גמר גביע המדינה בכדורגל 2016

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע המדינה בכדורגל 2016
אירוע גביע המדינה בכדורגל 2015/2016
תאריך 24 במאי 2016
מיקום אצטדיון טדי, ירושלים
שיפוט רועי ריינשרייבר
צופים 30,000
2015
2017
ההתאחדות לכדורגל בישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמר גביע המדינה בכדורגל 2016 התקיים באצטדיון טדי בירושלים ב-24 במאי 2016, ובו נקבע כי מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2015/2016 היא מכבי חיפה, שניצחה במשחק את מכבי תל אביב בתוצאה 0–1. הייתה זו המהדורה ה-77 של גביע המדינה, וה-63 מאז קום המדינה.

מכבי חיפה זכתה בגביע השישי בתולדותיה, בהופעתה ה-16 בגמר הגביע (ה-15 מאז קום המדינה). הייתה זו הופעתה הראשונה בגמר מאז ההפסד 1–2 להפועל תל אביב ב-2012, וזכייתה הראשונה מזה 18 שנים, אז גברה על הפועל ירושלים 2-0 לאחר הארכה ב-1998. עבור מכבי תל אביב הייתה זו הופעתה ה-35 בגמר הגביע, וה-26 מאז קום המדינה. מכבי תל אביב הגיעה לגמר כשיאנית הזכיות בגביע (23 זכיות, 17 לאחר קום המדינה), וכמחזיקת הגביע המכהנת לאחר שגברה 2–6 על הפועל באר שבע במשחק הגמר הקודם.

שתי הקבוצות נפגשו בעבר במעמד הגמר ארבע פעמים. מאזן הניצחונות ערב הגמר עמד על שני ניצחונות לכל קבוצה, כאשר מכבי חיפה ניצחה ב-1962 (5-2 במשחק חוזר אחרי שוויון 0-0 במשחק הראשון) וב-1993 (1-0), ומכבי תל אביב ניצחה ב-1987 (4-3 בפנדלים אחרי שוויון 3-3 בתום הארכה), וב-2002 (5-4 בפנדלים אחרי שוויון 0-0 בתום הארכה).

משחק הגמר הוכרע משער בודד שנכבש בדקה ה-36 בבעיטה חופשית. ישנה מחלוקת לגבי זהות כובש השער, בין הבועט לודוביק אוברניאק לבין חן עזרא, שספק נגע בכדור בדרכו אל השער. על פי נתוני ההתאחדות לכדורגל בישראל, הקרדיט לכיבוש השער ניתן לעזרא.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי חיפה סיבוב מכבי תל אביב
יריבה תוצאה יריבה תוצאה
בית"ר ירושלים 2 - 1 סיבוב ח' הפועל ניר רמת השרון 3 - 1
הפועל חיפה 1 – 0 שמינית הגמר הפועל ראשון לציון 2 - 1ה
בני יהודה 2 – 2 רבע הגמר (משחק ראשון) הפועל כפר סבא 3 - 0
4 – 1 רבע הגמר (גומלין) 2 - 0
הפועל באר שבע 3 - 1 חצי הגמר בני סכנין 3 - 2

מכבי חיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי חיפה החלה את דרכה לגביע עם יתר קבוצות ליגת העל, בסיבוב ח'. חיפה, שלאורך כל משחקי הגביע פגשה יריבות מליגת העל בלבד, הוגרלה בסיבוב ח' למפגש מסקרן מול בית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר. המפגש החל בקצב מסחרר כאשר כבר בדקה התשיעית בישל עומר אצילי ללידור כהן, שנגח את שער היתרון של האורחים. חיפה הגיבה מהר, ובדקה ה-16 איזנה את התוצאה, לאחר בישול של חן עזרא ליוסי בניון, קפטן חיפה, שבעט בנגיעה מתוך הרחבה. הקצב המהיר נמשך ובדקה ה-21, חמש דקות בלבד לאחר השוויון, השלימה חיפה את המהפך, בבעיטה של אסמאעיל ריאן מחוץ לרחבה. בסיום, 2-1 למכבי חיפה בדרך לשמינית הגמר[1].

