דם אמיתי - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סוקי סטקהאוס)
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

דם אמיתי היא סדרת דרמה המשכית אמריקאית העוסקת בדו-קיום בין ערפדים ובני אדם בבון טמפ, עיירה בדיונית בלואיזיאנה, ארצות הברית, ומתמקדת בסוקי סטקהאוס (אנה פקווין), מלצרית בעלת יכולות טלפתיות, אשר מתאהבת בערפד בשם ביל קומפטון (סטיבן מוייר) וביחסים ביניהם. לאורך הסדרה מופיעות דמויות על טבעייות ומיתולוגיות נוספות כגון מחליפי צורה, מכשפים ואנשי זאב. הסדרה שנוצרה על ידי אלן בול, מבוססת על סדרת ספרי מסתרי הערפדים הדרומיים מאת שארלין האריס.

כרזה לקידום העונה השלישית. הדמויות מימין לשמאל: נלסן אליס בתפקיד לאפייט ריינולדס, ראיין קוואנטן בתפקיד ג'ייסון סטקהאוס, רוטינה וסלי בתפקיד טרה תורנטון, סאם טראמל בתפקיד סאם מרלוט, אלכסנדר סקארסגארד בתפקיד אריק נורת'מן, אנה פקווין בתפקיד סוקי סטקהאוס, סטיבן מוייר בתפקיד ביל קומפטון, קירסטין באוור בתפקיד פאם. מתחת: דבורה אן וול בתפקיד ג'סיקה המבי.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוקי סטקהאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוקי סטקהאוס
סוקי סטקהאוס בעונה השנייה
סוקי סטקהאוס בעונה השנייה
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 81 פרקים
יוצרים שרלין האריס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אנה פקווין
מידע
גזע אנושית, משושלת של פיות
מקצוע מלצרית
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים Bon Temps עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה קורבט סטקהאוס (אבא, נפטר)
מישל סטקהאוס (אמא, נפטרה)
ג'ייסון סטקהאוס (אח)
אדל סטקהאוס (סבתא, נפטרה)
ארל סטקהאוס (סבא, נפטר)
פרנסיס סטקהאוס (דוד מדרגה שנייה, נפטר)
ברטלט הייל (דוד מדרגה שנייה, נפטר)
הדלי הייל (בת דודה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוקי סטקהאוס (אנה פקווין) היא הדמות הראשית בסדרה. לסוקי יש יכולות טלפתיות והיא מסוגלת לקרוא את מחשבותיהם של בני אנוש. היא חיה בבון טמפ, בבית של סבתה, אדל, שנרצחת במהלך העונה הראשונה. לסוקי יש אח, ג'ייסון סטקהאוס וחברת ילדות, טארה תורנטון, שגדלה יחד עימם בבון טמפ שבלואיזיאנה.

כאשר ביל קומפטון מגיע למסבאה בבעלותו של סאם מרלוט, בה היא עובדת, בין השניים מתפתחת מערכת יחסים, כשחוסר יכולתה של סוקי לקרוא את מחשבותיו בשל היותו ערפד, הופך ליתרון עבורה. התפתחות "דם אמיתי", דם סינתטי המאפשר לערפדים לא להיות תלויים בדמם של בני האנוש להישרדותם, מוציאה את הערפדים ממחבואם. אך לחשיפה זו לבני האדם ישנן השלכות. יחסיה של סוקי עם ביל גורמים למתח רב בינה לבין חלק מאנשי העיירה החוששים מן הערפדים ואינם רואים בהם כראויים לאמון. מאידך, אריק נורת'מן, שריף המחוז בלואיזיאנה בו נכללת בון טמפ, מגלה אף הוא עניין בסוקי.

בעקבות היכרותה עם ביל, היא לומדת רבות על עולמם של הערפדים אך גם על עצמה. היא מגלה כי מלבד קריאת מחשבות היא מחזיקה בכוחות נוספים ושדמה קוסם ביותר לערפדים כיוון שיש פיות בשושלת היוחסין שלה.

לאחר התגלית על היותה פיה סוקי נכנסת בטעות לעולם מקביל של פיות בסוף העונה השלישית של הסדרה. למרות הימצאותה שם רק שעות ספורות בעולם האמיתי עוברת שנה שבה משפחתה וחבריה מוותרים על היותה החיפוש וחושבים כי כבר מתה. בתחילת העונה הרביעית אריק הוא היחיד שמאמין כי היא עדיין חיה ולכן קונה את ביתה בתקווה להתקרב לסוקי ולהכריז עליה בעלות כסוג של הגנה. אריק סובל מכישופם של מכשפות כבר בתחילת העונה ומאבד את זכרונותיו וסוקי מחביאה את אריק ונוצרת ביניהם מערכת יחסים חזקה. תחת שליטת המכשפות אריק מנסה להרוג את ביל, סוקי מונעת זאת על ידי שימוש בכוחותיה שמחזירים לאריק את זכרונותיו. סוקי טוענת כי אינה יכולה לחיות בעולם ללא אריק או ביל ואוהבת את שניהם ולכן גם נפרדת משניהם.

בסופה של העונה החמישית סוקי ואחיה ג'ייסון מגלים כי ההורים שלהם לא מתו משיטפון אלה על ידי ערפד בשם וורלו. לאחר מכן הם מוצאים מסמך אשר מבטיח את הצאצאית הפיה הראשונה מבית משפחת סטקהאוס לבעלותו של וורלו. וורלו מתחזה לפיה (עקב היותו חצי ערפד וחצי פיה) ומתקרב לסוקי ומתחבב עליה. סוקי מגלה זאת ומנסה לרצוח אותו. וורלו מסביר לה כי היא הובטחה לו כאישה שיהפוך אותה לחצי ערפדית כמוהו ואין בכוונתו לפגוע בה, ורצח את הוריה משום שניסו להרוג את סוקי באותו הלילה בגלל היותה פיה שמושכת אליה ערפדים.

בעונה השישית וורלו חסר סבלנות להינשא לסוקי וכולא אותה ומתכנן להכריח אותה להפוך לכלה הערפדית שלו, ג'ייסון מגלה על תוכניותיו והורג את וורלו בעזרתו של הסבא רבה הפיה של סוקי וג'ייסון.

בין העונה השישית לשביעית סוקי מפתחת מערכת יחסים עם אלסיד הרבו, איש הזאב שעזר לה פעמים רבות בעבר ואף חיה יחד איתו. אלסיד נרצח בתחילת העונה בשביעית בהיותו מגן על סוקי. בפרק האחרון של העונה השביעית לאחר כמה שנים, סוקי מתגלה כנשואה לבעל אנושי והיא בהריון. המשפחה חוגגת את חג ההודיה יחד עם ג'ייסון וברידג'יט אשתו ושלושת ילדיהם, סם וניקול אשתו ושני ילדיהם, ארלין והחבר הערפד ושלושת הילדים שלה, אנדי והולי וילדיהם ועוד מתושבי בון טמפ.

