טיוטה:חברים - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ששת הדמויות המרכזיות בסדרה. משמאל לימין: ג'ואי טריביאני (מאט לה-בלנק), פיבי בופה (ליסה קודרו), מוניקה גלר (קורטני קוקס), רוס גלר (דייוויד שווימר), רייצ'ל גרין (ג'ניפר אניסטון), וצ'נדלר בינג (מת'יו פרי)

חבריםאנגלית: Friends) היא סדרת קומדיית מצבים אמריקאית, ששודרה לראשונה ברשת NBC בין השנים 19942004, וכללה עשר עונות שידור. יוצרי הסדרה הם מרתה קאופמן ודייוויד קריין. הסדרה עוסקת בחייהם של שישה חברים קרובים: צ'נדלר, מוניקה, ג'ואי, פיבי, רוס ורייצ'ל, ועוקבת אחר עלילותיהם במנהטן שבניו יורק. הסדרה שודרה בערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, ושידוריה החוזרים נמשכים עד היום. לאורך שידורה, זכתה "חברים" לביקורות טובות, והייתה לאחת מסדרות הסיטקום הפופולריות בכל הזמנים. כל עונותיה של הסדרה יצאו במארזי DVD, ולאחר סיום הסדרה, נוצרה סדרת הבת "ג'ואי" העוסקת בקריירה של ג'ואי.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ואי טריביאני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'ואי טריביאני
ג'וזף פרנסיס (ג'ואי) טריביאני ג'וניור, מגולם על ידי מאט לבלנק.

ג'וזף פרנסיס (ג'ואי) טריביאני ג'וניוראנגלית: Joseph Francis (Joey) Tribbiani Junior, מגולם על ידי מאט לבלנק), הוא שחקן ממוצא איטלקי אמריקאי מקווינס המתגורר במנהטן. ג'ואי הצטרף לחבורה כשעבר לגור בשותפות עם צ'נדלר והפך לחברו הטוב ביותר.

ג'ואי נאבק במשך שנים בקשיים בקריירה כשחקן, השתתף בשלל פרסומות, מחזות ותפקידים קטנים אחרים עד שהצליח לפרוץ בתעשיית אופרות הסבון כד"ר דרייק רמורה ב"ימי חיינו". בראיון למגזין אופרות סבון אמר ג'ואי כי הוא כותב הרבה מהשורות שלו, אמירה לא נכונה שהכעיסה את כותבי התכנית שהרגו את הדמות שלו בנפילה לתוך פיר מעלית. ג'ואי חזר לנסות את מזלו בסרטים שונים עד שהצליח לחזור לשחק ב"ימי חיינו" כשהשתילו מוח של אישה שנהרגה בגופו.

ג'ואי הוא הבן היחיד במשפחה איטלקית קתולית, יש לו 7 אחיות. ג'ואי קיים מספר רב של מערכות יחסים עם נשים שונות לאורך הסדרה, מתבגר מתקופת הוללות בצעירותו ללחפש אהבה אמיתית בעונות המאוחרות של הסדרה, ואף ניהל מערכת יחסים רצינית אך קצרה עם רייצ'ל.

מוניקה גלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מוניקה גלר
מוניקה א. גלר-בינג, מגולמת על ידי קורטני קוקס.

מוניקה א. גלר-בינג[1]אנגלית: Monica E. Geller-Bing, מגולמת על ידי קורטני קוקס), לשעבר "מוניקה גלר", היא טבחית/שפית שגדלה בלונג איילנד ועברה לגור בחכירת משנה לא חוקית בדירתה של סבתה במנהטן. מוניקה היא אחותו הקטנה של רוס, הייתה חברתה הטובה ביותר של רייצ'ל מימי התיכון ובעבר גרה בשותפות עם פיבי. במהלך הסדרה נישאה לצ'נדלר.

מוניקה היא שפית מעולה, תחרותית מאוד ונוטה לאובססיביות, במיוחד בניקיון. האובססיה של מוניקה לניקיון התחילה בגיל צעיר והייתה הסיבה שגרמה לפיבי לעבור מדירתם המשותפת מחשש שתהרוס את החברות שלהן. מוניקה עבדה כטבחית במסעדות שונות במהלך הסדרה, הקימה עסק קייטרינג לזמן קצר יחד עם פיבי ואף שימשה כמבקרת מסעדות, עד שמונתה לשפית ראשית במסעדה "אלסנדרוס", לה נתנה ביקורת קשה מאוד. בהמשך הסדרה עוברת מוניקה לשמש כשפית ראשית במסעדה "ג'אבוס".

בצעירותה מוניקה הייתה שמנה מאוד, אף על פי שניסתה דיאטות רבות. במהלך חג ההודיה ב-1985 אחיה, רוס, הביא את השותף שלו לחדר מהקולג', צ'נדלר בינג, לארוחה המשפחתית, מוניקה חיבבה אותו בהתחלה, אך החלה לשנוא אותו כששמעה אותו קורא לה "שמנה" מאחורי גבה. מוניקה החליטה לרדת במשקל ולפתות אותו במסגרת תוכנית נקמה להשפיל אותו, תוכנית שבסופה בטעות כורתת את קצה הבוהן ברגלו. בסוף העונה הרביעית התחילה מוניקה במערכת יחסים מינית סודית עם צ'נדלר בעקבות ליל בו הגיעה שיכורה לחדר המלון שלו שם שכבו, שבמהלכה התאהבו. בהדרגה, כלל חברי החבורה גילו על מערכת היחסים ביניהם. הם עברו לגור ביחד בעונה השישית והתחתנו בעונה השביעית. במהלך ניסיונם להוליד ילד גילתה מוניקה שהרחם שלה לא מאפשר לה להיכנס להריון ולכן החליטו לאמץ, ולבסוף אימצו זוג תאומים, ג'ק ואריקה.

פיבי בופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פיבי בופה
פיבי בופה-האניגן, מגולמת על ידי ליסה קודרו.

פיבי בופה-האניגן[2]אנגלית: Phoebe Buffay-Hannigan, מגולמת על ידי ליסה קודרו), לשעבר "פיבי בופה", היא מעסה ומוזיקאית המתגוררת בניו יורק. קשרה היחיד של פיבי לחבורה בתחילת הסדרה הוא שהיא בעבר גרה בשותפות עם מוניקה עד שעזבה את הדירה כי חששה שהאובססיה של מוניקה לניקיון תהרוס את החברות ביניהן.

סיפורה המשפחתי של פיבי הוא מורכב. הוריה פרנק ולילי חיו בנישואים פגומים, עד שאביה ברח ונטש את אשתו ושתי בנותיו התאומות. לילי התחתנה בשנית אך גם האב החורג לא נכח מפני שנכנס לכלא. כשפיבי הייתה בת 14 אימה התאבדה, ופיבי נאלצה לגור ברחובות ולשרוד באמצעות קיבוץ נדבות ושוד של ילדים חנונים וחלשים (ביניהם, רוס, שפיבי שדדה כשהיה צעיר, הקשר השני המרכזי של פיבי לשאר החבורה). לפיבי אחות תאומה זהה, אורסולה, מלצרית/שחקנית פורנו שאיתה היא לא שומרת על קשר. בנוסף לפיבי אח למחצה עם אב משותף, פרנק ג'וניור, שגם הוא ננטש על ידי אביהם. במהלך הסדרה פיבי מסייעת לפרנק בהולדת ילדיו כי אשתו, לשעבר מורתו בתיכון, לא יכולה להוליד ילדים. פיבי נכנסת להריון בפונדקאות מביציות מופרות של פרנק ואשתו ומולידה שלישייה; לזלי, צ'נדלר ופרנק הבן הבן. במהלך הסדרה פיבי מגלה שאימה שהתאבדה אינה אימה האמיתית, אלא מאמצת, ואימה הביולגית חיה ליד החוף ושמה פיבי אבוט. פיבי נפגשת גם עם אביה הביולוגי בהלוויה של סבתה.

