שיחת משתמש:נעם דובב/ארכיון 2020

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת נעם דובב בנושא ברוך שובך

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מפגש חורף[עריכת קוד מקור]

לאור בקשתך - נפתחה הצבעה מחודשת על מיקום מפגש החורף דרור - שיחה 16:21, 6 בינואר 2020 (IST)

בעבודה מתיישנת[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

הצבת תבנית "בעבודה" על הערכים "אליפות ישראל בשחמט 2018" ו-"אקו-פואטיקה" ולא ערכת אותם מזה זמן מה. אם העבודה על הערכים למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה על הערכים. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, אזי זו תזכורת, ואם החלטת, למרבה הצער, לזנוח את העבודה על הערכים, יש להסיר את התבנית ולהחליפה, במידת הצורך, בתבניות תחזוקת ערכים מתאימות.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ב בטבת ה'תש"ף • 12:14, 9 בינואר 2020 (IST)

לקויות שמיעה ישראליות[עריכת קוד מקור]

שלום ותודה לך על יצירת הקטגוריה ועל העברת הערכים לקטגוריה זו.
המונח "לקויי שמיעה" אינו בשימוש בקהילת החירשים וכבדי השמיעה. במקום זה הם משתמשים בביטוי "כו"ח" (כבדי שמיעה וחירשים), שבו נעשה שימוש רחב בקהילה, בדומה לשימוש במונח "להט"בים".
הצעתי לשנות את שם הקטגוריה ל"חירשים וכבדי שמיעה" וההצעה לא התקבלה. הנימוק שעלה בדיון היה "פרשנות אישית". כלומר, אי אפשר לדעת אם חבר קהילה מעדיף להגדיר את עצמו כ"כבד שמיעה" או כ"לקוי שמיעה", כמו עוזי כהן למשל, או להבדיל בטהובן וגויה. משום כך הושאר המונח הג'נרי. Chenspec כתבה שפנתה לארגון "בקול" והם לא ענו לה. עכשיו גם "בקול" מגדיר את עצמו ככבדי שמיעה ומתחרשים, ולא כלקויי שמיעה. אני מקווה ש-Idogranot, שכתב את הערכים על תמי אסולין ועל אחיה קמארה, יוכל לשפוך אור על ההגדרה. דוריאןDGW – Talk 11:24, 11 בינואר 2020 (IST)

תודה. אכן יש צדק בדבריך. בעבר היה נהוג לכנות את האנשים החירשים וכבדי השמיעה בשם כולל "לקויי שמיעה", אך בשנים האחרונות כמעט ואין שימוש במונח "לקוי שמיעה": האנשים החירשים אינם רואים את עצמם "לקויים". אנשים כמו תמי אסולין, או שירלי פינטו, או אסיה יוחנני עליהן יש ערכים בויקיפדיה בעברית, הן נשים חירשות, דוברות שפת הסימנים. בכדי למנוע פרשנות אישית, ניתן לקבוע כי שאנשים שנולדו חירשים והם דוברי שפת הסימנים, יוגדרו אנשים חירשים, ואילו אנשים שחלה להם ירידה בשמיעה עכ הגיל כמו עוזי כהן למשל, יוגדרו אנשים כבדי שמיעה. Idogranot - שיחה 16:17, 11 בינואר 2020 (IST)
נעם, אני מאוד מודה לך על הקטגוריה החדשה. משה שם טוב ואמנון דמתי הם חירשים ישראלים. אני סבור שמכיוון שהם שניים, ניתן להשאיר אותם בקטגוריית כבדי שמיעה ישראלים. מה דעתך? תודה שוב, דוריאןDGW – Talk 00:46, 12 בינואר 2020 (IST)
דוריאן ועידו, קיבלתי את דבריכם ושמחתי לסייע ביצירת קטגוריות מתאימות ושיוך ערכים אליהן. יצרתי גם קטגוריה קטגוריה:חירשים ישראלים ושייכתי אליה בנוסף למשה שם טוב ואמנון דמתי גם את איאד שלאבי. אני סבור שלקטגוריה יש פוטנציאל גדילה. נעם דובב - שיחה 01:05, 12 בינואר 2020 (IST)
תודה על יצירת הקטגוריה, מסכים שאכן יש לה פוטנציאל גדילה. Idogranot - שיחה

תאריך לידה[עריכת קוד מקור]

שלום שוב, נשואת הערך כתבה לי בפרטי את תאריך הלידה המלא שלה. האם זה קביל? דוריאןDGW – Talk 11:36, 11 בינואר 2020 (IST)

היי דוריאן, כן. אענה בהמשך לפנייתך הנוספת בעניין החשוב מאוד. נעם דובב - שיחה 13:58, 11 בינואר 2020 (IST)

חיים אפטר[עריכת קוד מקור]

לילה טוב נעם, מה דעתך על ערך על חיים אפטר?
לעניין זה ראה נא את הכתוב כאן: "אציין רק שאני מקווה ששחזור הערך לא יתפרש כתקדים לכך שכל יו"ר של אגודת החירשים זכאי בהכרח לערך". מתייג גם את Lostam. תודה, דוריאןDGW – Talk 22:37, 12 בינואר 2020 (IST)

ייתכן ויש לו חשיבות אם אכן ייסד את הפדרציה העולמית של החרשים. צריך מקור לכך (כמו גם לשאר הדברים שנכתבו בפוסט), וצריך לוודא שאכן מדובר על ארגון עולמי רציני שהוקם והמשיך לפעול לאורך תקופת זמן משמעותית. Lostam - שיחה 10:31, 13 בינואר 2020 (IST)
שלום Lostam, מקריאת הערך על הפדרציה באנגלית, זה נראה לי קצת כמו ברווז. אני יודע שהוא יסד את הארגון העולמי לחירשים יהודים (ארגון אחר), אך לא את הפדרציה. לפי עצתך אני יורד מהעניין, אלא אם לנעם תהיה דעה אחרת. דוריאןDGW – Talk 11:14, 13 בינואר 2020 (IST)

תיקון "לעתים" ל-"לעיתים" באופן שגוי[עריכת קוד מקור]

נעם שלום :) לאחרונה תיקנת ערך שכתבתי ושינית את המילה "לעתים" ל-"לעיתים" בכתיב מלא. אני מפנה אותך לדף ויקיפדיה:ייעוץ לשוני/ארכיון 15 שם מופיע כי לפי כללי הכתיב הנכונים יש לכתוב את המילה בכתיב חסר, כפי שכתבתי אותה במקור: לעתים. אני משנה את התיקון חזרה ודע להבא שזו צורת הכתיב הנכונה. תודה ויום נעים! MoriCher - שיחה 12:19, 15 בינואר 2020 (IST)

(תגובת עובר אורח מזדמן): @MoriCher:: טעות בידך. הדיון אליו קישרת הוא מ-2009. בינתיים זרמו קצת מים, אפילו בירקון המסכן, וכל מיני דברים השתנו, ובפרט ההחלטה בוויקיפדיה איך לאיית את המילה הזו. ראי נא ויקיפדיה:בוט/בוט_החלפות/ארכיון_38#101_עד_151. לא נורא אם לא תחזירי את התיקון/קלקול השגוי שעשית - מן הסתם במוקדם או במאוחר יזדמן לשם בוט או עורך שמפעיל צ'קטי, והכתיב יחזור לתקנו, ותגובתי הארוכה כאן (סליחה, נעם) באה בעיקר כדי לומר לך לא להמשיך להסיר את היו'ד מהמילה הזו - כיום זה נחשב פו פה. בברכה - קיפודנחש 00:16, 18 בינואר 2020 (IST)
שלום MoriCher,
גם אני שמתי לב כעת לדיון הנוכחי. לצערי, האקדמיה החליטה לשנות את כתיב המילה, ו"לעתים" אמורה כיום להיכתב "לעיתים" (למורת רוחי, אני חייב לציין), כך שהתיקון של נעם היה נכון, על פי כללי האקדמיה הנוכחיים... אני מצר על ההחלטה הנוכחית של האקדמיה, ועל החלטות נוספות ברוח זו. אלדדשיחה 00:48, 18 בינואר 2020 (IST)
תודה למתקנים, אני חייבת להודות שזה לגמרי הלם בשבילי כי במשך שנים כתבתי ככה... תודה על ההבהרות ואדע כמובן להבא! נעם עמך הסליחה :) MoriCher - שיחה 09:46, 19 בינואר 2020 (IST)

פרמטרים[עריכת קוד מקור]

אהלן.

נעם, בעריכתך זו יצרת שגיאה טכנית קלה (שעדיין קיימת בערך). זה לא פשע ולא עוון, והנזק אינו גדול מנשוא, אבל מהעובדה שהשארת את התקלה, עולה השערה סבירה שאתה לא מודע לתקלה. אם אתה כן מודע לה, ובחרת להשאיר אותה למרות זאת, לא אנסה לשכנע אותך אחרת. אם ההשערה נכונה, ובאמת אינך רואה את השגיאה, הרשה לי להציע לך להפעיל את גאדג'ט "הראה הודעות שגיאה ממערכת בדיקת הפרמטרים" מהעדפות ← גאדג'טים => ניטור, כדי שתוכל לראות את החיווי שיוצרות שגיאות מסוג זה. בברכה - קיפודנחש 00:04, 18 בינואר 2020 (IST)

שינוי שם ערך[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, נעם. לדעתי נחפזת מעט עם ההעברה, מכיוון שכבר היו דיונים על שם הערך ורצוי לתת לדיון יותר משעות ספורות. תויגו לשם בעלי ידע, וייתכן שתעלינה טענות נוספות.

אבל סיבת הגעתי הנה היא שונה: אם אתה מעביר שם של דף, יש לבצע מספר פעולות נוספות:

  1. הסרת תבנית שינוי השם מדף השיחה;
  2. הסרת קישורים לדף השיחה הישן מדפים אחרים;
  3. בקשה למחיקת דף השיחה הישן – בוק:במ או על ידי הצבת תבנית {{מחק}} במקום ההפניה.

בברכה, דגש חזק - שיחה 21:37, 22 בינואר 2020 (IST)

ערב טוב, דגש חזק. מעריך את שינוי הגישה שלך כלפיי, הבא לידי ביטוי בפנייה העניינית והמכובדת. ייתכן שנחפזתי מעט, מקבל זאת. לקחתי את תשומת ליבי גם אל הנקודות הנוספות הנכונות שהעלית ואשתדל לבצע אותן בפעמים הבאות (פעולה שכן ביצעתי - שיניתי את שם הערך גם בוויקינתונים). נעם דובב - שיחה 21:58, 22 בינואר 2020 (IST)
(הבאה או הבא? מן הסתם שהאוגד הוא "שינוי" ולא "גישה"). אתה מטפל בזה? דגש חזק - שיחה 22:07, 22 בינואר 2020 (IST)
תודה, טופל. נעם דובב - שיחה 22:12, 22 בינואר 2020 (IST)

ספי קרופסקי[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "ספי קרופסקי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ז בטבת ה'תש"ף • 02:02, 24 בינואר 2020 (IST)

הבעת תודה[עריכת קוד מקור]

נעם היקר, תודה מקרב לב על טיפולך המסור בערך הנוגע לאוה-ליסה מנר שהעליתי הערב. אשתדל להעלות ערכים נוספים בעתיד הקרוב ואהיה אסיר תודה אם אזכה שוב לעשייתך המצוינת בהתאמת החומר לנהוג בוויקיפדיה. מאחל לך כל טוב, רמי סערי - שיחה 00:07, 26 בינואר 2020 (IST)

ג'ייקוב ברנט[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "ג'ייקוב ברנט" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • א' בשבט ה'תש"ף • 11:40, 27 בינואר 2020 (IST)

תודה, גם בערך: "אלכס המילטון". לילה טוב, ידידיה צבאןשיחה • א' בשבט ה'תש"ף • 22:57, 27 בינואר 2020 (IST)
ראיתי שביצעת מספר תיקונים קטנים, אך נראה שאינך ממשיך. הסרתי גם בהמילטון. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ה' באדר ה'תש"ף • 19:07, 1 במרץ 2020 (IST)

ארכוב לכבוד ההודעה ה-300?[עריכת קוד מקור]

שלום, עכשיו דף השיחה שלך מונה 300 הודעות שמתפרסות על פני שבע שנים. אולי תקדיש כמה דקות לארכב את דף השיחה לנוחות הכל?--‏Yoavd‏ • שיחה 20:29, 30 בינואר 2020 (IST)

הוועד להגנת היהודים בבלגיה[עריכת קוד מקור]

נעם שלום, הוספתי קישור כך שהערך כבר לא יתום. אשמח להסרת התבנית שהערך יתום. תודה Rutituti - שיחה 11:14, 8 בפברואר 2020 (IST)

היי רותי. יפה מאוד. הסרתי את התבנית. נעם דובב - שיחה 18:12, 8 בפברואר 2020 (IST)

עריכה והגהה של הערך "נוירואסתטיקה"[עריכת קוד מקור]

היי, אני חושבת שבטעות ביטלתי את העריכה שביצעת לערך שלי נוירואסתטיקה, מכיוון שהייתה התנגשות עריכות אחרי שהוספתי לו כמה פסקאות. אשמח אם תעבור עליו שנית ותעשה את תיקוני ההגהות שעשית, לא מצאתי דרך לשחזר את התיקונים בלי להוריד את כל מה שהוספתי... תודה MoriCher - שיחה 17:51, 10 בפברואר 2020 (IST)

Request[עריכת קוד מקור]

Hello.

Can you remove the private Turkish airline אטלס גלובל - in case it is present - in the נמל התעופה הבינלאומי זברטנוטס and נמל התעופה איסטנבול articles? The airline went bankrupt yesterday and there are no longer any flights between Turkey and Armenia. Here is one source out of many: https://ftnnews.com/news-from-turkey/38827-atlasglobal-goes-bankrupt-ceases-operations You can check the internet for this news as well.

Yours sincerely, Sondrion - שיחה 17:35, 13 בפברואר 2020 (IST)

ערים עתיקות[עריכת קוד מקור]

לגבי חיפה, אכן קשה להגדיר היכן עברו הגבולות אבל לגבי עכו נראה לי שצריך לעשות ערך נפרד מאחר ויש לאזור הזה גבולות ברורים עם חומה. PilpelShata - שיחה 22:19, 16 בפברואר 2020 (IST)

נתיב הו צ'י מין[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "נתיב הו צ'י מין" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ה' באדר ה'תש"ף • 19:07, 1 במרץ 2020 (IST)

פנטי הולפה[עריכת קוד מקור]

שלום ותודה רבה על עריכתך המצוינת לערך המתייחס להולפה. בעקבות התבנית המתייחסת להיעדר מקורות חיצוניים, צירפתי קישוריות לדף השיחה של הולפה, מכיוון שאיני יודע "לשתול" את החומרים האלה במישרין בתוך הערך. אשמח אם תוכל לסייע בכך. ומזל טוב על פרסום ספרך "הלימת מילה" שבוודאי יזכה לסיקורים אוהדים: (https://www.ynet.co.il/entertainment/article/HyyvZBfVI) עושה רושם של ספר מעולה. בהצלחה רבה וכל טוב, רמי סערי - שיחה 16:34, 2 במרץ 2020 (IST)

Thank you for being one of Wikipedia's top medical contributors![עריכת קוד מקור]

please help translate this message into your local language via meta
The 2019 Cure Award
In 2019 you were one of the top ~300 medical editors across any language of Wikipedia. Thank you from Wiki Project Med for helping bring free, complete, accurate, up-to-date health information to the public. We really appreciate you and the vital work you do! Wiki Project Med Foundation is a thematic organization whose mission is to improve our health content. Consider joining here, there are no associated costs.

Thanks again :-) -- Doc James along with the rest of the team at Wiki Project Med Foundation 20:49, 5 במרץ 2020 (IST)

התפרצות נגיף הקורונה בישראל[עריכת קוד מקור]

שלום נעם ותודה על העריכות שביצעת בערך.
אני מציע להתייחס גם להערות השוליים של הערך, כפי שכתבתי בדף השיחה של הערך. ביצעתי בדיקה, והערות השוליים אינן מופיעות בכלי הבדיקה.
לצערי, הפסקתי לערוך הערות שוליים, אחרי שבהתפרצות נגיף קורונה-ווהאן תיקנתי הערת שוליים שהפנתה לעיתונאי במקום לכתבה, ולאחר מכן היא נמחקה ללא הסבר בתקציר העריכה.
באפשרותך גם להוסיף את המפה בישראל בקישורים חיצוניים אם תרצה בכך. ניסיתי למצוא אותה באתר של משרד הבריאות, ובסופו של יום נשארתי עם האתר שבו ראיתי אותה. בברכה, דוריאןDGW – Talk 22:40, 6 במרץ 2020 (IST)

דני פרידלנדר[עריכת קוד מקור]

הוספת קט עולים בשנות ה-70. הורדתי אותה ושמרתי בטעות בלי להסביר. הסיבה שהסרתי היא שאין מידע מדויק. יתכן שעלה בסוף 69 Nirvadel - שיחה 00:13, 10 במרץ 2020 (IST)

בוויקרא[עריכת קוד מקור]

היי נעם, נדמה לי שתיקונים כאלה שגויים כי לא מדובר במילה (שבה וי"ו עיצורית מוכפלת) אלא בשם של ספר. Ronam20 - שיחה 03:48, 22 במרץ 2020 (IST)

היי רון, אבדוק זאת. ואם טעיתי - אתקן. תודה. לדעתי האנלוגיה היא למילה "ויקיפדיה", שגם היא שם (של אנציקלופדיה) ואני יודע בוודאות שהיא מוכפלת למשל "בוויקיפדיה". נעם דובב - שיחה 03:53, 22 במרץ 2020 (IST)
תודה. במאמרים שבאתר האקדמיה ללשון הם כותבים בעקביות "בויקרא" (ראה לדוגמה: כאן וכאן וכאן ועוד). Ronam20 - שיחה 03:59, 22 במרץ 2020 (IST)
לאור זאת, תיקנתי. נעם דובב - שיחה 04:02, 22 במרץ 2020 (IST)
נראה לי שויקיפדיה שונה, כי ה"ו" בה מקורה בW. לעומת זאת, ויקרא זו מילה שמוקרה בעברית, ובמקור היא היא עם ו אחת.david7031שיחה • כ"ו באדר ה'תש"ף • 14:07, 22 במרץ 2020 (IST)

חדשופדיה: 22-28/3/2020[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #13
עודכן ב־3 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

בית ספר ויקיפדיה הוא בית ספר וירטואלי המנוהל על ידי GUNR7229. בית הספר הוקם ב-15 במרץ 2020, לאחר שהוחלט לסגור את בתי הספר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל. בבית ספר ויקיפדיה כולם מוזמנים ללמוד, בעיקר תלמידים שבית ספרם סגור והם מחפשים תעסוקה. במהלך השבוע מתבצע שיעור קולנוע, בו התלמידים מוזמנים לכתוב ולערוך ערכים הקשורים לקולנוע וטלוויזיה, ביניהם סרטים, סדרות, שחקנים, מדבבים, אישים מהתעשייה (במאים, תסריטאים, מפיקים וכו'), פרסים ופסטיבלים בתחום, אולפנים, חברות הפקה, דמויות, ערוצי טלוויזיה וכו'. • לאור הקורונה, נפתח בוויקיפדיה מיזם חדש - מיזם הקורונה. אתם רשאים להצטרף אליו ולכתוב ערכים במסגרת המיזם.

בעבודה מתיישנת (4)[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב,

הצבת תבניות "בעבודה" על הערכים "אודי זומר" ו־"רשף טנא", ולא ערכת אותם מזה כ־4 חודשים. אם העבודה על הערכים למעשה נשלמה, יש להסיר את התבניות. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה על הערכים. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, אזי זו תזכורת, ואם החלטת, למרבה הצער, לזנוח את העבודה על הערכים, יש להסיר את התבניות ולהחליפן, במידת הצורך, בתבניות תחזוקת ערכים מתאימות.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ח באדר ה'תש"ף • 08:14, 24 במרץ 2020 (IST)

בקשה[עריכת קוד מקור]

הי נעם. טוב ששמת לב לזה, שכמובן הוביל ל-זה. אבל אם מדובר בערך שאני עבדתי אליו, זה כנראה טעות ומשהו נמחק (כי אני לא משאיר פסקאות ריקות), אז אם תוכל תשאיר לי הודעה, ואני אטפל בזה. דרור - שיחה 23:05, 24 במרץ 2020 (IST)

רחל הדס[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "רחל הדס" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ט באדר ה'תש"ף • 11:25, 25 במרץ 2020 (IST)

מרים טוקאן[עריכת קוד מקור]

היי נעם, האם ויתרת על כתיבת הערך? אם כן, חבל. נראה לי די ברור שחל שינוי בנסיבות. פחות חייבים לפתוח בהליך הפורמלי של שחזור בשל הנהלים הקיימים. תומר - שיחה 12:16, 25 במרץ 2020 (IST)

יום הסובלנות הבינלאומי[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "יום הסובלנות הבינלאומי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ז' בניסן ה'תש"ף • 13:39, 1 באפריל 2020 (IDT)

פוליטיקה של ישראל[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, אני יודע שהבעיה התחילה לפניך, אבל מה הטעם בשינוי עריכה ל-שלום עכשיו|ש]]לום עכשיו ? [1] (הסרתי את הסוגריים המרובעות). בנוסף, אנא ארכב את הארכיון - 317 שיחות זה קצת יותר מדי....--‏Yoavd‏ • שיחה 06:11, 2 באפריל 2020 (IDT)

בוקר טוב, יואב. מן הסתם אין טעם. זה הצ'קטי. צריך לבדוק אחריו, במקרה הזה פספסתי לצערי. אנסה לשים לב יותר להבא. לגבי הארכיון - אעשה זאת מתישהו. נעם דובב - שיחה 12:30, 2 באפריל 2020 (IDT)

היי נעם, מה מטרת הדף? נראה לי שאני מבין, וזה נראה רעיון מעניין... שמזן (שיחה) • ערכי בראבו12:17, 2 באפריל 2020 (IDT)

היי שמזן. המטרה היא ליצור רצף מקסימלי של שמות ערכי אישים בוויקיפדיה, כאשר שם המשפחה של הראשון הופך לשם המשפחה של השני וכן הלאה. נעם דובב - שיחה 12:20, 2 באפריל 2020 (IDT)

תסמונת מצוקה נשימתית חריפה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב נעם. ראשית, תודה לך על עזרתך בשיפור הערך. שנית, הצבת בקשת הבהרה בערך. אם תיכנס להערת השוליים תוכל לראות את המחקר שעליו מתבססת טענה זו כך שאני חושב שבקשת ההבהרה אינה נכונה במקרה זה. בברכה, איתי פ.שיחה 23:05, 2 באפריל 2020 (IDT)

הבהרתי את העניין בניסוח קצת יותר ברור והסרתי ברשותך את דרישת ההבהרה. איתי פ.שיחה 00:55, 3 באפריל 2020 (IDT)
לילה טוב, איתי. תודה על תרומתך, על פנייתך היפה ועל ההבהרה בערך. מעריך זאת. נעם דובב - שיחה 00:56, 3 באפריל 2020 (IDT)
תודה לך על פעילותך ולילה טוב. איתי פ.שיחה 01:18, 3 באפריל 2020 (IDT)

עריכת הערך מהתלה[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הערך כי לא ראיתי את תבנית העבודה. אנא השאר את עריכתי המתקנת תרגמת חריפה. תודה! אסף השני - שיחה 15:55, 3 באפריל 2020 (IDT)

הממממ, טעות. לא אתה הצבת התבנית. אסיר אותה. אסף השני - שיחה 15:56, 3 באפריל 2020 (IDT)

דלית אורבך[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "דלית אורבך" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י' בניסן ה'תש"ף • 21:16, 4 באפריל 2020 (IDT)

מריה רוזמן[עריכת קוד מקור]

שלום, האם אתה יכול לקשר נכון את המאמר בשפות אחרות? תודה: מריה רוזמן.--87.223.49.215 16:30, 5 באפריל 2020 (IDT)

התחלתי לתקן שגיאות בערך ולעקוב אחרי מקורות בעייתיים, ואז ראיתי שלמרות אורכו הקצר הערך רצוף בשגיאות תרגמת ותחביר. נעם, מדוע העברת אותו במצבו למרחב הערכים? (קרא לדוגמה את השורה האחרונה בערך, אולם היא לא היחידה הבעייתית). החזרתי לטיוטה עד תיקון הבעיות. Dovno - שיחה 16:52, 5 באפריל 2020 (IDT)

יום הסובלנות הבינלאומי[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "יום הסובלנות הבינלאומי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, Euro know - שיחה 10:26, 6 באפריל 2020 (IDT)

היסטוריה של ונצואלה: ערכים הדורשים הבהרה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהוספת את הערך היסטוריה של ונצואלה לקטיגוריה "ערכים הדורשים הבהרה". אף מצאתי שסימנת את הקביעה שיש הטוענים שאינפלציה הגיעה למאות אלפי אחוזים בשנה, ככדרושת הבהרה.

אני מבין שזו הסיבה לקטיגוריה (אלא אם כן נעלמו מעיני טענות טעונות הבהרה נוספות).