שמינית הגמר זימנה למכבי חיפה מפגש מול יריבתה העירונית, הפועל חיפה, באצטדיון סמי עופר. מכבי חיפה הוגרלה כקבוצה הביתית, והכריעה את המשחק משער בודד בדקה החמישית. גליינור פלט כבש את השער היחיד במשחק בבעיטה מ-18 מטרים, וקבע את תוצאת הסיום, 1-0 למכבי חיפה[2].

ברבע הגמר הוגרלה חיפה למפגש כפול מול בני יהודה תל אביב. המפגש הראשון נערך באצטדיון בלומפילד, מגרשה הביתי של בני יהודה. לאחר מחצית מאופסת, זכתה חיפה לפנדל בדקה ה-54, לאחר שריקה מעוררת מחלוקת בעקבות ספק דחיפה של איציק עזוז על לודוביק אוברניאק. אלירן עטר דייק מהנקודה הלבנה והעלה את חיפה ליתרון. רבע שעה לאחר מכן איזנה בני יהודה, עם נגיעה מקרוב של גל צרויה לאחר כדור קרן של פדרו גלבאן. בדקה ה-74, חמש דקות לאחר שער השוויון, השלימה בני יהודה מהפך, לאחר מבצע אישי מרשים של מבשל השער הראשון, גלבאן. בדקה ה-84 איזנה חיפה את התוצאה, לאחר שפלט קיבל כדור מעטר ותוך כדי נפילה גלגל את השוויון של חיפה, 2-2 בסיום[3]. ההכרעה עברה לאצטדיון סמי עופר, ובדקה ה-31 העלה גלבאן את בני יהודה ליתרון לאחר כדור קרן של אנטוניו מרשיץ'. שלוש דקות בלבד לאחר מכן איזן גילי ורמוט בבעיטה לחיבורים מכ-17 מטרים. בדקה ה-43 הושלם המהפך, לאחר שער עצמי של בן אלגרבלי, שניסה למנוע את הכדור מפלט אך כבש לשערו הוא. בדקה ה-56 קבע בניון 1–3 וקירב את חיפה לחצי הגמר. בדקה ה-72 קבע פלט בנגיחה את תוצאת המשחק, 4-1 לחיפה, שעולה לחצי הגמר עם 3–6 בסיכום המפגשים[4].

בחצי הגמר המתינה לחיפה הגרלה קשה בדמותה של הפועל באר שבע, פינאליסטית העונה הקודמת ומי שזכתה בסיום העונה באליפות המדינה. משחקי חצי הגמר נקבעו לאצטדיון סמי עופר, כך שמכבי חיפה נהנתה ממשחק באצטדיונה הביתי, ומימשה את יתרונה לאחר 29 דקות. בניון שלח את פלט, שתוך כדי גלישה הכניע את דודו גורש וקבע 0–1 לחיפה. שלוש דקות לאחר מכן, פרץ טאלב טוואטחה באגף שמאל ובישל לפלט את השני שלו, 2-0 מהיר לחיפה. שש דקות לאחר שהשלים צמד, נאלץ פלט לצאת עקב פציעה, והוחלף באלירן עטר. המחליף היה לכובש השער השלישי בדקה השמונים, לאחר התקפה מתפרצת בסיומה כבש מבישול של ורמוט. בדקה ה-87 כבש אנתוני ואקמה בנגיחה את השער המצמק, ובסיום 1–3 לחיפה בדרך לגמר הגביע[5].

מכבי תל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחזיקת הגביע המכהנת פתחה במירוץ לשמירה על התואר במפגש מול הפועל ניר רמת השרון מהליגה הלאומית. המפגש, שהתקיים באצטדיון גרונדמן, היה השני בלבד של המאמן פיטר בוס בתפקיד, מאז החליף את סלבישה יוקאנוביץ'. כבר בדקה ה-11 עלתה מכבי ליתרון 0–1 מפנדל מדויק של ברק יצחקי, לאחר ספק תפיסה ברחבה. בדקה ה-67 זכתה גם רמת השרון לפנדל מפוקפק, לאחר ספק עבירה של יואב זיו. יוסי שבחון, שחקן העבר של מכבי, איזן מהנקודה הלבנה, אך כעבור ארבע דקות חזר היתרון למכבי לאחר שעדן בן בסט כבש בבעיטה חזקה ושטוחה מחוץ לרחבה. בדקה ה-81 נפסק כדור עונשין שלישי במשחק, לאחר שעומר צלישר הכשיל ברחבה את בן בסט. ערן זהבי המחליף כבש וקבע 1–3 למכבי תל אביב בסיום[6].