פיבי מקיימת שתי מערכות יחסים מרכזיות במהלך הסדרה, אחת עם דייוויד, אהבת חייה, פיזיקאי שהולך לחקור תופעות פיזיקליות בחלקיקים במינסק, ובכך הפסיק את מערכת היחסים ביניהם והשנייה עם מייק האניגן, פסנתרן ועורך דין לשעבר ממשפחה עשירה שג'ואי הכיר לה אחרי ששכח למצוא לה דייט. פיבי ומייק מתאהבים ולבסוף מתחתנים.

פיבי היא מיסטית ומאמינה באמונות שונות, במהלך הסדרה פונה מפנה את חבריה למדיומים, גורואים ורופאים אלילים. פיבי מאמינה בחיים אחרי המוות וטוענת כי ניתן לתקשר עם המתים, במהלך הסדרה פגשה בחתול שהיה גלגול נשמות של אימה המאמצת שהתאבדה, פיבי בעצמה שימשה ככלי לרוח רפאים של אישה זקנה שנפטרה על שולחן העיסויים שלה. בנוסף, פיבי היא מוזיקאית, לימדה את עצמה לנגד בגיטרה, לכתוב ולשיר שירים. פיבי מנגנת בבית הקפה "סנטרל פרק".

צ'נדלר בינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צ'נדלר בינג
צ'נדלר מיוריאל בינג, מגולם על ידי מת'יו פרי.

צ'נדלר מיוריאל בינגאנגלית: Chandler Muriel Bing, מגולם על ידי מת'יו פרי), הוא בן יחיד להורים גרושים. צ'נדלר ממוצא סקוטי ושוודי, גדל בעושר יחסי. הוריו, אימו, סופרת ספרי אירוטיקה מפורסמת, ואביו, כוכב מופע דראג בלאס וגאס, החליטו להודיע לו בחג ההודיה בהיותו בן תשע שהם מתגרשים מפני שאביו הוא טרנסג'נדר הנמשך לגברים, מה שגרם לו לשנוא את החג לשארית חייו. בעקבות אירוע זה גם החל לעשן בגיל תשע ולהשתמש בהומור וסרקזם כמנגנון הגנה. בילדותו נשלח ללמוד בפנימייה לבנים בלבד.

צ'נדלר פגש לראשונה את רוס כשהשניים היו שותפים לחדר בקולג', ואף הקימו ביחד להקה בשם "Way/No way". בשנתם הראשונה בקולג' הצטרף צ'נדלר לארוחת חג ההודיה בביתו של רוס, שם פגש באחותו הקטנה, מוניקה, וברייצ'ל, חברתה הטובה ביותר. בצירוף מקרים, ככל הנראה, אחרי שסיים את הלימודים עבר לגור בדירה מול דירתה של מוניקה במנהטן. צ'נדלר מקבל את ג'ואי כשותף, ולבסוף הופך לחברו הטוב ביותר. בסוף העונה הרביעית התחיל במערכת יחסים מינית סודית עם מוניקה בעקבות לילה בו הגיעה שיכורה לחדר המלון שלו שם שכבו, שבמהלכה התאהבו. בהדרגה, כלל חברי החבורה גילו על מערכת היחסים ביניהם. הם עברו לגור ביחד בעונה השישית והתחתנו בעונה השביעית. במהלך ניסיונם להוליד ילד גילה שהזרע שלו לא מאפשר להם להיכנס להריון ולכן החליטו לאמץ, ולבסוף אימצו זוג תאומים, ג'ק ואריקה.

לאורך מרבית הסדרה, צ'נדלר עובד בתור מעבד ומנתח סטטיסטיקות נתונים. לאורך רוב המוחלט של הסדרה, חבריו של צ'נדלר וגם הצופים, לא מודעים למהות עבודתו במשרד, ואף הוא בעצמו רומז פעמים רבות שהוא בעיקר מתבטל שם. הוא נרדם באחת מפגישות ההנהלה ובטעות הסכים להישלח להיות מנהל סניף של המשרד בעיר טולסה, אוקלהומה. לא מרוצה מהיותו מרוחק ממוניקה ומיתר חבריו, הוא מתפטר ולאחר מכן נהיה קופירייטר זוטר במשרד פרסום.

רוס גלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רוס גלר
רוס יוסטס גלר, מגולם על ידי דייוויד שווימר.

ד"ר רוס יוסטס גלראנגלית: Ross Eustace Geller, מגולם על ידי דייוויד שווימר), הוא דוקטור לפליאונטולוגיה שגדל בלונג איילנד ומתגורר במנהטן. רוס הוא אחיה הגדול של מוניקה והיה השותף לחדר של צ'נדלר בקולג', אף שמכיר את צ'נדלר הכי הרבה זמן, רוס מחשיב את ג'ואי כחבר הטוב ביותר שלו. רוס מכיר את רייצ'ל מתקופת התיכון שם הייתה החברה הטובה ביותר של מוניקה, ואליה פיתח התאהבות ארוכת שנים.

בפרק הראשון של הסדרה רוס מוצג כמי שמתאושש מהגירושין הטריים מאשתו הראשונה, קרול וויליק, לאחר שזו גילתה לו שהיא לסבית ומנהלת רומן עם אישה, סוזן בנץ'. בהמשך הסדרה תגלה לו גם שהיא בהריון ממנו ותוליד את בנו הראשון, בן. בפרק הראשון רוס מציין שיותר מכל "הוא רוצה להיות נשוי שוב" באותו הרגע בו רייצ'ל פרצה בשמלת כלה לבית הקפה בו ישבו. הגעתה של רייצ'ל בעיתוי הזה הזכירה לו את התאהבותו הישנה, שלא נעלמה מעולם, וחיזר אחריה. רוס ניהל מערכת יחסים עם רייצ'ל, שנפסקת לפרק זמן ארוך אחרי שזו מאשימה אותו שבגד בה כשהם היו בהפסקה, לכאורה. רוס פוגש באמילי וולת'אם הבריטית, אחייניתו של הבוס של רייצ'ל, ומחליט להתחתן איתה בלונדון אחרי מערכת יחסים קצרה של מספר חודשים. במהלך החתונה רוס אומר את שמה של רייצ'ל במקום אמילי בטעות, מה שהכעיס את אמילי מאוד והוביל לבסוף לגירושין ביניהם. במהלך ביקור בלאס וגאס, רוס ורייצ'ל משתכרים ומתחתנים, מה שהוביל לגירושין נוספים והפך את רוס לגבר שהתגרש שלוש פעמים. רוס ממשיך לנהל מערכות יחסים שונות לסירוגין ובמיוחד עם רייצ'ל, במהלכה היא נכנסה להריון והולידה את ביתם המשותפת, אמה. בפרק האחרון של הסדרה הם חוזרים אחד לשני ובסוף מתחתנים.

