ויקיפדיה:OTRS/פניות/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

נוסח לאישור שימוש בתמונות[עריכת קוד מקור]

שאלה למתנדבי VRT:
מה הנוסח שבעל תמונות צריך לכתוב למשל על אלבום תמונות בפייסבוק, כדי לשחרר את התמונות שלו לשימוש בויקיפדיה? לדוגמה:
The photos on this album are free to upload to Wikipedia by Creative Commons Attribution ShareAlike 4.0
תודה, -PelicanTwo - שיחה 00:44, 9 ביולי 2016 (IDT)

אולי הרשימה הבאה תעזור הרישיון השישי והשביעי הם הרישיונות שאתה יכול להציב וקבילים בוויקישיתוף:
All rights reserved Copyrighted NOT OK
Some rights reserved CC-BY-NC-ND NOT OK
Some rights reserved CC-BY-NC-SA NOT OK
Some rights reserved CC-BY-NC NOT OK
Some rights reserved CC-BY-ND NOT OK
Some rights reserved CC-BY OK
Some rights reserved CC-BY-SA OK
Public domain Public Domain Mark Possibly
Public domain CC0 OK
No rights reserved. Public Domain OK
United States government work Public Domain OK
No known copyright restrictions Unclear Possibly
Geagea - שיחה 01:09, 9 ביולי 2016 (IDT)
אני צריך להכתיב לבעל התמונות את המשפט המדויק שהוא צריך להוסיף לפוסט בפייסבוק כדי שלא יהיו בעיות ולא יגידו שחסר משהו או שזה לא מדויק וימחקו את התמונות אחרי שאעלה אותן. האם זה נוסח נכון:
the photos in this post are free for use under the CC BY-SA 3.0 License and the GFDL
-PelicanTwo - שיחה 04:52, 9 ביולי 2016 (IDT)
חשבתי שדיברת על פליקר. צריכים להיות 2 משפטים:
1. I am the creator and sole owner of the exclusive copyright of the photo.
2. This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
לאחר שהמשפטים הוצבו בדף תוסיף את התבנית {{LicenseReview}} מתחת לרישיון כדי שבקר של ויקישיתוף יאשר. Geagea - שיחה 06:17, 9 ביולי 2016 (IDT)
תודה רבה ! -PelicanTwo - שיחה 06:19, 9 ביולי 2016 (IDT)

תמונות שנחקו ושאלה על העלאת קובץ[עריכת קוד מקור]

שאלה למתנדבי VRT:
הועלו לויקי קומונס שתי תמונות על ידי האישה שצילמה אותן, הן נמחקו משום שהיה עליהן לוגו של האתר shiptohell.org. בעלת התמונות שלחה מייל שבו הצהירה שהיא מייצגת את האתר והיא בעלת התמונות. האם אפשר לבדוק מה עם התמונות האלה?
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Live_export_from_Australia_to_Israel_-_cow_blinded_from_ammonia_fumes.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Live_export_cows_with_feaces_on_the_way_to_quarantine.jpg
שאלה נוספת:
אני רוצה להעלות לשרת עתירה לבג"ץ של תנו לחיות לחיות ואנונימוס, שאיננה מופיעה על הרשת. האם זה מותר? האם אפשר להעלות בוורד או שעלי לשנות ל-PDF?
תודה -PelicanTwo - שיחה 04:45, 14 ביולי 2016 (IDT)

מדובר בכרטיס Ticket#2016071210010871 שנשלח לתור באנגלית. לדעתי יש בעייתיות עם התמונות האלה. שימוש בוויקיפדיה לקידום אג'נדה כזו או אחרת הוא בעייתי. במיוחד כשמדובר בהכפשה לכאורה של אחרים. אפשר יהיה להשתמש בתמונות האלה אם יוסר סימן המים ושם הקובץ ישונה לתיאור נייטרלי. Geagea - שיחה 04:59, 14 ביולי 2016 (IDT)
אני לא רואה איפה הם כתבו את זה, זה חסר הגיון, אתה יכול לתת לי לינק? שמות הקבצים צריכים להיות אינפורמטיביים וזה מה שרואים בתמונות, הן לא נעימים אבל הן רגילות, זה תעוד מ live export בארץ וככה בעלי החיים מאוסטרליה מגיעים. לא רק לישראל גם לשכנותינו במזרח התיכון. -PelicanTwo - שיחה 05:26, 14 ביולי 2016 (IDT)
מה לגבי קובץ העתירה לבג"ץ, אפשר להעלות אותו לשרת? -PelicanTwo - שיחה 05:36, 14 ביולי 2016 (IDT)
על פי שם הקובץ והפרטים התמונה צולמה על סיפון אנייה של Live export והפרות הן בדרכן למשלוח מאוסטרליה לישראל כמו כן מצויין כי הפרות עיוורות מאדי אמוניה. זו התמונה הראשונה. בתמונה השנייה רואים פרות בכלוב והכיתוב פרות מכוסות בצואה בדרך לבית המטבחיים. גם שם נטען שזה צולם סיפון אנייה של Live export. התיאור של התמונות מגמתי. אין לנו דרך לדעת איפה בדיוק צולמו התמונות ואין לנו דרך לדעת מה יעדן הסופי של הפרות בתמונה. אין לנו דרך לדעת את מצבן הרפואי של הפרות ואם הן עיוורות ובוודאי שאין לנו דרך לדעת מה גרם לעיוורונן. מתוך הדברים נראה כאילו החברה המסחרית קשורה או אחראית למצבן של הפרות. כל זה בעייתי. באופן כללי ניתן להעלות קבצים (גם את הקבצים הללו) באם יוסר סימן המים והכיתוב יהיה נייטרלי ובוודאי ללא אזכור החברה המסחרית. Geagea - שיחה 13:03, 14 ביולי 2016 (IDT)
שלום Geagea, התקבל מכתב מ Giz Zoh, אינני יודע מי זה, אז בבקשה תעביר לו?
בויקימדיה אנגלית לא דרשו להסיר את סימן המים אלא לספק אישור מהאתר www.shiptohell. אישור כזה נמצא בדרך אליכם. אני אפילו לא יודע אם יש להם את התמונות המקוריות ללא סימן מים.
משלוחים חיים או באנגלית live export זה יבוא ויצוא בעלי חיים, לא שם של אוניה כלשהי. ידוע איפה ומתי התמונות צולמו כי האישה שצילמה היא שהעלתה אותן. האישה היא חלק מקבוצת "ישראל נגד משלוחים חיים" שמתעדים את המשלוחים אלה. אלה תמונות של עגלים שהגיעו במשלוח מאוסטרליה, וצולמו במשאית מנמל אילת ובהסגר צופר שאליו העגלים נשלחים מהנמל. זה מה שכתוב בתאור. העגל המצולם הוא עיוור בעליל, אך גם לפי עדותה של האישה, והוא לא היה העגל העיוור היחיד. עדותה אף צוטטה בשבוע שבעבר בכנסת, בעת שהתקיים דיון על המשלוחים החיים. עיוורון הוא תופעה שקורית במסעות האלה.
את שמות הקבצים אתה או Giz Zoh יכולים לשנות, זו לא בעיה. גם את הכיתוב אפשר לשנות, אבל קודם כל שהתמונות יעלו, ואפשר יהיה להוסיף אותן לערך החשוב הזה.
תודה מראש -PelicanTwo - שיחה 13:22, 15 ביולי 2016 (IDT)
אתה כנראה צודק בעניין Live export (משלוחים חיים). מכיוון שיש הסכמה לשנות את שמות הקבצים והפרטים לכיתוב ניטרלי נותר רק עניין סימן המים. ויקישיתוף אכן מאפשרת להעלות קבצים עם סימן מים מתוך כוונה להסיר אותו. כל זאת כאשר לא מדובר בפרסום כמו במקרה הזה. הסרה של סימן המים במקרה הזה יכולה לפגום בתמונות. עדיף לקבל את התמונות ללא סימן המים. Geagea - שיחה 18:52, 16 ביולי 2016 (IDT)
אוקי. היא התחילה להעלות תמונות ללא סימן מים, הראשונה כבר נכנסה לערך משלוחים חיים, בבקשה אל תמחקו אותן.-PelicanTwo - שיחה 04:18, 17 ביולי 2016 (IDT)

העלאת תמונה מויקי האנגלית לשיתוף או לעברית - זה כאן?[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להעלות את התמונה הזו לשיתוף או לעברית, כדי שאוכל להציג אותה בערך פרייה סטארק. Liad Malone - שיחה 03:17, 7 באוגוסט 2016 (IDT)