מה הנוהל: לתרץ את הטענה על ידי הערה ומראה מקום ולהסיר את התבנית? גרי רשף - שיחה 06:54, 9 באפריל 2020 (IDT)

אל הוריות[עריכת קוד מקור]

מאין לך שרינה מצליח אל הורית? Nirvadel - שיחה 21:26, 12 באפריל 2020 (IDT)

חיפוש פשוט בגוגל היה עונה לך על השאלה. עשיתי זאת עבורך ומצאתי. נעם דובב - שיחה 21:29, 12 באפריל 2020 (IDT)
מן הראוי שלא תשלח אותי לחיפוש מהיר בגוגל. אם הקטגוריה מופיעה זה צריך להתבטא בערך Nirvadel - שיחה 21:37, 12 באפריל 2020 (IDT)
אתה כותב שצריך, אך אין כלל כזה. בכל מקרה, הוספתי לערך. אני חושב שזה כן ראוי, אני הייתי נוהג כך לפני שהייתי שואל. נעם דובב - שיחה 22:01, 12 באפריל 2020 (IDT)

שלום חבר[עריכת קוד מקור]

אני חדש בויקיפדיה והייתי שמח להחליף איתך כמה מילים. העדפה בדוא"ל.האם אפשרי? להביט לאופק - שיחה 17:12, 15 באפריל 2020 (IDT)

הערפילאים[עריכת קוד מקור]

שלום. ביטלתי את העריכה האחרונה שלך בערך ("האלומנטיים" --> "האילומינטיים"). מדובר במונח מתוך הספר (המצאה של הסופר), ואינו שגיאת כתיב. ראיתי שביצעת אותו שינוי בערך זה גם לפני כמה חודשים. בבקשה, שים לב שתיקוני תקלדות אכן נצרכים/נכונים בהקשר של המשפט והערך המסויימים. תודה, Dovno - שיחה 08:12, 18 באפריל 2020 (IDT)

עריכה בעייתית דומה ביצעת באבאקום, שחי במאה ה-17, ומילאת את הערך שלו בתאריכים כמו 1962. אם אינך יכול להקפיד שהכלים האוטומטיים שלך לא גורמים נזק, השתמש בהם פחות. AddMore-III - שיחה 09:21, 18 באפריל 2020 (IDT)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב נועם. לא הבנתי את הסרת קטגוריות הלאום של מאות כדורגלנים וכדורסלנים... האם הדבר נעשה בהסתמך על דיון כלשהו? ומה הסיבה? ShakeyDeal - שיחה 22:13, 18 באפריל 2020 (IDT)

שבוע טוב. הסיבה: הסרת יתירות של קטגור כפול (ולא צריך לזה דיון). כל הכדורגלנים והכדורסלנים שהוסרו היו מוכלים בתת-קטגוריות של אותו לאום למשל: מגני כדורגל אמריקאים, חלוצי כדורגל אמריקאים, בלמים אמריקאים, שוערים אמריקאים, קשרים אמריקאי (ועוד). תת-קטגוריות אלו מוכלות מצידן בקטגוריה כדורגלנים אמריקאים, כך שישנה יתירות. דברים דומים נעשו בעבר עם קטגוריות אחרות. נעם דובב - שיחה 01:51, 19 באפריל 2020 (IDT)
קטגור כפול הוא בלתי נמנע, ולעתים גם מתבקש. למשל, המצב הנוכחי יצר כאוס רציני בקטגוריה:כדורסלנים אמריקאים: כל חברי נבחרת ארה"ב הלבנים נמצאים כעת רק בקטגוריה:כדורסלני נבחרת ארצות הברית, ובמקביל כל חברי נבחרת ארה"ב האפרו-אמריקאים נמצאים בקטגור כפול בלתי נמנע, גם בקטגוריית שחקני הנבחרת וגם בקטגוריה:כדורסלנים אפרו-אמריקאים. אני מקווה שאתה מבין את הבעיתיות במצב הזה. ShakeyDeal - שיחה 11:11, 19 באפריל 2020 (IDT)
הקטגור הכפול לא רצוי ואף נמנע. עיניך הרואות: מנעתי אותו. איני רואה כל בעיה במצב בו תיארת, יתרה מזו הוא מתקיים זמן רב לגבי קבוצות מיעוט אחרות שיש להם קטגור נפרד, למשל: קטגוריה:כדורסלנים יהודים אמריקאים, קטגוריה:כדורגלנים ערבים ישראלים, קטגוריה:ספורטאים להט"בים אמריקאים ועוד. נעם דובב - שיחה 11:31, 19 באפריל 2020 (IDT)
"יתירות של קטגור כפול"? ואתה פשוט החלטת על דעת עצמך שהוא מיותר? אני מסכים עם Shakeydeal33 שהקטגור הכפול הוא נחוץ במקרה הזה. רוקנת את קטגוריות הכדורגלנים והכדורסלנים, ועכשיו אפשר למצוא אותם רק לפי עמדות או מועדונים. ייתכן בהחלט שמישהו ירצה למשל לחפש ספורטאי כלשהו דרך הקטגוריות, אך מכיוון שהוא לא יודע באיזה מועדונים או עמדות הוא שיחק, הוא יצטרך לעבור על הקטגוריות אחת אחרי השנייה, וזאת במקום לחפש בקטגוריה אחת שמרכזת את כולם. עשית נזק גדול ופעלת ללא שיקול דעת. אני מבקש לשחזר את המצב לקדמותו ולא לבצע שינויים כאלה קיצוניים ללא דיון מוקדם. מתייג את סאבעלוטודו, Little Savage, הגמל התימני, Alex 121 Alex, TheGodfather85, Sebastian27, יואל, Yonifd, התו השמיני, Shimon.tre, שמואל בורגבעלי הידע בכדורגל וTomer T, Shakey Deal, דור מאיר, אלבוסבעלי הידע בכדורסל. עמרישיחה 16:43, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסכים עם עמרי. הקטגור מסוג זה הוא נחוץ וחשוב, ואני קורא להשיב את המצב לקדמותו. TheGodfather85 - שיחה 16:47, 19 באפריל 2020 (IDT)
אני גם מבקש שתשחזר את המצב לקדמותו. למשל הסרת מהערך ארנון עמיר את קט:כדורסלנים ישראלים, עכשיו כדי למצוא את הערך צריך לנדוד לקט:כדורסלני נבחרת ישראל. עדיף אפוא את ה"נזק" של הקטגור הכפול, לעומת יצירת חסמים על הקורא להגיע לערכים. אמירושיחה 16:50, 19 באפריל 2020 (IDT)
בעיה נוספת שנתקלתי בה היא הכנסת כל ערכי קבוצות הכדורגל הערביות לקט:קבוצות כדורגל ערביות ישראליות על חשבון קט:קבוצות כדורגל ישראליות (ראו כאן למשל). אין בעיה עם יצירה של קטגוריה עבור קבוצות הכדורגל הערביות, אבל היא לא אמורה לבוא על חשבון הקטגוריה של קבוצות הכדורגל הישראליות, בדיוק כמו שהערך סח'נין למשל משוייך הן לקט:ישראל: יישובים והן לקט:יישובים ערביים בישראל. עמרישיחה 17:09, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסכים עם עמרי, מדובר בקטגוריות חשובות העוזרות לקוראים להגיע לערכים אחרים, ויש להחזיר את המצב לקדמותו. Yosef Hajbi - שיחה 17:17, 19 באפריל 2020 (IDT)
יש מדיניות בנושא. ראו: ויקיפדיה:קטגוריה#קטלוג כפול, ובפרט ההגדרות של "קבוצה סגורה" ו"קבוצה פתוחה" והדוגמאות הקיימות שם לכדורגלנים. Dovno - שיחה 17:28, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסכים עם עמרי ועם TheGodfather85 ועם ShakeyDeal. שינוי מזיק לחלוטין שהקשה עלי היום למצוא מידע שחיפשתי. בתור אחד שכתב מאות ערכים על כדורגלנים, אני אומר שזה שינוי מזיק. MehmetScholl - שיחה 19:26, 19 באפריל 2020 (IDT)
Dovno, שיקול דעת גובר תמיד על המדיניות. אנחנו הרי לא רובוטים. קטגוריות נועדו כדי לסייע למשתמש למצוא ערכים, והשינויים שבוצעו בהחלט מזיקים לכך. במקום לאפשר למשתמש למצוא ערכים בקלות דרך הקטגוריה הראשית, הוא יצטרך לנדוד בין הקטגוריות. קטגוריות המשנה של העמדות והמועדונים הן משהו שבא בנוסף לקטגורית העל, אך הן לא יכולות לבוא במקומה (אף אחד למשל לא מכיר בע"פ את העמדות של כל הכדורגלנים הקיימים). בהתחשב בעובדה שיש התנגדות גורפת לשינויים, אין מנוס מהשחזור שלהם ופתיחת דיון בנושא. עמרישיחה 19:38, 19 באפריל 2020 (IDT)
לאור עמדת הרוב בדיון זה, ובניגוד ולמדיניות כפי שקישר אליה Dovno, עד אשר יוכרע הנושא בדיון אשחזר למצב המקורי. נעם דובב - שיחה 23:31, 19 באפריל 2020 (IDT)
עדכן בבקשה בגמר הביצוע, תודה רבה. אמירושיחה 08:07, 20 באפריל 2020 (IDT)
יש חדש? עמרישיחה 21:06, 24 באפריל 2020 (IDT)
שלום. עבר חודש מאז דיון זה וטרם תוקנו כל הקטגוריות. האם בכוונך לטפל בכך? עמרישיחה 20:51, 19 במאי 2020 (IDT)
שלום. מסתייג מהמילה "תוקנו" - הן לא היו "מקולקלות", נהפוך הוא הן היו משופרות בהתאם למדיניות, ומנעו כפילות מיותרת. לפנים משורת הדין, הסכמתי להחזיר את המצב השגוי לקדמותו, לאור הרוב בדיון זה. עם זאת, מדובר באלפי ערכים, ביצעתי את רוב השינויים חזרה, אך כדי להשלימם אני צריך לבצע מיפוי, ולא היה לי פנאי לכך. אמשיך לבצע את השינוי, כשיתאפשר לי. איני רואה כל דחיפות בנושא (במיוחד שכמדובר בשינוי שגוי ומיותר בעיניי, וכאמור גם על סמך המדיניות). אם אתה או אחרים מעוניינים, מוזמנים לסייע. נעם דובב - שיחה 22:57, 19 במאי 2020 (IDT)
אמנם פעלת לפי המדיניות, אך בפועל הן לא שופרו כפי שעולה מהדיון הזה, ולמעשה נוצר נזק. זכותך לחשוב אחרת, אבל יש כאן קונצנזוס בעניין. אחסוך לך את המיפוי. אלה הן הקטגוריות שנשאר לטפל: אנגלים, איטלקים, ארגנטינאים, אוקראינים, סובייטים, גרמנים, ספרדים וצרפתים. עמרישיחה 00:10, 20 במאי 2020 (IDT)
זה לא קונצזוס, אלא רוב בדיון מצומצם, לא מייצג סטטיסטית (מדגם קטן, של בעלי עניין מסוים מצד אחד שהיה לו יותר אינטרס לבוא ולהגיב כאן, בדף השיחה שלי). המדיניות גוברת על זה, לא היה לי כוח עדיין לפתוח דיון בנושא, אז החלטתי ללכת אתכם, כדי לא להיגרר למריבה. אבל נעזוב את זה כרגע, כי כאמור, איני מעוניין לריב . תודה על המיקוד בקטגוריות שנותרו לישר לפי המצב הקודם. אשתדל להתפנות לכך בקרוב. נעם דובב - שיחה 01:37, 20 במאי 2020 (IDT)

בנימין גיגר[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "בנימין גיגר" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף • 14:16, 20 באפריל 2020 (IDT)

אלי קוט[עריכת קוד מקור]

היי, התפלק לך... חזרתישיחה 17:28, 20 באפריל 2020 (IDT)

בקשות למחיקת הפניות מטיוטות של משתמשים אחרים[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, באשר לבקשות כמו משתמש:Ybargal/אן בטימר שהועבר לאן בטימר ובקשות דומות עבור דפי משתמש של משתמשים אחרים - ההפניות נמצאות במרחב משתמש אחר והן מעיין מרחב פרטי של משתמש. אם ההפניות מפריעות לדעתך תוכל להציע למשתמש ההפניה במרחב שלו שיבקש למחוק אותה. אם הן לא מפריעות לאותו המשתמש אני לא רואה הצדקה למחיקה. זה שונה מהפניות במרחב ציבורי כמו קטגוריות, תמונות, טיוטות וכו' שבהן אין שייכות ברורה לעורך כזה או אחר, ואפשר לשקול באופן כללי יותר האם ההפניה מועילה או לא. ערן - שיחה 07:21, 21 באפריל 2020 (IDT)

היי ערן, אני חולק עליך. מרגע שהערך הועבר למרחב הערכים יש הפנייה לערך. הפנייה זו מיותרת. מיותרת גם טיוטה בשם הערך, גם עבור אותו עורך. אתה מוזמן לשאול את יגאל או אחרים אם יש להם צורך בטיוטה. נעם דובב - שיחה 07:51, 21 באפריל 2020 (IDT)
ההפניה עשויה להיות מיותרת, אבל גם עשויה להיות שימושית. למשל {{מיוחד:דפים המתחילים ב/משתמש:Ybargal/}} מאפשר לקבל רשימה של דפים שעליהם המשתמש עבד ועברו (בכתב נטוי, כהפניה) לצד דפים שעליהם הוא עדיין עובד. כאשר משתמש ותיק מספיק בוויקיפדיה אני מניח שהוא מבקש את זה בעצמו. ערן - שיחה 08:01, 21 באפריל 2020 (IDT)
אוקיי. נעם דובב - שיחה 08:17, 21 באפריל 2020 (IDT)

כוכב לארכאולוג![עריכת קוד מקור]

כוכב ארכאולוגי
אני מבין שאתה חובב שחמט מגזין יהלום - שיחה 18:16, 22 באפריל 2020 (IDT)

היי אשמח לביקורת בונה[עריכת קוד מקור]

שלום שלום נועם, מצטער על השעה אך זה לא העניין - אגש לעניין שבשבילו אני כותב לך. האם תוכל לבדוק את עריכותיי ולתת לי ביקורת של 1/10 או 7/10 וכן הלאה ולהגיד מה היה טוב ומה היה אפשר לשפר.? בברכה --90Desertboy - יום נעים - שיחה 01:29, 25 באפריל 2020 (IDT)

תקלדות[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך הגדולה למיזם. אם בא לך להגיע גם מרחבי שם כתבנית וויקיפדיה: ויקיפדיה:תיקון תקלדות בקליק/10. Uziel302 - שיחה 17:50, 26 באפריל 2020 (IDT)

אביב פנקס[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אביב פנקס" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, YairMelamedשיחה 19:51, 26 באפריל 2020 (IDT)

אין מקום להודעה זו פחות מ-10 ימים אחרי העריכה האחרונה. נעם דובב - שיחה 20:42, 26 באפריל 2020 (IDT)
מתוך התבנית: "אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו." אבל עזוב את זה, האם סיימת את העבודה? האם אני יכול להוסיף משהו קטן בלי קשר? YairMelamedשיחה 23:47, 26 באפריל 2020 (IDT)
אתה יכול להוסיף משהו קטן. נעם דובב - שיחה 00:42, 27 באפריל 2020 (IDT)
(לפי חשבון שלי – מ-15.04 בשעה 6 וחצי בבוקר ועד 26.04 בשעה 19:51 עברו קצת יותר מ-11 ימים וחצי.) דגש חזק - שיחה 00:47, 27 באפריל 2020 (IDT)
דיברתי על עריכה אחרונה בערך, לא עריכה אחרונה שלי. נעם דובב - שיחה 00:48, 27 באפריל 2020 (IDT)
אתה נראה לי מספיק נבון להבין שאין שום קשר בין שחזור השחתה על ידי מנטר לבין שאלת העבודה על הערך. דגש חזק - שיחה 00:52, 27 באפריל 2020 (IDT)
לא נכנסתי לתוכן העריכה ולא בחנתי את טיבה. ולצורך הדיון, אני מסכים איתך - 12 ימים (הלכתי לקראתך ועיגלתי כלפי מעלה). זה ממש משנה?! נכון שבתבנית כתוב שבוע, אך בפרקטיקה הנהוגה פונים בעניין אחרי חודשים (ויש מקרים שגם אחרי שנים). מה המטרה בלהתווכח על קוצו של יוד? נעם דובב - שיחה 00:55, 27 באפריל 2020 (IDT)

הסבר קצר:

תבנית העבודה נועדה למנוע התנגשויות עריכה. אין בעלות על ערכים ועריכות, ולכן השימוש הנכון ביותר בה הוא להניח את התבנית לזמן קצר (נניח שעה, שעתיים) ו"לשחרר" את הערך. אתה מן הסתם לא "גר" בוויקיפדיה העברית 24/7, אבל יש עורכים אחרים שרוצים גם לערוך. זה יכול להיות זוטות כמו תיקון פרמטרים או שינוי קישור לשם ערך, וזה יכול להיות הרחבה קלה של פרק על בסיס ספר שבמקרה זמין אצלם באותו הרגע. אל תשכח שרובם ממושמעים, ואם הם רואים תבנית שאומרת להם "Stop!" הם עוצרים. לכן מומלץ, רצוי ומתבקש למעט ככל הניתן בשימוש בתבנית זו ולצמצם את השימוש בה רק כאשר קיים חשש ממשי להתנגשות עריכה. אתה יכול להרחיב את הערך גם בלי התבנית...

היות שעורכים הם בשר ודם, ולעתים שוכחים או מתרשלים ולא מסירים את התבנית, נקבע שלאחר שבוע ניתן להסיר את התבנית.

(בינינו, לא סביר שבמשך שבוע שלם עורך עובד על הערך ברמה שהוא לא יכול לשמור את העבודה שלו וגם חושש מהתנגשויות עריכה)

במקרה הזה פנה אליך עורך שרצה לערוך את הערך הספציפי (לא מדובר כאן על כאלו שמסתובבים באופן שיטתי ומיידעים על תבניות עבודה שכוחות). נראה לי שהכי מתאים היה שתאמר לו האם מבחינתך אפשר לערוך או לא. הדיון על שבוע או עשרה ימים לא מתאים – גם שעה זה לא צריך להיות אם אין צורך.

אני יודע שמשתמשים רבים מחזיקים באוסף של תבניות עבודה למשך תקופה, וזה אכן לא לעניין כלל ועיקר. אם המטרה הייתה לשרש את התופעה – ברור שלא הייתי מתחיל בתבנית בת עשרה ימים. אבל כאמור, לא זאת הייתה המטרה – המטרה הייתה עריכה תמימה בדף המדובר.

לילה טוב, דגש חזק - שיחה 01:12, 27 באפריל 2020 (IDT)

אני מסכים, בגדול. אך יאיר שתל אצלי את התבנית הגנרית, בלי שום הסבר. לאחר תגובתי שאל אם הוא יכול לערוך משהו קטן, ועניתי שכן, ואז אתה התערבת בחישובי זמנים נוקדניים. לילה טוב. נעם דובב - שיחה 01:15, 27 באפריל 2020 (IDT)
שלום, כפי שכתב דגש חזק התבנית מיועדת רק למניעת התנגשות עריכה. אכן השתרש נוהג במקומותינו שהתבנית נשארת זמנים ארוכים יותר, לרוב בטעות. כפי שודאי שמת לב, בחודשים האחרונים אני מנהל מיזם אישי להסרת התבניות. מיזם זה זוכה לברכת רוב ככל המשתמשים אליהם פניתי (וראה גם בדף שיחתי) ומתאים לנוהל (ראה 1 ו-2).
לגופו של עניין, ובהתאמה, הסרתי את תבנית העבודה מהערך על אביב.
בהזדמנות זו אציין שהגם שיש בינינו לעיתים מחלוקות אני מברך על תרומתך הכללית לויקיפדיה, ובפרט לערכים מהם הוסרה תבנית בעבודה. :) יום נעים, ידידיה צבאןשיחה • י"ז באייר ה'תש"ף • 13:18, 11 במאי 2020 (IDT)

שיבושים קלים בערך שטיפלת בו - צ׳ארלס אלסטון[עריכת קוד מקור]

הי נועם, תודה על הטיפול בערך צ׳ארלס אלסטון אתמול. לצערי השתבש משהו - הכיתוב שהיה מתחת לתמונה של שני האמנים, נעלם, ובמקומו מופיע גיבריש - אינני יודע לתקן. תודה אם תטפל בכך. בברכהYbargal - שיחה 09:24, 2 במאי 2020 (IDT)

אהלן Ybargal. נסה לרענן את הדף כי אצלי הכל עובד בסדר גמור. 4 תמונות עם כיתובים בעברית. מה שאתה מתאר קרא לי גם והסתדר אחרי רענון. להביט לאופק - שיחה 09:41, 2 במאי 2020 (IDT)
נועם - תודה. הבוקר המק שלי עשה עדכון מערכת, ויש שיבושים בכל מיני דברים..יתכן שזה אחד מהם. תודהYbargal - שיחה 10:16, 2 במאי 2020 (IDT)

מארק אורבק[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "מארק אורבק" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"א באייר ה'תש"ף • 09:02, 5 במאי 2020 (IDT)

אליעזר קלונסקי[עריכת קוד מקור]

בבקשה אל תיכנס למלחמת עריכה בערכים שאינך מתמצא בהם, והשתדל להפעיל שיקול דעת בעריכה. תרע"ז לא יכול להיות בשום פנים ואופן 1918. דגש חזק - שיחה 07:19, 7 במאי 2020 (IDT)

מתמצא לא פחות ממך (ונראה שאף הרבה יותר) ומפעיל שיקולי דעת בעריכה. אל תגיד לי מה לעשות ועל תאמר לי שאיני מבין בערכים. זו חוצפה מצידך, ונראה שהפוסל במומו פוסל ושחזרת לסורך. לעצם העניין, תרע"ז לא יכול להיות 1918 - לא טענתי אחרת. אך מי אמר שתרע"ז נכון? אין לו מקור. לעומת זאת בשני אתרים מצאתי 1918. עוד עניין: אתה כותב "טעות" ללא הסבר וללא מקור, כנדרש. נעם דובב - שיחה 08:00, 7 במאי 2020 (IDT)
כי לא קראת את הערך.
  1. בערך יש ציטוט של נוסח המצבה, עם קישור לתמונה. במצבה כתוב מפורש א' באדר תרע"ז
  2. כי בערך יש קישור לאירוע שהתקיים בפברואר 2017 לרגל 100 שנים לפטירתו
  3. כי באתר הספרייה הלאומית [2] כתוב מפורש 1917
  4. כי כל המקורות שכותבים 1918 כותבים גם תרע"ז.
דגש חזק - שיחה 09:21, 7 במאי 2020 (IDT)

שנת לידה אוטומטית שגויה[עריכת קוד מקור]

מצאנו שזה בא מתבנית:תאריך לידה. לא מצאתי עוד ערכים מקושרים. בורה בורה - שיחה 13:36, 11 במאי 2020 (IDT)

היא גם שחיינית וגם זמרת ושחקנית. כמובן שאין צורך בכפל של מידע אבל יש מידע על היותה זמרת שצריך ועל היותה שחיינית שצריך. אם אתה שואל אותי היא יותר זמן הייתה זמרת ושחקנית מפורסמת משחיינית. השאלה איך משמרים את המידע בתבנית אחת או בחלקי תבניות.... BAswim - שיחה

קטגוריה:תפילות מוסלמיות[עריכת קוד מקור]

הקטגוריה ריקה. האם אתה מתכוון לאכלס אותה ? גיא - פתרון למחיקה 13:13, 14 במאי 2020 (IDT)

רג'אא נאטור[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "רג'אא נאטור" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ג באייר ה'תש"ף • 21:22, 17 במאי 2020 (IDT)

שוב שלום, מעדכן שהסרתי את התבנית. שבוע טוב, ידידיה צבאןשיחה • ח' בסיוון ה'תש"ף • 11:41, 31 במאי 2020 (IDT)

הסרת בקשת המחיקה שלי בנימוק שאין הדבר "מקובל"[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

לפני כרבע שעה מחקת את בקשת המחיקה שלי מהערך "Sex At Dawn" אותו יצרתי בטענה כי הדבר "אינו מקובל" בויקיפדיה. ואולם, ויקיפדיה היא אינה מועדון חברים אלא ארגון הכפוף לתקנון שלו-עצמו, ואין מקום לפעול באופן בלתי חוקי רק משום שהתנהלותי אינה "מקובלת". עיון במדיניות המחיקות שהארגון קבע לעצמו מעלה שיש להוסיף את הסיבה בגינה אני מעוניין למחוק את הערך. אשר על כן, אבקש להחזיר את בקשת המחיקה לי בצירוף הנימוק תוך שמירה על תוכנו (בשינויי ניסוח במידת הצורך) לאלתר. אכן, אין מדובר בערך בבעלותי אף שיצרתי אותו - אך בדיוק לשם כך אני פותח את אותו להצבעה, ועל כן מן היושר לאפשר דיון באפשרות למחקו, ולהותיר לי למחוק אותו בהיעדר התנגדות.

--Amir Segev Sarusi - שיחה 13:04, 21 במאי 2020 (IDT)

היי אמיר. פעלתי באופו "חוקי" לגמרי. נראה שאתה זה שאינו מכיר את הכללים. אתה לא יכול על ערך קיים לשים תבנית מחיקה מהירה (ולא אתייחס אף לנימוק, שאף הוא אינו מקובל). תבנית מחיקה מהירה נועדה לערך שעלה זה עתה לאוויר, וברור שאין לו חשיבות. זה לא המצב כאן. אם אתה מעוניין לדון במחיקת הערך, עליה להציב תבנית הבהרת חשיבות, ולפתוח דיון על כך בדף השיחה. נעם דובב - שיחה 13:23, 21 במאי 2020 (IDT)
אני מקבל את הטענה שצריך לדון ב"מחיקה" ולא ב"מחיקה מהירה", אבל הטענה שצריך לדון בחשיבות תמוהה, שכן יכולות להיות עוד סיבות למחוק ערך (למשל, אם הערך מציג מישהו באופן משפיל). תבנית המחיקה היא במקרה אותה התבנית כמו זו של המחיקה המהירה. כדי להימנע מויכוח סרק, אוסיף תבנית חשיבות - אך אבהיר כי החלק השני בהסבר שלך, ש"הנימוק אינו מקובל" - איננו חוקי כלל ועיקר. --Amir Segev Sarusi - שיחה 13:53, 21 במאי 2020 (IDT)
אתה טוען טענה לא נכונה, ומשתמש במילים גדולות ומאשימות, כאשר אינך יודע את הכללים. מציע שתלמד קודם. זו לא טענה שלי - שצריך לדון בחשיבות, אלו הכללים. ואתה טועה בעוד דבר - תבנית מחיקה מהירה ותבנית הבהרת חשיבות הן שתי תבניות שונות. וטעות נוספת שלך היא שהנימוק שלי אינו חוקי. נהפוך הוא: אתה זה שהפרת את החוקים, ואני פעלתי בדיוק לפי הכללים, ושחזרתי את הפעילות הלא חוקית שלך. נעם דובב - שיחה 13:57, 21 במאי 2020 (IDT)
ניכר שלא הבנת את מה שאמרתי. אכן, בדרך כלל בדיוני מחיקה מוסיפים את תבנית ה"חשיבות", אבל זאת משום שיש בעיה בחשיבות של הערך. עם זאת, הפירוש לפיו רק בשל חשיבות מורידים ערך מופרך על פניו (טול דוגמה של ערך שתוכנו משפיל אדם מסוים, שיוסר שכן הוא מהווה לשון הרע). לכן, מדובר במקרה מיוחד, והגיוני היה להשתמש בתבנית ה"מחיקה", הגם שהדיון צריך להיות של מחיקה ולא של מחיקה מהירה. --Amir Segev Sarusi - שיחה 14:18, 21 במאי 2020 (IDT)
דווקא הבנתי את דבריך. אתה טועה שוב, וממציא כללים שאינם קיימים במיזם רק כי הם הגיוניים בעיניך. זה לא עובד כך. לא משנה מה הסיבה, על ערך קיים לא שמים תבנית מחיקה מהירה, אלא תבנית חשיבות, שבצידה מומלץ לפתוח דיון חשיבות בדף הערך. אם הובהרה חשיבות בתוך שבוע על ידי ויקיפד בעל זכות הצבעה הערך נותר. ניתן לפתוח, רק לאחר מכן, הצבעת מחיקה. ואם כותבים תוכן משפיל אדם מסוים, מוחקים את החלק הזה בערך ולא את כל הערך. שימוש בתבנית מחיקה מהירה מיועד למקרה מסוים, שהוא בוודאי אינו המקרה פה. התבנית מסמנת למפעילים למחוק לאלתר את הערך, ללא דיון בנושא. נעם דובב - שיחה 14:26, 21 במאי 2020 (IDT)
אמיר - נעם צודק לחלוטין. eli - שיחה 14:48, 21 במאי 2020 (IDT)

הודעת אימייל אליך[עריכת קוד מקור]

שלום, שלחתי לך הודעת אימייל לפני יומיים ושכחתי לכתוב לך על זה כאן. אשמח, אם תרצה, שתחזור אלי בבקשה. לילה טוב, Bustan1498 - שיחה 22:09, 25 במאי 2020 (IDT)

החלפות[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, בערך ארתור דייוויס החלפת את כל המופעים של "דייויס" ל"דייוויס" בצורה שאינה מתאימה לשם הדף. במקרים כאלו או שהעריכה עצמה שגויה, או שהעריכה נכונה אבל מצריכה גם לעדכן את שם הדף, ונראה ששכחת להתאים את שם הדף בהתאם. אנא שים לב לכך בפעם הבאה כדי שלא ליצור חוסר תאימות. בברכה, ערן - שיחה 11:49, 30 במאי 2020 (IDT)

התלבטות[עריכת קוד מקור]

האם יווצר ערך נוסף שמתמקד בהשפעות הכלכליות של מגיפת הקורונה? מהערך העוסק במגפה יהיו הפרטים העולמיים שבערך. יהיה פרק שיתמקד בישראל ויכלול את החלק העוסק במשבר הכלכלי( אני מניח שבהמשך יהיה פרוט על התקציב). כך נוכל לדלל אותם ולהוסיף אותו לתבנית: ההסטוריה של כלכלת ישראל. מנגד, על מגפות אחרות לא היה ערך כזה (אבל נוצרו ערכים ערכים בדומה לאנגלית וכנראה כי זו מתועדת יותר) --2020ITBN - שיחה 00:23, 1 ביוני 2020 (IDT)

איני יודע לענות על שאלתך. אני מניח שהמקום לדיון בנושא הוא המזנון. נעם דובב - שיחה 00:56, 1 ביוני 2020 (IDT)

מנת פיצה חמה עבורך![עריכת קוד מקור]

אשמח שתענה להודעתי 2020ITBN - שיחה 00:42, 1 ביוני 2020 (IDT)

ריפוי האיש שגופו צבה ממים[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף ריפוי האיש שגופו צבה ממים אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.
בברכה, Emgaz - שיחה 15:54, 4 ביוני 2020 (IDT)
אתה טועה, העריכות מבוססות וההסבר אליהן מצוי באופן ברור בתקציר העריכה. נעם דובב - שיחה 16:23, 4 ביוני 2020 (IDT)
הי נעם. אני מצטרפת לתהיה של עמנואל. אמנם חלק מהקישורים הופיעו גם בגוף הערך ויש להסיר אותם, אבל הקישורים האחרים נראים לי רלוונטיים ומופיעים בצורה דומה בשאר הערכים שנכתבו בקטגוריה נסים בנצרות. עמנואל, אני מציעה שתעבור בעצמך על הערכים שכתבת ותסיר קישורים שמופיעים יותר מפעם אחת. Keren - WMIL - שיחה 21:41, 15 ביוני 2020 (IDT)
היי קרן, עברתי שוב על עריכתי כעת. רוב מוחלט של הקישורים שהסרתי (הותרתי אחד שמתאים) נמצאים בגוף הערך או בקטגוריות, ובשני המקרים זו יתירות. היחיד שלא נמצא שם הוא משלי ישו, שאין לי התנגדות להחזירו (למרות שלדעתי גם במקרה זה עדיפה קטגוריה לנושא, אך היא לא קיימת עדיין). נעם דובב - שיחה 21:51, 15 ביוני 2020 (IDT)

דנה כרם[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "דנה כרם" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ג בסיוון ה'תש"ף • 08:54, 5 ביוני 2020 (IDT)

עזבונו[עריכת קוד מקור]

היי נעם, האם אתה בטוח לגבי זה? לדעתי זה מנוקד בצרה ולכן ״עזבונו״. מתייג גם את Eldad. תומר - שיחה 15:25, 7 ביוני 2020 (IDT)

הי תומר. ראה, בין היתר, עיזבון דיגיטלי. לא משתמשים בניקוד ולכן עדיף הכתיב המלא. נעם דובב - שיחה 15:29, 7 ביוני 2020 (IDT)
יש הבדל בין עיזבון דיגיטלי לעזבונו. בצורת המקור עיזבון העי״ן מנוקדת בחיריק והזי״ן בקמץ, ולכן עיזבון. אין להשליך מכך על הטיות אחרות, כמו צורת הסמיכות - ״עזבון ההורה״, הטיות כמו ״עזבונו״/״עזבונם״/״עזבונן״/״עזבונה״ וצורת הרבים ״עזבונות״. בכל המקרים, לדעתי, העי״ן מנוקדת בצירה והזי״ן בשווא, ולכן אין היגיון בצורות כמו ״עיזבונו״. אם היה עדיין חיריק בעי״ן, אז היינו שמים יו״ד גם בצורה המוטית. תומר - שיחה 17:22, 7 ביוני 2020 (IDT)
כאמור אין כאן עניין של ניקוד, מדובר בכתיב מלא, שהיא הצורה המועדפת. נעם דובב - שיחה 17:24, 7 ביוני 2020 (IDT)
די ברור שלא הבנת מה תומר כותב. ברור שהכתיב מושפע מהניקוד – לא שמים יו"ד אחרי קמץ או פתח. לו נוקדה המילה עם סגול (ולא עם צירה, כפי שכתב בטעות תומר), לא היה מקום לשים יו"ד. לגוף המילה – מנקדים את המילה עִזְבוֹנוֹ, ולכן היו"ד כן נצרכת. דגש חזק - שיחה 17:55, 7 ביוני 2020 (IDT)
תתפלא, דווקא הבנתי. ושוב, כהרגלך בקודש, אתה מתערב שלא במקום. נעם דובב - שיחה 18:58, 7 ביוני 2020 (IDT)

שאלה בנוגע לקטגוריות ילידי/נפטרים[עריכת קוד מקור]

הי נעם, בעצם הגעתי לכאן לשאלה בנושא אחר - ראיתי ששינית את הקטגוריות בערך קתרין אן פורטר ל"אמריקאיות שנולדו ב-" ו"אמריקאיות שנפטרו ב-". תודה על כך. עם זאת, בערך נוסף שהעלתי על אמיליה לאנייר רציתי ליישם קטגוריה דומה מטעמי אחידות, אבל לא מצאתי קטגוריה מתאימה - אין קטגוריה "אנגליות שנולדו ב-". יש בריטיות, אבל זה לא מתאים כי בריטניה עוד לא הייתה קיימת... יש לך עצה בנושא, או שעדיף להשאיר ככה? Keren - WMIL - שיחה 21:47, 15 ביוני 2020 (IDT)

היי שוב קרן. בחפץ לב. לפי הכללים, צריך חמישה ערכים פוטנציאלים כדי לאייש קטגוריה. האם להערכתך יש פוטנציאל כזה? אם כן, מציע לפתוח את הקטגוריה, אם לא - להשאיר ללא לאום (אך עם מגדר). נעם דובב - שיחה 22:00, 15 ביוני 2020 (IDT)
תודה נעם. אבל אין אפילו מספיק ערכים לקטגוריה "ילידות 1569" ואני בספק אם יהיו עוד הרבה נשים שנולדו ב-1569 שייכנסו לוויקיפדיה העברית... Keren - WMIL - שיחה 18:32, 16 ביוני 2020 (IDT)

חדשופדיה[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #25
עודכן ב־26 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

בדף ויקיפדיה:מפגשים/מפגש קיץ 2020 מתקיים דיון בקשר לקיום מפגש קיץ השנה ובקשר לאופיו • בפרלמנט מתקיימת הצבעה בנושא חשיבות ערכים על מגפות.


