). Ronam20 - שיחה 21:20, 11 ביולי 2020 (IDT)
אני לא חושב שזה מתפקידנו לקבוע האם מדובר בסערה או בפייק-סערה. זה כן מתפקידנו להיות אובייקטיביים ואינפורמטיביים. וגם ידידותיים למשתמש - כאמור, ממילא כל המידע הזה כבר מופיע בויקיפדיה האנגלית. אז למה שלא יופיע גם בעברית? יוניון ג'ק - שיחה 01:03, 12 ביולי 2020 (IDT)
כי לא הגיוני להוסיף פרק כל כך ארוך על נושא שולי ביותר. הפרופרוציות חשובות, ורצוי לסנן החוצה של מידע מיותר וחסר חשיבות (גם אם הוא מופיע בוויקי האנגלית). Ronam20 - שיחה 01:10, 12 ביולי 2020 (IDT)
אני מסכים שהפרופורציות חשובות. דוד שי כבר העיר לגבי זה, וכבר הגבתי בנוגע לנקודה זו. אני לא מוצא למקום לחזור על הדברים. יוניון ג'ק - שיחה 01:12, 12 ביולי 2020 (IDT)
מלבד זאת אני לא מסכים עם הביטוי "דעות קדומות" שבפסקה. אלה "דעות" ושום דבר לא קדוּם בהן. Ronam20 - שיחה 01:40, 12 ביולי 2020 (IDT)
אתה לא חייב להסכים על הכל. לכן זו פשרה. נ.ב. חיפוש של Rowling+Prejudice שעשיתי כרגע בגוגל הניב 35 מיליון תוצאות. יוניון ג'ק - שיחה 08:34, 12 ביולי 2020 (IDT)
ברור שאני לא חייב להסכים לכול. זה היה בסך הכול נימוק נגד הפסקה הזו, המשלב עמדה שיפוטית כעובדה ויוצר הטייה והצגה מנקודת מבט נייטרלית. מי שלא אכפת לו מהנייטרליות יצביע לפסקה הזו מן הסתם (אן לאחת ההצעות הלא ניטרליות האחרות). מי שחשובה לו שמירה על ניטרליות, לא יקבל כתיבה כזו. Ronam20 - שיחה 11:21, 12 ביולי 2020 (IDT)
הפוך, גוטה, הפוך. דבריה של רולינג הם השיפוטיים, הם הלא ניטראליים, הם המציגים את דעתה כעובדה, ועל כן לציין שמדובר בדעות קדומות (כי זה בדיוק מה שהן), ולא סתם דעות, זה לא חוסר ניטראליות, ולכתוב רק "דעות" מבלי לציין שאלו דעות קדומות - זוהי ההטייה. הרי אם לא היה מדובר בדעות קדומות - לא היה שום צורך בפסקה הזו. יוניון ג'ק - שיחה 12:07, 12 ביולי 2020 (IDT)
הדברים שלה צריכים להיות מוצגים כדעתה, ודברי מבקריה כדעתם של מבקריה. הקביעה שמדובר ב"דעות קדומות" (כלומר דעות שלא מתבססות על שיקול דעת ומחשבה הגיונית) כאילו מדובר בעובדה חסרת שיפוטיות היא קביעה לא ניטרלית. אני בטוח שהיא לא תסכים עם כך שמדובר בדעות קדומות, וכמוה רבים אחרים. Ronam20 - שיחה 13:29, 12 ביולי 2020 (IDT)
יש 35 מיליון תוצאות חיפוש בגוגל שמקשרות בין דעותיה של רולינג לבין דעות קדומות, ולא ניתן להתעלם מכך. העובדה שאדם בעל דעות קדומות מתכחש להיותו בעל דעות קדומות לא אומרת שהוא אינו כזה ושדעותיו אינן דעות קדומות. אם היינו צריכים את הסכמתו של כל בעל דעות קדומות להתייחס אליו כך - כנראה שלעולם לא היה נעשה שימוש במושג הזה. אין שום מניעה להתייחס אל אדם שמביע דעות קדומות ככזה, גם ללא הסכמתו. אין בכך שום דבר שיפוטי ואין בכך שום דבר שאינו ניטראלי. זו המציאות, ואין שום טעם להתכחש לה. אם משהו נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז, שוחה כמו ברווז, עף כמו ברווז ועושה קולות של ברווז - אז כנראה שזה ברווז. גם אם הוא לא הסכים לכך. יוניון ג'ק - שיחה 13:57, 12 ביולי 2020 (IDT)
אם ינוסח כך שזו דעתם של המבקרים אותה - אז זה היה בסדר. כרגע מנוסח כעובדה וזו נקודת מבט לא ניטרלית (ומוזר שאתה משתמש דווקא בדיון הזה בטיעון "אם משהו נראה כמו ברווז - אז כנראה שזה ברווז", זה כמעט כמו לחזור על מה שכתבה רולינג עצמה). Ronam20 - שיחה 14:11, 12 ביולי 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הנוסח פה סה"כ בסדר גם בעיניי, תודה יוניון ג'ק.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:27, 12 ביולי 2020 (IDT)

אגב, Ronam20, טענת שהיא אינה הוגת דעות, אבל היא בהחלט נחשבת להוגה פמיניסטית, והמאמר שלה מצוטט בהקשרים חקיקתיים, מה שגם מחזק את המעמד שלה כהוגה. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 14:15, 12 ביולי 2020 (IDT)
אם אכן היא הוגה פמינסטית ותיכתב בערך פסקה על הגותה הפמיניסטית שרובה תעסוק בפילוסופיה שלה, ומיעוטה יכיל גם מספר משפטים מנוסחים ניטרלית על היחס לטראנסים, זה יכול להתקבל. Ronam20 - שיחה 17:29, 12 ביולי 2020 (IDT)
באופן כללי אני בעד לתרגם מאנגלית כשמדובר על אישיות אמריקאית, אבל הבעיה העיקרית פה היא שהפסקה המוצעת כאן חסרת פרופורציה לערך עצמו. לא ייתכן שהפרק "ספרי הארי פוטר" יהיה קטן יותר בהיקפו מאשר הדעות שלה על טרנסג'נדרים. אני סבור שיש פה משתמשת שמנסה להחדיר את האג'נדה שלה לוויקיפדיה, מה שעלול להוביל להטיית ערכים. מה גם שאנחנו בזמן האחרון מתדיינים ומתווכחים בנושאי טרנסג'נדריות בצורה כזו שמוציאה מאיתנו מאמצים מיותרים, שעשויים להיות מושקעים בכתיבת ערכים והעשרת המיזם. לגופו של עניין, ההצבעה הזו טובה בבסיסה אך חוסר היסח שהיא תיצור מעיב עליה. אולי כדאי לקצר אותה עוד? ניב - שיחה 01:20, 13 ביולי 2020 (IDT)
זו כבר פעם שלישית שעולה כאן טענה בנוגע לחוסר פרופורציה. אעתיק לכאן את מה שכבר כתבתי לעיל: אני מסכים שיש חוסר פרופורציה, והמצב הסופי הרצוי הוא שהערך בויקיפדיה העברית יורחב, ויהיה באותו גודל כמו זה שבאנגלית. אבל המחלוקת הנוכחית עוסקת אך ורק בפרק זה, ולא מונעת מאף אחד אחר להרחיב את הערך כולו, כך שיהיה תרגום נאמן לערך המפורט בויקיפדיה האנגלית. ההצעה הזו היא רק צעד אחד קטן בדרך להגיע למצב זה. אבל זו התחלה. גם רומא לא נבנתה ביום אחד. יוניון ג'ק - שיחה 01:27, 13 ביולי 2020 (IDT)
באנגלית לשניהם יש ערך מורחב. בעברית רק לאחד מהם. באותה מידה הפסקה על הארי פוטר קצרה יותר מהפסקה על אחרי הארי פוטר, למרות שלאחד מהם יש הרבה יותר חשיבות מלשני. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:53, 13 ביולי 2020 (IDT)

עמדת צד ז' - נוסח ביניים ספציפי אחר[עריכת קוד מקור]

בעקבות הדיון ובעקבות הערתו של דוד שי על כך שהפסקה צריכה להתייחס קודם כל לנשואת הערך ואחר כך למבקרים אותה, ניסחתי מחדש את עיקרי הדברים ששני הצדדים הציגו. השתדלתי להתייחס לכל עיקרי הדברים, ולהשמיט מידע פחות משמעותי שגורם לעומס פרטים. אשמח גם לשמוע השגות, אם כי אם שני הצדדים לא יהיו מרוצים סימן שכנראה הניסוח מאוזן ;-)

רולינג מרבה להתבטא ברשת החברתית טוויטר בנושאים שונים הקשורים לפעילותה החברתית ולעמדותיה הפוליטיות. במספר הזדמנויות בשנים 2017–2019 סימנה "אהבתי" וצייצה מחדש מספר ציוצים שזוהו עם חשבונות של פעילות פמיניסטיות אנטי-טרנסיות[1]. על פעולות אלו זכתה לביקורת חריפות ברשתות החברתיות, ובתגובה הדוברת שלה טענה כי פעולות אלו נעשו בטעות[2][3]. בדצמבר 2019 פרסמה רולינג ציוץ[4] תמיכה במאיה פורסטטר, שפוטרה מעבודתה בעקבות סדרה של התבטאויות טרנספוביות בטוויטר[5]. ציוץ זה הוביל לסערה ברשתות החברתיות[6].

