כנרת לימוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כנרת לימוני
לידה 7 בפברואר 1980 (בת 44)
הרצליה, ישראל
סוגה מועדפת תיאטרון
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
עיסוק זמרת
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כנרת לימוני (נולדה ב-7 בפברואר 1980) היא שחקנית וזמרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה בהרצליה. אחיה הוא המוזיקאי יהושע לימוני.

בצה"ל שירתה כסולנית בלהקת חיל החינוך. ב-2004 סיימה 3 שנות לימוד משחק בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי". כמו כן למדה משחק מול מצלמה אצל רותי דייכס, ולומדת פיתוח קול אצל רחל הוכמן.

מתגוררת בתל אביב.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבית צבי בין השאר שיחקה בהצגות: ב-2003 גילמה את גרושינקה בהצגה "האחים קרמזוב" מאת פיודור דוסטויבסקי שביים סלבה מלצב, וגילמה את אביגיל בהצגה "ציד המכשפות" מאת ארתור מילר שביים גדי רול. ב-2004 גילמה את מלין, ילדה אוטיסטית בהצגה "בלרינה" מאת ארנה סקואן שביימה איה שבא.

בתיאטרון הספרייה: ב-2004 גילמה את ריזו במחזמר "גריז" מאת ג'ים ג'ייקובס ווורן קייסי שביים גלעד קמחי. ב-2005 גילמה את מדלן בהצגה "הורים איומים" מאת ז'אן קוקטו שביים מיטקו בוזקוב; גילמה את קריסטין בהצגה "הלילה הקצר ביותר בשנה" שכתב וביים עידו ריקלין וגילמה את אורידיקה בהצגה "אגדת אוהבים" מאת ז'אן אנוי שביים מיטקו בוזקוב. ב-2010 גילמה את הקומקומית במחזמר "היפה והחיה" מאת הווארד אשמן, אלן מנקן וטים רייס שביים אלי ביז'אווי.

בפסטיבל תיאטרון קצר: ב-2004 שיחקה בהצגה "ירח דבש מעונן" שכתב וביים יורם פאלק.

בתיאטרון ארצי לנוער: ב-2006 שיחקה בהצגה "ססגוניה" שכתבה דתיה בן דור וביים רפי ניב.

בתיאטרון בית ליסין: ב-2006 שיחקה ב"זיסעלע" - מופע תיאטרון מחול שכתבה וביימה מוריה זרחיה. ב-2009 שיחקה בהצגה "מי מכיר את עמוס חפר?" מאת טוביה ציפין שביים איציק סיידוף, ובהצגה "פרינסס מרי 7" מאת יואב מיכאלי שביים רוני פינקוביץ'.

בתיאטרון צוותא: ב-2007 השתתפה במופע הקברט "אצל הרננדו במרתף" שביים גלעד קמחי.

בתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער: שיחקה בהצגה "השיר הזה הוא גם שלי" שכתב וביים יקי מחרז.

בתיאטרון חיפה: ב-2009 גילמה את שילה בהצגה "הבחורים בדלת ממול" מאת טום גריפין שביים רפי ניב בשיתוף תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער.

בתיאטרון השעה הישראלי: ב-2009 שיחקה בהצגה "מייד אין יזראל" מאת יקי מחרז שביים מיכאל (מיקי) יוסף.[1]

בתיאטרון הקיבוץ: שיחקה בהצגה "תרנגול כפרות" שעיבדה דפנה אנגל-מחרז על פי ספרו של אלי עמיר וביים רפי ניב.

בפסטיבל צו קריאה בצוותא: ב-2011 שיחקה בהצגה "כל יום חמישי" מאת אלירן כספי שביים רודיה קוזלובסקי.

שיחקה בהצגה "דלת הקסמים" שכתב וביים עופר שפריר בהפקת ברלינר הפקות.