קווין/קוין[עריכת קוד מקור]

מה נשמע איש יקר? תודה על המון ויקיגמדות. מסב את תשומת לבך לשינוי צ'קטי שעשית שבו החלפת בהמלצת צ'קטי מ"קווין" ל"קוין", כשמדובר באדם ששמו אינו Kevin או Quinn אלא Coyne (קוין היה נראה לי התעתיק הסביר. התלבטתי מול קויין, מוזמן לכתוב את דעתך אם יש לך). בכל אופן אני מבטל את ההחלפה ל"קווין" כי זה בוודאי אינו מתאים.
תודה על פועלך במיזם ונתראה בשמחות קריצה איש השום (Theshumai) - שיחה 17:49, 22 ביוני 2020 (IDT)

אגב, כששיניתי את זה, נוצר קישור לג'יימס קווין, אתלט אמריקאי (שאינו ג'יימס קוין, נגיד בנק קנדי) - גם מסב את תשומת לבך לויקיגמדות עתידית איש השום (Theshumai) - שיחה 17:52, 22 ביוני 2020 (IDT)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

רציתי להודות לך באופן אישי על עריכותך הרבות בוויקיפדיה. דע כי אתה תורם רבות לוויקיפדיה. כמו כן, תודה על התיקונים הקלים בערכי המוזיקה השונים שאתה מבצע מדי פעם. Hello513 - שיחה 21:28, 29 ביוני 2020 (IDT)
תודה רבה, מודה לך מאוד גם על תרומותיך הרבות והחשיבות, וכן על יכולת הפרגון היפה שלך. נעם דובב - שיחה 07:53, 30 ביוני 2020 (IDT)

ברכות[עריכת קוד מקור]

על הכתבה המרתקת שפורסמה היום בעיתון הארץ אודות ספר השירים הפילנדרומי שלך. אילי - שיחה 07:39, 30 ביוני 2020 (IDT)

תודה מקרב לב, אילי. מעריך זאת מאוד (שתי הערות קטנות: 1. "פלינדרומי" ולא "פילנדרומי" 2. כתבת בדף המשתמש שלי, העברתי את ההודעה לדף השיחה). נעם דובב - שיחה 07:53, 30 ביוני 2020 (IDT)
היי גיליתי רק עכשיו את הטעות ומחקתי מדף המשתמש שלך ולאחר מכן גיליתי שאכן גילית זאת זה מכבר :) אילי - שיחה 23:27, 30 ביוני 2020 (IDT)
בס"ד היי נעם, ראיתי את הכתבה הזו, אבל לא קישרתי אותה אליך, מקווה לקרוא בקרוב. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:31, 30 ביוני 2020 (IDT)
אילי, תודה. הכל בסדר :-) ליאת, בלי לחץ :-) נעם דובב - שיחה 01:57, 1 ביולי 2020 (IDT)

היי, עזרתך[עריכת קוד מקור]

אשמח לעזרתך כאן. אתה עושה רושם של בחור טוב. נפתלי - שיחה 21:47, 1 ביולי 2020 (IDT)

קטגוריות חדשות[עריכת קוד מקור]

שלום, נעם. ראיתי שאתה יוצר די הרבה קטגוריות חדשות. אין בזה שום בעיה כמובן והרבה פעמים זה מועיל ומבורך. רציתי לבקש שאחרי שאתה יוצר קטגוריה חדשה - תקשר אותה לקטגוריות מתאימות בשפות אחרות, כלומר תקשר לויקינתונים. ככה עושים עם ערכים וכך צריך לעשות גם עם קטגוריות. תודה מראש. גיא - פתרון למחיקה 22:10, 3 ביולי 2020 (IDT)

חבל שאתה לא מגיב. זה מיזם שיתופי. גיא - פתרון למחיקה 19:34, 6 ביולי 2020 (IDT)
שלום גיא, אני לא יכול לענות לכל ההודעות, עקב ריבוי מחויבויות בוויקיפדיה ומחוצה לה, מצטער. לעצם העניין: קראתי את הודעתך, ולקחתי לתשומת לבי. זה דורש ממני תוספת מאמץ, שכרגע איני יכול להכיל אותה. אשתדל להגיע לזה בעתיד. בינתיים, תודה לכך על הקישורים לויקינתונים. נעם דובב - שיחה 21:18, 6 ביולי 2020 (IDT)

איאן בוהן[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "איאן בוהן" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ד בתמוז ה'תש"ף • 10:53, 6 ביולי 2020 (IDT)

סופרות מסע - קטגוריה בפני עצמה[עריכת קוד מקור]

לנעם דובב שלום, ראיתי שנכנסת לערך החדש – מרי אליזה רוג'רס – מיָד עם הסרת תבנית 'בעבודה' והבנתי שהנושא של ספרות מסעות וסופרי מסעות קרוב ללבך. אם כך, אנא פעל ליצירת קטגוריה של "סופרות מסע" שבו תיכללנה נשים שיצאו למסעות ופִּרסמו חיבורים על חוויותיהן ותצפיותיהן, ממש כגברים בתחום הזה.
ב-ויקיפדיה האנגלית, למשל, קיימת קטגוריה כזו (Women travel writers), וכן בצרפתית (Femme écrivain voyageur) ובערבית (كاتبات رحلة). תודה, Drz - שיחה 17:34, 6 ביולי 2020 (IDT)

שלום, Drz. יצרתי קטגוריה כזו, לפי מגדר ולאום. הנושא של ספרות מסע אינו קרוב לליבי, אך אני נוהג לפקוד ערכים שהוסרה מהם תבנית עבודה (כמו גם ערכים חדשים), ונושא הקטגוריות הוא זה שקרוב ללבי. נעם דובב - שיחה 21:18, 6 ביולי 2020 (IDT)

אניו מוריקונה[עריכת קוד מקור]

ללמעלה זה לא תקלדה 84.229.163.68 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עזרה 2[עריכת קוד מקור]

היי נועם אתה יכול להרחיב את הטיוטה שלי?.--37.142.173.16 18:55, 7 ביולי 2020 (IDT)

חדשופדיה - שבוע 28 2020[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #28
עודכן ב־26 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

מפגש קיץ 2020: חגיגת יום הולדת ה-17 לוויקיפדיה העברית, תתקיים הפעם בצורת מפגש ZOOM ביום ראשון 12 ביולי, בשעה 18:00. לפרטים נוספים ראו כאן.


תודה רבה על העזרה בפיתוח ודיוק הערך![עריכת קוד מקור]

נעם תודה רבה שעזרת לדייק את כתיבת הערך של בתיה סבירסקי מלול

אפשר שנדבר?[עריכת קוד מקור]

שלום לך משתמש:נעם דובב, הייתי רוצה לשוחח איתך. אפשר? Sima shimony - שיחה 17:00, 14 ביולי 2020 (IDT)

שלום סימה. בהחלט, מוזמנת לשלוח לי הודעה פרטית דרך ממשק זה, ואענה לך דרך המייל. נעם דובב - שיחה 17:04, 14 ביולי 2020 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך מייל, אשמח אם תגיב. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 17:50, 16 ביולי 2020 (IDT)

רק מוודא - ראית ששלחתי מייל תגובה? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 12:57, 20 ביולי 2020 (IDT)

בקשה בעניין הסרת הערות[עריכת קוד מקור]

הי. יצא לי לראות מספר עריכות שלך שבהן הסרת הערות, למשל: בערך רינת פרימו. לעיתים יש התייחסות להערות אלו בהמשך הערך, ומחיקת ההערה הראשונה מייצרת שגיאה. אנא, וודא לאחר הסרת הערות שהערות השוליים בערך לא נפגעו. תודה! אסף השני - שיחה 15:49, 25 ביולי 2020 (IDT)

דורון חרמוני[עריכת קוד מקור]

תודה לך על העריכות בערך דורון חרמוני, אולם יצרת התנגשות עריכה, ומידע שניסיתי להוסיף - נגוז. • איקס איקס - שיחה 11:25, 1 באוגוסט 2020 (IDT)

תודה לך על הקמת הערך, וחן-חן על הכרת התודה. אתה טועה, לא יצרתי התנגשות עריכה, שאם כן, הייתי מקבל הודעה על כך. סימן שהתנגשות העריכה הייתה בצד שלך. יתרה מזו, ציינת בתבנית שהערך פתוח לעריכה. להבא, מציע לך לשמור את השינויים כדי שלא ילכו לאיבוד. נעם דובב - שיחה 11:27, 1 באוגוסט 2020 (IDT)
ההתנגשות אכן הייתה בצד שלי. לא חשבתי שמישהו יגע בערך דקות אחרי הקמתו. • איקס איקס - שיחה 11:36, 1 באוגוסט 2020 (IDT)
אני עובר על ערכים חדשים. אם אתה עדיין עובד על הערך, וחושש מהתנגשויות עריכה, שים תבנית בעבודה ולא בעבודה מתמשכת. נעם דובב - שיחה 11:42, 1 באוגוסט 2020 (IDT)

הסרת תווי כיווניות[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה,

אנא שים לב שאתה לא מסיר בטעות, תוך כדי שימוש בצ'קטי, תווי כיווניות מפורשים כאשר הם מתבקשים. עלמה/יאירשיחה 03:03, 6 באוגוסט 2020 (IDT)

טיפול המרה[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "טיפול המרה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ז באב ה'תש"ף • 13:51, 7 באוגוסט 2020 (IDT)

שלום ידידיה, אני ממשיך לעבוד על הערך. נעם דובב - שיחה 01:18, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

נא התייחסותך לטענות שהעלה גנדלף בדף בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

בפרט אני רוצה לדעת מה ההסבר שלך לשחזור העריכות של גנדלף בערכים שאינם קשורים ל"טיפולי המרה", ומקווה שמדובר בעריכות תמימות ולא בניסיון לרדוף אחר משתמש אחר כדי להדגיש נקודה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:24, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

התייחסתי בדף המפעילים. כפי שהראיתי באחת הנקודות שהעליתי גנדלף, שמסלף את העובדות והופך את היוצרות, באחת מעריכותיו הוא שחזר עריכה של עורכת אחרת אך ורק כדי לעורר מהומה לאחר ששחזרתי עריכה שלו - [3] ציטוט מתקציר העריכה: "מאחר שנעם דובב הניח תבנית בעבודה על הערך ב-22.7 וטוען שהוספת ק"ח מפריעה לו בעבודה". בעריכות בערוץ 20, ובמיניות ביהדות תיקנתי עריכות שגויות, מוטות ומסולפות של גנדלף המונעים ממניעים פוליטיים ודתיים גרידא. אני עושה זאת מדי פעם כדי לשמור על הנייטרליות והאובייקטיביות של המיזם. נעם דובב - שיחה 12:19, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
גארפילד ביקש את התייחסותך בדף הבקשות ממפעילים לטענות שהעליתי שם. בתגובה בחרת להכפיש את שמי גם שם וגם בדף שיחתך. אני לא האסקופה הנדרסת שלך. אין לי עניין לחזור כאן על מה שכבר כתבתי בדף הרלוונטי, אבל מי שמעוניין בצד שלי יוכל למצוא אותו כאן.[4][5]
לפי כללי ויקיפדיה:בירורים, "ככלל, יש לפתוח בירור רק לאחר שמוצו האפשרויות האחרות, ובפרט פנייה לנילון." לכן אני מיידע אותך שאם המפעילים לא יתערבו, ואם לא תחזור בך ממלחמת העריכה בשלושת הערכים, אפנה לבירורים. ידוע לי שאתה נוהג למחוק מדף שיחתך פניות של ויקיפדים שאינך אוהב. אין לי התנגדות שתמחק את הודעתי מכאן אם ביחד איתה תסיר את ההתקפה עלי שבתגובה לה היא מוצגת. בברכה, גנדלף - 23:38, 13/08/20

אתה פועל על דעת עצמך[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי באיזה רשות, אחרי איזה דיון בו יכלו חברי הקהילה לחוות את דעתם, פיצלת את הקטגוריות של חברי הסנאט באופן מגדרי. זה מהלך שגוי אליו אני מתנגד. יש מדינות כמו ניו ג'רזי שלא שלחו נשים לסנאט, אז הפיצול שגוי עובדתית. ניב - שיחה 17:21, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

איני פועל על דעת עצמי, זו פרקטיקה מקובלת, אין זה משנה שאתה מתנגד, זה קיים במשך שנים לאורך כל עץ הקטגוריות והיו על כך דיונים רבים, שבאף אחד מהם לא הוחלט לשנות אורח זה. לא שמתי לב שהקדמת אותי בדיון בנושא שפתחתי בדף שיחתך. הגבתי לך שם, איני רואה טעם בפיצול הדיון. נעם דובב - שיחה 01:18, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

אני מבקש ממך למחוק את דבריך כלפי[עריכת קוד מקור]

פה אתה משמיץ אותי, בצורה אישית, גסה ולא מקובלת. אנא הסר דבריך אלו שהם בגדר מתקפה לא פרופורציונלית, ולא ראויה בדיון שבו אתה לא מצליח לתת מענה ענייני, אז אתה עובר לפסים אישיים והמצאות כלפי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 19:09, 13 באוגוסט 2020 (IDT)

לבקשתך ולפנים משורת הדין מחקתי את הדברים, למרות שאני עומד מאחוריהם ואמת דיברתי. בעיניי אתה מנצל לרעה את כוחך כמפעיל באופן סדרתי, ויש לי ראיות לכך. נתתי מענה ענייני מאוד קודם לכן, כמו גם בדף המפעילים, אך אתה לא מעוניין או לא מסוגל לראות זאת, משום שאתה לא אובייקטיבי ומוטה בעיניי. ולעניין ה"המצאות" - אני יכול לספק הוכחות לאיומים וביטויי גנאי בשיחה פרטית שאתה יזמת כלפיי, ופעילות הזויה ומופרכת שיזמת שהביאה לחסימה מצד דוד שי כנגדי - הכל מתועד, כידוע לך. נעם דובב - שיחה 23:48, 13 באוגוסט 2020 (IDT)
חבל שגם כשאתה מזהה בחושיך שמעשיך עוברים את הגבול וניאות למחוק דברים שעוברים על כללי ההתנהלות בקהילה, אתה חייב לומר את המילה האחרונה, ולהמשיך בקו של איומים, הפחדות והשמצות שכל מטרתם להסיט את השיחה למחוזות לא רלוונטיים.
פעולותיך בכל מה שקשור לערך "טיפולי המרה" היו בגדר לקיחת בעלות על ערך, שבו ניסית לעשות כבשלך. ואחרי שלא הסתפקת בזה, בדקת את העריכות של גנדלף שעיצבן אותך, ושחזרת עריכות אחרות שלו מבלי לטרוח לציין מדוע. לא בתקציר עריכה ולא בדף שיחה. על הטענות האלו אין לך תשובה. אז במקום אתה מאשים כל אדם שמנסה להתערב בוויכוח הזה שמבקר אותך, כמי שיש לו משהו אישי נגדך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 11:20, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
אתה כותב דברים שכל קשר ביניהם למציאות מקרי בהחלט:
  1. לא עברתי את הגבול. אמת דיברתי. אתה זה שעברת את הגבול, ואני רק הזכרתי לך את מעשיך, להם יש סימוכין. הרקע מאוד רלוונטי כדי להבין שאינך פועל בהוגנות, ולא אובייקטיבי וניטרלי (לכל הפחות בענייני). לפנים משורת הדיו ולבקשתך מחקתי את הדברים. חבל שאתה מתנהג בכפיות טובה, ולמרות שאני הולך לקראתך, במקום להכיר תודה על כך אתה שב ותוקף ומאשים האשמות שווא הזויות. השבתי גם לשאר הטיעונים, אך משום שנראה שלא הבנת אחזור עליהם שוב.
  2. לא לקחתי בעלות על הערך, אלא התנהלתי בהתאם לפרקטיקה המקובלת בערכים בעבודה. גנדלף, בדומה לנרו יאיר, הוא זה שעבר על הכללים, אחרי שבעת תבנית עריכה ערך תשע פעמים את הערך ואף שחזר עריכה של עורכת אחרת כדי לעורר מהומה.
  3. תיקנתי עריכות שגויות של גנדלף בערכים אחרים, לא כי עצבן אותי, אלא כי הן לא היו מהימנות או רלוונטיות. גם זאת כבר הסברתי. לצערי, מניסיון מר, אני יודע שהוא מטה לעיתים מזומנות ערכים לכיוון הדתי-ימני, ואני חש חובה לדאוג לניטרליות, ולכן מדי פעם מנטר את ערכיו (כפי שאני עושה גם לעריכות של עורכים נוספים). בניגוד מוחלט לדברייך נימקתי את השחזורים בתקציר העריכה.
  4. ולא התייחסת (כמה לא מפתיע) לכל העבירות הנוספות שעשה גנדלף שעליהן התלוננתי בדף השיחה משום ששוב מראש לקחת עמדה של צד אחד. לדעתי, מזמן היית צריך לפסול את עצמך כמפעיל, קל וחומר בענייני. עניין של הגינות בסיסית. נעם דובב - שיחה 11:57, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
עם זאת, לאור עמדתך ועמדת Dovno בעניין תבנית העריכה, בעתיד אנהג באופן אחר בנושא. פניי לשלום. נעם דובב - שיחה 12:06, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

כוכב ויקיגמדי עבורך![עריכת קוד מקור]

כוכב ויקיגמדי
תודה על כל ההגהות והתיקונים שעוזרים לשפר את ויקיפדיה GHA - שיחה 19:03, 15 באוגוסט 2020 (IDT)

GHA, סליחה על האיחור בתגובה. תודה מקרב לב. מעריך גם את תרומתך למיזם. נעם דובב - שיחה 17:20, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

קטגוריות ילידי/נפטרים[עריכת קוד מקור]

לדעתי קיימת בעיה מסוימת בקטגוריות לפי שנים למשל קטגוריה:נפטרים ב-1922 לפי מדינה ו-קטגוריה:ילידי 1922 לפי מוצא. לדעתי עידף שהכל יהיה "לפי מדינה". זה יאפשר לקטלג מישהו שנולד בגרמניה ונפטר בארצות הברית באופן חד-משמעי. קיטלוג לפי "מוצא" הוא בעייתי. דוד א. - שיחה 06:17, 18 באוגוסט 2020 (IDT)

משולם גרול[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "משולם גרול" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ה' באלול ה'תש"ף • 09:30, 25 באוגוסט 2020 (IDT)

תודה על הטיפול בערך, אשתדל להימנע בעתיד מעריכת דף שיחתך.
מזכיר היום את "היפוליט דרייפוס". בוקר טוב והצלחה בהמשך, ידידיה צבאןשיחה • ו' באלול ה'תש"ף • 04:38, 26 באוגוסט 2020 (IDT)
בוקר טוב ותודה על הטיפול היעיל. מזכיר את "רון סילימן". בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ז' באלול ה'תש"ף • 09:43, 27 באוגוסט 2020 (IDT)
שלום, הסרתי את התבנית מרון. לילה טוב, ידידיה צבאןשיחה • כ"ד באלול ה'תש"ף • 22:46, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

כוכב לפרויקטור![עריכת קוד מקור]

כוכב הפרויקטור
הרשה לי להעניק לך את כוכב זה על פועלך במיזם נשים באדום. כל הכבוד על סידורו וכן על כתיבת ערכים חשובים מתוכו. המשך כך! YairMelamedשיחה 11:56, 28 באוגוסט 2020 (IDT)
מצטרף, עבודה מבורכת, כל הכבוד! אמירושיחה 13:40, 28 באוגוסט 2020 (IDT)
YairMelamed, ‏אמירו - נחמד מאוד מצידכם, תודה מקרב לב. בלי קשר לכך, מעריך מאוד את תרומתכם למיזם. נעם דובב - שיחה 19:19, 1 בספטמבר 2020 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי מייל דחוף. ראית? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 21:11, 29 באוגוסט 2020 (IDT)

נעם???? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 18:17, 1 בספטמבר 2020 (IDT)
היי הארי פוטר 73, השבתי לך. תודה וסליחה על העיכוב. נעם דובב - שיחה 19:16, 1 בספטמבר 2020 (IDT)

היי, לא שלחת את מה שדיברנו עליו... הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 18:42, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

היי, שלחתי לך. האם ראית? נעם דובב - שיחה 16:56, 3 בספטמבר 2020 (IDT)
הארי פוטר 73 נעם דובב - שיחה 17:20, 3 בספטמבר 2020 (IDT)
ראיתי, מחכה לכתבה נוספת. יפורסם בקרוב. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 17:22, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

כוכב חרוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב החריצות
המסירות והרצינות שלך והעזרה שלך בבדיקה ושיפור ערכים תורמים לויקיפדיה ועל כך מגיע לך כוכב כאות הוקרה. ארז האורז - שיחה 18:04, 1 בספטמבר 2020 (IDT)
חן חן, ארז האורז, שימחת את ליבי. תודה לך! נעם דובב - שיחה 19:20, 1 בספטמבר 2020 (IDT)

שמחתי לפרגן, המשך כך! ארז האורז

הסרת הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

הי. בעריכה זו הסרת הערת שוליים שיש אליה התייחסות בהמשך, וכך נוצרה שגיאה בדף. אנא שים לב בעתיד. תודה! אסף השני - שיחה 23:22, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

אוקיי, מקבל. נעם דובב - שיחה 17:30, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

ברכות על תרומתך הרבה לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

נעם, מאחל לך מזל טוב על עלייתך למקום השלישי ברשימת התורמים לוויקיפדיה, כה לחי! ‏Ovedcשיחה 10:01, 4 בספטמבר 2020 (IDT)

תודה, עובד. מצטער שלקחתי לך את המקום . מעריך את תרומתך הרבה למיזם. נעם דובב - שיחה 10:15, 4 בספטמבר 2020 (IDT)

יעזר העוזר?[עריכת קוד מקור]

שלום נעם ושבוע טוב!

פנתה אליי ד"ר חיה אוסטרובר בבקשה להסיר את תבנית העריכה מערכה, ועשינו יחד בשבוע האחרון עבודה רבה בעניין. היא משתפת פעולה יפה מאוד ביחס לחדשה ובגיל 74. כעת איני יודע אם אהיה פנוי להמשיך.