ביוני 2020 פרסמה ציוץ[7] שמבקר כותרת של כתבה שבה נכתב "אנשים עם וסת", בטענה שניסוח זה מוחק נשים. ציוץ זה הוביל לסערה נוספת[8] הן ברשתות החברתיות והן לתגובות נגד דבריה של רולינג מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה[9] ופרויקט טרוור[10]. בעקבות התגובות פרסמה רולינג באתר הבית שלה מכתב פתוח, בו היא דחתה את כל האשמות בטרנספוביה כנגדה. היא הסבירה את גישתה לנושא, ואת ההתעניינות הרבה שלה בו, שבאה מסיבות מקצועיות ואישיות גם יחד, אותן חשפה במאמר בתאריך 10 ביוני, 2020[11]. מאמר זה ופרסומיה הנוספים ברשת החברתית ממשיכים להיות מוקד לתגובות בעד ונגד[12].

  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, באתר LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, JK Rowling reps blame ‘middle-aged moment’ for liking tweet calling trans women ‘men in dresses’, באתר Pink News, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  3. ^ JK Rowling has a 'clumsy and middle-aged moment' by liking a 'transphobic' tweet, באתר Indy100 של אינדיפנדנט, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  4. ^ ציוץ של ג'יי קיי רולינג ברשת החברתית אקס (טוויטר), 19 בדצמבר 2019
  5. ^ ליאם סטאק, ‏J.K. Rowling Criticized After Tweeting Support for Anti-Transgender Researcher, New York Times, 19 בדצמבר 2019
  6. ^ נעם מזרחי, הציוץ הטרנספובי של ג’יי קיי רולינג מעצבן את מעריצי “הארי פוטר”, באתר WDG, ‏21 בדצמבר 2019
  7. ^ ציוץ של ג'יי קיי רולינג ברשת החברתית אקס (טוויטר), 7 ביוני 2020
  8. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  9. ^ ציוץ של GLAAD ברשת החברתית אקס (טוויטר), 7 ביוני 2020
  10. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  11. ^ J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues, אתר הבית של ג'יי קיי רולינג, ‏10 ביוני 2020 (באנגלית)
  12. ^ ונסה ת'ורפ, ‏JK Rowling: from magic to the heart of a Twitter storm, Guardian, 14 ביוני 2020

כמובן, יש להוסיף קישורים פנימיים ואת הערות השוליים. כאן הבאתי רק את המלל כדי לא להכביד. דקל ער - שיחה 21:36, 11 ביולי 2020 (IDT) עדכון: ערכתי את הפסקה והוספתי הערות שוליים וקישורים. דקל ער - שיחה 10:39, 15 ביולי 2020 (IDT)

נוסח טוב, תודה דקל ער. אבל חשוב לשים לב שאי אפשר להציע אינסוף הצעות (כבר עכשיו יש לא מעט הצעות, 7 זה יחסית הרבה בעיניי..). שלא נגיע למצב של 8 הצעות, כמו שהיה לגבי הערך על הסיפוח.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:29, 12 ביולי 2020 (IDT)
תודה על ההתייחסות. ברור שתמיד אפשר להוסיף ולנסח, וזו לא המטרה. לא חשבתי להתערב בדיון, אך ראיתי את הערתו של דוד שי שמסביר שכל הניסוחים אינם ניטרליים, כי כולם נפתחו בביקורת על דבריה ולא בדבריה או במעשיה עצמם. לאחר מחשבה, ניסחתי עמדה שמנסה לאזן בין שתי העמדות המרכזיות (לפרט הכל לעומת משפט יחיד), אך לנסח את הדברים על פי הצעתו של דוד: משקל מרכזי לדבריה ולמעשיה של רולינג, משקל נמוך יותר למבקריה, ואפס משקל למצטטים אותה. למעשה נראה לי שכדאי שכן אוסיף כבר את הערות השוליים, אך אין לי פנאי כרגע לעבור על כל המקורות שצויינו בגרסאות האחרות (כנדרש מכותבי ערכים) ולברור את הערות השוליים הרלוונטיות. אשתדל להוסיף אותן עד מחר. דקל ער - שיחה 13:01, 12 ביולי 2020 (IDT)
תודה דקל ער, על שנענית לבקשתי. זו הדרך הראויה להצגת המידע. דוד שי - שיחה 16:44, 12 ביולי 2020 (IDT)
דוד שי ודקל ער, לכתוב "בדצמבר 2019 פרסמה רולינג ציוץ תמיכה במאיה פורסטטר, שפוטרה מעבודתה בעקבות סדרה של התבטאויות טרנספוביות בטוויטר", בלי לציין שמה שכל מה שהביעה זו התנגדות לפיטורי נשים בגלל שטענו שמין הוא עניין אמיתי, וגם זאת רק לאחר תמיכה בכך שכל אחד רשאי לחיות את חייו כרצונו, וכאסמכתא להפנות לכתבה ביקורתית במקום לציוץ עצמו,[5] שבעקבותיו ניתן לראות גם את ציוצי התמיכה הרבים לצד הביקורתיים, זו הצגה הוגנת של הציוץ של רולינג? בברכה, גנדלף - 23:34, 12/07/20
טרם הוספתי מקורות וכבר אתה יודע אילו אסמכתאות מובאות? מרשים ביותר. נ"ב, תודה על הקישור לציוץ. דקל ער - שיחה 00:17, 13 ביולי 2020 (IDT)
עבודה טובה, דקל ער. ניסיון מעניין לאזן בין שני הקצוות. Tmima5 - שיחה 12:27, 15 ביולי 2020 (IDT)
דקל ער מצטרף לתודות. ככה כותבים אנציקלופדיה ולא עיתון. Eladti - שיחה 12:35, 15 ביולי 2020 (IDT)
תודה לשניכם הסמקה דקל ער - שיחה 15:00, 17 ביולי 2020 (IDT)

דיון כללי[עריכת קוד מקור]

נגיד וכל הטענות הוצגו ועורכו, ואין מישהו שיעקוף דרך השיחים, ההצבעה צריכה להיפתח כבר מחר. Euro know - מדיניות סרטי הקולנוע - מדיניות הפורנוגרפיה - שיחה 14:06, 17 ביולי 2020 (IDT)

לפתוח הצבעה זמן קצר מאוד לאחר שהוצב הזמן לפתיחת ההצבעה נוטה להפתיע אנשים, ולא מהסוג הטוב של הפתעה. אני לא חושבת שתהיה התנגדות לכך שתציב זמן לעוד 72 שעות מעכשיו, אבל לפתוח הצבעה בהתראה קצרה זה דבר שכדאי להימנע ממנו. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:11, 17 ביולי 2020 (IDT)

אגב, אם העובדה שרולינג לא עוזבת את הנושא וממשיכה לתקוף טרנסים לא מעידה בעיניכם על חשיבות, או העובדה שכמה מהארגונים הלהט"ביים הבולטים ביותר בעולם ביקרו אותה לא מעידה בעיניכם על חשיבות, או העובדה שכל הקאסט הראשי של הארי פוטר יצא נגדה, כולל שחקנית אחת שכינתה אותה פשיסטית[1] לא מעידה בעיניכם על חשיבות, אז אולי העובדה שנראה שהמכירות של רולינג נפגעו משמעותית מהטרנספוביה שלה אולי כן מעידה על חשיבות.[2][3][4] //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:11, 17 ביולי 2020 (IDT)

”בעיניכם... בעיניכם... בעיניכם” - סורי אבל לא כולם מתאימים לקטגוריה הזאת לאומרי חוסר החשיבות של הערך (הכללות, הכללות ועוד הכללות). בנוגע ל-72 שעות, זה 72 שעות מאז שהדעה/עמדה האחרונה נאמרה. אם יש כבר נוסח סופי לכל העמדות, אז יש לפתוח את ההצבעה בתוך 72 שעות מעכשיו (או מאז התגובה האחרונה). Euro know - מדיניות סרטי הקולנוע - מדיניות הפורנוגרפיה - שיחה 16:14, 20 ביולי 2020 (IDT)
Euro know , טכנית יש, אבל לא כל הנוסחים כתובים בחלק של הנוסח הסופי, אז צריך לדאוג שיהיו כתובים שם לפני (פניתי למשתמשים הרלוונטיים ותייגתי אותם שיוסיפו). שיידעו על מה מצביעים, כי לא נראה לי שמשתמשים ירצו לקרוא את כל הדיונים הארוכים שהיו פה (וגם שיידעו מה הנוסח בסוף שמצביעים עליו).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:21, 20 ביולי 2020 (IDT)
הערות שוליים

מבקש להפנות את תשומת ליבם של המצביעים שפסקאות א,ד,ו,ז חוטאות בכתיבה מנקודת מבט לא ניטרלית, ואינן כוללות רק את מה שנטען ואת הביקורת שהושמעה, אלא מציגות כעובדה דברים הנתונים לפרשנות, ושתלויים בנקודת מבט ובהערכת המניעים הנסתרים. מה שאין כן אפשרויות ב,ג,ה שאומנם שונות זו מזו, ובחלקן פגמים, מיקוד לא נכון, עיקר-טפל ובעיות אחרות, אבל אין בהם ערבוב בין דעות לעובדות. Ronam20 - שיחה 20:59, 23 ביולי 2020 (IDT)