ביל קומפטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביל קומפטון
ביל קומפטון
ביל קומפטון
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 81 פרקים
יוצרים שרלין האריס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות סטיבן מוייר
מידע
גיל 178
תאריך לידה 1836
גזע ערפד
מין זכר
מקצוע מלך הערפדים של לואיזיאנה (עונה רביעית וחמישית), חבר ברשות הערפדים העילית (עונה חמישית)
כוחות החלמה מואצת, חוזק-על, מהירות-על עריכת הנתון בוויקינתונים
דת שנגווניסט (תנ"ך הערפדים, לשעבר)
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 2014
סיבת המוות הפטיטיס V
דמויות קשורות
משפחה קרוליין קומפטון (רעיה, נפטרה)
תומאס ושרה (ילדיו, נפטרו)
לורנה קרזיקי (יוצרת, נפטרה)
ג'סיקה המבי (צאצאית)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם "ביל" קומפטון (סטיבן מוייר) הוא ערפד, המבקש לחיות בקרב ועם בני אדם. בהיותו בן אנוש, הוא השתתף במלחמת האזרחים האמריקנית כחלק מהקונפדרציה, אך בעת שניסה לחזור לביתו מן המלחמה, הותקף על ידי ערפדית, לורנה, ונאלץ לעזוב את משפחתו וכל אשר הכיר. יחד עם לורנה פיתה והרג אנשים כדי לשתות את דמם. עם זאת, בהיותו מלא חרטה על עברו, הוא מבקש לשנות את דרכיו ומשתדל להקפיד שלא לשתות את דמם של בני האנוש אלא את הדם הסינתטי, "דם אמיתי". בהיותו בן 173 שנה, חזר לאזור בו התגורר בעבר, בון טמפ. שם הכיר את סוקי, בה התאהב.

לאחר שנאלץ להרוג ערפד כדי להגן על סוקי, ביל אולץ על ידי בכירי הערפדים להפוך נערה בת 17, ג'סיקה, לערפדית. על אף חוסר רצונו ליצור "צאצאים" והקושי לשלוט בג'סיקה ודחפיה הנובעים מגילה הצעיר, הוא נותן לה מחסה והדרכה והשניים חיים יחד בביתו.

בעונה הרביעית נאבק ביל עם ראסל אדג'ינטון ולאחר מכן עם מלכת לואיזיאנה, סופי אן אותה הוא מביס, והופך למלך הערפדים של לואיזיאנה.
בעונה החמישית של הסדרה ביל ביחד עם אריק נתפסם על ידי הרשות העילית של הערפדים. לאחר תגליות על מסתננים ברשות נרצח המנהיג ו"דת הערפדים" אשר דוגלת בשלטון הזן הערפדי ושימוש בבני אדם כאוכל בלבד עולה לשלטון. כדי שביל ואריק יצטרפו לדת הם שותים את דמה של לילית' (האלה של הערפדים, הערפדית הראשונה אשר נוצרה יחד עם אדם וחווה). ביל ואריק עושים זאת כדי לא למות אך בסופו של דבר מצטרפים לדת משום שהדם פועל כסם אשר שותף את המוח. תחת השפעת הדת ביל מחליט לפוצץ את המפעלים שמייצרים 'דם אמיתי' כדי לגרום לכל הערפדים בעולם לשתות דם מבני אדם. בסוף העונה בעוד שאריק מתנער מן ההשפעה, ביל נשאר מושפע ואף שותה את כל הבקבוק של הדם של לילית'.
בתחילת העונה השישית אנו מגלים כי שתיית הדם הופכת אותו למין אל-ערפד בעל כוחות חזקים ושונים המכונה בילית'(שילוב של ביל ולילית'). הוא ממלא את מטרתו כאל-ערפד בכך שמציל ערפדים רבים ממוות במחנה מחקר לערפדים שפיתחה ממשלת לואיזיאנה. לאחר מכן הוא חוזר להיות ביל קומפטון הרגיל.
בין העונה השישית והשביעית ביל מוציא לאור ספר שמתאר את מעשיהם של ממשלת לואיזיאנה ורשות הערפדית העילית, יצירת המחלה הפטיטיס V, כיצד שרה ניולין קשורה לעניין, וזמנו כ'אל ערפדי'. בהמשך העונה השביעית של הסדרה ביל מודבק בהפטיטיס V (מחלת מוות לערפדים שפותחה במחנה המחקר בעונה השישית) עקב שתיית הדם של סוקי אשר נושאת את המחלה כמו בני אנוש רבים. ביל משלים עם גורל מותו הקרב ואף מסרב לתרופה כאשר אריק מוצא אותה. ביל טוען כי הוא עושה זאת בשביל סוקי משום שהיא תמשיך לרוץ אליו חזרה כל עוד הוא חי והוא מאחל לה חיים אנושיים עם בעל וילדים כמו שהוא לא יכול לתת לה. בפרק האחרון של העונה השביעית הוא מבקש מהצאצאית שלו להינשא לחבר שלה כדי שיוכל למסור אותה לנישואין לפני מותו לאחר מכן מבקש מסוקי להרוג אותו כדי שלא ימות מן המחלה בזמן בלתי צפוי.
ביל נהרג על ידי נעיצת יתד עץ בבטנו על ידי סוקי לפי בקשתו, בתוך קברו הישן שנחפר בשבילו במלחמת האזרחים לצד קברם של משפחתו האנושית, בעודו מחזיק בתמונה ישנה שלו ושל בתו האנושית.

אריק נורת'מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק נורת'מן
אריק נורת'מן בעונה הראשונה
אריק נורת'מן בעונה הראשונה
הופעה ראשונה 1x04: Escape from the Dragon House
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 76 פרקים
יוצרים שרלין האריס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אלכסנדר סקארסגארד
מידע
גיל 1100
תאריך לידה 900 לספירה
גזע ערפד
מין זכר
מקצוע שריף אזור 5, בעל פאב, לוחם ויקינגי,חבר ברשות הערפדים העילית, בעלי החברה "דם חדש"
כוחות החלמה מואצת, מהירות-על, חוזק-על עריכת הנתון בוויקינתונים
דת שנגווניסט (תנ"ך הערפדים, לשעבר)
דמויות קשורות
משפחה גודריק (יוצר, התאבד בעונה השנייה)
פמלה סווינפורד דה בפורט (צאצאית)
נורה גינזבורג (צאצאית של גודריק 'אחות', נפטרה עונה 6)
ווילה בורל (צאצאית)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריק נורת'מן (אלכסנדר סקארסגארד) הוא שריף אזור 5, מחוז ערפדי בלואיזיאנה. נורת'מן הוא ערפד רב-עוצמה לוחם שוודי ויקינגי בעברו וגילו הוא כ-1000 שנה. הוא מנהל את מועדון הערפדים "פנגטזיה" (הלחם של Fang - ניבי ערפד ופנטזיה) שם עובדת גם ה"צאצאית" שלו, פאם.

