פורטל:פמיניזם/ציטוט נבחר/אוסף ציטוטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוסף הציטוטים הנבחרים של פורטל פמיניזם

לעריכת הציטוטים לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

פמיניזם הוא התובנה הרדיקלית שנשים הן בני אדם.

2

טרם שמעתי גבר המבקש עצה כיצד לשלב נישואין וקריירה.

3

התנועה הפמיניסטית לא חוללה מלחמות, לא הרגה מתנגדים, לא הקימה מחנות ריכוז, לא הרעיבה אויבים, לא נהגה באכזריות. המאבקים שלה הם למען חינוך, זכות הצבעה, תנאי עבודה טובים יותר, ביטחון ברחובות, טיפול הולם בילדים, רווחה חברתית, מרכזים לקורבנות אונס, נשים פליטות, רפורמות בחוק. אם מישהי או מישהו אומרת 'אני לא פמיניסט/ית', אני שואלת: למה? מה הבעיה?

4

נשים שמתנהגות יפה ממעטות לעשות היסטוריה

5

אני שונאת לשמוע אתכם מדברים על כלל הנשים כאילו הן גבירות נעלות במקום יצורים רציונליים. אף אחת מאיתנו לא רוצה לשהות במים שקטים כל חיינו.

6

כשלעצמי, מעולם לא הצלחתי לגלות פמיניזם מהו; אני רק יודעת, שאנשים קוראים לי פמיניסטית בכל פעם שאני מבטאת רגשות, שמבדילים אותי מאסקופה נדרסת.

7

גברים פוחדים שנשים יצחקו עליהם. נשים פוחדות שגברים יהרגו אותן.

8

מה הדבר הנורא ביותר שאפשר לכנות אישה? אל תתביישו. אתם בטח חושבים על מילים כמו כלבה, זונה, שרמוטה, פקצה, חור... (אמרתי לכם לא להתבייש!). עכשיו, מהם הדברים הנוראיים ביותר שאפשר לכנות גברים? קוקסינל, נקבה, כוסית... שמתם לב? הדבר הנורא ביותר שניתן לכנות גבר, זה אישה. הדבר הנורא ביותר שניתן לכנות אישה זה - אישה. להיות אישה זה הגינוי האולטימטיבי. עכשיו תנסו להגיד לי שזה לא דפוק ברמות.

9

זו לא האחריות שלי להיות יפה. אני לא חיה בעולם למטרה זו. הקיום שלי אינו מותנה בכמה אני מושכת בעיניך.

ורשאן שייר

10

כל עוד אישה חושבת על גבר, אין מתנגד לאישה חושבת.

11

אישה אינה נולדת אישה - היא נעשית אישה

12

"אין אישה יכולה לקרוא לעצמה חופשייה שאינה בעלת שליטה על גופה שלה.

13

ביזויה של האישה הוא חלק מתפישתו של הגבר את זכויותיו המיניות. הדת שלנו, החוקים, המנהגים, כולם מבוססים על הרעיון שהאישה נוצרה עבור הגבר.

14

פמיניזם זה לא כשאישה אחת מתקבלת למשרה אחת מסוימת, אלא מטרתה להפוך את החיים להוגנים יותר עבור כל הנשים באשר הן. זה לא לקבל חתיכה יותר גדולה מהעוגה הקיימת, אנחנו רבות מידי בשביל זה. זה לאפות עוגה חדשה לגמרי.

15

אפשר לדעת אם לחץ חברתי מיזוגיני מופעל על נשים על ידי שאלה רגועה, כמו "והאם גם הגברים עושים כך?" כי אם לא, הסיכויים הם שמה שיש לנו עסק איתו הוא מה שאנו, הפמיניסטיות הקיצוניות, קוראות לו "בולשיט דפוק לגמרי".

16

אף גבר לא יכול לקרוא לעצמו ליברל, או רדיקל, או אפילו תומך שמרן בשוויונות, אם העבודה שלו תלויה בכל מידה שהיא בעבודה לא מתוגמלת או תת-מתוגמלת של נשים בבית או במשרד.

17

הודות לפמיניזם, נשים היום יכולות להשיג סטטוס באחת משתי דרכים: דרך הנישואים או דרך ההישגים שלהן עצמן. לרפא סרטן, או להינשא למי שעשה זאת, בשני המקרים החברה תצדיע לה.

אלא אם כן הוא מתחתן עם מישהי ממשפחת המלוכה הבריטית, זה לא עובד כך עבור גברים. נשים לא מפזרות מתהילתן על בני הזוג שלהן. לשתות תה עם ננסי רייגן זה כבוד גדול, ואילו עם דניס תאצ'ר זו בדיחה.

18

זה בסדר לא להסכים עם אישה. אבל לבקר את המראה שלה - ולא את המעשים או את הרעיון שלה - לא תורם לאף אחד, ובטח לא לך. העלבַת אישה על בסיס המראה שלה, כאשר אין לו ולו קשר קלוש לסוגיה המדוברת, מרמזת על חוסר הבנה שלך; חוסר יכולת להתמודד עם חשיבה ברמה גבוהה. אתה אולי חושב שאותה אישה מכוערת, אבל עכשיו כולם חושבים שאתה אידיוט.

הילרי קלינטון

19

המיתוג המיני, הרגשי, והפסיכולוגי של נקבות מתחיל ברגע שהרופא מודיע, "זו תינוקת!".

20

כשאת גדלה כילדה, העולם אומר לך כל הזמן מה את אמורה להיות: רגשית, אוהבת, יפה, מושכת. ואז, כשאת נהיית לדברים האלה, העולם אומר לך שהם נחותים: לא רציונליים, חלשים, ריקניים, שטחיים.

21

אני זוכר שדיברתי עם ילד בן 12, שחקן כדורגל, ושאלתי אותו, "איך היית מרגיש אם המאמן שלך, בפני כל השחקנים, היה אומר לך שאתה משחק כמו בת?" ציפיתי שהוא יגיד לי, הייתי עצוב או כועס או משהו כזה. אבל מה שהילד אמר לי הוא, "זה היה הורס אותי." ואני אומר לעצמי, אם ילד בן 12 ירגיש הרוס מזה שיקראו לו בת, מה זה אומר על מה שאנחנו מלמדים אותו על בנות?

טוני פורטר, ב- TED Talk, "קריאה לגברים"

22

במשחק הפטריארכיה, נשים אינן הקבוצה הנגדית — הן הכדור.