הטענה שלך לגבי פסקה ז (שאני כתבתי) לא מעוגנת בטקסט. הפסקה נכתבה מנקודת מוצא של דגש על נקודת המבט הניטרלית, ואין בה "הערכת מניעים נסתרים". אני מפנה את המצביעים לתגובות של דוד שי, אלעד ותמימה שהגיבו להצגת הפסקה והודו לי על הניסוח שלה על פי עקרונות אנציקלופדיים. אפשרות ה, להתעלם לגמרי מהנושא, אינה יותר ניטרלית רק כי לא כתוב בה טקסט. ההנחה שלך היא שמדובר בעניין אגבי, טענה שרולינג עצמה מפריכה במאמר שכתבה (וקיים בהערות השוליים במרבית הגרסאות). דקל ער - שיחה 23:57, 23 ביולי 2020 (IDT)
גם בפסקה ז' אין כתיבה ניטרלית. כתוב שם שמאיה פורסטטר, פוטרה מעבודתה בעקבות "סדרה של התבטאויות טרנספוביות", אני די בטוח שרולינג לא רואה בהתבטאיות של מאיה שום טרנספוביה. מדובר בייחוס מניעים ובהנחת כוונות. Ronam20 - שיחה 00:07, 24 ביולי 2020 (IDT)
התיאור הזה נלקח מהפסיקה נגדה בבית הדין לעבודה. למעשה, התיאורים שם יותר חריפים, עוד עידנתי את זה. פורסטטר פוטרה כיוון שיצירה סביבת עבודה עויינת לנשים טרנסיות וצייצה מאות ציוצים טרנספוביים, כך על פי בית המשפט. פורסטטר תבעה את המעסיק שלה שפיטר אותה בטענה של הגנה על חופש הביטוי, אבל התביעה שלה נדחתה ובית המשפט העביר ביקורת חריפה על ההתנהלות שלה. דקל ער - שיחה 00:12, 24 ביולי 2020 (IDT)
ובכל זאת, זו הבעת דעה ופרשנות שמוצגת כעובדה. ואנחנו חותרים לכתיבה אובייקטיבית. 00:30, 24 ביולי 2020 (IDT)
הניסוח המדויק יהיה משהו כמו:

מאיה פורסטטר שפוטרה מעבודתה עקב סדרה של התבטאויות שבית המשפט לעבודה באנגליה כינה "יוצרות סביבת עבודה מאיימת, עויינת ומשפילה כלפי נשים טרנסיות". עוד קבע בית המשפט כי התבטאויותיה אלו עומדות בניגוד לחקיקה בממלכה המאוחדת הנוגעת להכרה במגדר ואינן זכאיות להגנת חופש הביטוי כעמדה פילוסופית.

כיוון שזה לא הערך השקפותיה הפוליטיות של מאיה פורסטטר, מצאתי לנכון לקצר. דקל ער - שיחה 03:05, 25 ביולי 2020 (IDT)

אני רוצה לציין שבנוסף לפגיעה במכירות שלה, רולינג נכנסה עכשיו לעימות משפטי עם אתר לילדים שמזכיר קצת ברמתו את הארי פוטר#מחלוקות משפטיות. זה לא אותו הסוג של תביעה, אבל נראה שסדר הגודל של שתיהן דומה. זו לא הפעם הראשונה שרולינג מאיימת על מישהו בתביעה בגלל שקראו לטרנספוביה שלה בשמה, אגב. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 13:08, 25 ביולי 2020 (IDT)

בואו נדייק. האתר התנצל בריש גלי והמכירות דווקא עלו. Tmima5 - שיחה 19:26, 25 ביולי 2020 (IDT)
בבריטניה. לא בשאר העולם. ובבריטניה היה מדובר בעלייה כללית בפנטזיה, שהתבטאה גם בספרי הארי פוטר. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 19:04, 28 ביולי 2020 (IDT)

שקלול מחדש של העמדות לאחר שנכתב הערך השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג[עריכת קוד מקור]

יוניון ג'ק כתב לשמחתי את הערך "השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג", שמן הסתם הופך את אפשרות ד' למיותרת, ואני תכף אסיר אותה אחרי כתיבת הודעה זו.
אממה, בהתחשב בכך שהערך קיים, ייתכן מאוד שחלק מהעמדות ישתנו. כך למשל אני מאמינה שאין צורך עוד גם באפשרות א', כיוון שהעתקתי את הפסקה המוצעת באפשרות א' לתוך הערך המורחב.
אז, בהינתן מצב זה ובהנחה שלא תוצב תבנית חשיבות על הערך, דבר שאני מקווה מאוד שלא יקרה, גם כי יש חשיבות לערך הזה וגם כי הוא יגרום פה לכאוס נוסף, אני ממליצה שכל אחת מן העמדות תישקל שוב ויוחלט האם להשאיר אותה, לשנות אותה, לנסח אותה מחדש או להסיר אותה.
מתייגת את מנסחי העמדות: המקיסט, דוד שי, שי אבידן, Tmima5, קומפיוטר, בר, Ronam20, דקל ער, ואם שכחתי מישהו מוזמנים לתייג גם כן. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:12, 19 ביולי 2020 (IDT)

מה יעזור הערך החדש, אם גם אותו את מנסה להטות לכיוון החביב עליך, של הדגשת הביקורת על רולינג, תוך התעלמות מעקרון NPOV. נדמה לי שאת זקוקה באופן נואש לערך השקפותיהם הפוליטיות של מבקריה של רולינג.
משנכתב הערך החדש, ברור עוד יותר שבערך ג'יי קיי רולינג יש לצמצם את העיסוק בהשקפותיה הפוליטיות, ולהסתפק בהפניה לערך המורחב. דוד שי - שיחה 21:29, 19 ביולי 2020 (IDT)
ובהערת אגב, לא ברור לי מה הקשר בין דעותיה של רולינג על מין ומגדר ובין השקפותיה הפוליטיות. Ronam20 - שיחה 21:32, 19 ביולי 2020 (IDT)
הקהילה הגאה היא לצערי פוליטית, כי פוליטיקה היא זו שמונעת מאיתנו זכויות. וברגע שרולינג מתנגדת לזכויות טרנסים (כמו שעולה מהמאמר שלה ומהתקיפה שלה של מתן טיפול רפואי לטרנסים), זו עמדה פוליטית. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:45, 19 ביולי 2020 (IDT)
בכל הפסקה בערך ההוא, לא נכתב כמעט כלום על זכויות פוליטיות. נכתב שהיא מחתה על פיטורי עובדת שחרגה מהדוגמה הפרוגרסיבית. ונכתב על ביטוי שלא מצא חן בעיניה (אין בכך שום דבר פוליטי), בקושי אפשר למצוא שם שבריר משפט שאפשר איכשהו לקשר לפוליטיקה. כך גם לגבי דעתה על דוגמניות רזות במיוחד (שם אי אפשר למצוא אפילו קשר קלוש לפוליטיקה). Ronam20 - שיחה 23:19, 19 ביולי 2020 (IDT)
הפסקה בערך שנכתב היום היא ניסיון לעקוף את ההצבעה הזאת ולכפות עמדה אחת. הסרתי אותה ואני מתנגד להוספתה עד לסיום הדיון כאן. Eladti - שיחה 23:21, 19 ביולי 2020 (IDT)
לא אהבתי את היוזמה החד-צדדית הזו לכתוב את הערך עכשיו. ערך כזה יכול להיכתב רק אם יוחלט על כך בהצבעה כאן. ובכל מקרה, כמו שאמרתי בדיונים קודמים, אני מאמין שאין חשיבות לערך שלם על דעותיה של רולינג בכל מקרה. אמשיך לתמוך בניסוח המקורי ובהצעות הפשרה שהוצעו כאן.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:50, 19 ביולי 2020 (IDT)
ס. יזהר לא כתב ספרות יפה במשך 30 שנים, אלא רק מאמרים פוליטיים ופדגוגיים בעיתונות. האם הוויקיפדיה ראתה צורך לכתוב ערך נוסף על השקפותיו הפוליטיות? עמוס עוז הרבה לכתוב ביצירתו ובמאמריו את דעותיו הפוליטיות. גם עליו כמובן אין ערך נוסף. למעשה, עד כמה שניתן לבדוק, רק איינשטין "זכה" לכך. על סמך מה מגיע לגברת רולינג ערך כזה שעומד בפני עצמו? רק כדי להכניס פסקה ארוכה על היחס לטרנסג'נדרים, שעליו אנחנו מדיינים לעייפה בהצבעת מחלוקת? אני מתנגדת לערך הנוסף, וקוראת לערוך את הצבעת המחלוקת ולסיים את הדיון המתארך הזה.Tmima5 - שיחה 00:21, 20 ביולי 2020 (IDT)
אני חושב שיש לדון על חשיבות הערך הזה או להציע איחוד. גילגמש שיחה 08:14, 20 ביולי 2020 (IDT)

בואו נפתח את ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הדיון הזה נמשך כבר זמן רב, וללא מידע חדש או טיעונים שלא קראנו כבר לאורכו ולרוחבו. יוניון ג'ק ובר התעלמו מקריאתי לסדר באופן ברור את העמדות, לפחות אחד מהם עשה זאת למרות שהמשיך לכתוב כאן ואפילו טרח לערוך את העמדה שלי (עיצובית), וכמובן לתרגם ערך בן כ-1500 מילים בדיוק על הנקודה שבמרכז הדיון. לא נראה לי שיש טעם לדחות עוד את פתיחת ההצבעה. אם רק היה לי מושג איך להציב את התבנית שקובעת את פתיחת ההצבעה בעוד 72 שעות כבר הייתי עושה זאת. אם אין התנגדות מנומקת, אני אשמח אם מישהו יציב את השעון. דקל ער - שיחה 10:16, 20 ביולי 2020 (IDT)