אריק נורת'מן היה לוחם ויקינגי בעל עוצמה רבה במאה ה9 לספירה. כאשר חוזר משדה הקרב גוסס בעודו שוכב על מיטת המוות שלוחמיו הכינו לו רואה כיצד במסתוריות יצור בעל עוצמה משסף את גרונותיהם והורג אותם. היצור שלאחר מכן מתברר כילד בן 16,גודריק מציג את עצמו וטוען כי הוא המוות והוא אינו ילד קטן (באותו הזמן הוא בערך בן 1000 שנים). גודריק אומר לאריק שבכל זמנו לא ראה אף אחד נלחם כמוהו בשדה הקרב, ועקב התרשמותו שואל אם אריק מוכן להתלוות אליו במסעו ברחבי העולם דרך החשכה ולהפוך לערפד. אריק שואל מה ירוויח מכך והתשובה היא חיים חדשים כערפד וצאצאו של גודריק.
במהלך חייו האנושיים אריק מסרב ללמוד להיות מלך לדרישת אביו, אך לאחר מכן כאשר משפחתו האנושית נרצחת על ידי אנשי זאב בהנהגתו של ערפד אנונימי (בעונה השלישית מתברר לו כי מדובר בראסל אדג'ינגטון מלך הערפדים הנוכחי של מיסיסיפי) ונשבע לנקום את מותם. עקב זאת רוצח את הצאצא והמאהב של ראסל, טלבוט, ובפרק הסיום של העונה החמישית רוצח גם את ראסל.
אריק מגלה עניין רב בסוקי מהרגע שפגש אותה בעונה הראשונה, על אף שהיא אהובתו של ביל, החושש לעיתים מאריק בעונות הראשונות בשל היותו השריף אליו הוא כפוף. כשלאפייט, בן-דודה של טארה תורנטון וחבר טוב של סוקי נתפס על ידי אריק עקב סחר ב-V, סוקי עורכת עסקה עם אריק כדי לשחררו. בתמורה לשחרור של לאפייט וסכום כספי, על סוקי לנסות למצוא את גודריק, בדאלאס. גודריק הוא היוצר של אריק, ערפד בן כ-2000 שנה והשריף של אזור 9 בטקסס, שנעדר כבר תקופה. אריק עדיין מחויב לגודריק והוא נאמן אליו באופן אינטנסיבי. כשגודריק מחליט להתאבד על ידי היחשפות לשמש עם השחר, אריק נראה כעוס ושבור. הוא מתחנן בפניו שלא לעזוב. כשאריק עמד לצדו של גודריק הוא איים לעזוב יחד איתו, אך גודריק, כיוצרו מצווה עליו להתרחק מאור השמש.
במהלך כל העונה השנייה אריק מפתח עניין בסוקי החל מסקרנות ועד למשיכה רומנטית ואף מינית. דבר זה מוכח כאשר אריק מבקש מסוקי למצוץ מגופו כדורי כסף ובכך לשתות מדמו על מנת להגביר את משכיתה אליו, דבר שלא היה בו צורך כיוון שהכדורים היו נדחפים החוצה מעצמם כשגופו היה נרפא. לאחר שסוקי מגלה את התרמית היא מנסה לירוק את הגם ששתתה, אך ביל מסביר לה שדרושה טיפה אחת של דם בלבד. כתוצאה משתיית דמו של אריק סוקי מתחילה להמשך אליו וכמו כן הוא יכול לחוש ברגשותיה כאשר היא בסכנה. משיכתו של אריק לסוקי גורמת לו לפנות ללורנה (היוצרת של ביל) שמגיעה לדאלאס ומעכבת אותו בחדר המלון בכך שהיא גוברת עליו בכוחה הפיזי, ובכך אריק יוכל להציל את סוקי במקרה של סכנה במהלך החדירה ל"אחוות השמש".
בעונה הרביעית של הסדרה אריק נשלח על ידי ביל שמכהן כמלך הערפדים הנוכחי של לואיזיאנה לנטרל חבורה מכשפים אשר מצאו דרך לשלוט במתים. כתוצאה מהעימות אריק נחשף לכישוף אשר גורם לו לאבד את זכרונותיו. סוקי מוצאת את אריק משוטט ברחוב ולוקחת אותו לביתה ולאחר שפאם, הצאצאית של אריק, מגלה על מצבו את אריק היא מתחננת שסוקי תשמור על אריק חבוי בביתה בפחד כי ביל יוציא את אריק להורג כחלק ממזימתו להפטר מאריק. במהלך זמן זה אריק מגלה את הצד הרגיש יותר לסוקי שמתאהבת בו בחזרה. לאחר שאריק מקבל את זכרונותיו היא טוענת כי מאהובת עדיין בביל אך גם באריק ולכן נפרדת משניהם.
בעונה החמישית של הסדרה אריק וביל נחטפים על ידי רשות הערפדים העילית ובמהלך זמנם שם נשטף מוחם והם מצטרפים לדת הערפדים, אריק מתנער מן ההשפעה בעזרתו של גודריק שנגלה אליו ועוזר לאחותו שמהווה חלק מהרשות להתנער מן ההשפעה ולברוח יחד איתו.
בעונה השישית של הסדרה במחנה שהוקם ללמידה וכליאה של ערפדים יוצרים וירוס הפטיטיס V, אשר הורג את אחותו של אריק, נורה, במהלך העונה משנה אריק את ווילה בורל, בתו של פוליטיקאי שונא ערפדים וממנהלי המחנה כליאה. בתחילת העונה השביעית אנו מגלים כי גם אריק חולה אך התרופה אשר מתגלה כדמה של שרה ניולין מרפא אותו. עקב אירועים אלו מחליט אריק ביחד עם תאגיד יוקונומו שיצר את 'דם אמיתי' לייצר 'דם חדש' אשר יתבסס על הדם של שרה ניולין וידכא את המחלה. אריק ופאם משתלטים על הרעיון והורגים את בעלי התאגיד יוקונומו. בסוף הסדרה אנו רואים כי אריק ופאם התעשרו עקב ההצלחה של 'דם חדש'.

סאם מרלוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאם מרלוט
סאם טראמל בתפקיד סאם מרלוט
סאם טראמל בתפקיד סאם מרלוט
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 81 פרקים
גילום הדמות סאם טראמל
מידע
גזע משנה צורה
מין זכר
מקצוע בעל הפאב מרלוטס, ראש העיר בון טמפ (לשעבר)
דמויות קשורות
משפחה טומי מיקנס (אח)
מלינדה מיקנס (אמא ביולוגית)
ג'ו לי מיקנס (אבא ביולוגי)
מיץ' מרלוט (אבא מאמץ)
סו אן מרלוט (אמא מאמצת)
ניקול מרלוט (אישה)
ויקטוריה מרלוט (בת)
טומי מרלוט (בן)

סאם מרלוט (סאם טראמל) הוא הבעלים של מסבאת מרלוטס הממוקמת בבון טמפ, והבוס של סוקי, בה הוא מאוהב בסתר. בגלל היותו מאוהב בסוקי, ובגלל היות ביל ערפד, סאם מתנגד למערכת היחסים שלהם, ובמהלך העונה הראשונה מנסה להגן על סוקי מפני ביל וערפדים כמוהו, ומפני רוצח סדרתי הפועל בבון טמפ. דעותיו הן שערפדים ובני אדם לא יכולים לחיות ביחד, אך למרות זאת הוא מוכר במסבאתו "דם אמיתי" - תחליף דם לערפדים, ומציל את חייו של ביל, שהוא ערפד. סאם מנהל מערכת יחסים קצרה עם טארה, מוזגת במסבאה והחברה הטובה ביותר של סוקי.

סאם הוא מחליף צורה, דבר שהוא שומר בסוד מפני אנשי העיירה, אך בסוף העונה הראשונה סוקי מגלה את סודו. היותו מחליף צורה הוא לא דבר מוזר בעולם הסדרה, ובמהלך העונות הוא פוגש בעוד כמה משני צורה, כמו למשל דפני, מלצרית שמגיעה לעבוד במרלוטס, שאיתה הוא מנהל מערכת יחסים קצרה.

במהלך הסדרה מתגלים פרטים על עברו המסתורי - שהוא נמסר לאימוץ על ידי משפחתו ושיש לו אח, דבר שלא ידע עליו במשך רוב חייו, שכשהיה נער ברח מהבית המאמץ שלו לאחר שהוריו גילו שהוא משנה צורה, הגיע לבית של אישה בשם מריאן פורסטר וגנב ממנה כסף רב - כסף שעזר לו לפתוח את מסבאתו, ועוד. במשך העונה השנייה מריאן, האישה שממנה גנב את הכסף, עוברת לבון טמפ, מאיימת לחשוף את סודו ופוגעת בו.