23

גם אם מרבית הנשים כנראה לא שמעו בעצמן את המילים האלה, כל אישה שנולדת מקבלת את המסר באופן לא מודע, אך שב ונשנה, מימיה הראשונים, שהיא איננה שייכת לעצמה... הראיות לכך הן באמונה שלנו ובקבלה שלנו את הזכות של גברים לשלוט בגופינו ובחיינו. בכל פעם שאנחנו טוענות בפניהם על הזכות לבחור אם להביא ילדים, אנחנו מכירות בעצם בבעלותם של גברים.

24

אף אחת בהיסטוריה, אשר שינתה דברים, לא עשתה זאת בהיותה ריאליסטית. אבי תמיד אמר כי מהפיכות לעולם לא מגיעות מאנשי סטטוס קוו, הן מגיעות מאלו שבאים מבחוץ. אינך יכולה להיות "ריאליסטית" בנוגע לנושאים שהם מהפכניים באמת. את חייבת להיות בעלת יכולת "אשליה" מסוימת, כי את רואה משהו שאחרים לא.

אמארה אניה, מועמדת לראשות העיר שיקגו

25

אין באמת דבר כזה "נטולות קול". יש את המושתקות, או את אלה שמעדיפים לא לשמוע אותן.

26

אנחנו ננצח כי הוכחנו לעולם ולעצמנו שאנחנו לא "קבוצת שוליים", "קבוצת אינטרס" או "מיעוטים".

בלעדינו אין רוב לגיטימי. אנחנו המיינסטרים.

27

כילדה, מעולם לא שמעתי אף אישה אומרת לי "אני אוהבת את הגוף שלי". לא אמא שלי, לא אחותי, לא חברתי הטובה, אף לא אישה אחת אמרה "אני כל כך גאה בגוף שלי". אז אני דואגת להגיד את זה לבתי, כי דימוי גוף חיובי מוכרח להתחיל בגיל צעיר.

28

אנשים חשים חוסר נוחות למול מיניות שאינה לשם צריכה גברית.

29

הקבוצה המדוכאת ביותר בכל קבוצה מדוכאת תמיד תהייה הנשים שבה.

30

זה לא חוסר צניעות נשית אלא תחושת זכאות גברית אשר מובילה לאלימות מינית.

והרעיון כאילו אנו כנשים יכולות לשנות התנהגות של גברים על ידי שינוי באופן הלבוש שלנו הוא לא רק רעיון מקומם, אלא רעיון שכבר הופרך.

כפי שמיליוני נשים יודעות היטב, אף אחת עוד לא נמנעה מאונס כי לבשה חצאית ארוכה.

אן ק. רים, Voices & Faces

31

נראה לי שאנונימי, שכתב כל כך הרבה שירים בלי לחתום עליהם, היה לרוב אישה.

32

תרבות שבאובססיה לרזון נשי אינה באובססיה ליופי נשי, אלא לצייתנות נשית. דיאטות תמידיות הן הסם המרדים הפוליטי החזק ביותר הקיים בהיסטוריה של נשים; אוכלוסייה המשתגעת בשקט היא אוכלוסייה נהילה.

33

אין דבר כזה, מאבק חד-נושאי, כי החיים שלנו אינם חד-נושאיים.

34

קשה לראות את תקרת הזכוכית, כי היא עשויה מזכוכית. מה שאנו צריכות זה שיותר ציפורים יעופו מעליה ויחרבנו עליה, ואז נוכל לראות אותה כמו שצריך.

35

זה משעשע באופן יוצא מן הכלל, לראות את ההיסטוריונים... מסתבכים ומתפתלים כדי להסביר את מה שהם שמחו לכנות "בעיית המלכה אליזבת". הם המציאו סיבות מורכבות ומדהימות להצלחתה כריבון ולבחירות שלה בנושא הנישואין. היא הייתה הכלי של בורלי, היא הייתה הכלי של לסטר, היא הייתה השוטה של אסקס; היא הייתה חולה, היא הייתה מעוותת, היא הייתה גבר מחופש. היא הייתה בגדר תעלומה, ולכן מתבקש פתרון יוצא דופן. רק לאחרונה הסתבר למספר אנשים נאורים שהפתרון הוא אולי פשוט ביותר, אחרי הכל. שהיא אולי אחת מהאנשים הנדירים שנולדו לתוך התפקיד הנכון, ושעבורם ביצוע התפקיד היה בחשיבות עליונה.

דורותי ל. סיירס, האם נשים הן בנות אדם: מסות ממולחות ושנונות על תפקיד נשים בחברה

36

וידעתי בעצמותי שאמילי דיקינסון לא הייתה כותבת אפילו שיר אחד, אם היו לה שני תינוקות מייללים, ובעל הנחוש לדחוף לתוכה אחד נוסף, ומשק בית לנהל, וגינה לטפל בה, שלוש פרות לחלוב, עשרים תרנגולות להאכיל, וארבעה שכירים לבשל עבורם. ואז הבנתי למה הן לא נישאו. אמילי וג'יין ולואיזה. ידעתי וזה הפחיד אותי. ידעתי גם מה זה להיות בודדה, ולא רציתי להיות בודדה כל חיי. לא רציתי לוותר על המילים שלי. לא רציתי לבחור אחד על פני האחר. מארק טוויין לא היה צריך לבחור. גם צ'ארלס דיקנס לא.

ג'ניפר דונלי, אורות צפוניים

37

תמיד שואלים אותי, "מאיפה יש לך כל כך הרבה ביטחון עצמי?" אני חושבת שזה מכוונה טובה, אבל זה די מעליב. כי המשמעות היא, "לך, מינדי, יש את כל המאפיינים של אדם מהשוליים. את לא רזה, את לא לבנה, את אישה. למה לעזאזל את מרגישה שאת שווה משהו?"

38

יש שיקראו לי מורדת, אבל אני מרגישה שאני פשוט חיה את חיי כפי שאני רוצה. לפעמים אנשים קוראים לזה מרדנות, במיוחד כשאת אישה.

39

הם חשבו שהכדורים ישתיקו אותי, אך הם נכשלו. הם חשבו שהם ישנו את מטרותיי ויחסלו את שאיפותיי, אך דבר לא השתנה בי מלבד זה: החולשה, הפחד וחוסר התקווה נעלמו. במקומם נולדו כוח, עוצמה ואומץ.

40

הרבה מהכוח של פרסומות נובע מהאמונה שפרסומות לא משפיעות עלינו. הפרופגנדה האפקטיבית ביותר היא זו שלא נחווית ככזו. מכיוון שאנו חושבות שפרסומות הן מטופשות וטריוויאליות, אנחנו פחות על המשמר, פחות ביקורתיות. זה נעשה באופן כייפי, או מגוחך.