מצטרפת לדעתו של דקל ער ופותחת את ההצבעה. Tmima5 - שיחה
דקל ער, Tmima5 , לא כל המשתמשים הציגו את הפסקאות הסופיות שלהם (החיפזון מהשטן..) תייגתי את המשתמשים שלא הציגו נוסח סופי כדי שיציגו ועצרתי את ההצבעה, שתוחזר רק אחרי שכל הנוסחים הסופיים יוצגו. צריך שמשתמשים יידעו על מה מצביעים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 14:40, 20 ביולי 2020 (IDT)
הדיון על ג'יי קיי רולינג החל לפני למעלה מחודש בדף השיחה של הערך. הדיון בהצבעת המחלוקת החל לפני למעלה מ-10 ימים, והמקיסט קורא לזה "חיפזון מהשטן". עיכוב ההצבעה כבר יצר ערך נוסף, השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג שווייקיפדים רבים קבעו את חוסר החשיבות האנציקלופדית שלו, בדף השיחה. מי שלא הגיש את נוסחו הסופי, עבר מזמן את המועד המתבקש. אני קוראת למדיינים דוד שי, משתמש:Eladti, שי, וכל מי שבקי ורגיל בפתיחת הצבעה, לפתוח כראוי את ההצבעה. Tmima5 - שיחה 14:56, 20 ביולי 2020 (IDT)
המקיסט העמדות של בר ושל יוניון לא השתנו במהלך הדיון. יוניון השתמש בדיוק בנוסח שתרגם גם בערך החדש שפתח ולא הציג נוסחים אחרים. גם בר לא הציג נוסחים אחרים. דחיית ההצבעה עוד ועוד היא פשוט התשה. לי אישית נמאס. לא הצטרפתי לויקיפדיה כדי לנהל דיוני התשה לא נגמרים, ונראה לי שבשלב זה אפרוש מכאן למרחב הערכים. אנא אל תתייגו אותי עוד בדיון הזה. אולי אגיע להצבעה, אם יום אחד היא תיפתח. תודה, דקל ער - שיחה 15:00, 20 ביולי 2020 (IDT)
אין בעיה, אז תעבירו את הפסקאות שהם הציעו קודם לחלק של הנוסח הסופי לפני שפותחים הצבעה. Tmima5, מה שאת מנסה לעשות כאן הוא לא פחות מנסיון נמהר לקרוא לחברייך לדעה לפעול כרצונך, אבל דברים לא עובדים כך בוויקיפדיה. מתייג את הבירוקרטים שיחליטו איך לפעול. דקל ער, אני מצטער על הבירוקרטיה ושהיא גרמה לך לעזוב את הנושא, חבל, אני חושב שהפשרה שלך טובה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:07, 20 ביולי 2020 (IDT)
בקצב הזה זה ישבור את השיא של המחלוקת על סיפוח (מה-22 במאי 2020 עד 10 ביולי). אני גם משום מה זכרתי שהצבעתי כאן אבל כנראה אני מתבלבל. בברכה TheDesertboy - יום טוב - שיחה 18:44, 20 ביולי 2020 (IDT)
חח כן, אבל מצד שני זה היה לטובה כי יוניון ג'ק אמר שיש מצב שיהיו שינויים לגבי צד ו', אז דברים לא ממש סופיים.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 19:23, 20 ביולי 2020 (IDT)

אוקיי, צריך לסיים את הסאגה הזו:

  1. לפי הכללים: "יש להמתין 72 שעות מרגע סיום כתיבת עמדות הצדדים לפתיחתה של ההצבעה בפועל". עמדות הצדדים הוצגו במלואן ב-11 ביולי (כשנכתבו הטיעונים בעד עמדה ז'), ומאז עברו 12 יום.
  2. אכן, מאוד עוזר שתומכי האפשרויות השונות הציגו גרסאות מסודרות בפרק #הפסקאות עליהן נערכת ההצבעה, אולם זה לא הכרחי לגבי חוקיות פתיחת ההצבעה, שכן כאמור העמדות כבר הוצגו.
  3. ל-6 מתוך 7 האפשרויות נכתבו ניסוחים מדוייקים המבהירים את משמעות הבחירה באפשרויות אלו (בין אם בפרק הנפרד שיועד לכך או בפרק הראשי של הצגת העמדות), וזה הסתיים עוד ב-17 ביולי (כלומר, לפני 6 ימים). לאפשרות ו' בלבד לא נכתבה דוגמה, וחבל, אולם אפשרות זו קוראת לשימוש בנוסח הקיים בערך באנגלית (מתורגם, כמובן), אז כל אחד ואחת יכולים ללכת לערך באנגלית ולהתרשם ולהצביע בהתאם. כמובן שיעזור אם תומכי אפשרות זו יציגו נוסח מתורגם על מנת להקל על שאר המצביעים, אולם זו לא חובה פרוצדורלית.
  4. לפי הכללים אפשר היה לפתוח את ההצבעה לא שום בעיה פרוצדורלית כבר ב-14 ביולי. ואפילו אם היינו מחכים לכתיבת הדוגמאות של כלל ההצבעות, בוודאי אפשר היה לפתוח את ההצבעה כבר ב-20 ביולי.
  5. אמנם בינתיים נפתח ערך מורחב ונפרד על השקפותיה של רולינג, אולם זה לא סותר הצבעה זו. דיון החשיבות שם (ואולי הצבעת מחיקה שם בהמשך) לא סותרים החלטות ספציפיות בהצבעה כאן. הרי אם תיבחר ברוב קולות אפשרות ד' (יצירת ערך מורחב), מן הסתם רוב זה יספיק כדי להבטיח שאותו ערך לא יימחק מחוסר חשיבות. ואם אפשרות ד' תידחה, זה לא מונע את קיומו של אותו ערך נפרד (שגורלו יוכרע באופן עצמאי בדיון חשיבות / הצבעת מחיקה).

הסיבה היחידה שאינני פותח את ההצבעה ממש עכשיו היא כדי למנוע הפתעות מהקהילה (למרות שכאמור עבר די והותר זמן מאז הצגת עמדות הצדדים). ההצבעה תיפתח בעוד 72 שעות מעכשיו.
אם מישהו חולק על החלטה זו, נא לפנות באופן מסודר לשאר המפעילים או לבירוקרטים, אבל בתור מפעיל שלא היה כלל מעורב בדיונים אלו, החלטתי שיש לחתור להכרעה ולסיום. לאחר שדיון מיצה את עצמו (והוא מיצה את עצמו לפני ימים רבים) צריך לסכם ולהמשיך הלאה. Dovno - שיחה 11:23, 23 ביולי 2020 (IDT)

תודה רבה דקל ער - שיחה 12:38, 23 ביולי 2020 (IDT)

הפסקאות עליהן נערכת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

מרוב מהדורות וקישורים למהדורות היסטוריות בדפים אחרים, לא לגמרי ברור על איזה נוסח נצביע בכל אחת מהאפשרויות. אנא הוסיפו כאן את הנוסח הסופי שעליו נצביע בכל פסקה. כמו בעמדות למעלה, נא לא להוסיף את הפסקה אם לא אתם הצעתם אותה, כדי שלא יהיו אי הבנות. תודה! אם פספסתי בתיוגים, תייגו את מי שצריך. דקל ער - שיחה 14:57, 17 ביולי 2020 (IDT)

פסקה א[עריכת קוד מקור]

המקיסט YuvalNehemia

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר והואשמה לא פעם בטרנספוביה ובפמיניזם טרנספובי (TERF). בין השנים 2017 ו-2019 רולינג סימנה "לייק" על מספר ציוצים שנטען שהם טרנספוביים.[1] בתגובה אמר הדובר שלה כי "אני חושש שלרולינג היה רגע מגושם של גיל העמידה, וכי זו לא הפעם הראשונה שהיא החזיקה את הטלפון שלה לא נכון."[2]

ביקורת נוספת הגיעה בדצמבר 2019, לאחר שרולינג הביעה בטוויטר את תמיכתה במאיה פורסטטר, אישה בריטית שלאחר שתם חוזה ההעסקה שלה במקום עבודתה, הוחלט שלא לחדש לה אותו עקב התנהלות טרנספובית מצדה, בעיקר ברשת, אשר כללה חשיפת שמן הקודם של נשים טרנסיות ופנייה מכוונת אליהן בלשון זכר.[3] כמו כן באותה שנה הושמעה ביקורת על כך שרולינג עוקבת בטוויטר אחר פעילים חברתיים הנחשבים לטרנספובים.[4]

במאי 2020 ספגה רולינג ביקורת נוספת על שסימנה לייק על ציוץ שתוקף את אלכס דומונד, אישה טרנסג'נדרית מוויילס.[5][6]

ביוני 2020 לעגה רולינג בטוויטר לכתבה[7] שהשתמשה בניסוח "אנשים שמקבלים וסת", בטענה שניסוח זה מהווה מחיקה של נשים.[8][9] ציוץ זה וציוצים נוספים שכתבה אחריו ספגו ביקורת קשה מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה, שכינתה אותם "אנטי-טרנסיים" ו"אכזריים" ואת רולינג "טרנספובית".[10][11]

