Outlast 2 (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אאוטלסט 2
Outlast 2
כללי
תאריך הוצאה 25 באפריל 2017
סוגה אימה
הישרדות
פיתוח Red Barrels
הוצאה לאור Red Barrels
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
סדרה Outlast
כלי משחק ג'ויסטיק
עכבר מחשב
מקלדת מחשב
גילאים 18+
הערות עבור גרסת המחשב נדרשת מערכת הפעלה של 64 סיביות מסוג חלונות ויסטה ומעלה.
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק משחק לשחקן יחיד
פלטפורמות מחשב אישי
פלייסטיישן 4
Xbox One
נינטנדו סוויץ'
המשחק הקודם Outlast
המשחק הבא The Outlast Trials
דרישות מערכת
מעבד Intel Core i3-530 (מומלץ: מעבד i5)
זיכרון 4GB (מומלץ: 8GB)
כרטיס מסך Nvidia GeForce GTX 260 או ATI Radeon HD 4870 (מומלץ: Nvidia GeForce GTX 660 או AMD Radeon HD 7850)
מקום פנוי 30GB
מערכת קול תואמת DirectX
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Outlast 2 הוא משחק וידאו מסוגות ההישרדות ואימה פסיכולוגית המשוחק בגוף ראשון שפותח על ידי האולפן Red Barrels ומהווה המשך למשחק Outlast שיצא בשנת 2013. דמות הפרוטגוניסט במשחק הוא בלייק לנגרמן, עיתונאי, שיחד עם אשתו לין נוסעים ביחד לאריזונה בכדי לחקור אודות הירצחה של אישה בהיריון הידועה בשם "ג'יין דו" (כינוי לאדם שזהותו לא ידועה, בדומה לפלוני אלמוני בעברית)[1] ובמהלך טיסת מסוק מעל המדבריות של אריזונה הזוג מתרסק בעיירה המונהגת על ידי כת המאמינה שסוף העולם קרב.

קצת לאחר צאת המשחק הראשון, האולפן הכריז על משחק המשך. גרסת הדגמה (דמו) הופצה בכנסים PAX East ו-E3 2016 ב-22 באפריל וב-15 ביוני בהתאמה. תאריך יציאת המשחק נועד להיות סתיו 2016. בגלל עיכובים בפיתוח המשחק, המשחק יצא לאור בתאריך 25 באפריל 2017 למחשב האישי ול-Xbox One. גרסה לקונסולת ה-Nintendo Switch יצאה ב-27 במרץ 2018 בחנות ה-Eshop של הקונסולה.

המשחק התקבל בביקורות חיוביות, במיוחד אלמנטים כגון הגרפיקה, עיצוב הפסקול וסביבת המשחק. ביקורות אחרות עסקו בעלילת המשחק, בתכנים הגרפיים הקשים שהוצגו בו וברמת הקושי. משחק שלישי בסדרה בשם "The Outlast Trials" עתיד לצאת בשנת 2022[2].

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Outlast 2 הוא משחק הישרדות שבדומה לקודמיו Outlast ו-Outlast: Whistleblower הוא משחק לשחקן יחיד. עלילת המשחק מתרחשת באריזונה הצפונית. המשחק משוחק מנק' מבט של גוף ראשון בטכניקת Found Footage בדומה לקודמו. השחקן שולט בעיתונאי בלייק לנגרמן שנלכד בעיירה באזור סופאי[3] סמוך לגבול המערבי לרמת קולורדו.

לנגרמן לא מסוגל להילחם בחופשיות, אלא רק ברגעים מתורסטים מראש, בשאר הזמן עליו להתחבא או לברוח מהתושבים שחיים בקהילה בשם Tample Gate ("שער המקדש" בעברית)[4]. השחקן יכול להתכופף, לרוץ, לקפוץ, להחליק ולטפס בדומה למשחק הראשון, כמו כן, השחקן יכול להתחבא במקומות שונים כגון ארונות, חביות, מתחת למיטות, מתחת למים, בתוך דשא גבוה ובתוך בתים. לשחקן יש מד מאמץ (Stamina) מוגבל ועל השחקן לשים לב לכמה זמן הוא רץ או שוחה, אחרת הוא יהיה מותש.

