ורן ביוקנן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ורן ביוקנן
Vern Buchanan
דיוקן רשמי של ביוקנן בקונגרס, 2018
דיוקן רשמי של ביוקנן בקונגרס, 2018
דיוקן רשמי של ביוקנן בקונגרס, 2018
לידה 8 במאי 1951 (בן 72)
דטרויט, מישיגן, ארצות הברית
שם מלא ורנון גייל ביוקנן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת דטרויט, אוניברסיטת קלירי
עיסוק פוליטיקאי, איש עסקים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת בפטיזם[1]
buchanan.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת פלורידה
3 בינואר 2007 – מכהן
(17 שנים)
מחוז בחירה מחוז הקונגרס ה-13 (2013-2007)
מחוז הקונגרס ה-16 (מאז 2013)

ורנון גייל ביוקנןאנגלית: Vernon Gale Buchanan; נולד ב-8 במאי 1951) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-16 של מדינת פלורידה, מאז 2007. עד 2013 היה נציגו של מחוז הקונגרס ה-13. ביוקנן, השלישי ברשימת חברי הקונגרס האמידים ביותר, מייצג מחוז בחירה השוכן במרכז מדינת פלורידה ובו הערים המרכזיות הן סרסוטה ובריידנטון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוקנן נולד בדטרויט וגדל באינקסטר (Inkster) שבמישיגן, עיירה קטנה מחוץ לדטרויט. אביו היה מנהל משמרת במפעל ובן למשפחה בת שישה ילדים. סבו וסבתו מצד אמו היגרו לארצות הברית מפינלנד. כשסיים את לימודיו התיכוניים בשנת 1969 התגייס ביוקנן למשמר הלאומי האווירי של מישיגן, ושירת שם במשך שש שנים. הוא השלים לימודי תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטת קלירי, ולאחר מכן קיבל תואר שני באותו התחום מאוניברסיטת דטרויט.

במאי 1976 שכנע ביוקנן את ג'ים מקדונלד, בעלים של חברת דפוס במישיגן, כי ביכולתו לסייע לבית העסק שלו לצמוח כלכלית. השניים הקימו את "אמריקן ספידי פרינטינג" (American Speedy Printing), ששגשגה באמצעות זכיינות של יותר מ-730 חנויות ב-44 ממדינות ארצות הברית. מאוחר יותר, ביוקנן ו"אמריקן ספידי פרינטינג" היו מושא לשורה של תביעות ייצוגיות של זכיינים בשלהי שנות ה-80 ובראשית שנות ה-90 של המאה ה-20, שטענו כי אינם מרוויחים את הכסף אותו ביוקנן הבטיח להם. לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, הואשם בידי ועדת נושים כי נטל לעצמו שכר מופרז ונקט בפעולות שהביאו לרווחים מוגזמים של החברה.

בשנת 1992 רכש ביוקנן סוכנות הונדה ואקורה באוקלה שבפלורידה. בסוף 1999 רכש שתי סוכנויות נוספות. הוא המשיך לרכוש סוכנויות לאחר מכן, אך ב-2006 מכר חמש סוכנויות ועסקים נוספים כדי להתרכז בקריירה פוליטית. הסוכנויות שהיו בבעלותו נהנו ממחזור מכירות בן 756 מיליון דולר אמריקאי בשנת 2005. בבעלותו של ביוקנן שתי חברות ביטוח משנה באיי טרקס וקייקוס, וחלק מחברת ביטוח המשנה של ".Bermuda Greater Atlantic Insurance Co". שלוש החברות מציעות פוליסות אחריות מורחבת לרוכשי מכוניות. ביוקנן משקיע חלק מהתמורה מחברות ביטוח המשנה שלו בפיתוחי נדל"ן באיי בהאמה. כמו כן, חלק מהונו צבר דרך מימון פיתוח בתי מלון של התאגיד ריץ-קרלטון בסרסוטה.

בבחירות 2006 התמודד ביוקנן אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס ה-13 של פלורידה. נציגת המחוז המכהנת, קת'רין האריס, עזבה את בית הנבחרים לשם התמודדותה אל הסנאט של ארצות הברית נגד ביל נלסון. ביוקנן זכה בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית עם 32% מהקולות. באוקטובר אותה שנה נערכה ארוחת צהריים לגיוס כספים עבור ביוקנן במעמד סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני, ובאותו החודש אף הגיע נשיא ארצות הברית ג'ורג' ווקר בוש לפלורידה לשם קידום מסע הבחירות של ביוקנן[2]. בין שני אירועים אלה הגיעו לתמוך בו מושל פלורידה ג'ב בוש, מושל מסצ'וסטס מיט רומני והסנאטור מל מרטינז[3].

בבחירות הכלליות בנובמבר ניצב ביוקנן בפני כריסטין ג'נינגס, מועמדת המפלגה הדמוקרטית. בעת הבחירות היו מחוז כ-216,000 רפובליקנים רשומים וכ-155,000 דמוקרטים רשומים, אך ג'נינגס נהנתה מיתרון קל על ביוקנן בסקרים שלפני הבחירות. ביוקנן הוציא למעלה מ-5 מיליון דולר מהונו האישי לשם מסע הבחירות. התוצאות הראשוניות של הבחירות הכלליות הראו כי ביוקנן מוביל בפער של פחות מ-350 קולות. בשל התוצאות הצמודות ואחוז הצבעה נמוך במחוז סרסוטה, חלה ספירה חוזרת. מכונות ההצבעה במחוז שפעלו דרך מסך מגע לא סיפקו ניירת, וב-20 בנובמבר 2006 אישרה מחלקת המדינה של פלורידה את תוצאות הספירה החוזרת, שהראתה כי ביוקנן ניצח בפער של 369 קולות. ג'נינגס ערערה על התוצאות בבית משפט, אך בדצמבר נדחו טענותיה של ג'נינגס.

ביוקנן הושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2007. חרף השבעתו, סאגת הבחירות ב-2006 טרם הגיעה לידי גמר: באפריל הוקם צוות משימה בן שלושה חברים כדי להעריך את מהלך הבחירות. בראשית מאי צוות המשימה החליט להפנות את חקירת הבחירות למשרד האחריותיות הממשלתי (GAO) (אנ'). ב-25 בפברואר 2008 צוות המשימה ובית הנבחרים קיבלו את ממצאי ה-GAO לפיהם לא הייתה שום טעות במכונות ההצבעה ואין עילה לשינוי התוצאות. זמן קצר לאחר מכן זנחה ג'נינגס את מאבקה בביוקנן, והכריזה על התמודדות נוספת מולו בבחירות 2008. גם בבחירות אלה הפסידה לו, וביוקנן נבחר לתקופת כהונה שנייה. במהלך שנתו הראשונה פרסמה חברת הפרסום "Congressional Quarterly" כי ביוקנן תמך באג'נדה של הנשיא בוש רק ב-66% מהזמן – הדירוג השלישי הנמוך ביותר מבין חברי הקונגרס הרפובליקנים מפלורידה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ורן ביוקנן בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ורן ביוקנן בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ Remarks by the President at Vern Buchanan for Congress Reception, מאורכב מאתר הבית הלבן, 24 באוקטובר 2006 (באנגלית)
  3. ^ GOP launches rescue mission in Florida race, באתר NBC News‏, 20 באוקטובר 2006 (באנגלית)