  • טומי מיקנס - אחיו הביולוגי של סאם מופיע כדמות ראשית בעונה השלישית של דם אמיתי.
  • מלינדה וג'ו לי מיקנס - הוריו הביולוגיים של סאם לאחר שסם מגלה שהם חסרי כסף ושבגלל זה אחיו טום נפצע הוא מגרש אותם ולוקח אחריות על אחיו.

טארה תורנטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

טארה ת'ורנטון
רוטינה וסלי בתפקיד טארה ת'ורנטון
רוטינה וסלי בתפקיד טארה ת'ורנטון
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 75 פרקים
גילום הדמות רוטינה וסלי
מידע
גיל 30
תאריך לידה 1982
גזע אנושית ולאחר מכן שונתה לערפדה בעונה ה-5
מין נקבה
מקצוע מוזגת במרלוטס ולאחר מכאן בפאנגטזיה בעונה ה-5
תאריך פטירה 2012
דמויות קשורות
משפחה לטי מיי ת'ורנטון (אמא)
לאפייט ריינולדס (בן דודה)
רובי ג'ין ריינולדס (דודה) פמלה סווינפורד דה בפורט (יוצרת)

טארה ת'ורנטון (רוטינה ווסלי) היא חברתה הטובה ביותר של סוקי סטקהאוס וידידה של ג'ייסון סטקהאוס, איתם היא גדלה, עקב היות אמה אלכוהוליסטית. בגלל האלכוהוליזם של אמה, שהפך אותה לבלתי כשירה לטפל בטארה, וגם גרם לה לפגוע בטארה, טארה מתקשה לסמוך על אחרים, היא לרוב עצובה ועצבנית, ולעיתים קרובות היא מתכתשת עם תושבי בון טמפ. טארה עובדת כמוזגת במסבאת מרלוטס, ולאפייט ריינולדס, טבח במסבאה, הוא בן דודה.

אמה של טארה, שמשוכנעת שהאלכוהוליזם שלה נובע משד שנמצא בתוכה, הופכת לדתייה, ומבקשת מטארה לממן לה גירוש שדים, כדי שתוכל לחזור למצב נורמלי. טארה בהתחלה מסרבת, אך לבסוף מסכימה, ויחסיה עם אמה משתפרים לאחר מכן. בעונה השנייה מריאן פורסטר, יצור לא אנושי בעל כוחות גדולים, משתלטת עליה וגורמת לה לבצע מעשים נוראים. מעשים אלו הם שמובילים לבסוף להרג אהובה, אגס, על ידי תושב בון טמפ. בעקבות כל זאת היא מנסה להתאבד ללא הצלחה.

בעונה השלישית היא נחטפת על ידי ערפד שמאוהב בה, והוא כובל אותה ומענה אותה. סוקי עוזרת לה לברוח, ולבסוף ערפד זה נהרג. טארה מחליטה לעזוב את בון טמפ לבדה, ולהתחיל מחדש.

בעונה הרביעית היא מתחילה קשר עם בת זוג חדשה, נעמי (ודט לים) ומסתירה כל קשר לעברה. במהלך העונה בת זוגה מגלה את סודותיה, אך עוזבת את טארה לאחר שזו מגרשת אותה לאחר שפאם (הצאצאית של אריק) תוקפת אותם. בסוף העונה הרביעית היא נורית למוות על ידי דבי פלט (אשת זאב) שבאה לתקוף את סוקי.

בעונה החמישית פאם מופיעה בביתה של סוקי וכטובה לסוקי משנה את טארה והופכת אותה לצאצאית שלה. טארה מתכחשת להיותה ערפדה ומנסה להתאבד, אך פאם מונעת ממנה בהיותה היוצרת שלה. היא הופכת למוזגת בפאנגטזיה ולאחר מכן לחשפנית. לאחר ששריף חדש מגיע ומשליט טרור בפאנגטזיה, טארה הורגת אותו ופאם מחפה עליה ונלקחת על ידי הרשויות. לאחר שסוקי, ג'ייסון ואריק מצילים את כולם, טארה חושפת את רגשותיה לפאם ושתיהן מתנשקות.

מתה בתחילת העונה השביעית על ידי ערפד חולה.

לאפייט ריינולדס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאפייט ריינולדס
נלסן אליס בתפקיד לאפייט ריינולדס
נלסן אליס בתפקיד לאפייט ריינולדס
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 80 פרקים
גילום הדמות נלסן אליס
מידע
גזע מדיום
מין זכר
מקצוע טבח, סולל כבישים, סוחר סמים, זונה ממין זכר
דמויות קשורות
משפחה לטי מיי טורנת'ון (דודה)
טארה טורנת'ון (בת דודה)
רובי ג'ין ריינולדס (אמא)

לאפייט ריינולדס (נסלן אליס) הוא בן דודה של טארה, הטבח במסעדה בפאב מרלוטס, סוחר סמים (בעיקר דם ערפדים הנחשב כסוג של סם), וכמו כן מתעסק בזנות הומוסקסואלית.
בעונה הראשונה בסדרה, קו העלילה של לאפייט סובב סביב העובדה שהוא סוחר דם ערפדים. המקור שלו לסם הוא דרך הערפד אדי גאות'יר, שממנו הוא מנקז דם בתמורה לשירותי זנות. בסוף העונה אדי נהרג על ידי איימי ברלי, וכתוצאה מכך לאפייט נלקח כבן ערובה תחת אריק נורת'מן.
בתחילת העונה השנייה מתגלה כי לאפייט מוחזק על ידי אריק נורת'מן בצינוק של המועדון "פנגטזיה". כשאריק מעלה את לאפייט למשרדו לתחקור, לאפייט מוכיח מימוש עונשו ועל כן סבור כי הוא עומד להשתחרר. עד מהרה הוא מבין כי איננו הולך להשתחרר, למורת רוחו ואריק מחזיר אותו לצינוק. לאפייט רוקם תוכנית בריחה מוצלחת מהצינוק, אך הוא אינו מצליח לצאת מהמועדון כיוון שהדלת נעולה. ג'ינג'ר, עובדת אנושית במקום, יורה בו ברגל על הניסיון לבריחה והוא נלקח למשרדו של אריק שם הוא נוכח לפגיעת רגלו ולאפייט מתחנן בפניו שיהפוך אותו לערפד. אריק לא מאשר או דוחה את בקשתו. אריק, פאם וקואו ניזונים מדמו והוא מוחזר לצינוק, שם סוקי מוצאת אותו. היא מוצאת הסדר עם אריק וכך לאפייט חוזר לביתו. לקראת סוף העונה השנייה לאפייט מתחיל לפתח סימפטומים של הפרעות דחק טראומטיות.
העונה השלישית מתחילה עם התמודדותו עם הטראומה, אבלותה של טארה על "אגס", והעובדה שהערפדים מפנגטזיה מכריחים אותו למכור דם ערפדים, שהם מספקים אותו.

דמותו של לאפייט שונה משמעותית בסדרה מדמותו בספר, ושונו הרבה פרטים עקב העובדה שהוא לא מת בסוף העונה הראשונה (מה שהתרחש בספר). בספר, זוהי גופתו של לאפייט במכונית של אנדי בלפלור ולא של גברת ג'נט. לדמות פותחו קווי עלילה מחוץ לספר עקב הפופולריות שרכשה בקרב קהל המעריצים וכדי לתמוך בטארה בדמותה המורחבת בסדרה.