ובזמן שאנו צוחקות, לפעמים מלגלגות, הפרסומות עושות את שלהן.

41

זה מדהים כמה אנשים חושבים ש"חופש הביטוי" פירושו שנשים מחויבות להקשיב להתעללות בהן.

42

הסיבה שגזענות היא סוגיה פמיניסטית מוסברת על ידי עצם ההגדרה של פמיניזם. פמיניזם היא התאוריה הפוליטית והפרקטיקה לשחרור כל הנשים: נשים לא לבנות, נשים ממעמד הפועלים, נשים עניות, נשים מאותגרות פיזית, לסביות, נשים זקנות, בנוסף לנשים הטרוסקסואליות לבנות בעלות פריווילגיות כלכליות. כל דבר שהוא פחות מזה הוא לא פמיניזם, אלא האדרה עצמית של נשים.

43

אנו מציגים לילדות וילדים עולם שיש בו מעט מאוד דמויות נשיות. הם צריכים לראות דמויות נשיות שתופסות מחצית מן העולם, כי זהו המצב.

44

ג'נדר מיינסטרימינג, למרות חשיבותו, אינו הפתרון לאי השוויון המתמשך של נשים. מעל מאה שנים אנו נאבקות לשוויון, וההתקדמות אינה מספקת.

הסיבה היא שהמערכות בנויות ומעוצבות מראש לטובת שמירה על האינטרסים של גברים.

45

בן אינו חופשי אם אמו אינה חופשיה.
איש אינו חופשי אם אשתו אינה חופשיה.
הורים אינם חופשיים אם ילדותיהם אינן חופשיות.
החברה אינה שווה דבר אם הנשים שבה אינן שוות דבר.

46

נשים הנאלצות לאמץ את המודלים הפורנוגרפיים של גברים, ואפילו מצליחות להראות בהתאם, צפויות למפח נפש. גברים אינם צורכים פורנוגרפיה ודימויים פיקטיביים של נשים מכיוון שהם חושקים בנשים שנראות כך, כוח המשיכה של הדימוי טמון בעובדה שאלו לא באמת נשים אמיתיות, אלא דימוי דו-ממדי בצורה של אישה.

הקסם הפורנוגרפי שמהלך על גברים הוא בדיוק זה שלא מאפשר לאישה המדומיינת הזו להתעורר לחיים. התעוררותה של האישה לחיים, התהוותה לסובייקט בעל קול, תחבל בפנטזיה הגברית על אובייקט אילם וחסר ישע.

אורטל בן דיין, שיער ערווה: על פטישיזם גברי ופורנוגרפיה

47

אישה צריכה להיות שני דברים: מי ומה שהיא רוצה.

48

אני מקווה שיבוא היום שיראו בנשים חזקות משאב, לא איום.

49

החברה מחנכת גברים להתנצל על החולשות שלהם, ומחנכת נשים להתנצל על החוזקות שלהן.

50

לכל הגברים שטוענים שכבר השגנו שוויון מגדרי: אם זה היה נכון, לא היו אומרים להם "תהיה גבר" או "אל תהיה כזה נקבה" או "תגדל זוג" או "בנים אינם בוכים" או "מה אתה, ילדה קטנה?" או "איזה לפלף". כל עוד שפה כזו קיימת בחברה, אז שוויון מגדרי ידידיי, עוד לא הושג בכלל.

51

כל מי שמקדמת פמיניזם יודעת שהרוב לא מבינים סקסיזם, או שאם כן, הם לא רואים אותו כבעיה. מאסות של אנשים חושבים שפמיניזם זה תמיד ורק קשור לרצון של נשים להיות שוות לגברים. ורוב גדול מאלה חושבים שפמיניזם הוא אנטי-זכרים. חוסר ההבנה שלהם לגבי פוליטיקה פמיניסטית משקף את המציאות שרוב האנשים פשוט לומדים על פמיניזם מהתקשורת ההמונית.

52

פרסומות מציפות אותנו בדימויים של אידיאל יופי נשי, כך שכולנו לומדות כמה זה חשוב שאישה תיראה יפה. נשים לומדות מגיל צעיר מאוד מה זה דורש, ואנו מתביישות כשאנו נכשלות. וכישלון הוא בלתי נמנע, כי האידיאל הזה מבוסס על מושלמות נטולת פגמים לחלוטין.

53

התודעה הפמיניסטית אינה קלה לנשים. עדשות הפמיניזם הן חכמות ומחכימות אבל גם מכאיבות מאוד. נשים רואות דרכן את מארג הנורמות, הערכים, האמונות והמיתוסים שמעצב את חייהן ותודעתן כמוכפפות, באופן ישיר ועקיף, לגברים ולמשפחה. לפעמים הכפפתן נעשית בכוח הזרוע, אך בחברות הדמוקרטיות היא נעשית לרוב באופן מעודן המנצל את רגשותיהן וחוסר אונן. הכפפת נשים היא כה מושרשת בדימויי התרבות והדת, ותמיד עטופה במילים נאצלות ומחניפות, עד שנשים רבות מאמינות שזה מקומן הטבעי ותמצית נשיותן.

54

הכלים של האדון לעולם לא יפרקו את בית האדון. הם אולי יתנו לנו, באופן זמני, להביס אותו במשחק שלו, אבל הם אף פעם לא יאפשרו לנו להביא לשינוי אמיתי. גזענות והומופוביה הם תנאים אמיתיים בחיי כולנו, בנקודה זו. אני מעודדת כל אחת מאיתנו למצוא את המקום העמוק של ידע שנמצא בתוכה, ולגעת בטרור ובתיעוב השוני שמתגורר שם. לראות את פני מי הם עוטים. ואז, האישי כפוליטי יכול להתחיל להאיר את כל בחירותינו.

55

הגיע הזמן שנשים יפסיקו לכעוס בנימוס.

לימה בואי, זוכת פרס נובל לשלום

56

כשהשתתפתי בתוכנית הטלוויזיה הראשונה שלי, היו לי הרבה בעיות עם הרשת, כי כל הזמן היו אומרים לי שאני שמנה מידי. הפכתי לאנורקטית ממש בניסיון לשמור על העבודה הזו שממש רציתי. בסוף הם ביטלו את התוכנית שלי והחליפו אותה בדרו קארי - כי הוא כל כך רזה.

57

האמירה ש"נתנו" לנו את זכות ההצבעה מרתיחה אותי. סליחה? המאבק על זכות ההצבעה נמשך 72 שנים של התארגנות עממית-שורשית, מאומצת ובלתי מתפשרת.

