טעמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חטיף טעמי
טעמי
ערך תזונתי ל-100 גרם
קלוריות 502 קק"ל
חלבונים 6 ג'
פחמימות 61 ג'
שומן 26 ג'
שומן רווי 15.7%
כולסטרול 6 מ"ג
נתרן 125 מ"ג
מקור: אתר מילון האוכל של ישראל
חטיפי טעמי

טעמי הוא חטיף שוקולד ישראלי המיוצר על ידי חברת הממתקים עלית במפעל חטיבת הממתקים הממוקם בנוף הגליל. החטיף עשוי שוקולד עם פצפוצי אורז בתוספת קרם נוגט וקרמל. טעמי נמכר באריזה אדומה במשקל של 40 גרם. החטיף שומר במשך שנים רבות על המקום הראשון במכירות בפלח חטיפי השוקולד, מעל 4 מיליון יחידות בשנה[דרוש מקור].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוצר הושק על ידי עלית בדצמבר 1963, ונקרא טַעֲמִי בהשראת בתו של מנהל מפעל עלית, תמי והמילה העברית "טעם". עד שנות ה-90 יוצר החטיף במפעל עלית ברמת גן בתהליך ידני, רק עם מעבר קו הייצור לנצרת עלית הפך ייצורו לממוכן ללא מגע יד אדם. במהלך השנים יוצרו לחטיף גרסאות רבות ושונות במהדורות מוגבלות כגון טעמי עם שוקולד מריר, שוקולד לבן, עם בוטנים, שברי עוגיות ובייגלה.

רכיבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכר, אורז תפוח (12%), אבקת חלב, חמאת קקאו, שומנים ושמנים מהצומח, סירופ גלוקוזה, עיסת קקאו, אגוזים (לוז, קשיו), אבקת מי גבינה, שומן חלבי, מים, קמח סויה, לקטוז, חומר הלחה (גליצרין), מתחלבים (לציטין סויה/לפתית, E-476), מלח, ונילין. כלל מוצקי קקאו בשוקולד חלב מינימום 30%.

רכיבים אלרגנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיל אגוזים (לוז, קשיו), חלב, סויה. עלול להכיל גלוטן (חיטה, שעורה, שיבולת-שועל), שקדים, פקאן, אגוז מלך, קוקוס, פיסטוק, שומשום, בוטנים, ביצים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טעמי בוויקישיתוף