שלום פוברסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלום פוברסקי
לידה 27 באפריל 1935
כ"ד ניסן ה'תרצ"ה
ברנוביץ', בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 בדצמבר 2020 (בגיל 85)
י"א טבת ה'תשפ"א
בית החולים הדסה עין כרם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז' עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך עלייה אפריל 1941, ניסן ה'תש"א
מדינה ישראל
השכלה
מקום מגורים בית וגן, ירושלים
תקופת הפעילות ? – 26 בדצמבר 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חרדים ליטאים עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים נוספים ראש ישיבה עריכת הנתון בוויקינתונים
חיבוריו שמועה ברורה על מסכתות פסחים, קידושין, ויבמות
אב דוד פוברסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב שלום פוברסקי (כ"ד ניסן ה'תרצ"ה, 27 באפריל 1935י"א טבת ה'תשפ"א, 26 בדצמבר 2020) היה מראשי ישיבת קול תורה ור"מ בישיבת באר יעקב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בברנוביץ' לרב יהושע דוד וחיה פייגל פוברסקי. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה נדדה המשפחה לווילנה, שם מצאו להם מחסה פליטים יהודיים רבים על פי הסכם ריבנטרופ–מולוטוב. בעת שהותו בווילנה למד קרוא וכתוב אצל אשתו של הרב יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק מבריסק, הרבנית אלטע הענדיל, נינתו של הרב מאיר אוירבך. מהפחד שהקומונסטים יפתיעו אותם בעת לימודם, הניחו לוח שחמט על השולחן, שבו יחליפו את ספרי הלימוד במידה והם יבואו. כמו כן השתתף במסע הלווייתו של הרב חיים עוזר גרודזנסקי שנפטר באותו הזמן. לאחר מכן המשיכה המשפחה לנדוד ברחבי ברית המועצות, ובהיותו בגיל שש עלתה משפחתו לפלשתינה והתיישבה בתל אביב.

בהיותו בגיל 10 בערך נכנס ללמוד בישיבת היכל התלמוד בעיר, וקצת לפני גיל 13 המשיך לישיבת פוניבז' בבני ברק. בהגיעו לפרקו נישא לרבנית חינה אסתר, בתו של הרב שמחה פינס. שימש כר"מ בישיבת באר יעקב במשך עשרות שנים והתגורר ביישוב באר יעקב, ובשנת ה'תשמ"ב מונה לכהן כר"מ בישיבת קול תורה בירושלים.

הרב פוברסקי שימש כעורך הראשי של התלמוד ירושלמי בהוצאת מכון המאור.

בח' טבת ה'תשפ"א פונה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנדבק בנגיף הקורונה וסבל מקשיי נשימה וסיטורציה נמוכה. במהלך סוף אותו השבוע הורדם והונשם.

בי"א טבת ה'תשפ"א נפטר בבית החולים כשהוא בן 85, ונטמן בבית החיים פוניבז' בבני ברק.[1]

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב שלום פוברסקי, שמועה ברורה, חיים בנון, תשע"ז - על מסכתות פסחים, קידושין, ויבמות המבוסס על רשימותיו והקלטות של השיעורים.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו הרב יהושע דוד פוברסקי היה ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועות דוד'. אחיו, הרב ברוך דב פוברסקי משמש עד היום בתפקיד ראש ישיבת פוניבז'. אח נוסף הוא הרב ד"ר חיים פוברסקי חתנו של הרב פסח קוקיס. בעלה של אחותו הוא הרב ברוך פינס שהוא גם אחיה של אשתו.

לרב פוברסקי תשעה ילדים: בנו, הרב יוסף שלמה, הוא ראש כולל עטרת שלמה בפתח תקווה. בנו, הרב שמחה, משמש כמשיב בישיבת נתיב הדעת בירושלים. בנו, הרב חיים, הוא ראש כולל חזון אב"י בבני ברק. בתו, חיה פייגל, נשואה לרב יהודה אורלנסקי המשמש כר"מ בישיבת קול תורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]