אני פונה אליך כעורך יסודי, וכמי שעוזר רבות לתחום הנשים בויקיפדיה. האם תוכל להביט בערך ולהמשיך בהדרכה בדף השיחה, או לערוך אותו לפי דעתך? בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ט"ז באלול ה'תש"ף • 21:18, 5 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום ידידיה ושבוע טוב גם לך. מברך כל פנייתך, וחן-חן על המילים הטובות. ערכתי וביצעתי ויקיזציה בערך, והסרתי לאחר מכן את תבנית העריכה. ובעניינים אחרים: מעריך את פועלך להסרת תבנית "בעבודה" מערכים. האם תוכל לשפוך אור על הוספת האור צ' לשמך, ועל הפיכתך לעורך בתשלום? נעם דובב - שיחה 21:33, 5 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה תודה. האות צ' רומזת אל שמי השני, צוריאל על שם זקֵני ע"ה - שם ישן אבל חדש לויקיפדיה . סיכמתי עם "מרכז אור שלום לשימור והנחלת מורשת יהודי לוב" לכתוב עבורם ערכים. הכתיבה תיקח זמן, אבל התחלתי לעסוק בנושאים שמסביב. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ז באלול ה'תש"ף • 00:52, 6 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מבין, בהצלחה. נעם דובב - שיחה 00:55, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

סבלנות[עריכת קוד מקור]

בערך שהוא עדיין בעבודה יתכנו כותרות רייקות. להסיר אותם זה השחתה. כמו כאן - שיחה 22:21, 5 בספטמבר 2020 (IDT)

היי דרור, נראה שטעית (מניח שהתבלבלת בתום לב) והאשמת אותי לשווא בהאשמה חמורה. מצפה להתנצלותך. העריכה שלי אליה הפנית היא מ-28 ביולי, וכפי שניתן לראות לא הייתה עליה תבנית עבודה, כך שפעלתי לגמרי כפי שצריך. רק מספר שבועות לאחר מכן, ב-23 באוגוסט הוספת תבנית בעבודה, שבוע וחצי לאחר מכן, ב-3 בספטמבר הארי פוטר 73 הוא זה שהחזיר את התבנית אין מקורות, שאני הנחתי (עשיתי זאת לאחר שלא היה בעבודה, כאמור, ולא היו לו מקורות). נעם דובב - שיחה 23:52, 5 בספטמבר 2020 (IDT)
Deror avi, מצפה להתייחסות ולהתנצלות. נעם דובב - שיחה 02:11, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
מסירים תבניות בעבודה - שהיו בערך, כשהוא עדיין בעבודה. וכך מטעים משתמשים תמימים. אתה משתמש תמים שנפגע, ועל כך אני מצר. אבל מן הסתם צריך לבקש ההתנצלות מזה שהסיר את התבנית. דרור - שיחה 22:38, 29 בספטמבר 2020 (IDT)

קטגוריה:צרפתים שנולדו ב-1963[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים נעם, אני מניח שרצית ליצור את הקטגוריה קטגוריה:צרפתים שנולדו ב-1963, אך שכחת/לא נשמר? המשך יום נעים. ביקורת - שיחה 14:39, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

צהריים טובים גם לך. אכן, אתה צודק. התכוונתי לחזור לזה, אך הקדמת אותי. חן-חן. יצרתי אותה עכשיו. המשך יום נעים גם לך. נעם דובב - שיחה 14:45, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

שירה ו/או רטוריקה[עריכת קוד מקור]

ראשית, תודה רבה על העריכה באוניברסלים אנושיים.
החזרתי את הניסוח לשירה ו/או רטוריקה משום שכך זה מופיע ברשימה של בראון. ישנם אוניברסלים רבים שאיני מבין (חלקית או לגמרי) את המשמעות מאחורי המילים. גם בסעיף זה לא ברור לי מדוע יש לצרף שירה לרטוריקה, שכן אוניברסלים אחרים מחייבים קיום שירה. עם זאת, אני חושב שאין לשנות ממה שממוסמך במקור. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 16:52, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

היי אילן. חן-חן. קיבלתי את הנימוק להחזרה. נעם דובב - שיחה 18:59, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

קטע המריבה על נחל האסי[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, הצטרפתי לאחרונה לצוות העורך את הדף, אולם המשתמש Refael747 מוחק לי עריכות ומאיים עליי בחסימה. החונך שלי לא עונה לי. התוכל לעזור?אורורה בוריאליס - שיחה 18:15, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום אורורה, הגבתי בדף השיחה. Refael747 שם תבנית בעריכה על הערך, ובמצב כזה לא נהוג לערוך. עם זאת, ביקשתי ממנו להסיר בהקדם האפשרי את התבנית. נעם דובב - שיחה 18:58, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

עץ משפחה[עריכת קוד מקור]

אני מתקשה לכתוב עץ משפחה לקרלו פונטי אפשר בבקשה שתבנה או שתסביר לי איך עושים זאת. בתודה מראש, ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 13:53, 15 בספטמבר 2020 (IDT)

די כבר[עריכת קוד מקור]

די כבר. די כבר די כבר די כבר ועוד פעם די כבר. די כבר עם ה"מתועב", די כבר עם ה"נלוז", די כבר עם ה"לשפוך דם", די כבר עם ה"אלים", ה"רעיל", ה"הסתה", "הכפשות", ה"הפחדות", ה"מצח נחושה". די כבר עם ה"מסע"ות וה"מסכת"ות. עם ה"נגדי" וה"נגדי" וה"נגדי". זאת כבר מזמן שיטה אצלך. פעם זה עם נרו יאיר, פעם עם רונאם, פעם עם זה, פעם ההוא, והפעם עם רפאל. ואני לא בא להכשיר פה את ההתנהלות וההתבטאויות של רפאל, או של פופ, או של כל אחד אחר שהתבטא בדיון ההוא או בבקשות ממפעילים. אני מניח שאף אחד לא צדיק בסיפור הזה, וראיתי שהמפעלים הוציאו כרטיס צהוב לכולם, אם כי לא התעמקתי במיוחד וזה גם לא מעניין אותי. כי אני לא מדבר פה על הסיפור הזה אלא על הסגנון הקבוע והבלתי נסבל שלך. הסגנון שדוקר את העין ומאפיל כמעט על כל תגובה אחרת בדיון. כי זה בכלל לא משנה מי עומד מולך, זה יכול להיות כל אחד. כל אחד שחולק עליך. מישהו מתווכח איתך, מתחילה מלחמת עריכה, הדיון מתלהט, גולש לפסים אישיים, כבר ברור מי לנו ומי לצרינו, והופס - מתחרצבות להן החרצובות. בהתחלה זה הכעיס אותי, היום אני בעיקר משתומם. כי נראה שאתה באמת מאמין במה שאתה כותב. בתיאורים הדרמטיים של מלחמת בני אור ובני חושך. אבל תבין, אף אחד לא רודף אותך. אף אחד לא קושר נגדך. אף אחד לא שופך את דמך. לא במליצה ולא באופן מטאפורי. רבאק, זאת כולה ויקיפדיה העברית. אלה בסך הכל ויכוחים בין כותבים דעתנים וחדי לשון, עם יותר מדי זמן פנוי, על זוטות פרובינציאליות בדפי שיחה עלומים. מותר להתווכח. הכל בסדר. מותר לעצבן ולהתעצבן, אם כי זה לא כדאי. מותר גם לצאת מהכלים פה ושם, ואתה יודע מה - מותר אפילו להיחסם. לא כזה אסון. אנחנו בני אדם. אבל מה זה התיאורים האלה? מה זה עולם הדימויים הזה? על מה אתה מדבר? למה להגזים, למה להקצין כל דבר? זה לא קשור בכלל למה שקורה בפועל. קצת פרופורציות, למען השם. וקצת שקט. תן לנו בבקשה קצת שקט. תודה. ראובן מ. - שיחה 18:08, 15 בספטמבר 2020 (IDT)

איזו יפות נפש. למען הגילוי הנאות: אתה הגנת לאחרונה בדף המפעילים על אחד העורכים שהזכרת, שחסום לצמיתות עכשיו (לבקשתו), שהשווה אותי ועורכים אחרים לעכברים ("אקטיביסטים היוצאים מחוריהם"), באופן המעלה אסוציאציות לתעמולה הנאצית, והרהבת עוז לצאת כנגדי כשציינתי זאת. עורך אחר שהזכרת הוציא דיבתי רעה באופן סדרתי במשך שנים, ובין היתר טען שאני תומך במחבלים. והעורך השלישי, שגם הוא מוביל בריונות, מלחמות עריכה, שקרים והכפשות, איים במשטרה. יש עורכים אלימים ובריונים בוויקיפדיה, העוברים על כללי קהילה רבים, כולל כללי התנהגות ואיש לא פוצה פה ומצפצף. חלק מהם פועל כנגדי באלימות קשה ובהסתה, כי אני בצד של זכויות אדם, שמאל, נשים ומיעוטים והם בצד השני של ימין, פונדמנטליזם, גזענות, להט"בפוביה ומיזוגיניה. והם באום להטות את ויקיפדיה. המפעילים והביוקרטים לא עושים כלום, וזה עוד במקרה הטוב. צר לי, אך אני לא טיפוס ששותק על עוולות. לא מסכים עם מה שכתבת, אם זה צורם לך - עצתי לך: אל תקרא. נעם דובב - שיחה 20:30, 15 בספטמבר 2020 (IDT)

שפרה מילשטיין[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "שפרה מילשטיין" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ז באלול ה'תש"ף • 21:39, 16 בספטמבר 2020 (IDT)

שוב שלום, מזכיר גם את "אורלי גרוסמן". בברכת שנה טובה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 14:52, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום וברכה, אני רואה שלא המשכת לעבוד באורלי גרוסמן, מסיר משם את התבנית.

מאחל שנה טובה, שמחה, רגועה ופוריה. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 08:04, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

הסרתי גם ממילשטיין. המשך יום נעים, ידידיה צבאןשיחה • ל' בתשרי ה'תשפ"א • 12:57, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

מחיקת בירור וחשיפת פרטים אישיים[עריכת קוד מקור]

אתה לא רשאי על דעת עצמך לחשוף פרטים אישיים של עורכים במיזם, לרבות השם שלי. אין לי שום בעיה שתצהיר הצהרות, תספר סיפורים, תביא מובאות או כל דבר אחר שבא לך במסגרת חופש הביטוי והזכות להביע עמדה או דעה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:49, 17 בספטמבר 2020 (IDT)

אתה ממשיך להתנהג בבריוניות, למעול בתפקידך, ולנצל את הרשאות המפעיל שלך ולמנוע מהקהילה לראות את פרצופך האמיתי, בו הטרדת, התנכלת, קיללת והשמצת בתקשורת פרטית אותה אתה יזמת, ונוסף על כך איימת ופעלת לממש את איומך לחסום אותי, באמצעות מפעיל חבר. ביקורת הזמין אותי לפתוח נגדך בירור בדף מפעיל נולד עם העדויות שהבאתי בפניו וכך עשיתי. בניגוד לדברים השקריים שכתבת בעזות מצח בתקציר העריכה בו ביטלת את עדותי בדף "השמצות..." (לא השמצתי, הבאתי עדויות עם ציטוטים מועתקים) ואף הסתרת את תוכן העריכה (נראה שיש לך סיבה טובה להסתיר זאת). לא נתתי את דעתי לפרטים האישיים שלך, חשבתי שאין לך מה להסתיר, כפי שאני כאן בשמי האמיתי, מה גם שבשם זה פנית אליי. אתה יכול להמשיך להסתתר תחת כינוי, ויכולת רק למחוק את השם בו פנית אליי במקום למחוק את כל הבירור נגדך ועוד לכתוב דברי בלע, הבל ורעות רוח (ולא לראשונה) בתקציר העריכה. זה ניסיון השתקה ברור. ואתה זה ש"מספר סיפורים" (כדברייך אליי כאן), ואילו אני, בניגוד גמור אליך, מביא ציטוטים ועדויות לתוקפנות ולהתנהגות שעברה את כל הקווים האדומים. מובן מאליו שאתה מפחד שהדברים כנגדך ייחשפו, משום שיש סבירות לא מבוטלת שתוקע מהקהילה עם אות קלון. נעם דובב - שיחה 17:03, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
נעם, אני מעוניין לקרוא את מה שכתבת. האם תוכל לשוב ולהטלות את הדברים ללא פרטים אישיים? יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 17:30, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
היי יואב, לא שמרתי עותק של הדברים משום שלא העליתי על דעתי שגארפילד ימחק אותם. לכתוב הודעה ארוכה זו מחדש יקח לי עוד זמן לא מבוטל, שלא נמצא כרגע ברשותי. ביקשתי כאן (וגם בדף מפעיל נולד ובהתכתבות פרטית בינינו) מביקורת שישחזר את הגרסה שלי. אין לי בעיה כמובן להשמיט את שמו של גארפילד, כפי שפנה אליי בפייסבוק (כאמור, לא נתתי את ליבי לכך). נעם דובב - שיחה 17:52, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
אאוטינג זה דבר חמור ומהווה עילה לחסימה (בכל זאת, אתה משתמש ותיק ואמור לדעת את הנהלים). יחד עם זאת, למען הסדר הטוב, מן הראוי שגארפילד ישחזר את ההודעה ללא הפרטים האישיים. יורי - שיחה 18:04, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
אין פה שום אאוטינג, זה השם בו הוא פנה, הטריד, התנכל, השמיץ, איים וקילל בפייסבוק. ביקורת אמר לי להעלות את הדברים, העתקתי ממה ששלחתי אליו ולא נתתי, כאמור, את דעתי לכך. לא חשבתי שלגארפילד יש מה להסתיר, אחרי הכל לא הפריע לא לתקוף אותי באינטרקציה שהחלה מיוזמתו בשם זה. ברור לי כשמש עכשיו מדוע גארפילד ביקש להסתתר תחת כינוי. נעם דובב - שיחה 18:08, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
העברתי לבקשת ביקורת את הבירור מדף מפעיל נולד לדף הבירורים, כאן. נוסף על כך, התנצלתי שם על חשיפת שמו של גארפילד, שנעשתה מבלי משים. נעם דובב - שיחה 19:11, 17 בספטמבר 2020 (IDT)
מקווה בשביל נעם וגארפילד שהסאגה הזו תגמר כמה שיותר מהר, שניהם עורכים שהם נכנס לויקיפדיה וצריכים לשמור עליהם אך עם פיקוח שמותאם בהתאם לכל אחד מהם, שנה טובה Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 20:18, 19 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה על החלק הראשון שמתייחס אליי. איני זקוק לשום פיקוח, גארפילד לעומת זאת ראוי להיחסם, והרשאות המפעיל אמורות להילקח ממנו לאלתר. ושעה יפה אחת קודם. מסכים שיש לפקח עליו, לטובת המיזם. נעם דובב - שיחה 22:57, 19 בספטמבר 2020 (IDT)

קטגוריות אדומות[עריכת קוד מקור]

שלום, אולי אתה יודע, אבל למקרה שלא, פה מופיעות קטגוריות אדומות, ביניהן כאלה שנוצרו (אבל לא באמת נוצרו) כנראה תוך כדי יצירת קטגוריות אחרות. סאבעלוטודו - שיחה 22:49, 23 בספטמבר 2020 (IDT)

אנא, מתן התבטאויותיך[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, ערב טוב.

לצערי, נאלצתי לחסום אותך למשך יום.

מי כמוך יודע עד כמה עשיתי מאמץ להגיע איתך לעמק השווה. ואני מוקיר לך תודה על הניסיון להתגמש. למשך זמן מה הבחנתי במיתון בתגובותיך, אבל הבירור שפתחת מסמן הקצנה של התגובות שלך. כפי שהזהירו אותך בעבר, המשך של תגובות בסגנון זה עלול להוביל לחסימתך לצמיתות. אני מפציר בך לחשוב על מה שאתה כותב פעם ופעם נוספת, ואז עוד פעם; ולהימנע בצורה מוחלטת משימוש בביטוים שמנה גיאה ובאחרים שעלולים לפגוע באנשים. תרבות הדיון, כולנו, וגם אתה נפגעים מכך.

ניתנו לך אזהרות רבות מדי. חשוב האם כך היית רוצה להמשיך להתנהל בוויקיפדיה. לא הייתי רוצה שיינקטו צעדים נוספים. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו23:36, 23 בספטמבר 2020 (IDT)

שמזן, שלום וערב טוב. לא, לא "נאלצת", אלא רצית ובחרת לחסום אותי גם אתה חסימת שווא (בדומה לחסימות הקודמות שנחסמתי), שהעוול שבה זועק לשמיים, ודגל שחור מתנוסס מעליה. גם לא התרשמתי שהמאמץ שלך להגיע איתי לעמק השווה היה כן, וזאת אחר שפעלת מלכתחילה בחוסר הוגנות כלפייי, והבעת את רצונך בעבר לחסום אותי לצמיתות על לא עוול בכפי. חוסר הוגנות זה נמשך ביתר שאת בפעולות החסימה ובדברים שהתלוו אליהם. צר לי שגם אתה מעלת בתפקידך כמפעיל, וניצלת לרעה את הרשאותייך בעיניי, ונכנעת להמון המסית שממשיך עודו להסית נגדי עכשיו (ולי אין אפשרות להגיב לדברי הבלע וההסתה כתוצאה מפעולת החסימה שלך), במקום לעצור ולחסום אותם, בעוד אני רק מגיב ומתגונן מולם, ואומר דברי אמת. לדאבון ליבי אין זה מפתיע אותי. המסר שלך שעורכים יכולים לעשות יד אחת ולפגוע בי חופשי כאוות נפשם, אך לי אסור *להגיב*. בעיניי זהו ניסיון של סתימת פה, ותו לא. שחרר אותי לפחות למרחב הערכים והקטגוריות, ומעבר לכך מבקש ממך לא לפעול מולי, כי אינך אובייקטיבי, ואתה פועל באופן מוטה. נעם דובב - שיחה 23:53, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
נעם, חלאס. לא ייתכן שכל מי שמעיר לך או חוסם אותך הוא לא אובייקטיבי/מוטה/נכנע להסתות/סותם פיות. אלו סתם טיעונים לא אינטליגנטיים שלא הולמים אותך. בבקשה, תעשה מאמץ - אנחנו רוצים אותך איתנו, קולך חיוני מאוד! חבל שהוא ייפגע בשל התנהלות לקויה. eli - שיחה 09:58, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
אלי, לא אתייחס ל"טיעונים הלא אינטלגנטיים" שלי, משום שהם לא ראויים לתגובה. לעצם העניין, עומד מאחורי דבריי - כל מי שחסם אותי, כולל אותך (ובמקרים שלך, כמו במקרה הזה, העוול בולט ביותר וזועק לשמיים), חסם אותי חסימת שווא שערורייתית, ובלתי חוקית בעליל, וניצל לרעה את תפקידו ולא ראוי להיות מפעיל או ביוקרט בעיניי. אין לי צל של ספק בכך. אתם, המפעילים והביוקרטים מצופפים שורות, ורוצים לרצות (ללא כל קשר לעמדתכם הפוליטית או הדתית) את הפלג הימני-דתי שפועל באלימות בוויקיפדיה. הדבר ברור כמו השמש בצהריים. לא אכנע להשתקה, להסתה אלימה ושקרית ולבריונות. דרכי היא שיח מכבד ואמשיך בה, אך לא אשתוק ולא אחשה מול דברי הסתה שקריים ולינצ'טרנט - בושה וחרפה שנתתם לכך יד (במקום הדבר הראוי - לחסום את כל מי שהשתתף במעשים אלו), ואת הקורבן לדברים אלו, שרק הגיב, אתם חוסמים. אם קולי באמת חשוב לכם כפי שאתה טוען - תגנו עליו ותפעלו כפי שמצופה מכם. וברוח יום הכיפורים המתקרב, אני קורא לכם לעשות חשבון נפש ולבקש מחילה. נעם דובב - שיחה 11:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── היי נעם. קראתי בעיון את כל הבירור (הדי ארוך וחסר טעם אם לומר את האמת) שפתחת ולאורכו האשמת ויקיפדים רבים ברדיפה והשתמשת בלשון לא כל כך נעימה. לאורך כל הבירור, ביקשו ממך לספק הוכחות לטענות שלך, על מנת להתקדם בבירור - לא סיפקת זאת ובמקום זאת האשמת האשמות קשות, כאילו פתחת פה איזו קונספירציית G5 שכולם מנסים להעיף אותך מפה ושאתה לא רצוי (נו באמת). אתה מאוד יקר למיזם וחבל סתם לפתוח חזיתות עם משתמשים, מה שיגרום לך בסוף לחסימה מפה. אני מציע לך להפסיק עם כל ההאשמות שווא האלו ולפתוח דף חדש - הרי באנו לכתוב פה ערכים, לא להתעסק בשטויות. מה אתה אומר? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:06, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום HiyoriX, חבל מאוד שאתה כותב דברים שאינם נאמנים לאמת, וזאת בלשון המעטה. בניגוד גמור לדברים שלך הבאתי הרבה מאוד הוכחות לטענות שלי: להתנכלות, לקללות וגידופים, לאיומים לחסימה באמצעות חבר-מפעיל ועוד. אם היית רוצה לראות, היית רואה זאת. "הלשון הלא כל כך נעימה" הייתה אך ורק בתגובה למתקפה חסרת תקדים של הסתה, רדיפה ולינצ'טרנט. גם את זה היית יכול לראות בנקל לו היית מעוניין. איומים ורמיזות על החסימה שלי אינם עושים עליי רושם. אולי במקום ליישר קו עם המפעילים, אליהם אתה אוטוטו מצטרף (בעקבות דבריו המקוממים כאן ובדף הבירור, שיניתי את הצבעתי לגבי מועמדותך למפעיל בדף מפעיל נולד מ"בעד" ל"נגד חזק") ולהפוך את היוצרות, וקורבן להפוך לתוקפן תיטול קורה מבין עיניך. מציע לך לפתוח דף חדש, ולא לכתוב כאן (כפי שעשית בדף הבירור) האשמות שווא, ולכנות את דברי האמת שלי האשמות שווא. מה אתה אומר? נעם דובב - שיחה 00:15, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אין לי עניין לקחת צד כלשהו בריב בינכם, את זה אתה וגארפילד אמורים לפתור בין עצמכם, אבל אי אפשר להישאר אדיש כשאתה מאשים מפעיל שחורג מסמכויותיו (שזה דבר חמור) וההוכחות היחידות שלך זה תכתובת בפייסבוק שיצרה איזה ריב מטופש (לטעמי), בלי לספק לינקים עניינים. אם באמת יש לך הוכחה ממשית (קישורים - אני מזכיר, רק מה שבויקיפדיה; תכתובות מחוץ לאתר זה עניין פרטי בינכם בלבד), אני מאוד אשמח אם תשלח לי במייל, כפי שכתבתי בבירור - אתה מוזמן לקחת את הזמן לאסוף את כל הקישורים, העיקר שיהיו. אני נוהג מעיקרון של הנחת כוונה טובה ואני בטוח במאת האחוזים שגם לך יש כוונה טובה, אז בוא נתנהג כמו אנשים בוגרים, נפסיק עם כל מיני האשמות שווא ונרד לשורש העניין. שוב - לא לוקח שום צד, ייתכן ואתה צודק - ואם כן אזי יש לנקוט פעולה מיידית, אבל לבנתיים לא ראיתי משהו שמראה חד משמעית שהוא חרג מסמכויותיו. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:30, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: החלטה שלך אם לתמוך בי או לא וזאת זכותך המלאה להביע את דעתך. חבל שאתה מגדיר את דבריי כמקוממים, אבל שיהיה, לא לוקח ללב. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:30, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
לגבי המשפט הראשון - צודק, שבע רצון שאתה רואה זאת כך. מקווה שהצבעה הזאת לא תתנקם בי. למרות הדברים האלו, מאחל לך בהצלחה בתפקיד ורוצה להאמין שתפעל בהגינות. בנוגע למשפט השני - נסה לשים את עצמך בנעליי: גם אתה היית חש בדומה אליי, שהדברים שלי מקוממים, אם הייתי כותב על דברי אמת שהיית אומר שמדובר בהאשמות שווא, ואם הייתי בא בהאשמות ומטיף מוסר ונותן עצות לך, אם היית נופל קורבן להסתה, רדיפה ולינצ'טרנט חמורים. מבטיח לך שאני לא הייתי נוהג כך. שנה טובה. נעם דובב - שיחה 00:38, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
אל דאגה, אני לא אדם שנוטר טינה, אנחנו לא בריב ואין לי סיבה לעשות לך רע. נכון, אם אני שם את עצמי בנעלייך זאת באמת הרגשה חרא (מחילה על הביטוי) שלא מאמינים לך ואז מטיפים לך, אבל אם מסתכלים גם על הצד שני, אפשר להבין שגם הוא נפגע (כלומר, הפגיעה היא דו-כיוונית). אם הייתי במצבך, הייתי מעדיף לוותר (הקילשאה המוכרת של "אל תיהיה צודק תיהיה חכם"), אבל החלטה שלך. שנה טובה גם לך! :) ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 01:03, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

היסטוריה של רדיפה, הסתה והכפשה שקרית[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,

האשמת אותי כבעל "היסטוריה של רדיפה, הסתה והכפשה שקרית" כלפיך בדיון הבירורים שאורכב ויקיפדיה:בירורים/ארכיון 23#התנהגות לא ראויה מצד מפעיל. כשאתה חוזר מהחסימה, אבקשך שתסיר את הדברים ותתנצל עליהם. אין לי אפילו אינטראקציה עם עריכותיך במהלך כל השנים. Geagea - שיחה 13:32, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום Geagea. ⟨ תוכן הוסתר (עריכה: כאן חלה השתקה לבקשת Geagea ובביצוע ביקורת לדברי אמת שאמרתי, שקטעו גם משפט באמצעו. חבל שביקורת לא הסיר את השקרים בהם האשים אותי Geagea והמשך הרדיפה מצידו, כפי שהיה צריך לעשות). לא די ש<צנזורה מצד ביקורת> אתה עוד מצפה שאתנצל בפניך?!?! במקום תקין היית נחסם לצמיתות על מה שעשית. אל תהפוך את היוצרות - אתה זה שצריך להתנצל, ויפה שעה אחת קודם. זמן טוב עכשיו לערוך חשבון נפש ולבקש מחילה, ויפה שעה אחת קודם. ואני אמת דיברתי. כמו כן, אינך רצוי בדף זה. שנה טובה. נעם דובב - שיחה 15:53, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

We sent you an e-mail[עריכת קוד מקור]

Hello נעם דובב/ארכיון 2020,

Really sorry for the inconvenience. This is a gentle note to request that you check your email. We sent you a message titled "The Community Insights survey is coming!". If you have questions, email surveys@wikimedia.org.

You can see my explanation here.

MediaWiki message delivery - שיחה 21:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

נועם, אתה יכול ליצור קטגוריות: קטגוריה:בוסנים שנולדו ב-1894, קטגוריה:בוסנים שנפטרו ב-1946? דוגקון דוגקוןשיחה 21:32, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

אני יכול, כמובן. השאלה אם יש יותר מאותו אחד (שאני מניח שעבורו אתה מעוניין ליצור) שאפשר לשייך אותו לקטגוריות הללו. ואתה שייכת אצלי את הקטגוריות הללו. לשם כך בדף השיחה מוסיפים נקודותיים לפני הקטגוריה - תיקנתי זאת. נעם דובב - שיחה 21:35, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

מקום ראשון בתרומות לחודש הנוכחי! ישר כח! ישראל קלרשיחה • י"ב בתשרי ה'תשפ"א • 21:49, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה רבה, ישראל. נעם דובב - שיחה 21:50, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
נ.ב. קראת פעם את ויקיפדיה:ארכוב?קריצה יש סקריפט נחמד שיוכל לעזור לך לארכב- אפשר להגדיר לו כמה שיחות לארכב בכל פעם. --ישראל קלרשיחה • י"ב בתשרי ה'תשפ"א • 21:53, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
לא, תודה. אקרא. נעם דובב - שיחה 21:54, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
אין טעם שתקרא, אין שם משהו חשוב מדי... הבעיה היא שדף השיחה שלך ארוך מדי וקשה להתמצא בו. אם אתה לא רוצה לארכב כדאי שתוסיף את התבנית {{מעבר לתחתית הדף}} מדי פעם. ישר כח! --ישראל קלרשיחה • י"ב בתשרי ה'תשפ"א • 21:55, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
אוקיי, אשתדל לעשות זאת בקרוב. חן-חן ויפה לך הפרגון! נעם דובב - שיחה 21:56, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
גם אני מצטרף, כל הכבוד לך על התרומות החודש כל הכבוד! יישר כוח! Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 23:06, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
חן-חן לך, מאחל לך השתלבות טובה במיזם. נעם דובב - שיחה 23:34, 29 בספטמבר 2020 (IDT)
תודה מאוד מקווה. שתהיה לך שנה מתוקה. בברכה, Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 12:21, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
ראיתי עכשיו. כל הכבוד על המדליה למקום ראשון בתרומות לחודש הנוכחי. יישר כוח. כל הכבוד!כל הכבוד! חתימה טובה וחגים שמחים. דני Danny-w - שיחה 09:54, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

הצעה לגבי הקטגוריות[עריכת קוד מקור]

היי נעם, ראיתי את העבודה המרובה שלך בנוגע לקטגוריות של שנים (נולדו ב-XXXX/נפטרו ב-XXXX). שאפו על ההתמדה, אני כבר מזמן הייתי מוותר אף על פי כן, ניכר שאתה משקיע בזה הרבה מאמצים וזה נשמע לי קצת חבל, מפני שזו משימה יחסית פשוטה שבוט מסוגל לסייע בה. אם תרצה, אבדוק אם אני מסוגל לכתוב בוט שיבצע את אותו הדבר בתוך זמן עבודה די קצר (מעריך שאוכל להתפנות לזה בסוכות). מה דעתך? DL3222 - שיחה 02:46, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

היי DL3222. תודה על ההצעה. אכן בוט יוכל לפנות אותי לדברים אחרים. היה ניסיון בעבר של kotzbot להתמודד עם העניין לא עלה ממש יפה, ועבודתו הופסקה. אני מזהה מספר אתגרים:
1. לזהות מגדר ולאום
2. להתמודד עם נתונים שגויים מויקינתונים
3.למקם את הקטגוריה בסוף רשימת הקטגוריות
4.להתמודד עם כפל לאומים
5. לא לפתוח קטגוריה שיש בה רק ערך אחד.
אם תוכל להתמודד עם אתגרים אלו אשמח שהבוט יחליף אותי . נעם דובב - שיחה 02:57, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
היי, כמה שאלות:
1.אם הניסיון של KotzBot היה מוצלח, מדוע עבודתו הופסקה? תוכל להפנות אותי במקרה לעריכות לדוגמה שהוא ביצע? אם מישהו כבר כתב בוט ועשה את כל "העבודה השחורה", למה בעצם לא להריץ אותו?
2. מה הרזולוציה שצריך לרדת אליה בכל ערך? האם מספיק קטגוריה בסגנון אמריקאים שנולדו ב-XXXX, או שהשאיפה היא לרדת עוד נמוך - טקסנים שנולדו ב-XXXX? האם להוסיף את רק את הקטגוריה אמריקאים שנולדו ב-XXXX ייחשב במקרה כזה כטעות?
3. לפי ההערכה שלך, עד כמה נפוצות השגיאות בוויקינתונים? כיצד זה בא לידי ביטוי - בשנה / בלאום / במגדר? אני מעריך שאני מסוגל לכתוב בוט שיוודא פעמיים גם בגוף הערך את השנה/לאום/מגדר, אבל זה יעכב משמעותית את הפעולה שלו...
תודה! DL3222 - שיחה 10:44, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני כותב הבוט שנעם הזכיר, ואחרי מקצה השיפורים לפני זמן מה, אני לא זוכר שיש בעייה. הדבר היחידי שצריך לעדכן זו רשימת המדינות שנפתחה להן קטגוריה בזמן האחרון. אני אריץ עכשיו יבש לבדיקתכם. בורה בורה - שיחה 21:21, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

המנע מכניסה למלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

ביטלת עריכה של מפעיל, ודרשת שבקשתך לחסימה של עורך ותיק תשאר בעינה.
ישנן 3 סיבות לכך שהבקשה לא אפקטיבית ויש לדחותה:

  1. הבקשה התפתחה לדו שיח ארוך ורב משתתפים. דף הבקשות צריך להישמר עם מינימום מלל אפשרי, כדי שאפשר יהיה לנווט בו באופן סביר. לכן צדק היוריקס ששאף לטפל בנושא לכאן או לכאן.
  2. במהלך הדיון הארוך של בקשת החסימה שהעלית, העורך הנידון הסיר את התגובה שהתלוננת עליה, וכמו כן ביטל את הבירור שפתח בגינך. מה שמייתר את הסיבה לחסימה.
  3. כיוון שמדובר בעורך ותיק, ממילא ניתן לחסום אותו ליום אחד בלבד, וכל פרק זמן ארוך מכך ידרוש מעורבות בירוקרט ו/או הצבעת מפעילים. פעולות הדורשות בירור מעמיק, שמקומו אינו בדף בקשות ממפעילים אלא בדף הבירורים.