בוצע בוצע. ליעד, העלאה לשרתי המיזם של צילום עטיפת ספר תהיה בשימוש הוגן (כל עוד לא נמסר אישור לשחרור של העטיפה לכל שימוש בדרך המקובלת). לילה טוב! Ldorfmanשיחה 03:27, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
שימוש הוגן זה גם בערך עליה או רק בערך תיאורטי על הספר עצמו? Liad Malone - שיחה 03:32, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
לירון, שתי שאלות: למה בערך באנגלית התמונה מוצגת בראש הערך, בתבנית, וכאן אסור? ואם כבר היא מוצגת בערך, מה זה משנה באיזה פרק? למה כבר לא בתבנית? Liad Malone - שיחה 03:37, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
ליעד, ראשית העלאת תמונה ברישיון בשימוש הוגן, אינה קשורה לכאן. כשאדם נפטר, אפשר להעלות תמונה שלו בשימוש הוגן ואתה יכול לעשות זאת בקלות. האם אין תמונה שלה שלא מעטיפת ספר במרשתת? נראה לי שהיא עדיפה. אפשר להעלות תמונת מעטיפת ספר, כי אין תמונה אחרת, עטיפת ספר מציגים בערך על ספר, או בערך על הסופר ובתנאי שיש פרק לפחות בגודל של קצרמר המוקדש לספר, ואין ערך על הספר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 07:40, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
ליעד, הצדק עם חנה. הכלל הוא שאנו מעדיפים תמיד תמונה חופשית. תמונה בשימוש הוגן נועדה להמחשה של מושג שאין לנו תמונה חופשית שלו ואז, איננו מפריזים בשימוש בתמונות בשימוש הוגן על מנת לעודד שחרור של תמונות חופשיות (זה כבר עניין עקרוני שכזה אצלנו במיזמי קרן ויקימדיה). חיפוש לא-מאוד-מסובך מציג תמונות לא מעטות של סטארק משנים שונות. בין התמונות, מצאתי מספר גרסאות של זו המתנוססת על עטיפת הספר אותה העליתי מוקדם יותר. החלפתי ביניהן, כך שבערך תופיע התמונה המקורית (במקרה שלפנינו, נכון לשלב זה, באמת אין בערך תוכן רב אודות הספר, ומכאן, שאין מקום לתמונת הכריכה).
דבר אחרון, האמת היא שסביר שחלק גדול מהתמונות ברשת יכולות להחשב חופשיות לו רק היינו מוצאים באיזו שנה ובאיזה מקום צולמו (כולל התמונה שהעליתי). חלק מהתמונות יפות מאוד, כך שאם יתחשק לך לחקור עוד בנושא, אולי תוכל למצוא פרטים לגבי חלק מהן ואז, נוכל להעלותן לוויקישיתוף. תהיה זו באמת פעולה לטובת הציבור בכל העולם ונוכל לשבץ את התמונות בערך שכתבת. אם תמצא לנכון להקדיש לכך קצת זמן ותרצה לקבל אי-אלו הבהרות, פנה אלי בדף השיחה שלי. ביי ותודה על הערך, Ldorfmanשיחה 15:36, 7 באוגוסט 2016 (IDT)

שאלות לגבי תמונות שהעליתי[עריכת קוד מקור]

יש לי תמונות ישנות של אישים שנפטרו. תמונות שהופצו ברבים באופנים שונים (פורסמו בעיתונות חינמית, אתרי אינטרנט, אוספים של ילדים וכד'), מה דינם? כמו כן, תמונה של אדם שנפטר, שפורסמה באתר אינטרנט חופשי מה הגדרתה? העליתי שתיים מהן, כאן וכאן, אשמח לקבל הסבר, תודה מראש--Motyshif - שיחה 12:03, 15 באוגוסט 2016 (IDT)

לכל תצלום יש בעל זכויות יוצרים ולא ניתן להעלותם לוויקישיתוף ללא שחרור הזכויות לנחלת הכלל על פי ההנחיות בוויקיפדיה:OTRS. תמונות שחלפו 70 שנה ממתום היוצר (הצלם) שלהם נמצאות בנחלת הכלל. Geagea - שיחה 12:21, 15 באוגוסט 2016 (IDT)

נשלח מייל לאישור זכויות יוצרים של תמונה, לא התקבלה כל תשובה.[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

בוקר טוב העלתי 2 תמונות של ספר לאחר שקיבלתי אותם מכותב הספר שגם התמונות והזכויות עליהם בבעלותו שלחתי מייל, וזה מספר ימים שאין תשובה. מה עלי לעשות ?

משתמש:Ikirberg, לכל מייל שנשלח למערכת OTRS יש תגובה אוטומטית מממוכנת עם מספר כרטיס (Ticket). כתוב בבקשה את מספר הכרטיס ואבדוק. Geagea - שיחה 13:38, 28 באוגוסט 2016 (IDT)
איתרתי את המייל. מדובר בכרטיס 2016082410016117. עניתי לך דרך המערכת. Geagea - שיחה 21:51, 28 באוגוסט 2016 (IDT)

תמונות משטרה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להוסיף אישור OTRS ל-File:Israeli-Police-Facebook--Whale-001.jpg ו-File:Israeli-Police-Facebook--Roni-Alsheikh-003.jpg שלקוחים מדף הפייסבוק של משטרת ישראל. ‏ MathKnight (שיחה) 22:12, 28 באוגוסט 2016 (IDT)

עוד תמונות מכאן:

תודה ושבוע טוב. ‏ MathKnight (שיחה) 23:03, 10 בספטמבר 2016 (IDT)

מתייג את משתמש:Geagea (הוא פעיל כרגע). ‏ MathKnight (שיחה) 13:54, 11 בספטמבר 2016 (IDT)
בוצע בוצע. מתניה, אולי כדאי לעשות תבנית עבור תמונות מהפייסבוק של משטרת ישראל ששוחררו לנחלת הכלל. כל אד יוכל להעלות קבצים משם עם התבנית. Geagea - שיחה 22:46, 11 בספטמבר 2016 (IDT)

העברה משיחת משתמש:Geagea#תמונות משטרת ישראל:
היי גיאה. לאחר צפייה בתמונה הזו, תהיתי מה מעמדן של תמונות משטרת ישראל. האם התמונות שמתפרסמות ע"י המשטרה הן בשימוש חופשי באופן כללי? תודה רבה. דוג'רית - שיחה 04:06, 25 בנובמבר 2016 (IST)
סוף העברה

דוג'רית, סליחה על התגובה המאוחרת, אני מתייג אותך בדף זה. אני בזמנו חשבתי שאולי אפשר לתת תבנית עבור התמונות מהפייסבוק של משטרת ישראל בהתבסס על כרטיס ה-OTRS. תייגתי בזמנו את מתניה. אני עדיין חושב שאפשר לעשות תבנית כזו לתמונות בלבד (בפייסבוק המשטרתי יש גם סרטונים אבל האישור מתייחס לתמונות בלבד). המשמעות של התבנית בוויקישיתוף תהיה שכל אחד יוכל להעלות תמונות לוויקישיתוף ולהוסיף את התבנית ואין צורך בתלות של אישור מתנדב OTRS. אם תהיה תמימות דעים בעניין אבצע את זה. Geagea - שיחה 17:41, 25 בנובמבר 2016 (IST)
Geagea, לי זה נראה רעיון מוצלח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:27, 25 בנובמבר 2016 (IST)
הכנתי תבנית {{IsraeliPoliceFacebook}}. דוג'רית, ניתן להעלות קבצים מהפייסבוק של משטרת ישראל ולהניח את תבנית הרישיון החדשה. נא להקפיד לתת קישור למקור. העלאתי שלושה קבצים מהשריפה לדוגמה:

Geagea - שיחה 03:42, 28 בנובמבר 2016 (IST)

תודה רבה Geagea. כמו תמיד - אתה עוזר לכל הנבוכים בענייני תמונות ורישיונות :). דוג'רית - שיחה 14:11, 29 בנובמבר 2016 (IST)

תמונות שהועלו על ידי משתמש Vasari01[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבדוק האם המשתמש:Vasari01 שלח בקשת OTRS. כפי שניתן לראות במיוחד:תרומות/Vasari01 הוא העלה מספר קבצים ברישיון self-PD. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:51, 5 בספטמבר 2016 (IDT)

לא, אין שום מייל בנושא. במקרה זה צריך אישור של המאייר/צייר יהונתן אוביץ. Geagea - שיחה 16:56, 5 בספטמבר 2016 (IDT)
תודה על המענה המהיר, ראיתי גם שפנית למשתמש בדף שיחתו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:31, 5 בספטמבר 2016 (IDT)

מחיקת תמונה של נועה קירל[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: למחוק את התמונה הזו בויקישיתוף, שהועלתה ללא אישור של בעלי זכויות היוצרים על ידי משתמש:Danj1b2J, בשל חוסר ידיעה, כפי שאמר לי בדף שיחתו. Liad Malone - שיחה 01:16, 7 בספטמבר 2016 (IDT)

נמחק. Geagea - שיחה 01:22, 7 בספטמבר 2016 (IDT)

שוב הועלתה תמונה שכנראה מפרה זכויות יוצרים. נדמה לי שמדובר באותה תמונה: [1]. Liad Malone - שיחה 23:06, 19 בספטמבר 2016 (IDT)

שוב נמחק. Geagea - שיחה 15:44, 20 בספטמבר 2016 (IDT)

העברה משיחת ויקיפדיה:OTRS/פניות#תמונת הערך רוז בירד:

מתנדבי מערכת ה-OTRS התותחים Hanay, Geagea ובריאן! שאלה לי: לפני כחודשיים פניתי ל-California Supreme Court Historical Society בכדי לקבל אישור להשתמש בתמונה מאתרם בערך רוז בירד. התמונה המדוברת מופיעה בערך בשימוש הוגן, אולם אמש קיבלתי מהם מייל וזה לשונו:

The Supreme Court of California hereby grants permission to Hebrew Wikipedia to use the photo of Rose Elizabeth Bird in an upcoming article by ***** ****, provided the photo is accompanied by a notation that it was provided “Courtesy of the Supreme Court of California.”


David L. McFadden

Board Member

California Supreme Court Historical Society

213-****-6726 - direct

d*******n@swlaw.edu

האם די בכך שהעביר את המייל המלא לאחד מכם כדי לזכות באישור? תודה רבה! דונאתל - שיחה 08:55, 13 בספטמבר 2016 (IDT)

האישור צריך להתקבל בנוסח הזה (באנגלית). את התשובה יש להעביר (באופציית העברה במייל) ל-permissions-he@wikimedia.org. האישור שציינת לעלי לא מספיק. Geagea - שיחה 15:28, 13 בספטמבר 2016 (IDT)

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב, העליתי אתמול בערב מספר תמונות לערך בלה ברעם (סבתא שלי) אבל אני לא מצליחה להעלות אותן לערך בפועל.

רוב התמונות צולמו לפני למעלה מ50 שנה, או שהן חלק מהארכיון המשפחתי שלנו עם אישור שלנו,

כך שמותר להעלותן מבחינת זכויות יוצרים

ולכל אחת מהתמונות רשמתי מקור וכותרת ורפרנס זכויות.