תיאטרון הקאמרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2010–2014 שיחקה בהצגה "לרציניים בלבד" שכתבה וביימה איריס מורגנבסר. ב-2010 שיחקה במחזמר "לילה לא שקט" שכתבה וביימה יעל רונן. ב-2011 גילמה את לידיה בהצגה "כולם היו בניי" מאת ארתור מילר שביים משה נאור. ב-2012 שיחקה ב"שרוליק" - אופרת רוק מאת שי להב ויוני זיכהולץ וביים משה קפטן. הצגה זו הייתה קופרודוקציה של התיאטרון הקאמרי עם סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין. ב-2013 שיחקה בהצגה "פאנק רוק" מאת סיימון סטיבנס שביים משה קפטן; גילמה את ללי הצעירה בהצגה "חברות הכי טובות" מאת ענת גוב שביים גלעד קמחי בשיתוף תיאטרון בית ליסין וגילמה את רוקסאן בהצגה "סיראנו דה ברז'ראק" מאת אדמון רוסטאן שביים גלעד קמחי. ב-2015 גילמה את נוגה בהצגה "אח יקר" שכתב גדי ענבר וביים עודד קוטלר. באותה שנה גילמה את לוסי בהצגה "אופרה בגרוש" מאת ברטולט ברכט בתרגומו של דורי פרנס ובבימויו של גלעד קמחי. החל מסוף שנת 2017 מגלמת את רות שחש בהצגה ״יעקובי ולידנטל״ מאת חנוך לוין ובבימויו של יונתן אסתרקין.באותה שנה שיחקה ב כרום מאת חנוך לוין. בשנת 2019 החלה לגלם את האחיות רוית ורונית בקומדיה ״לא לריב״ מאת גור קורן ובבימויו של גלעד קמחי. באותה שנה החלה לשחק במחזה "הריון" מאת עדנה מזי"א ובבימויו של עמרי ניצן.בשנת 2020 החלה לשחק בהצגה "לילה בפריז" בבימויו של גלעד קמחי.בשנת 2021 החלה לשחק בהצגה "אהבה ומגפה", בהצגה "גרושים" בתפקיד צאלה, ובהצגה "עוץ לי גוץ לי" בתפקיד החצרונית.בשנת 2022 החלה לשחק בהצגה "וניה", עיבודו של איתי טיראן למחזה הדוד וניה מאת צ'כוב. בשנת 2023 החלה לשחק בהצגה "נרות יום הולדת". בשנת 2023 החלה לשחק בהצגה ״הקומדיה על שוד הבנק״, בתפקיד רות.

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2004 ו-2008 גילמה את סיוון בעונה השלישית והחמישית של הסדרה "הפיג'מות" שביים רובי דואניאס. ב-2008 זכתה במקום השני בתוכנית הריאליטי "גריז" בערוץ 2. בתוכנית זו חיפשו את השחקנים הראשיים להפקת המחזמר "גריז" בבימויו של משה קפטן ובהפקת יריב יפת - שלא הופק בסופו של דבר. באותה שנה הנחתה את התוכנית "ניק נט" בערוץ ניקלודיאון. ב-2015 שיחקה בסדרת הטלוויזיה "רון" שיצר, כתב וביים רון פלדמן. ב 2018 גילמה את גברת בראבו בתוכנית הילדים המופע המבולבל של יובל.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2008 דיבבה קולות רקע בסרט "מדגסקר 2". ב-2009 דיבבה את בימיני בסרט "הצ'יוואווה מבוורלי הילס". ב-2010 דיבבה קולות רקע בסרט "שרק לנצח". ב-2012 דיבבה את אזמרלדה בסרט "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה"; את ואנלופה פון שווייץ בסרט "ראלף ההורס" של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, ואת לולה בואה בסדרה "ברנדי ומר וויסקרס". ב-2013 דיבבה את רובין ואת מיס נטל בסדרה "הנסיכה סופיה הראשונה" ודיבבה את רובין בסרט "הנסיכה סופיה הראשונה: היה הייתה נסיכה"; את אורי בסדרה "גליית חברי הענק" ואת ג'יידי בסדרה "רובוט ומפלצת". ב-2014 דיבבה את אופסי בסדרה "סלניום 5". ב-2018 חזרה לדובב את דמותה של ואנלופה פון שווייץ בסרט ההמשך "ראלף שובר את האינטרנט". ב-2021 דיבבה את סיסו הדרקונית בסרט ריה והדרקון האחרון.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 19961997 הייתה חברה בלהקה "השכנים של צ'יץ'".

עד 2012 הופיעה בהופעות אקוסטיות בתל אביב עם שיריה. מאוחר יותר גם יצאה בהופעה חשמלית איתה הופיעה בין השאר במועדון הבארבי, בתיאטרון תמונע ובמועדון האזור. ב-2012 יצא מופע הסולו שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כנרת לימוני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]