יומיים לאחר פרסום הציוצים, הגיב השחקן דניאל רדקליף, שגילם את הארי פוטר בסרטים, דרך האגודה הפרו-להט״בית פרויקט טרוור, וכתב כי "נשים טרנסג׳נדריות הן נשים. כל טענה אחרת מוחקת את הזהות והכבוד של טרנסג׳נדרים סותרת את כל עצות הארגונים הרפואיים שלהם הרבה יותר ניסיון בנושא מג׳ו [רולינג] או ממני. אנחנו צריכים לפעול יותר על מנת לתמוך באנשים טרנסג׳נדרים וא-בינאריים, ולא למחוק את הזהות שלהם ולגרום לנזק נוסף."[12][13] מספר מפורסמים הקשורים לרולינג הצטרפו אל רדקליף, ביניהם השחקן אדי רדמיין, המגלם את ניוט סלמנדרה בסדרת סרטי "חיות הפלא", השחקנית אמה ווטסון, שגילמה את הרמיוני גריינג'ר בסדרת סרטי "הארי פוטר" והשחקן רופרט גרינט שגילם את רון וויזלי באותה סדרה.[14][15] גילי בר-הלל, שתרגמה את ספריה של רולינג לעברית, הביעה גם כן ביקורת על דבריה.[16]

בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר באתר שלה, בו הגנה על הציוצים שכתבה, דיווחה על העניין הרב ועל המחקרים שערכה בנושא, והסבירה מה הן הסיבות שבעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר. בין הסיבות שמנתה, היא חשפה במאמר, שהייתה קורבן לאלימות והתעללות מינית בידי בעלה הראשון, ולכן מתנגדת להכנסתן של נשים טרנסיות לשירותי נשים.[17] העמותה הבריטית למען ילדים טרנסג'נדרים Mermaids ענתה למאמר, וכתבה כי "אנו מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית, את הרמיזה שתמיכה הורית בילדים טרנסים היא הומופוביה ומיזוגניה, ואת השיתוף של מידע לא מבוסס ולא מדויק אשר פוגע קשות בחייהם של אנשים טרנסים וא-בינאריים."[18] נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה כינתה את המאמר "מכתב מסוכן עם מידע שגוי אודות אנשים טרנסג'נדרים, שסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה ומתעלם מעדויות של אנשים טרנסים."[15]

ב-19 ביוני, נחסם בפיליבסטר חוק השוויון (אנ'), שנועד להפוך אפליית להט״בים ללא חוקית בארצות הברית, לאחר שהתנגד לו הסנאטור הרפובליקני ג'יימס לנקפורד, כשבנימוקיו להתנגדות הביא ציטוטים מתוך המאמר של רולינג.[19][20]

ב-5 ביולי, עשתה רולינג "לייק" לציוץ שטען שנערים מקבלים בכפייה טיפול הורמונלי שמזיק לבריאות שלהם. לאחר שנשאלה על כך על ידי קוראים, כתבה רולינג סדרת ציוצים בהם טענה כי טיפול הורמונלי לטרנסג'נדרים הם סוג של טיפולי המרה.[21][22] ציוצים אלו הובילו לביקורת על כך שהם מזלזלים בטיפולי המרה[23][24] ועל כך שהם סותרים את עמדת ארגון הבריאות העולמי והאגודה האמריקנית לפסיכיאטריה.[25][26]

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, JK Rowling reps blame ‘middle-aged moment’ for liking tweet calling trans women ‘men in dresses’, Pink News, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  3. ^ נעם מזרחי, הציוץ הטרנספובי של ג’יי קיי רולינג מעצבן את מעריצי “הארי פוטר”, באתר WDG, ‏21 בדצמבר 2019
  4. ^ רפאלה גונז, Author JK Rowling under fire for alleged anti-trans views, Gay Star News, ‏29 ביוני 2019 (באנגלית)
  5. ^ ניק דאפי, We guess JK Rowling has had another ‘middle-aged moment’, because she’s been caught liking hideously transphobic tweets again, Pink News, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  6. ^ אלכס בולינג'ר, “Harry Potter” author J.K. Rowling continues support for extreme anti-transgender rhetoric, LGBTQNATION, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  7. ^ Opinion: Creating a more equal post-COVID-19 world for people who menstruate, devex, ‏28 במאי 2020 (באנגלית)
  8. ^ ציוץ של ג'יי קיי רולינג ברשת החברתית אקס (טוויטר), 6 ביוני 2020
  9. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  10. ^ ג'ורדן מורו, J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets, Variety, ‏6 ביוני 2020 (באנגלית)
  11. ^ ציוץ של GLAAD ברשת החברתית אקס (טוויטר), 7 ביוני 2020
  12. ^ אדם ב. וארי, Daniel Radcliffe Responds to J.K. Rowling’s Anti-Trans Tweets: ‘Transgender Women Are Women’, Variety, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  13. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  14. ^ ג'יי־קיי רולינג טוענת שהיא לא טרנסופובית, כוכבי "הארי פוטר" לא משתכנעים, באתר Haaretz הארץ
  15. ^ 1 2 אלי מווץ׳, Harry Potter Star Rupert Grint Speaks Out After J.K. Rowling Defends Her Transgender Comments, People, ‏13 ביוני 2020 (באנגלית)
  16. ^ ציוץ של גילי בר-הלל ברשת החברתית אקס (טוויטר), 11 ביוני 2020
  17. ^ J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues, jkrowling.com, ‏10 ביוני 2020 (באנגלית)
  18. ^ An open letter to J.K. Rowling, Mermaids UK, ‏12 ביוני 2020 (באנגלית)
  19. ^ לילי ווייקפילד, Republican senator quotes JK Rowling’s essay on trans people to shut down a vote on LGBT+ rights, Pink news, ‏19 ביוני 2020 (באנגלית)
  20. ^ טים פיצסימונס, GOP senator quotes J.K. Rowling while blocking vote on LGBTQ bill, NBC News, ‏19 ביוני 2020 (באנגלית)
  21. ^ ג'יי. קיי. רולינג: "מסלילים צעירים לטיפול הורמונלי", באתר ‏מאקו‏, 6 ביולי 2020
  22. ^ דרנל כריסטי ורויטרס, J.K. Rowling Compares Gender Confirmation Treatment To ‘Gay Conversion’ Therapy, Huffington Post, ‏7 ביוני 2020 (באנגלית)
  23. ^ ג'רארד קונלי, J.K. Rowling's bigotry is painful and maddening, CNN, ‏7 ביולי 2020 (באנגלית)
  24. ^ אדם וואליס, J.K. Rowling under fire for describing hormone therapy as ‘conversion therapy for young gay people’, Global News, ‏6 ביולי 2020 (באנגלית)
  25. ^ ג'וש מילטון, JK Rowling facing fierce backlash, yet again, for ‘dangerous’ comments comparing trans healthcare to gay conversion therapy, Pink News, ‏6 ביולי 2020 (באנגלית)
  26. ^ Transgender People, Gender Identity and Gender Expression, אתר האגודה האמריקנית לפסיכיאטריה (באנגלית)
    Moving one step closer to better health and rights for transgender people, אתר ארגון הבריאות העולמי, ‏17 במאי 2019 (באנגלית)
וחשוב להבהיר שייתכן ויהיו אירועים עתידיים שיהיה צורך להוסיף בהמשך, כך שדבר לא "חקוק בסלע".המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:31, 17 ביולי 2020 (IDT)
מתייג שוב את YuvalNehemia כי התיוג הקודם כנראה לא עבד (שלי לא עבד).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:33, 17 ביולי 2020 (IDT)

פסקה ב[עריכת קוד מקור]

במספר מקרים נטען כי רולינג טרנספובית, בעיקר בעקבות פעולות שונות בטוויטר.[1][2][3] כתוצאה מכך, ספגה רולינג ביקורת מארגונים כמו הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה ופרויקט טרוור.[4][5] בתגובה לכך פרסמה רולינג מאמר בו היא דוחה את כל ההאשמות הטרנספוביות נגדה ומסבירה את גישתה לנושא.[6]

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, We guess JK Rowling has had another ‘middle-aged moment’, because she’s been caught liking hideously transphobic tweets again, Pink News, ‏18 במאי 2020 (באנגלית)
  3. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  4. ^ ג'ורדן מורו, J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets, Variety, ‏6 ביוני 2020 (באנגלית)
  5. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  6. ^ J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues, אתר הבית של ג'יי קיי רולינג, ‏10 ביוני 2020 (באנגלית)
קומפיוטר - שיחה 15:28, 17 ביולי 2020 (IDT)

פסקה ג[עריכת קוד מקור]

בר

בר, מוזמן לפרסם פה את הפסקה הסופית שלך כדי שתועמד להצבעה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 14:38, 20 ביולי 2020 (IDT)

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר והואשמה לא פעם בטרנספוביה ובפמיניזם טרנספובי (TERF). מספר ציוצים שכתבה ספגו ביקורת קשה מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה. ביקורת דומה הביע פרויקט טרוור ובהשתתפות דניאל רדקליף, אשר גילם את הארי פוטר. בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר בו הגנה על הציוצים שכתבה. במאמרה היא הסבירה את הסיבות בעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר, בין היתר תקיפה מינית שחוותה. המאמר אף צוטט על ידי הסנאטור האמריקאי ג'יימס לנקפורד, בנימוק התנגדותו לחוק השוויון (אנ') שנועד למנוע אפליית להט״בים. עמותת Mermaids למען ילדים טרנסג'נדרים כתבה בתגובה למאמר כי הם "מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית". נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "הסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".

