משתמש:MathKnight/✡

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישראלישראל ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל ומדינת העם היהודי. ישראל הוקמה ב-ה' באייר ה'תש"ח (1948) על ידי התנועה הציונית, וקדמו להכרזת העצמאות עשרות שנים של עלייה לארץ ישראל, התיישבות, חלוציות והגשמה. דגל ישראל הוא בצבעי תכלת ולבן (ראו הצבעים הלאומיים של ישראל) ומבוסס על הטלית שבמרכזה מגן דוד, סמל העם היהודי. סמל מדינת ישראל מבוסס על מנורת שבעת הקנים שהייתה בבית המקדש ומסמלת אף היא את היהדות.

הגלריה הישראלית

כחול ולבן

הטבע של ארץ ישראל

צה"ל

צה"ל - צבא הגנה לישראל הוא כוח המגן העיקרי של מדינת ישראל. צה"ל נחשב לאחד הצבאות המתקדמים בעולם ולצבא החזק ביותר במזרח התיכון. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, ועושה את מירב המאמצים למזער פגיעה באזרחים בלתי-מעורבים בעת שהוא נלחם נגד ארגוני טרור המשתמשים באזרחים כמגן אנושי. בזכות מאמציו יחס האזרחים לעומת סך ההרוגים במלחמות ישראל ובמבצעים נגד הטרור הוא מבין הנמוכים ביותר בעולם אם לא הנמוך שבהם. לוחמי וחיילי צה"ל הם נועזים ויצירתיים מאוד, והיצירתיות שלהם מתבטאת לא רק בהמצאות וטכנולוגיית היי-טק, אלא גם בתעוזה מבצעית יצירתית וביצוע משימות שנחשבות לבלתי-אפשריות (כמו למשל: מבצע מוקד שפתח את מלחמת ששת הימים שהווה מכה מקדימה בה הושמדו חילות האוויר של מדינות ערב; מבצע יונתן בו חולצו בני ערובה שנחטפו על ידי טרוריסטים פלסטינים לנמל התעופה באנטבה; מבצע אופרה בו הושמד כור גרעיני עיראקי; מבצע ערצב 19 בו הושמד מערך הנ"מ הסורי וחלק גדול מחיל האוויר הסורי). אמצעי הלחימה של צה"ל הם אמצעי לחימה מתקדמים, חלק גדול מהם מפותח ומיוצר בישראל והשאר נרכשים בחו"ל אך עוברים שיפורים, התאמות ושדרוגים על ידי התעשיות הביטחונית של ישראל וסדנאות החימוש של צה"ל. לחיילי צה"ל יש לב גדול, והעם מחזיר להם אהבה רבה.


כיפת ברזל – סיפור הצלחה ישראלי ועולמי

סרטון של "כיפת ברזל" בפעולה (חדשות 2)
טמי"ר (טיל מיירט)

כיפת ברזל (Iron Dome) היא מערכת הגנה אווירית ישראלית ופלא טכנולוגי שזכה להצלחה מבצעית חסרת תקדים.

כיפת ברזל פותחה על-מנת ליירט ארטילריה רקטית קלה, כדוגמת רקטות קסאם וגראד שמשגרים ארגוני הטרור הפלסטיני מרצועת עזה. בהמשך הורחבו ייעודייה ויכולותיה ליירוט פגזי ארטילריה ופצצות מרגמה (ולכן כפ"ב מוגדרת כמערכת C-RAM), רקטות בינוניות וכלי טיס בלתי מאוישים. המערכת פותחה על ידי רפאל - מערכות לחימה מתקדמות בשיתוף עם אמפרסט מערכות (מערכת השליטה ובקרה) ואלתאמכ"ם), ומבוססת על טיל מיירט (טמי"ר) חכם וזול, שפוגע באיום ומשמיד אותו. כדי לחסוך בכסף המערכת יודעת לזהות איפה יפגע הירי תלול-המסלול שמהווה איום ועל פי זה להחליט אם ליירט אותו או לא (רקטה שעומדת ליפול בשטח פתוח ולא לגרום לנפגעים או לנזק לא תיורט). המערכת מופעלת על ידי מערך ההגנה האווירית של צה"ל.