האם אוכל בבקשה להעביר מייל מסודר על פירוט כל תמונה ואישור זכויות היוצרים ומשהו יוכל לעזור לי בהעלתן בפועל? (מהו המייל במידה וכן) כנראה אני לא עושה משהו נכון .....זאת פעם רביעית שאני מנסה להעלות תמונות ללא הצלחה...ולכן חלק כבר רשומות כאילו הן קיימות ואין אפשרות להעלותן שוב.... אודה לעזרתכם תודה רבה!!! הילה

המייל הוא permissions-he@wikimedia.org וההנחיות נמצאות בוויקיפדיה:OTRS. ‏Geagea - שיחה 15:57, 15 בספטמבר 2016 (IDT)

תמונות בפליקר[עריכת קוד מקור]

האם התמונה הזאת בפליקר חופשיות לשימוש (נערך):
דובי מרה -PelicanTwo - שיחה 15:14, 23 באוקטובר 2016 (IDT)

לא, ראה לעיל. Geagea - שיחה 15:45, 23 באוקטובר 2016 (IDT)
תודה. ממש חוקים חסרי הגיון ומדכאים, אני לא יכול לכתוב את הערך הזה בלי התמונות. -PelicanTwo - שיחה 16:52, 23 באוקטובר 2016 (IDT)
אם מדובר בדובי מרה (moon bear) הרי שיש את 1, 2, 3, 4, 5, 6. כולן חופשיות. אם אתה רוצה תמונות של התעללות בדוב זה כבר אין לי. Geagea - שיחה 18:20, 23 באוקטובר 2016 (IDT)
אלה דובים במקלט אחרי שחולצו, זה גם משהו, תודה :-) PelicanTwo - שיחה 06:10, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
למה אין? יש. PelicanTwo - כאן. דוג'רית - שיחה 06:26, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
היי, אלה לא תמונות טובות, אני רוצה את התמונות של Animal Asia. -PelicanTwo - שיחה 06:30, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
באמצעות האתר הזה אפשר לחפש תמונות חופשיות בכל מיני אתרים. מצאתי ביוטיוב סרטונים ברישיון חופשי בנושא (אותם ניתן לעלות לויקישתוף ומשם לקשר לערך כסרטון): כאן, כאן וכאן (יש עוד). דוג'רית - שיחה 07:38, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
תודה! עד היום לא שמתי לב שיש רשיון ביוטיוב ואפשר לחפש לפי זה. מותר לערוך את הסרטונים האלה? -PelicanTwo - שיחה 07:53, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
אני מאמינה שכן כי הם מפורסמים תחת רישיון CC. אפשר לדעתי לא רק לערוך את הסרטון, אלא ללכוד ממנו תמונות. אבל כדאי שGeagea יענה בנושא הזה. דוג'רית - שיחה 10:22, 24 באוקטובר 2016 (IDT)
כן, גם מיוטיוב אפשר להעלות סרטונים. הרישיון התקין: "רישיון ייחוס Creative Commons ‏(התרת שימוש חוזר)" לעומת זאת "רישיון YouTube סטנדרטי" לא תקין. בכל מקרה שמעלים נא להוסיף תבנית {{LicenseReview}} כדי שבקר של קומונס יוכל לבדוק ולאשר. דבר אחד שיש לשים לב אליו שאם יש בסרטון מוזיקה גם היא צריכה להיות חופשיה מזכויות יוצרים. הרבה פעמים קבצים נמחקים מהסיבה הזו. מה שכן אם לוקחים פריים (ללא קול) זה יכול לחסוך את העניין.Geagea - שיחה 13:45, 24 באוקטובר 2016 (IDT)

אישור OTRS בפייסבוק[עריכת קוד מקור]

האם יש לויקיפדיה או לויקיפדיה עברית דף פייסבוק שיכול לשמש לאישור זכויות? אני נתקע עם אנשים מאותגרים טכנולוגית שלא מבינים איך לשלוח את האישור. בפייסבוק זה היה יכול להיות קל, מתנדב OTRS יעלה פוסט עם התמונות שצריכות אישור ועם נוסח האישור, ובעל התמונות יצטרך רק להגיב לפוסט ולכתוב שהוא מאשר. זה מקל משום שבעל הזכויות יכול לעשות את זה גם דרך הנייד. -PelicanTwo - שיחה 09:57, 28 באוקטובר 2016 (IDT)

PelicanTwo, אין דף כזה אבל אוכל למצוא לך פתרון ללא קשר ל-OTRS, אם כי נראה שלי שמשלוח מייל זה הכי פשוט שיש. אפשר להוסיף בפירטי התמונה את המשפט:
I photographed the image and I release it under the terms Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
השלב הבא זה להעלות לוויקישיתוף ולהוסיף תבנית {{LicenseReview}} מתחת לרישיון כדי שבקר של קומונס יוכל לבדוק ולאשר.
הערה: אפשר להוסיף ייחוס על ידי הוספת Attribution: XXXX כאשר ה-XXXX מייצג את הייחוס אבל אין חובה. Geagea - שיחה 02:54, 30 באוקטובר 2016 (IST)
בינתיים הגיע ה-OTRS ואישרת את התמונות, תודה על השירות המהיר. בפעם הבאה אנסה את השיטה שהצעת. -PelicanTwo - שיחה 07:38, 30 באוקטובר 2016 (IST)
עוד הצעה היא לקבל את האישור בפייסבוק ולשלוח צילום מסך ל-OTRS. ‏ MathKnight (שיחה) 10:35, 30 באוקטובר 2016 (IST)

מחיקת תמונות[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: למחוק את 4 התמונות האלו מפרות זכויות יוצרים--‏Mikey641שיחה 19:49, 21 בנובמבר 2016 (IST)

שלום Mikey641, לבקשה שלך אין כל קשר למתנדבי OTRS. אם התמונה נמצאת בוויקיפדיה העברית, אז פונים לבקשות מפעילים. אם בוויקישיתוף, אפשר לסמן אותה בהפרת זכויות יוצרים והמפעילים שם ימחקו. אתה גם יכול לפנות למשתמש:Geagea, שהוא מפעיל בוויקישיתוף ולבקש את מחיקת התמונות. יתר המתנדבים, אינם מפעילים שם ולא יכולים למחוק את התמונות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:58, 21 בנובמבר 2016 (IST)
חנה, תודה, חשבתי שיש למתנדבים גם הרשאות בוויקישיתוף. אסמן אותך כמפרות זכויות יוצרים--‏Mikey641שיחה 20:14, 21 בנובמבר 2016 (IST)
אני רואה שהכל כבר נמחק. Geagea - שיחה 09:08, 22 בנובמבר 2016 (IST)

אבקש ממתנדבי VRT לבדוק האם הרישיון תקין. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:25, 28 בנובמבר 2016 (IST)

אין לי מושג. לא ברור אם האישור הוא על הצילום של התמונה, או על התמונה עצמה, כך שגם אם רוצים לדרוש אישור OTRS צריך להבין על מה לדרוש. בריאן - שיחה 14:16, 28 בנובמבר 2016 (IST)
התמונה המקורית צולמה במצרים בשנת 1945 ולכן בנחלת הכלל (רישיון PD-Egypt). נראה לי תקין. Geagea - שיחה 02:16, 29 בנובמבר 2016 (IST)

שאלה למתנדבי VRT: לאחר שהסברתי שלא נהוג לציין את שם הצלם בערך בויקיפדיה, צלמת שהסכימה לתרום מצילומיה הטביעה עליהם "סימן מים" עם שמה וסימן של זכויות שמורות C. מה הכללים לגבי זה? האם ניתן להעלות תמונות כאלה? הסימן סותר את האישור שלה לנוסח הקבוע? Liad Malone - שיחה 14:56, 28 בנובמבר 2016 (IST)