ג'ייסון סטקהאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייסון סטקהאוס
ראיין קוואנטן בתפקיד ג'ייסון סטקהאוס
ראיין קוואנטן בתפקיד ג'ייסון סטקהאוס
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 81 פרקים
גילום הדמות ראיין קוואנטן
מידע
תאריך לידה 1980
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע מפקח צוות כבישים, שוטר
דמויות קשורות
משפחה קורבט סטקהאוס (אבא, נפטר)
מישל סטקהאוס (אמא, נפטרה)
סוקי סטקהאוס (אחות)
אדל סטקהאוס (סבתא, נפטרה)
ארל סטקהאוס (סבא, נפטר)
פרנסיס סטקהאוס (דוד מדרגה שנייה, נפטר)
ברטלט הייל (דוד מדרגה שנייה, נפטר)
הדלי הייל (בת דודה)
ברידג'יט סטקהאוס (אישה)
3 ילדים (שמות לא ידועים)

ג'ייסון סטקהאוס (ראיין קוואנטן) הוא אחיה של סוקי ומפקח צוות כבישים, ידוע כחביב הבנות בבון טמפ.
במהלך העונה הראשונה הוא החשוד העיקרי ברצח ארבע נשים ששהו במחיצתו לפני הרצח: מודט פיקנס, דון גרין, סבתו, ואיימי ברלי. הוא פוגש את איימי בפנגטזיה במטרה להשיג "V" - דם ערפדים, לאחר שלאפייט נותן לו דגימה והוא נהיה מכור. לאחר שאיימי נרצחת, הוא מתחיל להאמין שהוא אחראי לרצח ארבע הנשים, ומסגיר את עצמו. כשהוא בכלא, הוא גויס על ידי "אחוות השמש" - כנסייה שפועלת נגד פעילות הערפדים.
במהלך העונה השנייה, ג'ייסון נהיה יותר ויותר מעורב בכנסייה, ואף מגיע עד למנהיגות הכנסייה, לצד הכמרים סטיב ניולין ואשתו שרה. על אף שהוא וסוקי העבירו זמן קצר ביחד, ג'ייסון יעשה כמעט הכל על מנת להגן עליה. לאחר המאורעות בביתה של סוקי הוא מתאחד עם אנדי בלפלור ויורה ב"אגס" בסיום העונה, כשהוא חושב שאגס עומד לפגוע באנדי. אנדי אמר לו לברוח, והוא מנקה את טביעות האצבעות שלו מהאקדח, ולוקח על עצמו את האחריות על הרצח בטענה שאגס היה הרוצח המבוקש של גברת ג'נט ודפני.

במהלך הסדרה ג'ייסון מסתבך לעיתים קרובות בשל היותו קל להשפעה ואימפולסיבי, הוא ידוע בעיירה כטיפש ורודף נשים, והעיסוק המוגזם שלו במין מתנקם בו לרוב כשנשים משפיעות על מעשיו באמצעותו, וכשהוא הורס מערכות יחסים רבות בחייו בשל החוסר יכולת שלו לשלוט ביצריו, אך הוא גם מוצג כאדם אמיץ ואכפתי ובעל כוונות טובות לרוב, ובסוף הסדרה הוא נראה מיושב ובמערכת יחסים ואבא לשלושה ילדים.

ג'סיקה המבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סיקה המבי
ג'סיקה המבי בעונה הראשונה
ג'סיקה המבי בעונה הראשונה
הופעה ראשונה 1x10: I Don't Wanna Know
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 70 פרקים
גילום הדמות דברה אן וול
מידע
גיל 17
תאריך לידה 1991
גזע ערפדית
מין נקבה
דמויות קשורות
משפחה ג'ורדן המבי (אבא)
גברת המבי (אמא)
עדן המבי (אחות)
ביל קומפטון (יוצר)
הויט פורטנברי (בעל)

ג'סיקה המבי (דברה אן וול) היא הערפדית הראשונה שנוצרה על ידי ביל. היא בת 17 בלבד והיא נוצרה על ידי ביל כחלק מעונשו ליצור ערפד לאחר שרצח ערפד אחר שניסה לרצוח את סוקי. היא גדלה במשפחה מחמירה והיא מאושרת להיות ערפדית וליהנות מהחופש הבלתי מוגבל. גישתה התובענית מעמידה במבחן את סבלנותו של ביל. במהלך העונה השנייה ג'סיקה נפגשת עם הויט פורטנברי, איתו היא מתחילה לנהל מערכת יחסים. לאחר שאמו ניתקה לו את קו מכשיר הטלפון, הוא נוסע עד לדאלאס (כאשר היא שוהה שם עם ביל וסוקי) במטרה לפגוש אותה. בבית המלון שניהם מקיימים יחסי מין בפעם הראשונה. כיוון שהיא הייתה בתולה לפני הפיכתה לערפדית, גופה מצמיח מחדש את קרום הבתולין, דבר שמקשה על יחסי המין שלהם. מערכת היחסים שלהם נפגעת לאחר שהיא תוקפת את אמו כשהייתה תחת השפעתה של מריאן. לאחר הריב שלה עם הויט, היא נעשית מבולבלת וניזונה מנהג משאית והורגת אותו ללא כוונה.

דמותה של ג'סיקה איננה מוזכרת בסדרת הספרים והיא למעשה פרי דמיונו של אלן בול. דמותה של ג'סיקה הפכה פופולרית ואף נפתח עבורה בלוג בדיוני באינטרנט.[1]

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארלין פאולר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארלין פאולר
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 76 פרקים
גילום הדמות קרי פרסטון
מידע
גזע אנושית
מין נקבה
מקצוע מלצרית, בעלת הבר בלפלורס
דמויות קשורות
משפחה קובי פאולר (בן)
ליסה פאולר (בת)
טרי בלפלור (בעל לשעבר)
מייקי בלפלור (בן)

ארלין פאולר (קרי פרסטון) היא מלצרית במרלוטס וחברה טובה של סוקי. היא נישאה 4 פעמים ויש לה שני ילדים.
בעונה הראשונה ארלין נמצאת במערכת יחסים עם רנה לנייר, כשאיננה יודעת שהוא רוצח סדרתי של נשים ששכבו עם ערפדים. היא ידועה בשל היותה חסרת-טקט והיא אינה מתביישת בגזענות שלה נגד ערפדים, ואף לא פוחדת להגיד את זה לסוקי ישר בפנים. כשארלין מבקשת מסוקי לשמור על ילדיה כשהיא רוצה לצאת עם רנה, היא לא ציפתה לראות את ביל ביחד איתה. היא עונדת על ילדיה צמידים מכסף. לאחר שהיא מגלה שרנה הוא הרוצח הסדרתי, ארלין משתגעת ונהיית היסטרית.
בעונה השנייה ארלין עדיין מתקשה להשלים עם מותו של רנה, והיא מתעצבנת כשהיא שומעת אנשים במרלוטס מרכלים עליו אך טרי מגיע להרגיע אותה. במשך העונה השנייה ארלין וטרי מנהלים רומן אך הוא נהרס כאשר הם תחת השפעתה של מריאן (מה שלא מונע מהם לקיים יחסי מין בפומבי ביחד עם שאר תושבי בון טמפ). לאחר שהיא וטרי לא זוכרים אם הם שכבו, היא חושבת שטרי נאנס.
בעונה השלישית ארלין מגלה שהיא בשבוע התשיעי להריונה, ובטוחה שאין האב יכול להיות אחר חוץ מרנה. למרות זאת, היא מספרת לטרי שהיא בהריון ממנו.