בהינתן הסברים אלו - פעולתו של משתמש:HiyoriX היתה בעיני נכונה כמפעיל. לכן אני מבקש שתבטל את פעולתך בבקשות המפעילים ותמנע מכניסה למלחמת עריכה.
יחד עם זאת, אם אתה חושב שיש צורך נוסף בדיון לגבי העורך המדובר - זו בהחלט זכותך לבקש ולקיים דיון מעמיק, אולם דף בקשות המפעילים אינו האכסניה הנכונה עבורו. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 02:19, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

למרות לכך שביקשתי ממך שוב ושוב ושוב ושוב, כולל בדף זה בבירור שפתחתי מולך אך לאחרונה בגין תוקפנות, הכפשות שקריות, קללות וגידופים, איומים במסרים פרטיים שיזמת שפעלת לממשם כמו חסימה באמצעות חבר-מפעיל ומעילה בתפקיד המפעיל (ובדף הבירור הצטרפו מספר עורכים להצעה שתחדול מלעסוק בענייניי) בדף זה ובאופן פרטי, שתימנע מלדון בענייני, אתה שב ועושה זאת בצורה מוטה ולא עניינית. מבקש ממך אולי בפעם העשירית לדעתי לחדול מכך. לתחושתי אתה עושה זאת בכוונה להכעיס. איני מקבל את דברייך ואין זה עונה להגדרה של מלחמת עריכה, היוריקס כתב תקציר עריכה שדגל שחור מתנוסס מעליו. וגם הוא, בדומה אליך ואל אלי גודין החברים הטובים, מעל בתפקידו (וסימנים להטייתו הרבה ניתן לראות בדברים המקוממים ושכתב בבירור נגדך, בדף זה, בתקציר העריכה המדוברת בדף המפעילים ובמיוחד בדף שיחתו, בו הסית כנגדי והוציא דיבה רעה. משום שכידוע לך דף הבירורים משמש פלטםורמה נוחה ללינצ'טרנט מולי אוותר על התענוג לפתוח נגד המשתמש בירור. זה שהוא מחק היה בעקבות הנחייה של amirosan. זה לא מבטל את חומרת הדברים, הוא אפילו לא התנצל ואת הדברים הבזויים שכתב ניתן לראות בהיסטוריית הגרסאות. אם אלו הכללים, אסתפק בחסימה של יום אחד, ואזהרה שאם יעשה זאת שוב יחסם לתקופה ארוכה + הסתרת התכנים המסיתים והשקריים שכתב והדיון המסית והשקרי שפתח מולי ואורכב על ידו. זה שהדיון התארך זו אשמת יאצקין52 וגילגמש שהמשיכו להכפיש ולתקוף אותי בדף המפעילים, איני צריך לשלם על כך מחיר. כך שבקשתך נדחית על הסף, ואני שוב חוזר, חדל מכאן ואילך לטפל בענייניי. נעם דובב - שיחה 03:07, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

קטגוריות נולדים[עריכת קוד מקור]

ראשית, כל הכבוד על העבודה ביצרית קטגוריות לפי מקום הלידה, חשבתי שאולי היה כדאי להשאיר גם את הקטגוריה של שנה ללא מקום הלידה, אם כבר התקיים דיון בנושא אשמח שתפנה אותי לשם, שבוע טוב ומועדים לשמחה שמיה רבהשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשפ"א • 00:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

היי, תודה על הפרגון. אין טעם להשאיר את הקטגוריה של שנת הלידה ללא מקום הלידה, בנוסף לקטגוריה השנה עם מקום הלידה משום שאז זה קטגור כפול משום שקטגוריית שנת הלידה לפי מקום לידה מוכלת בקטגורית שנת הלידה לפי מוצא, וזו מצידה מוכלת בקטגוריה שנת הלידה ללא מוצא. מקווה שהייתי ברור. נעם דובב - שיחה 00:43, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

תעבירי את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: על תרומתך הרבה לוויקיפדיה ובעיקר על ריכוז נשים באדום, כל הכבוד!.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

Laliv g - שיחה 20:25, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

ערב טוב. ראה כאן. הקטגוריה נותרה "אדומה". אשמח אם תשלים את המלאכה. תודה --Assayas - שיחה 18:15, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

ערב טוב. טיפלתי, תודה על הפניית תשומת הלב. נעם דובב - שיחה 18:36, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

ויקיזציה לפרקי הפניות[עריכת קוד מקור]

תודה על עזרתך בערך על ד"ר חיה אוסטרובר, האם תוכל לעבור על פרקי ראו גם וקישורים חיצוניים (ואולי גם לקריאה נוספת) בערך יהדות לוב? שבוע טוב, ידידיה צבאןשיחה • כ"ב בתשרי ה'תשפ"א • 23:02, 10 באוקטובר 2020 (IDT)

חדשופדיה - 2020 שבוע 43[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #42
עודכן ב־26 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ואן היט וונדרס • נשאר עוד כשבוע לסיומו של מיזם ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת • מתקיימים במזנון דיונים לגבי הכינוי "תנא" בערכים על חכמים המופיעים בספר הזוהר בלבד וכן דיון בנושא הפנייה לחב"דפדיה

מרכז אור שלום[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך מרכז אור שלום, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ג בתשרי ה'תשפ"א • 19:49, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

תעביר את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: על תרומותיך הרבות והחשובות, ועמידתך האיתנה אל מול לינצ'טרנט ציני ואכזרי.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

בהערכה רבה, Bustan1498 - שיחה 18:25, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

תודה מקרב לב, Bustan1498, מצר על התגובה המאוחרת (מעבר לסימון תודה על המסר). מעריך מאוד את הדברים שלך. ושוב חוזר הניגון. נעם דובב - שיחה 22:24, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

קטגוריה של דוקטור לרפואה[עריכת קוד מקור]

היי שמתי לב שכנראה בטעות העברת חלק מבעלי דוקטורט מהעברית לקטגוריית בעלי דוקטורט לרפואה מהעברית. אני לא יודע אם יש דרך לתקן באופן גורף, אך שים לב לזה. ראה לדוגמהיפעת ביטון וליעד מודריק Shaishyy - שיחה 02:17, 15 באוקטובר 2020 (IDT)

תיקנתי. דוד שי - שיחה 06:19, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
אכן בטעות, תודה לדוד. נעם דובב - שיחה 08:57, 15 באוקטובר 2020 (IDT)

הערה לגבי הקטגוריות[עריכת קוד מקור]

היי נעם, שים לב שכל הערכים שהעברת מקטגוריית ילידות 1980, העברת בטעות לקטגוריה "XXXX שנולדו ב-1990". בברכה, DL3222 - שיחה 01:27, 16 באוקטובר 2020 (IDT)

היי, תודה על הפניית תשונת לבי. טופל. נעם דובב - שיחה 02:44, 16 באוקטובר 2020 (IDT)

חדשופדיה - 2020 שבוע 43[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #43
עודכן ב־26 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

מתקיים סקר אודות אודות הכלים למשתמשים חדשים כאן. • מיזם 300,000 ערכים יצא לדרך! מוזמנים להשתתף ולהרחיב, להשלים, לשכתב, לערוך ולכתוב ערכים במסגרתו.

דיון בבירורים[עריכת קוד מקור]

כמקובל, אני מודיע לך על פתיחת דיון בבירורים בעניינך. גילגמש שיחה 20:24, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

שינוי כותרת בבירורים[עריכת קוד מקור]

הכותרת שנבחרה, לא עוברת על כללי הניסוח בבירורים. לכן, פעולת העריכה והשחזור שלך את גילגמש והכותרת שלו מהווים מלחמת עריכה מיותרת. אני מבקש שתפסיק עם השחזורים. אתה יכול כמובן להביע את מורת רוחך ולהפריך או להתנגד לניסוח בגוף הדיון לפי שיקול דעתך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:39, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

היא שקרית ומסיתה, ואין לו בעלות על הכותרות. ופעם האלף - אל תתערב בענייניי, אתה לא נייטרלי ולא פועל בהגינות. בפעם הקודמת שכתבת בדף זה, אמירו פעל בניגוד לדברים שכתבת. נעם דובב - שיחה 20:42, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה לא זכאי להחליט מי "יתערב בענייניך". זו קהילה קטנה, כולנו פועלים באותו המרחב ומגיבים כאשר פעולות שונות מתרחשות בו.
בתגובתך האחרונה, אתה טוען שאני לא נייטרלי ולא פועל בהגינות. האם יש להסיק מכך שאתה כן נייטרלי? שאתה פועל בהגינות? אם כך הדבר ואתה נייטרלי והגון, היכן ההתנצלות שלך אלי עבור פתיחת דיון בירורים מלא בטענות כלפי, העיקרית מביניהן היא שהשתמשתי בסמכויותי כמפעיל לרעה - טענה שלא הצלחת להמציא לה שום ראיה, אבל לא טרחת לסגת ממנה או להתנצל על ההכפשה שניסית להעביר אותי? או שאתה ממשיך להתעקש שאני מנצל לרעה את סמכויותי למרות שאין שום עדות לכך? גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:57, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
אני פועל בהגינות רבה. הודעתך עזת מצח מהמדרגה הראשונה, הוכחתי באותות ובמופתים תוקפנות הכוללת הסתה, רדיפה, איומים ויישום האיומים בפועל דרך שליח ועוד מ"כל טוב". אמת דיברתי. אם המערכת הייתה הגונה לא רק שהרשאותייך היו נשללות, אלא היית נחסם לצמיתות. ואם היה בך שמץ הגינות היית משעה את עצמך ומתנצל על כל אלה. על מה אני צריך להתנצל? על זה שנפלתי קורבן בין שינייך?! תמהני. נעם דובב - שיחה 21:03, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

תבניות שכתוב[עריכת קוד מקור]

היי. בפעם הבאה שאתה שם תבנית, בפרט על ערך ב-"פרופיל גבוה", יש מקום לנמק היטב מה הסיבה לכך או בדף השיחה או בתבנית עצמה. להגיד סתם "לא נייטרלי" בלי הסבר, זה לא נימוק. יורי - שיחה 23:35, 18 באוקטובר 2020 (IDT)

היי. אוקיי, לקחתי לתשומת ליבי. למרות שבערך הזה עלה חוסר הנייטרליות בדיונים רבים בדף השיחה. נעם דובב - שיחה 23:50, 18 באוקטובר 2020 (IDT)
דף השיחה שם ארוך כאורך הגלות וקשה לדלות משם מה בדיוק מתייחס לחוסר נייטרליות ומה לדברים אחרים. מדובר בערך נפיץ, ואם הייתה שם את התבנית ובמקביל כותב הסבר בדף השיחה עם דוגמאות ברורות ומנומקות לחוסר נייטרליות, היה הרבה יותר קשה להצדיק את השחזור של העריכה שלך. יורי - שיחה 00:16, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
אתעלם מהדברים המקוממים, המכפישים, המסיתים ומשוללי אחיזה במציאות שכתבת בגנותי בדף הבירורים, ולא לראשונה (עשית זאת גם בדיון שפתחתי מול גארפילד ובעבר בדיוני "נדנד"). לעצם העניין, מובן שאתה טועה וגם כאן הופך את היוצרות (כפי שהפכת בבירורים, אני הקורבן כאן, והמפעילים והביורקטים, בניגוד מוחלט לטענותיך, הם דווקא בבירור בצד של נרו יאיר, גילגמש ושות'- אחרת הם היו נחסמים מזמן לתקופה ארוכה, ואף אתה): פעלתי בהתאם לנהלים. אין חובה לפתוח בדיון לפני הנחת תבנית שכתוב, גם לא בערך רגיש. יתרה מזאת, לא ראיתי אף לא פעם אחת שהדבר נעשה. בטח ובטח שאין זה דבר מקובל. מנגד, השחזור של גילגמש, פעמיים, תוך מלחמת עריכה היה לא מוצדק ותוקפני כהרגלו, ולווה בבקשת חסימה ובבירור שמשמש במה ללינצ'טרנט בדיוק כפי שהוביל בבירור המוצדק שפתחתי נגד גארפילד. כתבתי גם לגילגמש בנימוס רב בתקציר העריכה בשחזור שהוא אינו רשאי להסיר את תבנית השכתוב והזמנתי אותו לפתוח דיון, כמקובל, אך הוא התעלם, בחר במלחמת עריכה, בקשת חסימת שווא ובירור שווא, תוך המשך רדיפה, הסתה ותוקפנות. מעניין שלא אמרת מילה בעניין. אולי בגלל שאתה מהמחנה שלו? לא, לא יכול להיות. ולגבי הערך הנפיץ - זה לא הפריע לאדמור לעשות בו כבשלו, ולכתוב דברים לא נייטרלים. נעם דובב - שיחה 00:28, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
אני אתעלם מהפתיח של דבריך. רק אגיד שתגובות בסגנון הזה הם אלה שהביאו למצב בו נרו יאיר, גילגמש ביחד עם מרבית המפעילים והביורקרטים מצאו את עצמם מסכימים אחד עם השני בכל הקשור לפעילותך במיזם (נדמה לי שבעת הדיון על חסימתו של נדנד זה לא היה המצב).
לעניין התבנית, טכנית, אתה צודק. אין חובה לפתוח דיון או אפילו לנמק בהרחבה את הנחת התבנית. ברוב המקרים, אין בכך צורך. הערך מדבר בעד עצמו. כאן, בבירור, היה צורך כן לעשות זאת. גם כי לא מדובר בערך שמקריאה מהירה "זועק" תשכתבו אותי! וגם כי מדובר בערך ב-"פרופיל גבוה" שמתקיימים לגביו תדיר דיונים/סכסוכים ומחלוקות כאלה ואחרות לגבי כל עריכה.
לגבי השחזור של גילגמש, קשה לקבוע מי צודק ומי טועה. הנוהג הוא לא לשחזר תבניות תחזוקה בלי טיפול בבעיות בערך או מתן הסבר מנומק. מצד שני, כן מקובל לשכתב תבניות כאלה שהונחו ב-"ערכים מרכזיים" כשלא נראה שיש הצדקה ברורה לתבנית.
לגבי זה שלא אמרתי מילה בעניין הזה, דווקא אמרתי מילה - אמרתי שמדובר באירוע זניח. הוא בקושי מצדיק הערה לשני הצדדים. בטח שאין מקום לחסימה. סביר שאם לא הייתה מבקש את חסימתו לצמיתות של גילגמש (לא חושב שזה קצת מוגזם על מלחמת עריכה?) תוך הנימוקים הרגילים של "תקפנותו סדרתית, הסתה, רדיפה" וכו', רוב הסיכויים שכל העניין הזה היה נשכח. אם הייתה עוזב את הנחת התבנית ופותח במקום זאת דיון בדף השיחה של הערך עם פירוט של כל הבעיות שאתה מצאת בו, יכול להיות שהייתה אפילו מצליח להביא לשיפור הערך. במקום זה, נתת לו עילה לפתוח עליך דיון בבירורים. לא שאני חושב שדיון לגביך הוא רע. כמו שראית, אני חושב שפסק זמן או ליווי של ויקיפד לתקופה מסויימת יכול בהחלט לסייע לך.
דרך אגב, דבריך על כך שאני שייך למחנה של גילגמש משעשעים מאוד. אם הייתה קצת מכיר את ההיסטוריה שלנו, אני בטוח שגם אתה הייתה משועשע ממה שכתבת. יורי - שיחה 01:05, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה טועה ומטעה, ולא לראשונה. מרבית המפעילים והביוקרטים לא הגיבו עד כה בבירור (רק שניים שיש להם היסטוריה של גרימת עוול וחוסר נייטרליות כמולי, ולצערי יש עוד מספר כאלה). גילגמש ונרו יאיר עושים יד אחת. אתה וגילגמש משתייכים שניכם למחנה הימין, או שאתה שמאלני? תמהני. ובניגוד למה שאתה כותב, פעלתי בהתאם לנהלים, ולא הייתי צריך לפתוח בדיון רק כי יורי חושב כך והמציא כלל כזה. לפנים משורת הדין כתבתי לך בתגובתי הראשונה שאקח את דבריך לתשומת ליבי לפעם הבאה. לא אני לא חושב שזה מוגזם, אני חושב שגילגמש ראוי היה מזמן להיחסם לצמיתות, הוא נוהג כבר שנים ברדיפות, הסתה, תוקפנות ומלחמות עריכה, ובבירור נגד גארפילד פתח את הלינצ'טרנט מולי, אותו הוא ממשיך להוביל גם בבירור השווא הזה. ואיש כמעט, למעט כמה צדיקים בסדום, לא פוצה פה ומצייץ. אמת דיברתי בדברים שכתבתי בבקשת החסימה ואני עומד מאחוריהם. ולמקרה שפספסת בקשת החסימה שלי באה אחרי בקשת חסימת השווא שלו, אחרי שפעל בניגוד מובהק לנהלים, דבר שהוא עושה כאמור כדבר שבשגרה, אך הוא נהנה מחסינות, בדומה לנרו יאיר, כי הם משתייכים כאמור למחנה ה"נכון". נעם דובב - שיחה 01:21, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
כל אחד טועה לפעמים. יכול להיות שגם אני טועה. אם אני טועה, זה בהחלט לא תהיה הפעם הראשונה (כדבריך). לגבי זה שאני מטעה, לרוב אני מנסה שלא להטעות (להטעות בדרך כלל דורש כוונת זדון, לא? לרוב אני מנסה שלא להיות "זדוני").
לשאלתך, אני אכן מגדיר את עצמי כימני, בפן המדיני ובפן הכלכלי. מצד שני אני גם ליברלי ונדמה לי שנרו יאיר תומך באידיאולוגיה יותר שמרנית. יש מצב שגילגמש קרוב יותר לעמדות שלי (למרות שאני לא בטוח אם הוא ימני, שמאלני או משהו באמצע). בכל מקרה, לשים אותי ואת גילגמש באותו מחנה זה מאוד משעשע. הפוליטיקה הפנים ויקיפדית לפעמים מפלגת למחנות הרבה יותר טוב מאשר הפוליטיקה "האמיתית". ובכל מה שקשור לעניינים פנים-ויקיפדיים, אני והוא רחוקים בהרבה נושאים (למרות שנדמה לי שהוא התקרב לעמדות שלי בשנים האחרונות, אבל אולי אני סתם הוזה).
אם כבר עברנו לעסוק במחנות/עמדות של כל אחד, הייתי מצפה שבכל מה שקשור לערך "חילונים" העמדות של גילגמש יהיו מאוד דומות לשלך. למרות זאת, זה לא הפריע לכם להיכנס למלחמת עריכה אחד עם השני. שוב, הפוליטיקה הפנים ויקיפדית מוכיחה את עצמה כחזקה יותר.
בכל מקרה, אם נחזור לתבנית, לא המצאתי כלל. דיברתי על מה נהוג למיטב ידיעתי. אולי אני טועה, אבל לא זכור לי שיש כלל שקובע שחל איסור מוחלט לשחזר תבנית שכתוב. אם יש כזה, אתה מוזמן להפנות אותי אליו. יורי - שיחה 01:55, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
מעריך את תגובתך האחרונה, ממנה נושבת רוח אחרת משאר תגובותיך, חבל רק שאתה ממשיך להשמיץ ולהכפיש אותי בשקרים בדף הבירורים. עם זאת, אני חש שהדיון הגיע למיצוי. גילגמש משתייך בבירור גם הוא למחנה הימין, בדומה לנרו יאיר ורוב מוחלט של התוקפים אותי. ונוסף על כך, הוא קרוב בדעותיו לאלו של אדמור בכל הקשור לחילונים. וזה לב הרדיפה שלו ושל נרו יאיר ושות' אותי, כדי להשתיק את דעותיי. נעם דובב - שיחה 02:31, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

ברכת שלום והזמנה אישית[עריכת קוד מקור]

שלום רב נעם,

אני משתמש בויקיפדיה העברית באופן אנונימי (אין לי שום רצון להירשם לכאן) ואני עוקב מעט אחרי המתחולל בדף וק:בירורים כעת בהקשר חשבונך.

לפי דעתי אתה אדם עתיר חוכמה בנושאים רבים, אמן מוכשר (ממך למדתי כמעט כל המעט שאני יודע על פלינדרומים) ואדם שדיוק ונכונות הם ערכים עילאיים עבורו.

לפי דעתי לא פעם ולא פעמיים נעשה לך כאן עוול וממילא הקהילה הזו תפסיד אותך אם יבחרו לחסום את חשבונך כאן לצמיתות.

אני מזמין אותך אישית להירשם ולתרום לאתר אקו-ויקי (אשר לא רק שאינו בבעלותי, גם אינני חבר בעמותה שמנהלת את האתר וגם אינני נמנה עם תורמיו הגדולים); אתר זה מהווה במידה רבה אלטנרטיבה לויקיפדיה העברית, הן מבחינת תוכנו והן מבחינת הפילוסופיה שמאחוריו.

אני אישית אשמח להיתקל בעריכותיך שם.

בברכה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי אנונימי, חבל שאתה מפחד להזדהות. תודה על המחמאות ועל ההזמנה. מעניין, אשקול את דבריך בכובד ראש. נעם דובב - שיחה 20:10, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
אינני מפחד להזדהות, פשוט אין לי כל סיבה לכך או לחלופין אין לי כל סיבה לכתוב על עצמי מאום כאן (מלבד מה שכתבתי); להמחשה: כשאדם צועק נגד פשע ממשל לפי תפישתו בכיכר עיר הוא אינו בהכרח תחילה מצהיר על עצמו דבר (למעט פשעי הממשל לפי תפישתו) - כך גם אינני מצהיר כאן על שמי או גילי או כתובתי המוכחית או תחביבי או כל דבר דומה לאלה וכו'.
אני מעריך את נכונותך לשקול את הצעתי. בברכה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אוקיי, אני מבין. אלמד את האתר בקרוב ואגבש החלטה. תודה! נעם דובב - שיחה 20:27, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

הצבעת מחלוקת[עריכת קוד מקור]

פתחתי הצבעת מחלוקת בערך חילון. כתוב את טיעוניך בדף שם. AddMore-III - שיחה 20:08, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

דף שיחה זה שלי אינו פתוח בפני כאלו המסיתים, רודפים, מקללים, משמיצים, מכפישים, מוציאי דיבה רעה, תוך שקרים עזי מצח, הבלים ורעות רוח, וחברים בלינצ'טרנט כנגדי באופן קבוע, ובנוסף לכך, מחבלים בכל דרך אפשרית במיזם ומפיצים בורותם ברבים. לפיכך, אתה מוכרז בזאת כפרסונה נון גראטה. סורה מכאן ומוויקיפדיה בכלל, ויפה שעה אחת קודם. רבים-רבים ינשמו לרווחה וויקיפדיה העברית תרוויח בענק. נעם דובב - שיחה 20:24, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
אני רואה. אנסה להסביר, ממש לאט: טול בידך את העכבר, הצב את הסמן על המסך כך שיתייצב מעל הקישור המודגש, לחץ על המקש השמאלי פעם אחת, ואז כתוב את הטיעונים שלך בדף. AddMore-III - שיחה 21:12, 19 באוקטובר 2020 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
בהצלחה וכל הכבוד! דוריאןDGW – Talk 00:21, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה רבה, דוריאן היקר. מעודד ומחזק מאוד בימים אלו. נעם דובב - שיחה 00:23, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

נעם היקר, חסמתי אותך ליום בשל דבריך החריפים נגד גארפילד לאחר שבוצע בירור בנושא שאתה פתחת ובירוקרט (ערן) סיכם בכך שלא נמצאו שום ראיות לטענות שהעלת. אתה לא יכול להמשיך ולטעון את הטענות האלה ולהציג אותן כעובדה קיימת. אני מצפה שמי שנכווה ברותחין יזהר בצוננין. אם עמדתך לא התקבלה בבירור אחד ואתה נמצא בליבו של בירור שני, אני מצפה ממך לשמור איפוק. ראה חסימה זו כטובה אישית כלפייך. --היידן 17:09, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

היידן היקר, אתה טועה ומטעה, ומנצל את כוחך לרעה בחסימה השערורייתית הזו, שדגל שחור משחור מתנופף מעליה, בעיניי.ערן, שאת תגובתו משום מה לא הצלחתי למצוא בארכיון של הבירור ההוא, כתב למיטב זכרוני שהוא לא רואה ניצול לרעה בסמכויותיו של גארפילד. זה היה חלק קטן ממה שהתלוננתי בבירור: התלוננתי על שקרים, גידופים, איומים והתנכלות באינטרקציה אותה הוא יזם - לכל אלה ערן לא התייחס כלל בסיכום. מעבר לכך, אני רוחש הערכה וכבוד רב לערן, אך הוא אינו אלוהים וגם לא שופט עליון, וגם הוא יכול לטעות (וגם בבית משפט עליון יש אפשרות לערער על ההחלטה, מעבר לכך שגם שופטים עליונים טועים, כמובן). בדברים שכתב (שמתייחסים, כאמור, רק לחלק קטן מהדברים שהעליתי) הוא טעה טעות מרה בעיניי. גם Yuri כתב על כך בבירור. זכותי להגיד את הדברים שאני בטוח בהם, כפי שזכותו של מי שנמצא אשם שלא בצדק לחזור על דברי חפותו. זה חוסה במסגרת חופש הביטוי, אחרת זה צנזורה והשתקה. לחסום אותי במהלך בירור הכולל לינצ'טרנט, שגארפילד חלק ממנו וממשיך להסית כלפיי, כולל האמירה שלא הוכחה כי היא שקר מהמעלה הראשונה, לפי התנכלתי במטרה למנוע את בחירתו לתפקיד "מפעיל נולד" (ביקורת כתב לי ב"מפעיל נולד" לשלוח לו עדויות והוא זה שעודד אותי בתכתובת בינינו לפתוח את הבירור מול גארפילד, לא התכוונתי לעשות זאת, ואף תחילה כתבתי את הדברים ב"דף מפעיל נולד") ולא לאפשר לי להתגונן - אני חושב שזה צעד לא ראוי בלשון המעטה. אני משוכנע שזו הפעם השניה בתוך שנה שגארפילד, שממשיך להתנכל לי תקופה ארוכה גורם לחסימתי באמצעות בקשת מפעילים וחבר-שליח. לאור פעולותיו אלו אציין שאני חש פחד רב מפניו, הוא פנה אליי הרי דרך פרופיל הפייסבוק שלי והוא יודע עליי דברים אישיים שסיפרתי לו. מבקש ממך לשחרר אותי מהחסימה הבלתי-חוקית בעליל הזו. החסימה גם לא מאפשרת לי להגיב בדיון הבירור (כפי שקרה בדיון מול גארפילד כששמזן חסם אותי). לסיים ב"ראה חסימה זו כטובה אישית כלפייך" אחרי שאתה פותח ב"נעם היקר" זה אירוני ביותר. זו ממש אינה טובה אישית כלפיי בעיניי, נהפוך הוא. יתרה מזו, לעניות דעתי, אם הייתי יקר לך, כפי שכתבת, אני מאמין שלא היית עושה צעד זה. נעם דובב - שיחה 17:51, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
החסימה אכן שערורייתית אולם לא בדיוק מהסיבות שנעם כתב.
מתנהל דיון ארוך בדף הבירורים שבו נטען שנעם נוהג לתקוף בחירפות משתמשים רבים על כל אי-הסכמה או דבריי ביקורת שנשמעים נגדו. חלק מהמשתתפים בדיון טענו שהוא לא פועל בחלל ריק וכי חלק ממבקריו התייחסו אליו באופן פסול ולכן הוא מגיב ככה. אחרים טענו שאין דברים בגו והוא משתמש שפשוט לא מתאים למיזם כי הוא עובר מ-0 למאה ומתחיל לירות לכל הכיוונים על כל ביקורת קטנה שנשמעת נגדו. אם אתה מקבל את דעתם של אלה הראשונים, הפתרון הנכון הוא מעין הידברות, חסימת דפי שיחה, חונכות/ויקיפד מלווה וכו'. אם אתה מקבל את עמדתם של האחרונים, הפתרון הנכון הוא חסימה. אבל לא ייתכן שהחסימה תהיה על "דבריו החריפים נגד גארפילד". במשך ימים ארוכים עולות טענות על השתלחויות מצד נעם שנמשכות גם בדיון בבירורים. המפעילים לא עושים דבר והביורוקרטים רק "עוקבים בדריכות, דנים ומתייעצים לגבי המתווה הנדרש לפעולה." והנה, דווקא כשנעם מעביר ביקורת עדינה ביחס אליו, על מפעיל מערכת מיוחס (גארפילד), תוך שתי שניות מופיעה בקשת חסימה ותוך אלפית שניה נמצא מפעיל שרץ לחסום.
מה נעם כתב על גארפילד שהוא כל כך חריף שהצדיק חסימה: ”...אני בטוח שרבים אחרים מהקהילה בדעה הזו, אך מאימתו של גארפילד ופן יבולע להם פחדו פחד מצמית להביע את דעתם (גם אני חששתי מפניו ובצדק - הוא ממשיך לאיים עליי ולהתנכל לי, לאחר שכבר מימש את איומו וגרם לחסימתי, ומנסה להתנקם בי כאן על קריאתו לחסום אותי).” האם ליחס לויקיפדים רבים שהם חוששים "מאימתו של גארפילד פן יבולע להם" זו אמירה שעומדת בכללי ההתנהגות. לא יודע. יש מצב שלא. מה שאני כן יודע הוא שהאמירות הבאות ללא ספק אינן עומדות בכללים: ”"תוקפנות חסרת תקדים" "לינצ'טרנט מכוער" "הטיות ערכים הרבות מצידו, שנראה שזה עיקר עיסוקו במיזם, לצד מתקפות ורדיפות" "עוסקים ברדיפתי" "התנהלותם הפוגענית והבריונית" "אוסף השקרים, העיוותים, ההבלים ורעות הרוח" "מתקפות מהסוג הבזוי ביותר" "ניסיון חיסול ממוקד" "הטיה קשה לצד הימני והדתי" "אפליית נשים" "גזענות" "להט"בפוביה", "אם להשתמש במילים הבוטות שלך, המעידות עליך כאלף עדים", "מנסה לנקום בי דרך דבריו השקריים התוקפניים והמסיתים"” ועוד ועוד.
משום מה, על הדברים הללו, שנאמרו כלפי מספר רב של עורכים, אף אחד לא חשב שצריך לחסום את נעם. אבל דווקא דבריו העדינים (שוב, הכל יחסי) נגד גארפילד שכללו טענות לגביו שהוא הביא להם ביסוס בחלקן הגדול, דווקא על זה, ממהרים לחסום אותו.
שוב אנו רואים שבויקיפדיה יש שווים יותר, ויש שווים פחות. יש ויקיפדים שמותר להשתלח בהם, ויש ויקיפדים כאלה שזה אסור. יורי - שיחה 18:22, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שלום ביקורת, מה שלומך? אבקשך למחוק את סיבת החסימה השקרית והמסיתה מהדרגה הראשונה שראיתי זה עתה שכתב היידן ביומן החסימות. הוא כתב "התכלות" (נשמטה לו נ', ברור שהתכוון ל"התנכלות"). בניגוד לאותות ולמופתים בהם הוכחתי שגארפילד מתנכל לי (כפי שכתב כאמור יורי, היחיד שהרהיב עוז לצעוק שהמלך הוא עירום), אין שום בדל של ראיה לדיבה הרעה שגארפילד מוציא מולי וחוזר עליה שוב ושוב, והיידן לוקח כתורה מסיני (דוגמה מספר 18577569# לציפוף שורות בין המפעילים, וזו לשון עדינה ביותר). הרי אתה יכול להעיד (ואם לא, שמורות אצלי כמובן רשומות התכתובת בינינו) שבעקבות הדברים שהתלוו להצבעתי ב"מפעיל נולד" ובו כתבתי שיש הוכחות לדברים ביקשת שהפנה אליך, ובמייל עודדת אותי לפתוח בירור כנגדו. תחילה כתבתי את הדברים בדף מפעיל נולד, ואז אמרת לי להעביר לדף הבירורים. לולא הזמנתך זו מובן שלא הייתי פותח בירור, כמובן, והייתי חוסך לעצמי להיות קורבן למספר משתמשים שהתאגדו יחדיו, כדי לפעול נגד מישהו אחר שהם לא מתים עליו באופן הלא הכי יפה בעולם. אנא שנה את הסיבה לסיבה האמיתית לחסימה: "גארפילד, חברי הטוב, ביקש, וזו בקשה שאיני יכול לסרב לה". בהזדמנות זו, במטותא ממך, שחרר אותי מחסימת השווא הזו, שדגל שחור משחור מתנופף מעליה (מעבר לכך שאתה יכול לראות בפסקה מטה את התנצלותי בפני גארפילד, שבעינה עומדת). תודה מראש. נעם דובב - שיחה 20:32, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום ערן, מה שלומך? נראה שביקורת לא זמין (או לא מעוניין) להתייחס לבקשתי לעיל, ולכן אבקש ממך להתייחס אליה. תודה מראש. נעם דובב - שיחה 00:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