לא יודע אם קשור ל-OTRS, אבל לדעתי לא משתמשים בתמונות עם סימני מים. בריאן - שיחה 15:05, 28 בנובמבר 2016 (IST)
אבל על התמונה לדוגמה של מרגנית השדה בדף ויקיפדיה:OTRS יש סימן מים. ומה אם לצד שם הצלם בסימן המים יש גם את האות C לזכויות יוצרים? Liad Malone - שיחה 20:04, 28 בנובמבר 2016 (IST)
אישור ה-OTRS יהיה תקף. בוק:סד יודעים להסיר סימני מים בדרך כלל. עשו לי את זה כמה פעמים. ביקורת - שיחה 22:28, 28 בנובמבר 2016 (IST)
כן, אבל יש בזה משום הולכת שולל. זה לא שזה מצב התמונות הקיים וזהו. הצלמת הוסיפה את סימן המים במיוחד לצורך ההעלאה, כדי לעקוף את הנוהג שלא לציין את שם הצלם בויקיפדיה. מן הראוי שתדע שהצילומים יופיעו ללא הסימן, ואז אולי לא תרצה להעלות אותם בכלל. אחרי שהודעתי לה שלא מציגים תמונות עם סימן מים, היא מיד הביאה לי (בקלות רבה) דוגמאות מהערכים הכי נקראים, שמראות ההפך: [2], [3], [4]. Liad Malone - שיחה 22:44, 28 בנובמבר 2016 (IST)
צריך להבדיל בין ויקישיתוף לוויקיפדיה. בוויקישיתוף מאפשרים להעלות תמונות עם סימן מים תוך כוונה להסיר את סימן המים . תמונות שכוללות סימן מים נמצאות בקטגוריה אחת ולאט לאט יש אנשים שמסירים אותם. מבחינת ויקישיתוף מדובר בתמונות "פגומות" שעיבוד שלהן יכול להפוך אותן לתמונות "טובות". בוויקיפדיה אין, לפי מיטב ידיעתי, נוהל אחיד. תמונות עם סימן מים בולט וגדול סביר שלא יכללו בערכים. יחד עם זאת ניתן למצוא תמונות עם סימן מים קטן בשולי התמונה. ניתן בקלות ואף רצוי ומומלץ להסיר את סימן המים מתמונות אלה על ידי חיתוך קל של התמונה. Geagea - שיחה 02:06, 29 בנובמבר 2016 (IST)
הערה כללית: הרישיונות החופשיים המקובלים בוויקיפדיה (CC-BY-SA ו־CC-BY) דורשים מתן קרדיט. בוויקיפדיה נהוג שהקרדיט ניתן בלחיצה על התמונה. האם זה לא מספיק טוב? למה? (שווה אולי לשאול את הצלמת). Tzafrir - שיחה 09:02, 29 בנובמבר 2016 (IST)
Geagea, תודה על התשובה. אבל מה לגבי הסימן רשום C שהוסיפה? האם הופעתו שם נוגדת את פרטי הרישיון?
צפריר, זה כנראה לא מספיק טוב כי קוראים לרוב לא לוחצים על התמונה. Liad Malone - שיחה 10:39, 29 בנובמבר 2016 (IST)
אין בעיה בסימון.Geagea - שיחה 11:36, 29 בנובמבר 2016 (IST)
הסימן C מסמל שהיצירה מוגנת בזכויות יוצרים, גם למי שמשחרר יצירה ברישיון חופשי מסוג CC-BY-SA יש זכויות יוצרים. אבל הסימן הזה יכול להטעות, ופעמים רבות הסימן הזה מוסר. Liad Malone, מי שתורמת את התמונות ברישיון של ויקיפדיה, צריכה להיות מודעת לכך שיש סיכוי שבמשך הזמן כל סימני המים על התמונות יוסרו ולא תהיה בכך כל הפרה של זכויות היוצרים שלה כי הקרדיט נמצא בפרטי הרישיון. לגבי התמונה של מרגנית השדה, אני העליתי את התמונה ועד עתה לא שמתי לב שיש עליה סימן מים, אולי בגלל שזה נעשה מאד בעדינות. יש כאלה שמכניסים סימן מים שצועק למרחוק. אם אני נתקלת בתמונות כאלה בערכים, אני משתדלת לא להשאירם בערך במצב זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:21, 29 בנובמבר 2016 (IST).
תודה על התשובות הברורות. הפניתי אותה לשיחה הזאת והיא כבר שלחה לי מחדש את התמונות ללא סימן. חנה, יש לה הרבה תמונות של ממצאים ארכאולוגים מהגולן. אולי יש לך בקשות? Liad Malone - שיחה 16:15, 29 בנובמבר 2016 (IST)
איני זוכרת רשימה בע"פ, אבל אם יש לך תמונות של אתרים שאין להם בכלל תמונות, או אתרים עם מעט תמונות, אז כדאי להעלות. כדאי גם להעלות תמונות של אתרים שאין להם ערך, אולי בעתיד הערכים ייכתבו, רק חשוב ליצור להם קטגוריה נפרדת, וששם האתר יופיע בעברית בתיאור, פעמים רבות מצאתי בוויקישיתוף תמונות לערכים, כשעשיתי שם חיפוש. ראה קטגוריה:רמת הגולן: אתרים ארכאולוגיים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:19, 29 בנובמבר 2016 (IST)
תודה. היא אומרת שהממצאים שצילמה במוזאון בקצרין, נמצאו בחיספין ולכן שלחה את התמונות שלהם. ידוע לך במקרה על חיספין כאתר ארכאולוגי? יש ממצאים יהודיים מהמשנה והתלמוד לצד כנסיה ביזאנטית. Liad Malone - שיחה 18:32, 29 בנובמבר 2016 (IST)
לפי זיכרוני נמצא שם בית כנסת. אבל הדף הזה לא צריך לשמש לדיון הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:49, 29 בנובמבר 2016 (IST)

החלפה לתמונה ברזולוציה נמוכה יותר[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:Geagea
שלום גיאה, העליתי לשיתוף תמונה של רמת מגשימים, ומיד אחר כך, הצלמת שמה לב שטעתה בקובץ, היא העבירה לי בטעות את הקובץ עם הגודל המקורי במקום קובץ ברזולוציה נמוכה יותר. העליתי כבר את החדש, הקטן יותר. האם ניתן למחוק את הישן, על פי בקשתה? אני יכול להעביר את המייל שבו ביקשה ממני. Liad Malone - שיחה 21:21, 2 בדצמבר 2016 (IST)

בוצע בוצע. תעביר את הבקשה ל-OTRS.‏Geagea - שיחה 22:27, 2 בדצמבר 2016 (IST)
תודה. Liad Malone - שיחה 22:46, 2 בדצמבר 2016 (IST)

סוף העברה

אישור לתמונות שהעליתי[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב, העליתי תמונות לערך "מוזיאון היהלומים על שם הארי אופנהיימר". את תמונות אלה אני צילמתי במוזיאון בהוראת הנהלת המוזיאון על מנת לפרסמן בויקיפדיה, וזאת לאחר שתמונות קודמות אשר התבקשתי להעלות נדחו על ידי ויקיפדיה בגלל הפרת זכויות יוצרים (התמונות הקודמות היו שייכות גם למוזיאון). אבקש להתיר את השימוש בתמונות אלו. עזרתכם בנושא --Polakyos - שיחה 19:15, 12 בדצמבר 2016 (IST)

בחלק מהתמונות נכתב כי הן תמונות מהוואטסאפ ובחלק צויין כי צולמו על ידי נתן דביר. אם אתה צילמת את התמונות, אני מניח שתוכל להעלות גרסה מקורית שלהן ברזולוציה גבוהה יותר ועם נתוני מטאדאטא. Geagea - שיחה 19:19, 12 בדצמבר 2016 (IST)
Geagea את התמונות של נתן דביר הסירו לי, לכן הוספתי תמונות שצילמתי בעצמי. אם אעלה את התמונות באיכות גבוהה אז הן לא ימחקו? --Polakyos - שיחה 12:59, 15 בדצמבר 2016 (IST)
תמונות שאתה צילמת באיכות מקור לא יימחקו.Geagea - שיחה

תמונת גלובוס[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום. לפני כמה ימים העליתי תמונה של הגלובוס שלי שאותו צילמתי. סימנתי שהתמונה היא ברישיון חופשי מלא (CCO). אבל משום מה מבקשים אישור... אנא עזרתכם...מדובר בתצלום שאני ביצעתי לגלובוס שלי. מצ"ב:קובץ:גלובוס.png בברכה, Meir138 - שיחה 22:10, 12 בדצמבר 2016 (IST)

מי שהוסיף את הבקשה הוא משתמש:Geagea שהוא אחד המתנדבים כאן, להבנתי הבעיה היא שהגלובוס הוא לא יצירה שלך. נחכה לתשובת גיאה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:16, 12 בדצמבר 2016 (IST)
כן בדיוק. גם ליוצר המפה של הגלובוס יש זכויות. Geagea - שיחה 01:54, 13 בדצמבר 2016 (IST)

אישור לתמונה שהעליתי לויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום. אני כותב ערך על הפילוסופית פרופסור רות וינטראוב במסגרת הקורס "ויקיפדיה: מיומנויות של יצירה וצריכת ידע" באוניברסיטת ת"א. הערך על פרופסור וינטראוב נכתב כחלק מפרוייקט "נשים באדום" של ויקיפדיה בעברית. לבקשתי, שלחה לי פרופ. וינטראוב תמונת דיוקן פרטית שלה, עם הרשאה בכתב להשתמש בתמונה כראות עיני תוך ויתור שלה על זכויות היוצרים. התמונה המדוברת היא: קובץ:Ruth Weintraub.jpg האם תוכלו לאשר אותה בבקשה? תודה. אמנון לנגי (שם משתמש: Manhus).

שלום משתמש: Manhus, את האישור ל רות ויינטרוב יש לשלוח על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS, בדף מופיע נוסח האישור וגם כתובת הדוא"ל למשלוח. אם האישור שלה הוא בנוסח שמופיע בדף , אז תעביר את כל התכתובת לכתובת הדוא"ל שמופיעה שם. אם לא, בקש ממנה אישור בנוסח הנדרש ותעביר אותו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:22, 13 בדצמבר 2016 (IST)

נוסח אישור תמונות באתרים של ארגונים[עריכת קוד מקור]

גיאה, כפי שכתבת לי הנוסח לאישור רשיון מדף פייסבוק של אדם פרטי הוא: I photographed the image and I release it under the terms Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). מה צריך להיות הנוסח באתרים של ארגונים כגון עמותות, חברות, או ארגון פעילים ללא הגדרה חוקית? למשל אני רוצה לבקש שיציבו רשיון באתר של PETA UK פ PelicanTwo - שיחה 01:40, 18 בדצמבר 2016 (IST)

לדעתי אפשר לקחת את הנוסח של האישור באנגלית ולעשות את ההתאמות הדרושות. הדברים צריכים לכלול 2 מרכיבים עיקריים: הצהרה שהאתר הוא בעל הזכויות בחומר והתמונות באתר. ואישור לשחרור לנחלת הכלל. Geagea - שיחה 01:52, 18 בדצמבר 2016 (IST)
אוקי, תודה גיאה PelicanTwo - שיחה 01:57, 18 בדצמבר 2016 (IST)

שלום רב, אני מעוניין לשדרג את הערך אודות אוניברסיטת בר אילן. פניתי למערך הדוברות של האוניברסיטה על מנת לקבל חומרים ובעיקר תמונות עבור כתיבת הערך. קיימתי פגישה אתם וסיכמנו על כ-60 תמונות לטובות הערך בויקיפדיה (יכול להיות שבסוף לא אשתמש בכולם). כלל התמונות הם מתוך אתר הפליקר של האוניברסיטה. התמונות הללו שונו על ידם לרישיון חופשי (CCO), כדי שיהיה ניתן להשתמש בהם בערך. השאלה שלי היא האם אני צריך להעביר אישור כלשהו נוסף? או שברגע שהתמונות הם עם הרישיון הזה אז זה מספיק? במידה ונדרש ביצוע פעולות / אישורים נוספים, אנא עדכנו אותי בפעולות שיש לבצע.