בידו של השחקן נמצאת מצלמת וידאו בעלת אמצעי ראיית לילה העובדת בעזרת סוללות, שנגמרות מהר יותר אם השחקן משתמש באפשרות ראיית הלילה במצלמה. בניגוד לפרוטגוניסט מהמשחק הראשון, בלייק הוא צלם מקצועי ולכן באמתחתו מצלמה יותר מתקדמת בעלת עדשה טובה יותר ומיקרופון, בו הוא יכול להשתמש בכדי להאזין לרעשי הצעדים סביבו וכן לקולות שונים. המשחק מציג מערכת לאחסון חפצים המציגה את כמות ההקלטות שהמצלמה הקליטה וכן את החפצים השונים אותם השחקן אסף במהלך המשחק. סוללות נוספות למצלמה וכן ערכות עזרה ראשונה פזורות ברחבי המשחק לשימוש השחקן[5].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש באותה ההמשכיות יחד עם המשחק הראשון, לאחר האירועים שהתרחשו בבית החולים הפסיכיאטרי בהר מאסיב. בלייק לנגרמן הוא צלם עיתונות שיחד עם אשתו העיתונאית לין, נוסעים לדרום אריזונה כדי לחקור את הירצחה של ג'יין דו. ג'יין דו היא נערה צעירה שנמצאה חבולה בשולי הכביש כשהיא בחודש השמיני להריונה ולאחר מכן התאבדה בבית החולים בו הייתה מאושפזת. בגלל האזורים ההרריים בהם אין גישה לכלי רכב, בלייק ולין שוכרים טייס מסוק שיטיס אותם ליעדם, אך המסוק מתרסק בגלל תקלה פתאומית. בלייק מתעורר לאחר ההתרסקות ומגלה שאשתו נעלמה ומבין שהוא ננטש בעיירה המונהגת על ידי כת לפיה התושבים מאמינים שאחרית הימים מתקרבת. בלייק מבין שעליו למצוא את לין ולברוח מתושבי העיירה העוינים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק לנגרמן הוא צלם עיתונות המסייע לאשתו העיתונאית לין לחקור את הירצחה של נערה הריונית בשם ג'יין דו[6]. הזוג שוכר את שירותיו של טייס מסוק במטרה שיטיס אותם לאזור ממנו הם משערים שהנערה הגיעה, אך קרן אור מסתורית גורמת למסוק להתרסק. כשבלייק מתעורר הוא מגלה שאשתו נעלמה ושטייס המסוק נקשר לעץ, עורו הופשט ממנו והוא מת.

בלייק מגיע לעיירה הסמוכה בשם Tample Gate, שם הוא לומד שתושבי העיירה מקריבים את צאציהם למען אלוהים. בלייק מגלה שלין נלקחה בשבי על ידי סאליבן נוט, מנהיג הכת שאונס את כל נשות העיירה ולאחר מכן רוצח אותן מתוך אמונה שברחמן מתקיים האנטיכריסט. נוט טוען שלין בהיריון ונושאת את האנטיכריסט, שלידתו תוביל לאחרית הימים. הזוג בורח מנוט, אך לין סובלת מכאבי בטן קשים ונחטפת על ידי קבוצה בשם "הכופרים". הכופרים מונהגים על ידי אישה בשם ואל ובניגוד לנוט ומאמיניו, כן רוצים שהאנטיכריסט יוולד וסוף העולם יגיע.

בלייק מחולץ על ידי גבר בשם אית'ן, שערק מהכת של נוט ומתברר להיות אביה של ג'יין דו (ששמה האמיתי הוא אנה לי). אית'ן נותן לבלייק מסתור בביתו. מעט לאחר מכן, אישה בשם מרת'ה, המשמשת כיד ימינו של נוט ואוכפת חוקי הכת פורצת לביתו של אית'ן והורגת אותו בחיפושיה אחר בלייק. בלייק בורח לכנסייה ומאזין לנוט חוקר בעינויים את אחד הכופרים במטרה למצוא את מיקומה של לין. הכופר חושף שלין נמצאת במכרות שסמוכים לעיירה.

