אמריקה חוגגת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אמריקה חוגגת הייתה ספיישל טלוויזיוני, ששודר כחלק מהאירועים שלאחר ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית ב-20 בינואר 2021 בהנחיית השחקן טום הנקס ובהפקתם של ריקי קירשנר וגלן וייס. באירוע הוצגו הופעות מוזיקליות ונאומים של אמריקאים שונים, כולל אלה של הנשיא הטרי ג'ו ביידן וסגנית הנשיא הנכנסת, קמלה האריס.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנשפים המסורתיים, שלעיתים כוללים מאות מכובדים שבאים על מנת לראות את הנשיא והגברת הראשונה של ארצות הברית בשעות לילה מאוחרות, לא נערכו לאור התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית, ובשל כך הוחלט לשדר במרבית רשתות הטלוויזיה הגדולות במדינה את ספיישל "אמריקה חוגגת" שהונחה על ידי טום הנקס.

האירוע נפתח עם הופעה של ברוס ספרינגסטין ששר את שירו, "ארץ התקווה והחלומות" (אנ') והופיע על רקע מדרגות אנדרטת לינקולן[1], לאחר מכן הציג המנחה הנקס ארבעה אורחים; שחקן הכדורסל האמריקאי, כרים עבדול-ג'באר, הפעילה החברתית ומייסדת אגודת פועלי החקלאות הלאומית, דולורס הוארטה, בן 13 שדיבר עם ג'ו ביידן בוועידת המפלגה הדמוקרטית של 2020 על הגמגום שלו ושל ביידן בשם בריידן הרינגטון וגם המנהלת של קבוצת מיאמי מארלינס, קים נאג (אנ') כולם קראו בהתאמה את כתובות ההשבעה של נשיאי ארצות הברית, אברהם לינקולן, פרנקלין דלאנו רוזוולט, ג'ון פיצג'רלד קנדי ורונלד רייגן והדגישו בנאומים את החשיבות של אחדות לאומית, אמון ופטריוטיות[2].

לאחר הקראת הנאומים הציג שליח של רשת המשלוחים UPS בשם אנתוני גסקין, גסקין הציג את הזמר ג'ון בון ג'ובי ששר גרסה אקוסטית לשיר של להקת הביטלס, "Here Comes the Sun", לאחר מכן יו-יו מה שר את המזמור הנוצרי, "Amazing Grace", לאחר שמה שר את המזמור הציג הנקס את נשיאי ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן שדיבר מאנדרטת לינקולן והדגיש את החשיבות של "חירות וכבוד". לאחר נאומו הקצר של ביידן שרו ג'סטין טימברלייק ואנט קלמונס (אנ') שרו את שירם "Batter Dats" מממפיס שבטנסי[3], לאחר מכן מקנזי אדמס, מורה בבית ספר יסודי שבמדינת וושינגטון הציגה את להקת פו פייטרס, סולן הלהקה, דייב גרוהל הודה למחנכים על הדרכים היצירתיות איתן התגברו על אתגרי הלמידה במהלך מגפת הקורונה[4].

גם השף והפילנתרופ, חוסה אנדדרס דיבר על השפעה מגפת הקורונה על תעשיית המזון והציג אתמורגן מארש מק'גלון, תלמידת בית ספר מוויסקונסין שגייסה מעל כ-52,00 דולרים לאנשים רעבים בעזרת יצרת דוכן לימונדה מקוון[2], השחקן לין-מנואל מירנדה דקלם את המחזמר של שיימוס היני "The Cure at Troy"[5], הנשיא ביידן הצטרף למירנדה לקראת השורה האחרונה של השיר, ביידן מצטט את השיר לעיתים קרובות בנאומיו, בעצרות הבחירות שלו ובמרבית שלבי הקמפיין ואף בוועידת המפלגה הדמוקרטית. לאחר השיר כ-4 חברים ממשלחות 63/64 לתחנת החלל הבינלאומית בירכו את הצופים בתוכנית דרך שידור מתחנת החלל, שרה פולר שהייתה האישה הראשונה ששיחקה במשחק כדורגל ב-Power Five conferences (אנ') הציגה את סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, לאחר הצגתה של האריס שר השחקן והזמר, ג'ון לג'נד את "Feeling Good"[4].

סנדרה לינזדי, אחות שהייתה האזרחית האמריקאית הראשונה שהתחסנה נגד COVID-19[6] הציגה את טיילר הארבד (אנ') ואת טים מקגרו (אנ') שביצעו את שירם המשותף, "Undivided" לרקע נאשוויל, בירת טנסי[7], לאחר הביצוע הופיעו כל נשיאי ארצות הברית שנמצאים בין החיים (למעט ג'ימי קרטר שמפאת גילו לא הגיע ודונלד טראמפ שעוד סירב להגיע להשבעתו של יריבו בבחירות לנשיאות שנערכו ב-2020) והדגישו את החשיבות של אמריקה מאוחדת וסיימו בברכה ומילות תמיכה לנשיא ביידן וסגניתו האריס[2]. לאחר ברכתם של קלינטון, בוש ואובמה חגגה דמי לובאטו עם עובדי בריאות שהיו בחזית המאבק במגפת הקורונה בארצות הברית וביצעה את שירו של ביל וית'רס, Lovely Day[4]. התוכנית הסתיימה כאשר קייטי פרי שרה את אחד משיריה המוכרים, Firework במהלך מופע זיקוקין די-נור שנערך מול אנדרטת וושינגטון וכן לאחר שנראה ביידן ואשתו (ומתוקף כך הגברת הראשונה של ארצות הברית), ג'יל ביידן והאריס ובעלה (ומתוקף כך האדון השני של ארצות הברית), דאגלס אמהוף הצופים במופע מהבית הלבן ומאנדרטת לינקולן[1].