טרי בלפלור[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרי בלפלור
טרי בלפלור
טרי בלפלור
הופעה ראשונה 1x02: The First Taste
הופעה אחרונה 7x04: Death is not the end
מספר הופעות 55 פרקים
גילום הדמות טוד לואו
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע טבח
דמויות קשורות
משפחה אנדי בלפלור (בן דוד)
ארלין פאולר (אישה)

טרי בלפלור הוא טבח במרלוטס. השתתף בעברו כלוחם בעיראק, ומגלה סימנים של הפרעות דחק פוסט-טראומטיות. טרי הוא בן דודו של אנדי בלפלור הבלש המשטרתי בבון טמפ, ובין השניים יש יחסי חברות וחיבה. הוא חיבב את ארלין עוד כשהייתה עם בן זוגה, רנה, עמו עמדה להתחתן. לאחר שזה התגלה כרוצח סדרתי, מת, בין השניים מתפתחת מערכת יחסים. כשארלין מגלה שהיא בהריון מרנה המנוח בתחילת העונה השלישית, היא מספרת לו בלי כוונה שהוא האב, מה שגורם לו לאושר רב. לאחר שמתגלה האמת, טרי מבטיח לגדל את הילד כבנו. אף שלטרי התנהגות חריגה בשל הפרעת הדחק הפוסט-טראומטית ממנה הוא סובל, הוא נחשב כאדיב וטוב לב. עם זאת, כשרוחו של רנה נגלית לארלין, הוא רומז לה כי טרי אינו כה טוב לב כפי שהוא חושבת שהוא.

אנדי בלפלור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדי בלפלור
אנדי בלפלור
אנדי בלפלור
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 77 פרקים
גילום הדמות כריס באוור
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע בלש, שריף משטרתי
דמויות קשורות
משפחה טרי בלפלור (בן דוד)
אדלין בלפלור (בת)
שרלין בלפלור (בת, נפטרה)
ברלין בלפלור (בת, נפטרה)
דניקה בלפלור (בת, נפטרה)

בלש בבון טמפ. קרוב משפחתו של טרי. לאחר פרישתו של באד דירבורן, מתמנה לשריף החדש. אנדי בעונה השלישית והרביעית היה מכור ל־v (דם ערפדים) אנדי נגמל מ v לאחר שבן דודו טרי בלפור לקח אותו למקום שלשניהם מוכר מן הילדות (מקום שבו השנים היו הולכים כאשא היו עצבניים) ושם טרי בלפור מראה לאנדי ששמר שם רובי צייד והשניים מתחילים לירות בפחיות טרי מראה לאנדי כמה הוא מרוכז בלי הv ואיך הוא פוגע בכל הפחיות. לעומת זאת אנדי מפספס בכל הפגיעות וכך הוא מבין שה v מוציא אותו מריכוז ואנדי מכריז שהוא מפסיק להישתמש בv ולאחר מכם בעונה 5 אפשר לראות את אנדי מוצא דגימת v ברכב של דבי (לאחר שדיוחו על האוטו שלה שפשוט עומד באותו מקום כמה ימים (דבי נרצחה על ידי סוקי) ובמקום לשתות אותה הוא מעביר את הדגימה לגייסון

שריף באד דירבורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

באד דירבורן
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 5x09: Everybody wants to rule the world
מספר הופעות 22 פרקים
גילום הדמות ויליאם סנדרסון
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע שריף המשטרה בבון טמפ

השריף של בון טמפ. עובד יחד עם אנדי בלפלור.

הויט פורטנברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הויט פורטנברי
הויט פורטנברי
הויט פורטנברי
הופעה ראשונה 1x01: Strange Love
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 56 פרקים
גילום הדמות ג'ים פראק
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע צוות כבישים
דמויות קשורות
משפחה מקסין פורטנברי (אמא)
ג'סיקה המבי (אישה)

הויט פורטנברי (ג'ים פראק) הוא חבר של ג'ייסון ורנה שעובד איתם בצוות הכבישים. הוא מוצג בסדרה כאדם טוב לב, והוא הדמות היחידה (חוץ מסוקי) שמראה את חיבתו לביל (קורא לו "הערפד ביל") ואף רוחש לו כבוד. בניגוש לג'ייסון, הוא ביישן מאוד בכל הנוגע לבחורות ותמיד יש לו תקווה להיכנס למערכת יחסים ברצינות. במהלך רוב העונה הראשונה הוא נשלט על ידי אמו, אך נעמד אל מולה כאשר ג'ייסון שקוע במערכת היחסים עם איימי.
בעונה השנייה, הוא פוגש את ג'סיקה במרלוטס, ערפדית חדשה שנוצרה על ידי ביל, והשניים מתחילים במערכת יחסים. כשג'סיקה נמצאת בדאלאס עם ביל וסוקי, אמו מנתקת לו את קו הטלפון הסלולרי וכך נותק הקשר ביניהם, והוא מחליט לנסוע לדאלאס. שניהם בתולים, אך הם מקיימים יחסי מין לראשונה במלון בדאלאס. העניינים ביניהם הסתבכו בכל הנוגע למין כאשר התברר שגופה של ג'סיקה מאחה מחדש את קרום הבתולין שלה, כחלק מהסגולות הערפדיות שלה. בסוף העונה השנייה, כשתושבי בון טמפ היו תחת השפעתה של מריאן, כולל אמו של הויט, הוא וג'יסקה החזיקו אותה בבית קומפטון. לאחר שג'סיקה איבדה סבלנות מהשיגעון השרוי בה, היא נשכה אותה בצווארה במטרה ליזון ממנה, אך הויט לוקח את אמו אליו הביתה והשניים נפרדים. בביתו, כשאמו חסרת שליטה, הוא מגלה סודות על עברו והוא מחליט לעזוב את בית אימו ויוצא לחיים עצמאיים. בעונה השלישית עובר לגור עם ג'ייסון.

לטי מיי תורנטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לטי מיי תורנטון
הופעה ראשונה 1x02: The First Taste
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 29 פרקים
גילום הדמות עדינה פורטר
מידע
גזע אנושית
מין נקבה
מקצוע מובטלת
דמויות קשורות
משפחה טארה תורנטון (בת)
לאפייט ריינולדס (אחיין)
רובי ג'ין ריינולדס (אחות)
הכומר דניאלס (בעל)

לטי מיי היא אמה של טרה ודודתו של לאפייט. בעונה הראשונה היא סובלת מאלכוהוליזם קשה ועל ידי הצגת פלאשבקים ניתן לראות שהיא הייתה אלכוהוליסטית מאז שטרה הייתה ילדה קטנה. לטי פוגשת אישה שמספרת לה שחי בתוכה שד שגורם להתנהגותה ושע"י טקס גירוש שדים יקר היא תוכל להוציא את השד. לטי מצליחה לשכנע את טרה להשיג את הכסף לטקס ואכן היא משיגה אותו ושתיהן מגיעות לאשה שגרה בתוך יער ולטי עוברת את הטקס. בימים שאחרי הטקס ניתן לראות שיפור מהיר בהתנהגותה ונראה שהיא חזרה למוטב והפסיקה לשתות אלכוהול, אותו היא מגדירה כאוכל לשד. בתחילת העונה השנייה טרה מגלה שהטקס והאשה היו מזויפים, תרמית להשגת כסף. היא לא מגלה זאת לאמה כדי לא לשבור את ליבה ולגרום להידרדרות במצבה. לאחר השיפור לטי מתקרבת לדת והופכת לחברה קבועה בכנסייה ללא התייחסות כמעט לעברה. לאחר מותו של אגס היא מנסה לשפר את מצבה של טרה בעזרת הזמנת הכומר, איתו היא מנהלת מאוחר יותר רומן למרות היותו נשוי. לטי עושה הרבה טעויות בכוונה שטרה תסלח לה על התנהגותה בשנים שעברו, וכך יוצא שהיא מסכנת את טרה (למשל שטרה מנסה להתאבד אחרי שלטי לא משגיחה עליה כראוי) או כשהיא נותנת לטרה להימלט למריאן תוך כדי איום על לאפייט ברובה, מה שגורם ללאפייט לעבור התקף חרדה ומוביל לכך שהיחסים בין השניים יתערערו מאוד.

