יעל נאמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל נאמן
לידה 31 ביולי 1960 (בת 63)
מועצה אזורית תעשייתית מגדל תפן, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל נאמן (נולדה ב-3 ביולי 1960) היא סופרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעל נאמן נולדה בקיבוץ יחיעם. בתחילת שנות השמונים עברה להתגורר בתל אביב. למדה לתואר שני בספרות כללית ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.

עבדה בהגהה ובעריכה בעיתונים ובהוצאת "מפה". בנוסף על ספריה פרסמה סיפורים ושירי פרוזה בכתב העת "מטעם" בעריכת יצחק לאור. מחזה פרי עטה (בשיתוף אמיר רותם) עלה על הבמה בפסטיבל "פותחים מסך" בתיאטרון בית ליסין ב-2006.

ב-2011 פורסם ספרה "היינו העתיד" בהוצאת אחוזת בית, המתאר את ילדותה והתבגרותה ביחיעם. הספר זכה להצלחה גדולה והופיע במשך שבועות רבים ברשימות רבי המכר. הספר זכה באות ספר הזהב של התאחדות הוצאות הספרים בישראל על מכירת יותר מ-20,000 עותקים. הספר נרכש לתרגום לשפות אנגלית, פולנית, צרפתית והולנדית. המהדורה הפולנית של הספר יצאה לאור בספטמבר 2012 בהוצאת "צ'ארנה" (Czarne).[1] הספר יצא לאור בצרפתית בהוצאת Actes Sud באפריל 2015. המהדורה האנגלית של הספר יצאה לאור ב-2012 בתרגומה של סונדרה סילברסטון[2].

בעקבות ספרה "היינו העתיד" הייתה נאמן מועמדת לפרס ספיר לשנת 2011.

באוגוסט 2013 יצא לאור ספר הסיפורים "כתובת אש" בהוצאת כתר[3]. הספר התקבל בחום רב הן על ידי הביקורת המקצועית והן על ידי הקהל הרחב. הוא שהה שבועות רבים ברשימות רבי המכר. "כתובת אש" היה מועמד לפרס ספיר לשנת 2014.

נאמן היא כלת פרס היצירה לסופרים עבריים לשנת 2015.

ב-2015 השתתפה נאמן בתוכנית הכתיבה הבינלאומית מטעם קרן פולברייט International Writing Program Residency באוניברסיטת אייווה ארצות הברית[4].

במאי 2018 יצא לאור ספרה "היה היתה", בהוצאת אחוזת בית. גם ספר זה היה מועמד לפרס ספיר (ברשימה הקצרה)[5], זכה להצלחה גדולה והופיע במשך חודשים רבים ברשימות רבי המכר. הספר זכה באות ספר הזהב של התאחדות הוצאות הספרים בישראל על מכירת יותר מ-20,000 עותקים.

באוקטובר 2021 זכתה נאמן בפרס עגנון לאמנות הסיפור לשנת תשפ״ב.[6] השופטים כתבו בנימוקיהם כי ״נאמן פורצת דרכים בכתיבתה ומשלבת בין סיפורת, מסה, ממואר ותיעוד, כך שהיא בוראת מעין ז'אנר חדש אשר לו שפה חדשה וקול מובחן וייחודי. במוקד יצירתה של נאמן עומדת פורענות, ודומה שעל המאזניים ניצבים ייסורי הכתיבה מזה ואהבת הספרות מזה; והם שווי משקל״.[6]

בן זוגה הוא דני טרץ', מו"ל ואיש תיאטרון לשעבר.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יעל נאמן בוויקישיתוף

ביקורות על הספר "היינו העתיד"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות על הספר "כתובת אש"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות על הספר "מרותקת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות על הספר "היה הייתה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]