58

השחרור צריך לאפשר לאישה להיות אנושית במלוא מובן המילה. הוא צריך לפתוח בפניה עולם שיהיה רחב דיו בעבור כל מה שכמה בקרבה לביטוי ולפעולה. יש לשבור את כל המחסומים המלאכותיים, ולפנות מן הדרך לחירות גדולה יותר את העקבות שהותירו מאות שנים של כניעות ועבדות.

59

אף אחד בעולם, אף אחד בהיסטוריה, לא השתחרר על ידי ציות לאמות המוסר של מדכאיו.

60

אנחנו לא צריכות להיות נשואות או אמהות כדי להיות שלמות. אנחנו קובעות לעצמנו איך ייראה האושר המיוחל שלנו.

61

כשאת גדלה כילדה, זה כאילו קיימים סביבך קווי גיר קלושים במרחק כמה סנטימטרים, כל הזמן, אותם ציירה החברה, ולפעמים הדת והמשפחה ובמיוחד נשים אחרות, שמרגישים איכשהו מושקעים בהתנהלות שלך, כאילו שהתנהגותך משליכה באופן ישיר על כל הנשים באשר הן.

מ. א. תומאס, Confessions of a Sociopath: A Life Spent Hiding in Plain Sight

62

הפמיניזם הוא שנוא מכיוון שנשים הן שנואות. אנטי-פמיניזם הוא ביטוי ישיר של מיזוגיניה; זוהי ההגנה הפוליטית לשנאת נשים.

63

כשגברים חווים דיכוי, זו טרגדיה. כשנשים חוות דיכוי, זו מסורת.

64

קודם חותכים את כנפיה, ואז מאשימים אותה כשאין היא יודעת לעוף.

65

לאישה כותבת יש כוח, ואישה בעלת כוח מעוררת פחד.

66

אני אינני חופשיה, כל עוד נותרת אישה שאיננה חופשיה, גם אם כבליה שונים מאוד משלי.

67

הרעיון הוא לא שנשים צריכות ליטול את הכוח מידיהם של גברים, זה לא ישנה דבר בעולם. העניין הוא בדיוק שצריך למגר את הרעיון הזה של כוח.

68

אישה צריכה גבר כמו שדג צריך אופניים.

69

ישנו מקום מיוחד בגיהנום השמור לנשים שאינן עוזרות לנשים אחרות.

70

אישה צריכה תמיד ללכת כמה צעדים מאחורי בעלה. אם יש לו תואר שני, עלייך להסתפק בתואר ראשון. אם הוא 1.63 מ', אל תהיי גבוהה יותר מ-1.60. אם הוא מרוויח חמש מאות רופי, שלא יהיה לך אף פעם יותר מארבע מאות תשעים ותשעה. זה הכלל היחיד שעליך לעמוד בו אם את רוצה נישואים מאושרים... אף שותפות לא יכולה אי פעם להיות שוויונית. היא תמיד תהיה מוטה לצד אחד, אז תוודאי שזה מוטה לטובת הבעל. אם המאזניים ייטו לטובתך, שאלוהים יעזור לשניכם.

שאשי דשפנדה (סופרת הודית)

71

אנחנו מלמדים ילדות בושה. תסגרי את הרגליים; תכסי את עצמך. אנו גורמים להן להרגיש כאילו בהיוולדן נקבות, הן כבר אשמות במשהו. וכך, ילדות גדלות לנשים שמשתיקות עצמן. הן גדלות להיות נשים שלא יודעות לומר את מה שהן חושבות באמת. וכשהן גדלות — וזה הדבר הנורא ביותר שאנו עושים לילדות — הן גדלות להיות נשים שהפכו העמדת פנים לאמנות.

72

אם בעיניך אישה היא פחות טהורה לאחר שנגעת בה, אולי כדאי שתעיף מבט על הידיים שלך.

קאיג'ה סאבח

73

השאלה הייתה, "מתי הרגשת בפעם הראשונה כאישה בוגרת ולא ילדה?" כתבנו את תשובותינו, וחלקנו אותן, קודם בזוגות ואחר כך בקבוצות. הקבוצה ככלל הייתה מגוונת מבחינת מוצא וגזע וכן מבחינה כלכלית, אך התשובות היו די אחידות. כמעט כולן הבינו שהן בוגרות כאשר איזה גבר עשה להן משהו מגעיל. "הלכתי הביתה משיעור בלט ואיזה בחור באוטו צעק 'תמצצי לי!'" "שמרתי על בני הדודים שלי, ואיזה בחור עבר במכונית וצעק, 'אחלה תחת'". היו בערך אפס דוגמאות בנוסח "הרגשתי בוגרת כשההורים שלי לקחו אותי לארוחה חגיגית בשל הצלחתי בדיבייט". זה היה בעיקר גברים צועקים דברים ממכוניות. האם הם יחידות סיור שנשלחות כדי להודיע שמישהי עברה את סף הילדות לבגרות? כי אם כן, אז זו הצלחה מסחררת.

74

יש לנו עכשיו דור שנולד לתוך שוויון-למחצה. הן לא יודעות איך זה היה קודם, אז הן חושבות שזה לא כל כך נורא. אנחנו עובדות. גם לנו יש תיקי מנהלים וחליפות. אני חשה תיעוב כלפי הדור הצעיר הזה. העברנו להן את הלפיד שלנו, והן סתם יושבות שם בחיבוק ידיים. הן לא מבינות שניתן ליטול מהן את מה שיש. דברים יצטרכו להחמיר לפני שהן יצטרפו למאבק.

75

ידעתי שהזכות שלנו להפיל הייתה בסכנה... כשבוש מינה את אשקרופט. אז הלכתי והשגתי לי ארבע הפלות. הצטיידתי. הרופא היה כזה, "תשמעי, את לא בהריון". אז אמרתי, "היי, תסתום ותעשה את העבודה שלך. אני מנצלת את הזכויות שלי כל עוד אני יכולה, לעזאזל."

76

ספק אם שינוי אישי אמיתי יכול להתרחש ללא תהליך מודע וכואב של ביקורת עצמית אשר נדרש כדי לדחות כוח ואגו.

77

הספר הזה הוא ספר חשוב, מניח המבקר, כי הוא עוסק במלחמה. הספר הזה, מאידך, הוא ספר זניח כי הוא עוסק ברגשותיהן של נשים.