בלייק בורח מ-Tample Gate לכיוון המכרות, אך נלכד על ידי קבוצה אחרת בשם "הננזפים", קבוצה שכל חבריה חולים בעגבת (בעקבות יחסי המין הלא מוגנים שמתקיימים בעיירה) והוגלו מהכת ומהעיירה על ידי נוט. הקבוצה מונהגת על ידי איש נמוך קומה בשם ליירד ביירון ושומרו האישי ניק טרמבלי, שנושא אותו על גבו ממקום למקום. ליירד מאמין שבלייק הוא "המשיח הננזף" ולכן הוא תולה את בלייק וממסמר את ידיו לצלב ענקי. בלייק מצליח לברוח ולאחר מכן שניים מחסידיו של ליירד, שמאסו בשלטונו הורגים אותו ואת ניק.

במהלך מסעו להצלת לין, בלייק נחשף לקרני אור בוהקות ובעקבותיהן חווה הזיות בהן הוא חוזר לבית הספר הקתולי בו הוא למד כילד ונרדף על ידי שד. ההזיות קשורות להתאבדותה של נערה בשם ג'סיקה גריי, שלמדה בבית הספר עם בלייק ולין. מתברר שג'סיקה נאנסה ונהרגה על ידי המורה למוזיקה, האב לאדרמילץ', שגרם לבלייק להאמין שג'סיקה התאבדה ומפציר בו לשמור את העניין בסוד. השד שרודף אחרי בלייק בהזיותיו הוא מעין גרסה דמונית של האב לאדרמילץ'.

ברחבי העיירה, בלייק מוצא מסמכים שונים המעידים שתאגיד מארקוף (הארגון שניהל את בית החולים הפסיכיאטרי בהר מאסיב במשחק הקודם) גרם לתושבי העיירה להשתגע בכך שהוא חושף אותם לקרני אור שנועדו לשליטה מוחית ובסיסם בתחנת מחקר המצויה בהרים.

בלייק מגיע למכרות ומגלה שם מקדש תת-קרקעי השייך לכופרים ומציל את לין, שמתברר שהיא בהיריון מתקדם. נוט עצמו מגיע למכרות ומתחיל לטבוח בכופרים ובמהלך המהומה שמתפתחת הזוג מצליח לברוח. כשהשחר עולה, סופת ברקים קיצונית מתחילה להרוס את העיירה. מרת'ה מופיעה בשנית ותוקפת את הזוג, אך בגלל הסערה, עמוד בצורת צלב נופל עליה ומשפד אותה למוות. הזוג מוצא מחסה מהסופה ולין מתחילה ללדת, אך מתה. בלייק מחזיק את התינוק בידיו (שלפי מילותיה האחרונות של לין, מתברר להיות הזיה[7]) ומתעלף.