פמלה סווינפורד דה בופורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאם
הופעה ראשונה 1x04: Escape from Dragon House
הופעה אחרונה 7x10: Thank you
מספר הופעות 63 פרקים
גילום הדמות קריסטין באוור
מידע
גזע ערפדה
מין נקבה
מקצוע עובדת בפנגטזיה, שותפה בבעלות 'דם חדש'
דמויות קשורות
משפחה אריק נורת'מן (יוצר)
טרה תורטון (צאצאית)
נורה גינזבורג (דודה ערפדית, צאצאית של גודריק)
גודריק (סבא ערפד, היוצר של אריק)

פאם היא צאצאית של אריק ובין השניים יש קשר חזק והיא מתוארת על ידו כמפונקת אך נאמנה. היא ערפדה מטופחת שאוהבת ללבוש וורוד והיא בנוסף ערפדה חזקה. היא מצייתת לאריק והצילה אותו לא פעם. היא מנהלת איתו את הבר פנגטאזיה. נרמז כי בעבר הייתה פאם זונה וכמו כן נאמר בסדרה שהיא לסבית, אך לא ידוע אם היא דו מינית או לא. במהלך העונה השלישית פאם עוזרת לג'סיקה להיפטר מגופת הגבר שהרגה וכמו כן מלמדת אותה כיצד ליזון מבני אדם בלי להרגם.

לורנה קרזיקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורנה
הופעה ראשונה 1x05: Sparks Fly Out
הופעה אחרונה 5x03: Whatever I am, You made me
מספר הופעות 13 פרקים
גילום הדמות מרינה קלאבנו
מידע
גיל 250
תאריך לידה 1759
גזע ערפדית
מין נקבה
תאריך פטירה 2009 (3x07: Hitting the ground)
דמויות קשורות
משפחה ביל קומפטון (צאצא)
ג'סיקה המבי(נכדה ערפדית, צאצאית של ביל)

לורנה היא ערפדית, והיוצרת של ביל קומפטון, אותה פגש בדרכו חזרה לביתו ממלחמת האזרחים האמריקנית. במהלך יחסיה עם ביל השניים פיתו מינית אנשים שונים ורצחו אותם, על מנת לשתות את דמם.

במהלך כל יחסיהם, לורנה אובססיבית לגבי ביל, ומנסה להכריח אותו להישאר איתה. למשל, היא מאיימת על סוקי, חברתו החדשה של ביל, מונעת מביל להציל אותה מכת דתית בשם "אחוות השמש", ולבסוף מענה את ביל. לורנה נרצחת לבסוף על ידי סוקי, שמצילה את ביל מעינוייה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנה לנייר/דרו מרשל[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנה לנייר או בשמו האמיתי דרו מרשל (מגולם על ידי מייקל ריימונד ג'יימס) הוא האנטגוניסט הראשי בעונה הראשונה. מרשל היה ארוסה של ארלין ועבד בצוות הכבישים עם ג'ייסון והויט. הוא רוצח סדרתי, שמקפח חייהן של נשים המקיימות יחסים מיניים עם ערפדים (באנגלית: Fang Banger, "דופק ניבים"). בעברו, הוא גר בבונקי, עיר שכנה לבון טמפ, שם רצח את אחותו סינדי כשגילה שקיימה יחסי מין עם ערפד. הוא עזב את העיר לפני שהמשטרה חקרה את מותה של אחותו ושינה את שמו. כשעבר לבון טמפ הוא החל במערכת יחסים מחייבת עם ארלין, תוך שהוא מציע לה נישואין.

מרשל ניסה לרצוח את סוקי מספר פעמים, עקב יחסיה עם ביל אך ללא הצלחה. הוא הרג את סבתה, אדל, ואת חתולתה. סוקי מגלה שהוא הרוצח הסדרתי, כשהוא מלווה אותה לביתה ובורחת ממנו לבית הקברות הסמוך. סאם, שהריח את המקטורן של רנה שהשאיר בפאב, קישר אותו לריח מצעי המיטה בזירת הרצח של דון גרין. לפיכך, מיהר לשנות צורתו לכלב ורץ להגן על סוקי. דעתו של מרשל הוסחה עקב סאם ששינה צורתו לכלב, ועל ידי ביל שהרגיש את הפחד של סוקי ויצא לאור השמש תוך שהוא כמעט נהרג, כדי לסייע לסוקי שלבסוף מצליחה להרוג את מרשל.

ארלין, שקושרת יחסים עם טרי, מגלה כי היא בהריון ממרשל. עקב חששה מכך, היא מספרת לטרי כי זה הילד שלו אך לבסוף מגלה לו את האמת. מרשל חוזר שוב כרוח, כשהוא מזהיר את ארלין כי טרי אינו כה טוב-לב כפי שהיא חושבת שהוא.

דון גרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון גרין היא מלצרית במרלוטס וחברתה של סוקי. דון נמצאת בזוגיות לסירוגין עם ג'ייסון סטקהאוס המבוסס על מין. זוגיותם מתחדשת לאחר הרצח של מודט פיקנס. כשג'ייסון מגלה שדון שכבה עם ערפד (שלאחר מכן מתגלה שהיה זה אריק) הוא מותח עליה ביקורת וכתוצאה מכך מחליטה "להשתעשע" וקושרת אותו למיטתה. כשדון חוזרת מעבודתה בערב וג'ייסון מחופש לערפד ומאיים על חייה, זה לא מוצא חן בעיניה והיא יורה יריית אקדח ברצפה לאחר שהוא לא מוכן לעזוב. מאוחר יותר באותו הלילה, היא נחנקת למוות על ידי דרו מרשל. כשג'ייסון מגיע למחרת להביא לה פרחים להתפייסות, הוא מופלל שנית ברצח, לאחר ששכנתה ראתה אותו עוזב לילה קודם לכן את דירתה לאחר יריית אקדח.

אדל סטקהאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדל הייל סטקהאוס (לואיס סמית) היא סבתם של סוקי וג'ייסון, המגדלת אותם מאז מות הוריהם. אדל מצטיירת כדמות אמהית, הדואגת למשפחתה וסובביה. היא מתעניינת בהיסטוריה של מלחמת האזרחים האמריקנית ואף מובילה קבוצה בנושא זה בשם "צאצאי המתים המהוללים". כשסוקי לראשונה מספרת לה על זוגיותה עם ביל, היא תומכת במערכת היחסים שלהם למרות ההתנגדות הרבה לקשרים עם ערפדים בקרב אנשי בון טמפ. אדל אף מזמינה את ביל, לנאום בפני אנשי העיירה על מלחמת האזרחים בה לחם, בכנסייה המקומית. כשסוקי שבה הביתה לאחר הנאום היא מוצאת את גופתה שותתת הדם של אדל במטבח, אותה רצח רנה שביקש לקפד את חייה של סוקי, אך נתקל בה בטעות[דרושה הבהרה].