אישים שהופיעו בתוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופיע אישיות / שיר שהמופיע שר מקום הערות
כרים עבדול-ג'באר שחקן כדורסל מקצועי לשעבר דקלם חלק מנאום ההשבעה של אברהם לינקולן
דולורס הוארטה פעילת זכויות האזרח דקלם חלק מנאום ההשבעה של פרנקלין דלאנו רוזוולט
ג'ון בון ג'ובי Here Comes the Sun
בריידן הרינגטון סטודנט בן 13 שדיבר על התמודדות שלו עם הגמגום שלו עם ג'ו ביידן בוועידה הדמוקרטית של 2020 דקלם חלק מנאום ההשבעה של ג'ון קנדי
קים נג (אנ') המנהלת הכללית של מיאמי מארלינס דקלם חלק מנאומו הראשון של רונלד רייגן
אווה לונגוריה שחקנית ובמאית לוס אנג'לס, קליפורניה
ג'ון לג'נד Feeling Good המול, וושינגטון די. סי.
אנתוני גסקין שליח של רשת המשלוחים UPS מידלוטיאן, וירג'יניה הציג את ג'ון בון ג'ובי
ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית אנדרטת לינקולן, וושינגטון די. סי.
קוואנו בל ילד בן 8 שהקים מזווה אוכל משלו גייתרסבורג, מרילנד הציגו את אנט קלמונס וג'סטין טימברלייק
מקנזי אדמס מורה בבית ספר יסודי סיאטל, וושינגטון הציג ואת פו פייטרס
בלאק פומאס Colors אוסטין, טקסס
קרי וושינגטון שחקנית לוס אנג'לס, קליפורניה
חוסה אנדרס שף ופילנתרופ וושינגטון די. סי. הציגה את מורגן מארש מק'גלון
די ג'יי קאסידי (אנ'), אוזונה ולואיס פונסי Taki Taki וDespacito לוס אנג'לס, קליפורניה
מורגן מארש מק'גלון תלמידת בית ספר יסודי שגייסה כסף עבור אנשים רעבים באמצעות יצירת דוכן לימונדה מקוון. בלוויל, ויסקונסין
לין-מנואל מירנדה שחקן וראפר ארמון יונייטד בעיר ניו יורק, ניו יורק דקלם את "The Cure at Troy" של שיימוס הייני
שחקני ברודוויי (בניהם אנתוני ראפ, ונסה ויליאמס, קיילה סטל, ג'נה אושקוביץ, רוזי פרז וויין בריידי) Seasons of Love וLet the Sunshine In ניו יורק סיטי, מדינת ניו יורק
קתלין רובינס, שאנון ווקר, ויקטור ג'יי גלובר (אנ') ומייקל סקוט הופקינס (אנ') אנשי צוות אמריקאים של משלחות 63/64 לתחנת החלל הבינלאומית תחנת החלל הבינלאומית
שרה פולר האישה הראשונה ששיחקה במשחק כדורגל ב-Power Five conferences (אנ') אצטדיון ונדרבילט שבנאשוויל, טנסי הציג את קמלה האריס
קמלה האריס סגנית נשיא ארצות הברית המול, וושינגטון די. סי.
סנדרה לינדזי אחות, הייתה אמריקאית הראשונה שקיבלה חיסון נגד COVID-19 ניו יורק סיטי, מדינת ניו יורק הציגה את טיילר הארבד (אנ') ואת טים מקגרו (אנ')
ביל קלינטון, ג'ורג' ווקר בוש וברק אובמה נשיאי ארצות הברית לשעבר אמפיתיאטרון הזיכרון, וירג'יניה
דמי לובאטו Lovely Day לוס אנג'לס, קליפורניה
קייטי פרי Firework המול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמריקה חוגגת בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Lejeune, Tristan (20 בינואר 2021). "Bruce Springsteen kicks off 'Celebrating America' special with 'Land of Hope and Dreams'". TheHill (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-20 בינואר 2021. נבדק ב-20 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 Arkin, Daniel (20 בינואר 2021). "Top moments from Biden's 'Celebrating America' inauguration special". NBC News (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-21 בינואר 2021. נבדק ב-21 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Ant Clemons on Performing 'Better Days' with Justin Timberlake During the Inauguration Special". NBC Los Angeles (באנגלית אמריקאית). 20 בינואר 2021. אורכב מ-המקור ב-21 בינואר 2021. נבדק ב-21 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 3 Weprin, Alex (13 בינואר 2021). "Tom Hanks Hosting 'Celebrating America' Inaugural Special With Performances From Demi Lovato & More". Billboard (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-13 בינואר 2021. נבדק ב-15 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Chamlee, Virginia (18 בינואר 2021). "Lin-Manuel Miranda Joins Kareem Abdul-Jabbar, José Andrés and More for Biden Inaugural Special". PEOPLE.com (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-18 בינואר 2021. נבדק ב-18 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Otterman, Sharon (14 בדצמבר 2020). "'I Trust Science,' Says Nurse Who Is First to Get Vaccine in U.S." The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. אורכב מ-המקור ב-30 בדצמבר 2020. נבדק ב-20 בינואר 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Freeman, Jon (19 בינואר 2021). "Tim McGraw, Tyler Hubbard to Perform on Joe Biden's Inauguration TV Special". Rolling Stone (באנגלית אמריקאית). אורכב מ-המקור ב-19 בינואר 2021. נבדק ב-19 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)