פסקה ד[עריכת קוד מקור]

בגלל הערך המורחב, ייכתבו שתי פסקאות.
בערך הראשי תיכתב פסקה מצומצמת בהתאם להסכמות על פסקאות שלהן מקושר ערך מורחב, שאולי ואולי לא תהיה זהה לאחת הפסקאות שעומדות להצבעה.
בערך המורחב השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג תופיע הפסקה המלאה כפי שהיא מופיעה ב#פסקה א, כלומר:

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר והואשמה לא פעם בטרנספוביה ובפמיניזם טרנספובי (TERF). בין השנים 2017 ו-2019 רולינג סימנה "לייק" על מספר ציוצים שנטען שהם טרנספוביים. בתגובה אמר הדובר שלה כי "אני חושש שלרולינג היה רגע מגושם של גיל העמידה, וכי זו לא הפעם הראשונה שהיא החזיקה את הטלפון שלה לא נכון."

ביקורת נוספת הגיעה בדצמבר 2019, לאחר שרולינג הביעה בטוויטר את תמיכתה במאיה פורסטטר, אישה בריטית שלאחר שתם חוזה ההעסקה שלה במקום עבודתה, הוחלט שלא לחדש לה אותו עקב התנהלות טרנספובית מצדה, בעיקר ברשת, אשר כללה חשיפת שמן הקודם של נשים טרנסיות ופנייה מכוונת אליהן בלשון זכר. כמו כן באותה שנה הושמעה ביקורת על כך שרולינג עוקבת בטוויטר אחר פעילים חברתיים הנחשבים לטרנספובים.

במאי 2020 ספגה רולינג ביקורת נוספת על שסימנה לייק על ציוץ שתוקף את אלכס דומונד, אישה טרנסג'נדרית מוויילס.

ביוני 2020 לעגה רולינג בטוויטר לכתבה שהשתמשה בניסוח "אנשים שמקבלים וסת", בטענה שניסוח זה מהווה מחיקה של נשים. ציוץ זה וציוצים נוספים שכתבה אחריו ספגו ביקורת קשה מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה, שכינתה אותם "אנטי-טרנסיים" ו"אכזריים" ואת רולינג "טרנספובית". יומיים לאחר פרסום הציוצים, הגיב השחקן דניאל רדקליף, שגילם את הארי פוטר בסרטים, דרך האגודה הפרו-להט״בית פרויקט טרוור, וכתב כי "נשים טרנסג׳נדריות הן נשים. כל טענה אחרת מוחקת את הזהות והכבוד של טרנסג׳נדרים סותרת את כל עצות הארגונים הרפואיים שלהם הרבה יותר ניסיון בנושא מג׳ו [רולינג] או ממני. אנחנו צריכים לפעול יותר על מנת לתמוך באנשים טרנסג׳נדרים וא-בינאריים, ולא למחוק את הזהות שלהם ולגרום לנזק נוסף." מספר מפורסמים הקשורים לרולינג הצטרפו אל רדקליף, ביניהם השחקן אדי רדמיין, המגלם את ניוט סלמנדרה בסדרת סרטי "חיות הפלא", השחקנית אמה ווטסון, שגילמה את הרמיוני גריינג'ר בסדרת סרטי "הארי פוטר" והשחקן רופרט גרינט שגילם את רון וויזלי באותה סדרה. גילי בר-הלל, שתרגמה את ספריה של רולינג לעברית, הביעה גם כן ביקורת על דבריה.

בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר באתר שלה, בו הגנה על הציוצים שכתבה, דיווחה על העניין הרב ועל המחקרים שערכה בנושא, והסבירה מה הן הסיבות שבעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר. בין הסיבות שמנתה, היא חשפה במאמר, שהייתה קורבן לאלימות והתעללות מינית בידי בעלה הראשון, ולכן מתנגדת להכנסתן של נשים טרנסיות לשירותי נשים. העמותה הבריטית למען ילדים טרנסג'נדרים Mermaids ענתה למאמר, וכתבה כי "אנו מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית, את הרמיזה שתמיכה הורית בילדים טרנסים היא הומופוביה ומיזוגניה, ואת השיתוף של מידע לא מבוסס ולא מדויק אשר פוגע קשות בחייהם של אנשים טרנסים וא-בינאריים." נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה כינתה את המאמר "מכתב מסוכן עם מידע שגוי אודות אנשים טרנסג'נדרים, שסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה ומתעלם מעדויות של אנשים טרנסים."

ב-19 ביוני, נחסם בפיליבסטר חוק השוויון (אנ'), שנועד להפוך אפליית להט״בים ללא חוקית בארצות הברית, לאחר שהתנגד לו הסנאטור הרפובליקני ג'יימס לנקפורד, כשבנימוקיו להתנגדות הביא ציטוטים מתוך המאמר של רולינג.

ב-5 ביולי, עשתה רולינג "לייק" לציוץ שטען שנערים מקבלים בכפייה טיפול הורמונלי שמזיק לבריאות שלהם. לאחר שנשאלה על כך על ידי קוראים, כתבה רולינג סדרת ציוצים בהם טענה כי טיפול הורמונלי לטרנסג'נדרים הם סוג של טיפולי המרה. ציוצים אלו הובילו לביקורת על כך שהם מזלזלים בטיפולי המרה ועל כך שהם סותרים את עמדת ארגון הבריאות העולמי והאגודה האמריקנית לפסיכיאטריה.

(מצורף כמובן עם כל הערות השוליים, שהוסרו פה על מנת לא להכביד אבל נמצאות בפסקה הזהה ב#פסקה א) //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:23, 17 ביולי 2020 (IDT)

YuvalNehemia, בשביל לכתוב את הערך השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג - אין שום צורך בהצבעה. אפשר פשוט ליצור את הערך, וזהו. ההצבעה הזו נועדה לקבוע מה יהיה כתוב בערך ג'יי קיי רולינג, ולא באף ערך אחר. ואם בסופו של דבר ייווצר ערך חדש בנושא השקפותיה של רולינג - אז בכל מקרה תהיה אליו הפניה מהערך ג'יי קיי רולינג, וזה לא משנה איזה נוסח ייבחר. יוניון ג'ק - שיחה 02:09, 19 ביולי 2020 (IDT)

YuvalNehemia, ראיתי שלא הגבת להערתו של יוניון ג'ק. חלופת ההצבעה הזו כפי שהיא מוצגת בנוסח המחייב למטה היא: "תיכתב פסקה מצומצמת שהנוסח שלה לא הוצג בדיון, והפירוט יופיע בערך המורחב השקפותיה של ג'יי קיי רולינג (ראו פסקה ד)". לעומת זאת כאן כתבת "בערך המורחב השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג תופיע הפסקה המלאה כפי שהיא מופיעה ב#פסקה א". בשביל שחלופה ד' תכלול כתיבה של הפסקה מחלופה א' בערך אחר, נדרשים שני דברים:

  1. לכתוב זאת למטה במפורש בשביל שמי שמצביע לחלופה ד' ידע שהוא מצביע לנוסח מפסקה א'.
  2. להניח תבנית מחלוקת על הערך המורחב בשביל שהצבעת המחלוקת תוכל לחייב גם לגביו. בברכה, גנדלף - 01:11, 26/07/20

פסקה ה[עריכת קוד מקור]

לא יפורטו בערך ציוציה, פוסטיה ותגובותיה בסוגיית הטרנג'נדרים. Ronam20

לא יותר נכון לכתוב שתוסר הפסקה הקיימת? //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 21:25, 17 ביולי 2020 (IDT)
תיקנתי. Ronam20 - שיחה 01:43, 19 ביולי 2020 (IDT)

פסקה ו[עריכת קוד מקור]

יוניון ג'ק

יוניון ג'ק, מוזמן להציג פה את הנוסח הסופי של ההצעה שלך.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 14:39, 20 ביולי 2020 (IDT)
המקיסט, ברשותך, אני מעדיף להמתין עם הצגת הנוסח הסופי שלי להצבעה עד לתום הדיון להבהרת החשיבות האנציקלופדית של הערך השקפותיה הפוליטיות של ג'יי קיי רולינג. תוצאות הדיון הזה ישפיעו על הנוסח הסופי שלי, שאולי אפילו אמשוך אותו, ולא אעמיד אותו כלל להצבעה בסופו של דבר. יוניון ג'ק - שיחה 17:40, 20 ביולי 2020 (IDT)
המקיסט, זה לא הנוסח הסופי של ההצעה שלי. לא ברור לי מי העתיק את זה לכאן, ולמה. גם לא ברור לי על סמך מה ולמה נקבע שההצבעה תיפתח כבר ב-26 ביולי. יוניון ג'ק - שיחה 12:59, 23 ביולי 2020 (IDT)
זה מה שכתבת בדיון. מוזמן לתקן כרצונך. ההצבעה נפתחה על ידי דובנו כי אתה מנסה לעקוף דיון מחלוקת ולא משתף פעולה, ותכלס אני מבין מה הביא את דובנו לעשות את זה כי לא ייתכן שמישהו פשוט יחליט לעקוף הצבעה ולפתוח ערך כי הוא החליט. עתיד הערך ייקבע כנראה על ידי ההצבעה פה אני מניח.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 13:05, 23 ביולי 2020 (IDT)
יוניון ג'ק, את האפשרות שלך הצגת כבר ב-10 ביולי, ואפשרות ז' הוצגה ב-11 ביולי, ולכן החל מה-14 ביולי אפשר היה כבר להצביע, כי כל העמדות הוצגו כנדרש. אתה מוזמן לשנות כאן את התרגום המוצע שלך לפי הבנתך (או להסיר לגמרי את התרגום ולתת למצביעים להבין לבד אי התרגום יראה, לפי הבנתם את הערך באנגלית), אולם את האפשרות עצמה העומדת להצבעה כבר הגדרת מזמן: שתוכן פרק זה אצלנו יהיה כתוכן הפרק המקביל בערך באנגלית (עד כדי שיקולי תרגום). זה מספיק כדי לפתוח בהצבעה (מה שכאמור אפשר היה כבר לעשות לפני 9 ימים). הכללים מאפשרים אפילו הוספת אפשרויות תוך כדי הצבעה, אז ודאי שאתה יכול להמשיך ולשפר את התרגום של ההצעה הזו שלך כאן עד, ואפילו תוך כדי, ההצבעה (אם כי זה כמובן לא מומלץ). Dovno - שיחה 13:44, 23 ביולי 2020 (IDT)
אי אפשר לשנות את ההצעה בזמן שמצביעים עליה. שינויים מוסכמים יהיה ניתן לבצע לאחר ההצבעה. בברכה, גנדלף - 22:56, 28/07/20
עמדות ביחס לטרנסג'נדרים