מערכת "כיפת ברזל" זכתה להצלחה מבצעית חסרת תקדים ונהפכה למטונימיה לגאונות הטכנולוגית של ישראל. מפתחי המערכת זכו בפרס ביטחון ישראל. אחוזי היירוט המוצלחים שלה עומד על 85%–90% ויש לה רקורד של למעלה מ-2,000 יירוטים מוצלחים מאז הפכה למבצעית ב-2011. מערכת כיפת ברזל זכתה לשבחים רבים בעולם בעקבות הצלחתה הרבה ויעילותה הגבוהה. היועץ לביטחון של ארצות הברית, סטיבן זלוגה, אמר שהצלחתה של מערכת כיפת ברזל להשמיד 90 אחוזים מהטילים שאותם היא מיירטת היא ב"רמה גבוהה ביותר", מעל המצופה בדרך כלל ממערכת הגנה אווירית. המגזין "סלייט" דיווח שאחוז היעילות של כיפת ברזל הוא "חסר תקדים" בהשוואה למערכות הגנה אווירית קודמות דוגמת ה-MIM-104 פטריוט. חותם איכות נוסף על הצלחתה, איכותה ועליונותה הטכנולוגית של כיפת ברזל התקבל כאשר בפברואר 2019 הודיעה ארצות הברית על רכישת סוללות "כיפת ברזל" עבור כוחותיה.

על רקע לבן



ימ"מ – היחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור

ישראלישראל הימ"מ היא היחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור ויחידת ההשתלטות הלאומית של ישראל וייעודה הוא לוחמה בטרור. היא שייכת למשטרת ישראל וכפופה ישירות למפקד משמר הגבול. תפקידיה כוללים חילוץ בני ערובה, טיפול בפיגועי חטיפה ומיקוח, לחימה בטרור, יירוט מחבלים, סיכול פיגועים, אבטחה ועבודת משטרה חשאית ומורכבת. לוחמי היחידה עוברים מיון קשה ותובעני ואלה שמצליחים עוברים הכשרה מפרכת המכשירה אותם בלחימה כללית, לחימה בטרור (לוט"ר), קליעה, ירי סלקטיבי, לחימה בשטח בנוי, עזרה ראשונה, כושר קרבי ותפעול אמצעי לחימה מתקדמים. אחרי המסלול הבסיסי הלוחמים מתיימנים ועוברים הכשרות נוספות בהתאם לתפקידם: צוות חוד, "קופים", צלפים, חבלנים, כלבנים. לוחמי היחידה חמושים ברובי M4A1 קרבין, אקדחי גלוק 17 וגלוק 19C, רובי שוטגאן, מקלע נגב קומנדו ורובי צלפים מדגמי SR-25 Mk 11, בארט MRAD ומקמילן ALIAS CS5. הימ"מ נחשבת לאחת מיחידות ההשתלטות והלוט"ר הטובות ביותר בעולם.


ירושלים

ירושלים עיר הקודש - עיר הבירה של מדינת ישראל והעיר הקדושה ביותר לעם היהודי

הנשים שלנו

הנשים המדהימות, המוכשרות, היפות ומעוררות ההשראה של ישראל:

גדולי האומה

תומכים בולטים בציונות ובישראל

מבקיעי חומות

ערכים לקריאה נוספת על ישראל

דגל ישראל
יהודים מתפללים בכותל המערבי בירושלים
שלושת הדובים: דחפורי D9 משוריינים
ירושלים - עיר הבירה של מדינת ישראל
מרבד אדום של כלנית מצויה
חמציץ נטוי, מין פולש שהתגייר
בישראל מגוון רב של מיני עטלפים אך רובם נתונים בסכנת הכחדה
נחושתית הקוצים



דפי משתמש MathKnight (דף משתמש, שיחה, תרומות)‏ • משתמש:MathKnight-at-TAU‏ (מתמטיקה)‏ • MathKnight/גלריה ארגז כלים
דפי נושא • ‏ MathKnight/ ‏ • ‏MathKnight/‏D9‏ • MathKnight/טריצרטופס ‏ • MK/תנינים MK/חמציצים
דפי גותיקה MathKnight/אדריכלות גותית MathKnight/מבנים גותיים • (סקר אדריכלות גותית) • MathKnight/דום מטאל ומטאל גותי
מיזמים אחרים ויקישיתוף‏ • ויקיפדיה האנגלית ויקיציטוט ויקינתוניםויקימינים MathKnight/ניווט
תרומות וערכים ערכים ותרומות עיקריות כל תרומותיי ישראלצבא וטכנולוגיה צבאית ‏ • מתמטיקה פיזיקה מדעי החיים והטבע דינוזאורים אדריכלות גותית ונאו-גותית ציוד מכני הנדסי וכלי רכב
מטאל ורוק כבד אישים ספרים ספרות, קולנוע, טלוויזיה וקומיקס ספורט וספורטאים כללי ושונות
מבחר ערכים
מומלצים שכתבתי
הרשימה המלאה דחפור די-9 בשירות צה"ל טריצרטופס תנינאים תנין היאור תנין הים דיינוסוכוס
אדריכלות גותית קתדרלת קלן נוטרדאם פריז חיל ההנדסה הקרבית מרכבה (טנק) פילוסופיה של המתמטיקה.