יאיר הירש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאיר הירש
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 במרץ 1976 (בן 48)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל משרד הפנים ה־25
27 ביוני 20218 בינואר 2023
(שנה ו־27 שבועות)
תחת שרת הפנים איילת שקד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאיר הירש (נולד ב-26 במרץ 1976) הוא מנהל ישראלי, שימש כמנכ"ל משרד הפנים ומכהן כמנכ"ל חברת אלומה קרן תשתיות (2020) בע"מ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירש גדל בחיפה ולמד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר בירושלים וישיבת ההסדר שבות ישראל. הוא שירת בצה"ל כקצין בסדיר ובהמשך שירת במילואים כמפקד פלוגה ומפקד גדוד בחטיבת החרמון, הוא קודם לדרגת אלוף משנה ושירת כרמ"ט חטיבה 11. במלחמת חרבות ברזל הצטרף ליצחק בן בשט ולחם עם יחידת הניוד.

הירש בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. כיהן כמנכ"ל בשתי חברות בנות בתחום המזון בקבוצת ליימן שליסל וכסמנכ"ל התפעול בקבוצת התקשורת של איש העסקים שלמה בן-צבי שכללה בין היתר את מקור ראשון, ואת החינמון ישראלי. באוגוסט 2007, פוטר מתפקידו לאחר כישלון השקת החינמון "ישראלי"[1].

בשנים 2015–2019 כיהן כראש מטה שרת המשפטים איילת שקד[2]. לאחר סיום תפקידו כראש מטה חזר לתחום העסקי ושימש מנכ"ל בפועל בחברת KCR המתמחה בניהול חברות שנקלעו לקשיים תזרימיים תחת נאמן בית המשפט[3]. בנוסף כמרכז ומוביל מדיניות ופיתוח עסקי בחברות ביטחוניות. כמו כן שימש מנכ"ל חברת משק אחיה.

לאחר הקמת ממשלת ישראל השלושים ושש ב-2021 מונה למנכ"ל משרד הפנים שבראשות איילת שקד[4]. עם כניסתו לתפקיד, מאחר שהוא מתגורר במאחז קידה במבנה שמעמדו התכנוני לא הוסדר, חתם הירש על הסדר למניעת ניגודי עניינים, בו התחייב להימנע מטיפול בנושאים הקשורים למאחז קידה ובנושאים הקשורים למקבצי בנייה שאינם מוסדרים באופן חוקי ונמצאים בתחום יהודה ושומרון, אלא באישור היועץ המשפטי של המשרד[5]. ב-20 ביולי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה לנציבות שירות המדינה לבחון מחדש את מינויו של הירש למנכ"ל משרד הפנים, לאחר שהתברר שקיים צו הריסה נגד ביתו במאחז קידה, ולא צו להפסקת עבודות כפי שטען תחילה[6]. בהמשך קבע מנדלבליט שניתן לאשר את מינויו של הירש למרות קיומו של צו ההריסה[7].

באוגוסט 2023 פורסם שהירש מונה למנכ״ל אלומה קרן תשתיות (2020) בע"מ, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב.[8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירש נשוי ואב לשבעה, מתגורר במאחז קידה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]