רוס נולד ב-18 באוקטובר 1967, הוא השני הכי מבוגר בחבורה, אחרי צ'נדלר, הוא אחיה הגדול של מוניקה והילד המועדף על פני הוריהם.

רוס הוא בעל דוקטורט בפליאונטולוגיה והתעקש שיפנו אליו כ"דוקטור גלר", רוס ציין כי בחר בפליאונטולוגיה מתוך התערבות. בתחילת הסדרה עבד במוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע ממנו מפוטר לאחר אירוע של חוסר שליטה בעצבים, בעיה חוזרת של רוס בקריירה ובמערכות יחסים. רוס מתחיל לעבוד כמרצה ולבסוף כפרופסור לפליאונטולוגיה באוניברסיטת ניו יורק. הוא קיבל קביעות באוניברסיטה, למרות העובדה כי חלק ממסמכיו לא תקינים, שהוא שוכח להגיע לשיעור מדי פעם, שהוא משעמם את תלמידיו עד כדי שינה, לפעמים נותן ציונים מבלי להסתכל אפילו על עבודת התלמידים ואפילו קיים מערכת יחסים עם סטודנטית.

רייצ'ל גרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רייצ'ל גרין
רייצ'ל קארן גרין, מגולמת על ידי ג'ניפר אניסטון.

רייצ'ל קארן גריןאנגלית: Rachel Karen Green, מגולמת על ידי ג'ניפר אניסטון), מצטרפת לחבורה בפרק הראשון כשמופיעה בבית הקפה, "סנטרל פרק", בשמלת כלה מלוכלכת אחרי שברחה מחתונתה במנהטן עם בארי פרבר, אורתודנט עשיר, לאחר שהבינה שהיא לא באמת אהבה אותו והבינה שהיא רוצה את הקערה שהם קיבלו כמתנת חתונה יותר מאשר שהיא רוצה אותו. רייצ'ל מגיעה לבית הקפה כי חשבה ששם תוכל למצוא את מוניקה גלר, הבן אדם היחיד שהיא מכירה במנהטן (ושלא הוזמן לחתונה). רייצ'ל נושלה כלכלית על ידי אביה בגלל הבריחה מהחתונה ועוברת לגור יחד עם מוניקה בדירתה. סיפורה של רייצ'ל לאורך הסדרה סובב סביב מאמציה להמציא את עצמה מחדש, לבסס קריירה ושאיפות בחיים ולמצוא אהבה.

רייצ'ל היא הצעירה בחבורה[3] נולדה ב-5 במאי 1969.[4] רייצ'ל מגיעה ממשפחה עשירה, אביה רופא ואימה עקרת בית, שניהם הגיבו בין זעזוע לגאווה בבחירות החיים של רייצ'ל. לרייצ'ל שתי אחיות קטנות, איימי וג'יל, שתיהן מפונקות מאוד. יש לה עבר משותף עם רוס ומוניקה; בילדותה גרה בשכנות אליהם, למדה עם מוניקה בכיתה בתיכון והייתה החברה הטובה ביותר שלה עד שהתחילו להתרחק אחרי הלימודים בקולג'. במקביל, רוס פיתח התאהבות ברייצ'ל, שלא התממשה לפני הסדרה. רייצ'ל החלה לנהל מערכות יחסים לסירוגין עם רוס גלר, שבמהלכן התחתנו שיכורים בלאס וגאס ואפילו נכנסה להריון והולידה את ביתם המשותפת, אמה. אף שבמספר פרקים לאורך הסדרה נראה כי לרייצ'ל חיבור מיוחד גם לג'ואי טריביאני, ששיאו במערכת יחסים קצרה שניהלו השניים, בפרק האחרון של הסדרה רוס ורייצ'ל חוזרים אחד לשני ובסוף מתחתנים.

