שרון פרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרון פרי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 באפריל 1972 (בת 51)
חיפה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה בית ספר חוגים
עיסוק
מעסיק ספורט 5
קישורים חיצוניים
פייסבוק sharon.perry.9847
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון פרי (נולדה ב-30 באפריל 1972) היא עיתונאית, שדרנית ספורט ואשת רדיו וטלוויזיה ישראלית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרי החלה את דרכה בתקשורת הספורט לאחר שנקלטה לעבודה בתוכנית הרדיו "שירים ושערים" כשדרנית קווים במשחקי הליגה הלאומית בכדורגל, אז הליגה הבכירה, בתום קורס קריינות. לצדה עבדו בשנים אלו אופירה אסייג ואורלי אלקלעי.

כעבור שנתיים, הצטרפה לחברת ההפקות של יורם ארבל גם כן כשדרנית קווים, אך הפעם במשחק המרכזי ששודר בטלוויזיה בערוץ 2. בנוסף, הגישה פרי עם ארבל את תוכנית סיכום המחזור, "הדקה ה-91" בערוץ 2. עם רכישת זכויות השידור על ידי ערוץ הספורט, עברה פרי לשמש כתבת באתר האינטרנט ONE וסיקרה את מכבי והפועל חיפה.

בין השנים 20032010 עבדה פרי בערוץ הספורט, שם הגישה בין היתר את התוכניות "רואים תוצאות", את תוכנית הסיכום "הרגעים הגדולים" עם נדב יעקבי ושימי ריגר ואת מהדורת החדשות של הערוץ, "חדשות הספורט", לרוב במהדורה המוקדמת, אך גם את מהדורת הלילה בהיעדרה של המגישה הקבועה מירי נבו. כשנה לאחר עזיבת הערוץ, בעונת המשחקים 2011/2012 הנחתה בערוץ ONE את הגרסה הטלוויזיונית ל"שירים ושערים" שנקראה "שבת של כדורגל".

בשנת 2012 הנחתה תוכנית יומית במסגרת אולימפיאדת לונדון בערוץ הראשון כפרילנסרית[1], ובהמשך החלה לעבוד ברשות השידור תחת חוזה. במסגרת עבודתה בערוץ, הגישה פרי את תוכנית הסיכום לאחר שידור המשחק המרכזי בפורמטים שונים וכן את התוכנית "היום בספורט" לסירוגין. כיום היא מגישה את תוכנית האולפן המשודרת לפני המשחק המרכזי, במחציתו ובסיומו. במונדיאל 2014 הנחתה את אולפן המונדיאל בערוץ.

בשנת 2013 מונתה למגישת התוכנית "שירים ושערים" שבה החלה את דרכה בתקשורת. מינוי זה נתקל בהתנגדות עובדי קול ישראל שמחו על כך שלא מונה עובד רדיו לתפקיד וכמחאה, קטעו את התוכנית למשך שעה לטובת שידור שירים[2]. עד לשנת 2016 אז הפסיקה רשת ב' לשדר את התוכנית "שירים ושערים".

כחברת מחלקת הספורט, מגישה פרי תוכניות ופינות ספורט נוספות בתחנת הרדיו של רשת ב'.

בינואר 2017 הצטרפה פרי לתאגיד השידור הישראלי שבו היא הנחתה את תוכנית הספורט היומית בתחנת הרדיו כאן ב' לצד השדרן ליאן וילדאו[3]. במרץ 2018 עזבה את התאגיד לאחר סגירת התוכנית, בעקבות שימוע בו לא נמצא לה תפקיד בלוח השידורים או במשחקי המונדיאל הקרבים.

ב-2017 השתתפה פרי בתוכנית הדוקו-ריאליטי "להיות זמרת" בערוץ 24, שעקבה אחר חמש נשים המנסות להשתלב בתעשיית המוזיקה כזמרות, ובמסגרת התוכנית הוציאו סינגל[4].

החל מ-2018 היא מגישה בערוץ הספורט, היא בין המגישות של מהדורת הערב של "חדשות הספורט", והחל מעונת 2021/2022 בליגת העל בכדורגל, היא מגישה את תכנית סיכום המחזור "שער השבת". והנחתה בערוץ הספורט גם תוכנית כושר יומית לצד אחותה רויטל פרי ב-2020.

פרשת גניבת הטלפון הנייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2016 נגנב מכשיר הטלפון הנייד ופריטים אישיים אחרים מרכבה של פרי בזמן שהיא שהתה בחוף הים, כשבמכשיר הנייד היו גם תמונות אישיות שלה שהופצו ללא ידיעתה על-ידי הגנב ברשתות החברתיות שלה. לאחר שגילתה על המקרה דרך הטלפון של בנה ששימש לה כתחליף זמני באותה עת, הגישה פרי תלונה במשטרה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן הורה למשטרה לתת עדיפות לחקירת המקרה, בספטמבר 2016 הוגש כתב אישום נגד חשוד במעשה במגוון עבירות[5][6].

במאי 2018, הורשע סאבר אבו אצע, צעיר בדואי בן 29 מהפזורה בדרום שמתגורר בתל שבע, בכך שהפיץ את תמונות העירום של פרי בכוונת זדון, אך הוא נמלט מהמשטרה אל שטחי הרשות הפלסטינית[7][8].

באפריל 2020, אבו אצע נעצר שוב, והובא לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לקבלת דינו[9][10], כשכחודש לאחר מכן, נגזרו על סאבר אבו עצא כמעט 4 שנות מאסר בכלא[11].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]