בכבוד רב, Meir138 - שיחה 22:45, 20 בדצמבר 2016 (IST)

רישיון CC0 אומר שלא יקבלו קרדיט. אני ממליץ על cc-by-sa-2.0, אחד מהרישיונות של פליקר. אם הם מעלים הכל לפליקר ברישיון חופשי אז אין שום פעולה נוספת שיש לעשות. אפשר להשתמש בפיצ'ר הזה להעלאת כל התמונות באיבחה אחת. Geagea - שיחה 23:04, 20 בדצמבר 2016 (IST)
במידה והרישיון של התמונה בפליקר יהיה מסוג cc-by-sa-2.0 (שהמלצת), האם יהיה צורך באישור נוסף? או שניתן להעלות את התמונה לויקיפדיה ישירות? ואם כן כיצד ידעו שאכן התמונה היא ברישיון הזה? הרי אני מעלה מתוך הפליקר, ואין קישור לשם. ועוד שאלה לגבי אופן ניתנת הקרדיט, איפה יש לרשום את הקרדיט? וכיצד?
תודה רבה.
Meir138 - שיחה 23:27, 20 בדצמבר 2016 (IST)
לא צריך אישור נוסף.
העלאה דרך הפיצ'ר תעשה את החיים לפשוטים יותר. הקרדיט בשדה ה-author. אבל שוב אם אתה משתמש בפיצ'ר הוא כבר עושה את זה אוטומטית. אם אתה רוצה תעלו את הקבצים לפליקר אזיי ותיידעו אותי. אני כבר יעביר לוויקישיתוף.
מה שכן חשוב. אוניברסיטת בר אילן צריכה להיות בעלת זכויות היוצרים בכל התמונות שבפליקר. אי אפשר לשחרר לנחלת הכלל תמונות שזכויות היוצרים אינם שלך. Geagea - שיחה 00:11, 21 בדצמבר 2016 (IST)
אוקי. תודה רבה! אשמח לקבל עזרה בהעלאת התמונות...העניין הוא שזה לא בתיקיה אחת בפליקר, אלא מפוזר. יש לי את רשימת הקישורים של כל התמונות ואם יש אפשרות שתסייעי בהעלאתם זה יהיה מצויין! אשמח לקבל את המייל שלך על מנת שאשלח את רשימת הקישורים של התמונות בפליקר.
רב תודות לך!! (didi madloba!)
Meir138 - שיחה 00:22, 21 בדצמבר 2016 (IST)
לא בטוח שצריך רשימה. תן קישור לתמונה אחת. Geagea - שיחה 03:44, 21 בדצמבר 2016 (IST)

טוב, מצאתי. מדובר ב-69 קבצים ברישיון CC0 1.0. מספר קבצים לא כוללים תיאור ושם:

  1. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/30126178471
  2. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/29915283090
  3. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/30903200880
  4. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/21004322376
  5. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/21038155531
  6. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/15795974234
  7. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/16231091140
  8. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/12788437695
  9. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/12788428245
  10. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/14041619568
  11. https://www.flickr.com/photos/77875607@N04/14228271885

Geagea - שיחה 08:37, 21 בדצמבר 2016 (IST)

שלום. נפגשתי היום עם דוברות האוניברסיטה, ושינינו (עפ"י המלצתך) את 69 התמונות הללו לרישיון מסוג Attribution-ShareAlike 2.0 Generic CC BY-SA 2.0. האם נוכל להעלות את כלל התמונות הללו לויקי שיתוף? וגם לתת להן שם שמכיל את המילה (בר אילן) על מנת שאוכל לאתר אותם לצורך הכנסתם לערך אודות האוניברסיטה (אני מאמין שבשבוע הקרוב אתפנה ואוכל לעבוד על שדרוג הערך).
אודה להתייחסותך,
Meir138 - שיחה 18:37, 21 בדצמבר 2016 (IST)

העליתי את הקבצים והם נמצאים בוויקישיתוף בקטגוריה Category:Files from Bar-Ilan University Flickr stream. יחד עם זאת יש כמה קבצים שעניין זכויות היוצרים בהם לא ברור. כמו למשל:

כדי למנוע אי אילו בעיות עתידיות אני מבקש שדוברות האוניברסיטה תשלח את התצהיר בנוסח שלמטה למייל של OTRS:‏ permissions-he@wikimedia.org

לכבוד קרן ויקימדיה,

בזאת אני מאשר/ת שאוניברסיטת בר אילן היא בעלת הזכויות המלאות בכל 69 הקבצים בקטגוריה Category:Files from Bar-Ilan University Flickr stream שבוויקישיתוף. בקישור: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Files_from_Bar-Ilan_University_Flickr_stream

אני מסכים/מסכימה לפרסם את היצירה בהתאם לתנאי רישיון cc-by-sa-2.0.

אני מאשר/ת שאני מעניק/ה לכל אחד או אחת את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצורכיהם, כל עוד הדבר נעשה בהתאם לתנאים המפורטים ברישיון ולחוקים מתאימים אחרים.

אני מודע/ת לכך שזכויות היוצרים ביצירה שמורות לי ושומר/ת על הזכות לקבל קרדיט בהתאם לתנאי הרישיון.

אני מודע/ת לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואני שומר/ת על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה.

אני מאשר/ת כי הסכמתי היא בלתי חוזרת וכי היצירה עשויה להישמר לצמיתות בכל מיזם של קרן ויקימדיה.

תאריך ________, שם, שם משפחה ותפקיד _________

Geagea - שיחה 01:15, 22 בדצמבר 2016 (IST)

וואו מצויין! תודה רבה! ביום ראשון הקרוב אטפל בזה מול דוברות האוניברסיטה, כך שהם ישלחו את האישור הנ"ל למייל. Meir138 - שיחה 06:02, 22 בדצמבר 2016 (IST)
מצויין. מחר (שלישי) אשדרג את הערך עם התמונות וטקסט מורחב. תודה רבה! Meir138 - שיחה 09:23, 9 בינואר 2017 (IST)

אישור לתמונה בעמוד של מרכז רמת גן לחולי אלצהיימר ע"ש סטוצ'ינסקי[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום, העליתי תמונה לעמוד בשם "שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס במרכז הרפואי לאלצהיימר, ספטמבר 2016" שנמחקה על ידיכם. התמונה צולמה במרכז לאלצהיימר ויש לה אישור לשימוש חופשי על ידי המרכז לאלצהיימר (התמונה הועלתה עם ציון שיש הרשאה חופשית לשימוש). מה צריך לעשות כדי להחזיר את התמונה לעמוד? בתודה NitayEl

שלום NitayEl, ראיתי שהעלית מספר תמונות לוויקישיתוף, ראה כאן, כולם תמונות קטנות ולא איכותיות, האם תמונות אלה צולמו על ידך? לגבי התמונות שצולמו על ידי המרכז לאלצהיימר, עליהם לשלוח אישור מסודר על פי ההנחיות המופיעות בדף ויקיפדיה:OTRS. הצהרה שלך כאן בדבר הסכמתם אינה מספיקה, אנחנו זקוקים לאישור מסודר בכתב. אם יתר התמונות גם צולמו על ידם, אז יש לשלוח אישור לכל התמנות
אני גם מבקשת שתקפיד לחתום עם 4 טילדות בהתאם להפניות בתבנית:חתימה, כדי שנקבל הודעת חיווי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:07, 27 בדצמבר 2016 (IST)
שלום חנה Hanay ותודה על התשובה המהירה. התמונות שייכות למרכז לאלצהיימר ואדאג בימים הקרובים להעביר אישור מסודר וחתום לכל התמונות כנדרש. האם יש להעלות את האישור כקובץ בדף שיחה זה או להציגו במקום אחר? כמו כן, לרוב התמונות שהעליתי לעמוד יש גרסאות ברזולוציות טובות יותר. האם יש צורך בשלב זה להחליף את התמונות הקיימות בטובות יותר? (כיוון שנראה כי התמונות הקיימות מוצגות באתר ויקיפדיה בצורה תקינה.) בתודה NitayEl - שיחה 17:03, 27 בדצמבר 2016 (IST)
NitayEl,, כפי שכתבתי עליך לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS, יש שם כתובת דוא"ל למשלוח האישור, שאת הדרך היחידה. לגבי רזולוציות טובות יותר לתמונה, בכל תמונה יש קישור למטה "העלאת גירסה חדשה". דרך הקישור הזה תעלה קובץ טוב יותר. זה עדיף מהתמונות הנוכחיות שאינן איכותיות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:17, 27 בדצמבר 2016 (IST)
חנה Hanay, תודה רבה, הכול ברור ויטופל בהקדם. NitayEl - שיחה 23:46, 27 בדצמבר 2016 (IST)

תמונה שנמחקה[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לבקש אישור מסודר עבור קובץ:ישי ריבו בהופעה .jpg לכן אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לשחזר את התמונה שיהיה לי עותק שלה וכך אוכל לבקש אישור. שעה טובה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום משתמש:שעה טובה, דאג לקבלת אישור OTRS ושלח אותו לכתובת המתאימה, ואז אפשר יהיה לשחזר את התמונה, או להעלותה מחדש. מכיוון שהיא כבר נמחקה, אז זה הסדר הנכון חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:22, 29 בדצמבר 2016 (IST)

מבדיקה שערכתי, התמונה הועלתה על ידי מנהל המדיה של ישי אביחי ג'רפי שהוא יצר אותה והזכויות הם שלו. אז למה בעצם היא נמחקה? שעה טובה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

משתמש:שעה טובה, אולי כי לא היה ברור מתוך הפרטים מי בעל זכויות היוצרים. הקובץ נמחק ואיני יכולה לראות את פרטיו. אני מבקשת שתקפיד לחתום בסוף כל פנייה שלך בכל דף שיחה עם 4 טילדות כך ~~~~, כדי שיהיה ברור מי הפונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:40, 5 בינואר 2017 (IST)

לוגו של תאגיד[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: העליתי לוגו של תאגיד בשם "אשכול רשויות נגב מערביי". האשכול אישר לי בע"פ להעלות את הלוגו -שכמובן שייך לו. האם אני צריך לבקש משהו יותר מזה? אישור בכתב? מה צריך להכיל האישור?