בתחילת הסדרה עובדת רייצ'ל כמלצרית בבית הקפה "סנטרל פרק" מחוסר ברירה בזמן שחיפשה את הקריירה בה רוצה לעסוק, רייצ'ל הייתה מלצרית גרועה מאוד, התבלבלה בהזמנות לעיתים קרובות והתחצפה ללקוחות, אך לא פוטרה משום שמנהל בית הקפה, גאנתר, היה מאוהב בה. כבר בפרקים הראשונים החליטה שרצתה לעסוק באופנה, אך לא פועלת בכיוון זה עד העונה השלישית, אחרי שלוש שנים. לבסוף, התפטרה מעבודתה כמלצרית כדי "לא להצטרך להכין יותר קפה בחיים" והתחילה לעבוד כעוזרת בחנות בגדים, שם התפקיד שלה כולל בעיקר הכנת קפה. בזמן שיחה עם מוניקה במסעדה על כמה סובלת בעבודתה, שומע אותה בחור בשם מארק ומציע לה עבודה בבלומינגדיילס בתור עוזרת קניינית. רייצ'ל מצליחה בעבודה ואפילו מצליחה להשיג תפקיד מיוחד שחומק ממנה כשהבוסית שלה נהרגת בתאונת דרכים, המחלקה נסגרה והיא עברה לתפקיד עוזרת לקוחות אישית. רייצ'ל עברה לעבוד בחברת ראלף לורן, קודמה לתפקיד ניהולי בעונה השביעית. בפרקים האחרונים של העונה העשירית והאחרונה היא הגיעה לראיון עבודה בגוצ'י, אבל נתקלה בבוס שלה בראלף לורן במהלך הראיון, שהאשים אותה שהיא לא "שחקנית קבוצתית" (וכשהתנגדה הוכיח לה שזה באמת נכון). היא פוטרה מראלף לורן וגם לא קיבלה את העבודה בגוצ'י. מכרה הוותיק, מארק, מצא לה עבודה בלואי ויטון בפריז והציע לה לעבור לשם, והיא החליטה לקבל אותה. בסופו של דבר היא החליטה לא לעבור לצרפת אלא להישאר עם רוס, אחרי שחידשו את הזוגיות שלהם.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות משנה חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גאנת'ר - מנהל בית הקפה "סנטרל פרק" ושחקן כושל שבעבר שיחק בכל ילדיי בתפקיד "ברייס" עד שדמותו נהרגה במפולת שלגים. גאנת'ר מפתח התאהבות אובססיבית ברייצ'ל, אך מסתיר את רגשותיו עד הפרק האחרון של הסדרה, זאת אף על פי שרייצ'ל מעולם לא חשבה עליו בצורה דומה, לעיתים נרמז כי רייצ'ל חושבת שהוא הומו. כשרייצ'ל מתחילה את מערכת היחסים עם רוס, גאנת'ר בתגובה שונא אותו. גאנת'ר דובר הולנדית שוטפת. גאנת'ר מופיע במרבית פרקי הסדרה, אף על פי שאינו דמות ראשית ולעיתים רחוקות משפיע על העלילה בפרק. טיילר לוהק כגאנת'ר כי הוא היה הניצב היחיד שידע להפעיל את מכונת האספרסו. לגאנת'ר שיער לבן פלטינה כי כך הגיע טייל לאודישן בו נבחר לתפקיד, טיילר התכוון להחליף את צבע השיער כמה ימים לאחר מכן אבל מפיקי הסדרה הרגישו שהצבע מתאים לדמות והתעקשו שישמור על צבע השיער.
  • מר הקלז - השכן מהקומה למטה של רייצ'ל ומוניקה. גבר מבוגר ערירי ומוזר ששונא את הבנות ומתלונן לעיתים קרובות על הרעש שהבנות עושות, אף על פי שהחברים לא עושים רעש בכלל, והיה דופק על הרצפה מדירתו באמצעות מטאטא. כשהחברים נכנסים לדירתו אחרי מותו הם מגלים כי הרעש מהדירה למעלה מוגבר ונשמע משמעותית חזק יותר ממה שחשבו. הקלז נפטר מהתקף לב, וכמעשה אחרון של נקמה הוריש בצוואתו את כל הזבל שאגר בדירתו ל"בנות הרועשות בדירה מעלי". מר הקלז הוא שקרן, לעיתים רבות טוען שדברים שייכים לו, וכשנאמר לו שהוא משקר הוא אומר שהם היו יכולים להיות שלו. למשל כשהבנות מצאו חתול ושאלו אותו אם הוא יודע של מי החתול הוא טוען שהחתול שלו, כשנאמר לו שאין לו חתול הוא עונה "יכול להיות לי חתול". שמו, הקלז (באנגלית: Heckles) משמעותו קריאות גנאי שצועקים על מופיעים בזמן הופעה).
  • הבחור המכוער העירום (באנגלית: Ugly naked guy) - הוא השכן המתגורר מעבר לכביש מול דירתם של מוניקה ורייצ׳ל. הוא שמן, מכוער ונוטה להסתובב ערום בדירתו עם הוילונות פתוחים, מה שהוביל לחבורה לקרוא לו בשם ״הבחור המכעור העירום״. הדמות כמעט ולא מופיעה בסדרה, אלא רק באזכורים של החברים שמציצים לתוך דירתו ומגיבים (לרוב בגועל) על הדברים שהוא עושה בה. הוא מוזכר לראשונה בפרק השני של הסדרה ופעם אחרונה כאשר רוס עובר לגור במקומו בדירה. אף על פי שהדמות מוזכרת פעמים רבות, הוא הופיע על המסל פעמיים בלבד: פעם אחת כשהחבורה רואה אותה שוכב בדירתו וחושש לחייו, אז בונה מתקן דקירה ענקי ממקלות אכילה שמושחל לדירתו דרך החלון מעבר לכביש, ופעם אחרונה כשעובר מדירתו ורואים את גבו העירום כשרוס, במטרה לשכנע אותו לתת לו את הדירה, מבלה איתו בעירום. במסגרת פלאשבקים בסדרה מתגלה שבעבר הוא היה ״הבחור החמוד העירום״, והתחיל לעלות במשקל.
  • מר טריגר - אב הבית בבניין של החבורה שמופיע בפרקים מסוימים לאורך הסדרה. מערכת היחסים בינו לבין החבורה נעה בין חברית לטעונה ומאיימת. כשרוס שובר בטעות את התרמוסטט של מוניקה לפני מסיבת חג המולד שארגנה, החברים בטוחים שהוא מקשה עליהם וטריגר נשאר מבולבל כשהם ממשיכים לנסות לשכנע אותו לתקן את התרמוסטט אף על פי שהסביר שהחנות שמוכרת את החלק לא תיפתח עד יום שלישי. במקרה אחר, כשטריגר רואה את רייצ׳ל סותמת את פיר האשפה שבדיוק פינה הוא צועק עליה וגורם לה לבכות, מה שמוביל את ג׳ואי להגיע לדירתו לצעוק עליו, בתגובה טריגר מאיים שיגלה לבעלי הדירה שמוניקה גרה באופן לא חוקי בדירה ששייכת לסבתא שלה וטוען כי יפנה אותה מהדירה אלא אם ג׳ואי יעזור לו ללמוד ריקודים סלוניים כי הוא ״בערך בגודל של הבחורה״ שטריגר מנסה להרשים. כשטריגר מגלה שלצ׳נדלר וג׳ואי יש פורנו בחינם בדירתם הוא מזהיר אותם לעולם לא לכבות אותו, מספר להם שפעם הוא קיבל פורנו בחינם וכיבה אותו בטעות וכי ״החיים שלו עצובים עכשיו״. הוא מופיע לאחרונה כשהביא כבאי לשבור את הדלת של מוניקה לבקשתו של ג׳ואי.
  • אסטל לאונרד - האמרגנית והסוכנת של ג׳ואי. את הופעתה הראשונה במהלך העונה הראשונה חתכו מהגרסה המקורית של הסדרה בגלל בעיות זמנים, אבל הסצנה מופיעה בגרסת ה-DVD, ושמה מוזכר כסוכנת החדשה של ג׳ואי. היא מופיעה לראשונה במהלך העונה השנייה כשג׳ואי דורש ממנה תפקידים טובים יותר מהשטויות שעשה עד עכשיו, והיא מארגנת לו תפקיד חוזר בתוכנית ימי חיינו. לאורך השנים תמכה בקריירה של ג׳ואי, למעט תקופה קצרה כשחשבה בטעות שעזב אותה כסוכנת וליכלכה עליו בכל העיר. מעשנת כרונית כבדה, היא מתה בעונה האחרונה וג׳ואי נואם בהלוייתה, שם מתגלה שהוא הלקוח היחיד שלה למעט אל זיבוקר, הבחור שאוכל נייר. ב-2004 אסטל נבחרה כדמות המשנה ה-6 הטובה ביותר בסדרה. השחקנית ששיחקה את אסטל שיחקה גם את האחות שילדה את בן, בנו של רוס.

דמויות משנה נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב, בעל המסעדה המסומם. מגולם על ידי ג'ון לוביץ.
  • טרי - (מגולם על ידי מקס רייט) מנהל בית הקפה המקורי של "סנטרל פרק" לפי שגאנת'ר מונה לתפקיד. טרי הוא מי שמעסיק את רייצ'ל כמלצרית בבית הקפה ולא מסתיר את חסר שביעות רצונות מיכולותיה או את העובדה שהמוזיקה של פיבי נוראית. תפקידו של טרי תוכנן להיות גדול יותר, כדמות בוגרת שמייעצת לששת החברים, אך צומצמה בהחלטת יוצרי הסדרה. הוא אוזכר לאחרונה בעונה השנייה כשגאנת'ר אומר שדרש מרייצ'ל לעבור את הסמכת המלצרית החדשה שוב, מה שגורם לרייצ'ל להתפטר. הוא פורש במהלך העונה הרביעית (ללא הופעה) וגאנת'ר מחליף אותו.
  • סטיב (מגולם על ידי ג'ון לוביץ) - בעל מסעדה מכור לסמים שפיבי הכירה כששכר אותה כמעסה. ב-1995 פיבי מארגנת פגישה בינו לבין מוניקה שמנסה להרשים אותו ביכולות הבישול שלה כדי שיעביק אותה במסעדה שלו. סטיב מגיע לדירה של מוניקה מסומם, לא טועם את האוכל ומתנהג בתורה מחפירה, עד שמוניקה לבסוף מסלקת אותו מהדירה. בעיית הסמים של סטיב גורמת לו לאבד את המסעדה ולבסוף מדרדרת את החיים שלו כל כך עד שכאשר פיבי מתכננת לרייצ׳ל דייט מהגיהנום במטרה לשכנע אותה לחזור לרוס, היא משדכת בינה לבין סטיב.