78

תגובת הנגד האנטי-פמיניסטית החריפה באה לא כי נשים השיגו שוויון מלא, אלא מההכרה המוגברת שזה עשוי לקרות. זוהי מכה מקדימה שנועדה לעצור נשים הרבה לפני שיגיעו לקו הסיום.

סוזן פלודי, בקלאש: המלחמה הבלתי-מוכרזת נגד נשים באמריקה

79

רוב האנשים חושבים על פמיניזם כתנועה שמטרתה לגרום לנשים שוויון חברתי עם גברים. הגדרה רחבה זו מעלה שאלות בעייתיות. מאחר שגברים אינם שווים בשיטת המעמדות של עליונות הגזע הלבן, קפיטליזם, ופטריארכיה — לאילו גברים הנשים רוצות לכאורה להשתוות? האם נשים חולקות חזון משותף של שוויון? משתמע מהגדרה פשטנית זו שניתן לפטור גזע ומעמד כגורמים, בשיתוף עם סקסיזם, אשר קובעים את המידה שבה הפרט יהיה מופלה לרעה, מנוצל, או מדוכה. על האינטרסים של נשים לבנות בורגניות לגבי זכויות נשים ניתן לענות בנקל דרך הגדרות פשוטות מסיבות ברורות... אך אישה שבאה מרקע מעמדי נמוך ומעוני, ובמיוחד מי שאינה לבנה, לעולם לא תגדיר את שחרורה כהשגת שוויון עם גברים, מכיוון שבכל יום בחייה היא מתעמתת עם המציאות וההשלכות של פערים חברתיים הקיימים גם בין נשים.

80

והשאלה היא תמיד, "מתי תביאי ילדים?" ולא, חלילה, "האם את רוצה ילדים?"

קייטלין מורן, How to Be a Woman

81

למילים יש כוח. לטלוויזיה יש כוח. לעט שלי יש כוח.

82

הלב שלי פועם, ואני נושמת, ושום דבר שעשו לי אי פעם לא שינה את הדבר הזה.

83

הייתי צריכה ללמוד שלקול שלי יש ערך. ואם אני לא משתמשת בו, מה הטעם להיות בחדר מלכתחילה?

84

אי אפשר למדוד את האנושיות שלנו, אך אפשר לפעול לפיה.
האנושיות שלנו היא הליבה הזוהרת שבכולנו, היא מה שגורם לנו להרים קול לנוכח אי-צדק, גם כשהוא לא משפיע עלינו באופן אישי.
היא מה שגורם לנו להבין שמה שמיטיב עם חברינו בני האנוש הוא מה שמיטיב עמנו.

85

אנשים מתרגלים לכל דבר. ככל שאתה ממעט לחשוב על הדיכוי שלך, ככה הסיבולת שלך אליו גדלה. כעבור זמן, מתחילים לחשוב שזה פשוט המצב הנורמלי.
כדי להשתחרר, אתה חייב להיות מודע באופן חד להיותך עבד.

86

כדי לחולל שינוי, צריך לקחת את הצעד הראשון. אנו ניכשל רק כאשר נפחד לנסות.

87

פמיניזם עוסקת בכל כך הרבה יותר משוויון מגדרי, וכל כך הרבה יותר ממגדר. פמיניזם חייבת לכלול מודעות לקפיטליזם... וגזענות וקולוניאליזם ופוסט-קולוניאליות, ואייבליזם ויותר מגדרים ממה שיכולנו לתאר ויותר סוגים של מיניות ממה שאי פעם חשבנו שנוכל לנקוב בשמם.

88

הפמיניזם הוביל את הדרך בהסרת ההילה המסתורית של יחסי אישות, בהתעקשותו התקיפה שאלו פוליטיים במהותם.

89

פמיניזם הוא האמונה שעל אף שנשים וגברים במהותם שווי ערך, ברוב החברות גברים זוכים לזכויות יתר כקבוצה. כתוצאה, תנועות חברתיות נחוצות כדי להשיג שוויון פוליטי בין המגדרים, מתוך ההבנה כי מגדר תמיד מצטלב עם היררכיות חברתיות אחרות.

90

כל סוגיה היא סוגיית נשים. גזענות היא סוגיית נשים, כמו גם אנטישמיות, עקירת פלסטינים מבתיהם, פיתוח הפריפריות, אקולוגיה, רדיפת לסביות, ופרקטיקות נצלניות של תאגידים בינלאומיים.

91

אם יש לכם ביקורת על המאבק שלנו, כדאי מאוד שיהיה לכם עבר מרשים של ביקורת על הדיכוי שלנו.

92

התפישה שלנו לגבי מה זה בנאדם תלויה באופן בעייתי על היות שני מגדרים קוהרנטיים. כך שאם מישהו לא מתיישר באופן מוחלט לנורמה הגברית או לנורמה הנשית, האנושות הבסיסית שלהן מוטלת בספק.

93

אם מקרי הגירושין התרבו פי אלף, אל תאשימו את תנועת הנשים, האשימו את תפקידי המגדר המיושנים שעליהם התבססו הנישואין שלנו.

94

אם תבוא אורחת ממאדים היא תהיה בטוחה שרק גברים גרו במדינת ישראל לאורך הדורות, שאם לא כן הרי גם נשים שחיו כאן היו מונצחות בשמות רחובות, לא? למרבה הצער, הגברים שעמדו לאורך ההיסטוריה בראשות הוועדות לא הבחינו שהיו וישנן כאן גם נשים שעשו דברים גדולים למען המדינה ולכן אין ברירה אלא לוודא שיעשה תיקון משמעותי בעניין הזה. כשהצעת החוק תעבור יתברר פתאום שיש המון נשים ראויות וגם רחובות פנויים לקרוא על שמן, כמו שראוי שיעשה

מרב מיכאלי, על הצעת החוק לפיה נשים תהיינה מונצחות בשמות רחובות ברמה של 40%

95

בגיל הרך, האישה השחורה מותקפת בידי כל כוחות הטבע הידועים, ובה בעת היא נקלעת לאש הצולבת המשולשת של דעות קדומות גבריות, שנאה לבנה נטולת הגיון, והיעדר כוח שחור.

העובדה שהאישה השחורה הבוגרת מתפתחת לדמות בעלת כוח אדיר, פוגשת בתגובות נדהמות, בסלידה, ואף באגרסיביות. זה לא מתקבל משום מה על הדעת שזו תוצאה ישירה של המאבק בו ניצחו השורדות, ושזה צריך לעורר כבוד אם לא הערצה נלהבת.