נוט מתעמת עם בלייק כשהוא מתעורר ומסביר שהוא ציווה על תושבי העיירה להתאבד בשתיית רעל בטענה שאחרית הימים הגיעה. נוט מפציר בבלייק להרוג את התינוק ולאחר מכן מתאבד בשיסוף גרונו. בלייק יוצא מהכנסייה ומגלה את כל חסידיו של נוט מתים וקרן אור ענקית עוטפת את בלייק. בהזיה אחרונה שהוא חווה, בלייק וג'סיקה משחקים במחבואים ולאחר מכן מתפללים ביחד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בלייק לנגרמן - דמות הפרוטגוניסט אותה השחקן מגלם. בעלה של העיתונאית לין וצלם עיתונות בעצמו. מגיע לאריזונה בעקבות תחקיר שהוא ולין עושים אודות נערה הריונית בשם ג'יין דו שנמצאה חבולה סמוך לכביש ומתה בבית החולים. בתחילת המשחק הוא ולין מתרסקים סמוך לעיירה Tample Gate ולין נחטפת על ידי חברי הכת החיים בעיירה, ועל בלייק להצילה. במהלך המשחק, בלייק נחשף לקרני אור לבנות (שנוצרות ללא ידיעתו על ידי תאגיד "מארקוף") וחווה הזיות בהן הוא חי מחדש את "התאבדותה" של חברתם לכיתה שלו ושל לין, ג'סיקה ומתברר שהיא בעצם הותקפה מינית ומתה על ידי אחד המורים בבית הספר. ההזיות משקפות את תחושות האשמה והזכרונות המודחקים שיש לבלייק מהאירוע. בסוף המשחק לא ידוע מה עלה בגורלו, אך בחוברות הקומיקס "The Murkoff Account" הוא נמצא במצב קטטוני בעיירה על ידי פאולינה גליק ונשלח למארקוף לחקירה.
  • לין לנגרמן - עיתונאית ואשתו של בלייק. הגיעה ביחד עם בעלה לאריזונה בכדי לחקור אודות מוצאה של ג'יין דו. בעקבות התרסקות המסוק, היא נחטפת על ידי אנשי הכת של נוט המאמינים שלין בהיריון ונושאת ברחמה את האנטיכריסט, שלידתו תביא לסוף העולם. במהלך המשחק לין חווה תסמינים של היריון (בחילות ובטן נפוחה) אך נרמז בסוף המשחק שהיא חוותה היריון מדומה ולא ילדה כלל (בקומיקס "The Murkoff Account" מוסבר שבעקבות המחקר של מארקוף, כל אישה שנחשפה לניסוי חוותה תסמינים דומים) ומתה בסוף המשחק. בתור ילדה, למדה ביחד עם בלייק וג'סיקה בבית הספר הקתולי, אך לא הייתה עדה למותה של ג'סיקה בעצמה.
  • סאליבן נוט - האנטגוניסט הראשי במשחק. במסמכים שהשחקן מוצא ברחבי העיירה מסופר מקורו של נוט, לפיו בעבר היה מוכר נעליים באלבקרקי שהיה מאזין לתחנת רדיו בנושאי דת. באחד הימים, התגלה לו חיזיון לפיו אלוהים מסמיך אותו לנביא מטעמו וכך נוט הקים את הכת "הדרשה של יחזקאל החדש". לפי חוקי הכת, נוט רשאי לקיים יחסי מין עם כל אישה בכת (גם עם קטינות), אך לאחר מכן הוא הורג אותן מכיוון שהן בהיריון והוא חושש שהן נושאות ברחמן את האנטיכריסט. התאבד בסוף המשחק על ידי שיסוף גרונו.
  • ואל - אחת מהאנטוגניסטיים המשניים במשחק. ואל היא מנהיגת קבוצת "הכופרים", קבוצה שהתנתקה מהכת של נוט ובניגוד אליו, רוצה להביא ללידת האנטיכריסט ולאחרית הימים, לכן הם חוטפים את לין על מנת שתלד את התינוק. ואל בעברה הייתה "אם חורגת" עבור ילדי הכת, אליהם היא התחברה (בהמשך אלו נרצחו על ידי נוט). ברחבי המשחק מפוזרים קטעים מיומנה בו כתוב שהיא החלה לחלום חלומות על רצח וכאוס, מה שגרם לה לרצות בלידת האנטיכריסט ולחילוקי דעות עם נוט. עזבה את הכת אל עבר המכרות והקימה קבוצה עם תושבים נוספים שחלקו איתה את אותה ההשקפה. בסוף המשחק היא ככל הנראה מתה (אך אין באמת אישור לכך).