קרובי משפחה של הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת גרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

 
לאונרד גרין
(רון ליבמן)
 
סנדרה גרין
(מרלו תומאס)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קרול וויליק
(ג'יין סיבט (אנ'))
 
רוס גלר
(דייוויד שווימר)
 
רייצ'ל גרין
(ג'ניפר אניסטון)
 
איימי גרין
(כריסטינה אפלגייט)
 
ג'יל גרין
(ריס וית'רספון)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בן גלר-ויליק-בנץ'
(קול ספראוס)
 
אמה גלר-גרין

אביה של רייצ'ל הוא רופא ואמה עקרת בית. ההורים שלה היו אומללים ביחד, וכלל לא דיברו אחד עם השני. הם לא נפרדו כי הדבר לא היה מקובל בחברה, והיה "נוח" להישאר ביחד עם הכסף והבית ללא עירוב עורכי דין ובית משפט. כשהאם ראתה עד כמה טוב רייצ'ל מסתדרת לאחר שעזבה את בארי, היא מחליטה לעזוב את בעלה. מאז הגירושין הוריה של רייצ'ל לא מסוגלים להיות יחד באותו החדר.

  • סנדרה גרין (מגולמת על ידי מרלו תומאס) - אימה המגוננת של רייצ׳ל. אחרי שרייצ׳ל בורחת מהחתונה עם בארי, סנדרה מחליטה לעזוב את אביה של רייצ׳ל בהשראתה, בביקור במנהטן טוענת כי מעולם לא אהבה אותו ואמנם רייצ׳ללא התחתנה עם הבארי שלה, אבל סנדרה כן. הגירושין מבעלה הפכו לגירושין מכוערים במיוחד, והשניים היו רבים פעמים רבות, עד כדי כך שהחבורה נמנעה מלהזמין אותם למסיבת ההפתעה שערכו ליום ההולדת של רייצ׳ל, אך כשהשניים מופיעים בהפתעה החבורה מפרידה ביניהם לשתי דירות שונות רק כדי למנוע מסנדרה להיפגש עם בעלה. כדי להסיח את דעתה רוס נאלץ להעמיד פנים שהוא לובש את המשקפיים ומעשן את הסיגרים שאביה של רייצ׳ל השאיר בדירה, ובכך גורם לסנדרה לחשוב שרייצ׳ל בחרה לצאת עם מישהו שהוא ״בדיוק כמו אבא שלה״ ולהתעקש שיפרדו, לבסוף ג׳ואי נאלץ להשק אותה כדי למנוע ממנה להפגש עם בעלה. כשרייצ׳ל הייתה בהריון סנדרה הציעה לעבור לגור איתה ועם רוס כדי לעזור עם התינוקת, הצעה שרייצ׳ל בהתחלה מסרבת לה, לאלר מכן מסכימה לה בדמעות ובבקשה ״אמאל׳ה בבקשה אל תעזבי אותי״ ואז מסרבת שוב בעידודו של רוס. עבור הופעתה כסנדרה גרין נבחרה מרלו תומאס מועמד לפרס אמי לבידור בפריים טיים לשחקנית אורחת הטובה ביותר בסדרת קומדיה ב-1996.
  • ג'יל גרין - מוצגת כאחות המפונקת מבין השתיים וגם החביבה יותר על רייצ'ל. היא באה לבקר אותה פעם אחת אחרי שאביה הפסיק להכניס כסף לחשבון הבנק שלה. היא באה ללמוד מרייצ'ל איך לחיות ללא הכסף של אביהן. לא ברור מה עלה בגורלה אחרי הביקור.
  • איימי גרין - מוצגת כאחות הממורמרת, בעלת נטייה להעליב אנשים. היא באה לבקר פעמיים: פעם אחת בחג ההודיה, כאשר לא זכרה את שמה של הבת של רייצ'ל, או את שמם של מוניקה או רוס, מימי התיכון שעברו יחד. היא הגדירה את תחום עיסוקה כ"מעצבת". בביקור מסתבר שהיא עשתה הרבה ניתוחים פלסטיים (שניים בשפתיים בלבד). היא ביקרה שנית כדי להודיע לרייצ'ל שהיא מאורסת לאדם זקן ועשיר. רייצ'ל מנסה ללמד אותה להיות אחראית ונותנת לה להיות שמרטפית על ילדתה, אבל היא לא מראה אחריות כשהיא לוקחת את אמה התינוקת לעשות ניקוב לעגיל באוזן. רייצ'ל ואיימי רבות אבל משלימות בסופו של דבר, ונראות מבלות יחד בעיר. בביקור הזה איימי משנה את מקצועה ל"מעצבת תינוקות", בכוונתה לעזור לתינוקות להיות לבושים יפה יותר.
  • ד"ר לאונרד גרין - אביה של רייצ'ל. מנתח לב כעוס, בוטה ועצבני. אף על פי שאוהב מאוד את בנותיו, הוא מגלה עיונות כל מי שמפריע לו בצורה הקלה ביותר. מיד כשפגש את רוס החל לשנוא אותו. הוא חווה התקף לב.

משפחת גלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריהם של רוס ומוניקה, ג'ק וג'ודי גלר, מגולמים על ידי אליוט גולד וכריסטינה פיקלס.
קוף קפוצ'ין, מהסוג שהיה מרסל.
בן גלר-ויליק-בנץ', מגולם על ידי קול ספרוס.
ג'ק גלר
(אליוט גולד)
 
ג'ודי גלר
(כריסטינה פיקלס)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
צ'נדלר בינג
(מת'יו פרי)
 
מוניקה גלר-בינג
(קורטני קוקס)
 
קרול וויליק
(ג'יין סיבט (אנ'))
 
רוס גלר
(דייוויד שווימר)
 
רייצ'ל גרין
(ג'ניפר אניסטון)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ק בינג
 
אריקה בינגבן גלר-ויליק-בנץ'
(קול ספראוס)
 
אמה גלר-גרין

משפחת גלר היא משפחה יהודית ממוצא גרמני, ההורים, ג'ק וג'ודי, במקור מניו יורק, התחתנו ב-1967 ועברו להתגורר בלונג איילנד. התקשו במשך מספר שנים להוליד ילדים ואף חשבו שג'ודי עקרה עד שרוס, נס רפואי, בנם הבכור נולד. מוניקה נולדה כמה שנים אחריו. ג'ק וג'ודי מעדיפים באופן מובהק את רוס, מעריכים את ההצלחות שלו בעוד שמזלזלים במוניקה.