בשמינית הגמר שוב פגשה מכבי יריבה מהלאומית למשחק חוץ, כאשר הוגרלה למשחק מול הפועל ראשון לציון באצטדיון הברפלד. מכבי הפייבוריטית הופתעה בדקה ה-21, כאשר מוחמד אבו אל-היג'א כבש בבעיטה חופשית לרשת של דניאל ליפשיץ. מכבי לחצה על שערה של ראשון לציון וחיפשה את שער השוויון במשך דקות ארוכות, ורק בדקה ה-74 הצליחה להשיג אותו. אורלנדו סה, שעלה כמחליף במחצית להופעת הבכורה שלו במועדון, כבש בנגיחה לאחר הגבהה מדויקת של אלי דסה. המשחק עבר להכרעה בהארכה, ובדקה ה-101 הצליחה מכבי להשלים את המהפך. דור מיכה שלח את הכדור לרחבה, ומשם כבש זהבי במספרת מרהיבה את שער הניצחון של האורחת. שלוש דקות לאחר השער הורחק עמרי בן הרוש בכרטיס אדום, אך מכבי הצליחה לשמור על התוצאה עד הסיום ולהעפיל לרבע הגמר[7].

ברבע הגמר פגשה מכבי לראשונה יריבה מליגת העל, כאשר הוגרלה למפגש כפול מול הפועל כפר סבא. המשחק הראשון נערך באצטדיון לויטה בכפר סבא, ובו השיגה מכבי מקדמה משמעותית לקראת הגומלין. מסכת השערים החלה בדקה ה-33, כאשר האריס מדוניאנין הגיע מאחור למסירה של זהבי ובעט היטב למשקוף ופנימה, 1-0 למכבי. בדקה ה-55 העביר דסה כדור רוחב מאגף ימין, זהבי פספס את הכדור ועדן בן בסט הגיע היטב וכבש מקרוב כדי לקבוע 0–2. בדקה ה-88 קבע דור מיכה את תוצאת המשחק עם בעיטה ברגל שמאל מחוץ לרחבה, 3-0 בסיום למכבי תל אביב[8]. הגומלין היה למשחק הגביע היחיד של מכבי באותה העונה באצטדיון בלומפילד. מכבי עלתה בהרכב משני בעקבות היתרון המבטיח מהמשחק הראשון, אך לאחר 23 דקות עלתה על לוח התוצאות, כאשר עדן בן בסט בישל לשלומי אזולאי שבעט שטוח אל הרשת. בן בסט, מבשל השער הראשון, היה חתום על השער השני בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. בן בסט עבר את השוער, שהכשיל אותו ברחבה, וסחט כדור עונשין לזכות מכבי. בן בסט עצמו ביצע היטב את הבעיטה, 2-0 למכבי. התוצאה נותרה עד לסיום[9], ומכבי המשיכה לחצי הגמר עם 0–5 בסיכום המפגשים.

בהגרלת חצי הגמר נמנעה מכבי ממפגשים קשים מול מכבי חיפה או באר שבע, והגרילה את בני סכנין. המפגש נערך באצטדיון סמי עופר בחיפה, והיה למשחק רווי שערים ושנוי במחלוקת. בדקה ה-22 הפתיעה סכנין עם שער יתרון, שהיה צריך להיפסל. דיוגו קאצ'ובה שלח כדור עומק, שלושה שחקני סכנין נמצאו בעמדת נבדל, ואחד מהם, פיראס מוגרבי, הגיע לכדור וכבש. חמש דקות לאחר מכן, השיגה מכבי את השוויון במהלך שנוי במחלוקת. הכדור נמסר לעלי עותמאן שאפשר לו לצאת לחוץ בגלל מתיחה בשריר. טל בן-חיים מיהר לחדש את המשחק ולא להחזיר את הכדור לשחקני סכנין (מאמן סכנין, יוסי אבוקסיס, נראה כשהוא מסמן לעותמאן ליפול לדשא רק לאחר חידוש המשחק). המהלך המשיך דרך דור מיכה, שהגביה מימין לברק יצחקי, שנגח לרשת את שער השוויון. במהומה שהתפתחה על כר הדשא לאחר השער, הורחק אבוקסיס לאחר שדחף את בן חיים. בדקה ה-52 ניצלה סכנין טעות נדירה של זהבי, שאיבד לז'ורז'יניו. הברזילאי פרץ קדימה ובישל לשלומי אזולאי את שער היתרון, 2-1 לסכנין. בדקה ה-66 חזרה מכבי למשחק פעם נוספת, לאחר עבירה של תאמבי סגס ברחבה על יצחקי. זהבי דייק מהנקודה הלבנה וקבע שוויון 2-2. בדקה ה-85 עלתה מכבי ליתרון בפעם הראשונה במשחק, משער דרמטי של בן חיים, שפרץ משמאל למרכז לאחר מסירה של מדוניאנין, ובעט היטב בימין לפינה הרחוקה. 3-2 למכבי תל אביב בסיום, בדרך לגמר גביע המדינה[10].