96

אם מגדר הוא באמת מובנה, אם ילדות וילדים הם פשוט שונים באופן טבעי, ובאופן טבעי אוהבות דברים שונים, רוצים דברים שונים, מתנהגות אחרת, אז למה צריך להשקיע כל כך הרבה מאמץ, כל כך הרבה עבודה, בלהפריד בינם/ן? אם מגדר היה מובנה, לא היה צריך חיברות מגדרי. כל אחת/ד הייתה בוחרת מה שנכון לה, וכל הבנות היו בוחרות את אותו הדבר, וכל הבנים היו בוחרים את ההפך. לא היינו צריכים אי פעם לומר לילדה או ילד "זה לא בשבילך! זה של בנות/בנים".

Blibli, "Kids Don’t Have Gender Identities"

97

כל בני האדם נולדים עירומים.
כל השאר – זה דראג.

98

ראיתי נשים עובדות שעות על גבי שעות בעבודות בזויות, כדי לקנות פריטים יקרים לבתיהן, לבני זוגן או לילדיהן, וראיתי כיצד הן מעניקות עדיפות משנית לכישרונותיהן הניכרים. ראיתי נשים שהתעקשו לנקות כל פינה בבית לפני שהתיישבו לכתוב...ואת יודעת, בניקיונות יש משהו משונה... הם לעולם לא נגמרים. הדרך המושלמת לעצור אישה.

אישה צריכה להיזהר ולא להניח לאחריות יתר (או מהוגנות יתר) לגנוב ממנה את המנוחות, ההפסקות וההנאות היצירתיות ההכרחיות לה. עליה לנהוג בתקיפות ולומר לא למחצית מהדברים שהיא סבורה שהיא "צריכה" לעשות. האמנות לא נועדה להיווצר רק ברגעים גנובים.

99

אונס הוא הפשע היחיד עבורו הטענה שהפיתוי לביצוע הפשע היה גדול מדי כדי לא לבצע אותו נחשבת להגנה.
עבור כל פשע אחר, זה נקרא "הודאה".

מ. טומיי

100

נשים רבות אשר הטפתי להן את משנת החירות ענו לי חלושות, "אבל מי יתמוך בילדים?" נראה לי שאם טקס חתונה הוא הכרחי כהגנה כדי להבטיח תמיכה כפויה בילדים, אז את מתחתנת עם אדם שאת חושדת בו, שתחת תנאים מסוימים, יסרב לתמוך בילדיו, וזה מצב ביש. כי את נישאת לאדם שאת כבר חושבת שהוא נבל. אבל אני איני סבורה שרוב הגברים הם יצורים כה נמוכים.

101

המטרה הסופית של הפמיניזם חייבת להיות... לא רק מיגור הפריבילגיה הגברית, אלא ההבחנה המינית עצמה: להבדלים גניטליים בין בני אנוש כבר לא תהיה משמעות חברתית.

102

אמהות הפכה למהות החוויה הנשית, המוערכת מעל הכל: נתינת חיים זה ה-דבר. פרופגנדת "פרו-אמהות" אף פעם לא הייתה קיצונית יותר. הם בוודאי צוחקים, בהחלת ההגבלה הכפולה הזו: "תעשי תינוקות, זה נפלא, את תרגישי מסופקת ונשית יותר מתמיד," אבל תעשי את זה בחברה שבצניחה, בה לא ניתן לשרוד ללא עבודה בשכר, אך עבודה כזו לא מובטחת, ובמיוחד לא לנשים. תלדי בערים שם דיור זה עניין בלתי יציב, בתי ספר מזמן כבר ויתרו, וילדים נתונים להתקפות מנטליות ברוטליות מטלוויזיה, פרסומות, האינטרנט, ויצרני משקאות מוגזים וכן הלאה. בלי ילדים לעולם לא תגשימי את עצמך כאישה, אך לגדל ילדים בתנאים סבירים זה כמעט בלתי אפשרי.

וירז'יני דספנט, "תאוריית קינג קונג"

103

שוק הניתוחים [האסתטיים] הוא דמיוני, מכיוון שאין שום דבר שאינו כשורה בפניהן וגופן של נשים ששינוי חברתי לא יפתור; אז הכנסתם של המנתחים תלויה בעיוות הדימוי העצמי של נשים, והכפלת שנאתן העצמית.

104

האנושות מורכבת משני מינים, גברים ונשים. האם זה אפשרי שהאנושות תצמח על ידי שיפור חלק אחד בלבד, תוך התעלמות מהחלק השני? האם זה אפשרי שכאשר חצי מגוף כבול לקרקע, שהחצי השני ימריא למרומים?

105

ככל שגברים מרוויחים זמן, עצמאות, או חופש כתוצאה מעבודות שנשים עושות בזירה הביתית, כך יש להם פחות תמריץ להשתנות.

106

כדי להבין פמיניזם, מן ההכרח קודם כל להבין סקסיזם.

107

הפמיניזם הרדיקלי הביא ספקנות בסיסית לגבי מושגי ה"טבעי" וה"נורמלי", והבנה שלהם כמושגים שבעצם משמשים לתמוך ולשמר יחסי שליטה. כל פעם ששומעים "טבעי" או "נורמלי", צריכה להידלק נורת אזהרה, ולהבין שיש כאן איזה מכבש אידאולוגי שפועל עלינו.

הפמיניזם הבין את זה דרך השימוש של המונח "טבעי" ביחס לחלוקה גבר/אישה - מה טבעי או לא טבעי עבור גברים או נשים לעשות. כמו שפעם היה נחשב שהשכלה עבור אישה זה לא טבעי, ועלול לפגוע לה ביכולת הרבייה.

אז הפמיניזם נאלץ לצאת נגד מה שנתפש כטבעי לנשים, בהבנה של "טבעי" כמה שמסתיר מאחוריו את הפוליטי.

108

... אמהות הפכה למהות החוויה הנשית, המוערכת מעל הכל: נתינת חיים זה ה-דבר. פרופגנדת "פרו-אמהות" אף פעם לא הייתה קיצונית יותר. הם בוודאי צוחקים, בהחלת ההגבלה הכפולה הזו: "תעשי תינוקות, זה נפלא, את תרגישי מסופקת ונשית יותר מתמיד," אבל תעשי את זה בחברה שבצניחה, בה לא ניתן לשרוד ללא עבודה בשכר, אך עבודה כזו לא מובטחת, ובמיוחד לא לנשים. תלדי בערים שם דיור זה עניין בלתי יציב, בתי ספר מזמן כבר ויתרו, וילדים נתונים להתקפות מנטליות ברוטליות מטלוויזיה, פרסומות, האינטרנט, ויצרני משקאות מוגזים וכן הלאה. בלי ילדים לעולם לא תגשימי את עצמך כאישה, אך לגדל ילדים בתנאים סבירים זה כמעט בלתי אפשרי.