בדצמבר 2019 צייצה רולינג הבעת תמיכה במאיה פורסטייטר, אישה בריטית שהפסידה בבית דין לעבודה בתביעה נגד המעסיק שלה לשעבר, Center for Global Development, לאחר שהעסקתה לא חודשה בגלל דבריה שכללו דעות קדומות כלפי אנשים טרנסג'נדרים.[1][2][3] בית המשפט קבע כי דבריה של פורסטטר על אנשים טרנסג'נדרים (כגון: "גברים ונערים הם זכרים. נשים ונערות הן נקבות. זה בלתי אפשרי לשנות את המין") אינם אמונות המוגנות על פי חוק השוויון הבריטי משנת 2010.‏[4]

ב-6 ביוני 2020 מתחה רולינג ביקורת על מאמר שבו נעשה שימוש בביטוי "אנשים בעלי וסת" (people who menstruate) במקום "נשים" (women), כתבה: "אם סקס אינו אמיתי, אז אין משיכה לאותו המין. אם סקס אינו אמיתי, המציאות שבה חיות נשים ברחבי העולם נמחקת", והוסיפה שהיא חשה אמפטיה כלפי אנשים טרנסג'נדרים. הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה כינתה את הציונים של רולינג "אנטי-טרנסיים" ו"אכזריים" וכתבה:" ג'יי קיי רולינג ממשיכה ליישר קו עם אידיאולוגיה שמעוותת ברצון עובדות על זהות מגדרית ואנשים טרנסיים. בשנת 2020, אין תירוץ להיטפל לאנשים טרנסיים".[5][6][7] מספר שחקנים, הידועים בגילום דמויות שיצרה רולינג, מתחו ביקורת על השקפותיה או הביעו תמיכה בזכויות טרנסג'נדרים, בהם דניאל רדקליף, אמה ווטסון, רופרט גרינט, אדי רדמיין, אוונה לינץ', בוני רייט וקייטי לאונג כמו גם אתרי מעריצים של "הארי פוטר".[8][9][10][7] בתחילה, השחקנית נומה דומזווי הביעה תמיכה ברולינג, אך חזרה בה בעקבות לחץ ציבורי.[11] רדקליף הגיב בשם פרויקט טרוור וכתב: "נשים טרנסג'נדריות הן נשים. כל הצהרה אחרת מוחקת את זהותם וכבודם של אנשים טרנסג'נדרים והיא נוגדת את כל העצות שניתנו על ידי עמותות מקצועיות בתחום הבריאות שיש להן מומחיות רבה יותר בנושא זה מאשר לג'ו או לי".[12]

ארבעה ימים לאחר מכן, ב-10 ביוני 2020, היא פרסמה מאמר בן 3,600 מילים באתר שלה בתגובה לביקורת.[13][14] היא כתבה שהיא ניצולת אלימות במשפחה ותקיפה מינית, וטענה כי מתן גישה לנשים טרנסיות למרחבים המיועדים לנשים בלבד מהווה סכנה לנשים, תוך שהיא מכירה בכך שנשים טרנסיות הן פגיעות וראויות להגנה. עוד כתבה שנשים רבות חושבות שמונחים כגון "אנשים בעלי וסת" כמשפילים.[15] המאמר זכה לתגובות רבות, בין השאר מצד Mermaids - ארגון צדקה בריטי התומך בנוער טרנסג'נדרי ונון-קונפורמיות מגדרית בילדים. הם כינו את רולינג "TERF" (פמיניסטית רדיקלית המדירה טרנסג'נדריות) פעמים רבות, אם כי היא דחתה את הכינוי הזה.[16] מנגד, היא זכתה להבעות תמיכה מצד פמיניסטיות, כמו ג'ולי בינדל.[17]

הערות שוליים
  1. ^ Lewis, Sophie (19 בדצמבר 2019). "J.K. Rowling facing backlash after supporting researcher who lost her job over transphobic tweets". CBS News (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-20 בדצמבר 2019. נבדק ב-20 בדצמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Stack, Liam (19 בדצמבר 2019). "J.K. Rowling Criticized After Tweeting Support for Anti-Transgender Researcher". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Gallagher, Sophie (19 בדצמבר 2019). "JK Rowling defends woman who lost employmeny tribunal over transgender tweets". The Independent. ארכיון מ-3 ביוני 2020. נבדק ב-3 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Bowcott, Owen (18 בדצמבר 2019). against-charity-worker-who-lost-job-over-transgender-tweets "Judge rules against researcher who lost job over transgender tweets". The Guardian. ארכיון מ-28 במאי 2020. נבדק ב-2 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה); Check |url= value (עזרה)
  5. ^ Moreau, Jordan; Moreau, Jordan (6 ביוני 2020). "J.K. Rowling Gets Backlash Over Anti-Trans Tweets". Variety (באנגלית). ארכיון מ-7 ביוני 2020. נבדק ב-7 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Avila, Pamela (6 ביוני 2020). "J.K. Rowling Faces Backlash Over Tweets Considered Transphobic". E! Online (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-7 ביוני 2020. נבדק ב-7 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ 1 2 Evans, Mel (12 ביוני 2020). "Rupert Grint 'stands with trans community' as he shares statement following JK Rowling backlash". Metro. ארכיון מ-12 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Harry Potter fan sites distance themselves from JK Rowling over transgender rights". The Guardian. 3 ביולי 2020. נבדק ב-3 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Chilton, Louis (3 ביולי 2020). "Harry Potter fan sites distance themselves from JK Rowling over transgender comments". Independent. נבדק ב-3 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Bui, Hoai-Tran (11 ביוני 2020). "The 'Harry Potter' Kids Are All Right: Emma Watson, Eddie Redmayne Condemn J.K. Rowling's Trangender Comments". SlashFilm.com. ארכיון מ-11 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Malvern, Jack (13 ביוני 2020). "JK Rowling: flood of tweets reverses Noma Dumezweni's praise of author". The Times. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "Daniel Radcliffe Responds to J.K. Rowling's Tweets on Gender Identity". The Trevor Project. 8 ביוני 2020. ארכיון מ-13 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues". ארכיון מ-10 ביוני 2020. נבדק ב-10 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "J.K. Rowling Defends Trans Statements In Lengthy Essay, Reveals She's A Sexual Assault Survivor & Says "Trans People Need And Deserve Protection"". Deadline. ארכיון מ-17 ביוני 2020. נבדק ב-26 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Shirbon, Estelle (10 ביוני 2020). "J.K. Rowling reveals past abuse and defends right to speak on trans issues". Reuters. ארכיון מ-11 ביוני 2020. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ López, Canela. "J.K. Rowling wrote a controversial statement about transgender people in response to being called a 'TERF.' Here's what that means". Insider. נבדק ב-5 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Thorpe, Vanessa (14 ביוני 2020). "JK Rowling: from magic to the heart of a Twitter storm". The Observer. Arrayed on Rowling’s side are some of the veteran voices of feminism, including the radical Julie Bindel, who spoke out in support this weekend:... {{cite news}}: (עזרה)

פסקה ז[עריכת קוד מקור]

רולינג מרבה להתבטא ברשת החברתית טוויטר בנושאים שונים הקשורים לפעילותה החברתית ולעמדותיה הפוליטיות. במספר הזדמנויות בשנים 2017–2019 סימנה "אהבתי" וצייצה מחדש מספר ציוצים שזוהו עם חשבונות של פעילות פמיניסטיות אנטי-טרנסיות[1]. על פעולות אלו זכתה לביקורת חריפות ברשתות החברתיות, ובתגובה הדוברת שלה טענה כי פעולות אלו נעשו בטעות[2][3]. בדצמבר 2019 פרסמה רולינג ציוץ[4] תמיכה במאיה פורסטטר, שפוטרה מעבודתה בעקבות סדרה של התבטאויות טרנספוביות בטוויטר[5]. ציוץ זה הוביל לסערה ברשתות החברתיות[6].