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי הקבוצות נפגשו באצטדיון טדי בירושלים, ארבעה ימים בלבד לאחר שהתמודדו ביניהן באצטדיון בלומפילד במסגרת מחזור הליגה האחרון באותה העונה. מכבי תל אביב, שהגיעה לאותו המשחק עם סיכוי לזכות באליפות, הביסה את חיפה בתוצאה 6-0[11] אך הפסידה את התואר להפועל באר שבע. חיפה של המאמן רוני לוי הגיעה למשחק ללא צמד חלוציה הבכירים, גליינור פלט ואלירן עטר הפצועים, ופתחה בהרכב הגנתי עם שני קשרים אחוריים (נטע לביא ורומאריו פירס) וחלוץ בודד, שובל גוזלן. הקפטן יוסי בניון פתח אף הוא בהרכב, במשחקו האחרון בשורות המועדון בטרם עבר ליריבה, מכבי תל אביב. מנגד, הגיעה קבוצתו של פיטר בוס למשחק עונה בלבד לאחר שזכתה בטרבל הישראלי, עם זכיות באליפות המדינה, גביע המדינה וגביע הטוטו, ולאחר שכבר איבדה את האליפות ואת גביע הטוטו, רצתה לשמור על הגביע. עבור בוס, שלא הפסיד בליגה מאז הגיע למכבי תל אביב בחודש ינואר, היה זה משחקו האחרון על הקווים לפני המעבר היוקרתי לאייאקס. הקפטן ערן זהבי פתח בחוד ההתקפה, ומצידיו טל בן-חיים ודור מיכה.

מכבי תל אביב הגיעה להזדמנות הראשונה במשחק לאחר עשר דקות בלבד. הבלם איתן טיבי שלח כדור עומק גבוה לכיוונו של בן חיים, אייל משומר שהקדים את בן חיים נגח לכיוון שערו הוא, אך הכדור המסוכן חלף סמוך לעמוד ויצא לקרן. הצהובים המשיכו לשלוט במגרש, ובדקה ה-22 התקרבו פעם נוספת לכיבוש. ניסיון בעיטה של האריס מדוניאנין נבלם על ידי ההגנה עד לבן חיים באגף שמאל. הקיצוני השמאלי ניסה לסובב לפינה הרחוקה, אך הבעיטה לא הייתה מדויקת והחמיצה את המסגרת.

דקה לאחר מכן, הגיעה חיפה להזדמנות הראשונה שלה במשחק. כדור ארוך של משומר מחלק המגרש של הירוקים עבר את כל שחקני ההגנה והגיע לגוזלן, שמול השוער בעט מעל למשקוף. גם לאחר המצב של חיפה, המשיכה מכבי תל אביב לשלוט במשחק ללא עוררין, ובדקה ה-34 כמעט ובאה על שכרה בתום מהלך נאה. אבי ריקן מסר לבן חיים, שהעביר בנגיעה בעקב למיכה. האחרון שלח בכדור עומק את ריקן בצד שמאל של הרחבה, וריקן העביר בנגיעה כדור שטוח למרכז הרחבה. הראשון להגיע היה זהבי, אך הכדור שלו עלה מעל למשקוף.