התנצלות בפני גארפילד[עריכת קוד מקור]

אני מבקש לנצל את הבמה היחידה שנותרה לי כדי להתנצל בפני גארפילד: הוד מפעילותך, גארפילד יקר, מודה אני כי חטאתי בפניך והבאתי ציטוטים מהשיחה בינינו. הכל היה, כפי שכתבת בבירור "פרי דמיוני הקודח" ורציתי להתנכל לך כדי למנוע ממך את התפקיד הנחשק ביקום, מפעיל בוויקיפדיה העברית. אני מבטיח לעולם לא לעשות זאת שוב ומכה על חטא. אני בטוח שתפגין את גדלות הרוח בה ניחנת ותמצא מקום בליבך, שרוחבו רחב מיני ים, לסלוח לי על הפשע הנורא שעשיתי. מעבר לכך, לדעתי אתה המצטיין שבין המפעילים וראוי אף לקבל קידום ניהולי במיזם ולהפוך לביוקרט (במקום בריאן שזה עתה עזב), ויפה שעה אחת קודם. נעם דובב - שיחה 18:51, 22 באוקטובר 2020 (IDT)}}

נעם, אני מתחיל לחבב אותך. יורי - שיחה 19:15, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
היזהר עם זה, זו עלולה להיות עילה לדברים שלא נשמעו מספיק ואמירות שמגלמות רוח חברית נגדך. נעם דובב - שיחה 19:36, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
יורי, לאור החברות החדשה שאני רוצה לקוות שהולכת ונרקמת בינינו, מבקשך להגיש בשמי בדף הבקשות מהמפעילים בקשה לשחרר אותי (לכל הפחות למרחב הערכים, הקטגוריות והאפשרות להגיב בדף הבירור, משום שנאמר מספר רב של פעמים שחסימה אינה ענישה) תוך צירוף בקשת ההתנצלות לעיל. נעם דובב - שיחה 19:46, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
טעיתי בתיוג, מצטער, Yuri. נעם דובב - שיחה 19:47, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
בעייתי קצת מבחינתי. הרי אמרתי שאתה שחסימה היא צעד בגין המתקפות שלך נגד קבוצה גדולה של ויקיפדים (אם הייתה משתמש בשיחדש, לא הייתה חושב ככה). אני חושב שעלית החסימה היידן שערורייתית כי למעשה הוא "מכשיר" את כל ההודעות שלך בבירורים כתקינות מבחינת ככלי ההתנהגות, ודווקא דבריך העדינים יחיסית נגד גאפרילד, הם פסולים.
בכל מקרה, החסימה גם ככה מסתיימת בקרוב אז בכל מקרה, חבל על המאמץ. יורי - שיחה 16:10, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

מילון שיחדש[עריכת קוד מקור]

מבקש לחזור בי מכל המילים הבאות שהשמעתי שאין להם מקום בבירור (pun intended) בוויקיפדיה העברית* כי הן פוגעניות ביותר ולהחליף אותן באמירות הבאות:

  1. במקום "דברי בלע" אומר מעתה: "דברים שלא נשמעו מספיק" (כלומר: נבלעו בהמולה).
  2. במקום "רעות רוח" אומר מעתה: "אמירות שמגלמות רוח חברית" (רעות, כידוע בעברית, היא חברות).
  3. במקום "לינצ'טרנט" אומר מעתה: "מספר משתמשים שהתאגדו יחדיו, כדי לפעול נגד מישהו אחר שהם לא מתים עליו באופן הלא הכי יפה בעולם".
  4. במקום "הסתה" אומר מעתה: "אמירות שמאן דהוא יכול בטעות לפרשן כלא נחמדות מדי".
  5. במקום "שקרים" אומר מעתה: "דברים שהתרחקו טיפ-טיפונת מהאמת".

אריה ענבר, מודה לך מקרב לב על הצעתך הנדיבה. מבקש שתחליף בשמי (משום שנחסמתי) בבירור את הביטויים הנ"ל.

הערה: את המעשים העומדים מאחורי המילים אין שום מניעה כמובן לבצע, והדבר יזכה להגנה מלאה של הביוקרטים והמפעילים, בתנאי כמובן שאתה נמצא במחנה ובמעמד הנכונים. נעם דובב - שיחה 19:22, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

בס"ד נעם, זו הצעה נהדרת! ממש כואב לי הלב לראות את הבירורים עכשיו, אני לא מתערבת בעניינים טעונים, אך חושבת שהשיח חייב להיות מכבד ומכובד. בידידות, ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 20:40, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
היי ליאת, מעריך את פנייתך ודברייך. חן-חן. האמיני לי שלי כואב הלב יותר ממך מהבירור המלא בדברים שלא נשמעו מספיק; אמירות שמגלמות רוח חברית; מספר משתמשים שהתאגדו יחדיו, כדי לפעול נגד מישהו אחר שהם לא מתים עליו באופן הלא הכי יפה בעולם; אמירות שמאן דהוא יכול בטעות לפרשן כלא נחמדות מדי; ודברים שהתרחקו טיפ-טיפונת מהאמת. אך אל דאגה, הכל יהיה בסדר, בע"ה. נעם דובב - שיחה 20:49, 22 באוקטובר 2020 (IDT)



ערכים נוספים במילון (רשימה מתעדכנת):
6. במקום "החלה עונת הציד" (המנהל אלי גודין לא מרשה) אומר מעתה: "דיצה, תנוע הלחה" (פלינדרום מקורי). נעם דובב - שיחה 22:17, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
7. במקום "בריונות" אומר מעתה: "שימוש בכוח לא סביר". תודה למשתמש nirvadel על תרומתו להרחבת המיזם. נעם דובב - שיחה 23:55, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

רגשי תודה והערכה[עריכת קוד מקור]

בס"ד. מבקש להביע תודה מעומק ליבי לנאצל באדם, ידידיה צ' צבאן, חברי הטוב, שאפילו שלא התבקש יישם את בקשתי מליש (שנראה שטרם ראה אותה). זאת ועוד, ידידיה, השם ישמור אותו, אף הגדיל לעשות ותיקן את דבריי, כמו דברי אחרים בבירור, כפי שהוא עושה באדיקות אין-קץ בדפי השיחה של המשתמשים, כמו בדפי השיחות, בתיקונים חשובים מאין כמותם כמו קידוד קישורים והזחות. לאור זה שאני בטוח שגארפילד יהפוך בקרוב לביוקרט, ויהיה חסר מפעיל בכוח, אני מבקש להמליץ על ידידיה ידידי לתפקיד הרם והנישא הנ"ל. אין מתאים ממנו. נעם דובב - שיחה 21:13, ד' חשוון ה'תשפ"א (IDT)

תודה רבה!
אני שמח שכך אתה רואה את הדברים, אך לדעתי איני ראוי להיות מפעיל, אף איני רוצה.
לילה טוב, ידידיה צבאןשיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"א • 21:19, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
בחפץ לב, אתה לי מורה ורב. אני לומד ממך ענווה - זו סגולה מן המעלה הראשונה. שכוייח, כמו שאומרים אצלנו. אם אין זו טרחה עבורך, ואתה כבר כאן, אוכל לבקשך ידידיה, מחמל נפשי האהוב, לכתוב בדף הבירורים שלאור חסימתי אני מזמין את כ-ו-ל-ם לדף השיחה שלי, לקרוא מפסקה שיחת_משתמש:נעם_דובב#נחסמת_2 ולהגיב? יברך אותך האל. נעם דובב - שיחה 21:38, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
כמובן, בשמחה :)
המשך לילה טוב, ידידיה צבאןשיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"א • 21:59, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה מל(א)ך עלי אדמות! ליל נגוהות. נעם דובב - שיחה 22:03, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
ידידיה צ' צבאן, מדוע ולמה שחזרת את מילותיי החדשות בדף הבירור?! האינך חבר שלי יותר?! חשבתי שתסייע לי לתיקון המידות. אני יכול כמובן להבין שהחלפת אותי בעוזי ו., ועליי למצוא לי חבר אחר. נעם דובב - שיחה 02:09, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
מאחר שמספר עורכים פנו אליי בעניין, נקטתי ב"אחרי רבים להטות", וב"שב ואל תעשה עדיף". אולי בהמשך תוכל לבטל את עריכת-הביטול שלי ולעמוד מאחוריה בעצמך.
האמן לי, גם לי כל הבירור הזה עושה רע. מאחל לשנינו רוגע ופרופורציות, ידידיה צבאןשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"א • 02:37, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

מעקב אחרי דפי שיחה העוסקים בבירור שבענייני[עריכת קוד מקור]

להלן מספר דפי שיחה של משתמשים העוסקים בבירור בדף השיחה שליקטתי (רשימה מתעדכנת): 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 נעם דובב - שיחה 23:06, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

מעקב אחרי מספר העורכים שהרימו את הכפפה שזרקתי בדף הבירור[עריכת קוד מקור]

מעקב אחרי מספר העורכים שהרימו את הכפפה שזרקתי בדף הבירור ופנו אלי באופן פרטי לבחון האם הם ראויים להתנצלות ממני:
0. נעם דובב - שיחה 00:23, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

אין לי עניין בהתנצלויות, ואין לי שום כוונה להסגיר את כתובת הדוא"ל שלי למישהו שמתנהג כמוך. כתבת מספר פעמים במספר מקומות ששיקרתי (לא לבד: שמי הופיע ברשימה ארוכה של אנשים שאמרת את זה עליהם), השמצה חסרת בסיס, וכנראה כך הדבר גם בנוגע לכל האחרים ברשימה (לנוחותך, ציטוט: "אין זה לכבודי להגיב לאוסף השקרים עזי המצח, העיוותים הרבים, ההבלים ורעות הרוח שעלו על ידי מתקיפיי הקבועים (כגון: ADDMore-III, חיים 7, קיפודנחש, ידידיה צבאן, גיברס, עוזי ו., Eladti)").
מה שביקשתי זה שתפסיק להשתולל. אל תגיד "שקרים" בלי יכולת להראות שקר, אל תגיד "רדיפה" על כל ביקורת, אל תגיד "הכפשה" כשלא הוכפשת, אל תגיד "התנפלות" ו"לינצ'רנט" כל פעם שיותר מאדם אחד מצביע על פגמים בהתנהגותך. קבל ביקורת בצורה עניינית - לא תמיד מי שמבקר אותך צודק, אבל גם לא כל מי שמבקר אותך "מתקיף", "מסית", "משקר" ושלל הביטויים החביבים עליך, שפעמים רבות מסתיימים במעשים שנעשים בגלוי תחת כל עץ רענן, ובסתר תחת כל במה. לגיטימי לא להסכים עם ביקורת, לא לגיטימי להגיב עליה בהתקפה חזיתית ואגרסיבית באוויר, בים, וביבשה. בקיצור - תפסיק להתנהג כמו הילד המופרע מגן שרה, ונסה לסגל התנהגות שמתאימה לפחות לתלמיד כיתה ד'. אין לי עניין בהרמת כפפות, התכתבויות דוא"ל אתך, וכפי שציינתי, גם לא בהתנצלויות. פשוט תתנהג - לא יותר ולא פחות.
לא איום, אלא צפי: (למיטב זכרוני מעולם לא ביקשתי חסימת מאן דהוא, רשום או אלמוני, בוק:במ, וכמובן, אין לי הרשאה לחסום בעצמי): הצפי הוא שהתנהגותך לא תשתנה, ואתה תשוב ותחסם. אם אתה נהנה מזה, דרכך להפגין את הנאתך מאד לא שגרתית. אם אינך נהנה, המשכת ההתנהגות נראית כסוגשל מזוכיזם. אולי באמת יש כאן דחף בלתי נשלט (או כמו שיורי קרא לזה, "תסמונת טורט") - אם כך הדבר, הצפי הוא שבסופו של דבר תחסם לצמיתות, כשבדרך תמשיך להיפגע ולפגוע. ברור לעין שוויקיפדיה מהווה חלק גדול וחשוב בחייך, אז תעשה לקהילה ולעצמך טובה, ותוכיח שהצפי שלי שגוי. קיפודנחש 01:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
אמת דיברתי, ואני עומד מאחורי כל מילה ומילה. בעצם לא, החלפתי את המילים לנחמדות יותר. אני יכול להוכיח כל דבר שכתבתי במאת האחוזים, עליך ועל שאר העורכים שציינת (חלק מהדברים הדגמתי פעמים רבות בעבר ואף אחד כמעט לא רצה לראות. הרי גם אם אראה לך יום אתה תאמר לילה, מניסיון). העניין הוא שכדי לעשות זאת הדבר ידרוש ממני מספר ימים של מיפוי ואיסוף ראיות רבות מני ספור, משאב שלא עומד לרשותי. עם זאת, מציע לך לעקוב בדף זה אחרי פסקה בה אני מתעד דברים לא נחמדים כל כך שאנשים כתבו לי. העובדה היא שבבירור מספר לא מבוטל של עורכים, שאת רובם איני מכיר כלל, התייצבו לצידי ותמכו בדבריי, והם נחשפו לאינטקרציות הללו במסות. אני יכול לקבל ביקורת, אבל ביקורת עניינית, לא ביקורת רעילה לשם הביקורת או לשם הקנטה, הכפשה והשחרת שמי ורצון לחסל אותי במיזם, כחלק ברור מהתארגנות מערכתית על בסיס פוליטי-אידאולוגי ברור, וללא שום קייס, וכל מי שעיניו בראשו רואה זאת, לכן רבים יצאו להגנתי. גם בתגובתך זו יש מן הביזוי וההשפלה, בנוסף להפעלת כוח בשימוש בלתי סביר ולדברים שהתרחקו טיפ-טיפונת מהאמת. הוכחה לכך שאני יודע לקבל ביקורת עניינית ולהתנצל: בעקבות דבריו של יואב ר. בבירור, ביצעתי חשבון נפש והבנתי שתגובותיי אליו לא היו במקומם בדיון כלשהו ולא היססתי להתנצל בפניו פומבית. נעם דובב - שיחה 01:54, 23 באוקטובר 2020 (IDT)


גם אני מעדיף שלא לפנות אליך באופן פרטי.
כתבת בדף שיחתך שכתבתי בבירורים נגדך דברים ”מקוממים, המכפישים, המסיתים ומשוללי אחיזה במציאות”. תוכל לתת דוגמה לדברים האמורים שהם כאמור מכפישים, מסיתים ומשוליי אחיזה במציאות וכו'? יורי - שיחה 16:32, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
חוזר בי מכל מה שאמרתי ומבקש את סליחתך מעומק הלב. נעם דובב - שיחה 20:06, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
מניח שיש סיכוי טוב שאתה ציני, אבל בכל מקרה ההתנצלות מתקבלת. קראתי את דבריי שנית בבירורים, הגם שאני לא מסכים עם חלק מפעולותיך, ייתכן שהשתמשתי במילים חריפות ופוגעניות מידי. אני גם לא כזה פעיל בתקופה האחרונה אז בהחלט ייתכן שהיו דברים שקרו בינך לבין חלק מהמשתמשים שאני לא מודע אליהם. לחובתך אגיד שאתה לא עזרת לספק את הקישורים הנדרשים למרבית טענותיך (לגבי רדיפה וכו'). בכל מקרה, אם נפגעת, קבל את סליחתי. יורי - שיחה 20:10, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
מעריך את הדברים ומקבל את סליחתך. אתה צודק, קשה לספק קישורים מול מסה כזאת (הדבר דורש זמן רב של חיפוש ומיפוי, זה לא ששמרתי תיעוד). בכל מקרה אני כבר לא שם ומעוניין לפתוח דף חדש. מוזמן לקרוא כאן ולהגיב שם, אם מתחשק לך. המשך סופשבוע נעים. נעם דובב - שיחה 20:19, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
תירוצים עלובים והבלים חסרי בסיס. אתה לא צריך לבלות מספר ימים ב"איסוף ראיות רבות מני ספור". אמרת ששיקרתי. כל מה שמתבקש הוא הצבעה על שקר אחד שכתבתי. בידיעה שאין לך לא כוונה ולא יכולת להצביע על שקר כזה, אין לי אלא לסכם שהתנהגותך ודבריך מעוררים שאט נפש. אתה מרבה לצוות על אחרים "להתבייש", אבל לא נראה שאתה עצמך מסוגל לבושה. אל תצביע על דברים "לא נחמדים" - אם נדמה לך ש"דברים לא נחמדים" שנאמרו עליך הם אוטומטית "שקר", זה בדיוק הדבר אליו התכוונתי כשדיברתי על התנהגות פרנואידית. אם יש בתגובתי "השפלה", היא מתבטאת בהצבעה על התנהגותך השפלה. לגבי "בסיס פוליטי אידאולוגי ברור": אין לך מושג קלוש מה ה"בסיס האידאולוגי" שלי, ולפנים משורת הדין אספק לך רמז: מבחינת "בסיס פוליטי אידאולוגי", אתה נמצא בין יורי לביני. החל בעריכתי הראשונה (כאלמונית), השתדלתי להשאיר את ה"בסיס הפוליטי אידאולוגי" שלי מחוץ לוויקיפדיה, ולשמור על כתיבה והתבטאות ניטרליות. קיפודנחש 20:29, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
תגובתי ליורי התייחסה ל*כל* אלו שהתלוננו כנגדי. ודאי שזה לוקח זמן רב למפות. יכולתי למפות גם את הדברים שאתה אמרת, ומן הסתם זה היה לוקח זמן קצר הרבה יותר, אך אני כבר לא שם, ומעוניין לפתוח דף חדש, לשנות את השיח, ומושיט ידי לשלום, ברוח הדברים שכתבתי כאן. נעם דובב - שיחה 20:39, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
נוסף על כך, מעריך את תגובתך האחרונה בדף הבירורים. נעם דובב - שיחה 20:42, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

בקשה לשחרור מחסימה[עריכת קוד מקור]

ביקורת, שלום רב. פתחתי פסקה זו לאחר שלהבנתי לא פעלת כנדרש ולא כתבת לי כאן על חסימתי, כמקובל. משום שלא היה כתוב בסיכום שלך ושל ערן שאסור לי להתלונן על משתמש שעובר על כל כללי הקהילה, והתוקפנות אד הומינם שלו כלפיי וגם כלפיכם נמשכת. לא נקטתם בשום צעד כלפיו והוא ממשיך ביתר שאת, פתחתי בירור בעניינו. קרא בבקשה את הדברים שלך ושל ערן, אין שם שום איסור על פתיחת בירור. כתבתי בבירור בשפה מנומסת, אני חושב, ולא עברתי על כל כלל קהילה. עם זאת, אני מבין לאור הצעד שנקטת מולי, שהיה אסור לי לעשות זאת. משום שבאמת לא הבנתי זאת, אני מפנים עכשיו את זה שאסור לי להתלונן על משתמש (קל וחומר גילגמש) ולא אעשה זאת יותר. מקבל את הצעתו של ערן ומתנדב לא לפעול שלושה חודשים במרחב השיחות. אנא שחרר אותי מחסימה זאת, אחרי שהבנתי, הפנמתי את כל הדברים כעת. נעם דובב - שיחה 12:30, 25 באוקטובר 2020 (IST)

צפצוף מתמשך על הקהילה[עריכת קוד מקור]

עמלנו שעות כדי לגבש מתווה שתוכל לחיות אתו ולהמשיך לפעול כאן בלי לפגוע בעבודתם הלא-פחות-חשובה של אחרים. הסברנו מה אנחנו לא מוכנים לסבול, ואז כעבור זמן קצר ביותר, בחרת לפעול להיפך. בחרת לפרש את אורך הרוח שלנו כהיתר לפעול ככל העולה על רוחך? אני ממש לא מבין את ההתנהלות שלך.

כך או כך, זה לא יימשך. חסמתי אותך כעת לחודש, וזה יימשך כל עוד לא תבין את מה שיש לחלק גדול מהקהילה לומר לך. אתה לא חי פה לבד, ואתה חייב להסתדר עם כל השאר, או עם כמעט כל השאר. אין דרך אחרת. (ואגב: חיפוש המילה 'ארכוב' על הדף הזה, יכול להמחיש היטב את הצפצוף הארוך שלך על אנשים אחרים ועל הצרכים שלהם, במידות משתנות של נימוס). חבל מאד שכך זה נגמר, ואני מקווה שבעוד חודש תחזור קשוב יותר ופתוח יותר למיזם שיתופי כמו ויקיפדיה. ביקורת - שיחה 12:30, 25 באוקטובר 2020 (IST)

שלום, ביקורת. להבנתי לא צפצפתי על הקהילה, ולא פעלתי בניגוד לאף דבר מהדברים שכתבתם. עם זאת הפנמתי את כל הדברים שכתבת, ראה הודעתי בפסקה הקודמת. מצטער על זה שפתחתי את הבירור. באמת שלא הבנתי שאסור לי לעשות זאת, ועשיתי זאת בתום לב. מפציר בך שתשחרר אותי מחסימה זו. מתחייב לעמוד בכל הכללים. נעם דובב - שיחה 12:35, 25 באוקטובר 2020 (IST)
אתה כותב בתגובה לבירור שפתחתי נגד גילגמש: "פתיל השיחה הזה מדגים שהמתווה שהצענו לא הובן". כפי שכתבת, באמת ובתמים שלא הבנתי שאסור לי לפתוח בירור. לא הייתי תוקפני בו להבנתי, וכתבתי שם בנימוס. נעם דובב - שיחה 12:43, 25 באוקטובר 2020 (IST)
מה שהתכוונתי אינו שהמתווה שהצענו לא הובן בגלל שהיה לא מובן, אלא בגלל שלא הבנת אותו. בסיטואציה שנוצרה היית חייב להבין אותו. אתה לא חי בוואקום ולמעשים שלך יש השלכות. אני אשתדל במשך החודש הזה לוודא שאתה כן מבין מה שאנחנו אומרים ומה שמוצע לך כאפשרות להמשך הפעילות, ואז בסוף החודש לא יהיה כל צורך להמשיך את החסימה הזו. שחבל שהגענו אליה. ביקורת - שיחה 13:00, 25 באוקטובר 2020 (IST)
ביקורת, באמת ובתמים שלא הבנתי. כנראה שיש לי קושי בהבנה. אנא ממך, שחרר אותי. אני מבין טוב מאוד עכשיו, ומתחייב לא לפתוח בירור ולא לפעול במרחב השיחות במשך 90 יום. אם אינך מעוניין לשחרר אותי באופן גורף, אנא שחרר אותי לפחות למרחב הקטגוריות והערכים, שכפי שאמר ערן תרומתי שם רבה וחשובה (אני גם באמצע כל מיני פעילויות). מזכיר לך שאמרתם כמה פעמים שחסימה אינה עונש, וממילא לא אוכל להתבטא במרחבים אלו. נעם דובב - שיחה 13:12, 25 באוקטובר 2020 (IST)

הודעה לקהילה (לדף הבירורים)[עריכת קוד מקור]

(הועבר לדף הבירורים)

העתקתי לדף הביבורים. Eladti - שיחה 16:07, 25 באוקטובר 2020 (IST)
Eladti, מודה לך מקרב לב. בהזדמנות זו, אם נפגעת ממני, מתנצל גם בפניך באופן אישי. נעם דובב - שיחה 16:26, 25 באוקטובר 2020 (IST)

אינטרקציות עם מפעילים[עריכת קוד מקור]