איימי ברלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי ברלי היא חברתו הבוהמית של ג'ייסון המכורה לסמים. היא במקור מקונטיקט אך היא נוסעת לבקר בדרום. היא לומדת פילוסופיה במכללה יוקרתית, ובמקביל מכורה ל-"V", דם ערפדים. היא פוגשת את ג'ייסון ב"פנגטזיה", פאב הערפדים, כשעניינם המשותף הוא להשיג דם, ומהר מאוד הם מתאהבים. כשאספקת הדם שלהם לבסוף נגמרת, ג'ייסון מוביל את איימי למספק הדם של לאפייט, אדי, והם חוטפים אותו ומנקזים את דמו. כשג'ייסון רוצה לשחרר את אדי לאחר שסיפק להם דם, וחוסר מוסכמויות נוספות ביניהם, היא תוקעת בלבו יתד מעץ ובכך הורגת אותו. ג'ייסון נגעל ממנה וגורם לה לוותר על הסם, חוץ מטיפה אחת אחרונה. במהלך השימוש האחרון, דרו מרשל מגיע בשנתם וחונק אותה למוות בחגורתו בזמן שהיא וג'ייסון חולמים בהקיץ במיטתם.

סטיב ניולין[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכומר סטיב ניולן (מגולם על ידי מייקל מקמילן) הוא ראש אחוות השמש, אליה ג'ייסון מצטרף במהלך העונה השנייה. כנסיית אחוות השמש, מתנגדת ופועלת נגד ערפדים כשבעונה השנייה היא מחזיקה בידיה את גודריק, היוצר של אריק נורת'מן. בעוד אריק מחפש את גודריק בעזרת סוקי בדאלאס, אנשי הכנסייה מנסים לחטוף אותה ובהמשך אף מחזיקים אותה כבת ערובה כאשר היא מנסה לחדור את הכנסייה על מנת לחקור את היעלמותו של גודריק. במהלך העונה החמישית הוא נחשף שוב, ומתגלה כי כעונש על מעשיו הוא הפך לערפד ומאחר וזכה לחיי נצח, הוא חושף בפני ג'ייסון, מי שנאף עם אשתו, שרה, שהוא הומוסקסואל ("Proud Gay American Vampire") וכי הוא מאוהב בו.

שרה ניולין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה ניולן היא אשתו של הכומר סטיב ניולן. היא טוענת כי בעבר היא תמכה בזכויות לערפדים, אך לאחר שאחותה נחטפה על ידי ערפדים היא התחילה להיות נגד ערפדים. היא מתווכחת עם בעלה לעיתים קרובות כי הוא לא נותן לה תפקידים משמעותיים יותר באחוות השמש. יש משיכה מינית לג'ייסון סטאקהאוס, והיא דואגת שיעבירו אותו ממחנה אחוות השמש לביתה כדי שהיא תוכל להיות קרובה אליו. לשתי הדמויות יש רומן, אף על פי שמערכת היחסים שלהם לבסוף מתפרקת כאשר בעלה מבין שסוקי היא אחותו, והוא מאמין (באופן שגוי) כי ג'ייסון הוא מרגל.

הופעתה הראשונה שרה היא בפרק 1 של העונה השנייה, והיא מגולמת על ידי אנה קמפ, מופיע כדמות ראשית בעונה השנייה של דם אמיתי.

גודריק[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודריק (אלן הייד) היה ערפד בן כ-2,000 שנים והשריף של אזור 9 בדאלאס, טקסס. נולד במאה הראשונה לספירה לשבט גאולי שנכבש על ידי הרומים, שם נמכר לעבדות ואדונו התברר כערפד. אדונו עינה אותו פיזית ומינית עד שהגיע לגיל 16 ואז הפך אותו לערפד. כנקמה גודריק רצח את אדונו ויוצרו-מקרה יוצא דופן עקב הקשר החזק בין יוצר וצאצא ובגלל מעשו נרדף על ידי אחוות הערפדים העתיקים והתבודד במשך 1000 שנים. במהלך זמן זה צפה והתעניין בקרבות וצבאות בעודו רוצח ושותה את דמם של הניצולים והגוססים בשדות הקרב. באחד מן הקרבות שצפה ראה את הלוחם הוויקינגי אריק נורת'מן והתרשם מיכולות הלחימה שלו וכאשר ראה כי הוא גוסס לאחר הקרב הפך אותו לערפד. בשנת 1665 צאצאו אריק שומע על נערה צעירה בשם נורה גינזבורג אשר נלחמת ועוזרת לציבור בזמן המגפה השחורה, מורשם מגבורתה הוא מביא אותה אל 'אביו' גודריק. גודריק הופך אותה לערפדית והצאצאית השנייה שלו. בעונה השנייה של הסדרה הוא מסר את עצמו לכנסייה אחוות השמש כדי לעודד דו קיום עם בני האדם. לקראת סוף העונה השנייה, גודריק מחליט כי הוא עייף מחייו ורוצה לכפר על מעשיו על ידי התאבדות. למרות תחינותיו של אריק, הוא שם קץ לחייו כשסוקי לצידו. בהמשך הסדרה מופיע גודריק בזכרונותיו של אריק מספר פעמים, לרוב משמש כקול ההגיון ונותן עצות חשובות לצאצאיו אשר משפיעות על מעשיהם אף בהווה. בנוסף מופיע גודריק בחזיונותיו של אריק אשר חווה עקב שתיית דמה של לילית' הוא עוזר לו ולאחותו לצאת משליטת של האלה המטעה ולחזור לדרך הישר. במאות האחרונות לחייו גודריק שיפר את דרכיו ומעשיו והפך לדמות מלמדת ורוחנית ואף מתואר על ידי סוקי כערפד הכי אנושי שהיא אי פעם פגשה.

ראסל אדג'ינגטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראסל אדג'ינגטון (דניס או'הר) היה מלך הערפדים של מדינת מיסיסיפי שבארצות הברית, והאנטגוניסט הראשי של העונה השלישית. בדומה לערפדים נוספים בסדרה, הוא מגלה עניין בסוקי סטקהאוס וכוחותיה. אהובו וצאצאו של ראסל הוא טלבוט, שנרצח על ידי אריק נורת'מן כנקמה בראסל על כך שרצח את משפחתו האנושית. בעודו נקבר על ידי אריק וביל מתחת לבטון כעונש, בסוף העונה הרביעית מתגלה כי הוא מצליח להשתחרר ממה שאמור היה להיות כלאו לנצח.

אלסיד הרבו[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש זאב, עוזר לסוקי למצוא את ביל לאחר שמלך מיסיסיפי חוטף אותו. בין השניים נקשרים קשרי חברות שאלסיד מגלה בסוקי עניין רומנטי, אך זה אינו הדדי. דבי, אהובתו של אלסיד מנסה לרצוח את סוקי, אך זו לבסוף יורה בה. בתחילת העונה השביעית סוקי ואלסיד מנהלים רומן סדיר ואף חיים יחדיו. אלסיד נרצח על ידי ערפדים חולים בניסיון להגן על סוקי בתחילת העונה השביעית.

סופי אן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופי אן היא מלכת הערפדים של לואיזיאנה. לאחר שהיא מאבדת כמעט את כל הונה, היא מצווה על אריק למכור דם ערפדים בשבילה (שמכונה "וי"), אך ביל מגלה, מספר לראסל אדג'ינטון, והוא מכריח אותה להתחתן איתו, ובכך משיג שליטה גם על לואיזיאנה. סופי אן מופיעה לראשונה בעונה השנייה של דם אמיתי. בעונה הרביעית (סוף העונה השלישית) היא וביל נאבקים כשביל מביס אותה והופך בעקבות זאת למלך לואיזיאנה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]