  • ליירד ביירון - אחד האנטגוניסטים המשניים במשחק. ליירד הוא גבר נמוך קומה המנהיג את קבוצת "הננזפים". בעבר, ליירד ושאר הקבוצה היו חברים בכת של נוט, אך בגלל קיום יחסי מין לא מוגנים בין התושבים, חלקם חלו במחלת העגבת ולכן סולקו מהכת על ידי נוט והקימו קבוצה משלהם. ליירד מאמין ש"המשיח הננזף" יתגלה אליהם וימסור להם נבואה שתגאל אותם. ליירד מאמין שבלייק הוא אותו המשיח כיוון שבלייק אוחז במצלמה (המשיח לא ימסור את הנבואה בכתב, אלא בצילום) וכן הצליח לחזור לחיים ממוות (בלייק נקבר על ידי ליירד וניק בעודו בחיים והצליח לצאת). לליירד יש שומר ראש בשם ניק, שנושא אותו על גבו לכל מקום. ליירד וניק נדחפו למוות מצוק על ידי שניים מחברי קבוצתם.
  • מרת'ה - יד ימינו של נוט ואוכפת חוקי הכת. לא ידוע הרבה על ילדותה, מלבד העובדה שהיא מכרה ותיקה של נוט. בתחילת דרכה בכת לא הרגישה בנוח לרצוח אנשים, אך בהמשך נוט מצליח לשטוף את מוחה ולגרום לה להאמין שהרציחות שהיא מבצעת יגאלו אותה ושהם חלק מתוכניתו של האל. תוקפת את בלייק מספר פעמים במהלך המשחק, אך נהרגת על ידי עמוד עם צלב בקצהו שמשפד אותה למוות.
  • ג'סיקה גריי - חברת ילדות של בלייק ולין שלמדה איתם בבית הספר הקתולי. הייתה מאוהבת בבלייק, אך הוא העדיף את לין על פניה. מוצגת בהזיות שבלייק חווה במהלך המשחק, במהלכן בלייק חי מחדש את מותה של ג'סיקה, שנגרם על ידי מורה בבית ספרם שתקף אותה מינית והרג אותה.
  • האב לאדרמילץ' - כומר ומורה למוזיקה בבית הספר הקתולי בו למדו לין, ג'סיקה ובלייק. בעל כתם לידה על מצחו. תקף את ג'סיקה מינית ולאחר מכן הרג אותה בנוכחותו של בלייק, אך גרם לבלייק להאמין שמותה היה תאונה. במהלך המשחק מופיע בהזיותיו של בלייק בתור שד מכיוון שככה בלייק רואה אותו.
  • תאגיד "מארקוף" - אנטגוניסטיים חיצוניים והארגון שגרם לתושבי העיירה Tample Gate להשתגע. ארגון שמטרתו היא למצוא דרך לשלוט על מוחותיהם של אנשים וידועים לשמצה בניסויים האכזריים שהם מבצעים על בני אדם. הופיעו במשחקים הקודמים וגרמו לתקרית בהר מאסיב, שם הם פיתחו מכשיר בשם "המנוע המורפוגני" הגורם לאלו שנחשפים אליו לאבד את שפיותם. במשחק הנוכחי, מארקוף הקימו תחנת מחקר על ההרים הסמוכים לעיירה במטרה לבדוק גרסה מחודשת של המנוע המורפוגני, ממנו בוקעות קרני אור הגורמות לתושבי העיירה לאבד את שפיותם.
  • ג'יין דו - שמה האמיתי הוא אנה לי (הכינוי ג'יין דו משמש עבור אישה שזהותה לא ידועה) והיא ביתו של אית'ן. נאנסה על ידי נוט ונכנסה ממנו להיריון. בעזרת אביה ואדם נוסף שזהותו לא ידועה הצליחה לברוח מ-Tample Gate, אך בדרך התמוטטה והובהלה לבית החולים. בבית החולים, פאולינה גליק (סוכנת מטעם מארקוף) מצאה אותה והרגה אותה בעזרת חניקתה על ידי כרית. מותה מדרבן את בלייק ולין להגיע לאריזונה בכדי לעשות עליה כתבת תחקיר. כאשר בלייק פוגש את אית'ן, אביה של אנה לי הוא מספר לו שהיא בחיים (כיוון שלא רצה לשבור את לבו).