תודה. Hayyimke (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

כן. אישור בכתב לפי ההנחיות בוויקיפדיה:OTRS.‏Geagea - שיחה 11:00, 22 בינואר 2017 (IST)
שלום משתמש:Hayyimke, אפשר להעלות את הלוגו לוויקיפדיה העברית ברישיון בשימוש הוגן, אתה העלית את הלוגו לוויקישיתוף קובץ:לוגו אשכול נגב מעריב.png ברישיון חופשי, ולשם כך צריך אישור. אני ממליצה שתעלה את הקובץ לוויקיפדיה העברית ברישיון בשימוש הוגן, והקובץ בוויקישיתוף יימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:57, 22 בינואר 2017 (IST)

מבקש לדעת למה התמונה שלי נפסלה. תודה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: התמונה שלי הורדה מדף הערך אריאל פיקאר, מדוע? היא שייכת לי. מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה תודה אריאל פיקאר (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

משתמש:אריאל פיקאר, קיבלת הסבר בדף השיחה שלך ראה שיחת משתמש:אריאל פיקאר#קובץ:נובממבר 2016.jpg. אנא פעל לפי ההנחיות בדף השיחה שלך. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:33, 15 בפברואר 2017 (IST)

תמונת המובלעת הסורית[עריכת קוד מקור]

שלום, העליתי את תמונת מפת קובץ:מפת המובלעת הסורית 2.jpg. בדף השיחה שלי קיבלתי הודעה לגבי חוסר בהרשאות. לתומי חשבתי שאם צילמתי בעצמי זה מספיק אך אני מבין שלא כך הדבר. האם ניתן להשאיר את הקובץ תחת רשיון אחר? שימוש הוגן או משהו אחר? תודה, שי. Shayshal2 - שיחה 21:25, 17 בפברואר 2017 (IST)

שלום Shayshal2, צילום לא מספיק כי יש כאן יצירה, אבל היכן בדיוק נמצאת המפה הזאת, האם היא במרחב הציבורי? אני מבינה שביד לשריון היכן בדיוק שם. Geagea, בהנחה שזאת מפה שנמצאת במרחב הציבורי, זה לא צילום של שלט ראשון עם מפה שנמצאת במרחב הציבורי שעולה לוויקישיתוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:16, 17 בפברואר 2017 (IST)
אולי בוויקיפדיה העברית זה יתפוס. יצירה דו מימדית נכללת במסגרת חופש פנורמה רק אם מדובר באמנות שימושית. על פי ויקישיתוף זה יצירה נגזרת, במיוחד משום שהתמונה כולה היא המפה ולא צילום שלט. Geagea - שיחה 23:21, 17 בפברואר 2017 (IST)
היי, המפה נמצאת כחלק מתערוכה על מלחמת יום הכיפורים ביד לשריון, נגיש לכל אחד שמבקר במוזיאון. לדעתי זה נקרא מרחב ציבורי. מה אתם אומרים? Shayshal2 - שיחה 23:35, 17 בפברואר 2017 (IST)
Shayshal2, האם יש לך צילום של כל השלט לא רק של המפה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:36, 17 בפברואר 2017 (IST)
אם אין, תעלה אותה לוויקיפדיה העברית, אבל היא עקומה, אז כדאי לתקן אותה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:38, 17 בפברואר 2017 (IST)
חנה Hanay, אין לי תמונה של כל השלט. מה זאת אומרת להעלות לויקיפדיה העברית? תהליך ההעלאה הוא אחר? Shayshal2 - שיחה 19:43, 18 בפברואר 2017 (IST)
Shayshal2, אפשר להעלות לוויקיפדיה העברית תמונות, במסך מימין מתחת לתפריט כלים יש קישור "העלאת קובץ לשרת". בדף שעולה בחר שם גם בשרת מקומי, ותמונה חופשית. שים לב שאתה נשאר בוויקיפדיה העברית, ולא עובר לוויקישיתוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:46, 18 בפברואר 2017 (IST)
העליתי. מקווה שעכשיו זה בסדר. תודה על העזרה! Shayshal2 - שיחה 20:26, 18 בפברואר 2017 (IST)

העברה משיחת משתמש:Geagea#זאב ויינר:

שלום רב, פנית אלי לגבי 2 תמונות שהעליתי בערך על זאב ויינר. אשמח לעזרה לגבי הגדרות ההרשאה של התמונות. תמונה אחת היא צילום שאני צילמתי של תעודה (אני מניחה שזכויות היוצרים לתמונה שלי) והשניה סריקה של תמונה קיימת שברשות המשפחה. אשמח לעזרה לגבי הגדרת הזכויות לתמונות הללו. תודה! YaelL - שיחה 11:43, 19 בפברואר 2017 (IST)

(סוף העברה)

YaelL, לגבי קובץ:תרומת אמבולנס למשען 8 בספטמבר 1970.jpg אנחנו צריכים לקבל אישור במייל על פי הנוסח בוויקיפדיה:OTRS. הקובץ השני קצת יותר בעייתי. זה מסמך של קק"ל עם איור. זכויות היוצרים שייכות למאייר או לקק"ל. אני מתייג את חנה. אולי בשרת המקומי זה יוכל להישאר. PD-Israel לא יכול להתאים כי הוא לתצלומים בלבד.
יכול להיות שבאותה הזדמנות את יכולה לאשר גם את קובץ:זאב ויינר לוויקיפדיה 8 2009.jpg, במידה ואת יורשת זכויות היוצרים בתמונה. Geagea - שיחה 11:58, 19 בפברואר 2017 (IST)
Geagea, קובץ תעודת תרומת עצים היא משנת תרצ"ה. 1935-1934. השאלה היא מתי זכויות היוצרים פגו במקרה זה. איננו יודעים מי המאייר. קק"ל עצמו הוא גוף נצחי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:20, 19 בפברואר 2017 (IST)
קק"ל הוא אכן גוף נצחי אבל היוצר הוא לא קק"ל. זכויות היוצרים בידי קק"ל עד ל-70 שנה מפטירת היוצר. Geagea - שיחה 05:31, 14 במרץ 2017 (IST)

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: בקובץ:Katavchusham.jpeg מופיע קישור לתמונה זהה בוויקישיתו. בקובץ בוויקישיתוף יש אישור OTRS בהמתנה. אני לא חושב שיש צורך באישור ואני לא חושב שהתמונה מתאימה לויקישיתוף. האם תוכלו בכל זאת לבדוק את האישור שיש שם? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:08, 2 במרץ 2017 (IST)

לקובץ הזה נתקבל אישור OTRS כנדרש. אפשר למחוק מקומית. Geagea - שיחה 17:10, 2 במרץ 2017 (IST)
יונה ב., מחקתי את הקובץ המקומי, התמונה היא לערך גליה ישי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:16, 2 במרץ 2017 (IST)
תודה על הטיפול המהיר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:46, 5 במרץ 2017 (IST)

זכויות יוצרים + עיצוב גלריה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה:

העברה מויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#זכויות יוצרים + עיצוב גלריה":

שלום. יש לי שתי שאלות ואשמח מאוד לסיועכם. השבוע התחלתי לראשונה לכתוב ערכים בוויקיפדיה ונעזרתי בלומדה, אולם התמונות שהעלתי בערכים "משה מלמד" ו"יעקב חייט" לקראת הסרה מפאת זכויות יוצרים. כיצד אוכל להסגיר את העניין?

כמו כן, ניסיתי במשך שעות רבות לעשות גלריית תמונות לערך של "יעקב חייט" אבל לא הצלחתי. אודה מאוד להכוונתכם

בברכה, yes1975

(סוף העברה)

משתמש:Yes1975, התמונות שהעלית לוויקישיתוף מפרות זכויות יוצרים. עליך לקבל אישור מהצייר יעקב חייט/משה מלמד לפי הנוסח וההנחיות בדף בוויקיפדיה:OTRS. ‏Geagea - שיחה 21:31, 8 במרץ 2017 (IST)

רב תודות. פניתי אל האומן שכמובן חתם על המסמך הרשמי. שלחתי למייל הרלוונטי ואני מקווה שאקבל תגובת אנשי ויקיפדיה בעניין. שבת שלום Yes1975 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

רישיון תמונה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: אני הבעלים של התמונה המופיעה בקישור הבא ואני העלתי אותה לאתר.קובץ:צפרא (צופי) סער לבית ליכטמן.jpg

למרות זאת קיבלתי פניה "This media is missing permission information" "there is no proof that the author or copyright holder agreed to license the file under the given license" מה נדרש לקבלת אישור להעלות לאתר ויקיפדיה? תודה, גיל Gsialar (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום גיל, מה פירוש אתה הבעלים של התמונה, לפי הפרטים היא מ-195, שניתי את התאריך בהתאם, האם התמונה היא מהאלבום המשפחתי שלך? בכל אופן אפשר לשנות את הרישיון ל: {{PD-Israel}}, כי כל התמונות שצולמו בישראל עד ה-31 בדצמבר 1966, זכויות היוצרים עליהם פגו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:17, 11 במרץ 2017 (IST)
התמונה צולמה באנגליה. עורך-בורוכוב - שיחה 18:22, 11 במרץ 2017 (IST)
אתה צודק עורך-בורוכוב , לא שמתי לב אחזיר את התבנית. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:34, 11 במרץ 2017 (IST)

תמונות מתחזות[עריכת קוד מקור]

היי מתנדבי VRT, התמונות הבאות: קובץ:משה עמאר.jpg וקובץ:משה עמאר- 1949.jpg אינן מציגות את תמונות של ח"כ משה עמאר. בנוסף נראה לי שהרישיון המופיע בהם אינו נכון ומטעה במכוון. מה צריך לעשות במקרה כזה? Nimrodbr (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