  • HiyoriX, שלום. בפניך כבר התנצלתי (וגם ממך נפגעתי, אך מחלתי על האגו, כפי שאני עושה למעלה בפני המפעילים האחרים) וקיבלת את התנצלותי והודיתי לך על כך. אתה כותב בדף הבירור: "אני הצבעתי על חסימה לצמיתות כי הוא הפר את התנאי שהציבו לו הבירוקרטים בגסות. אילולא היה פותח את הבירור נגד גילגמש כאשר בפירוש נאמר לו לא להתעסק בדפי שיחה ודיונים כתנאי, הייתי מצביע על שחרורו המיידי". אני מאמין לך, ומבקש שתאמין גם לי. ערן כתב בסיכום שאקח התנדבות וולונטרית ממרחב השיחה. באמת ובתמים לא חשבתי באותו רגע, ולא הבנתי שזה כולל גם את דף הבירורים, על הגשת תלונה נגד משתמש שפועל נגדי בתוקפנות חסרת תקדים בעיניי, שגורמת לי למצוקה קשה ביותר, וממשיך ביתר שאת, ואיש אינו פוצה פה ומצייץ. רק רציתי לשים לזה סוף. זה היה נטו זה. הבטחתי שהפנמתי ולא אחזור על הטעות, שנעשתה כאמור בתום לב ומתוך פגיעות עצומה. התכוונתי ואני מתכוון למלא את כל התנאים שערן הציב בפניי. נעם דובב - שיחה 23:05, 25 באוקטובר 2020 (IST)
    HiyoriX, שוב שלום. מודה לך על שינוי בהצבעתך והפחתה בעונשי. דבריי כנים, וחוללתי שינוי. בהזדמנות זו תודה על נעילת דף משתמשת:Sigal Lea Raveh ז"ל לבקשתי. אבקשך למחוק את השורה השנייה (בה מופיע מספר הטלפון שלה). אין לה מקום עוד. נעם דובב - שיחה 18:52, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    תודה על המחיקה. נעם דובב - שיחה 19:46, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    HiyoriX, שלום. אבקש שתאריך את ההגנה על דף שיחה זה וכן על דף שיחה:ברחש (הוצאת ספרים). אנונימים ממשיכים להציק כאן ושם. אבקש גם למחוק את הודעות האנונימים (עם אותם מאפייני כתובת ip של אלו שהסתרת את תקציר העריכה שלהם בעבר) מדף השיחה של האחרון. נעם דובב - שיחה 17:29, 30 באוקטובר 2020 (IST)
    בוצע. מחקתי גם את הפנייה של האנונימי על אקו-ויקי כי מתברר שזה משתמש חסום שעשה נזק בין-ויקי (חשדתי בו עוד מההתחלה אבל היה לי ספק), אל תתייחס לדבריו. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 17:50, 30 באוקטובר 2020 (IST)
    תודה. אני מניח שמדובר במשתמש זה? נעם דובב - שיחה 00:15, 31 באוקטובר 2020 (IST)
    תיקון קל: זה מגזין יהלום, השאר לא. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 08:37, 1 בנובמבר 2020 (IST)
  • שלום דולב, לא זכור לי שאמרתי משהו בגנותך, ואיני מבין מדוע חיכית שנה וחצי לדיון חסימה בענייני. מעריך את תרומתך למיזם ומבקש ממך שתשקול שוב את הצבעתך בנוגע לחסימתי (ראה הצבעות הרוב והנימוקים שלהם), שבעיניי אינה מידתית כלל. נעם דובב - שיחה 18:26, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    שלום נעם. מעולם לא היה לי שיג ושיח עמך, כך שלא ברור לי למה אתה פונה אליי תחת הכותרת "פנייה למפעילים שהיו עמי בסכסוך". לדעתי, כבר לפני שנה וחצי היינו צריכים להצביע על חסימתך, ופספסנו את ההזדמנות באותו דיון בדף הבירורים. כיוון שמאז ועד הימים האחרונים לא שינית את התנהגותך (ברור ששינית – זה מנהגו של חסום לעשות כל שניתן למען שחרורו המיידי), וקהילת הוויקיפדים נאלצה לסבול כל אותה תקופה, מין הראוי הוא שנעניק לקהילה לפחות את אותה תקופת זמן של שקט ושלווה. אבל נראה שלפי מצב ההצבעה כרגע, אין לך מה לדאוג. בעוד כחודש תוכל להמשיך ולתרום. אני רק מקווה שהקהילה לא תמשיך לסבול – הכול תלוי בך. דולבשיחה 18:54, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    זו הייתה אמורה להיות פסקה נפרדת, שאינה תת-פסקה של הקודמת. סליחה, תיקנתי זאת. מכבד את דעתך, אך בעיניי אתה טועה טעות מרה ועושה לי עוול (לא מכוון, כמובן). השינוי הוא שינוי אמיתי. נוסף על כך, לתחושתי אינך רואה את הפגיעות העצומות שאני חווה לאורך שנים מהצד השני, ורק בתגובה אליהן התבטאתי כפי שהתבטאתי (ועדיין זו הייתה טעות, אני מבין עכשיו, ומצר על כך). אני יודע שנראה שהחסימה תהיה ככל הנראה תהיה חודש (לדעתי גם זה מוגזם בטירוף, לאור העובדה שעד כה הייתי חסום רק יום אחד, ונקט הצד השני לא ננקטו כל צעדים), ועדיין הייתי שמח אם היית משנה את הצבעתך, ונותן לי צ'אנס. נעם דובב - שיחה 19:32, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    לבקשתך, הצגתי לך את הנימוק להצבעתי. לא תוכל בשיחה קצרה זו לשנות את דעתי על תרבות השיח שלך שהתגבשה לאורך שנים. לאחר שתחזור מחסימה זו, ובהנחה שתשנה את דרכך ותתמיד בה, תוכל לעזור לי לגבש את דעתי מחדש. דולבשיחה 20:12, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    אוקיי. נעם דובב - שיחה 20:17, 27 באוקטובר 2020 (IST)

תודה[עריכת קוד מקור]

  • איתי פ., שלום. מעריך את פועלך בכלל, וכן את העובדה שלא נטלת כל חלק בפגיעה בי. מעריך גם את העובדה שהצבעת לא להאריך את חסימתי מעבר למה שכבר נחסמתי (על אף שלעניות דעתי אין מקום לחסימה זו בשל טעות שנעשתה בתום לב ומתוך פגיעות קשה מאוד שחשתי), ועל אימוץ המתווה של הבירוקרטים. נעם דובב - שיחה 23:22, 25 באוקטובר 2020 (IST)
    נעם, בניגוד לחלק מהמשתמשים האחרים שנחסמו על רקע ויכוחים פוליטיים בעבר, פועלך בוויקיפדיה אינו מוגבל לוויכוחים ולמלחמות פוליטיות. אתה תורם בתחומים רבים ובהיתקלויות שלי בך מעת לעת נתקלתי תמיד בסבר פנים יפות. עם זאת, כמו לכל אחד מאיתנו, יש לך חבילה הכוללת גם דעות פוליטיות כאלה ואחרות. הרושם שאני מקבל הוא שנושאים מסוימים הנמצאים בליבן של מחלוקות, מהווים טריגר המוציא אותך מכליך. אני חושב שעל מנת להימנע מחסימה ארוכה יותר אתה חייב להכיר את הטריגרים האלה אצלך ולהימנע כליל מעיסוק בתחומים האלה. אתה צריך להבין שלרוב רובם של המשתמשים באתר אין שום דבר אישי נגדך, אבל כן, גם להם יש דיעות פוליטיות ולפעמים כאלו השונות משלך. בשביל להתגייס למען מיזם שיתופי אין אפשרות אחרת מלבד לשתף פעולה גם עם אנשים בעלי דעות שונות, ואני בטוח שביכולתך לעשות כן. אני מציע שתקבל את החסימה בהבנה, תנצל את זמן החסימה על מנת לחשוב על הדברים, ותנסה באמת, ולא מהשפה ולחוץ, לפתוח דף חדש בהתנהלות באתר, הכולל בראש ובראשונה התרחקות מנושאים רגישים עבורך. כל זאת כמובן בתקווה שלא יוחלט בהצבעה על חסימתך לצמיתות. אני מאחל לך בהצלחה בכל מקרה ומקווה להמשיך לראות אותך באתר כשאתה רגוע, שליו ונהנה מהעשייה. • שיחה 23:53, 25 באוקטובר 2020 (IST)
    תודה על הדברים, אפעל ליישם את עצותיך הטובות. נעם דובב - שיחה 03:03, 26 באוקטובר 2020 (IST)
שיהיה בהצלחה רבה יותר בהמשך, עם פחות חיכוכים. אחזיק לך אצבעות, שכן אני יודע שכל אי-הנעימויות הללו נובעות מקשר אמוציונלי למיזם ובבסיס הן מתוך כוונה חיובית לתרום ולעשות שינוי. Ldorfmanשיחה 09:37, 26 באוקטובר 2020 (IST)
אתה צודק. תודה רבה מקרב לב. נעם דובב - שיחה 10:53, 26 באוקטובר 2020 (IST)
  • גארפילד, שלום. תודה על הדברים שכתבת בדף הבירורים, מעריך אותם. מקווה שקיבלת את התנצלותי הכנה, ומכאן ואילך נוכל לפתוח דף חדש. מעריך את תרומתך הרבה למיזם. נעם דובב - שיחה 13:54, 26 באוקטובר 2020 (IST)
    הי נעם, לא קיבלתי את התנצלותך. זה לא אפשרי לקבל אותה אחרי הדברים הרבים שאמרת בגנותי עד לחסימה שביקורת הטיל עליך. יחד עם זאת אני מקווה למענך, שלא תחסם לצמיתות, ושתוכל להמשיך ולהישאר עורך תורם פה. זה ניכר שהדבר חשוב לך, ואין לי שום הנאה מכך שייגרם לך סבל או פגיעה, בשל חסימה ממושכת. הלוואי ותעמוד במילה שלך, ותפסיק להתסיס ולתקוף כל אדם שלא מסכים איתך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 19:59, 26 באוקטובר 2020 (IST)
    זכותך לא לקבל את התנצלותי (כמו שזכותך לא להתנצל בפניי אחרי הדברים הרבים שאתה אמרת בגנותי, באופן תוקפני וגורם עוול גדול ביותר לתחושתי). החסימה הזו גרמה לי לחשיבה מחודשת ושינוי דרכי והתנצלותי הייתה כנה, ניסיתי גם באמצעות צד שלישי ליצור גישור בינינו ואתה סירבת לידי המושטת לשלום (שוב זכותך). תודה על האיחולים. המשפט "תפסיק להתסיס ולתקוף כל אדם שלא מסכים איתך", מעבר לכך שהוא תוקפני בעיניי, הוא חסר כל שחר ואף הוא עושה לי עוול גדול. חבל שאתה ממשיך בדרך זו. אני במקום אחר כבר. נעם דובב - שיחה 20:40, 26 באוקטובר 2020 (IST)
  • יונה בנדלאק, שלום. תודה מקרב לב על הצבעתך בדף המפעילים. בעיניי אין הוגן יותר מזמן החסימה ("3 דקות ו-40 שניות מרגע שמסתיימת ההצבעה הזאת") עליו הצבעת. נעם דובב - שיחה 17:32, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    שלא תבין לא נכון, אני סבור שאתה מגיב בצורה לא ראויה בדפי שיחה ושאתה (וגם אחרים) צריכים להיות מוגבלים מדפי שיחה.
    מה שאני רואה בשנים האחרונות זה שיכולות ויקיפדיה התקדמו ואנחנו נשארים עם כללים מיושנים. למשל כיום (כבר כמה שנים טובות) ניתן להעביר ערכים לא טובים מספיק למרחב טיוטה אבל אנחנו עדין מקיימים הצבעות מחיקה על ערכים שלא כתובים מספיק טוב (דיון חשיבות שלא דן בחשיבות הערך אלא בטיב הערך). אותו דבר, משתמשים ש"לא מתנהגים יפה" בדפי שיחה, במקום לחסום אותם מדפי שיחה, אנחנו עדין חוסמים לגמרי מהאתר. ולזה אני מתנגד ולכן הצבעתי מה שהצבעתי. לצערי מה שהוחלט שם בהצבעה זה הגבלה מהאתר לזמן מסויים אבל לאחר מכן אין שוב פיקוח על מה שתעשה במרחבי שיחה - וזה לדעתי שגוי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:59, 28 באוקטובר 2020 (IST)
  • BlueHorizon, שלום. תודה על הצבעתך, מעריך זאת על אף דברייך הקשים כנגדי. בתגובתך התעלמת מכך שאני נפגעתי קשות ביותר מכל אלו שטענו שהם נפגעו ממני, ותגובותיי באו אך ורק בתגובה לפגיעה הקשה והעצומה שחשתי מהם, שהמפעילים והבירוקרטים לא עשו דבר (ולצערי הם עדיין אינם עושים) כדי לעצור וכולם עוצמים עיניים. איני זקוק לחונך, אך תודה שוב על ההצעה. נעם דובב - שיחה 21:24, 27 באוקטובר 2020 (IST)
    הי נעם. תודה. אני שמחה שאנחנו מקיימים דיאלוג מתוך כבוד הדדי. מודעת לזה שנפגעת מאוד ממשתמשים, ועל כן אתה משיב בפגיעה נגדית. כתבתי במעלה הדיון בבירורים שאין לך כוונה רעה, ואתה רק משיב לאנשים כפי שאתה רואה לנכון, אבל זו בדיוק הסיבה שהצעתי שיהיה אדם שיתווך כי הרבה פעמים ייתכן שאמירה ביקורתית תיתפס כשלילית או אישית ואפשר לענות לה בצורה עניינית (ייתכן גם שאמירה ביקורתית לא נועדה לפגוע, אך נתפסת ככזו). הבחירה בסוף היא לא להסתייע באחרים, ובוודאי יש לך רעיון אחר איך להתנהל, אני מקווה ומאחלת רק בהצלחה. צר לי שנאלצתי לכתוב דברים קשים שבוודאי פוגעים בך. לו לא הייתי כותבת את זה, הייתי עושה שירות דב כי היית חושב שהכל רגיל וממשיך במצב הנוכחי שהיה כנראה מוביל לחסימה. מעדיפה להיות כנה ואמיתית עכשיו, כדי שתדע באמת איפה הדברים עומדים ותוכל לנצל את זה כדי לשפר מה שאתה רואה לנכון. מקווה שתיקח את זה רק קדימה, ושיהיה בהצלחה :) אופק כחול - ביבר הזכוכית 14:43, 28 באוקטובר 2020 (IST)

המלצה לעתיד[עריכת קוד מקור]

בתקווה שמעבר לחסימה שכבר בוצעה עליך, לא תהיה חסימה נוספת אני כותב לך את ההמלצה הזו:

בהמשך לדבריו הנבונים של איתי פ. אני מציע לך להמשיך במלאכת עריכת ערכים, שלטעמי אתה עושה בצורה מעולה. יש מספר ספור של עורכים שמנסים להוציא אותך מכליך - פשוט תתעלם מהם לחלוטין. אם יכתבו לך בדף השיחה וינסו ל"משוך אותך בלשון" אני מציע לך לחבר שורה או שתיים בנוסח - "על מנת להימנע מעימות מיותר, אני מעדיף לא להתייחס לדבריך כלל" או כל ניסוח שייראה לך.

יש מספר קטן של ערכים טעונים, שבלאו הכי אין לך יתרון יחסי בהם. אל תגע בהם. אין לך סיכוי להתמודד עם ערך בנושא הדת היהודית, מול אנשים שיש להם ידע רב משלך, גם אם הם מאוד מוטים. למרות שיש לי ידע לא מבוטל בנושא (אם כי לא פורמלי) אני לא נוגע בערכים הללו. גיליתי מזמן שאין כאן אוביקטיביות - ואולי הדוגמה הבולטת היא בנושא הישיבות - לפני כעשר שנים היתה הנחיה, שערכים על ישיבות ייכתבו רק על ישיבות בערים גדולות (היו שתי דוגמאות - ירושלים וברלין). מאז נוספו קרוב לאלף ערכים על ישיבות קטנות וכל נסיון להציב תבנית חשיבות נתקל בחומה בצורה. ניסיתי, ניסיתי, והפסקתי לנסות. אין טעם להילחם מלחמה אבודה, ולקבל את המכות שחטפת בדיון הזה, ובדיונים קודמים.

היתה פעם סיסמה של חברה גדולה "אל תהיה צודק, תהיה חכם". אם תנהג כך, תוכל לערוך להנאתך, ולא תיכנס למלחמות מיותרות עם אף אחד. --‏Yoavd‏ • שיחה 17:45, 26 באוקטובר 2020 (IST)

היי, Yoavd. תודה על המחמאה ועל העצות הטובות. אשתדל מאוד-מאוד ליישמן. אני חולק עליך במידה לא מבוטלת בנוגע ליתרון יחסי שלי בערכים רגישים ובסיכוי שלי להתמודד בהם בהצלחה. אתן לך ארבע דוגמאות שעולות לי כרגע בראש (האחרונה מביניהן קשורה ביהדות): דארין טאטור (ערך אותו כתבתי); עהד תמימי (ערך לו אני התורם העיקרי) - בשני ערכים אלו אני בקיא יותר מרוב העורכים במיזם, לעניות דעתי; התאמה מגדרית (כמו גם ניתוח להתאמה מגדרית וחרטה על הליך התאמה מגדרית) - ערך שהובלתי אחרי מאבק עיקש ומר את שינוי שמו (השם הקודם היה "שינוי מין"); והערך חילון, שנמצא כרגע בהצבעת מחלוקת, שבו העמדה שאני מוביל זוכה עד כה לרוב גדול (מוזמן להשתתף בהצבעה). פועלי בערכים אלו "זיכו" אותי באויבים לא מעטים במיזם, לתחושתי. נעם דובב - שיחה 18:20, 26 באוקטובר 2020 (IST)

בקשה לאפשר לי לארכב את דף שיחתי[עריכת קוד מקור]

פניתי לביקורת לאחר הערתו השגויה והמקוממת למדי בעיניי, שגורמת לי עוול גדול, שאני כביכול מצפצף על הקהילה צפצוף ארוך - על שגיאתו יכולה להעיד הפנמה של הביקורת שקיבלתי וצעדים רבים שעשיתי בעקבותיה, כפי שניתן לראות בדף הבירור ואף בדף שיחתי זה - שיסביר לי איך יוצרים דפי ארכיון (משום שמעולם לא עשיתי זאת ואיני יודע איך לעשות זאת), והוא הסביר לי והודיתי לו על כך. באתי ליישם זאת, אך החסימה הגורפת שהוא ביצע לי לא מאפשרת לי זאת. ביקשתי ממנו שיאפשר לי, והוא בתגובה כתב לי שהוא חשב שאני יכול ושנחכה עם זה (תגובה שלי: אני מצר על כך: חשוב לי לעשות זאת, ומשום שזה חשוב לקהילה, כפי שעולה מדבריו, יש חשיבות גם לזמן שהדברים נעשים, ויפה שעה אחת קודם), ובמקום זאת שאכתוב הודעה (הערה שלי: הודעה זו) המתייחסת לעניין בדף שיחתי. הבהרה: איני מעוניין שהוא או כל אחד אחר יבצע את הארכוב, אני מעוניין לבצע אותו בעצמי. לכן אני פונה אליו גם מעל במה זו לאפשר לי לבצע זאת, ונוסף על כך לתקן את הכותרת המקוממת והשגויה למדי בעיניי, שגורמת לי עוול גדול שפתח כאן. נעם דובב - שיחה 12:44, 27 באוקטובר 2020 (IST)

נעם, יש מבנה ארכוב מסויים שרצית? למשל - אוכל להעביר את כל הדיונים מדף זה שמלפני 2020 לארכיון אחד. האם זה בסדר מבחינתך? Dovno - שיחה 13:19, 27 באוקטובר 2020 (IST)
Dovno, שלום. מעריך את הצעתך, אך אם תקרא את ההבהרה בתגובתי הקודמת תראה שאני מעוניין לבצע זאת בעצמי. נעם דובב - שיחה 15:33, 27 באוקטובר 2020 (IST)
עם כל הצער שבדבר, אם לא ארכבת כמה שנים, זה יכול לחכות חודש. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:02, 28 באוקטובר 2020 (IST)
ברור שזה יכול לחכות. רציתי להראות שינוי, ולצערי לא מתאפשר לי. נעם דובב - שיחה 15:14, 28 באוקטובר 2020 (IST)

בקשה לאפשר לי לשנות את שם המשתמש לאלתר[עריכת קוד מקור]

לאור פגיעה אנושה בשמי הטוב שישנה בבירורים, כמו במרחבי שיחה רבים (כולל דף שיחה זה), אני מעוניין להחליף את שם המשתמש שלי לאלתר באופן שלא יחשוף את שמי האמיתי (ובנוסף, להחליף בכל המופעים של שמי הקיימים במיזם את השם החדש). מבקש לאפשר לי לעשות זאת באופן מיידי. בהזדמנות זו אני מעוניין גם לארכב את דף הדיונים שלי (ראו פסקה קודמת). מתייג את הבירוקרטים: ערן, eldad, ביקורת. נעם דובב - שיחה 15:39, 27 באוקטובר 2020 (IST)

אולי תוכל להזדהות עכשיו קצת יותר עם אותם ויקיפדים שפועלים בשמם האמיתי וכועסים עליך בטענה שפגעת בשמם הטוב... יורי - שיחה 16:27, 27 באוקטובר 2020 (IST)
אני סבור שטענתם אינה נכונה ומכאן שכעסם אינו מוצדק (ולכן איני יכול להזדהות עימם), אך איני מעוניין להמשיך לפתח את הדיון בנושא, קל וחומר כאן. אודה לך אם תכבד זאת. נעם דובב - שיחה 16:57, 27 באוקטובר 2020 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: קשה לומר ש"פגיעה אנושה בשמי הטוב" זו ההגדרה המוצלחת ביותר למה שהתחולל שם, אבל אני מבין את הצורך לבדל בין ויקיפדיה לחיים האמתיים. חבל שלא חשבת על הנזק שאתה גורם לשמך (וגם לשמם של אחרים, הן שמם האמתי, והן שמם הווירטואלי) לפני שעשית את מה שעשית.
בכל מקרה, בירוקרטים לא יכולים לשנות שם משתמש, אלא רק דיילים. בקשה לשינוי שם יכולים להגיש בדף מיוחד:בקשת שינוי שם גלובלית (טכנית אפשר להגיש את הבקשה גם אם אתה חסום). עקרונית דיילים לא מאשרים החלפה כשחשבון חסום, אבל אולי Matanya יוכל לעזור כאן. דגש חזק - שיחה 16:34, 27 באוקטובר 2020 (IST)
דגש חזק, שלום. איני מסכים עם התגובה הראשונה שלך, ומוצא לצערי הרב את דבריך בדף הבירור כלפי (כמו במקומות אחרים) פוגעניים ביותר ולא נאמנים לאמת. עם זאת, לוקח בחשבון שאתה גם חש פגוע מדבריי, ומעריך מאוד את תגובתך השניה והניסיון לסיוע כאן. מעוניין לפתוח גם איתך דף חדש, שיחייב את שנינו. פניי לשלום.
Matanya, שלום. מבקש את עזרתך בשינוי שמי. השם החדש שאני מעוניין להופיע בו הוא "פלינדרומאי". הגשתי בקשה לשינוי שם גלובלית. נוסף על כך, מבקש שכל המופעים הישנים במיזם (כולל מרחבי שיחה ודף הבירורים) של השם הנוכחי יוחלפו בשם החדש. תודה. נעם דובב - שיחה 16:57, 27 באוקטובר 2020 (IST)
סליחה על ההתערבות אבל השם פלינדרום כבר קיים. מושך בשבטשיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"א • 17:36, 27 באוקטובר 2020 (IST)
תודה רבה, מושך בשבט. אינך צריך להתנצל, נהפוך הוא: התערבותך ומבורכת. לא חשבתי לבדוק באופן גלובאלי. בעקבות הערתך הטובה שיניתי את השם המבוקש. תודה לך וגם לדוריאן. נעם דובב - שיחה 19:23, 27 באוקטובר 2020 (IST)

שלום, כפי שדגש אמר, אין אפשרות על פי הנוהל לשנות שם למשתמש חסום, אנא המתן עד לתום החסימה. בנוסף: אין אפשרות לשנות את השם המבוקש, כרגע אני רואה שיש בקשה ממתינה לשם פלינדרומאי. ברשותך, אדחה אותה, כדי שתוכל לפתוח בקשה חדשה לאחר שתפוג החסימה עם השם הרצוי. מתניה שיחה 23:36, 27 באוקטובר 2020 (IST)

מאוד מוזר בעיניי שיש עוד בקשה ממתינה לשם הזה, משום שהוא מאוד ייחודי (אתה בטוח שזו לא הבקשה שלי?) מתי היא הוגשה? אוקיי, אחכה לתום החסימה. נעם דובב - שיחה 23:46, 27 באוקטובר 2020 (IST)
התייחסתי להערתו של מושך בשבט. בכל אופן, רק כדי שיהיה ברור - החלפת השם לא משנה חתימות, טקסט או דברים שנכתבו. השינוי רק משנה את שם המשתמש שמופיע בהסטורית העריכות. מתניה שיחה 11:27, 28 באוקטובר 2020 (IST)
אוקיי, תודה. נעם דובב - שיחה 12:37, 28 באוקטובר 2020 (IST)
התכוונתי למיוחד:תרומות/פלינדרום. מושך בשבטשיחה • י' בחשוון ה'תשפ"א • 13:44, 28 באוקטובר 2020 (IST)

הפער המגדרי בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני מעביר את השיחה מדף השיחה של הערך על הפגדר המגדרי בויקיפדיה

הועבר מהדף שיחה:הפער המגדרי בוויקיפדיה#נתונים עדכניים על אחוז ערכי נשים מכלל הערכים ביוגרפיים בוויקיפדיות המובילות
הנתונים העדכניים נמצאים כאן. למרות הכותרת, מדובר ב-50 וויקיפדיות ולא ב-40 (המספור מתחיל ב-0 ונגמר ב-49). הוויקיפדיה העברית מדורגת כרגע במקום ה-10 עם 19.27% של ערכי נשים מכלל ערכי הביוגרפיות.נעם דובב - שיחה 13:52, 30 בינואר 2019 (IST)

נעם. בהנחה כי אתה יכול להגיב כאן - אתה יודע מה הנתונים העדכניים? בכל מקרה אני מקווה לשבור פה גם סטיגמות ולכתוב ערכים "נשיים". איי אני שונא שהיום ממגדרים כל דבר ומטרתי היא לפחות כאן לשבור סטיגמות. דיזרטשיחהלא הולכים לישון השבוע! - המשך יום נעים 18:58, 5 בנובמבר 2020 (IST)

סוף העברה
אשמח לתשובה. בברכה דיזרטשיחהלא הולכים לישון השבוע! - המשך יום נעים 19:07, 5 בנובמבר 2020 (IST)

היי דיזרט. כן, באותו קישור שהבאתי לפני קרוב לשנתיים ישנם נתונים נכון ל-2 בנובמבר 2020. וויקיפדיה העברית נמצאת במקום ה-48 מתוך 150 ויקיפדיות שנסקרו עם 19.73% של ערכי נשים מכלל ערכי הביוגרפיות. שמח על הדברים שכתבת. נעם דובב - שיחה 20:31, 5 בנובמבר 2020 (IST)
צר לי שאני מתערב, אך מה הכוונה שלך? (האם מתוך 100 אחוזים של ערכי אישים רק 19.73% הן נשים?) Hello513 - שיחה 20:35, 5 בנובמבר 2020 (IST)
הרגש חופשי להתערב, זה מיזם שיתופי . כן, בדיוק מה שכתבת בסוגריים. נעם דובב - שיחה 20:39, 5 בנובמבר 2020 (IST)
נתון מזעזע. זה צריך להיות לעלות ל-40% לפחות.
לא יודע אם זה ינחם, אך בזכות מיזם אלבומי המוזיקה בהובלתי, נפתחו 1,173 ערכי אלבומים של נשים. (המיזם השני בגודלו כאן אם איני טועה) להערכתי, כמות הערכים בעולם המוזיקה בוויקיפדיה העברית שקשורה לנשים היא לפחות 60%, אם לא יותר. חבל שאין ביכולתי לעשות יותר גם בשאר התחומים. Hello513 - שיחה 20:43, 5 בנובמבר 2020 (IST)
כל הכבוד על עשייתך בתחום. מוריד בפניך את הכובע. אני מסכים שהנתון מזעזע, אך בניגוד אליך אני חושב שהוא צריך לעלות ל-50% לכל הפחות (אך לצערי הרב איני רואה את זה קורה). מכיר את המיזמים "ויקינשים" ו"נשים באדום" (בראשון אני שותף, את השני אני מוביל)? אשמח שנשתף פעולה. נוסף על כך, אשמח אם תשתתף בהצבעות מחיקה של ערכי נשים. נעם דובב - שיחה 20:53, 5 בנובמבר 2020 (IST)
אם ייצא לי, אתרום כמה ערכים למיזמים. נקווה שבעוד כמה שנים מהיום הנתונים יתאזנו. כמו כן, פתחתי מיני-מיזם בשם מיזם הנשים במסגרתו נפתחו למעלה מ-90 ערכי נשים. (ביניהם ערכים נהדרים כמו מארן מוריס ומוניקה) Hello513 - שיחה 21:18, 5 בנובמבר 2020 (IST)
תודה נעם היקר, אכן צריך לעלות את הדברים האלו ל-50% וצל"ש על הערכים שאתם כותבים על נשים. בברכה דיזרטשיחהלא הולכים לישון השבוע! - המשך יום נעים 11:04, 6 בנובמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 45[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־1 בדצמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סוריה
• בעקבות דיון במזנון התבצע עדכון בויקיפדיה:לשון לגבי השימוש הנכון במירכאות, על פיו יש להוסיף מירכאות לשמות של יצירות וכתבי עת, גם אם ישנו קישור פנימי •
• בתחרות אתרי מורשת זכו: RimonLV - מקום ראשון, Crocodile2020 - מקום שני, Theshumai - מקום שלישי, ובפרס לויקיפד התורם זכו: אביהו, הארי פוטר 73, מושך בשבט, Euro know, Gennesect, Gklein2018
• בתחרות ויקישטעטל זכו: בן עדריאל - מקום ראשון, רבקה ממט - מקום שני, הארי פוטר 73 ואבי הראל - מקום שלישי •
• החל מיזם חודש אסיה - מיזם של ויקימדיה העולמית - שיהיה פעיל במשך כל חודש נובמבר •

