בית החולים לחיות בר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית החולים לחיות בר
לוגו בית החולים לחיות בר, בעיצוב אליעזר ויסהוף, המופיע על מבנה בית החולים.
לוגו בית החולים לחיות בר, בעיצוב אליעזר ויסהוף, המופיע על מבנה בית החולים.
לוגו בית החולים לחיות בר, בעיצוב אליעזר ויסהוף, המופיע על מבנה בית החולים.
מאפייני הארגון
סוג בית חולים לחיות בר
בעלים הספארי ברמת גן ורשות הטבע והגנים
מנכ"ל ד"ר דודו אשחר
היסטוריה
תאריך ייסוד 2005
שירותים
http://www.wildlife-hospital.org.il
גאוגרפיה
מיקום הספארי ברמת גן
קואורדינטות 32°02′42″N 34°49′30″E / 32.045°N 34.825°E / 32.045; 34.825
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טיפול בגוזל ירקון בבית החולים

בית החולים לחיות בר הוא בית חולים וטרינרי המעניק טיפול, במידת הצורך, לחיות הבר של ארץ ישראל. מבנה בית החולים ממוקם בספארי ברמת גן, הוקם על ידי ד"ר יגאל הורוביץ שניהל אותו במשך 17 שנים, וכיום מנוהל על ידי הווטרינר פרופ' דודו אשחר. בית החולים הוא שיתוף פעולה בין ספארי ורשות הטבע והגנים בשיתוף עם עמותת המרכז הישראלי לשיקום חיות בר.

זהו בית החולים היחיד לחיות בר הפועל בישראל, ומטרתו לתת טיפול וטרינרי הולם עבור חיות בר פגועות ולהשיבן חזרה לטבע במידת האפשר. בנוסף לטיפול בבעלי החיים, בית החולים הוא גם גוף חינוכי ומחקרי ששואף להעמיק את הידע הרפואי והשיקומי בטיפול בבעלי החיים ולהעלות למודעות הציבור נושאים סביבתיים שונים[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילתו של בית החולים לחיות בר, בשנת 1990, אז הוקם ביוזמתו של ד"ר יגאל הורביץ ובשיתוף הספארי, רשות הטבע והגנים והעמותה לשיקום חיות הבר בישראל. בגלגולו הקודם בית החולים הוקם בגן הזואולוגי באבו כביר, ולאחר שנסגר ד"ר הורוביץ הקימו מחדש בספארי.

מבנה בית החולים נחנך בשנת 2010[2] ובו חדר טיפולים, חדר ניתוח, חדר הדמיה, מעבדה רפואית וחדר התאוששות. ביומן בית החולים[3] ניתן לקרוא על חלק מבעלי החיים שהגיעו לטיפול ולעקוב אחרי תהליך השיקום שלהם. לאורך השנים התפרסמו כתבות רבות על פעילות בית החולים כמו גם פינה קבועה בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 ולאחריו 13 על סיפורי בית החולים. במשך 5 שנים צולמם צוות בית החולים לסדרה "להציל את חיות הבר" עבור ערוץ החינוכית ב"כאן" תאגיד השידור

מאז הקמתו של בית החולים טופלו בו למעלה מ-50,000 חיות בר.

חיבולנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה"חיבולנס" (הלחם מילים של חי ואמבולנס) הוא מערך מתנדבים של רשות הטבע והגנים שנוצר על מנת להעביר חיות בר מוגנות פגועות מכל רחבי הארץ, אל בית החולים לחיות בר.

בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים החל משנת 2016 התפרסמה בקביעות פינת טלוויזיה על סיפורי בית בחולים לחיות בר בתוכנית העולם הבוקר של אברי גלעד בהגשתה של דוברת הספארי שגית הורוביץ. כמו כן, התפרסמו סרט וסדרה על המתרחש בבית החולים.

להציל את חיות הבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – להציל את חיות הבר

להציל את חיות הבר היא סדרה תיעודית העוקבת אחר בית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים המשודרת בטלוויזיה החינוכית החל מאפריל 2018. 20 פרקי הסדרה, המקוריינים באופן הומוריסטי על ידי קובי פרג', מלווים את האנשים שעוסקים בהצלת מגוון חיות הבר ובהשבתן בחזרה אל הטבע. הסדרה עוקבת אחר צוות בית החולים, פקחי רשות הטבע והגנים, האזרחים שמוצאים את חיות הבר הפגועות וכמובן אחר בעלי החיים בתהליך החלמתם וחזרתם הביתה אל סביבתם הטבעית[4].

פרא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרא (סרט ישראלי, 2018)

במשך שלוש שנים עקבו אוריאל סיני ודנאל אל-פלג אחרי המתרחש בכותלי בית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן ובמאבק של המטפלים להציל את חיות הבר הפצועות בתקווה להשיבן בחזרה לטבע. הסרט יצא ב-2018 לסינמטק והוקדש למטפל הראשי שמוליק לנדאו ז"ל, ששימש בתפקיד ראשי בסרט, לצד אריאלה רוזנצוויג, וטרינרית בבית החולים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית החולים לחיות בר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]