Nimrodbr, ראשית אם אינך חותם, אנחנו לא מקבלים תיוג. לגבי התמונות, זה בוודאי לא אותו משה עמאר שכבר נפטר ולא היה חרדי, לא ברור בכלל מיהו. גיאה, יתכן ויש מקום למחוק את התמונות האלה בכלל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:17, 24 במרץ 2017 (IDT)
התמונות נמחקו והמשתמש הוזהר, תודה. Geagea - שיחה 23:49, 24 במרץ 2017 (IDT)

שאלה בקשר לתמונת[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמשת:Hanay#שאלה בקשר לתמונת

שלום חנה, העלתי כמה עשרות תמונות ,לפני מספר ימים שלחתי אישור לתמונות. עכשיו גם נשלח אישור רשמי מאימל ישיבת מרכז הרב. אודה לך אם תקדמי את אישור התמונות.תודה רבה!מרכז הרב1 - שיחה 18:53, 27 במרץ 2017 (IDT)
שלום מרכז הרב1 ראיתי איזו פניה גדולה שעדיין לא טופלה, זה עניין של זמן, אני עמוסה למדי וחוץ ממני יש עוד 3 מתנדבי VRT, קיוויתי שאחרים יטפלו בבקשה. יש עוד פניות שמחכות לטיפול. יש כרגע 21 פניות. לידיעתך, לצורך פניות כאלה נוצר הדף ויקיפדיה:OTRS/פניות, פניה שם מתייגת את כל המתנדבים, ועדיף לפנות שם ולא בדף שיחתי. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:52, 27 במרץ 2017 (IDT)

סוף העברה
מרכז הרב1, זו לא הפעם הראשונה שאתם שולחים תמונות ובכל פעם אני מבקש את האישור הרגיל. כל אישור צריך להיות חתום על ידי בעל התפקיד שזה תחום אחריותו. כמו כן ביקשתי שכשאתם מעלים קבצים מרובים תרכזו אותם בקטגוריה אחת. אפילו שתהיה אדומה. Geagea - שיחה 21:36, 27 במרץ 2017 (IDT)

תודה גיאה שהעברת את הפנייה לכאן. אני רואה שיש לך ניסיון עם האישורים האלה, בצורה שהם נשלחים זה המון המון המון.. עבודה. אני משאירה לך את הטיפול בבקשה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:12, 28 במרץ 2017 (IDT)
Geagea,חנה Hanay שלום וברכה, נשלח בשנית האישור עם התוספות. לגבי קטגוריות כבר מיינתי לפני כמה ימים את כולם למספר קטגוריות שלהם, הוספתי קטגוריות רבות ובכל ערך הוספתי קישור לתמונות כמקובל.עבדתי על זה חמש שעות לפחות. קטגוריה אדומה לכולם,בוצעה,שמה הוא "Otrss", מעריך שעכשיו יקל עליכם את העבודה מרכז הרב1 - שיחה 13:12, 28 במרץ 2017 (IDT)
זה שאתה מוסיף קטגוריות לאישים המדוברים זה מעולה אבל אני צריך קטגוריה אחת עבורי שאוכל לעבוד איתה. אני רואה שיצרת. ס"ה 24 קבצים. אני אטפל בקבצים כשיגיע האישור ואדאג גם לקטגוריה בסוף.Geagea - שיחה 16:19, 28 במרץ 2017 (IDT)
נשלח האישור המיוחל, כולל הכלמרכז הרב1 - שיחה 19:52, 28 במרץ 2017 (IDT)
מרכז הרב1, Done טופל. להבא אם תקפיד על אותו נוהל הטיפול יהיה פשוט מבחינתי ומהיר מבחינתך. Geagea - שיחה 00:25, 29 במרץ 2017 (IDT)
תודה רבהמרכז הרב1 - שיחה 09:53, 29 במרץ 2017 (IDT)

לאן לשלוח את האישור[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: קיבלתי בג'ימייל אישור ל-OTRS מבעלי הזכויות על התמונה כקובץ pdf. לאיזו כתובת אני צריך לשלוח את הקישור לקובץ כדי שאקבל אישור OTRS? תודה, ניב - שיחה 16:48, 19 באפריל 2017 (IDT)

permissions-he@wikimedia.org‏ Geagea - שיחה 16:54, 19 באפריל 2017 (IDT)
כמו שגיאה ענה לך, הכתובת מופיעה בראש הדף ויקיפדיה:OTRS. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 17:11, 19 באפריל 2017 (IDT)

דן ליכטמן[עריכת קוד מקור]

דן ליכטמן עצמו הסכים שאשתמש בתמונתו בויקיפדיה וזה מהפייסבוק שלו האם אתם מאשרים להשתמש בתמונתו איתי - שיחה 19:41, 21 באפריל 2017 (IDT)

איתי, יש נוסח מסוים שיש לקבל. ראה הנחיות בוויקיפדיה:OTRS‏. Geagea - שיחה 02:12, 25 באפריל 2017 (IDT)
ראיתי שנמחקה התמונה. מכיוון שנמחק הערך, שאלה זו לא רלוונטית כרגע. איתי - שיחה 16:52, 28 באפריל 2017 (IDT)

האם הגיע מכתב ה OTRS[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: בירור לגבי התמונה הזאת.
בעל התמונה אומר ששלח במרץ אישור עם רשיון Creative Commons Attributions ShareAlike 3.0 (unported) and GNU Free Documentation License .
אולי האישור לא תקין או שלא התקבל, האם אפשר לברר? תודה PelicanTwo - שיחה 21:00, 24 באפריל 2017 (IDT)

הקובץ הגיע לתור באנגלית שהוא תור עמוס מאוד. טיפלתי. להבא תציין את מספר הכרטיס. כל מייל שנשלח מקבל בהודעה חוזרת מספר כרטיס אוטומטי מהמערכת. המספר יכול לעזור במציאת כרטיס. Geagea - שיחה 02:11, 25 באפריל 2017 (IDT)
אני יודע, זה לא אני שלחתי, תודה גאה! PelicanTwo - שיחה 05:50, 25 באפריל 2017 (IDT)

בקשה לאישור צילום שהעלתי לויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: בתאריך 4.5.17, העלתי לויקישיתוף תמונה של דף השער של השבועון "העולם הזה 15.12.1965". הגיליון נמצא ברשותי ואני צילמתי את התמונה הזאת. אני מבקש לקבל את האישור המתאים להשארת הצילום בויקישיתוף וכמו כן לקבל הסבר מה עלי לעשות להבא כשאני מעלה לויקישיתוף תמונות שאני צילמתי

תודה נתן קלמן

שלום נתן קלמן, זכויות היוצרים על שער העולם הזה אינם שלך אלא של העולם הזה. הצילום לך הוא כמו סריקה פעולה טכנית. התמונה הזאת צריכה להימחק כי היא מפרה זכויות יוצרים. לכל היותר אם זה עומד בתנאים, אפשר להעלות לוויקיפדיה העברית ברישיון בשימוש הוגן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:03, 5 במאי 2017 (IDT)
אז איך זה שבערך העולם הזה מישהו העלה תמונה של שער הגיליון? נתן קלמן
הקובץ ברישיון ב{{שימוש הוגן}}. אנא חתום על תגובותיך ראה הסבר בתבנית {{חתימה}}. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 20:56, 5 במאי 2017 (IDT)
מכיוון שזו הפעם הראשונה שאני מעלה תמונה לויקימדיה, אני עדיין לא בקי בכל רזי זכויות היוצרים, לכן מעניין אותי לדעת כיצד קיבל מעלה הקובץ של שער גיליון העולם הזה את הרישיון? האם הוא קיבל אישור מאורי אבנרי? נתן קלמן - שיחה 08:23, 6 במאי 2017 (IDT)
קרא את הדף ויקיפדיה:רישוי תמונות/שימוש הוגן. אם יש לך שאלות נוספות פנה בבקשה לדף ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות המיועד לכך. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן

על תמונת רפאל סברון מופיעה הודעה על מחיקה צפויה מחשש להפרת זכויות יוצרים עם בקשה להוכחת הזכויות. אולם, קבלתי את התמונה מרפאל סברון בעצמו ובהסכמתו שהיא תפורסם ברבים. אודה לעדכון סטטוס התמונה אייל ההמ - שיחה 16:30, 8 ביוני 2017 (IDT)

אייל ההמ, אתה צריך לפעול בהתאם להנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS ולהעביר את אישורו בהתאם לנהלים. הצהרה שלך כאן אינה מספקת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 04:23, 9 ביוני 2017 (IDT)
הודעת דוא"ל מרפי סברון עצמו שבה יכתוב שהוא מוותר על זכויות היוצרים תספיק ? אייל ההמ - שיחה 18:37, 10 ביוני 2017 (IDT)
אני לא יודעת בדיוק מה כתוב שם. ולמה שיוותר על זכויות היוצרים? , למה שלא ישלח אישור על פי הנוסח שהוא משחרר בלי לוותר על זכויות היוצרים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן
אייל ההמ, הכי פשוט שישלח את הנוסח הרגיל שלנו. Geagea - שיחה 20:05, 10 ביוני 2017 (IDT)

אני לא מכיר את הנוסח הרגיל. נא הפנו אותי אל הנוסח וכתובת מייל למשלוח ואבקש מסברון להעביר. אייל ההמ - שיחה 08:17, 11 ביוני 2017 (IDT)

אייל ההמ, הנוסח מופיע בדף ויקיפדיה:OTRS בתוך מסגרת שחורה מודגשת. בריאן - שיחה 08:32, 11 ביוני 2017 (IDT)
קיבלתי מרפי הודעת דוא"ל עם הנוסח שבמסגרת. מה לעשות עכשיו ? אייל ההמ - שיחה 20:22, 14 ביוני 2017 (IDT)
אייל ההמ, האם קראת את ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS המסבירות בפירוט את כל התהליך ולא הבנת? או שלא קראת את ההסברים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 21:51, 14 ביוני 2017 (IDT)
קראתי כעת ושלחתי את האישור לכתובת המייל שהופיעה בהנחיות. תודה אייל ההמ - שיחה 01:01, 15 ביוני 2017 (IDT)