ביוני 2020 פרסמה ציוץ[7] שמבקר כותרת של כתבה שבה נכתב "אנשים עם וסת", בטענה שניסוח זה מוחק נשים. ציוץ זה הוביל לסערה נוספת[8] הן ברשתות החברתיות והן לתגובות נגד דבריה של רולינג מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה[9] ופרויקט טרוור[10]. בעקבות התגובות פרסמה רולינג באתר הבית שלה מכתב פתוח, בו היא דחתה את כל האשמות בטרנספוביה כנגדה. היא הסבירה את גישתה לנושא, ואת ההתעניינות הרבה שלה בו, שבאה מסיבות מקצועיות ואישיות גם יחד, אותן חשפה במאמר בתאריך 10 ביוני, 2020[11]. מאמר זה ופרסומיה הנוספים ברשת החברתית ממשיכים להיות מוקד לתגובות בעד ונגד[12].

הערות שוליים
  1. ^ גוונדולין סמית', The mysterious case of J.K. Rowling & her transphobic Twitter history, באתר LGBTQNATION, ‏10 בינואר 2019 (באנגלית)
  2. ^ ניק דאפי, JK Rowling reps blame ‘middle-aged moment’ for liking tweet calling trans women ‘men in dresses’, באתר Pink News, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  3. ^ JK Rowling has a 'clumsy and middle-aged moment' by liking a 'transphobic' tweet, באתר Indy100 של אינדיפנדנט, ‏22 במרץ 2018 (באנגלית)
  4. ^ ציוץ של ג'יי קיי רולינג ברשת החברתית אקס (טוויטר), 19 בדצמבר 2019
  5. ^ ליאם סטאק, ‏J.K. Rowling Criticized After Tweeting Support for Anti-Transgender Researcher, New York Times, 19 בדצמבר 2019
  6. ^ נעם מזרחי, הציוץ הטרנספובי של ג’יי קיי רולינג מעצבן את מעריצי “הארי פוטר”, באתר WDG, ‏21 בדצמבר 2019
  7. ^ ציוץ של ג'יי קיי רולינג ברשת החברתית אקס (טוויטר), 7 ביוני 2020
  8. ^ הציוצים של ג'יי קיי רולינג מעוררים סערה, באתר ‏מאקו‏, 7 ביוני 2020
  9. ^ ציוץ של GLAAD ברשת החברתית אקס (טוויטר), 7 ביוני 2020
  10. ^ דניאל רדקליף, DANIEL RADCLIFFE RESPONDS TO J.K. ROWLING’S TWEETS ON GENDER IDENTITY, אתר פרויקט טרוור, ‏8 ביוני 2020 (באנגלית)
  11. ^ J.K. Rowling Writes about Her Reasons for Speaking out on Sex and Gender Issues, אתר הבית של ג'יי קיי רולינג, ‏10 ביוני 2020 (באנגלית)
  12. ^ ונסה ת'ורפ, ‏JK Rowling: from magic to the heart of a Twitter storm, Guardian, 14 ביוני 2020

דקל ער - שיחה 15:04, 17 ביולי 2020 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. בז - Tmima5 - שיחה 11:41, 26 ביולי 2020 (IDT)
  2. אזגו.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 11:47, 26 ביולי 2020 (IDT)
  3. הזב אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:54, 26 ביולי 2020 (IDT)
  4. בהגזדאו. (שימנשמע?) מה, אין? 12:54, 26 ביולי 2020 (IDT)
  5. זואג המווקפד - שיחה 13:47, 26 ביולי 2020 (IDT)
  6. אוב(הד) YairMelamedשיחה 13:50, 26 ביולי 2020 (IDT)
  7. בז תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:52, 26 ביולי 2020 (IDT)
  8. הבזדגוא קומפיוטר - שיחה 14:21, 26 ביולי 2020 (IDT)
  9. בזגה Eladti - שיחה 17:05, 26 ביולי 2020 (IDT)
  10. זבג Ldorfmanשיחה 18:09, 26 ביולי 2020 (IDT)
  11. גזו(אבד)ה בר 👻 שיחה
  12. הבגז(ואד) מהקצר אל הארוך. מה פחות יותר טוב. גילגמש שיחה 19:26, 26 ביולי 2020 (IDT)
  13. הב נחשוןשיחה • ו' באב ה'תש"ף • 20:42, 26 ביולי 2020 (IDT)
  14. אזגו TheDesertboy - יום טוב - שיחה 21:27, 26 ביולי 2020 (IDT)
  15. דאזוגב הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 23:29, 26 ביולי 2020 (IDT)
  16. הבג (כל השאר מערבבות עובדות עם דעות). Ronam20 - שיחה 00:02, 27 ביולי 2020 (IDT)
  17. בהג TheStriker - שיחה 00:03, 27 ביולי 2020 (IDT)
  18. אגדוזבה בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 03:02, 27 ביולי 2020 (IDT)
  19. בזגה AddMore-III - שיחה 10:47, 27 ביולי 2020 (IDT)
  20. בהזג. נרו יאירשיחה • ו' באב ה'תש"ף • 10:58, 27 ביולי 2020 (IDT)
  21. (או)(זדגב)ה Euro know - מדיניות הסרטים - מדיניות הפורנוגרפיה - שיחה 11:03, 27 ביולי 2020 (IDT)
  22. בג(הוז) איש השום (Theshumai) - שיחה 11:26, 27 ביולי 2020 (IDT)
  23. זג(דאו)בה ניב - שיחה 13:18, 27 ביולי 2020 (IDT)
  24. וזגאד קאבו ורדה - שיחה 15:08, 27 ביולי 2020 (IDT)
  25. הבגז. חמויישֶה - שיחה 15:51, 27 ביולי 2020 (IDT)
  26. זבוג(אדה). לכל הצעה יש יתרונות וחסרונות שונים. התעלמות מוחלטת אינה יותר ניטרלית מאשר פירוט יתר. דקל ער - שיחה 15:58, 27 ביולי 2020 (IDT)
  27. בזהג אמיר מלכי-אור - שיחה 21:59, 27 ביולי 2020 (IDT)
  28. אוגד Amikamraz - שיחה 22:05, 27 ביולי 2020 (IDT)
  29. גוזא WikiLester - שיחה 23:08, 27 ביולי 2020 (IDT)
  30. זבד. דוד שי - שיחה 05:24, 28 ביולי 2020 (IDT)
  31. הבג. בברכה, גיברס - שיחה 05:32, 28 ביולי 2020 (IDT)
  32. בהזג. הנה דברים אחרים שכדאי לעשות: להרחיב את ג'יי קיי רולינג#ספרי הארי פוטר, לכתוב את: השקפותיו של אדולף היטלר (ולהבדיל) השקפותיו של דונלד טראמפ (וגם להרחיב בערכו - משפט, מהגרים, אפרו-אמ'), Center for Global Development, Mermaids, TERF, נון-קונפורמיות מגדרית בילדים, נומה דומזווי, ג'ולי בינדל והוצאת הספרים בלומסברי. (אפשר להעזר לכל הנ"ל בויקי-אנגלית.) בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ז' באב ה'תש"ף • 17:56, 28 ביולי 2020 (IDT)
  33. דאוגזב. רולינג מצוטטת עכשיו יותר מאשר סימון דה בובאר או מייגן מרפי, הטרנספוביה שלה מדוברת יותר מהספר החדש שלה, המאמר שלה צוטט בסנאט האמריקאי, והציוצים שלה הובילו לירידה במכירות. זה לא מצב רגיל. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 19:07, 28 ביולי 2020 (IDT)
  34. דאו BAswim - שיחה 21:41, 28 ביולי 2020 (IDT)
  35. הבגז. כמו גילגמש. לא כל דבר שמופיע במדורי רכילות צריך להופיע באנציקלופדיה. בן עדריאלשיחה • ח' באב ה'תש"ף 22:45, 28 ביולי 2020 (IDT)
  36. הבגזודא. בברכה, גנדלף - 22:59, 28/07/20
  37. אודזבגה Chaimkapusta - שיחה 14:05, 30 ביולי 2020 (IDT)
  38. דאוגזב נעם דובב - שיחה 16:36, 30 ביולי 2020 (IDT)
  39. דאו Danny-w - שיחה 16:54, 30 ביולי 2020 (IDT)
  40. דאו Laliv g - שיחה 16:58, 30 ביולי 2020 (IDT)
  41. דאו--היידן 17:07, 30 ביולי 2020 (IDT)
  42. או RimonLV - שיחה 17:08, 30 ביולי 2020 (IDT)
  43. דאוגז איתמראשפר - שיחה 17:12, 30 ביולי 2020 (IDT)
  44. ואגזדב גילגול - שיחה 17:22, 30 ביולי 2020 (IDT)
  45. דאוג Carpatianlynx - שיחה 18:42, 30 ביולי 2020 (IDT)
  46. זאב 123456hruih - שיחה 18:49, 30 ביולי 2020 (IDT)
  47. (אגדוז)בה. יוניון ג'ק - שיחה 21:30, 30 ביולי 2020 (IDT)
  48. דאוגזב Bustan1498 - שיחה 15:35, 31 ביולי 2020 (IDT)
  49. זוגאדבה פוליתיאורי - שיחה 02:11, 1 באוגוסט 2020 (IDT)
  50. דאו(זג)בה ניצן צבי כהן - שיחה 21:13, 1 באוגוסט 2020 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

אפשרות ז' ניצחה כל אפשרות אחרת ולכן נבחרה:

  • ז' מול א': 25 מול 20
  • ז' מול ב': 23 מול 19
  • ז' מול ג': 21 מול 19
  • ז' מול ד': 28 מול 15
  • ז' מול ה': 28 מול 14
  • ז' מול ו': 25 מול 19

מוזמנים לבדוק (נספר וחושב ע"י סקריפט). Dovno - שיחה 11:31, 2 באוגוסט 2020 (IDT)