וירז'יני דספנט, תאוריית קינג קונג

109

אז הפמיניזם נאלץ לצאת נגד מה שנתפש כטבעי לנשים, בהבנה של "טבעי" כמה שמסתיר מאחוריו את הפוליטי.

110

האמת תשחרר אותך, אבל קודם היא תרגיז אותך.

111

אמרתי לו שיש לי, כנראה, גישה שונה לנישואים מהמקובל בחברה; שאני חושב על אישה כסוכנת חופשייה בדיוק כמו גבר, ושהיא נולדת חופשייה, ואם הייתה יכולה להתנהל כך, הייתה נהנית מחירותה באותה מידה ובאותם אופנים שגברים עושים; אך שחוקי הנישואים לא מתואמים לכך, ושהאנושות בימינו פועלת מתוך עקרונות הפוכים, הדורשים שאישה תתן עצמה לגמרי, תתנתק מעצמה את תוך הנישואים, ותיהפך, במקרה הטוב, לסוג של משרתת נעלה, מהרגע שלקחה לה גבר... שמהות חוזה הנישואים הוא, בקיצור, לא יותר מאשר ויתור על חירות, רכוש, סמכות, ועל הכל לטובת הגבר, והאישה נותרת לא יותר מאישה מאותו הרגע ועד עולם - כלומר, במילים אחרות - שפחה.

112

גברים מתוגמלים על אימוץ פרקטיקות של אלימות בכמעט כל זירה - בכסף, בהערצה, הכרה, הידור, וסגידה מאת אחרים שמכבדים את הגבריות הקדושה והמוכחת שלהם. בתרבות הגברית, המשטרה היא הרואית, וכמו כן הפושעים; גברים אשר אוכפים את הסטנדרטים הם גיבורים וגם אלה שמפרים אותם הם גיבורים.

113

היו מיליטנטית בדרך משלכן! מי שיכולה לשבור חלונות, שתשבור אותם. מי שיכולה עוד יותר לתקוף את האליל הסודי שהוא רכוש... שתעשה כן. ומילתי האחרונה לממשלה: אני מסיתה את המפגש הזה למרד. קחו אותי אם רק תעזו!

114

לגרום למישהי להרגיש מחויבת, לחוצה או מאולצת לעשות משהו בעל אופי מיני שהיא לא רוצה, זו כפייה מינית. זה כולל ניסיונות חוזרים ונשנים למגע מיני כאשר כבר סירבה לך. אף אחת לא חייבת לך סקס, אי פעם; ולא זה לא, תמיד.

מיה ימנוצ'י

115

בעיניהן של נשים טרנסיות, אני רואה חוכמה שיכולה לבוא רק מהצורך להילחם על זכותך להיות מוכרת כנקבה, כוח גולמי שמגיע מהתעקשות בלתי מתפשרת על זכותך להיות נשית בעולם שאינו מסביר פנים.

ג'וליה סרנו, Whipping Girl: A Transsexual Woman on Sexism and the Scapegoating of Femininity

116

במחאות עירום, אותו הגוף שמוחפץ ואשר נתון לבדיקות ומישטור אינסופיים, משמש ללקיחת הכוח בחזרה.

Malebo Sephodi, Miss Behave

117

כל הנשים גדלות משנותיהן המוקדמות ביותר באמונה כי אידיאל האופי שלהן הוא ההפך הגמור מזה של גברים; לא רצון עצמי, ולא שליטה על עצמן, אלא כניעה והתמסרות לשליטה של אחרים. כל המוסר מורה להן שזה הטבע שלהם לחיות עבור אחרים, לבצע ביטול עצמי מוחלט, ולא לחיות חיים חוץ מאשר מה שמתאפשר להן באמצעות מי שרגשותיהן נתונות לו.

118

העלאת מודעות פמיניסטית לא דחפה נשים באופן משמעותי לכיוון של פוליטיקה מהפכנית. לרוב, היא לא סייעה לנשים להבין קפיטליזם - כיצד הוא פועל כשיטה שמנצלת עבודה נשית ובעלת קשר עז עם דיכוי סקסיסטי. היא לא עודדה נשים להמציא או לדמיין שיטות פוליטיות חדשות. היא לא תקפה את המטריאליזם וההתמכרות של החברה שלנו לצרכנות יתר. היא לא הראתה לנשים כיצד אנו נשכרות מניצול ודיכוי של נשים וגברים ממקומות אחרים בגלובוס, או לימדה אותנו איך להתנגד לאימפריאליזם. והכי חשוב, היא לא עימתה נשים באופן מתמשך עם ההבנה שהתנועה הפמיניסטית תצליח למגר דיכוי סקסיסטי רק אם נהיה מחויבות למהפכה, להקמת סדר חברתי חדש.

בל הוקס, Feminist Theory: From Margin to Center

119

מחויבות לשוויון מגדרי עם גברים היא מחויבות להפוך לעשיר במקום העניה, לאנס במקום הנאנסת, לרוצח במקום הנרצחת. אני מבקשת מחויבות אחרת - למיגור העוני, האונס והרצח; כלומר, מחויבות לסיום המערכת הדכאנית שנקראת פטריארכיה.

120

אחת התפניות המשמעותיות והמטרידות יותר בשיח הגאו-פוליטי היא הניכוס של השפה של הפמיניזם על ידי דמויות שלפני עשר או חמש עשרה שנים היו יוצאים בקול נגד כל מה שהפמיניזם מייצג. הפלישות לאפגניסטן ולעיראק הוצדקו על ידי קריאה לשחרור נשים, והשיח הפמיניסטי הועלה במפורש.

נינה פאוור, One Dimensional Woman

הפלישות של ארצות הברית הפכו את עבודתן של פמיניסטיות מוסלמיות לקשה יותר. הדבר האחרון שהן צריכות זה שזכויות נשים ימותגו ככלי של הפולשים והכובשים והאימפריאליסטים התרבותיים.

121

זה חבל שכל תולדותיה של אישה יהיו על גברים: בהתחלה בנים, ואז עוד בנים, ואז גברים, גברים, גברים. זה מזכיר לי את ספרי הלימוד שלנו בהיסטוריה, שמספרים רק על מלחמות ובחירות, מלחמה אחר מלחמה, ועל תקופות השלום שביניהן, כאשר היו, פשוט פוסחים עליהן.