חוברות קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Murkoff Account (קומיקס)

שישה חוברות קומיקס בשם "The Murkoff Account" הופצו לאחר שחרור המשחק ועלילתם עוקבת אחר סוכנים מטעם מארקוף בשם פאולינה גליק ופול מאריון, הידועים בכינוי "הפולים" שתפקידם הוא למנוע מהאמת על התאגיד להגיע לציבור. סיפורם של הצמד מגשר בין עלילות המשחק הראשון והמשחק השני.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הצלחת המשחק הקודם, האולפן Red Barrels הכריז על משחק המשך באוקטובר, 2014[8]. הוכרז גם שהדמויות והעלילה יהיו שונות לגמרי מאלו שהיו במשחק הקודם ושעלילתו לא תתקיים בהר מאסיב[9].

בריאיון למגזין Bloody Disgusting, המייסד השותף של האולפן, פיליפ מורין הצהיר "אנחנו מאוד רוצים לשפר את מה שקיים, אבל ככל הנראה ניגש לזה בצורה שונה לחלוטין"[10].

ב-28 באוקטובר, האולפן פרסם בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו תמונה של לוח מודעות, עליו מופיעים מסמכים שונים תחת הכותרת "מסווג" וכן הכותרת "מחר" על גבי התמונה[11][12]. למחרת, טריילר חשיפה ראשוני פורסם בחשבון ה-Youtube של האולפן[13].

ב-5 בפברואר 2016, מורין רואיין על ידי המגזין "Indie Games Level Up!" וסיפר שהרעיון לעלילת המשחק הגיע בעקבות ההתאבדות ההמונית בקהילה "ג'ונסטאון"[14][15].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Metacritic העניק למשחק מספר ציונים:

גרסת המחשב האישי קיבלה ציון של 75/100[16].

גרסת הפלייסטיישן 4 קיבלה ציון של 68/100[17].

גרסת ה-Xbox One קיבלה ציון של 77/100[18].

גרסת הנינטנדו סוויץ' קיבלה ציון של 79/100[19].

המשך הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק שלישי בסדרה מתוכנן, אך נכון לאוגוסט 2022, אין תאריך שחרור משוער.


ערך מורחב – The Outlast Trials

במקביל אליו, החברה עובדת על משחק שעלילתו מתקיימת לפני המשחק הראשון (Prequel) בשם "The Outlast Trials" העתיד לצאת לקראת סוף 2022[20].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Outlast 2, Red Barrels (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ The Outlast Trials: Release Date, Latest News & Leaks, EarlyGame (באנגלית)
  3. ^ 'Outlast 2' drops you in a desert for a fresh batch of nightmares, Engadget (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Adam Dodd, I Spent 20 Terrifying Minutes With ‘Outlast 2’, Bloody Disgusting!, ‏2016-06-27 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Outlast 2 Impressions - I'm Out - E3 2016, PlayStation LifeStyle, ‏2016-06-15
  6. ^ Outlast 2, Red Barrels (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ כשבלייק מחזיק את התינוק, אין לו צל. לין גם אומרת לבלייק שאין לו שום דבר בידיו.
  8. ^ Jenna Pitcher, Outlast 2 is in Development for PS4, Xbox One and PC (UPDATE), IGN, ‏2014-10-24 (באנגלית)
  9. ^ Andy Chalk published (2014-10-24). "Outlast 2 is in development". PC Gamer (באנגלית). נבדק ב-2022-08-06.
  10. ^ Adam Dodd, EXCLUSIVE: Red Barrels Confirms ‘Outlast 2’!, Bloody Disgusting!, ‏2014-10-24 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ https://twitter.com/theredbarrels/status/659446336719364096, Twitter
  12. ^ Outlast - Outlast הוסיף/הוסיפה תמונה חדשה., באתר www.facebook.com
  13. ^ OUTLAST II TEASER, נבדק ב-2022-08-06
  14. ^ Red Barrels Co-Founder - Outlast 2 "Inspired By 1978 Jonestown Massacre, It Made Sense To Leave The Asylum", web.archive.org, ‏2017-04-29
  15. ^ Episode 16: Red Barrels, נבדק ב-2022-08-06
  16. ^ Outlast 2, Metacritic (באנגלית)
  17. ^ Outlast 2, Metacritic (באנגלית)
  18. ^ Outlast 2, Metacritic (באנגלית)
  19. ^ Outlast 2, Metacritic (באנגלית)
  20. ^ published, Fraser Brown (2019-12-04). "The Outlast Trials is a 4-player survival horror set during the Cold War". PC Gamer (באנגלית). נבדק ב-2022-08-06.