יחסי כורדיסטן הסורית – צרפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי כורדיסטן הסוריתצרפת
כורדיסטן הסוריתכורדיסטן הסורית צרפתצרפת
כורדיסטן הסורית צרפת
משטר
דמוקרטיה ישירה למחצה סוציאליסטית ליברלית פדרציונלית דמוקרטיה חצי-נשיאותית

יחסי כורדיסטן הסורית–צרפת הם היחסים הדו-צדדיים בין כורדיסטן הסורית (נקראת גם רוז'אבה) ובין הרפובליקה הצרפתית החמישית. מאז מאי 2016, לרוז'אבה יש משרד נציגותי בפריז[1]. לשתי האומות יחסים ידידותיים, כאשר צרפת שלחה ושולחת סיוע צבאי ואזרחי לכורדיסטן הסורית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2015, נשיא צרפת פרנסואה הולנד נפגש עם סגן-יו"ר המפלגה הדמוקרטית המאוחדת בסוריה (PYDׂׂ) ועם מפקדת יחידות ההגנה של הנשים בארמון האליזה בפריז[2]. במהלך הפגישה, נציגים כורדים ביקשו מצרפת לציוד ולכלי נשק, כדי להביס את המדינה האסלאמית במלחמתם נגדם. פרנסואה הביע תמיכה בכורדים וברוז'אבה[2]. ביוני 2016, בזמן מבצע מנביג', פקיד מפיקוד המבצעים המיוחדים של צרפת הודיע כי[3]:

"המבצע במנביג' מגובה על ידי מספר מדינות, כולל צרפת...
...אנחנו מספקים תמיכה בכורדים באמצעות אספקת נשק ונוכחות אווירית"

באוגוסט של אותה שנה, משלחת צרפתית חתמה על הסכם עם הממשלה הכורדית על פתיחת מרכז תרבותי בצרפתית ובכורדית, כדי להביא את הקהילות והתרבויות של שתי המדינות ביחד[4]. במאי 2017, הולנד קיבל את יו"ר ה-PYD, סאליח' מוסלים, ושוחח איתו על המצב בסוריה[5]. ב-29 במרץ 2018, עמנואל מקרון הורה על שליחת חיילים צרפתים למנביג' בסוריה, כדי לסייע למיליציות הכורדיות של היחידות להגנת העם, שניסו למנוע את פלישת טורקיה לעיר, מה שהשפיע לרעה על יחסי טורקיה–צרפת[6].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]