בדקה ה-36, ובניגוד למהלך המשחק, עלתה חיפה על לוח התוצאות. לודוביק אוברניאק הגביה כדור נייח מאגף ימין לעבר הפינה הרחוקה, הכדור עבר את כל שחקני ההגנה וספק נגע ברגלו של חן עזרא, אך לא שינה את כיוון התנועה. פרדראג ראיקוביץ' המופתע לא זז, והכדור חדר לרשת. שער מקרי של הירוקים, שנרשם לזכותו של עזרא.

בדקה הארבעים הגיעה מכבי תל אביב למצב קורץ, והתקרבה לשוויון. מיכה הגביה מסף הרחבה מצד ימין אל עבר זהבי, שנותר פנוי ונגח היטב מכארבעה מטרים, אך ולדימיר סטויקוביץ' הצליח להדוף מקו השער. דקה לאחר מכן, רגע של מחלוקת כאשר נגיעת יד של משומר ברחבה לא הניבה פנדל לצהובים, לאחר שהשופט ריינשרייבר קבע שהיד הייתה צמודה לגוף.

השליטה של הצהובים לא הניבה פרי עד המחצית, שהסתיימה ביתרון 0–1 למכבי חיפה.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם המחצית השנייה התנהלה בשליטה מוחלטת של מכבי תל אביב. מכבי חיפה הסתגרה בהגנה ומיעטה לצאת להתקפות, בניסיון לשמור על היתרון.

המצב הראשון בחצי השני הגיע בדקה ה-57. כדור גבוה של אבי ריקן עבר את כל שחקני ההגנה והגיע לנוסא איגיבור, שמתיבת החמש בעט תוך כדי גלישה מעל למשקוף. שתי דקות לאחר מכן שוב דרשה מכבי תל אביב כדור עונשין לאחר שנטע לביא הפיל את ריקן ברחבה, אך השופט שוב סימן להמשיך.

בדקה ה-68 הגיעה מכבי חיפה להזדמנות בהתקפה מתפרצת, בסיומה סובב חן עזרא מצד שמאל ממצב נוח, אך החמיץ את המסגרת. שבע דקות מאוחר יותר ניסה בן חיים במצב דומה מן העבר השני, אך גם הוא החמיץ את שערו של סטויקוביץ'. מספר דקות עברו ושוב מכבי סיכנה את השער, בן חיים פרץ משמאל והעביר למרכז הרחבה, סטויקוביץ' שיצא משערו נכנע לכדור שבעט ריקן תוך כדי גלישה, אך הכדור החמיץ במעט את הפינה הקרובה.

מכבי חיפה המשיכה להסתגר עד לסיום, והצליחה למנוע ממכבי תל אביב לכבוש את השוויון. בסיום, 1-0 למכבי חיפה, שזוכה לאחר 18 שנים בגביע השישי בתולדותיה.