איך קובעים זכויות של שער של עיתון/מגזין?[עריכת קוד מקור]

פנו אלי ממגזין שכבר אינו יוצא לאור - פנדורה - וברצונן להעלות לוויקישיתוף את כל תמונות השער של כתב העת. ניכר שלפחות מי שפנתה אלי לא מבינה בזכויות יוצרים (וגם אני לא מומחית בזה) - אז איך קובעים מי בעלת הזכויות? תודה על כל עזרה שתוכלו לתת. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 22:36, 18 ביוני 2017 (IDT)

TMagen, אלא אם סוכם אחרת, הכתב בעל הזכויות במלל הכתוב, הצלם בעל הזכויות בתצלום והעורך הוא בעל הזכויות בעיצוב. כך שאם רוצים לסרוק דף מלל מהעיתון צריך אישור מהכתב ומהעורך ואם הדף כולל גם תמונה אז צריך גם את אישור הצלם. כמובן שאם סוכם אחרת אז זה לפי הסיכום. Geagea - שיחה 22:42, 18 ביוני 2017 (IDT)
תודה רבה! ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 09:19, 19 ביוני 2017 (IDT)

התראה על מחיקת תמונות שהעליתי לויקימדיה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: לאחרונה העליתי שלוש תמונות לויקימדיה. התמונות בבעלותי ואני בעל זכויות היוצרים עליהן. בעת העלאת התמונות מילאתי את ההצהרה על זכויות היוצרים כנדרש. לצערי קיבלתי התראה על כוונה למחוק את התמונות. לא ברור לי למה? אודה לעזרתכם בעניין. ירון. מצ"ב קישורים לתמונות: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:%D7%90%D7%97%D7%95%D7%96%D7%AA_%D7%93%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F_-_%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%94_%D7%94%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D.jpg&action=edit&redlink=1 https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%22%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%94%22,_%D7%AA%D7%9C_%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91.jpg https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%A8%D7%92%D7%A8,_%D7%91%D7%90%D7%A8_%D7%A9%D7%91%D7%A2.jpg&action=edit&redlink=1 Yaronkatz - שיחה 17:38, 20 ביוני 2017 (IDT)

אני רואה שGeagea טיפל בזה. בריאן - שיחה 10:23, 21 ביוני 2017 (IDT)
Yaronkatz, הנוהל הוא שקבצים שהועלו לוויקישיתוף ונמצאו לפני כן במקום אחר ברשת יש לקבל אישור לפי ההנחיות בוויקיפדיה:OTRS. שלח לנו אישור לפי ההנחיות שם. Geagea - שיחה 13:46, 21 ביוני 2017 (IDT)
כפי שכתבתי, אני בעל זכויות היוצרים בתמונות שהעליתי. התמונות אכן מופיעות ברשת גם באתר הרשמי של החברה http://katz-arch.com/ , שבבעלותי הבלעדית, וכמובן שאני בעל זכויות היוצרים בכל התמונות המופיעות באתר זה. לאור הבהרה זו, אודה לכם אם תדאגו להשארת התמונות במקומן. Yaronkatz - שיחה 15:30, 21 ביוני 2017 (IDT)
Yaronkatz, אתה צריך לשלוח מייל ל- permissions-he@wikimedia.org לפי הנוסח בוויקיפדיה:OTRS. זה הליך ביורוקרטי שחייבים לעשות בכדי שהתמונות אלה לא יימחקו. Geagea - שיחה 16:01, 21 ביוני 2017 (IDT)

תמונת פארארנאק מרגוליס[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום לכם מתנדבים יקרים ברצוני לבקש לאשר את התמונה של פאראנאק מרגוליס.

הייתי עם התכתבויות עם בראין בנושא, סיפקתי אישור OTRS חתום על ידי בא כוחה של הסופרת ומזמין הצילום מטעמה אשר הצהיר כי הוא בעל הזכויות במסמך חתום, ואפילו סופק גם קרדיט לצלם אשר ממנו נרכשה התמונה.

אם כן , בכל זאת נשלחה תבנית אזהרה המתריעה כי "אין הוכחה כי מחבר הקובץ הסכים לשחרר את הקובץ תחת הרישיון נתון"

מדוע אם כן, כאשר בעל הזכויות מספק אישור חתום תחת Creative Commons 3.0 , עדיין נאמר כי מחבר הקובץ הסכים לשחרר את הקובץ תחת הרישיון הנתון.

אם כן אבקש לאשר את תמונתה של פארארנאק בוויקימדיה.

בתודה

shay k

מטופל בכרטיס Ticket:2017061910024585. ‏Geagea - שיחה 12:05, 20 ביולי 2017 (IDT)

הבהרה לגבי כוונת מחיקה[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב. העלתי שתי תמונות בשימוש הוגן, ובכל זאת התבקשתי להביא אישור בכתב לשימוש בתמונות. זאת למרות שכתוב במפורש בנימוקים: "שימוש זה אינו מגביל את בעלי הזכויות מלמכור את היצירה בכל דרך שהיא ואינו פוגע בהם כלכלית." אלו תמונות ארכיון שתורמות המון להמחשת הערך שהוספתי לו אותן. בנוסף אלו תמונות ברזולוציה נמוכה מהגיליון עצמו. ולא התמונות המקוריות. בברכה, yaakov - שיחה 06:09, 7 ביולי 2017 (IDT)

יש קריטריונים לשימוש הוגן. התמונות שהעלית לא עומדות בקריטריונים. אני ממליצה לך לפנות לאתר ממנו נלקחו התמונות ולבקש מהם אישור מסודר לרידיון חוםשי, בתנאי שהם בעלי זכויות היוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:13, 7 ביולי 2017 (IDT)
אז זה בדיוק העניין. שאני לא בטוח שהם בעלי הזכויות. כי הם היו מקבלים צילומים בזמנו מפוטו אירית בעיר. והעסק הזה לא קיים כבר עשרות שנים. לדעתי זה משוחרר עוד לפני שחשבנו. למרות שזו לא בעיה להביא אישור מהעיתון. yaakov - שיחה 15:33, 7 ביולי 2017 (IDT)
אם כך, זה עוד יותר בעייתי, כי אתה לא נותן קרדיט למקור. יש לפנות לבעל זכויות היוצרים או יורשיו ולבקש את האישור. אין דבר כזה "לדעתי זה משוחרר עוד לפני שחשבנו" בגלל שהעסק לא קיים יותר, לכל עסק יש יורשים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 15:42, 7 ביולי 2017 (IDT)
מכיוון שאין אפשרות להשיג את הפוטו הישן הזה, אז סברתי כי אפשרי להשתמש תחת שימוש הוגן. גם כי התמונות תורמות להמחשת ההיסטוריה של הערך. אך במידה וזה לא משביע רצון. אז תמחקי. yaakov - שיחה 17:02, 7 ביולי 2017 (IDT)

בקשה לאישור צילום[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: העלתי שני תמונות: 1 File:כוכב הס.jpg. 2 File:סא"ל (במי'ל) כוכב הס בשירותו הצבאי.jpg. אותם קיבלתי באימייל מאתר חיל האוויר אחר שביקשתי מהם, אוכל לשלוח לכם העתק מהתכתובת. תודה רבה! ד. ז'ק - שיחה 14:37, 16 ביולי 2017 (IDT) תוכלו לפנות אלי באימייל.

מטופל בכרטיס Ticket:2017071610006107. ‏Geagea - שיחה 12:04, 20 ביולי 2017 (IDT)

שימוש בתמונות[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: שלום רב! ישנן שתי תמונות שאני מעוניין להשתמש בהן: אחת של הרב משה כלפון הכהן בקישור הבא: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%9B%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%9B%D7%94%D7%9F.jpg כתוב עליה 'קובץ זה נמצא בנחלת הכלל' והשנייה של בית הכנסת אלגריבא https://commons.wikimedia.org/wiki/File:El_Ghriba.jpg?uselang=he#globalusage כתוב עליה נמצאת ב'שימוש חופשי' האם ניתן להשתמש בהן והאם יש משהו שצריך להוסיף שזה באדיבות וכו' אשמח לתשובה במייל: igabay4@gmail.com

הועבר לדף ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות#שימוש בשתי תמונות

לגבי תמונתו של של הרב משה כלפון. התשובה לא. התמונה נמצאת בשימוש הוגן.
לגבי התמונה השנייה: מותר להשתמש בכפוף למשפט הייחוס "Chapultepec at the English language Wikipedia".‏ Geagea - שיחה 12:07, 20 ביולי 2017 (IDT)

D9 בוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

אבקש ממתנדבי VRT לבצע את הפעולה הבאה: להוסיף את אישור ה-OTRS מהקובץ קובץ:IDF-D9-demolishes-terrorist-structure-01.jpg בשרת המקומי לקובץ File:IDF-D9-demolishes-terrorist-structure-01.jpg בויקישיתוף. מספר האישור: 2017072610006473. ‏MathKnight (שיחה) 17:41, 29 ביולי 2017 (IDT)

זה הלינק הישיר לקובץ בוויקישיתוף: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:IDF-D9-demolishes-terrorist-structure-01.jpgMathKnight (שיחה) 23:45, 29 ביולי 2017 (IDT)
בוצע בוצע בריאן - שיחה 11:54, 30 ביולי 2017 (IDT)
תודה רבה! ‏MathKnight (שיחה) 12:32, 30 ביולי 2017 (IDT)
משתמש:MathKnight, אין צורך באותה תמונה גם בוויקישיתוף וגם בוויקיפדיה העברית. תעביר בבקשה לתמונה בוויקישיתוף ותמחוק כאן.. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 04:13, 31 ביולי 2017 (IDT)

התמונה הועברה לוויקישיתוף וממתינה לאישור OTRS לפי כרטיס 2014121710010971. עורך-בורוכוב - שיחה 15:43, 16 באוגוסט 2017 (IDT)

טופל. Geagea - שיחה 13:22, 30 באוגוסט 2017 (IDT)