אליזבת קוסטובה, The Swan Thieves

122

האתגר הפמיניסטי היה גורף: הוא חבק את החינוך והכיבוש, יחד עם מעמד משפטי, פוליטי וחברתי. הוא אפילו העז להעלות את נושא השוויון ביחסים אישיים, ובמיוחד בזוגיות. אסרטיביות כזאת הייתה מטרידה יותר מן האיום הגזעי, משום שהיה אינטימי ומיידי: גברים לבנים מועטים חיו עם שחורים, אך רובם חיו עם נשים.

סינתיה ראסט, Sexual Science: The Victorian Constuction of Womanhood

123

איך שאמא שלי הסבירה לי את זה, זה שהגבר המסורתי רוצה אישה כנועה, אבל הוא אף פעם לא מתאהב באישה כנועה. הוא נמשך לנשים עצמאיות. "הוא כמו אספן של ציפורים אקזוטיות," היא אמרה. "הוא רק רוצה אישה שהיא חופשיה, כי זה החלום שלו להכניס אותה לכלוב."

טרוור נואהBorn a Crime: Stories From a South African Childhood

124

אישה שחורה שעושה אמנות זה אקט חתרני. כל סיפור שאני מספרת כאישה זה אקט פוליטי, גם אם אני רוצה לספר "סיפור אהבה מטופש". העובדה שהוא קיים דרך מבטי היא רדיקלית.

125

הכישלון של הפמיניסטיות האקדמיות להכיר בשוני ככוח מכריע הוא כישלון לעבור את השיעור הפטריארכלי הראשון. בעולמנו, "הפרד ומשול" חייבים להפוך ל"הגדרה והעצמה

126

הגאונות בכל מערכת של עבדות נמצאת בדינמיקה שמבודדת את העבדים אחד מן השני, ומערפלת את המציאות של תנאים משותפים, וגורמת לכך שהתמרדות מאוחדת נגד המדכא לא יעלה כלל על הדעת.

127

אנחנו מדברים על כמה נשים נאנסו בשנה שעברה, לא על כמה גברים אנסו נשים. אנחנו מדברים על כמה בנות בבית הספר הוטרדו בשנה שעברה, ולא כמה בנים הטרידו בנות. אנחנו מדברים על כמה נערות נכנסו להריון... בשנה שעברה, במקום לדבר על כמה גברים ונערים הכניסו נערות להריון.
אז אפשר לראות בנקל כיצד יש לשימוש בשפה פאסיבית השפעה פוליטית. הוא מוריד את המיקוד מגברים ונערים ושם אותו על נשים ונערות. אפילו המינוח "אלימות נגד נשים" הוא בעייתי. זו הבנייה פאסיבית; אין סוכן פעיל במשפט. זה דבר רע שקורה לנשים, אבל כשמסתכלים על המונח, "אלימות נגד נשים", אף אחד לא עושה להן את זה. זה פשוט קורה להן... גברים הם אפילו לא חלק מזה!

128

כך אלפים מתוכן מוקרבות, הן על ידי הוריהן והן על ידי עצמן, שכן אילו היו מחונכות על ערכי העצמאות והכבוד העצמי אותו היא מקנה, ולו היו מסוגלות להתפרנס בכוחות עצמן, הן היו מסרבות בבוז לפגוע בקדושתן של הרגשות שניתנו להן על ידי האל, וזאת רק כדי להבטיח את תחושת הביטחון שקיימת בתא המשפחתי... שכן לפעול בצורה מוסרית, מתוך נאמנות לאל ולעצמנו בעוד הלחם שעל שולחננו תלוי לחלוטין באלו אשר דעתם שונה משלנו, אשר משתמשים במלוא השפעתם כדי להפחית מחשיבותנו ולהכניע אותנו לשיפוטם, הרי שזהו אחד מההישגים הגבוהים והנדירים ביותר של האישה.

129

אנחנו הרי געש. כשנשים מספרות את החוויות שלהן כאמת, אמת אנושית, כל המפות משתנות. נוצרים הרים חדשים.

130

איך אני אמורה לתמרן את דרכי בחיים בתוך מערכת שהיא בעיניי כה אלימה, אך נראית כה נורמלית לכל כך הרבה אנשים?

Malebo Sephodi, Miss Behave

131

פמיניזם סקס-פוזיטיב חובק את כל טווח המיניות האנושית ומבוסס על הרעיון שחופש מיני הוא מרכיב חיוני בחופש של נשים.

מדיסון יאנג

132

ההנחה שנשים בחיג'אב הן פחות נאורות או פחות מועצמות מאלו שלובשות מכנסונים היא – במקרה הטוב – יהירה. פמיניזם אמור להלחם על זכותן של כל הנשים לחיות כפי שהן בוחרות, ולא על כך שכל הנשים יחיו את בדיוק אותם החיים, כאילו אנחנו חלק ממשחק סימס.

 Luvvie Ajayi, I'm Judging You: The Do-Better Manual

133

כל אישה יודעת על מה אני מדברת. זו ההנחה שמקשה, לעתים, על נשים בכל תחום; שמונעת מנשים להשמיע קול, ולהישמע כשהן כן מעזות; שרומסת נשים צעירות לשתיקה על ידי ההצבעה, באותו האופן שקורה עם הטרדות רחוב, שזהו לא העולם שלהן. שמחנכת אותנו לספק עצמי והגבלה עצמית בדיוק כפי שהיא תומכת בבטחון-היתר הלא מבוסס של גברים.

134

זה שאת תומכת בשוויון זכויות לא הופך אותך לפמיניסטית.

האנטר אבלון

135

האישה היא השפחה של העבד

136

שלי ושלכם – שלה הוא!

138

אמיתות חדשות מתחילות ככפירה

The Heretics (הכופרות, קולקטיב אמנות פמיניסטית)

139

בכל פעם שנשים, אם כפרט או כקבוצה, מרהיבות עוז לנפץ חומות בצורות של שתיקה, להסיר מנגנוני הגנה, להשמיע קול ולעשות צעד קדימה במטרה משותפת להפסקת התופעה החברתית ארוכת השנים של ניצולן המיני, מתגבש גל נגד – המובל בעיקר על ידי מי שניתן להבין את פועלם כביטוי לרצון להגן על כוחם הסימבולי והממשי במערך החברתי.

ד"ר שלומית ליר

140

פורטל:פמיניזם/ציטוט נבחר/140

141

פורטל:פמיניזם/ציטוט נבחר/141

142

פורטל:פמיניזם/ציטוט נבחר/142

143

פורטל:פמיניזם/ציטוט נבחר/143