  • ג'ודי גלר - אימם של רוס ומוניקה, מקצוע אינו ידוע. מעדיפה את רוס משמעותית על פני מוניקה, לעיתים אף שוכחת את קיומה (לדוגמה כשאמרה לרייצ'ל שהיא כמו "הבת שמעולם לא הייתה לה") אך לרוב מעירה לה הערות עוקצניות.
  • ג'ק גלר - אביהם של רוס ומוניקה, מקצועו אינו ידוע. מעדיף את רוס על פני מוניקה אך הרבה יותר מתון ביחס לאשתו. כשעברו דירה, גילה שבטעות הרס את קופסאות הקרטון בן שמר את זכרונות הילדות של מוניקה, ומרגשות האשמה נתן לה במתנה את מכונית הפורשה היוקרתית שלו.
  • בן גלר-ויליק-בנץ' - בנם של רוס וקרול, נולד במהלך העונה הראשונה אחרי הגירושין של רוס וקרול אחרי שקרול גילתה לו שהיא לסבית. בן לומד בבית הספר עם הבן של הזמר סטינג. הוא ילד שובב, ומכיר הרבה מתיחות שלימדה אותו רייצ'ל.
  • מרסל - קוף קפוצ'ין שרוס מגדל כחיית מחמד אחרי שחברה טובה שלו הצילה ממעבדה. מערכת היחסים של השניים לפעמים מזכירה מערכת יחסים של אב ובן, ולפעמים מערכת יחסים של בעל ואישה. כשרייצ'ל בטעות משחררת את מרסל והוא אובד בבניין הדירות מתגלה שרוס מגדל אותו באופן בלתי חוקי בעיר. עם הזמן, מרסל הגיע לבגרות מינית ומתחיל לנסו תלקיים יחסי מין עם כל דבר שזז ורוס נאלץ למסור אותו לגן חיות איפה ש"תהיה לו גישה קבוע לאהבת קופים". מרסל נגנב מגן החיות ונמכר לחיים כשחקן קוף, כיכב בפרסומת לבירה ולאחר מכן בסרט. ההחלטה לגדל קוף הייתה תמוהה, החלטה אליה רוס התייחס מאוחר יותר: "זוכרים שגידלתי קוף? מה חשבתי לעצמי?".

משפחת בופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס, סבתה של פיבי, מגולמת על ידי אודרה לינדלי.
פרנק בופה ג'וניור, מגולם על ידי ג'ובני ריביסי.
פרנסיס
(אודרה לינדלי (אנ'))
 
 
פיבי אבוט
(טרי גאר)
 
 
 
פרנק בופה האב
(בוב בלבן)
 
לילי בופה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אורסולה בופה
(ליסה קודרו)
פיבי בופה-האניגן
(ליסה קודרו)
 
מייק האניגן
(פול ראד)
פרנק בופה הבן
(ג'ובני ריביסי)
 
אליס נייט
(דברה ג'ו ראפ)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לזלי בופהצ'נדלר בופהפרנק בופה הבן הבן
  • אורסולה בופה - אחותה התאומה הזהה של פיבי. אורסולה מוזרה באותה מידה כמו פיבי, אך בדרכים שונות לחלוטין. אורסולה היא ההפך של פיבי בהרבה תחומים, בין היתר היא אנוכית, לא מוסרית, חצופה, שקרנית ונהנתנית, שוכחת דברים לעיתים קרובות, ומתייחסת לפיבי בזלזול. פיבי התייחסה אליה בעבר כ"התאומה המרושעת" שלה. אורסולה הופיעה לראשונה בעונה הראשונה אחרי שג'ואי פוגש אותה בבית הקפה בו עובדת ונמשך אליה, השניים מתחילים לצאת למרות אזהרותיה של פיבי שאורסולה היא לא מה שהיא נראית ושהיא תפגע בג'ואי, כפי שאכן קורה - אורסולה מחליטה לעזוב את ג'ואי בלי אפילו להגיד לו, ואומרת לפיבי בציניות שהוא "מספיק חכם כדי להבין את זה לבד". כדי לא לפגוע ברגשותיו של ג'ואי, פיבי מתחזה לאחותה כדי להיפרד ממנו בשמה, אך ג'ואי מבין שזאת היא כשהם מתנשקים. מקור דמותה של אורסולה בסיטקום משתגעים מאהבה שעלה לאוויר שנתיים לפני חברים, שם שיחקה קודרו כמלצרית כושלת בבית הקפה בו נהגו לבקר כוכבי הסדרה. כשפיבי מגלה שפיבי אבוט היא אימה האמיתית היא הולכת לספר לאורסולה, שמספרת לה שהיא כבר ידעה עליה. כשפיבי מתחילה לקבל הערות מוזרות מגברים היא והחבורה מגלים שאורסולה מככבת בסרטי פורנו בשם "פיבי בופה", פיבי מנסה לשכנע אותה להפסיק להשתתף בסרטים אלו וכשהיא מסרבת, פיבי גונבת לה את הצ'קים ששילמו לה על הצילומים. פרק סיום הסדרה של משתגעים מאהבה (שמתרחש ב-2021) מראה שאחרי קריירת פורנו מצליחה, אורסולה הופכת למושלת מדינת ניו יורק.
  • פרנסיס - סבתה של פיבי מצד אימה המאמצת. אף שמוזכרת פעמים רבות, היא מופיעה פעם אחת, בפרק בו חושפת בפני פיבי שהאדם בתמונות שהיא חשבה שהוא אביה הוא למעשה דוגמן שהגיע עם המסגרת ושהיא שיקרה לה כל חייה. היא נותנת לה תמונה אמיתית של אביה ואת הכתובת העדכנית שלו, ופיבי יוצאת למצוא אותו, מנשקת בדרך החוצה תמונה של סבא שלה בשביל מזל. התמונה הייתה למעשה של אלברט איינשטיין. היא נפטרת במהלך העונה החמישית בהלווייתה פיבי נפגשת לראשונה עם אביה. פיבי ירשה את המונית הצהובה של פרנסיס.
  • פרנק בופה ג'וניור - אחיה למחצה של פיבי מצד אביה וקרוי על שמו. כשפיבי יוצאת לחפש את אביה היא מגלה שהוא עזב גם את משפחתו השנייה אבל מוצאת את פרנק. פיבי מנסה להתחבר לפרנק, שמגיע לביקור בעיר וחושב בטעות שפיבי היא זונה, ומתחיל עם אחת מחברותיה לעבודה במכון העיסויים. פרנק מעדכן את פיבי כי התאהב והתארס לאליס נייט, המורה שלו לכלכלת-בית שמבוגרת ממנו ב-26 שנים. הזוג מבקשת מפיבי להיות פונדקאית לילד שלהם בהזדמנות האחרונה שלהם להביא ילדים לעולם, לבסוף מתגלה שפיבי בהריון מ-3 ילדים של פרנק ואליס.