חדשופדיה 2020 שבוע 47[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #47
עודכן ב־16 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• עקב פרישתו של בריאן מתפקיד הבודק הייתה הצבעה על זהותו של הבודק החמישי. משתמש Nettadi היה המתמודד היחיד, והוא עמד ברף שקובע שזכה באמון הקהילה לתפקיד. נאחל המון בהצלחה! •
• נוצרו תבניות למענה לעורכים חדשים - ניתן לעיין בהן בתבנית:פיצ'רים. חלקן מיועדות לשימוש בחממה, ותבנית:לסיוע נוסף נועדה לשיחות שגרתיות יותר •
תחרות הכתיבה העשירית של "מקצרמר למובחר" יצאה לדרך! •

חדשופדיה 2020 שבוע 48[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #48
עודכן ב־18 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• נפתחה תחרות הכתיבה, "מקצרמר למובחר", כחלק מהמיזם לקראת כתיבת הערך ה-300,000 •

• לאחר קבלת תמיכה במזנון, שב משתמש:Gilgamesh להיות אחד משני האחראיים במיזם הערכים המומלצים לצד משתמש:ניב

• נפתח שלב ההצעות בסקר משאלות הקהילה 2021, בו ניתן להציע תוספות או שינויים שרוצים שהצוות הטכני של הקהילה יעבוד עליו •

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

. Eladti - שיחה 12:54, 25 בנובמבר 2020 (IST)

תודה רבה. ברוך הנמצא. נעם דובב - שיחה 13:00, 25 בנובמבר 2020 (IST)
התגעגעתי לפועלך המבורך כאן. מקווה שהחסימה עשתה לך טוב. בהצלחה בהמשך הדרך! יאירשיחה 13:25, 25 בנובמבר 2020 (IST)
תודה רבה על הפרגון. מאוד משמח. אכן, מהרבה בחינות זה עשה לי טוב (פרט לעובדה שהחסימה הייתה שערורייתית בעיניי, ולא אפשרה לי לתרום). נעם דובב - שיחה 13:28, 25 בנובמבר 2020 (IST)
אני הייתי חסום שנתיים וחצי ונהניתי מכל רגע (כמעט). תאמין לי, יש חסימות שהן ממש ברכה. בכל מקרה, ברוך שובך. יורי - שיחה 14:20, 25 בנובמבר 2020 (IST)
תודה רבה. כן, אני מתחבר לדברים . נעם דובב - שיחה 14:27, 25 בנובמבר 2020 (IST)
מצטרף לקודמים - מקווה לפרק ב' משודרג עבורך במיזם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:03, 25 בנובמבר 2020 (IST)
חן-חן לך. נעם דובב - שיחה 15:04, 25 בנובמבר 2020 (IST)
בס"ד נעם, ברוך השב לויקיפדיה, מאחלת לך שיבה נעימה, ואל תתרגש מכל דבר, תתרכז רק בעשיה האנציקלופדית שבזכותה כולנו כאן. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:46, 28 בנובמבר 2020 (IST)
שמחתי לחזרתך, ותקוותי שנוכל להמשיך לעבוד ביחד, ומי יודע, אולי אפילו לשתף פעולה. (להבהרה - אין בדברי כל כוונה להקניט, אבל אם חתימתי עושה לך לא טוב בעין, הרשות נתונה למחוק את הדברים). ברוך השב! קיפודנחש 20:49, 1 בדצמבר 2020 (IST)
שלום ליאת וקיפודנחש, תודה על דבריכם. מעריך אותם מאוד. וקיפודנחש, אנחנו כבר משתפים פעולה, אני משלב תבנית מעולה שיצרת, של משחקי שחמט בערכים על שחמטאים ותחרויות שאני כותב. נעם דובב - שיחה 20:52, 1 בדצמבר 2020 (IST)
ברוך שובך! הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים (תחרות הכתיבה העשירית) 23:04, 1 בדצמבר 2020 (IST)
מצטרף למאחלים! Bustan1498 - שיחה 00:24, 2 בדצמבר 2020 (IST)
ברוך השב דוריאןDGW – Talk 02:18, 4 בדצמבר 2020 (IST)
ברוך השב, נעם! עשה חיל eli - שיחה 20:55, 20 בדצמבר 2020 (IST)
סליחה על האיחור בתגובה - תודה רבה לBustan1498, דוריאן, הארי פוטר 73, eli. מעריך את דבריכם כאן מאוד. נעם דובב - שיחה 19:00, 5 בינואר 2021 (IST)

יעקב דולז'נסקי[עריכת קוד מקור]

שלום. אשמח אם תוכל להסביר לי מדוע שייכת אותו לקטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1866. כיצד הפך לישראלי? תודה. --David.r.1929 - שיחה 17:53, 26 בנובמבר 2020 (IST)

שלום. השיוך הישראלי היה עוד קודם בקטגוריות "עורכי כתבי עת ישראלים" ו"כירורגים ישראלים", ועל כך הסתמכתי. תיקנתי את הטעויות הללו וכן את הטעות הנגררת עליה דיברת. נעם דובב - שיחה 17:57, 26 בנובמבר 2020 (IST)
--David.r.1929 - שיחה 18:04, 26 בנובמבר 2020 (IST)

מחיקת התווים הבלתי־נראים (הרווחים) בערך MathML הרסה את הדוגמאות.[עריכת קוד מקור]

ביטלתי את העריכה שלך ב־MathML כי מחקת את ההזחה של מבנה הקוד בדוגמאות. שימוש בתווים בלתי־נראים הוא חיוני בכתיבת קוד בשפות תכנות רבות לתיאור המבנה שלו. בשפת MathML (כמו בשאר שפות הסימון ממשפחת XML) קשה לתכנת או להבין קוד ללא הזחה בעזרת אותם התווים הבלתי־נראים שמחקת. דויד פון תמר - שיחה 21:15, 28 בנובמבר 2020 (IST)

אוקיי, קיבלתי. נעם דובב - שיחה 00:40, 30 בנובמבר 2020 (IST)

דוד בן-עוזיאל[עריכת קוד מקור]

זו פעם שנייה לאחר אמיר השכל שאתה מוריד מידע בטענות שווא של מידע לא אנציקלופדי. כפי שכבר נומק, המידע על מוסד הלימודים היסודי והתיכון מופיע במגוון ערכים מומלצים, כגון עמוס קינן, יגאל תומרקין ומשה גרשוני והפלא ופלא, בכולם מוזכר מקום הלימודים היסודי והתיכון. אז אם זה לא אנציקלופדי, תתכבד בדיון במזנון על מחיקת המידע הלא ראוי מערכים המומלצים של ויקיפדיה, לפני עריכות בערכים שכתבתי Ronshir - שיחה 15:21, 29 בנובמבר 2020 (IST)

נועם ראשית תודה.[עריכת קוד מקור]

למה הערך יוסי לובלסקי לא מופיע בחיפוש בגוגל? Rkomlosh (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בחפץ לב, שמח לסייע. איני יודע לגבי החיפוש בגוגל. נעם דובב - שיחה 00:39, 30 בנובמבר 2020 (IST)
סליחה על ההתערבות. Rkomlosh, לוקח זמן עד שהערך מופיע בחיפוש בגוגל. ממליץ להמתין בסבלנות יום-יומיים. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 00:48, 30 בנובמבר 2020 (IST)
ברק, ההתערבות מבורכת. לעניות דעתי ועל סמך ניסיון העבר היה אמור כבר להופיע. נעם דובב - שיחה 00:50, 30 בנובמבר 2020 (IST)
דווקא היה לי מקרה עם הערך פאוזיה שלקח יומיים עד שהערך הופיע בחיפוש. ברק אברגיל ~ דברו איתי 00:52, 30 בנובמבר 2020 (IST)
אוקיי, אני מבין. תודה. נעם דובב - שיחה 00:53, 30 בנובמבר 2020 (IST)

כוכב ויקיגמדי עבורך![עריכת קוד מקור]

כוכב ויקיגמדי
וואו - אתה ממלא כהוגן את רשימת המעקב שלי כל הכבוד על שלל תיקונים קטנים וחשובים שהספקת לעשות במהירות מסחררת מאז שובך - וזה עוד רק בערכים רבים שבמקרה נמצאים ברשימת המעקב שלי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:08, 30 בנובמבר 2020 (IST)
תודה רבה מקרב לב, מעריך מאוד את תרומתך הטובה והחשובה למיזם. נעם דובב - שיחה 01:24, 30 בנובמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 49[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #49
עודכן ב־1 בדצמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

דוד שי העמיד את המשך כהונתו כמפעיל להצבעת הקהילה פעם נוספת, והרשאתו הוארכה לשלוש שנים נוספות •
• פורסמו הזוכים בתחרות הצילום של "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת": במקום הראשון: Giladtop. במקום השני: מני עמרן. ניתן לראות את התמונות היפות כאן. במסגרת מסלול הנוער בתחרות, זכו משתמש:ויקי4800 ומשתמש:הארי פוטר 73
מיזם חודש אסיה, שהתקיים במהלך חודש נובמבר, הסתיים •

כוכב קטלוגי![עריכת קוד מקור]

כוכב המקטלגים
צל"ש!, אתה תורם המון בתחום הקטלוג!יישר כוח דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:00, 1 בדצמבר 2020 (IST)
תודה רבה מקרב לב, דזרט. מעריך את תרומתך החשובה והטובה למיזם. נעם דובב - שיחה 14:04, 1 בדצמבר 2020 (IST)

רבי משה בן חביב[עריכת קוד מקור]

תוכל לזכור אולי למה הסרת אותו מקטגוריה:ירושלים: רבנים? בקש - שיחה 17:22, 2 בדצמבר 2020 (IST)

היי בקש, נראה לי משום שהוא משויך לקטגוריה:ראשונים לציון. שהיא מצידה משויכת לקטגוריה הנ"ל ולכן זה נחשב קטגור כפול. נעם דובב - שיחה 19:58, 3 בדצמבר 2020 (IST)
אינני בקיא כל כך. אבל כל ראשון לציון הוא רב בירושלים? למיטב הבנתי הרב בן חביב היה רב בירושלים. זה קצת מצחיק בעיני שהוא לא יופיע בקטגוריה שאמורה לקטלג את רבני ירושלים. בקש - שיחה 20:07, 3 בדצמבר 2020 (IST)
מקבל את דבריך ושחזרתי את עריכתי. נעם דובב - שיחה 20:33, 3 בדצמבר 2020 (IST)
תודה. נ.ב. קיים קושי משמעותי לנהל פה שיחה. לא חושב שהגיע הזמן לארכב? בקש - שיחה 20:44, 3 בדצמבר 2020 (IST)

הלן אילון[עריכת קוד מקור]

שלום לך נעם. במחילה ממך, ממש לא עקבתי אחרי כל הדיונים הממושכים שהיו בעניין קטגוריות מגדריות, ולא הצלחתי לאתר בקלות את המדיניות העדכנית. האם אף על פי שאין קטגוריה ל"אמריקאיות שנפטרו במגפת הקורונה" עדיין אסור לקטלג את אילון בקטגוריה:אמריקאים שנפטרו במגפת הקורונה? Mbkv717שיחה • י"ז בכסלו ה'תשפ"א • 11:58, 3 בדצמבר 2020 (IST)

שלום, Mbkv717. לא, אין בעיה לשייך את הערך הלן אילון לקטגוריה הנ"ל. כשתהיה קטגוריה מקבילה לנשים (וזה יקרה כשיהיו מספיק ערכים לשייך לשם) הערך הנ"ל גם יעבור לשם. נעם דובב - שיחה 20:01, 3 בדצמבר 2020 (IST)

קטגוריה: ילדות בשואה[עריכת קוד מקור]

שלום רב נעם, תודה על תרומתך בפתיחת קטגוריות. הפרדת את הקטגוריה ילדים בשואה (לילדים וילדות קטגוריה:ילדות בשואה). אני חושב שעדיף ילדים בשואה, כי ילדות בשואה יכול להיראות כמו ילדוּת, (במובן של Childhood) וילדים בכל מקרה נתפס גם כבנים וגם כבנות. אשמח אם תחזיר את זה לקטגוריה: ילדים בשואה. --היידן 16:53, 3 בדצמבר 2020 (IST)

שלום רב, היידן. חן-חן. מקבל את הערתך לגבי דו-המשמעות ועד שיהיה פתרון משביע רצון לעניין שיאפשר חלוקה מגדרית בעניין זה, החזרתי את המצב לקדמותו. נעם דובב - שיחה 20:27, 3 בדצמבר 2020 (IST)
תודה--היידן 20:31, 3 בדצמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 50[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #50
עודכן ב־6 בדצמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא זוכי פרס נובל
• החלו הדיונים הראשונים סביב מפגש חורף 2021 של קהילת ויקיפדיה העברית •
• שינוי חדש שמוסבר כאן מאפשר להציג ברשימת המעקב גם שינויים ב"תיאור" בויקינתונים בערכים שאנו עוקבים אחריהם, במטרה להפסיק את ההשחתות המתמשכות "מתחת לרדאר" •
• במזנון מתקיים דיון לגבי מחיקת סיבה מס' 16 מרשימת הסיבות למחיקה מהירה

לא הבנתי מה שינית בערך דירוג המדינות[עריכת קוד מקור]

כתבת שהסרת פסקאות ריקות אבל 2 הגרסאות נראות לי זהות.? תודה בכל אופן shoshie8שיחה • כ"א בכסלו ה'תשפ"א • 12:58, 7 בדצמבר 2020 (IST)

היי שושי, ביצעתי הגהה בערך. נעם דובב - שיחה 16:18, 8 בדצמבר 2020 (IST)

יובל דרור[עריכת קוד מקור]

אז אכתוב ערך ליובל דרור (פרופ' לחינוך). ואז צריך יהיה לשנות את שם הערך יובל דרור ליובל דרור (פרופ' לתקשורת) shoshie8שיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"א • 07:42, 8 בדצמבר 2020 (IST)

בסדר גמור, אבל אני לא מבין מה זה קשור אלי? נעם דובב - שיחה 16:19, 8 בדצמבר 2020 (IST)

יהודי/ישראלי[עריכת קוד מקור]

שלום, בעריכה זו החלפת את "קריפטוגרפים יהודים" ב"קריפטוגרפים ישראלים". למה? מושך בשבטשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"א • 09:20, 10 בדצמבר 2020 (IST)

שלום, שלום. הסיבה מאוד פשוטה: ישראלים מסווגים כישראלים ולא כיהודים. נעם דובב - שיחה 09:27, 10 בדצמבר 2020 (IST)

קטגוריה:ישראלים בוגרי אוניברסיטאות ומכללות בחו"ל[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מעדכן שאני פותח דיון חשיבות על קטגוריה זו וכל קטגוריות המשנה. בברכה, ‏DGtal‏ - שיחה 15:01, 10 בדצמבר 2020 (IST)

שלום. תודה על היידוע. נעם דובב - שיחה 15:22, 10 בדצמבר 2020 (IST)
שוב שלום, פתחתי הצבעת מחיקה בנושא: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:ישראלים בוגרי אוניברסיטאות ומכללות מחוץ לישראל. בברכה, ‏DGtal‏ - שיחה 11:36, 20 בדצמבר 2020 (IST)

קטגוריה:נפטרים נפאלים לפי מאה[עריכת קוד מקור]

תודה על התיקון, לא שמתי לב. בכל אופן בוצע תוקן. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 00:22, 11 בדצמבר 2020 (IST)

בחפץ לב. יפה שאתה יוצר קטגוריות לפי לאום ושנות חיים, אך שים לב שלא מקובל לפתוח קטגוריה אם יש רק ערך אחד שמאכלס אותה. נעם דובב - שיחה 00:23, 11 בדצמבר 2020 (IST)
אוקיי, אשים לב. תודה רבה. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 00:25, 11 בדצמבר 2020 (IST)

הזמנה לתחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב/ארכיון 2020,

רציתי להזמין אותך להשתתף בהתחרות האחת עשרה!

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית מתקיימת זו הפעם העשירית, לאחר שהוחלט לחדש אותה במסגרת מיזם ה-300 אלף. תחרות הכתיבה הראשונה בוויקיפדיה העברית נערכה בחודש מרץ 2006 ובמסגרתה נכתבו עשרות ערכים מעולים, שרבים מהם הפכו בהמשך לערכים מומלצים. בעקבותיה נערכו בשנים 2006-2013 עוד שבע תחרויות כתיבה שהניבו כולן רשימה ארוכה של ערכים ברמה גבוהה מאוד.

התחרות החלה ב-15 בנובמבר 2020 ותימשך עד 24 בפברואר 2021. ב-15 במרץ 2021 יפורסמו החלטות השופטים. במסגרת התחרות ניתן לכתוב ערכים חדשים, להרחיב ערכים שגודלם פחות מ-5K, או לבחור בהרחבת/שכתוב/עריכה של ערך שעליו מונחת תבנית שכתוב, תבנית עריכה או תבנית השלמה. על מנת לסמן ערך בתור ערך המשתתף בתחרות יש להוסיפו לטבלה של הבית המתאים בדף התחרות וגם להוסיף את התבנית {{מקצרמר למובחר}} בראש הערך.

הערכים שישתתפו בתחרות יזכו להיבחן על ידי חבר השופטים בשלושה בתים שונים:

  • מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה (שבו ישפטו יונה בנדלאק ועוזי ו.)
  • מדעי הרוח והחברה (שבו ישפטו ניב, שלומית קדם ודני)
  • היסטוריה, גאוגרפיה, דתות וישראל (שבו ישפטו ביקורת, נטעדי וקלונימוס)
  • כמו כן, תתקיים תחרות משנה על התמונה הטובה ביותר/האיור הטוב ביותר שהועלו לוויקישיתוף לצורך שילוב בערך שנכתב במסגרת התחרות (התמונות נשפטות בנפרד מהאיורים, אך מוכרז מנצח אחד כללי לשתי התחרויות שזוכה בפרס עבור שתי התחרויות).

לזוכי התחרות יוענקו פרסים שימומנו בידי ויקימדיה ישראל, כמתואר בדף התחרות.

אשמח לראותך משתתף. לפרטים נוספים, אני מזמין אותך להיכנס לדף התחרות.

בברכה, הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 17:10, 11 בדצמבר 2020 (IST)

אגב, אני ממליץ לך לארכב את דף השיחה שלך. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 17:10, 11 בדצמבר 2020 (IST)

כוכב קטלוגי![עריכת קוד מקור]

כוכב המקטלגים
כל הכבוד על עבודת הקטלוג הרבה xnet1234 - שיחה 22:53, 11 בדצמבר 2020 (IST)

Xnet1234, תודה מקרב לב. נעם דובב - שיחה 23:07, 11 בדצמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 51[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #51
עודכן ב־13 בדצמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חוג הסרטן וחוג הגדי
• מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מוזיקה קלאסית בתקופה המודרנית לרשימת הערכים המומלצים כאן
• כל המשתמשים מוזמנים להצביע בסקר משאלות הקהילה 2021, שבהן אוספים בקשות של משתמשים מכל רחבי העולם והופכים אותם לכלים חדשים ומשופרים. אתם יכולים להצביע מעכשיו ועד 21 בדצמבר לכמה משאלות שרק תרצו •

MediaWiki message delivery - שיחה 09:54, 13 בדצמבר 2020 (IST)

מישל יאו[עריכת קוד מקור]

היי. העברת את מישל יאו לקטגוריה:סיניות שנולדו ב-1962 שלא קיימת. אני גם לא משוכנע שאפשר להגדיר אותה כסינית, כי היא מלזית. יש בערך טעות. GHA - שיחה 18:53, 15 בדצמבר 2020 (IST)

תיקנתי את הערך, ואת הויקינטונים, בהתאם לאמור בערך האנגלי ובויקינטונים האחרים. GHA - שיחה 18:59, 15 בדצמבר 2020 (IST)
היי. הסתמכתי על הנתון מהערך. תודה על התיקון בערך ובויקינתונים. יצרתי עכשיו את הקטגוריה. נעם דובב - שיחה 19:19, 15 בדצמבר 2020 (IST)

אני רק שאלה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, נעם. תמיד עִניין אותי לדעת אם קיימת פה אפשרות לקבל התראה על תגובות שמתקבלות בדיונים שהשתתפת בהם בדפי שיחה ודיון שונים (של ערכים, משתמשים). למשל, כרגע מתנהל דיון שפתחתי בדף השיחה של הערך "הזמר במסכה" בנוגע לצורך בפיצול הערך, ובמקביל, אני משתתף בדיונים אחרים. הדבר מאלץ אותי לבדוק בתכיפות גבוהה, מדי יום, את דפי השיחה בהם אני משתתף, כדי לא לפספס תשובות שכתבו לי או שרלוונטיות לדיון, וכדי שאוכל להגיב עליהן בהקדם האפשרי. לפעמים אני שוכח משיחות שאני משתתף בהן (לרוב במצב של ריבוי דיונים/מחלוקות שאני משתתף בהם בו־זמנית). אשמח לדעת אם קיימת אפשרות כזאת (ניסיתי את רשימת המעקב, אבל לא מצאתי שם אפשרות לקבל התראות על עדכונים בדפים אחריהם אתה עוקב [או בחלקם, על פי בחירה] – יש שם אפשרות?). תודה. Amit91803 - שיחה 21:40, 17 בדצמבר 2020 (IST)

ערב טוב, עמית. האפשרות היחידה שידועה לי היא באמצעות רשימת המעקב. אתה לא יכול לראות אם ענו לך ישירות (אלא אם כן תייגו אותך, אתה יכול לבקש זאת גם), אלא יכול לראות שנעשו עריכות בדפי השיחות, ועל ידי מעבר עם עכבר לראות את טיב השינויים הללו. נעם דובב - שיחה 22:02, 17 בדצמבר 2020 (IST)
תודה! Amit91803 - שיחה 01:23, 18 בדצמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 52[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #52
עודכן ב־1 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

מפגש החורף של 2021 נקבע לתאריך ב-17/1 בשעה 18:00 •
• נפתחה תחרות עיצוב לסמליל 300,000 ערכים לוויקיפדיה העברית. ניתן להעלות הצעות לסמליל החגיגי כאן
• במזנון מתקיים דיון לגבי העברת ״אולטרה קצרמרים״ לטיוטה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חי, צומח, דומם
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון שרמן לרשימת הערכים המומלצים כאן

האם השינוי שהוספת צריך להיות בכל הקטגוריות הדומות (קטגוריה:נציגי אוסטריה באירוויזיון)? שאדע להבא. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 01:37, 21 בדצמבר 2020 (IST)

כן. נעם דובב - שיחה 01:42, 21 בדצמבר 2020 (IST)
אין בעיה, אוסיף את הקטגוריה הזו לכל שאר הקטגוריות. סליחה על הטרחה אבל יש לי עוד שאלה, האם זה לא יוצר קטלוג כפול? לדוגמה: הערך סוואק חנגיאן מקוטלג גם לזמרים ארמנים וגם לנציגי ארמניה באירוויזיון (שמקוטלג לזמרים ארמנים). בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 01:44, 21 בדצמבר 2020 (IST)
מעולה, תודה על תרומתך הטובה. זו לא טרחה, שמח לסייע. זה אכן יוצר רבות קטגור כפול, אך למרות זאת, הדבר מקובל במקרה הנ"ל (אם כבר צריך להוריד את השיוך של הערך שציינת לקטגוריה זמרים ארמנים, ולא את השיוך של הקטגוריה נציגי ארמניה באירוויזיון לזמרים ארמנים). נעם דובב - שיחה 01:50, 21 בדצמבר 2020 (IST)
לפי מה שהבנתי צריך להוריד את הקטגוריה:זמרים ארמנים מהערך המדובר. אם הבנתי נכון אעבור עכשיו על כל הקטגוריות ואעשה זאת. תודה רבה נעם! ברק אברגיל ~ דברו איתי 01:51, 21 בדצמבר 2020 (IST)

טיוטה:אורלי נוי[עריכת קוד מקור]

שלום, נראה שנכתב כבר ערך אורלי נוי. תוכל בבקשה לעבור על הטיוטה שהתחלת לכתוב בטיוטה:אורלי נוי ולראות אם יש תוכן כלשהו שכדאי לשלב בערך ולשלבו, ואחר כך כך לבקש את מחיקת הטיוטה? תודה, ערן - שיחה 12:08, 21 בדצמבר 2020 (IST)

היי. בסדר גמור, אעשה זאת בקרוב. נעם דובב - שיחה 17:15, 21 בדצמבר 2020 (IST)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך אימייל. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי 17:13, 21 בדצמבר 2020 (IST)

היי, עניתי לך. נעם דובב - שיחה 17:17, 21 בדצמבר 2020 (IST)

העברה בטעות[עריכת קוד מקור]

אני נורא מתצל שעשיתי בלגאן, השתמשתי בסקריפט וזה העביר בטעות את הקטגוריה שלך. xnet1234 - שיחה 02:06, 24 בדצמבר 2020 (IST)

אין בעיה, הכל בסדר. מעריך את עבודתך וטעויות קורות. נעם דובב - שיחה 02:07, 24 בדצמבר 2020 (IST)

חדשופדיה 2020 שבוע 53[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #53
עודכן ב־28 בדצמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

• במזנון מתקיים דיון לגבי עיצוב וקטור חדש
• במזנון מתקיים דיון לגבי הוספת מעמד ביניים בין ערכים מומלצים לערכים רגילים, ערכים טובים
• במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של קובץ על יד כמפעיל מערכת. הדיון עתיד להסתיים ב-14:38, 28/12/2020. לאחר מכן תתקבל החלטה בידי הביורוקרטים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מיליארדרים יהודים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעת אשרור לגבי הוספת הערך ויאהב אומן לרשימת הערכים המומלצים כאן

השלמת טיפול בקטגוריות חדשות "אדומות"[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. [6], [7]. תודה מראש. --Assayas - שיחה 18:27, 29 בדצמבר 2020 (IST)

ערב טוב, טופל (גם כך התכוונתי להגיע לזה מספר דקות סמוך לכתיבת הודעתך). נעם דובב - שיחה 18:35, 29 בדצמבר 2020 (IST)

פלינדרום פוליטי[עריכת קוד מקור]

ראיתי באינטרנט: ההיפוך כחול לבן הוא "נבל לו ח"כ". כמו אירוני! ניב - שיחה 01:42, 30 בדצמבר 2020 (IST)

כן, זה חביב מאוד בעיניי. תודה שחשבת עליי. נעם דובב - שיחה 01:44, 30 בדצמבר 2020 (IST)
משעשע, בטוח יש עוד כאלו ב-70 שנים האלו שהיו מלאות בפוליטיקה, במיוחד השנתיים האחרונות דזרטשיחהגוררים אתכם לעוד בחירות! - שנה טובה! 14:27, 30 בדצמבר 2020 (IST)
נכון וכן . אני חיברתי עשרות פלינדרומים פוליטיים. נעם דובב - שיחה 16:02, 30 בדצמבר 2020 (IST)
ניב, דזרט ופתאום נזכרתי, אך אני פרסמתי את הפלינדרום הנ"ל לפני קרוב לשנתיים. נעם דובב - שיחה 16:10, 30 בדצמבר 2020 (IST)
יש לך חוש הומור ומוח טוב. שמח שאתה מנצל את זה לטובת הקוראים דזרטשיחהגוררים אתכם לעוד בחירות! - שנה טובה! 16:13, 30 בדצמבר 2020 (IST)
שמע, צריך בשביל זה כישרון רציני. אגב, ראיתי את הפלינדרום ההוא בסטטוסים מצייצים. ניב - שיחה 16:16, 30 בדצמבר 2020 (IST)
חן-חן לשניכם. כן, גנבו לי שם בלי קרדיט גם את "נטול גלוטן" שגיליתי את פלינדרומיותו ב-2012. נעם דובב - שיחה 16:19, 30 בדצמבר 2020 (IST)
👍 ביקורת - שיחה 20:39, 30 בדצמבר 2020 (IST)

אביגדור מנדלברג[עריכת קוד מקור]

היי, בטעות שחזרתי ללא תקציר. הוא לא היה רוסי במותו. Shannen - שיחה 15:59, 30 בדצמבר 2020 (IST)

היי. האם לא החזיק עדיין באזרחות רוסית? נעם דובב - שיחה 16:06, 30 בדצמבר 2020 (IST)

רועי רביב[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "רועי רביב" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:04, 31 בדצמבר 2020 (IST)

תודה על הפניית תשומת הלב. לאחר מספר עריכות הסרתי את תבנית העבודה. נעם דובב - שיחה 00:30, 31 בדצמבר 2020 (IST)
תודה ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:33, 31 בדצמבר 2020 (IST)

הצעה[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, אני לא זוכר אם שאלתי אותך כבר או לא - אבל רציתי להציע לך להצטרף למיזם שבמסגרתו משתמשים ותיקים עוזרים לעורכים חדשים, נותנים להם מענה לשאלות ועוזרים להם להשתלב במיזם - תרצה לקחת חלק במיזם מסוג זה? אשמח אם תצטרף - יש מקרים שצריך תגבור בשבתות וימים טובים. דזרטשיחהגוררים אתכם לעוד בחירות! - שנה טובה! 10:52, 31 בדצמבר 2020 (IST)