24 במאי 2016
20:50
מכבי חיפה 1 - 0 מכבי תל אביב אצטדיון טדי, ירושלים
צופים: 30,000
שיפוט: רועי ריינשרייבר
חן עזרא[12] הובקע שער בדקה ה- 36' 36' (סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי חיפה
מכבי תל אביב
שוער 38 סרביהסרביה ולדימיר סטויקוביץ'
מגן ימני 27 ישראלישראל אייל משומר
בלם 4 ספרדספרד מארק ואליינטה
בלם 21 ישראלישראל דקל קינן כרטיס צהוב בדקה ה-46 46'
מגן שמאלי 13 ישראלישראל טאלב טוואטחה
קשר אחורי 10 פוליןפולין לודוביק אוברניאק כרטיס צהוב בדקה ה-56 56'
קשר מרכזי 31 ישראלישראל נטע לביא
קשר מרכזי 51 ברזילברזיל רומאריו פירס כרטיס צהוב בדקה ה-90 90'
קיצוני ימני 15 ישראלישראל יוסי בניון (קפטן) הוחלף בדקה ה-79 79'
קיצוני שמאלי 8 ישראלישראל חן עזרא הוחלף בדקה ה-86 86'
חלוץ 17 ישראלישראל שובל גוזלן הוחלף בדקה ה-68 68'
מחליפים:
שוער 1 ישראלישראל אוהד לויטה
מגן 2 ישראלישראל עאיד חבשי
מגן 25 ישראלישראל סאן מנחם
קשר 14 ישראלישראל גילי ורמוט
קשר 7 ישראלישראל אופיר קריאף נכנס כמחליף בדקה ה-86 86'
חלוץ 9 ישראלישראל שחר הירש נכנס כמחליף בדקה ה-68 68'
חלוץ 11 ישראלישראל אסמאעיל ריאן כרטיס צהוב בדקה ה-87 87' נכנס כמחליף בדקה ה-79 79'
מאמן:
ישראלישראל רוני לוי
שוער 95 סרביהסרביה פרדראג ראיקוביץ'
מגן ימני 2 ישראלישראל אלי דסה
בלם 18 ישראלישראל איתן טיבי
בלם 24 ספרדספרד קרלוס גרסיה הוחלף בדקה ה-83 83'
מגן שמאלי 22 ישראלישראל אבי ריקן
קשר אחורי 6 ישראלישראל גל אלברמן הוחלף בדקה ה-71 71'
קשר מרכזי 4 בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה האריס מדוניאנין כרטיס צהוב בדקה ה-90 90'
קשר מרכזי 40 ניגריהניגריה נוסא איגיבור הוחלף בדקה ה-76 76'
קיצוני ימני 15 ישראלישראל דור מיכה כרטיס צהוב בדקה ה-32 32'
קיצוני שמאלי 11 ישראלישראל טל בן-חיים
חלוץ 7 ישראלישראל ערן זהבי (קפטן)
מחליפים:
שוער 1 ישראלישראל דניאל ליפשיץ
מגן 14 ישראלישראל יואב זיו
קשר 42 ישראלישראל דור פרץ
קשר 16 ישראלישראל שלומי אזולאי
קשר 45 ישראלישראל אליאל פרץ נכנס כמחליף בדקה ה-71 71'
חלוץ 10 ישראלישראל ברק יצחקי נכנס כמחליף בדקה ה-76 76'
חלוץ 9 ישראלישראל עדן בן בסט נכנס כמחליף בדקה ה-83 83'
מאמן:
הולנדהולנד פיטר בוס

עוזרי שופט:
ישראלישראל דני קרסיקוב (קוון)
ישראלישראל ניסן דוידי (קוון)
ישראלישראל ארז פפיר (שופט רחבה)
ישראלישראל איתן שמואלביץ' (שופט רחבה)

שופט רביעי:
ישראלישראל מנשה משיח

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הנה היא עולה: צפו ב-1:2 של חיפה על בית"ר, באתר ONE‏, 13 בינואר 2016
  2. ^ פלטו אותם: 0:1 למכבי חיפה על הפועל חיפה, באתר ONE‏, 27 בינואר 2016
  3. ^ דוד נתן, תם ולא נשלם: צפו ב-2:2 המטורף בין בני יהודה למכבי חיפה, באתר ynet, 9 בפברואר 2016
  4. ^ עדיין כאן, באתר ערוץ הספורט, 1 במרץ 2016
  5. ^ מכבי חיפה בגמר הגביע, היממה 1:3 את ב"ש, באתר ONE‏, 20 באפריל 2016
  6. ^ גביע המדינה: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל ניר רמת השרון 1:3, באתר וואלה!‏, 14 בינואר 2016
  7. ^ דוד נתן, המספריים של זהבי: 1:2 למכבי ת"א על ראשל"צ אחרי הארכה. צפו, באתר ynet, 28 בינואר 2016
  8. ^ זאב גולדשמיט, חצי עבודה: 0:3 למכבי ת"א על הפועל כפ"ס, באתר ynet, 10 בפברואר 2016
  9. ^ מכבי תל אביב בחצי גמר הגביע, 0:2 מול כפ"ס, באתר ערוץ הספורט, 2 במרץ 2016
  10. ^ אחרי שערורייה: מכבי ת"א בגמר גביע המדינה, באתר ONE‏, 21 באפריל 2016
  11. ^ ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה 0:6 את מכבי חיפה, אבל סיימה במקום השני, באתר וואלה!‏, 21 במאי 2016
  12. ^ ישנה מחלוקת לגבי זהות כובש השער: האם זה לודוביק אוברניאק שבעט את הכדור החופשי או חן עזרא, שספק נגע בכדור והסיט אותו פנימה. על פי נתוני ההתאחדות לכדורגל הכובש הוא עזרא, ראו בפרטי המשחק באתר ההתאחדות