משפחת טריביאני[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת בינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורה טיילר בינג, מגולמת על ידי מורגן פיירצ'יילד.
צ'ארלס בינג
(קת'לין טרנר)
 
נורה טיילר בינג
(מורגן פיירצ'יילד)
ג'ק גלר
(אליוט גולד)
 
ג'ודי גלר
(כריסטינה פיקלס (אנ'))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
צ'נדלר בינג
(מת'יו פרי)
 
מוניקה גלר-בינג
(קורטני קוקס)
רוס גלר
(דייוויד שווימר)
 
רייצ'ל גרין
(ג'ניפר אניסטון)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ק בינג
 
אריקה בינג
  • נורה טיילר בינג - אימו של צ'נדלר, סופרת המתמחה בספרי אירוטיקה. מופיעה לראשונה במהלך העונה הראשונה במסגרת ביקור בניו יורק לקידום את ספרה ואחרי שהתראיינה בג'יי לנו, אחרי שפוגשת את החבורה היא מנשקת את רוס, למורת רוחו של צ'נדלר. צ'נדלר מובך מאוד מנורה, שנוטה לחצות גבולות הגיוניים של פתיחות עם בנה.

חברים ובני זוג של הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

של ג'ואי[עריכת קוד מקור | עריכה]

של מוניקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד״ר ריצ׳רד בורק, מגולם על ידי טום סלק.
  • בובי המגניב (רוברט) - בן זוגה האלכוהוליסט של מוניקה. בהופעתו הראשונה בסדרה ה"מגניבות" שלו נפגעת מפני שמדוכא ממותו של סביו. הדיכאון שלו לא עוצר את מוניקה שמנסה להכריח אותו לחגוג. בהמשך, החבורה מגלה שהסיבה שהוא "מגניב" זה כי הוא שיכור רוב הזמן. מוניקה מנסה לגמול את בובי מאלכוהול ומגלה שכשהוא פיכח הוא משעמם ובלתי נסבל. מוניקה, שמסרבת להיפרד ממנו אף על פי שהוא משעמם כי היא "הפכה אותו לכזה", מתחילה לשתות אלכוהול כדי להתמודד עם מערכת היחסים, מה שלבסוף גורם לבובי להיפרד ממנה.
  • ד״ר ריצ׳רד בורק (מגולם על ידי טום סלק) - הוא רופא עיניים וחברו הוותיק הטוב ביותר של ג׳ק גלר, אביהם של רוס ומוניקה. הוא מוצג לראשונה כששוכר את מוניקה לעשות את הקייטרינג למסיבה שערך בדירתו. ריצ׳רד ומוניקה מתחילים לצאת, אף על פי שהוא מבוגר ממנה ב-21 שנה. מערכת היחסים מוסתרת מהוריה של מוניקה, ומזעזעת אותם כשלבסוף מתגלה. הזוג נפרד בחתונה של מינדי ובארי כשריצ׳רד מספר למוניקה שהוא לא רוצה יותר ילדים מאחר ששלו כבר הגיעו לבגרות. מספר חודשים אחר כל השניים מתחילים מערכת יחסים ״חברית״ עד שמודים לבסוף שהפער ביניהם לא ניתן לגישור. כשמוניקה וצ׳נדלר מתחילים מערכת יחסים, הזיכרון של האהבה של מוניקה וריצ׳רד מעכירה עליהם פעמים רבות, עד שלבסוף צ׳נדלר אוסר על מוניקה להיפגש איתו. כשצ׳נדלר מחליט להציע נישואין למוניקה, וגורם לה לחשוב שהוא מתנגד עקרונית לנישואין כדי שיוכל להפתיע אותו היא נפגשת כם ריצ׳רד ומתלוננת באוזניו על צ׳נדלר. במהלך עונה 9 דירתו של ריצ׳רד מוצעת למכירה, וצ׳נדלר וג׳ואי מגיעים לבית הפתוח בדירה ומוצאים קלטת ששמה ״מוניקה״, ומניחים שמדובר בקלטת סקס של מוניקה. כשלבסוף מפעילים את הקלטת מתגלה שמדובר בבחורה אחרת מה שגורם למוניקה להתעצבן שריצ׳רד ״הקליט עליה״. כניסותיו של סלק לתוכנית הוקלטו מחדש ללא קהל מפני שהצרחות של הקהל היו חזקות מדי. סלק היה מועמד לפרס אמי לשחקן אורח הטוב ביותר בסדרת קומדיה על תפקיד זה. ב-2004 נבחר כדמות האורח השלישית הטובה ביותר בסדרה.

של פיבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד "המדען", מגולם על ידי האנק עזריה.
  • דייוויד "המדען" (מגולם על ידי האנק עזריה) - פיזיקאי בו פיבי מתאהבת בדיוק כשמקבל מלגה בת שלוש שנים למחקר במינסק (שמתוארת בסדרה כעיר ברוסיה, אף על פי שבפועל נמצאת בבלארוס). פיבי משכנעת את דייוויד לצאת למלגה, כי לא רוצה שיוותר על חלומותיו בשבילה. שבע שנים לאחר מכן הוא חוזר לביקור בניו יורק ומבלה לילה עם פיבי, בסופו רוצה להגיד לה שהוא אוהב אותה, אבל בוחר שלא כי זה יעשה את העזיבה לקשה הרבה יותר. שנתיים לאחר מכן הוא חוזר לביקור נוסף, בו הוא מנשקת את פיבי לפני שהיא מגלה לו שהיא במערכת יחסים עם מייק. הוא חוזר לבסוף לניו יורק אחרי שהמחקר שלו נכשל ומתחיל לצאת עם פיבי שנפרדה ממייק. בברבדוס, דייוויד מציעה נישואין לפיבי אך היא מסרבת לו ומחליטה להתחתן עם מייק, ב-2003 אזריה היה מועמד לפרס אמי לשחקן אורח הטוב ביותר בתוכנית קומדיה על תפקיד זה.

של צ'נדלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ניס ליטמן-גורלניק, מגולמת על ידי מגי וילר.
  • ג'ניס ליטמן-גורלניק, לשעבר הולסטין (מגולמת על ידי מגי וילר) - חברתו של צ'נדלר מספר פעמים לאורך ארבע העונות הראשונות של הסדרה. בנוסף, ג'ניס קיימה מערכת יחסים קצרה עם רוס. ג'ניס היא דמות שהופיעה פעמים רבות לאורך הסדרה, והיא הדמות היחידה למעט שש הדמויות הראשיות שהופיעה בכל עשר העונות. יש לה קול מאונפף, צחוק דמוי מכונת ירייה ומבטא ניו יורקרי כבד, קולה של ג'ניס היה כל כך מעצבן והיווה את הסיבה שצ'נדלר נפרד ממנה במהלך העונה הראשונה. צ'נדלר וג'ניס חוזרים להיות ביחד במהלך השנה החדשה, נפרדים, וחוזרים שוב ביום האהבה ונפרדים שוב. בעקבות מותו של מר הקל צ'נלדר מחליט לא למות לבד, מתקשר לג'ניס ומגלה לאכזבתו שהיא נשואה ובהריון. במהלך העונה השנייה צ'נדלר יוצר קשר עם אישה בחדר צ'אט אינטרנטי ומתאהב בה, כשמגלה שהיא נשואה ורוצה להתגרש מבעלה ארגן עמה פגישה וגילה שהאישה הזו היא למעשה ג'ניס. הם מתחילים מערכת יחסים של מספר חודשים, עד שג'ואי רואה את ג'ניס מתנשקת עם בעלה. צ'נדלר מחליט להגיד לג'ניס לחזור לבעלה ולשקם אתה הנישואין שלהם, והם נפרדים שוב. ג'ניס לבסוף מתגרשת מבעלה וחוזרת לצ'נדלר, אך בזמן הזה צ'נדלר כבר לא יכול לסבול אותה ואת הקול שלה, כדי להיפרד ממנה בלי לפגוע ברגשותיה צ'נדלר מעמיד פנים שהוא עובר לעבוד בתימן, וג'ניס, נחושה כל כך ללוות אותו עד לרגע האחרון, גורמת לו לעלות על טיסה באלפי דולרים לתימן. ג'ניס מופיעה שוב מספר פעמים, בהקדשה בקלטת שהכינה לצ'נדלר (שצ'נדלר ניסה לתת למוניקה כמתנה ממנו), כאורחת לא רצויה בחתונתם של צ'נלדר ומוניקה עד שמוניקה משקרת ומספרת לה שלצ'נדלר יש רגשות כלפיה, בלידה של אמה כחברתה לחדר היולדות של רייצ'ל, במעבדת הפוריות אליה הולכים מוניקה וצ'נדלר כשניסו להיכנס להריון ולבסוף כשכנה עתידית של מוניקה וצ'נדלר בווסטצ'סטר, עד שצ'נדלר משקר גם ואומר לה שהוא עדיין מאוהב בה כדי שלא תגור לידם. ג'ניס נשואה לגבר חירשות ויש להם בן משותף, ארון.

של רוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ולי, מגולמת על ידי לורן טום.
  • קרול ויליק - אשתו הראשונה של רוס, איתה התחתן מספר שנים לפני תחילת הסדרה. קרול הייתה לסבית בארון, שיצאה מהארון ימים ספורים לפני הפרק הראשון. בפרק השני מספרת לרוס שהיא בהריון ממנו, ובסוף העונה מולידה את בן, אותו היא מגדלת עם סוזן. רוס ביחסים טובים אחרי הגירושים עם קרול, אבל מראה חוסר חיבה מובהק לסוזן, ונוטר לה טינה על ש"גנבה" את אשתו לשעבר. כשקרול וסוזן מחליטות להתחתן, אך הוריה של קרול לא מוכנים להגיע לחתונה השתיים רבות, רוס מסייע להשלמה בין השתיים ומוסר את קרול לסוזן בחתונתן. אחרי החתונה סוזן מודה לו והשניים רוקדים ביחד.
    • סוזן בנץ' - מאהבתה, בת זוגה ולאחר מכן אישתה של קרול, מתגוררת איתה ועם בנם, בן, בדירה במנהטן.
  • ג'ולי (מגולמת על ידי לורן טום) - מכרה של רוס מהתואר השני, שהוא פוגש שוב במהלך נסיעה לסין. היא מופיעה לראשונה בפרק הסיום של העונה הראשונה, יורדת עם רוס מהמטוס בשדה התעופה בו רייצ'ל חיכתה לגלות לו שהיא אוהבת אותו. בזמן מערכת היחסים של רוס וג'ולי רייצ'ל שנאה אותה וקינאה בה. כשרוס מגלה שרייצ'ל אוהבת אותו הוא נפרד מג'ולי, שפוגשת מיד אחרי בראס, שמגולם גם הוא על ידי דייוויד שווימר ומתחילה מערכת יחסים איתו.
  • ג'ניס ליטמן-גורלניק ראו "של צ'נדלר".

של רייצ'ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בארי פארבר - לשעבר ארוסה של רייצ'ל, ממנו ברחה במהלך החתונה שלהם והגיעה לבית הקפה בפרק הראשון. הוא אורתודנט, ואחרי שרייצ'ל עזבה אותו החליט לנסוע לירח הדבש שלהם עם השושבינה והחברה הטובה ביותר של רייצ'ל, מינדי, והתחיל במערכת יחסים איתה שתוביל לחתונה ולאחר מכן לגירושין. רייצ'ל נכחה בחתונה של השניים, שהתקיימה באותו אולם אירועים בו הייתה אמורה להתקיים החתונה של רייצ'ל ובארי. מאוחר יותר מתגלה שבארי בגד ברייצ'ל עם מינדי בתקופתם כמאורסים ולאחר מכן גם בגד במינדי.
    • מינדי האנטר פארבר (במקור גולמה על ידי ג'ניפר גריי ובהמשך על ידי ג'אנה מרי האפ). השושבינה והחברה הטובה ביותר של רייצ'ל שבמהלך אירוסיה לבארי שכבה איתו ובגדה ברייצ'ל. כשבארי ומינדי התחתנו היא ביקשה מרייצ'ל להיות השושבינה שלה. אחרי שבארי בוגד גם בה מינדי מתגרשת ממנו.
  • פאולו - שכן איטלקי במבנה של החברים, שרייצ'ל פוגשת במהלך הפסקת חשמל. הם מתחילים לצאת, וגורמים לרוס לקנא. פאולו תפס את הישבן של פיבי בזמן עיסוי שעשתה לו, וכתוצאה מכך רייצ'ל זורקת אותו, אך חוזרת אליו לסטוץ אחרי שרוס חוזר עם ג'ולי. באיטליה שמו של פאולו שונה ל"פאבלו" והוא הוצג כספרדי.
  • מארק רובינסון - חברה למשרד של רייצ'ל בבלומינגדיילס ומי שמצא לה את העבודה בעולם האופנה. רוס מקנא במערכת היחסים של רייצ'ל עם מארק ומשוכנע שהם מנהלים רומן. הפרנויה של רוס לגבי מערכת היחסים של השניים מובילה אותו להתנדב להגיע במקום מארק לכנס אופנה עם רייצ'ל, בו נרדם ומוביל לריב עם רייצ'ל ולבסוף לפרידה של השניים. כשמארק מגיע לדירה של רייצ'ל כדי לנחם אותה אחרי הפרידה ורוס מגלה זאת הוא משתכר, במחשבה שרייצ'ל באמת בגדה בו, ולבסוף שוכב עם הבחורה מחנות הצילום, קלואי, מה שגרם לפרידה הסופית של רוס ורייצ'ל. רייצ'ל יוצאת לדייט אחד עם מארק אבל דוחה אותו כשמבינה שיצאה איתו רק כדי להתנקם ברוס. מארק עוזב וחוזר בעונה האחרונה כדי להציע לרייצ'ל עבודה בפריז.

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שמה האמצעי של מוניקה אינו ידוע, שם שהומצא עבורה על ידי פיבי הוא "מוניקה פלולה גלר".
  2. ^ פיבי מעולם לא גילתה את שמה האמצעי, שהיה רשום על תעודת הלידה שלה שנעלמה.
  3. ^ בפרק "כולם בני שלושים" בעונה השביעית רייצ'ל חוגגת את יום הולדתה ה-30 לצד פלשבקים של ימי ההולדת ה-30 האחרים של החבורה, כלומר מסתבר כי היא הצעירה ביותר מביניהם.
  4. ^ אולם, באחד מפרקי הסדרה שוטר שהסתכל על תאריך יום ההולדת ברשיון הנהיגה של רייצ'ל אומר שהיא בת מזל דלי, אשר מגביל את יום הולדתה בין התאריכים 21 בינואר ל-19 בפברואר.